Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 august 2013  privind exercitarea controlului de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 14 august 2013 privind exercitarea controlului de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 526 din 21 august 2013
    ART. 1
    (1) Fac obiectul controlului de tip preventiv reglementat la art. 64 alin. (5) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 operaţiunile ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate în vederea utilizării sumelor alocate potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din acelaşi act normativ.
    (2) Documentul supus controlului prevăzut la alin. (1) este cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobată la art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, care a fost verificată potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) din anexa nr. 1 şi, respectiv, potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) din anexa nr. 2 la ordinul ministrului finanţelor publice prevăzut la art. 64 alin. (19) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013.
    ART. 2
    (1) În scopul acordării vizei de control de tip preventiv pentru sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale solicitate pentru stingerea obligaţiilor prevăzute la art. 64 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, unităţile administrativ-teritoriale depun la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/administraţiile judeţene ale finanţelor publice/Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, odată cu documentele prevăzute la art. 64 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, şi următoarele documente justificative:
    a) copii ale angajamentului legal: contract/comandă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă aferentă relaţiei contractuale cu furnizorii de bunuri, lucrări şi servicii;
    b) copii ale facturilor primite şi neachitate, aferente relaţiei contractuale cu furnizorii de bunuri, lucrări şi servicii, care au fost vizate pentru "Bun de plată" de ordonatorul de credite sau de persoana delegată cu aceste atribuţii;
    c) copii ale documentelor care atestă livrarea produselor, prestarea serviciilor sau executarea lucrărilor, după caz, procesul-verbal de recepţie, nota de recepţie şi constatare de diferenţe etc.
    (2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale/Ordonatorii de credite ai instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sau înlocuitorii lor de drept certifică cu semnătură, înscriind "Conform cu originalul", documentele prevăzute la alin. (1) care se prezintă la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/administraţiile judeţene ale finanţelor publice/Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti.
    ART. 3
    (1) Cererea prevăzută la art. 1 alin. (2), în original, împreună cu documentele justificative prevăzute la art. 2 alin. (1), se prezintă persoanei împuternicite cu exercitarea controlului de tip preventiv, de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/administraţiile judeţene ale finanţelor publice/Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, cu adresă scrisă semnată de directorul executiv al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/şeful administraţiilor judeţene ale finanţelor publice/directorul general al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, după caz, sau altei persoane împuternicite de aceştia, din care rezultă că au fost efectuate verificările prevăzute la art. 2 alin. (1) din anexa nr. 1 şi, respectiv, la art. 2 alin. (1) din anexa nr. 2 la ordinul ministrului finanţelor publice prevăzut la art. 64 alin. (19) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, după caz.
    (2) În cazul sumelor necesare pentru stingerea obligaţiilor prevăzute la art. 64 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013 cuprinse în cereri, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/administraţiile judeţene ale finanţelor publice/Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti vor transmite persoanei împuternicite cu exercitarea controlului de tip preventiv copii ale certificatelor fiscale aferente acestor obligaţii.
    ART. 4
    În exercitarea controlului de tip preventiv, personalul împuternicit potrivit prevederilor ordinului de aprobare a prezentelor norme metodologice verifică cererea prevăzută la art. 1 alin. (2) şi documentele justificative anexate la aceasta prevăzute la art. 2, având în vedere următoarele:
    a) în cazul sumelor aferente stingerii obligaţiilor prevăzute la art. 64 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013:
    - existenţa angajamentului legal din care rezultă obligaţii de plată către furnizorii de bunuri, lucrări şi servicii, care are viza pentru control financiar preventiv propriu şi este certificat cu semnătură de către ordonatorul de credite, înscriind "Conform cu originalul";
    - documentele justificative aferente fazei de lichidare prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) să fie semnate şi vizate pentru "Bun de plată" de către ordonatorul de credite sau de persoana delegată cu aceste atribuţii şi să fie certificate cu semnătură de către ordonatorul de credite, înscriind "Conform cu originalul";
    - documentele justificative aferente fazei de lichidare prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) să fie certificate cu semnătură de către ordonatorul de credite, înscriind "Conform cu originalul";
    - suma totală din cerere să fie mai mică sau egală cu suma din documentele justificative aferente fazei de lichidare depuse de ordonatorul de credite;
    - suma din angajamentul legal să fie mai mare sau egală cu suma solicitată prin cerere;
    b) în cazul sumelor aferente stingerii obligaţiilor prevăzute la art. 64 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013:
    - suma totală din certificatele fiscale prezentate conform prevederilor art. 3 alin. (2) să fie mai mare sau egală cu suma aferentă plăţii acestor obligaţii din cerere.
    ART. 5
    (1) Cererea prevăzută la art. 1 alin. (2) se vizează de persoanele împuternicite cu exercitarea controlului de tip preventiv în condiţiile în care se constată că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 4.
    (2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 4, persoanele împuternicite cu exercitarea controlului de tip preventiv restituie cererea prevăzută la art. 1 alin. (2), împreună cu documentele anexate acesteia, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene/Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice/Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, în scopul restituirii către ordonatorul principal de credite în vederea refacerii.
    ART. 6
    (1) Controlul de tip preventiv se exercită prin viză asupra tuturor cererilor prevăzute la art. 1 alin. (2), indiferent de valoarea acestora.
    (2) Viza persoanelor împuternicite potrivit prevederilor ordinului de aprobare a prezentelor norme metodologice se acordă prin înscrierea următorului text pe cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobată la art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013:

