Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 11 iunie 2025  privind finanţarea acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare şi întocmirea bugetului de stat pentru război    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 11 iunie 2025 privind finanţarea acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare şi întocmirea bugetului de stat pentru război

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 550 din 16 iunie 2025
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 927 din 11 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 16 iunie 2025.
──────────
    CAP. I
    Sistemul de finanţare a acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare
    1. Pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare cuprinde ansamblul de măsuri şi acţiuni care se stabilesc şi se realizează din timp de pace pentru satisfacerea nevoilor de apărare şi asigurarea continuităţii activităţilor economico-sociale în caz de mobilizare sau de război.
    Măsurile de pregătire a economiei naţionale pentru apărare se referă la identificarea capacităţilor pentru apărare, stabilirea, crearea şi păstrarea rezervelor de mobilizare, precum şi la alte acţiuni care vor fi apreciate ca necesare, în condiţiile legii.
    Potrivit art. 38 din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, cu modificările ulterioare, finanţarea pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se asigură de la bugetul de stat.
    În acest scop, operatorii economici şi instituţiile publice, cărora le revin sarcini prin planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare, au obligaţia ca până la data de 1 iunie a fiecărui an să transmită Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale (Administraţia Naţională) propuneri fundamentate privind fondurile necesare realizării acestor sarcini pentru anul următor, în vederea finanţării lor de la bugetul de stat.
    Pe baza măsurilor şi acţiunilor prevăzute în planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare şi a propunerilor ministerelor, ale celorlalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, ale altor instituţii şi ale operatorilor economici cu atribuţii în domeniu, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale elaborează proiectul planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare şi propune, la termenele stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinderea în bugetul propriu a fondurilor necesare în vederea finanţării măsurilor şi acţiunilor pentru anul pentru care se elaborează proiectul de buget.
    După aprobarea legii bugetare anuale, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale definitivează proiectul planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare, corelat cu fondurile alocate de la bugetul de stat, şi îl supune aprobării prin hotărâre a Guvernului, potrivit art. 18 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pe baza planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare, aprobat de către Guvern, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale încheie, în limita fondurilor alocate de la bugetul de stat, contracte cu operatorii economici cu atribuţii în realizarea măsurilor aprobate privind pregătirea economiei naţionale pentru apărare.
    În vederea asigurării finanţării programului de pregătire a teritoriului pentru apărare, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice au obligaţia ca, anual, să propună includerea în programele de investiţii proprii, cu prioritate, a fondurilor aferente realizării obiectivelor aprobate de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi comunicate acestora de către Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
    Propunerile menţionate, precum şi modificările care intervin în procesul de elaborare a legii bugetare anuale, comparativ cu solicitările iniţiale privind fondurile necesare pregătirii teritoriului pentru apărare, vor fi avizate în prealabil de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.

    2. Fundamentarea fondurilor ce se alocă anual de la bugetul de stat pentru finanţarea pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se face pe baza datelor şi elementelor justificative prezentate de ordonatorii principali de credite, potrivit responsabilităţilor şi sarcinilor rezultate din planurile de pregătire a economiei naţionale pentru apărare şi programele de pregătire a teritoriului pentru apărare, aprobate în condiţiile legii.
    În bugetele ordonatorilor principali de credite cu atribuţii în domeniu sunt înscrise în acest scop următoarele naturi de cheltuieli:
    a) La cheltuielile curente vor fi înscrise fondurile care se referă la cheltuieli cu bunurile şi serviciile, legate de:
    - asigurarea transportului, manipulării, depozitării, conservării, împrospătării, efectuării probelor de calitate, valorificării, casării, inventarierii şi evidenţei contabile a materialelor şi produselor din rezerva de mobilizare;
    – contravaloarea prestaţiilor legate de administrarea şi paza depozitelor ce sunt evidenţiate separat de cele destinate producţiei curente a operatorilor economici (personal de deservire şi întreţinere depozite, reparaţii, încălzire, iluminat, chirii etc.);
    – trecerea în conservare a utilajelor, instalaţiilor, liniilor tehnologice şi staţiilor pirotehnice din componenţa capacităţilor pentru apărare, potrivit art. 25 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    – elaborarea, păstrarea şi actualizarea documentaţiilor tehnice, tehnologice şi a sculelor, dispozitivelor şi verificatoarelor (S.D.V.), conform prevederilor cap. VI „Documentaţia tehnică, tehnologică şi S.D.V.“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    – alte cheltuieli cu bunurile şi serviciile prevăzute de lege.

    b) La cheltuielile cu activele nefinanciare vor fi înscrise fondurile care se referă la:
    - finanţarea acumulării, reîntregirii şi împrospătării produselor din rezerva de mobilizare, potrivit dispoziţiilor art. 27 din Legea nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare;
    – finanţarea obiectivelor cuprinse în planul de pregătire a teritoriului pentru apărare, în condiţiile art. 53 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    – finanţarea altor acţiuni de pregătire a economiei şi a teritoriului pentru apărare prevăzute de lege, de natura cheltuielilor de investiţii.


