Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 10 mai 1999  privind încheierea contractelor de administrare a companiilor/societăţilor naţionale, a societăţilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi a regiilor autonome    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 10 mai 1999 privind încheierea contractelor de administrare a companiilor/societăţilor naţionale, a societăţilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi a regiilor autonome

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 14 mai 1999

    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica companiilor/societăţilor naţionale, societăţilor comerciale, denumite în continuare societăţi comerciale, la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi regiilor autonome de interes naţional sau local, denumite în continuare regii autonome.
    ART. 2
    Poate avea calitatea de administrator al societăţii comerciale/regiei autonome orice persoana fizica sau juridică, română ori străină, singura sau în asociere, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezentele norme metodologice.

    CAP. 1
    Organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a administratorilor
    ART. 3
    (1) Concursurile de selecţie a administratorilor societăţilor comerciale se vor organiza în termen de 90 de zile de la data hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor privind modificarea prevederilor actului constitutiv referitoare la administrarea societăţii şi la începerea procedurii de selecţie.
    (2) În cazul regiilor autonome, concursurile de selecţie a administratorilor se vor organiza în termen de 90 de zile de la data ordinului ministrului de resort sau, după caz, de la data hotărârii autorităţii administraţiei publice locale.
    ART. 4
    (1) În vederea selectării administratorului, adunarea generală a acţionarilor hotărăşte constituirea unei comisii de selecţie, formată din cel mult 5 membri, reprezentanţi ai acţionarilor, şi condusă de un reprezentant al acţionarului majoritar, în calitate de preşedinte. Numărul membrilor desemnaţi de fiecare acţionar va fi proporţional cu cota de capital social deţinuta de acesta. În cazul regiilor autonome comisia de selecţie este desemnată prin ordinul ministrului de resort sau, după caz, prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale.
    (2) Membrii comisiei de selecţie vor fi remuneraţi lunar, pe baza de convenţie civilă, conform hotărârii adunării generale a acţionarilor sau ordinului ministrului de resort ori hotărârii autorităţii administraţiei publice locale, cu o suma ce reprezintă maximum 40% din salariul de baza brut lunar al directorului general al societăţii comerciale ori al regiei autonome, după caz.
    (3) Cheltuielile privind organizarea concursurilor de selecţie, încheierea contractelor de administrare şi remunerarea membrilor comisiei sunt suportate de către societatea comercială/regia autonomă.
    ART. 5
    Comisia de selecţie răspunde de:
    a) elaborarea cererii de oferta şi a criteriilor de selecţie a administratorilor;
    b) organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a administratorilor;
    c) publicarea într-un cotidian de mare tiraj şi într-un cotidian local, precum şi afişarea la sediul societăţii comerciale sau al regiei autonome a cererii de oferta, a criteriilor de selecţie a administratorilor, a locului şi a datei până la care se pot depune ofertele. Publicarea se va face de minimum doua ori la un interval de maximum 5 zile;
    d) selectarea şi ierarhizarea ofertelor, în funcţie de punctajul obţinut de fiecare ofertant;
    e) desemnarea câştigătorului concursului de selecţie şi restituirea ofertelor neselectate, cu specificarea motivelor.
    ART. 6
    (1) Cererea de oferta şi criteriile de selecţie a administratorilor se vor elabora, într-o forma preliminară, în termen de 5 zile de la data constituirii comisiei de selecţie, pe baza obiectivelor şi criteriilor de performanţă.
    (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) se va proceda la definitivarea acestor documente, împreună cu Fondul Proprietăţii de Stat pentru societăţile comerciale mari şi cu direcţiile teritoriale ale Fondului Proprietăţii de Stat pentru societăţile comerciale mijlocii şi mici sau cu ministerul de resort/autoritatea administraţiei publice locale în cazul companiilor/societăţilor naţionale ori al regiilor autonome.
    ART. 7
    Adunarea generală a acţionarilor societăţii comerciale sau, în cazul regiilor autonome, ministrul de resort ori autoritatea administraţiei publice locale, după caz, aproba: cererea de oferta, criteriile de selecţie a administratorului şi ponderea acordată acestora, grila de evaluare a ofertelor, data şi locul unde are loc concursul de selecţie.
    ART. 8
    Societatea comercială sau regia autonomă, după caz, pune la dispoziţie candidaţilor, la data şi în locul menţionate în anunţul prevăzut la art. 5, următoarele documente:
    a) cererea de oferta;
    b) criteriile de selecţie a administratorilor, ponderea acestora şi grila de evaluare a ofertelor;
    c) proiectul contractului de administrare;
    d) actul constitutiv al societăţii comerciale sau, după caz, actul de înfiinţare şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale regiei autonome;
    e) contractul colectiv de muncă în vigoare;
    f) bilanţurile contabile ale exerciţiilor financiare ce au stat la baza calculului indicatorilor de referinţa, cu anexele şi rapoartele semestriale din anul în curs, vizate de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana sau, după caz, a municipiului Bucureşti;
    g) obiectivele şi criteriile de performanţă, precum şi indicatorii de referinţa, prezentate în anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 2, la prezentele norme;
    h) ultima balanţa de verificare, rezultatele financiare, obligaţiile fiscale şi situaţia patrimoniului, vizate de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana sau, după caz, a municipiului Bucureşti.
    ART. 9
    Condiţiile obligatorii de participare la concursul de selecţie a administratorilor pentru persoane fizice sunt următoarele:
    a) să aibă capacitate deplina de exerciţiu;
    b) să nu figureze pe lista cuprinzând administratorii cărora li s-a revocat mandatul din motive imputabile acestora, prezentând dovada eliberată de oficiul registrului comerţului;
    c) să prezinte adeverinţa medicală din care să rezulte că sunt apte din punct de vedere medical;
    d) să aibă pregătire profesională corespunzătoare sau experienţa în domeniu, dovedită prin:
    1. curriculum vitae (din care să rezulte că au o vechime de minimum 5 ani în activitatea specifica);
    2. diploma de studii superioare, în copie legalizată;
    3. copii de pe alte diplome sau certificate de absolvire a unor cursuri de specialitate;
    4. referinţe profesionale favorabile;
    e) să nu fi suferit condamnări penale definitive care le fac incompatibile conform art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicată, fapt dovedit prin certificat de cazier judiciar, în original, pentru persoanele fizice române sau prin alt act echivalent, conform legislaţiei tarii de origine, autentificat în limba română, pentru persoanele fizice străine;
    f) să declare pe propria răspundere că:
    - nu vor avea calitatea de administrator şi la o alta societate comercială/regie autonomă concurenta sau care are acelaşi obiect de activitate, în situaţia în care sunt numiţi administratori;
    - nu deţin acţiuni sau părţi sociale, care conferă mai mult de 5% din drepturile de vot în adunarea generală a acţionarilor, ei sau rudele şi afinii lor până la gradul al doilea, la o societate comercială concurenta sau care are acelaşi obiect de activitate.
    ART. 10
    Condiţiile obligatorii de participare la concursul de numire a administratorilor pentru persoanele juridice sunt următoarele:
    a) să aibă personalitate juridică, dovedită, după caz, prin:
    1. copie de pe certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului;
    2. dovada existenţei legale, în copie autentificată, conform legislaţiei tarii de origine;
    b) să aibă obiect de activitate şi experienţa în domeniul administrării/managementului, dovedite prin unul dintre următoarele acte:
