Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 10 decembrie 2008  privind evaluarea personalului artistic, tehnic si administrativ de specialitate din institutiile de spectacole sau concerte in vederea stabilirii salariilor de baza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 10 decembrie 2008 privind evaluarea personalului artistic, tehnic si administrativ de specialitate din institutiile de spectacole sau concerte in vederea stabilirii salariilor de baza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 29 decembrie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentele norme metodologice stabilesc principiile, regulile şi procedura de evaluare anualã a personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate încadrat cu contract individual de muncã în instituţiile de spectacole sau concerte, în vederea stabilirii salariilor de bazã între limitele din grila prevãzutã în anexa la <>Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfãşurarea activitãţii de impresariat artistic, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2007 , denumitã în continuare grilã.
(2) În cazul personalului din instituţiile de spectacole sau concerte care ocupã alte funcţii decât cele prevãzute în grilã se aplicã prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 125/1999 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bazã între limite pentru instituţiile publice de culturã.
ART. 2
Reglementarea procedurii de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte vizeazã urmãtoarele obiective:
a) afirmarea specificitãţii raporturilor de muncã în domeniul artelor spectacolului, determinatã de existenţa drepturilor de autor şi a drepturilor conexe dreptului de autor;
b) adaptarea procesului de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte la specificitatea acestor instituţii;
c) stabilirea unei relaţii directe între cantitatea, complexitatea şi calitatea muncii prestate de personalul de specialitate şi nivelul salariului;
d) motivarea directã a personalului de specialitate prin evaluarea bazatã, în principal, pe sarcinile, activitãţile şi atribuţiile acestuia din perioada de referinţã urmãtoare, cu luarea în calcul a performanţelor din perioada de referinţã precedentã;
e) crearea unui sistem protectiv pentru salariaţii din instituţiile de spectacole sau concerte.
ART. 3
Evaluarea personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte se realizeazã cu luarea în considerare a urmãtoarelor principii:
a) participarea colectivã la procesul de creaţie în instituţiile de spectacole sau concerte determinã obligaţia de a stabili pentru o perioadã predeterminatã particularizarea sarcinilor, activitãţilor, atribuţiilor fiecãrui salariat din cadrul personalului de specialitate;
b) în cazul personalului artistic de specialitate, specificitatea prestaţiei artistice este determinantã pentru caracterul intuitu personae al contractelor individuale de muncã;
c) salariile personalului artistic de specialitate se stabilesc întotdeauna cu luarea în considerare a cesiunii drepturilor patrimoniale de autor sau conexe dreptului de autor;
d) în cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte, norma de muncã exprimã sfera de sarcini, activitãţi, atribuţii individuale, rezultate din servicii, completatã, dupã caz, cu sarcini complementare.
ART. 4
În sensul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) conducerea executivã - personalul cu atribuţii de conducere, coordonare şi/sau control din instituţia de spectacole sau concerte;
b) perioada de referinţã - perioada cuprinsã între data de 1 septembrie a anului în curs şi 31 august a anului urmãtor, pentru care se stabileşte norma de muncã şi salariul, în baza evaluãrii anuale realizate conform prezentelor norme metodologice;
c) serviciu - unitatea de referinţã pentru normarea activitãţii personalului de specialitate, din care rezultã sarcini, activitãţi, atribuţii individuale, specifice funcţiei;