    Propunerile de credite de angajament şi credite bugetare se vor fundamenta, avându-se în vedere realizările exerciţiului bugetar anterior, sarcinile nou-intervenite, precum şi propunerile de reducere a cheltuielilor neeconomicoase din domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare.

    3. Fondurile necesare finanţării acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se aprobă şi se utilizează în condiţiile Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Cheltuielile se angajează şi se efectuează în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate şi deschise cu această destinaţie, de la capitolul 80.01 „Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă“, titlul 20 „Bunuri şi servicii“ sau titlul 71 „Active nefinanciare“, după caz, potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
    5. Pentru prestarea unor servicii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, ordonatorii principali de credite încheie contracte ferme, în condiţiile legii, cu operatorii economici prestatori, care includ atât cheltuielile cu munca vie stabilite potrivit dispoziţiilor legale pentru angajaţii proprii, cât şi cheltuielile aferente activităţilor privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, dimensionate la strictul necesar.
    Materialele, produsele şi serviciile prevăzute în planul de pregătire a economiei naţionale pentru apărare sau în programul cu obiectivele de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare şi contractate în exerciţiul bugetar curent se plătesc din creditele bugetare aprobate numai pe bază de documente justificative întocmite în conformitate cu dispoziţiile legale.

    CAP. II
    Finanţarea şi decontarea produselor ce se scot din rezerva de mobilizare pentru împrospătare, preschimbare sau scoatere definitivă
    1. Operatorii economici la care se constituie rezerve de mobilizare sunt obligaţi să preîntâmpine deteriorarea acestora din punct de vedere calitativ, pe calea împrospătărilor ce trebuie efectuate conform Hotărârii Guvernului nr. 370/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Împrospătarea produselor din rezervele de mobilizare se realizează prin vânzarea acestora şi reîntregirea corespunzătoare a stocurilor cu produse similare noi.
    În situaţia în care scoaterea la împrospătare a unor produse nu se poate realiza datorită conjuncturii de piaţă, vânzarea produselor din rezerva de mobilizare se poate face la preţuri reduse faţă de valoarea de inventar, aprobate în condiţiile legii.
    Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.

    2. Scoaterea produselor din rezerva de mobilizare sub formă de împrumut se efectuează, în mod excepţional, la solicitarea operatorilor economici interesaţi, prin hotărâri ale Guvernului, iniţiate de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, în care sunt stipulate condiţiile de restituire a produselor respective, după depunerea unei garanţii în contul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, al cărei cuantum să asigure reîntregirea stocurilor.
    Garanţia depusă de către operatorii economici pentru care se scot sub formă de împrumut materiale şi produse din rezerva de mobilizare se virează în contul „Disponibil din sume de mandat şi în depozit“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului pe seama Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale care administrează rezerva de mobilizare.

    3. Utilizarea aparaturii, autospecialelor, utilajelor sau altor echipamente păstrate în exploatare la operatorii economici se efectuează în condiţiile tehnice şi financiare cuprinse în contractele încheiate între Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale şi utilizatori.
    4. Scoaterea cu caracter definitiv şi valorificarea unor produse din rezerva de mobilizare se efectuează ca urmare a modificării nomenclatorului, a nivelului de constituire, a atingerii limitei de valabilitate a termenului de serviciu sau a duratei normale de funcţionare.
    Sumele încasate din garanţii reţinute definitiv, penalităţi, cote de adaos sau din valorificarea produselor scoase din rezerva de mobilizare se constituie ca venituri ale bugetului de stat.

    CAP. III
    Contabilitatea, gestionarea şi inventarierea rezervelor de mobilizare
    1. Potrivit art. 30 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare, rezervele de mobilizare se constituie şi se păstrează la operatorii economici şi instituţiile care au sarcini la mobilizare, pe baza contractelor încheiate cu Administraţia Naţională, precum şi în spaţiile de depozitare ale unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale, în limita prevăzută de art. 22 alin. (2) din Legea nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare.
    Operatorii economici care gestionează rezerve de mobilizare organizează şi conduc contabilitatea în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale reglementărilor contabile aplicabile.
    Evidenţa contabilă a rezervelor de mobilizare se ţine separat de evidenţa contabilă a operatorilor economici respectivi.
    Evidenţa contabilă a încasării veniturilor şi efectuării cheltuielilor bugetare pentru rezerva de mobilizare se organizează potrivit Planului de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunilor de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare.