    1. extras din actul constitutiv certificat de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte că au ca obiect de activitate administrarea societăţilor comerciale, pentru persoane juridice române;
    2. extras din actul constitutiv similar cu cel eliberat de oficiul registrului comerţului (autentificat în limba română), din care să rezulte că au ca obiect de activitate managementul societăţilor, pentru persoane juridice străine;
    3. referinţe profesionale favorabile de la alte societăţi comerciale/regii autonome la care au asigurat administrarea sau de la societăţile comerciale cu care au relaţii comerciale sau de colaborare;
    c) să aibă bonitate financiară dovedită prin:
    1. recomandări de la o banca la care au contul curent, pentru persoane juridice române;
    2. recomandări acordate de o banca română sau de o banca străină agreată de o banca română, pentru persoanele juridice străine;
    d) reprezentanţii persoanelor juridice să nu fi suferit condamnări penale definitive care îi fac incompatibili conform art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicată, fapt dovedit prin certificat de cazier judiciar, în original, pentru reprezentanţii, persoane fizice române, sau prin alt act echivalent conform legislaţiei tarii de origine, autentificat în limba română, pentru reprezentanţii, persoane fizice străine;
    e) să fi plătit în termenele legale obligaţiile fiscale, fapt dovedit prin adeverinţa eliberată de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana sau a municipiului Bucureşti, pentru persoanele juridice române, sau prin recomandare eliberată de autoritatea fiscală din ţara de origine, pentru persoanele juridice străine;
    f) să nu aibă calitatea de administrator şi la o alta societate comercială/regie autonomă concurenta sau care are acelaşi obiect de activitate, în situaţia în care este numita administrator, pe baza de declaraţie data de către reprezentanţii persoanelor juridice;
    g) să nu figureze pe lista cuprinzând administratorii revocaţi din motive imputabile acestora, prezentând dovada eliberată de oficiul registrului comerţului.
    ART. 11
    (1) Actele doveditoare menţionate la art. 9, respectiv la art. 10, pot fi completate, după caz, cu alte dovezi care să ateste condiţiile cerute.
    (2) În cazul persoanelor fizice sau juridice străine, actele menţionate la art. 9, respectiv la art. 10, trebuie să fie traduse în limba română şi legalizate de către un notar public din România.
    ART. 12
    Neîndeplinirea condiţiilor obligatorii prevăzute la art. 9, cu excepţia prevederilor lit. d) pct. 3, sau, după caz, la art. 10 atrage respingerea ofertei.
    ART. 13
    Principalele criterii de selecţie a administratorilor sunt:
    a) aptitudini legate de procesul decizional, precum şi cunoştinţe în domeniul relaţiilor economice internaţionale, probate prin teste adecvate, elaborate de societatea de specialitate selectată de Fondul Proprietăţii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale, după caz. Susţinerea testelor se dovedeşte cu adeverinţa eliberată de societatea de specialitate selectată;
    b) absolvirea unor cursuri organizate de instituţii în domeniul administrării şi/sau experienţa de conducere într-o societate comercială sau regie autonomă;
    c) elaborarea unor propuneri de: restructurare, relansare economică, ocupare şi formare a forţei de muncă, precum şi de privatizare a societăţii comerciale, aplicabile imediat, având indicatorii de referinţa, obiectivele şi criteriile de performanţă care trebuie îndeplinite conform ofertei şi adecvate situaţiei economico-financiare a societăţii comerciale/regiei autonome;
    d) pregătire de specialitate şi experienţa acumulată în activitatea de conducere;
    e) elaborarea unor propuneri de strategii pe termen mediu de dezvoltare a societăţii comerciale/regiei autonome.
    ART. 14
    Candidaţii depun, în plic sigilat, în termen de 30 de zile de la ultima publicare a cererii de oferta, la locul precizat în anunţul publicitar, următoarele:
    - documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor minime obligatorii prevăzute la art. 9 şi la art. 13 lit. a), b) şi d) sau, după caz, la art. 10;
    - oferta cuprinzând propunerile prevăzute la art. 13 lit. c) şi e).
    ART. 15
    În termen de maximum 15 zile de la expirarea perioadei de depunere a ofertelor, comisia de selecţie procedează la:
    a) verificarea ofertelor şi respingerea celor care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 9 şi la art. 13 lit. a), b) şi d) sau la art. 10, după caz;
    b) evaluarea, inclusiv pe baza de interviu, a propunerilor prevăzute la art. 13 lit. c) şi e), prezentate de ofertant;
    c) punctarea ofertelor conform grilei de evaluare;
    d) ierarhizarea ofertelor în funcţie de punctajul obţinut de fiecare ofertant şi desemnarea câştigătorului concursului de selecţie a administratorului;
    e) comunicarea, în scris, a rezultatelor selecţiei tuturor ofertanţilor;
    f) transmiterea rezultatelor şi a documentelor concursului de selecţie Fondului Proprietăţii de Stat sau ministerului de resort pentru a înainta propunerile de împuternicire a reprezentanţilor în adunarea generală a acţionarilor a societăţii comerciale privind numirea administratorului şi semnarea contractului de administrare. În cazul regiilor autonome numirea administratorului şi semnarea contractului de administrare, pe baza rezultatelor şi a documentelor concursului de selecţie, se fac de ministerul de resort sau, după caz, de autoritatea administraţiei publice locale.
    ART. 16
    (1) Ofertanţii pot depune contestaţii la sediul Fondului Proprietăţii de Stat, al ministerului de resort sau al autorităţii administraţiei publice locale, după caz, în cel mult 5 zile de la comunicarea rezultatului.
    (2) Contestaţiile sunt analizate de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor, desemnată, după caz, de Fondul Proprietăţii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale. Deciziile comisiei vor fi comunicate petenţilor în termen de 10 zile de la primirea acestora.
    (3) După încheierea termenului de soluţionare a contestaţiilor comisia de selecţie îşi încetează de drept activitatea.
    (4) Dacă nici o persoana fizica sau juridică, română ori străină, nu depune cerere de oferta sau comisia de selecţie nu poate desemna câştigătorul concursului de selecţie, procedura se va relua cu respectarea dispoziţiilor prezentelor norme.
    ART. 17
    (1) Negocierea şi semnarea contractului de administrare între:
    a) societatea comercială/regia autonomă, prin reprezentantul/reprezentanţii desemnat/desemnaţi de adunarea generală a acţionarilor, de ministerul de resort ori de autoritatea administraţiei publice locale; şi
    b) administratorul selectat se fac la sediul societăţii comerciale/regiei autonome în termen de 10 zile de la soluţionarea, în termenul prevăzut la art. 16, a eventualelor contestaţii. Clauzele contractuale se negociază pornindu-se de la obiectivele şi criteriile din cererea de oferta.
    (2) Fondul Proprietăţii de Stat, ministerul de resort ori autoritatea administraţiei publice locale, după caz, îşi va împuternici reprezentanţii în adunarea generală a acţionarilor pentru că, în termenul prevăzut la alin. (1), să convoace adunarea generală a acţionarilor pentru numirea administratorului selectat, potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată. Pentru regiile autonome numirea administratorului selectat se face prin ordin al ministrului de resort sau prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale, după caz.
    (3) Dacă părţile nu convin asupra conţinutului contractului de administrare ori asupra încheierii lui, neînţelegerile se vor soluţiona în termen de 30 de zile de către conducerea Fondului Proprietăţii de Stat, a ministerului de resort ori de autoritatea administraţiei publice locale, după caz. În situaţia în care neînţelegerile se menţin, se va relua procedura de selecţie, cu respectarea dispoziţiilor prezentelor norme.
    (4) La negocierea contractului de administrare se va avea în vedere o clauza reparatorie, pentru situaţia prevăzută la art. 17 din anexa nr. 3 la prezentele norme, care să asigure administratorului o despăgubire pentru lunile rămase până la sfârşitul anului calendaristic.