d) decizia de punere în scenã - documentul care cuprinde pentru fiecare producţie artisticã date privind: personalul de specialitate distribuit şi/sau repartizat, perioada de repetiţii/repetiţii generale, data primei prezentãri publice, etapele de producţie, termenele de predare la scenã, precum şi orice alte informaţii necesare realizãrii producţiei artistice;
e) coeficient de serviciu - constanta corespunzãtoare unui tip de serviciu, stabilitã în funcţie de natura acestuia;
f) coeficient de producţie - constanta stabilitã în funcţie de complexitatea unei producţii artistice, cu luarea în considerare a urmãtoarelor criterii:
(i) dimensiunea investiţiei planificate;
(ii) personalul necesar pentru realizare/exploatare;
(iii) numãrul şi complexitatea serviciilor necesare;
g) coeficient de complexitate - constanta stabilitã în raport cu dificultatea rolului, respectiv a sarcinilor/activitãţilor/atribuţiilor funcţiei;
h) punctajul de referinţã - elementul de bazã în calcularea salariilor, respectiv pragul necesar încadrãrii cu normã întreagã şi bazã de calcul pentru stabilirea punctajului individual, dupã caz;
i) aprecierea activitãţii anterioare - evaluarea prestaţiei salariatului din perioada de referinţã anterioarã, având ca efect menţinerea, majorarea sau diminuarea punctajului individual;
j) sarcini complementare - activitãţile şi/sau atribuţiile, stabilite anual, rezultate din programul managerial, care se desfãşoarã pe tot parcursul perioadei de referinţã şi care pot completa norma de muncã sau fracţiunea de normã de muncã, în cazul personalului artistic.
ART. 5
(1) În cadrul procedurilor reglementate de prevederile prezentelor norme metodologice, conducerea executivã are rolul de a identifica soluţii şi de a înainta directorului general sau, dupã caz, directorului instituţiei de spectacole sau concerte propuneri formalizate în proiecte de hotãrâri.
(2) Proiectele de hotãrâri sunt înaintate consiliului administrativ, care îşi îndeplineşte rolul deliberativ prin analizarea acestora, cu luarea în considerare a avizelor acordate de consiliul artistic, şi aprobarea sau, dupã caz, restituirea lor, însoţite de observaţii şi propuneri motivate, în vederea modificãrii.
(3) Analizarea propunerilor conducerii executive şi adoptarea hotãrârilor se fac în acord cu prevederile contractului de management al directorului general sau, dupã caz, al directorului instituţiei de spectacole ori concerte.
ART. 6
Sunt supuse, în mod obligatoriu, procedurilor de avizare şi aprobare prevãzute de prevederile art. 5 urmãtoarele decizii:
a) rolurile din cadrul noilor producţii artistice, distribuite fãrã selecţie;
b) pãstrarea sau scoaterea unor producţii artistice din repertoriu;
c) valoarea coeficienţilor de serviciu, a celor de producţie şi a celor de complexitate care urmeazã a fi aplicaţi în cadrul evaluãrii, în cazul celor prevãzuţi între limite;
d) limitele normei de muncã pentru încadrarea în categoria I, respectiv II din grilã, pentru perioada de referinţã;
e) deciziile de punere în scenã;
f) lista sarcinilor complementare pentru personalul artistic de specialitate;
g) valorile aprecierilor activitãţii anterioare pentru personalul de specialitate angajat;
h) punctajul de referinţã pentru personalul artistic de specialitate în cazul instituţiilor de concerte.
ART. 7
(1) Consiliul administrativ analizeazã, în şedinţã, proiectele de hotãrâri elaborate de conducerea executivã, avizate, dupã caz, de consiliul artistic.
(2) Analiza şi aprobarea proiectelor de hotãrâri se realizeazã în conformitate cu procedurile interne prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.
ART. 8
(1) Consiliul artistic îşi îndeplineşte rolul consultativ prin analizarea, în şedinţã, a proiectelor de hotãrâri prevãzute la art. 6 şi emiterea avizului obligatoriu.
(2) Proiectele de hotãrâri prevãzute la art. 6 lit. c)-e) şi g) sunt analizate şi avizate de consiliul artistic numai cu privire la personalul de specialitate artistic.