    2. Referitor la regulile generale privind inventarierea rezervelor de mobilizare, se vor aplica Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009. Rezultatele inventarierii se transmit Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, care asigură măsurile corespunzătoare pentru valorificarea acestora.
    CAP. IV
    Elaborarea bugetului de stat pentru război
    În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (5) din Legea nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare, Ministerul Finanţelor, pe baza planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare transmis de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale şi a propunerilor ministerelor şi ale celorlalte instituţii cu atribuţii în caz de mobilizare sau de război, avizate de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, elaborează proiectul bugetului de stat pentru război.
    În scopul asigurării echilibrului dintre cerinţele cuprinse în planul de mobilizare a economiei naţionale şi resursele financiare ce urmează a fi prevăzute în bugetul de stat pentru război, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale vor avea în vedere următoarele:
    1. Luându-se în considerare statutul României de membru NATO, la elaborarea propunerilor pentru bugetul de stat pentru război se va avea în vedere asigurarea fondurilor care să permită participarea la apărarea colectivă, bazată pe o reevaluare radicală a cerinţelor operaţionale în funcţie de capabilităţi şi resurse, în concordanţă cu regulile ce guvernează această organizaţie, obligaţiile României faţă de Alianţa Nord-Atlantică şi responsabilităţile naţionale ale Armatei.
    2. La stabilirea fondurilor ce urmează a fi cuprinse în bugetul de stat pentru război, baza de calcul o constituie bugetul de stat pe anul pentru care se elaborează, detaliat pe ordonatorii principali de credite şi în cadrul acestora pe capitole şi titluri de cheltuieli bugetare.
    În baza acestor date şi a sarcinilor ce le revin din planul de mobilizare, ordonatorii principali de credite ai administraţiei publice centrale şi locale vor proceda la cuantificarea influenţelor şi a modificărilor care se produc în volumul şi structura activităţilor ce se desfăşoară în economie pentru starea de mobilizare, conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice, cu sumele rezultate urmând a fi ajustate fondurile prevăzute în bugetul aprobat pe anul în curs aprobat potrivit legii.
    Pentru punerea de acord a sarcinilor cuprinse în planul de mobilizare cu posibilităţile de asigurare a resurselor legate de condiţiile specifice şi priorităţile economiei la război, propunerile transmise de ministere şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale vor fi analizate în prealabil şi avizate de către Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.

    3. În ceea ce priveşte dimensionarea propunerilor de cheltuieli ce urmează a fi înscrise în bugetul de stat pentru război, ţinându-se seama de volumul restrâns al resurselor financiare pe care statul le poate mobiliza în asemenea situaţii pe seama veniturilor ce pot fi atrase la bugetul de stat sau la bugetele locale, după caz, ministerele şi celelalte instituţii publice cu sarcini la mobilizare, precum şi operatorii economici care asigură în mod direct cerinţele economiei de război vor definitiva aceste propuneri pe baza unor măsuri şi programe specifice unui buget de austeritate, între care se pot menţiona:
    - utilizarea integrală a capacităţilor de producţie specializate în fabricaţia de tehnică şi materiale militare, asigurându-se prioritate în alocarea şi dirijarea resurselor bugetare către sectoarele şi ramurile producătoare de armament, muniţii şi tehnică de luptă;
    – fondurile destinate investiţiilor publice vor fi dirijate cu preponderenţă pentru investiţiile legate de extinderea capacităţilor de producţie în domeniul fabricaţiei de tehnică şi materiale militare, admiţându-se continuarea lucrărilor numai la obiectivele care contribuie nemijlocit la susţinerea efortului de apărare, precum şi lucrări pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor produse de un eventual conflict militar, acţiuni accidentale şi calamităţi naturale;
    – asigurarea şi completarea nivelului stocurilor intangibile de materii prime, materiale şi produse strategice existente în rezervele de stat şi de mobilizare pentru intervenţii operative determinate de trecerea la realizarea producţiei de tehnică militară şi armament;
    – măsuri de raţionalizare şi limitare a numărului de personal din sectorul administraţiei publice, reconversia şi dirijarea forţei de muncă disponibile către sectorul producţiei de apărare;
    – eliminarea cheltuielilor în scopuri administrative şi gospodăreşti şi raţionalizarea în acest sens a cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a sectorului public;
    – alte măsuri impuse de restrângerea unor activităţi şi sectoare în concordanţă cu nevoile sistemului naţional de apărare.

