Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 15 aprilie 2010  privind procedurile de planificare a resursei de aviatie, cooperarea si accesul la bordul aeronavelor Ministerului Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 15 aprilie 2010 privind procedurile de planificare a resursei de aviatie, cooperarea si accesul la bordul aeronavelor Ministerului Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 20 aprilie 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc cadrul normativ privind planificarea resursei de aviaţie, cooperarea şi accesul la bordul aeronavelor Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI.
ART. 2
În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile utilizate au urmãtorul înţeles:
a) resursa de aviaţie - totalitatea resurselor materiale, tehnice, umane şi financiare necesare îndeplinirii unei misiuni de zbor;
b) activitãţi aeronautice - totalitatea acţiunilor care se desfãşoarã în legãturã şi pentru executarea zborului;
c) activitãţi specifice de pregãtire şi instruire - ansamblul de activitãţi desfãşurate în legãturã cu pregãtirea şi perfecţionarea personalului operativ din cadrul MAI;
d) siguranţa zborului - acea capacitate a activitãţii aeronautice care constã în evitarea afectãrii sãnãtãţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale, în timpul sau din cauza activitãţilor de zbor;
e) plan-cadru de alocare a resursei de aviaţie al Inspectoratului General de Aviaţie al MAI, denumit în continuare plan-cadru - documentul în baza cãruia se alocã resursa de aviaţie în sprijinul structurilor operative ale MAI;
f) plan de mãsuri/acţiune - documentul în baza cãruia se planificã, se coordoneazã şi se efectueazã misiunile, la care se alocã resursã de aviaţie;
g) misiuni de cooperare - ansamblul de activitãţi efectuate pentru organizarea, desfãşurarea şi evaluarea misiunilor ce presupun activitãţi de zbor, executate în baza planului-cadru, planurilor de cooperare sau dispoziţiei secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã;
h) situaţii deosebite - stãrile determinate de evenimente care prin efectele sau amploarea lor impun intervenţia aerianã cu mijloacele şi aeronavele din dotarea Inspectoratului General de Aviaţie al MAI, pentru asigurarea misiunilor în domeniul ordinii şi siguranţei publice, protecţiei mediului înconjurãtor, precum şi a misiunilor umanitare.
ART. 3
(1) Direcţia generalã management operaţional, denumitã în continuare DGMO, prin Biroul planificare resurse aeronavale, asigurã suportul decizional de specialitate, necesar conducerii MAI, în vederea dispunerii mãsurilor optime pentru îndeplinirea activitãţilor aeronautice din competenţã.
(2) Inspectoratul General de Aviaţie al MAI, denumit în continuare IGAv, planificã, organizeazã şi executã activitãţile aeronautice în sprijinul structurilor operative ale MAI, administraţiei centrale şi locale sau la solicitarea conducerii ministerului, conform prevederilor legale.