    CAP. 2
    Contractul de administrare
    ART. 18
    (1) Contractul de administrare este acordul de voinţa dintre o persoana juridică ce desfăşoară o activitate economică şi un administrator, persoana fizica sau/şi juridică, singura sau în asociere, care are ca obiect organizarea şi gestionarea activităţii proprietarului, pe baza unor obiective şi criterii de performanţă cuantificabile, în schimbul unei indemnizaţii.
    (2) Obiectivele şi criteriile de performanţă, parte a contractului de administrare, sunt aprobate de Fondul Proprietăţii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale, după caz. Conţinutul-cadru al obiectivelor şi criteriilor de performanţă este prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, iar indicatorii de referinţa la care se raportează sunt prezentaţi în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    (3) Obiectivele şi criteriile de performanţă reprezintă, în expresie cantitativă şi valorică, principalele rezultate ale societăţii comerciale/regiei autonome pe care administratorul se angajează să le obţină prin gestionarea şi organizarea activităţii acesteia.
    (4) Modelul proiectului contractului de administrare este cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    ART. 19
    Contractul de administrare se încheie pe o perioada de 1-4 ani. Contractul încheiat cu administratorul, persoana fizica sau juridică străină, este guvernat de legislaţia românească. În condiţiile îndeplinirii de către administratorul în exerciţiu a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevăzut părţile pot conveni prelungirea contractului cu o perioada care se negociază, dar care nu poate fi mai mare decât cea stabilită iniţial prin contract.
    ART. 20
    Administratorul, persoana fizica sau/şi juridică, singura sau în asociere, este plătit potrivit contractului de administrare, după cum urmează:
    a) cu indemnizaţie lunară bruta care se suporta din fondurile societăţii comerciale/regiei autonome şi se calculează conform anexei nr. 3 a) la prezentele norme metodologice;
    b) prin participarea la profitul net al societăţii comerciale/regiei autonome, după caz, determinat anual la încheierea exerciţiului financiar, numai în cazul în care în anul financiar încheiat rata profitului net este mai mare decât cea realizată în anul precedent, dacă aceasta rată a profitului net este cel puţin egala cu cea cuprinsă în criteriile de performanţă care au stat la baza încheierii contractului de administrare. Participarea administratorului la profitul net al societăţii comerciale/regiei autonome se determina conform anexei nr. 3 b) la prezentele norme metodologice.
    ART. 21
    Administratorul nu poate fi revocat decât în condiţiile stabilite prin contractul de administrare.
    ART. 22
    Contractul de administrare se încheie în forma scrisă. Contractul semnat se depune spre înregistrare la oficiul registrului comerţului în a cărui raza teritorială se afla sediul societăţii comerciale/regiei autonome, în termen de 15 zile de la numirea administratorului de către adunarea generală a acţionarilor, de ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale, după caz, potrivit art. 22 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată.