CAP. II
Procedura de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole şi concerte

SECŢIUNEA 1
Componente şi condiţii

ART. 9
(1) Evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate se constituie din douã componente - evaluarea cantitativã şi evaluarea calitativã.
(2) Evaluarea cantitativã a fiecãrui salariat constã în stabilirea volumului de muncã pentru perioada de referinţã, rezultat din producţiile artistice noi şi, dupã caz, din producţiile artistice prezentate în reluare.
(3) Evaluarea calitativã a fiecãrui salariat constã în aprecierea activitãţii anterioare.
ART. 10
(1) În vederea stabilirii volumului de muncã, directorul general sau, dupã caz, directorul fiecãrei instituţii de spectacole are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţã, în acord cu prevederile contractului de management, astfel:
a) planificã stagiunea, cu luarea în considerare a propunerilor regizorilor artistici sau, dupã caz, ale coregrafilor, cu statut de angajat sau colaborator, prin stabilirea producţiilor artistice care urmeazã a se realiza, a numãrului maxim de repetiţii şi a datei primei prezentãri publice pentru fiecare producţie;
b) stabileşte programul exploatãrii noilor producţii artistice şi programul exploatãrii producţiilor artistice care urmeazã sã fie prezentate în reluare.
(2) În urma configurãrii repertoriului din perioada de referinţã, conducerea executivã calculeazã numãrul serviciilor din fiecare producţie artisticã.
ART. 11
(1) În vederea stabilirii volumului de muncã, directorul general sau, dupã caz, directorul fiecãrei instituţii de concerte are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţã, în acord cu prevederile contractului de management, astfel:
a) planificã stagiunea, cu luarea în considerare a propunerilor dirijorilor cu statut de angajat sau colaborator, prin stabilirea producţiilor artistice care urmeazã a se realiza, a numãrului de repetiţii şi a datei prezentãrii publice pentru fiecare producţie;
b) stabileşte programul exploatãrii producţiilor artistice.
(2) În urma configurãrii repertoriului din perioada de referinţã, conducerea executivã calculeazã numãrul serviciilor din fiecare producţie artisticã, ţinând cont de aparatul orchestral necesar.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea cantitativã