CAP. II
Planificarea resursei de aviaţie

ART. 4
(1) Alocarea resursei de aviaţie pentru structurile operative ale MAI se face anual, în baza planului-cadru al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Planul-cadru se întocmeşte pânã la data de 30 noiembrie a anului curent pentru anul urmãtor, se avizeazã de cãtre DGMO şi se aprobã de cãtre secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã.
(3) În vederea elaborãrii planului-cadru, inspectoratele generale/similare din cadrul MAI înainteazã IGAv solicitãrile privind resursa de aviaţie pentru anul urmãtor, în scris, pânã la data de 20 noiembrie a anului curent. Solicitãrile trebuie sã cuprindã necesarul de ore de zbor în vederea realizãrii activitãţilor specifice de pregãtire şi instruire, precum şi motivaţiile/argumentele în susţinerea acestora.
ART. 5
(1) Structurile operative ale MAI cuprinse în planul-cadru transmit IGAv necesarul privind resursa de aviaţie pentru luna urmãtoare, în scris, pânã la data de 25 a lunii curente.
(2) Pentru misiunile neprevãzute, structurile operative solicitã IGAv necesarul privind resursa de aviaţie, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea misiunii, specificându-se scopul activitãţii, data, ora, numãrul persoanelor participante, durata de timp estimatã, locurile de desfãşurare a activitãţilor, aeroporturile/terenurile de decolare-aterizare, precum şi alte date necesare pregãtirii misiunii de zbor.
(3) Solicitãrile prevãzute la alin. (1) şi (2) se analizeazã la nivelul conducerii IGAv, care transmite ordinele necesare pentru executarea misiunilor de zbor de cãtre structurile subordonate.
(4) În caz de urgenţã, situaţii deosebite sau când situaţia operativã o impune, solicitarea se adreseazã direct inspectorului general al IGAv sau, dupã caz, comandanţilor unitãţilor speciale de aviaţie care au competenţa de a ordona executarea misiunii de zbor şi obligaţia de a raporta ierarhic decizia luatã.
ART. 6
(1) Structurile/Instituţiile MAI care nu sunt cuprinse în planul-cadru pot solicita secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, în scris, motivat, resursã de aviaţie pentru executarea unor misiuni/activitãţi ce rezultã din exercitarea atribuţiilor legale.
(2) Solicitãrile structurilor/instituţiilor prevãzute la alin. (1) primite direct de IGAv se transmit, în termen de 24 de ore de la primire, la DGMO.
(3) Solicitãrile transmise potrivit alin. (1) şi (2) se analizeazã de DGMO, care formuleazã propuneri şi, dupã caz, elaboreazã dispoziţia secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã. Conţinutul şi structura dispoziţiei pentru executarea misiunilor sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 7
(1) Alte instituţii publice sau private pot solicita ministrului administraţiei şi internelor, în scris, motivat, resursã de aviaţie pentru executarea unor misiuni/activitãţi ce rezultã din exercitarea atribuţiilor legale sau care servesc unor scopuri publice, compatibile cu competenţele MAI, ori unor scopuri umanitare.
(2) Solicitãrile transmise potrivit alin. (1) se analizeazã de DGMO, care formuleazã propuneri şi, dupã aprobarea de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, elaboreazã dispoziţia secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, şi comunicã solicitantului decizia MAI.
ART. 8
(1) IGAv informeazã zilnic, în scris, DGMO - Centrul operaţional de comandã cu privire la resursa de aviaţie utilizatã, misiunile executate, cele planificate pentru ziua urmãtoare şi disponibilitatea tehnicã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(2) IGAv transmite lunar sau la cerere DGMO situaţii referitoare la misiunile efectuate, nivelul de pregãtire şi calificare a personalului aeronautic, consumul de resursã de aviaţie, precum şi alte date solicitate.
ART. 9
Stadiul îndeplinirii activitãţilor cuprinse în planul-cadru se analizeazã, semestrial sau atunci când situaţia impune acest lucru, de DGMO şi IGAv, care, în funcţie de resursa de aviaţie existentã/utilizatã, de misiunile executate şi de fondurile financiare aflate la dispoziţie, înainteazã propuneri privind optimizarea activitãţilor aeronautice secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã.

CAP. III
Organizarea şi desfãşurarea misiunilor de cooperare, precum şi accesul personalului la bordul aeronavelor

ART. 10
Misiunile de cooperare între IGAv şi celelalte structuri ale MAI se realizeazã într-o concepţie unitarã, iar rãspunderea pentru organizarea şi realizarea activitãţilor revine şefilor structurilor participante.
ART. 11
Regulile şi detaliile privind cooperarea între IGAv şi structurile/instituţiile beneficiare se stabilesc prin planuri de cooperare, care respectã prevederile prezentelor norme metodologice, standardele şi procedurile specifice. Planurile de cooperare cuprind, în principiu, urmãtoarele:
a) misiunile desfãşurate de personalul participant la activitãţile specifice;
b) mijloacele de comunicaţii necesare desfãşurãrii/îndeplinirii misiunii, precum şi frecvenţele repartizate;
c) instructajul privind respectarea normelor de siguranţã a zborului, precum şi a normelor de securitate şi sãnãtate în muncã cu personalul îmbarcat pe timpul misiunii;
d) prevederi referitoare la dispozitivul de pazã a aeronavelor la locul de aterizare şi staţionare;
e) mãsuri de asigurare a transportului, cazãrii şi hrãnirii echipajelor aeronavelor participante la misiune;
f) evaluarea misiunilor executate;
g) alte precizãri care se impun, în funcţie de activitatea desfãşuratã.
ART. 12
Pentru misiunile sau activitãţile temporare ordonate/dispuse de conducerea MAI în scopul asigurãrii ordinii şi siguranţei publice, pentru care se alocã resursã de aviaţie, structurile implicate întocmesc planuri de mãsuri/acţiune, conform competenţelor.
ART. 13
(1) Accesul personalului la bordul aeronavelor MAI, cu excepţia personalului aeronautic, este permis în conformitate cu planurile de mãsuri/acţiune, iar rãspunderea privind nominalizarea acestuia îi revine şefului/comandantului structurii în sprijinul cãreia se desfãşoarã misiunea de zbor.
(2) Personalul altor instituţii publice sau private are acces la bordul aeronavelor MAI în situaţii justificate, cerute de realizarea misiunilor/activitãţilor prevãzute la art. 7 alin. (1), în conformitate cu protocoalele de colaborare/cooperare interinstituţionalã sau, dacã acestea nu existã, în condiţiile stabilite prin dispoziţia secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, privind executarea misiunilor.
(3) Accesul persoanelor la bordul aeronavelor MAI cu ocazia unor activitãţi aniversare sau demonstrative este permis cu aprobarea inspectorului general al IGAv.
(4) În situaţii de urgenţã, când nu mai existã timpul necesar solicitãrii aprobãrilor legale, comandantul echipajului poate permite accesul la bordul aeronavei şi altor categorii de personal ce sunt implicate în efectuarea misiunilor operative sau activitãţilor specifice de zbor.
(5) Comandantul echipajului are autoritatea deplinã de a decide în legãturã cu accesul persoanelor la bordul aeronavei MAI, în funcţie de numãrul locurilor disponibile, capacitatea de transport, performanţele aeronavei şi condiţiile de zbor.
(6) Intervenţia în deciziile şi acţiunile echipajului a oricãrei persoane aflate la bordul aeronavei MAI pe timpul executãrii misiunilor de zbor este interzisã.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
IGAv, comandanţii unitãţilor subordonate acestuia, precum şi şefii structurilor MAI care utilizeazã resursa de aviaţie rãspund de asigurarea şi utilizarea judicioasã a resursei de aviaţie alocate executãrii misiunilor din competenţã.
ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