    CAP. 3
    Dispoziţii finale
    ART. 23
    Obiectivele şi criteriile de performanţă aprobate de Fondul Proprietăţii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale se vor negocia anual de către părţile contractante şi vor deveni operante după avizarea lor de către Fondul Proprietăţii de Stat, respectiv de către ministerul de resort sau de autoritatea administraţiei publice locale.
    ART. 24
    Contractele de administrare încheiate cu încălcarea dispoziţiilor prezentelor norme metodologice pe parcursul procesului de organizare a concursului, selectării, negocierii şi încheierii acestora sunt nule de drept din momentul dovedirii acestor încălcări.
    ART. 25
    Lista cuprinzând administratorii revocaţi din motive imputabile lor se întocmeşte de către Fondul Proprietăţii de Stat, respectiv de către ministerul de resort sau autoritatea administraţiei publice locale, şi se comunica lunar, pentru afişare, la direcţiile teritoriale ale Fondului Proprietăţii de Stat, la sediul ministerului de resort, la sediul administraţiei publice locale şi la oficiul registrului comerţului.
    ART. 26
    Ministerele de resort sau autorităţile administraţiei publice locale, pentru companiile/societăţile naţionale şi pentru regiile autonome aflate în coordonarea acestora, pot elabora instrucţiuni specifice privind aplicarea prezentelor norme metodologice.
    ART. 27
    Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica în mod corespunzător şi societăţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este asociat şi deţine cel puţin jumătate din drepturile de vot în adunarea generală a acţionarilor.
    ART. 28
    Anexa nr. 1 "Obiective şi criterii de performanţă", anexa nr. 2 "Indicatori de referinţă" şi anexa nr. 3 "Contract de administrare" fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.


    ANEXA 1
    ────────
la normele metodologice
──────────────────────-

           OBIECTIVE ŞI CRITERII DE PERFORMANTA
                       (conţinut-cadru)

    Obiectivele şi criteriile de performanta reprezintă, în expresie cantitativă şi valorică, principalele rezultate ale societăţii comerciale/regiei autonome, pe care administratorul se angajează să le obţină prin conducerea, gestionarea şi organizarea activităţii acesteia.
    Obiectivele şi criteriile de performanţă se stabilesc prin negociere şi prin raportare la indicatorii de referinţa determinaţi conform prevederilor anexei nr. 2.
    Ponderea cu care intra în calcul coeficientul global de îndeplinire a criteriilor de performanţă este stabilită în anexa nr. 3 b).

    A. Obiective
    În funcţie de situaţia concretă a fiecărei societăţi comerciale/regii autonome şi de strategia propusă pentru întreaga durata a contractului de administrare, se vor urmări:
    1. evoluţia volumului de activitate din activitatea de exploatare (cifra de afaceri, volumul producţiei, rotaţia stocurilor);
    2. evoluţia rezultatelor financiare din activitatea de exploatare (creşterea profitului, diminuarea pierderilor, diminuarea creanţelor şi a nivelului datoriilor);
    3. evoluţia indicatorilor de flux financiar;
    4. priorităţi ale restructurării (eforturi şi efecte, volumul de investiţii, surse de finanţare);
    5. îmbunătăţirea poziţiei pe piaţa interna şi externa: balanţa de import-export, cota de piaţa, volumul desfacerilor, unde este cazul;
    6. pregătirea privatizării (clarificarea situaţiei patrimoniale, atragerea de investitori, pregătirea dosarului societăţii comerciale în vederea privatizării).
    Exprimarea valorică şi cantitativă a fiecărui obiectiv se negociază având ca nivel minim propunerile din cererea de oferta.
    B. Criterii de performanţă

    1. Rata profitului net
               Profitul net
             ────────────────- x 100 (%)
              Cifra de afaceri

    2. Rata rentabilităţii exploatării
            Rezultatul exploatării
            ──────────────────────── x 100 (%)
              Cifra de afaceri

    3. Rata rentabilităţii economice
            Rezultatul exploatării
            ──────────────────────- x 100 (%)
                 Active total

    4. Productivitatea muncii în preţuri curente
                 Cifra de afaceri
          ──────────────────────────────- (milioane lei/salariat)
          Numărul mediu total de personal

    5. Productivitatea muncii în preţuri comparabile
       Valoarea producţiei marfa în preţuri comparabile
     ────────────────────────────────────────────────────(milioane lei/salariat)
     Numărul mediu de personal în activitatea industriala

    sau pentru societăţi comerciale cu profil neindustrial

            Cifra de afaceri în preţuri comparabile
         ──────────────────────────────────────────- (milioane lei/salariat)
                Numărul mediu total de personal

    6. Perioada de recuperare a creanţelor

                     Creanţe
       ──────────────────────────── x 181 (zile) pentru semestrul I
       Cifra de afaceri semestriala

                    Creanţe
        ──────────────────────────── x 365 (zile) pentru un an
            Cifra de afaceri anuala

    7. Perioada de rambursare a datoriilor
                 Datorii
      ──────────────────────────-x 181 (zile) pentru semestrul I
     Cifra de afaceri semestriala

                 Datorii
          ────────────────────────── x 365 (zile) pentru un an
           Cifra de afaceri anuala

    8. Rotaţia stocurilor
              Cifra de afaceri semestriala
           ──────────────────────────────── x 2 (rotaţii/an) pentru semestrul I
                        Stocuri

               Cifra de afaceri anuala
          ──────────────────────────────- (rotaţii/an) pentru un an
                      Stocuri
    9. Rata lichidităţii generale

                 Active circulante (milioane lei)
               ────────────────────────────────────
             Datorii pe termen scurt (milioane lei)

                                             Nivelul trebuie să fie peste 1,5.

    10. Rata lichidităţii parţiale (intermediare)

            [Active circulante - stocuri] (milioane lei)
          ──────────────────────────────────────────────
              Datorii pe termen scurt (milioane lei)

                                             Nivelul trebuie să fie peste 0,5.

    11. Ponderea cheltuielilor cu personalul în valoarea adăugată

              Cheltuieli cu personalul (milioane lei)
            ──────────────────────────────────────────── x 100 (%)
                  Valoarea adăugată (milioane lei)

    Ponderea trebuie să fie sub 80%, considerată limita de alarma.