ART. 12
(1) Serviciile din instituţiile de spectacole sau concerte, în baza cãrora se face evaluarea cantitativã a personalului de specialitate, sunt:
a) repetiţie;
b) repetiţie generalã;
c) spectacol/concert.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi activitãţile rezultate din servicii, specifice fiecãrei categorii profesionale, sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi activitãţile fiecãrui salariat sunt prevãzute în fişa postului acestuia.
(4) În cazul salariaţilor care ocupã funcţia de regizor sau de coregraf, sfera de atribuţii trebuie sã cuprindã în mod obligatoriu:
a) asistarea producţiilor artistice proprii sau realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata exploatãrii acestora;
b) evaluarea calitãţii prestaţiei artiştilor interpreţi din distribuţia producţiilor artistice proprii şi a celor asistate conform prevederilor lit. a);
c) asigurarea menţinerii nivelului profesional al artiştilor interpreţi din instituţie.
(5) În cazul salariaţilor care ocupã funcţia de scenograf, sfera de atribuţii trebuie sã cuprindã în mod obligatoriu:
a) asistarea producţiilor artistice proprii sau realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata exploatãrii acestora;
b) evaluarea calitãţii prestaţiei personalului de specialitate repartizat în producţiile artistice proprii şi în cele asistate conform prevederilor lit. a).
(6) În cazul salariaţilor care ocupã funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de spectacole, studiile reprezintã sarcini obligatorii, pentru care se acordã un punctaj calculat prin programarea, pe durata perioadei de referinţã, a unui numãr de 5 servicii pe sãptãmânã, fiecare serviciu având valoarea de 1 punct.
ART. 13
(1) Stabilirea volumului de muncã rezultat din producţiile artistice noi se face în baza distribuirii, în cazul:
a) artiştilor interpreţi şi asimilaţi: actor teatru/mânuitor pãpuşimarionete; artist liric; solist vocal/balet/concertist/instrumentist; artist/maestru artist circ; balerin; corist; dansator; dirijor; dirijor cor; concertmaistru; artist instrumentist; instrumentist;
b) artiştilor creatori şi asimilaţi: regizor; coregraf; scenograf, sufleor operã/operetã/teatru.
(2) Stabilirea volumului de muncã rezultat din producţiile artistice noi se face în baza repartizãrii, în cazul:
a) artiştilor creatori şi asimilaţi: artist plastic, asistent regie/scenografie, consultant artistic/muzical, corepetitor, grafician, maestru balet/dans/cor/corepetitor, maestru de studii balet/muzicale/canto, secretar/referent literar/muzical/artistic, sculptor pãpuşi;
b) acompaniatorului, din categoria artiştilor interpreţi şi asimilaţi;
c) personalului calificat/necalificat - servicii scenã: editor imagine/sunet, operator lumini/sunet/imagine, recuziter orchestrã, regizor tehnic/culise, secretar platou, costumier, electrician iluminare scenã, machior, mânuitor-montator decor, maistru sunet/lumini, peruchier, recuziter, electroacustician, tapiţer;
d) personalului calificat/necalificat - producţie: brodeor; butafor; cizmar-confecţioner încãlţãminte, confecţioner-montator produse din lemn, croitor-confecţioner îmbrãcãminte, imprimeur textile, maistru acordor pian/clavecin, maistru lutier, montor imagine/sunet, lãcãtuş montator, pictor executant, specialist orgã/instrumente de suflat, tapiţer;
e) personalului de primire a publicului: supraveghetor salã, controlor bilete, garderobier, plasator;
f) personalului administrativ de execuţie: impresar artistic/teatru/muzical, producãtor delegat, inginer producţie, specialist relaţii publice/marketing cultural;
g) personalului administrativ de conducere: director general adjunct/director adjunct artistic/economic/tehnic/marketing.
ART. 14
În instituţiile de spectacole:
(1) Distribuirea personalului artistic prevãzut la art. 13 alin. (1) se face astfel:
a) artiştii creatori şi asimilaţi - prin decizie a directorului general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 10 alin. (1) lit. a);
b) artiştii interpreţi şi asimilaţi - prin selecţie, organizatã pentru fiecare producţie artisticã.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b), artiştii interpreţi sau asimilaţi din cadrul colectivelor artistice din teatrele lirice sunt distribuiţi prin decizie a directorului general/directorului în funcţie de:
a) opţiunile regizorului/coregrafului/dirijorului/dirijorului cor implicat;
b) cerinţele/necesitãţile impuse de natura producţiilor artistice noi;
c) aparatul orchestral necesar;
d) rezultatele testãrii profesionale.
(3) Repartizarea personalului de specialitate prevãzut la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenã.
ART. 15
În instituţiile de concerte:
(1) Distribuirea personalului artistic prevãzut la art. 13 alin. (1) se face astfel:
a) dirijori, dirijori cor - prin decizie a directorului general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 11 alin. (1) lit. a);
b) solist vocal/concertist/instrumentist, artist instrumentist, artist liric, corist, concertmaestru, instrumentist - prin decizie a directorului general/directorului.
(2) Distribuirea personalului artistic prevãzut la alin. (1) lit. b) se face în funcţie de:
a) opţiunile dirijorilor/dirijorilor cor implicaţi;
b) cerinţele/necesitãţile impuse de repertoriul producţiilor artistice şi natura acestora;
c) aparatul orchestral necesar;
d) rezultatele testãrii profesionale.
(3) Testãrile profesionale prevãzute la alin. (2) lit. d) pot fi organizate ori de câte ori se considerã necesar.
(4) Repartizarea personalului de specialitate prevãzut la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenã.
ART. 16
În instituţiile de spectacole, stabilirea volumului de muncã rezultat din producţiile artistice care urmeazã a fi prezentate în reluare în perioada de referinţã, în cazul salariaţilor care participã la exploatarea acestora, se face în baza programãrii realizate conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b).