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ Vizat de M.F.P. - │
│ ............................................ │
│ │
│ în baza O.G. nr. 17/2013 │
│ │
│ Numele şi prenumele ....................... │
│ │
│ Semnătura .................... │
│ │
│ Data .................. │
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    (3) Acordarea vizei de către persoanele împuternicite asupra cererilor prevăzute la art. 1 alin. (2) care se dovedesc ulterior nelegale nu exonerează de răspundere juridică persoanele din structura unităţilor administrativ-teritoriale care le-au întocmit, vizat şi aprobat.
    (4) Persoanele împuternicite potrivit prevederilor ordinului de aprobare a prezentelor norme metodologice vor exercita controlul de tip preventiv în termenul prevăzut la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 1 şi, respectiv, la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 2 la ordinul ministrului finanţelor publice prevăzut la art. 64 alin. (19) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, astfel încât să nu afecteze realizarea în bune condiţii şi la termen a operaţiunii verificate. În cazuri temeinic justificate, persoana împuternicită cu exercitarea controlului de tip preventiv poate depăşi cu maximum două zile lucrătoare termenul prevăzut la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 1 şi, respectiv, la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 2 la ordinul ministrului finanţelor publice prevăzut la art. 64 alin. (19) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013.
    (5) Activitatea de control de tip preventiv se evidenţiază sistematic în Registrul proiectelor de operaţiuni prezentate la viză de control de tip preventiv, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXĂ
    la normele metodologice


                                   REGISTRUL
    proiectelor de operaţiuni prezentate la viză de control de tip preventiv

    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - Unitatea administrativ-teritorială emitentă
    B - Valoarea înscrisă în document - lei
    C - Data prezentării documentului la viză
    D - Valoarea operaţiunilor pentru care s-a acordat viza - lei
    E - Valoarea operaţiunilor pentru care s-a restituit documentaţia - lei
    F - Data acordării vizei sau a restituirii documentelor
    G - Motivaţia restituirii documentelor
    H - Observaţii

┌─────┬──────────────┬───────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│ Nr. │ Numărul │ Conţinutul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ crt.│ şi data │ operaţiunilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ emiterii │ înscrise în │ A │ B │ C │ D │ E │ F │ G │ H │
│ │ ordonanţării │ document │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ de plată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼───────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│
├─────┼──────────────┼───────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼───────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼───────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────┴───────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



                                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016