    Pentru ramuri mari consumatoare de combustibili şi energie, opţional se pot utiliza indicatori privind reducerea consumurilor de energie sau de combustibil convenţional, calculaţi conform relaţiilor:

    12. Consum specific de energie electrica în preţuri curente

           Consum de energie electrica (MWh)
         ────────────────────────────────────-
            Cifra de afaceri (milioane lei)

    13. Consum specific de energie electrica în preţuri comparabile

                     Consum de energie electrica (MWh)
        ────────────────────────────────────────────────────────────────-
        Cifra de afaceri în preţuri comparabile cu cele din anul precedent
                              (milioane lei)

    14. Consum specific de combustibil convenţional în preţuri curente

                 Consum de combustibil convenţional (tcc)
                ──────────────────────────────────────────
                     Cifra de afaceri (milioane lei)
    15. Consum specific de combustibil convenţional în preţuri comparabile

                 Consum de combustibil convenţional (tcc)
     ────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Cifra de afaceri în preţuri comparabile cu cele din anul precedent
                                (milioane lei)

    N O T A:
    Criteriile de performanţă se determină pe baza indicatorilor de referinţă.
    În funcţie de specificul societăţii comerciale/regiei autonome, comisia de selecţie decide numărul criteriilor de performanţă şi coeficienţii de ponderare a acestora (suma coeficienţilor de ponderare fiind 1), negociind nivelul criteriilor de performanţă.

    ANEXA 2
    ──────-
la normele metodologice
────────────────────────

                   INDICATORI DE REFERINŢA

    Indicatorii de referinţă se stabilesc de către comisia de selecţie pe baza indicatorilor economico-financiari realizaţi în exerciţiile financiare din ultimii 2 ani. Aceştia stau la baza stabilirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă care se negociază în cadrul contractului de administrare.
    Indicatorii de referinţa se actualizează anual pe baza datelor din bilanţul contabil anual aprobat şi se avizează de Fondul Proprietăţii de Stat, de ministerul de resort sau de către autoritatea administraţiei publice locale, după caz.


    ANEXA 3
    ────────
la normele metodologice
──────────────────────-

                 CONTRACT DE ADMINISTRARE*)
                          (cadru)

    CAP. 1
    Părţile contractante
    ART. 1
    În realizarea şi dezvoltarea atribuţiilor administratorilor, prevăzute de Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, precum şi în actul constitutiv, între

    1. Societatea Comercială/Regia Autonomă ......................., cu sediul
în localitatea ........................, str........ ......... nr. ..........,
sectorul/judeţul ......................., înmatriculată la Oficiul registrului
comerţului ............... la nr. ......., reprezentată prin *1) ............,
în baza hotărârii adunării generale a
acţionarilor/asociaţilor/ordinului/hotărârii din data de ....................,
denumita în continuare societate,
    şi
    2.a) Societatea Comercială ..............., de naţionalitate ............,
cu sediul în localitatea .............., str. .................. nr. ........,
sectorul/judeţul/ţara .............., înmatriculată la ................ la nr.
..........................., reprezentată prin ......................, în baza
........................, denumita în continuare administrator,
    sau
    b) Societatea Comercială *2) ............, de naţionalitate .............,
cu sediul în localitatea ................., str. .............. nr. .........,
sectorul/judeţul/ţara................, înmatriculată la ......................
la nr. ......................, reprezentată prin ............................,
în baza ............., împreună cu domnul/doamna ..................., cetăţean
............, domiciliat/domiciliată în localitatea ...................., str.
................... nr. ........., sectorul/judeţul ............., având actul
de identitate .......... seria ...... nr. ......., eliberat de ..............,
denumita în continuare administrator,
    sau
    c) domnul/doamna *3) ...................., cetăţean .....................,
domiciliat/domiciliată în localitatea .................., str. ...............
nr. ........................, sectorul/judeţul ..............................,
având actul de identitate ............. seria ......... nr. ........, eliberat
de ...................., denumit/denumita în continuare administrator,
se încheie prezentul contract de administrare.

────────────────-
    *) Conţinutul-cadru al contractului de administrare se aplica, cu modificările corespunzătoare, şi societăţilor cu răspundere limitată.
    *1) Se nominalizează reprezentanţii instituţiilor publice în adunarea generală a acţionarilor.
    *2) Se vor enumera persoanele juridice şi/sau fizice care împreună au calitatea de administrator.
    *3) În cazul în care mai multe persoane fizice şi/sau juridice participa în echipa, contractul de administrare se semnează cu fiecare în parte.

    CAP. 2
    Obiectul contractului
    ART. 2
    În urma acordului de voinţa intervenit între părţi, societatea comercială/regia autonomă încredinţează administratorului organizarea şi gestionarea activităţii sale, pe baza unor obiective şi criterii de performanţă, acesta reprezentând totodată societatea comercială/regia autonomă în raporturile cu terţii şi purtând răspunderea pentru modul în care înfăptuieşte actele de administrare a societăţii comerciale/regiei autonome, în schimbul unei indemnizaţii, potrivit celor convenite prin prezentul contract.

    CAP. 3
    Durata contractului
    ART. 3
    Prezentul contract se încheie pe o durata de 1-4 ani, dacă în actul constitutiv nu se prevede altfel, începând cu data semnării acestuia. În condiţiile îndeplinirii de către administrator a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului părţile pot conveni prin act adiţional prelungirea contractului cu o perioada care se va negocia, dar care nu poate fi mai mare decât cea stabilită prin prezentul contract.

