Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 iulie 2021  privind procedurile, termenele şi condiţiile în care statul român, prin Ministerul Energiei, achită sumele reprezentând plăţi compensatorii datorate de operatorii economici nominalizaţi în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective ca urmare a aplicării programului de decarbonare şi de închidere a minelor în perioada 2019-2032    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 14 iulie 2021 privind procedurile, termenele şi condiţiile în care statul român, prin Ministerul Energiei, achită sumele reprezentând plăţi compensatorii datorate de operatorii economici nominalizaţi în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective ca urmare a aplicării programului de decarbonare şi de închidere a minelor în perioada 2019-2032

EMITENT: Ministerul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 703 din 15 iulie 2021
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 654 din 14 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15 iulie 2021.
──────────
    1. Domeniul de aplicare şi documentaţia necesară:
    1.1. Persoanele concediate în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective ca urmare a aplicării programului de decarbonare şi de închidere a minelor în perioada 2019-2032, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de plăţile compensatorii prevăzute în conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de muncă aplicabile, respectiv încheiate la nivelul fiecărui operator economic.
    1.2. În vederea determinării nivelului plăţilor compensatorii datorate persoanelor disponibilizate, operatorii economici au obligaţia să depună la Ministerul Energiei următoarele documente:
    a) planul de disponibilizare, însoţit de hotărârea consiliului de administraţie şi de hotărârea adunării generale a acţionarilor de aprobare a acestuia
    Planurile sunt însoţite de acordul sau protocolul semnat cu organizaţiile sindicale sau sindicatele reprezentative din cadrul operatorului economic, după caz, din care să reiasă numărul de salariaţi disponibilizaţi şi respectarea criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate la concedierea colectivă, conform contractului colectiv de muncă şi celorlalte prevederi legale aplicabile.

    b) lista cuprinzând persoanele disponibilizate din cadrul operatorului economic, cu datele de identificare ale acestora în conformitate cu modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice;
    c) contractul colectiv de muncă şi actele adiţionale la acesta, precum şi procesele-verbale de negociere încheiate între angajator şi organizaţiile sindicale sau sindicatele reprezentative din cadrul operatorului economic, după caz, referitoare la plăţile compensatorii, cu dovada înregistrării acestora la inspectoratul teritorial de muncă competent teritorial;
    d) decizia organelor de conducere ale operatorului economic - organelor statutare ale societăţii -, conducerii executive şi a consiliului de administraţie sau administratorului special şi administratorului judiciar pentru operatorii economici pentru care a fost deschisă procedura insolvenţei, adoptată în baza indicatorilor economico-financiari şi a situaţiilor financiare anuale, din care să rezulte imposibilitatea plăţii sumelor reprezentând plăţi compensatorii;
    e) situaţiile financiare anuale ale operatorului economic aferente ultimului exerciţiu financiar şi, după caz, cele aferente exerciţiilor financiare anterioare şi, după caz, balanţa contabilă întocmită la 6 luni sau în ultima lună încheiată anterior aprobării planului de disponibilizare;
    f) suma datorată de operatorul economic cu titlu de plăţi compensatorii, valoarea totală şi valoarea defalcată pentru fiecare persoană disponibilizată, comunicată sub semnătura conducerii executive/administratorului special şi a conducătorului compartimentului economico-financiar al operatorului economic;
    g) declaraţii pe propria răspundere ale reprezentanţilor operatorilor economici privind corectitudinea listei prevăzute la lit. b) şi a sumei prevăzute la lit. f).

    1.3. documentele menţionate la pct. 1.2 se depun la Ministerul Energiei în copie certificată pentru conformitate cu originalul de reprezentantul legal al societăţii/administratorul judiciar.

    2. Termenele aferente procedurii de plată:
    2.1. Documentele stabilite la pct. 1.2 se depun, în două exemplare, în termen de 10 zile de la data aprobării, în condiţiile legii, a planurilor de disponibilizare elaborate de operatorii economici sau în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, după caz.
    2.2. În situaţia în care pentru plata sumelor reprezentând plăţi compensatorii este prevăzut un termen de plată la care s-a angajat conducerea operatorului economic, acest termen nu este opozabil şi obligatoriu pentru personalul de specialitate din cadrul Ministerului Energiei, acesta fiind obligat la respectarea termenelor şi condiţiilor prevăzute în cuprinsul prezentelor norme metodologice.
    2.3. În cazul în care documentaţia depusă de către operatorul economic este incompletă sau nu corespunde din punctul de vedere al formei cerinţelor de formă, la solicitarea Ministerului Energiei, aceasta trebuie să fie completată în termen de maximum 5 zile de la data primirii solicitării respective.