SECŢIUNEA a 3-a
Calcularea punctajului individual

ART. 17
(1) Dupã stabilirea volumului de muncã pentru fiecare salariat conform prevederilor art. 13-15 şi, dupã caz, ale art. 16, se calculeazã punctajul individual.
(2) Punctajul individual rezultã din aplicarea coeficienţilor de serviciu sau, dupã caz, a coeficienţilor de producţie la numãrul de servicii corespunzãtor salariatului respectiv, precum şi a coeficienţilor de complexitate, conform formulelor de calcul prevãzute în anexa nr. 2 pct. I şi II.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul personalului de specialitate prevãzut în tabelul III din anexa nr. 1, punctajul individual se calculeazã prin aplicarea coeficienţilor de complexitate la punctajul de referinţã al personalului artistic, respectiv al personalului tehnic de specialitate, conform formulei de calcul prevãzute în anexa nr. 2 pct. III.
(4) Coeficienţii de serviciu, coeficienţii de producţie, coeficienţii de complexitate şi, dupã caz, limitele între care aceştia pot fi stabiliţi sunt prevãzuţi în anexa nr. 1.
ART. 18
În instituţiile de spectacole:
(1) Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul I din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face dupã cum urmeazã:
a) numãrul serviciilor de aceeaşi naturã din cadrul fiecãrei producţii artistice la realizarea/exploatarea cãreia participã respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzãtor;
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se însumeazã, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzãtor, obţinându-se punctajul individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului respectiv se însumeazã, obţinându-se punctajul individual.
(2) Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul II din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face dupã cum urmeazã:
a) numãrul maxim de servicii necesare realizãrii/exploatãrii unei producţii artistice noi la care a fost distribuit/repartizat salariatul se însumeazã şi rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de producţie stabilit conform prevederilor art. 4 lit. f);
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se înmulţesc cu coeficientul de complexitate corespunzãtor, obţinându-se punctajul individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţie se însumeazã, obţinându-se punctajul individual.
(3) Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul III din anexa nr. 1 punctajul de referinţã calculat pentru personalul artistic, respectiv pentru personalul tehnic de specialitate reprezentând baza de calcul, se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzãtor, obţinându-se punctajul individual.
ART. 19
În instituţiile de concerte:
(1) Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul I din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face dupã cum urmeazã:
a) numãrul serviciilor de aceeaşi naturã din cadrul fiecãrei producţii artistice la realizarea/exploatarea cãreia participã respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzãtor;
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se însumeazã, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzãtor funcţiei, obţinându-se punctajul individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului respectiv se însumeazã, obţinându-se punctajul individual.
(2) Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul III din anexa nr. 1 punctajul de referinţã calculat pentru personalul artistic, respectiv pentru personalul tehnic de specialitate, reprezentând baza de calcul, se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzãtor, obţinându-se punctajul individual.
ART. 20
Dupã calcularea punctajelor individuale, se stabilesc, în condiţiile prevãzute la art. 5-8, limitele normei de muncã pentru încadrarea în categoria I, respectiv categoria II din grilã, pentru urmãtoarea perioadã de referinţã.

SECŢIUNEA a 4-a
Calcularea punctajului de referinţã

ART. 21
În instituţiile de spectacole:
(1) În cazul personalului artistic de specialitate, punctajul de referinţã se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) se calculeazã punctajul mediu pe fiecare producţie artisticã - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul artistic de specialitate pe producţia respectivã, fãrã a fi incluse punctajele individuale obţinute de personalul prevãzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;
b) punctajele medii obţinute conform prevederilor lit. a) se însumeazã;
c) valoarea rezultatã conform prevederilor lit. b) se împarte la numãrul total de producţii artistice care urmeazã sã fie realizate/exploatate în perioada de referinţã, obţinându-se punctajul de referinţã pentru personalul artistic de specialitate.
(2) În cazul personalului tehnic de specialitate, punctajul de referinţã se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) se calculeazã punctajul mediu pe fiecare producţie artisticã - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul tehnic de specialitate pe producţia respectivã, fãrã a fi incluse punctajele individuale obţinute de personalul prevãzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;
b) punctajele medii obţinute conform prevederilor lit. a) se însumeazã;
c) valoarea rezultatã conform prevederilor lit. b) se împarte la numãrul total de producţii artistice care urmeazã sã fie realizate/exploatate în perioada de referinţã, obţinându-se punctajul de referinţã pentru personalul tehnic de specialitate.
ART. 22
(1) În instituţiile de concerte:
a) pentru personalul artistic de specialitate - punctajul de referinţã se stabileşte de consiliul administrativ, la propunerea conducerii executive, cu avizul conform al consiliului artistic;
b) pentru personalul tehnic de specialitate - punctajul de referinţã se stabileşte conform prevederilor art. 21 alin. (2).
(2) Punctajul de referinţã pentru personalul artistic de specialitate poate fi stabilit, conform prevederilor alin. (1) lit. a), şi la nivelul punctajului minim individual obţinut pe respectiva categorie de personal, fãrã a fi luate în considerare punctajele obţinute de personalul prevãzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1.
ART. 23
La stabilirea mediei punctajelor pe producţie artisticã nu sunt luate în calcul punctajele individuale pe producţie a cãror valoare este 0 (zero).
ART. 24
(1) Salariaţii din cadrul personalului artistic şi tehnic al cãror punctaj individual final se situeazã sub punctajul de referinţã pot fi încadraţi cu fracţiune de normã, calculatã prin raportarea punctajului individual final al salariatului respectiv la punctajul de referinţã.
(2) În cazul personalului administrativ de specialitate prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile.

