Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NORME METODOLOGICE din 14 iunie 2011 de constituire, pastrare si utilizare a Rezervei Ministerului Sanatatii
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 iunie 2011  de constituire, pastrare si utilizare a Rezervei Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document

NORME METODOLOGICE din 14 iunie 2011 de constituire, pastrare si utilizare a Rezervei Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 423 din 16 iunie 2011

    CAP. I
    Constituirea Rezervei Ministerului Sãnãtãţii

    ART. 1
    (1) Constituirea Rezervei Ministerului Sãnãtãţii, denumitã în continuare Rezerva, se realizeazã pe baza Nomenclatorului de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, dispozitive medicale şi alte materiale specifice, prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Sortimentele de produse şi bunuri, precum şi cantitãţile prevãzute în nomenclatorul prevãzut în anexa nr. 2 pot fi modificate prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
    ART. 2
    Procurarea de produse şi bunuri în Rezervã se realizeazã cu respectarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, în limita fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie.

    CAP. II
    Pãstrarea şi utilizarea produselor din Rezervã

    ART. 3
    Pentru depozitarea şi conservarea produselor şi bunurilor din Rezervã, Ministerul Sãnãtãţii poate încheia contracte de prestãri de servicii în condiţiile legii.
    ART. 4
    Spaţiile destinate depozitãrii produselor şi bunurilor din Rezervã trebuie sã fie autorizate de Agenţia Naţionalã a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale Bucureşti conform dispoziţiilor legale în vigoare şi sã prezinte garanţii pentru o bunã conservare şi securitate.
    ART. 5
    (1) În cazul unitãţilor depozitare care deţin stocuri de produse şi bunuri din Rezervã şi care au obligaţia de a asigura depozitarea şi conservarea acestora, depozitarea se face în încãperi separate de încãperile în care sunt pãstrate alte produse depozitabile.
    (2) În situaţia în care volumul produselor şi bunurilor din Rezervã este redus şi nu se justificã repartizarea unui spaţiu de depozitare separat, aceste produse şi bunuri pot fi depozitate în acelaşi spaţiu cu alte produse, dar în zone special amenajate, corespunzãtoare din punctul de vedere al depozitãrii, conservãrii şi manipulãrii.
    ART. 6
    (1) Pentru medicamente, seruri, vaccinuri şi alte materiale specifice, unitãţile depozitare aplicã dispoziţiile legale privind pierderile materiale produse în timpul depozitãrii, manipulãrii şi transportului.
    (2) Documentaţia legalã privind perisabilitãţile se întocmeşte de unitatea depozitarã.
    (3) Un exemplar al documentaţiei prevãzute la alin. (2) este transmis Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia generalã economicã, care o analizeazã şi o prezintã ministrului sãnãtãţii spre aprobare.
    ART. 7
    Unitãţile depozitare ale produselor din Rezervã au obligaţia de a asigura pãstrarea şi conservarea acestora.