    CAP. 4
    Drepturile şi obligaţiile administratorului
    ART. 4
    Administratorul are următoarele drepturi:
    (1) Primirea unei indemnizaţii lunare brute. Indemnizaţia lunară bruta poate fi supusă indexărilor stabilite şi aprobate prin hotărâre a adunării generale a acţionarilor/ordin al ministrului de resort sau prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale, după caz, urmând să se încheie act adiţional la prezentul contract.
    Indemnizaţia lunară bruta se negociază conform prevederilor anexei nr. 3 a) la prezentul contract.
    În caz de neîndeplinire a criteriilor, indemnizaţia lunară bruta acordată se diminuează proporţional.
    (2) Participarea la profitul net al societăţii comerciale/regiei autonome, din fondul de participare a administratorului la profit, în cazul în care se obţine o rată a profitului net mai mare în exerciţiul financiar analizat faţă de cea realizată în anul de referinţa, cu condiţia ca aceasta rată să fie cel puţin egală cu rata profitului net pe care administratorul s-a angajat să o obţină pentru respectivul exerciţiu financiar. Calculul cotei de participare la profitul net se face potrivit reglementărilor cuprinse în anexa nr. 3 b).
    (3) Decontarea, pe baza documentelor justificative, a cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli, pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate, în limitele stabilite prin bugetele anuale.
    (4) Drept de informare nelimitată asupra activităţii societăţii comerciale/regiei autonome, având acces la toate documentele privind operaţiunile comerciale ale acesteia.
    (5) Concediu de odihnă de........ zile lucrătoare în cazul persoanei fizice.
    ART. 5
    Administratorul are obligaţiile prevăzute de lege, în care sens este dator:
    (1) Să aducă la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanţă ale societăţii comerciale/regiei autonome, care fac parte integrantă din prezentul contract.
    În acest scop administratorul dispune de următoarele prerogative:
    a) concepe şi aplică strategii şi/sau politici de dezvoltare a societăţii comerciale/regiei autonome;
    b) organizează selectarea, angajarea şi concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi a contractului colectiv de muncă;
    c) negociază contractul colectiv de muncă şi contractele individuale de muncă;
    d) reprezintă societatea comercială/regia autonomă în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
    e) încheie actele juridice, în numele şi pe seama societăţii comerciale/regiei autonome, conform legii;
    f) asigură convocarea adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor pentru societăţi comerciale;
    g) alte prerogative încredinţate de adunarea generală a acţionarilor/ministerul de resort sau autoritatea administraţiei publice locale, după caz, sau prevăzute de lege;
    h) asigură realizarea obiectivelor şi criteriilor de performanţă;
    i) promovează şi asigura întocmirea în termen a documentaţiilor de privatizare, în conformitate cu prevederile programului de guvernare şi al instituţiei publice implicate.
    (2) Să prezinte semestrial, în adunarea generală a acţionarilor societăţii comerciale sau ori de câte ori se solicită de către instituţia publică implicată, situaţia economico-financiară a societăţii comerciale/regiei autonome, stadiul realizării investiţiilor, stadiul realizării obiectivelor şi criteriilor de performanţă, precum şi alte documentaţii solicitate, vizate şi certificate de cenzori. La solicitarea scrisă a organizaţiei/organizaţiilor de sindicat din societatea comercială/regia autonomă, administratorul va pune la dispoziţie date privind administrarea societăţii comerciale/regiei autonome.
    (3) Să constituie garanţiile băneşti în condiţiile prevăzute de lege.
    (4) Să nu cesioneze contractul de administrare altei persoane.
    (5) În cadrul procesului de privatizare a societăţii comerciale, în perioada dintre aprobarea de către Fondul Proprietăţii de Stat ori de către ministerul de resort, după caz, a iniţierii procedurii de privatizare pentru vânzarea pachetului/pachetelor de acţiuni deţinute de aceasta şi achitarea sumei prevăzute prin contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni, să nu efectueze vânzarea de active, încheierea de contracte de leasing imobiliar, gajarea de active, angajarea de credite (în afară celor necesare pentru desfăşurarea activităţii curente) sau orice alte activităţi de natură să impieteze asupra acestui proces. În intervalul acesta administratorul va putea efectua operaţiunile mai sus amintite numai cu mandat special din partea instituţiei publice implicate.

    CAP. 5
    Obligaţiile societăţii comerciale/regiei autonome
    ART. 6
    Societatea comercială/regia autonomă are următoarele obligaţii:
    a) să asigure administratorului deplina libertate în organizarea şi gestionarea activităţii societăţii comerciale/regiei autonome, în limitele prevăzute de lege, de actul constitutiv şi de prezentul contract;
    b) să plătească administratorului toate drepturile băneşti cuvenite potrivit art. 4 din prezentul contract;
    c) să acorde administratorului celelalte drepturi prevăzute la art. 4.

    CAP. 6
    Indicatorii de referinţă, obiectivele şi criteriile de performanţă
    ART. 7
    Indicatorii de referinţă sunt stabiliţi conform anexei nr. 2 la normele metodologice.

    CAP. 7
    Loialitate, confidenţialitate
    ART. 8
    Administratorul este obligat să-şi folosească întreaga capacitate de muncă în interesul societăţii comerciale/regiei autonome, comportându-se ca un bun comerciant.
    Administratorului îi sunt interzise orice activităţi în beneficiul unor societăţi comerciale/regii autonome concurente, altor societăţi comerciale/regii autonome cu acelaşi domeniu de activitate sau al unor societăţi comerciale/regii autonome ce se afla în relaţii de comerţ cu societatea comercială/regia autonomă, parte la contract.
    Aceasta interdicţie se extinde şi asupra soţului sau soţiei administratorului, precum şi asupra rudelor şi afinilor acestuia până la gradul al doilea inclusiv.
    ART. 9
    Pe toată durata prezentului contract administratorul este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea societăţii comerciale/regiei autonome, care sunt prezentate cu acest caracter. Aceasta obligaţie se menţine şi pentru o perioada de 3 ani de la încetarea contractului de administrare.

    CAP. 8
    Răspunderea părţilor
    ART. 10
    Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract părţile răspund potrivit legislaţiei în vigoare. Forţa majoră apără părţile de răspundere potrivit prevederilor Codului civil.
    ART. 11
    Aprecierea activităţii administratorului se face prin analizarea gradului global de îndeplinire a criteriilor de performanţă.
    ART. 12
    Răspunderea administratorului este angajată, în cazul nerespectării prevederilor legale, ale actului constitutiv, ale prezentului contract şi a hotărârilor adoptate de adunarea generală a acţionarilor pentru societăţii comerciale sau, după caz, a ordinului ministrului de resort/hotărârii autorităţii administraţiei publice locale pentru regii autonome.
    Administratorul răspunde civil pentru daunele produse societăţii comerciale/regiei autonome prin orice act al sau contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuzivă sau neglijenţa a fondurilor societăţii comerciale/regiei autonome, dacă acestea nu constituie infracţiuni.
    ART. 13
    Dacă adunarea generală a acţionarilor societăţii comerciale a decis sau, după caz, prin ordinul ministrului de resort/hotărârea autorităţii administraţiei publice locale pentru regii autonome s-a decis pornirea acţiunii în răspundere împotriva administratorului, mandatul acestuia încetează.
    ART. 14
    Societatea comercială/regia autonomă nu răspunde pentru actele sau faptele ilicite cauzatoare de prejudicii, comise de administrator prin depăşirea mandatului sau.