SECŢIUNEA a 5-a
Evaluarea calitativã şi calcularea punctajului individual final

ART. 25
(1) Aprecierea activitãţii anterioare a personalului de specialitate se efectueazã conform procedurilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecãrei instituţii de spectacole sau concerte.
(2) Propunerea privind aprecierea activitãţii anterioare este întocmitã:
a) în cazul personalului artistic de specialitate - de cãtre coordonatorul personalului artistic, consultantul artistic, regizor, coregraf, dirijor, secretarul literar/muzical/artistic sau de cãtre o altã persoanã cu atribuţii în domeniul artistic, desemnatã de cãtre directorul general sau, dupã caz, de cãtre director;
b) în cazul personalului tehnic de specialitate - de cãtre şeful de compartiment şi regizorul tehnic de scenã, respectiv de cãtre directorul de producţie sau de cãtre producãtorul delegat, dupã caz;
c) în cazul personalului administrativ de specialitate - de cãtre şeful ierarhic superior.
(3) Propunerile privind aprecierea activitãţii anterioare au la bazã fişele individule de evaluare a calitãţii prestaţiei, întocmite pe durata fiecãrei perioade de referinţã.
ART. 26
(1) Valoarea aprecierii activitãţii anterioare se stabileşte prin raportare la punctajul individual, în intervalul dat de urmãtoarele limite:
a) personalul artistic de specialitate: ±20%, cu excepţia salariaţilor care ocupã funcţiile de regizor artistic, coregraf, dirijor, dirijor cor, scenograf, pentru care limita este: ±30%;
b) personalul tehnic de specialitate: ±30%;
c) personalul administrativ de specialitate: ±25%.
(2) Valorile aprecierii activitãţii anterioare se aprobã conform prevederilor art. 6-8, cu excepţia celor pentru personalul administrativ de conducere, care sunt stabilite de cãtre directorul general sau, dupã caz, directorul instituţiei de spectacole sau concerte.
(3) Valoarea aprecierii activitãţii anterioare se aplicã punctajului individual, determinând menţinerea, majorarea sau diminuarea acestuia.
ART. 27
Prin aplicarea valorii aprecierii calitative la punctajul individual se obţine punctajul individual final, conform urmãtoarei formule:

PIF = PI + PI x A/100,
în care:
PIF = punctajul individual final;
PI = punctajul individual;
A = aprecierea activitãţii anterioare.

ART. 28
În cazul salariaţilor care ocupã funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de spectacole, punctajul individual final se obţine dupã completarea punctajului obţinut conform art. 27 cu punctajul prevãzut la art. 12 alin. (6).
ART. 29
Valoarea punctajului individual final determinã salariul de bazã pentru perioada de referinţã şi încadrarea salariatului în categoriile din grilã.