Aprob
-------
Secretar de stat,
şef al Departamentului ordine
şi siguranţã publicã,

De acord, rog aprobaţi
----------------------
Director general
al Direcţiei generale management operaţional,
.........................


PLAN-CADRU
de alocare a resursei de aviaţie pentru structurile operative
ale Inspectoratului General de Aviaţie în anul ....


┌────┬────────────┬──────────────┬───────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ │ │ Ore de zbor │ │
│crt.│ Structura │Tipul misiunii├───────────┬───────────┤ Observaţii │
│ │ │ │Solicitate │ Alocate │ │
├────┴────────────┴──────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┤
│ I. Misiuni operative │
├────┬────────────┬──────────────┬───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ Total ore zbor │ │ │ │
├────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┤
│ II. Misiuni SMURD │
├────┬────────────┬──────────────┬───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ Total ore zbor │ │ │ │
├────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┤
│ III. Instruire şi pregãtire │
├────┬────────────┬──────────────┬───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ Total ore zbor │ │ │ │
├────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┤
│ IV. Rezervã la dispoziţie pentru alte misiuni │
├────┬────────────┬──────────────┬───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴──────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ Total ore zbor │ │ │ │
├────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ TOTAL GENERAL: │ │ │ │
└────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┘



NOTĂ:
Fiecare inspectorat general/similar va solicita resursã de aviaţie pe structuri subordonate şi tipuri de misiuni.
Prezentul plan va fi semnat de inspectorii generali/similari care solicitã resursã de aviaţie.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

CONŢINUTUL ŞI STRUCTURA
dispoziţiei pentru executarea misiunilor

În conţinutul dispoziţiei se vor stabili principalele elemente necesare executãrii misiunii, care vor viza:
1. tipul, caracterul şi scopul misiunii;
2. precizãri privind structura de la care se alocã orele de zbor;
3. tipul de aeronavã;
4. data şi ora decolãrii;
5. zona/localitatea sau traiectul de zbor;
6. aeroporturile/terenurile de decolare-aterizare;
7. numãrul maxim de ore de zbor;
8. personalul care are acces la bordul aeronavei şi structura/instituţia publicã sau privatã din care provine;
9. alte date necesare desfãşurãrii în siguranţã a misiunii.


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------


I. Misiuni executate la data de ........




┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Misiuni executate │
├────┬────────┬───────┬────────┬──────────┬────────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┤
│Nr. │Tip/Nr. │Echipaj│Echipã │ Ora │Ore zbor│ Ore │Traiectul│ Scopul │ │
│crt.│aeronavã│ │medicalã│decolãrii/│misiuni │zbor │ │misiunii│Beneficiar│
│ │ │ │SMURD │aterizãrii│ │instruc-│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ ţie │ │ │ │
├────┼────────┼───────┼────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───────┼────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───────┼────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────┴───────┴────────┴──────────┼────────┼────────┼─────────┴────────┴──────────┤
│ │ │ │ │
│ Total ore zbor │ │ │ Nr. persoane transportate │
│ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴─────────────────────────────┘


II. Misiuni planificate pentru data de .........




┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Misiuni planificate │
├─────┬─────────────────┬────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────┤
│Nr. │ │ │ │ │
│crt. │Tipul misiunii │ Scopul misiunii │ Tip/Nr. aeronavã │ Structura beneficiarã │
├─────┼─────────────────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└─────┴─────────────────┴────────────────────┴───────────────────┴────────────────────────┘



III. Disponibilitatea aeronavelor la data de .......




┌─────┬─────────────────┬────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt. │Tip/Nr. aeronavã │ Starea de disponibilitate │ Locaţia/Zona │
├─────┼─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴─────────────────┴────────────────────────────────┴────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016