    3. Procedura de plată:
    3.1. Plata sumelor reprezentând plăţi compensatorii se realizează de către Ministerul Energiei cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (2) şi (2^1)-(2^3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    3.2. Plata se realizează în termen de 10 zile de la data la care au fost depuse toate documentele prevăzute la pct. 1.2, în contul comunicat de operatorul economic, deschis la unitatea de Trezorerie a Statului potrivit legii. În orice situaţie, creditarea contului operatorilor economici se realizează la data stabilită pentru plata lunară a drepturilor salariale.
    3.3. Operatorul economic este obligat să comunice Ministerului Energiei situaţia în care conturile sale sunt afectate de vreo procedură de executare silită, poprire sau altă procedură care poate să pericliteze îndeplinirea scopului prezentelor norme metodologice.

    4. Rambursarea sumelor achitate de Ministerul Energiei în vederea plăţii sumelor reprezentând plăţi compensatorii:
    4.1. Sumele achitate de Ministerul Energiei către operatorii economici se rambursează de către aceştia la notificarea realizată de creditor în acest scop, împreună cu dobânzile aferente calculate potrivit normelor în materia recuperării ajutoarelor de stat, cu respectarea Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020, în baza unei proceduri aprobate prin ordin al ministrului energiei.
    4.2. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 şi este o dobândă compusă determinată potrivit principiilor şi metodologiei prevăzute la pct. 4.3.
    4.3. Principiile şi metodologia de calcul al dobânzilor de recuperare a ajutoarelor ilegale sunt stabilite la art. 11 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004, aşa cum a fost modificat de Regulamentul Comisiei (CE) nr. 271/2008 din 30 ianuarie 2008, după cum urmează:
    a) Rata dobânzii ce urmează să se aplice este rata în vigoare la data la care sumele au fost puse la dispoziţia operatorului economic, la care se adaugă 100 de puncte procentuale.
    b) Rata dobânzii se aplică pe o bază compusă până la data recuperării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor.
    c) Rata dobânzii prevăzută la lit. a) se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.

    4.4. În situaţia în care operatorul este în insolvenţă, sumele achitate de Ministerul Energiei, împreună cu dobânzile aferente, au regimul juridic prevăzut la art. 4 alin. (2^3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    4.5. Declaraţia de creanţă care cuprinde suma de plată şi dobânda calculată potrivit pct. 4.1-4.3 se depune în termen de 30 de zile de la data achitării sumelor; în cazul în care plata se realizează eşalonat, termenul se calculează pentru fiecare dintre plăţile efectuate.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    LISTA
    cuprinzând persoanele disponibilizate din cadrul operatorului economic care beneficiază de plăţi compensatorii
    în conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de muncă aplicabile,
    respectiv încheiate la nivelul operatorului economic

┌────┬─────────┬───┬────────────┬───────────────┬───────────┐
│ │ │ │ │Dacă persoana │ │
│ │ │ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │ │ │condiţiile de │ │
│ │ │ │ │concediere │ │
│ │ │ │ │prevăzute de │ │
│ │ │ │ │Legea nr. 53/ │ │
│ │ │ │ │2003 - Codul │ │
│ │ │ │ │muncii, │ │
│ │ │ │ │republicată, cu│ │
│ │ │ │ │modificările şi│ │
│ │ │ │ │completările │ │
│ │ │ │ │ulterioare │ │
│ │ │ │ │(conform │ │
│ │ │ │ │prevederilor │ │
│ │ │ │ │art. 4 alin. │ │
│ │ │ │ │(1) şi (2) din │ │
│ │ │ │ │Ordonanţa de │ │
│ │ │ │Data │urgenţă a │ │
│ │ │ │încheierii │Guvernului nr. │ │
│Nr. │Numele şi│CNP│contractului│69/2019 pentru │Data │
│crt.│prenumele│ │individual │aplicarea unor │concedierii│
│ │ │ │de muncă │măsuri de │ │
│ │ │ │ │protecţie │ │
│ │ │ │ │socială │ │
│ │ │ │ │acordate │ │
│ │ │ │ │persoanelor │ │
│ │ │ │ │disponibilizate│ │
│ │ │ │ │prin concedieri│ │
│ │ │ │ │colective ca │ │
│ │ │ │ │urmare a │ │
│ │ │ │ │aplicării │ │
│ │ │ │ │programului de │ │
│ │ │ │ │decarbonare şi │ │
│ │ │ │ │de închidere a │ │
│ │ │ │ │minelor în │ │
│ │ │ │ │perioada │ │
│ │ │ │ │2019-2032, cu │ │
│ │ │ │ │modificările şi│ │
│ │ │ │ │completările │ │
│ │ │ │ │ulterioare) │ │
├────┼─────────┼───┼────────────┼───────────────┼───────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼─────────┼───┼────────────┼───────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───┼────────────┼───────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───┼────────────┼───────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───┴────────────┴───────────────┴───────────┘


    Conducerea executivă a operatorului economic, ........................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    ....................
    Şeful compartimentului economico-financiar,
    .................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    ...............
    Administratorul judiciar al operatorului economic în insolvenţă,
    ..............................
    (date de identificare)
    Semnătura
    ...................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016