CAP. III
Stabilirea salariului de bazã pentru perioada de referinţã

ART. 30
(1) În vederea stabilirii salariilor de bazã pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate, se calculeazã valoarea punctului de salariu corespunzãtor categoriei de personal şi celei de studii, conform formulei:


V = [S(max) - S(min)]/[P(maxA;B) - P(ref)],
în care:
V = valoarea punctului de salariu;
S(max) = valoarea de referinţã din grilã, înmulţitã cu valoarea maximã
a coeficientului de multiplicare din grilã, corespunzãtoare
categoriei de personal şi celei de studii;
S(min) = valoarea de referinţã din grilã, înmulţitã cu valoarea minimã
a coeficientului de multiplicare din grilã, corespunzãtoare
categoriei de personal şi celei de studii;
P(maxA;B) = punctajul individual maxim aferent categoriei de personal
artistic sau tehnic, dupã caz;
P(ref) = punctajul de referinţã corespunzãtor categoriei de personal.



(2) În vederea stabilirii salariilor de bazã pentru personalul administrativ de specialitate, se calculeazã valoarea punctului de salariu corespunzãtor categoriei de personal şi celei de studii, conform formulei:


V = [S(max) - S(min)]/[P(max) - P(min)],
în care:
P(max) = punctajul maxim pe instituţie rezultat în urma
ierarhizãrii tuturor punctajelor individuale din instituţie;
P(min) = punctajul minim pe instituţie rezultat în urma
ierarhizãrii tuturor punctajelor individuale din instituţie.



(3) Pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate prevãzut în tabelele nr. II şi III din anexa nr. 1, în formula prevãzutã la alin. (1) punctajul de referinţã este cel calculat pentru personalul artistic şi tehnic prevãzut în tabelul nr. I.

ART. 31
Salariul individual de bazã se calculeazã:
a) pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate, conform formulei:

SI = V x [PIF - P(ref)] + S(min);

b) pentru personalul administrativ de specialitate, conform formulei:

SI = V x [PIF - P(min)] + S(min),



în care:
SI = salariul individual;
V = valoarea punctului de salariu;
PIF = punctajul individual final;
P(ref) = punctajul de referinţã, corespunzãtor categoriei de personal;
P(min) = punctajul minim pe instituţie rezultat în urma ierarhizãrii
tuturor punctajelor individuale din instituţie;
S(min) = valoarea de referinţã din grilã, înmulţitã cu valoarea minimã
a coeficientului de multiplicare din grilã corespunzãtoare
categoriei de personal şi celei de studii.