    CAP. 9
    Modificarea contractului
    ART. 15
    Prevederile prezentului contract pot fi modificate, după o prealabilă notificare, cu acordul ambelor părţi, prin act adiţional.
    Contractul va fi adaptat corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia, care îi sunt aplicabile.

    CAP. 10
    Încetarea contractului
    ART. 16
    Părţile semnatare ale prezentului contract stabilesc că acesta îşi poate înceta efectele în una sau mai multe din următoarele situaţii:
    a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar părţile nu l-au renegociat în vederea prelungirii;
    b) revocarea administratorului:
    - în cazul neîndeplinirii uneia sau mai multor obligaţii prevăzute în contract;
    - nerespectarea hotărârilor adunării generale a acţionarilor pentru societăţile comerciale sau, după caz, a ordinului ministrului de resort/hotărârii autorităţii administraţiei publice locale pentru regiile autonome;
    - nerespectarea legislaţiei în vigoare, aplicabilă societăţilor comerciale sau regiilor autonome, după caz;
    - diminuarea din orice motiv a cuantumului garanţiilor pentru administrator şi nereconstituirea acestora în termenele stabilite de lege;
    c) renunţarea administratorului la mandatul încredinţat;
    d) acordul de voinţa al părţilor semnatare;
    e) intervenirea unui caz de incompatibilitate prevăzut de lege;
    f) decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a administratorului;
    g) insolvabilitatea ori lichidarea societăţii;
    h) scăderea sub 50% a acţiunilor deţinute de stat sau de o autoritate a administraţiei publice locale în societatea comercială;
    i) nerealizarea, timp de un an, a criteriilor de performanţă stabilite în contract.
    ART. 17
    (1) În cazul transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, iar instituţia publică implicată este în situaţia prevăzută la art. 16 lit. h), prezentul contract de administrare îşi păstrează valabilitatea numai dacă adunarea generală a acţionarilor, în noua sa structura, aproba executarea în continuare a contractului până la expirarea duratei sale.
    (2) În situaţia în care adunarea generală a acţionarilor, în noua sa structura, hotărăşte încetarea contractului de administrare, societatea comercială va despăgubi administratorul pentru lunile rămase până la sfârşitul anului calendaristic.
    ART. 18
    În cazul revocării sale, administratorul este obligat să înapoieze societăţii comerciale/regiei autonome toate actele şi documentele deţinute în exercitarea atribuţiilor sale la data expirării preavizului stabilit.

    CAP. 11
    Litigii
    ART. 19
    Litigiile izvorâte din încheierea, executarea modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabilă sau arbitrală. În lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi soluţionate la instanţele judecătoreşti competente române.*1)

    CAP. 12
    Dispoziţii finale
    ART. 20
    Administratorul are dreptul să solicite mediere, consultanţa sau alte măsuri de protecţie din partea adunării generale a acţionarilor sau, după caz, ministerului de resort/autorităţii administraţiei publice locale, confederaţiei, federaţiei sau organizaţiei patronale din care face parte societatea comercială/regia autonomă în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele sau cu alte organizaţii legal constituite.
    ART. 21
    La încetarea contractului în condiţiile art. 16 lit. a), c) ori d), societatea comercială/regia autonomă poate ca, la cererea fostului administrator, persoana fizica, să-i asigure un loc de muncă în societatea comercială/regia autonomă pe o perioada de cel puţin 6 luni, post corespunzător pregătirii sale profesionale.
    ART. 22
    Prevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile Legii nr. 31/1990, republicată, precum şi cu prevederile Codului comercial şi ale Codului civil, aplicabile.
    ART. 23
    Prezentul contract intra în vigoare la data semnării lui de către părţi. Contractul se depune, împreună cu semnăturile părţilor, spre înregistrare la oficiul registrului comerţului în a cărui raza teritorială se afla sediul societăţii comerciale/regiei autonome, în termen de 15 zile de la semnare.

    Încheiat astăzi,.......................... în ....................
    SOCIETATE COMERCIALĂ/REGIE AUTONOMĂ (localitatea)

                                                       Administrator,
                                                     .................

──────────────────
    *1) Contractul încheiat cu persoana fizica sau juridică străină este guvernat de legislaţia română.


    ANEXA 3a)
    ─────────
                         CALCULUL
indemnizaţiei lunare brute a administratorului

    Indemnizaţia lunară bruta plătită administratorului se negociază pornindu-se de la salariul de baza mediu brut pe societate comercială/regie autonomă, corespunzător încadrărilor stabilite prin contracte individuale de muncă ale salariaţilor, calculat în ultima luna, înainte de numirea administratorului, înmulţită cu un coeficient de ierarhizare a cărui valoare orientativă este prezentată în grila alăturată.
    Grila tine seama de realizarea unui anumit nivel anual al cifrei de afaceri, pe de o parte, şi de numărul mediu scriptic de salariaţi al societăţii comerciale/regiei autonome, pe de alta parte, ambele determinate la data numirii administratorului.
    Cifra de afaceri se determina pe ultimele 12 luni încheiate anterior numirii administratorului.