    4. Propunerile de cheltuieli ce urmează a fi înscrise în proiectul bugetului de stat pentru război se vor stabili în condiţiile preţurilor avute în vedere la elaborarea proiectului bugetului de stat pe anul respectiv, precum şi pe baza indicatorilor macroeconomici comunicaţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
    La definitivarea influenţelor rezultate ca urmare a actualizării unor indicatori valorici prevăzuţi în planul de mobilizare ce a fost elaborat în preţurile anilor anteriori este necesar ca acestea să se bazeze pe date certe consemnate în situaţiile financiare ale operatorilor economici (de exemplu: cifra de afaceri, valoarea producţiei industriale şi agricole pe ramuri şi sectoare, valoarea investiţiilor, volumul desfacerilor de mărfuri etc.).
    În baza datelor actualizate prezentate de către ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale va proceda la modificarea şi actualizarea tuturor indicatorilor valorici prevăzuţi în planul de mobilizare aprobat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării.

    5. La fundamentarea propunerilor de modificare a cheltuielilor prevăzute în bugetul de stat pe anul în curs în vederea determinării cheltuielilor bugetare pentru război se vor avea în vedere toate modificările intervenite în nivelul şi structura indicatorilor specifici fiecărei categorii de cheltuieli, astfel:
    a) în cadrul cheltuielilor de personal:
    - pentru ordonatorii de credite din Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională fundamentarea se va face avându-se în vedere organigramele pentru război şi normele şi instrucţiunile specifice;
    – pentru ceilalţi ordonatori de credite, inclusiv pentru cei din autorităţile administraţiei publice locale, fundamentarea cheltuielilor se va efectua pornindu-se de la numărul de posturi finanţat în anul curent, potrivit legislaţiei aplicabile, din care se scad cheltuielile pentru persoanele care au obligaţii militare sau care sunt implicate direct în producţia de armament şi tehnică militară şi nu sunt mobilizate la locul de muncă;
    – în situaţia existenţei unei organigrame separate pentru mobilizare sau război, calculul cheltuielilor de personal se va face ţinând cont de organigrama respectivă;

    b) la dimensionarea cheltuielilor pentru bunuri şi servicii se va ţine seama de reducerea substanţială a volumului de activitate al instituţiilor publice şi de priorităţile legate de asigurarea fondurilor pentru cheltuielile specifice privind hrana, medicamentele şi materialele sanitare, echipamentul şi cazarmamentul şi alte cheltuieli specifice;
    c) la definitivarea cheltuielilor de capital se vor avea în vedere priorităţile stabilite prin planul de mobilizare, fondurile alocate pentru investiţii urmând a fi dirijate cu preponderenţă în industria de apărare, precum şi pentru lucrările de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare.
    Pentru asigurarea unor priorităţi specifice economiei de război, listele sinteză a obiectivelor de investiţii stabilite pentru fiecare minister sau organ al administraţiei centrale ori locale, după caz, vor fi analizate şi avizate şi de către Ministerul Apărării Naţionale, potrivit modelului din anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.


    6. În baza art. 41 din Legea nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare, prin care se stabilesc atribuţii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, inclusiv pentru autorităţile administraţiei publice locale, acestea vor elabora propuneri corespunzătoare privind proiectul bugetului de stat pentru război.
    În ceea ce priveşte propunerile de cheltuieli din bugetele locale, la stabilirea necesarului de fonduri se impune asigurarea cu prioritate a cheltuielilor legate de pregătirea teritoriului pentru apărare, a celor privind acordarea asistenţei medicale, precum şi a măsurilor de protecţie a populaţiei civile în condiţii de război.
    Proiectele bugetelor locale pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti vor fi analizate şi avizate în prealabil de către serviciile descentralizate ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, după care vor fi transmise Ministerului Finanţelor, prin direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi a municipiului Bucureşti, respectiv prin administraţiile judeţene ale finanţelor publice.


    ANEXA 1

    la normele metodologice

┌───────────────────────────┬─────────────┐
│ │Avizat, │
│ │Administraţia│
│Ordonator principal de │Naţională a │
│credite, │Rezervelor de│
│...........................│Stat şi │
│ │Probleme │
│ │Speciale │
└───────────────────────────┴─────────────┘

    PROPUNERI
    privind bugetul de stat pentru război
 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Proiecţia datelor se va efectua potrivit estimărilor din planul de mobilizare, actualizate la nivelul anului în curs.

    ANEXA 2

    la normele metodologice

┌────────────────────────┬────────────────────────┐
│Ordonator principal de │ │
│credite, │Avizat, │
│........................│ │
├────────────────────────┼─────────────┬──────────┤
│ │Administraţia│ │
│ │Naţională a │Ministerul│
│ │Rezervelor │Apărării │
│ │de Stat şi │Naţionale │
│ │Probleme │ │
│ │Speciale │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────┘

    LISTA
    obiectivelor/proiectelor/categoriilor de investiţii
    cuprinse în bugetul de stat pentru război
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - valoarea totală actualizată

 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    NOTĂ:
    Fundamentarea fondurilor necesare pentru investiţii se va efectua numai pentru obiectivele importante ale industriei de apărare şi de pregătire a teritoriului pentru apărare.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016