    CAP. III
    Scoaterea produselor din Rezervã

    ART. 8
    (1) Unitatea depozitarã are obligaţia de a conduce evidenţa termenelor de valabilitate a tuturor produselor din Rezervã, transmiţând Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia asistenţã medicalã, produsele şi cantitãţile din Rezervã al cãror termen de valabilitate expirã în urmãtoarele 10 luni.
    (2) Situaţia termenelor de valabilitate a produselor pãstrate este transmisã lunar, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã.
    (3) Situaţia termenelor de valabilitate pentru produsele pãstrate sterile se transmite de unitatea depozitarã trimestrial, pânã la data de 10 a lunii curente pentru trimestrul încheiat, la Ministerul Sãnãtãţii - Direcţia asistenţã medicalã.
    (4) Pe baza situaţiilor transmise în conformitate cu dispoziţiile alin. (2) şi (3) şi având în vedere necesarul transmis de direcţiile de sãnãtate publicã pentru situaţiile care necesitã intervenţii medicale ca urmare a producerii unor situaţii speciale, Direcţia asistenţã medicalã propune produsele şi bunurile care urmeazã a fi scoase din Rezervã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
    ART. 9
    (1) Scoaterea produselor din Rezervã se poate efectua în urmãtoarele situaţii:
    a) asigurarea produselor necesare pentru intervenţiile medicale necesare în situaţii speciale;
    b) existenţa în stocurile Rezervei a unor cantitãţi de produse care au termen de valabilitate care expirã pe parcursul urmãtoarelor 10 luni;
    c) existenţa în stocurile Rezervei a unor cantitãţi de produse al cãror termen de valabilitate depãşeşte urmãtoarele 10 luni, dar care au utilizare restrânsã datoritã progresului terapeutic şi/sau unui rulaj scãzut al stocurilor;
    d) acordarea unor ajutoare umanitare.
    (2) Scoaterea produselor din Rezervã în situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, iar scoaterea produselor în cazul prevãzut la alin. (1) lit. d) se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 10
    (1) Produsele şi bunurile scoase din Rezervã, aflate la unitatea depozitarã, sunt transferate direcţiilor de sãnãtate publicã sau unitãţilor sanitare, dupã caz, la solicitarea scrisã a acestora.
    (2) Produsele transferate pe baza procesului-verbal de predare-preluare ies din patrimoniul Ministerului Sãnãtãţii şi se înregistreazã în patrimoniul direcţiilor de sãnãtate publicã sau al unitãţilor sanitare, dupã caz.
    (3) Consumul produselor se înregistreazã pe baza documentelor justificative şi pe cheltuiala direcţiilor de sãnãtate publicã sau a unitãţii sanitare, dupã caz.
    ART. 11
    În cazul unitãţilor depozitare care deţin stocuri de produse din Rezervã al cãror termen de valabilitate a expirat, scoaterea acestora se poate efectua, în condiţiile legii, la nivelul acestor unitãţi.

    CAP. IV
    Evidenţa produselor din Rezervã

    ART. 12
    Evidenţa produselor din Rezervã se organizeazã astfel:
    a) la nivelul unitãţilor depozitare - evidenţa contabilã de gestiune cantitativ-valoricã conform legislaţiei în vigoare; acestea întocmesc trimestrial şi anual situaţia stocurilor produselor din Rezervã, cantitativ şi valoric, pe care o transmit Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia asistenţã medicalã;
    b) la nivelul Ministerului Sãnãtãţii se organizeazã şi se conduce evidenţa analiticã pe fiecare categorie de bunuri.
    ART. 13
    Unitãţile depozitare care deţin produse din Rezervã au obligaţia de a le inventaria anual, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.

    CAP. V
    Responsabilitãţi

    ART. 14
    Conducãtorii unitãţilor depozitare care deţin produse şi bunuri din rezervã au urmãtoarele obligaţii:
    a) de a asigura gestionarea acestora în conformitate cu dispoziţiile prezentelor norme;
    b) de a conduce evidenţa termenelor de valabilitate ale produselor şi de a o transmite, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã, Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia asistenţã medicalã;
    c) de a organiza evidenţa contabilã de gestiune cantitativ-valoricã a produselor şi bunurilor din Rezervã;
    d) de a transmite Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia generalã economicã documentaţia legalã privind perisabilitãţile rezultate pe perioada depozitãrii şi conservãrii produselor;
    e) de a respecta prevederile cuprinse în ordin referitoare la modalitatea de scoatere a produselor şi bunurilor din Rezervã.
    ART. 15
    Direcţiile de sãnãtate publicã au obligaţia de a întocmi necesarul de produse şi bunuri, pe unitãţi sanitare şi pe judeţ, pentru intervenţiile medicale în situaţii speciale cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice şi de a transmite acest necesar la Ministerul Sãnãtãţii - Direcţia asistenţã medicalã, în termen de cel mult 24 de ore de la apariţia situaţiei de urgenţã, în scopul elaborãrii ordinului ministrului sãnãtãţii pentru scoaterea produselor din stocurile Rezervei.
    ART. 16
    Operaţiunile contabile privind înregistrarea şi raportarea cheltuielilor aferente produselor şi bunurilor din Rezervã, la nivelul Ministerului Sãnãtãţii şi al unitãţilor depozitare, sunt cele prevãzute în Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.842/2008 pentru aprobarea Monografiei privind înregistrarea în contabilitate a produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, precum şi a produselor şi bunurilor provenite din donaţii.

                                     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016