                                GRILA
                    coeficienţilor de ierarhizare

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cifra
anuala
 de Numărul salariaţilor
afaceri ───────────────────────────────────────────────────────────────────
(mili- Sub 300 301-1.000 1.001-3.000 3.001-5.000 5.001-10.000 Peste 10.000
arde
lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub 10 4 5 6 7 8 9
 10-35 9 10 11 12 13 14
 35-100 14 15 16 17 18 19
100-200 19 20 21 22 23 24
200-400 24 25 26 27 28 29
400-700 29 30 31 32 33 34
700-1.000 34 35 36 37 38 39
Peste 1.000 39 40 41 42 43 44
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Pentru societăţile comerciale/regiile autonome la care în baza bilanţurilor contabile anuale sau a raportărilor semestriale se înregistrează datorii sau/şi pierderi, coeficientul maximal de ierarhizare se va diminua după cum urmează:
    - în cazul în care societatea comercială/regia autonomă înregistrează pierderi, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proporţional cu valoarea pierderii, cu un procent cuprins între 0-30% . Procentul maxim de diminuare se aplică în situaţia în care pierderile reprezintă 20% sau mai mult din valoarea capitalului social;
    - în cazul în care societatea comercială/regia autonomă înregistrează datorii, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proporţional cu valoarea datoriei, cu un procent cuprins între 0-20% .
    Procentul maxim de diminuare se aplica în situaţia în care datoriile înregistrează o creştere, faţă de situaţia existenta la data semnării contractului de administrare, cu 50% sau mai mult peste indicele de inflaţie.
    Datoriile sunt constituite din:
    - datorii către furnizori;
    - datorii către bugetul de stat;
    - datorii către bugetul asigurărilor sociale de stat;
    - datorii către bugetele fondurilor speciale;
    - datorii către bănci.
    Indicele de inflaţie se determina, pentru ramura din care face parte societatea comercială/regia autonomă, din Buletinul statistic de preţuri (apariţie lunară) al Comisiei Naţionale pentru Statistica.
    Se va lua în considerare ca document pentru perioada de referinţa bilanţul încheiat la data de 31 decembrie, respectiv raportarea economico-financiară la data de 30 iunie. Diminuările de mai sus se aplica de la data de 1 aprilie a fiecărui an pentru rezultatele înregistrate în bilanţurile exerciţiului financiar la data de 31 decembrie şi de la data de 1 august a fiecărui an pentru cele înregistrate în raportările economico-financiare la data de 30 iunie.
    În cazul în care situaţia economico-financiară se menţine negativă (pierderi şi datorii) pe o perioada mai mare de maximum doua raportări semestriale, adunarea generală a acţionarilor pentru societăţi comerciale sau, după caz, ministerul de resort ori autoritatea administraţiei publice locale pentru regii autonome va lua în discuţie oportunitatea revocării administratorului.

    ANEXA 3b)
    ─────────
                       STABILIREA COTEI
de participare a administratorului la profitul net al societăţii comerciale/regiei autonome

     Pentru administratorul societăţii comerciale/regiei autonome se calculează cota de participare a acestuia la profitul net numai cu condiţia ca rata profitului net să fie mai mare în exerciţiul financiar analizat decât cea realizată în exerciţiul financiar precedent, dacă aceasta rată a profitului net este cel puţin egala cu cea cuprinsă în criteriile de performanţă care au stat la baza încheierii contractului de administrare.
     Calculul cotei se face prin înmulţirea coeficientului global de realizare a criteriilor de performanţă cu procentul de participare la profitul net. Coeficientul global de îndeplinire a criteriilor de performanţă se determină prin înmulţirea coeficientului de îndeplinire a fiecărui criteriu de performanţă cu coeficientul de ponderare a acestuia, diferenţiat pe ramuri ale economiei naţionale, şi prin însumarea tuturor rezultatelor astfel obţinute. Ponderile, diferenţiate pe ramuri, ale criteriilor de performanţă sunt prezentate în anexa nr. 3 c).
     Procentul de participare la profitul net a administratorului nu va putea depăşi 3% din valoarea absolută a profitului net.
     Sumele cuvenite se vor plăti o dată cu plata dividendelor pentru acţionari.

    ANEXA 3c)
    ─────────

        PONDERILE DIFERENŢIATE PE RAMURI ALE CRITERIILOR DE PERFORMANŢĂ


┌─────────┬───────────────────────────────────────┬───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ Denumirea criteriului de performanţă │
│ │ │Numărul├──────┬─────────┬─────────┬────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────┬────────┬────────────┤
│ │ │ de │ Rata │ Rata │Producti─│Perioada│ Perioada │Solvabi─ │Solvabi─ │ Ponderea │Consumul│ Consumul │
│ Codul │ │socie─ │profi─│rentabi─ │ vitatea │ de │ de │ litatea │ litatea │ cheltuie─ │specific│specific de │
│secţiunii│ Denumirea subramurii │tăţi la│tului │ lităţii │ muncii │recupe─ │rambursare│(lichidi─│(lichidi─│ lilor cu │ de │combustibil │
│ CAEN │ │care se│ net │economice│ 3.4 │ rare a │ a │ tatea) │ tatea) │personalul,│energie │convenţional│
│ │ │aplică │ 3.1 │ 3.3 │ │ crean─ │datoriilor│generală │parţială │în valoare │ elec─ │ 3.14 │
│ │ │în anul│ │ │ │ ţelor │ 3.7 │ 3.9 │ 3.10 │ adăugată │ trică │ │
│ │ │ 1999 │ │ │ │ 3.6 │ │ │ │ 3.11 │ 3.12 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────v───────────┼────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│A, B, C │Agricultură, silvicultură, piscicultură│ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,15 │ │ 0,20 │ │ 0,15 │ 0,10 │ │ 0,10 │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│DA, DB │Industria extractivă de produse │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │energetice şi neenergetice │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EA │Industria alimentară, a băuturilor şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tutunului │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EB, EC │Industria textilă şi a pielăriei │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│ED │Industria prelucrării lemnului │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EE │Industria celulozei şi hârtiei │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,20 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EF, EG, │Industria prelucrării ţiţeiului, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│EH │chimiei, cauciucului │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,20 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EI │Industria altor produse din minerale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nemetalice │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EJ │Industria metalurgică │ │ 0,10 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,20 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EK │Industria construcţiilor metalice şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │a produselor din metal │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ 0,10 │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│EL, EM, │Industria de maşini şi echipamente, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│EN, EO │echipamente electrice, mijloace de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │transport, alte activităţi industriale │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,30 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,10 │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│F │Energie electrică, termică, gaze şi apă│ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ │ 0,10 │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│G │Construcţii │ │ 0,30 │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,10 │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│H │Comerţ cu ridicata │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,15 │ │ 0,25 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│H │Comerţ cu produse industriale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(ACSA) │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,20 │ 0,20 │ 0,10 │ │ 0,10 │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│ │Hoteluri şi restaurante │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,15 │ 0,10 │ 0,25 │ │ 0,20 │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│J │Transport şi depozitare │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,10 │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ 0,10 │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│M │Tranzacţii imobiliare, servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │prestate în special întreprinderilor │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
├─────────┼───────────────────────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────────┤
│R │Alte activităţi de servicii colective, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale şi personale │ │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ 0,20 │ │ 0,20 │ 0,10 │ │ │
├─────────┴───────────────────────────────────────┴───────┴──────┴─────────┴─────────┴────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────────┴────────┴────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                      ─────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016