ART. 32
(1) La stabilirea salariului personalului artistic de specialitate se are în vedere cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe dreptului de autor pentru exploatarea producţiilor artistice din perioada de referinţã.
(2) Drepturile patrimoniale de autor, respectiv drepturile patrimoniale conexe dreptului de autor cesionate se prevãd expres în contractul individual de muncã.
ART. 33
(1) Conducerea executivã are obligaţia de a aduce la cunoştinţa personalului de specialitate evaluat, în scris, pânã la data de 15 iunie a fiecãrui an, rezultatul evaluãrii: punctajul de referinţã, punctajul individual, aprecierea activitãţii anterioare, punctajul individual final şi salariul de bazã corespunzãtor pentru perioada de referinţã.
(2) Salariaţii au dreptul sã conteste rezultatul evaluãrii în termen de 3 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã despre acesta.
(3) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 5 zile calendaristice de la data depunerii, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.
ART. 34
(1) În termen de 15 zile calendaristice de la comunicarea rezultatului evaluãrii, salariatul are obligaţia de a înştiinţa, în scris, instituţia de spectacole sau concerte despre acceptul sau, dupã caz, refuzul sãu cu privire la condiţiile raportului de muncã cu instituţia pentru urmãtoarea perioadã de referinţã.
(2) Dacã în termenul prevãzut la alin. (1) salariatul fie nu comunicã instituţiei de spectacole sau concerte acceptul sãu, fie îi comunicã refuzul cu privire la noile condiţii ale raportului de muncã, conducerea executivã comunicã salariatului respectiv, în scris, pânã la data de 15 iulie, lista posturilor vacante din instituţie, compatibile cu pregãtirea profesionalã şi cu abilitãţile acestuia.
(3) În situaţia în care instituţia de spectacole sau concerte nu dispune de locuri de muncã vacante potrivit alin. (2), aceasta are obligaţia de a solicita sprijinul agenţiei teritoriale de ocupare a forţei de muncã, în vederea redistribuirii salariatului, corespunzãtor pregãtirii profesionale a acestuia.
(4) Salariatul are la dispoziţie un termen de 3 zile lucrãtoare de la comunicarea listei posturilor vacante din instituţie pentru a-şi manifesta în scris consimţãmântul.
(5) În situaţia acceptãrii, directorul general sau, dupã caz, directorul instituţiei de spectacole ori concerte va stabili noul raport de muncã în condiţiile <>art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2007 .
(6) În cazul în care salariatul nu îşi manifestã consimţãmântul în termenul prevãzut la alin. (4), raportul sãu de muncã cu instituţia de spectacole sau concerte poate fie sã continue, în condiţiile determinate de rezultatul evaluãrii, fie sã înceteze, în condiţiile legii.
(7) Cu persoanele ale cãror contracte individuale de muncã înceteazã, instituţia de spectacole sau concerte poate încheia contracte civile, în baza <>Legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor şi alte drepturi conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau a Codului civil, dupã caz.
ART. 35
(1) În cazul salariaţilor al cãror punctaj individual este 0 (zero), acesta le va fi comunicat de conducerea executivã în termenul prevãzut la art. 33 alin. (1).
(2) Pânã la data de 15 iulie conducerea executivã va comunica salariaţilor prevãzuţi la alin. (1), în scris, lista posturilor vacante din instituţie, compatibile cu pregãtirea profesionalã a acestora.
(3) Prevederile art. 34 alin. (3)-(5) sunt aplicabile şi în cazul salariaţilor prevãzuţi la alin. (1).
(4) În situaţia în care salariaţii prevãzuţi la alin. (1) nu îşi manifestã consimţãmântul în termenul prevãzut la art. 34 alin. (4), raportul lor de muncã cu instituţia înceteazã, în condiţiile legii.
ART. 36
(1) În urma evaluãrii personalului de specialitate, conducerea executivã:
a) asigurã întocmirea fişelor posturilor, în care sunt prevãzute: atribuţiile, sarcinile şi activitãţile pentru perioada de referinţã;
b) asigurã elaborarea, pentru perioada de referinţã, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncã pentru personalul existent.
(2) Contractele individuale de muncã ale personalului artistic de specialitate pot conţine clauze privind cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe dreptului de autor.

CAP. IV
Alte drepturi salariale

ART. 37
(1) Cuantumul indemnizaţiilor pentru activitate solisticã, prevãzute în grilã, sunt stabilite, pentru perioada de referinţã, de consiliul administrativ, la propunerea regizorului artistic, a dirijorului sau a coregrafului, în funcţie de numãrul activitãţilor solistice ale salariatului respectiv din luna precedentã.
(2) Nominalizarea salariaţilor care beneficiazã de indemnizaţiile specifice pentru activitate solisticã şi stabilirea procentului indemnizaţiei, în limitele prevãzute în grilã, se aprobã trimestrial prin hotãrâre a consiliului administrativ.
(3) În situaţiile în care activitãţi solistice sunt distribuite salariaţilor care ocupã funcţii de instrumentist, artist instrumentist, balerin, dansator, corist, artist liric, aceştia vor beneficia de indemnizaţia specificã pentru activitãţi solistice în condiţiile prevãzute la alin (2).
ART. 38
(1) Pentru personalul administrativ de specialitate cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice, pentru perioada de referinţã, se stabileşte distinct, de cãtre directorul general/directorul instituţiei de spectacole sau concerte, cu aprobarea autoritãţii în subordinea cãreia funcţioneazã aceasta, cu luarea în considerare a iniţiativei, capacitãţii de comunicare/rezolvare a conflictelor, a capacitãţii de coordonare, organizare, evaluare, monitorizare.
(2) Cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice, prevãzute în grilã pentru alte categorii de beneficiari decât cele prevãzute la alin. (1), sunt aprobate de consiliul administrativ, la propunerea şefilor de compartimente/coordonatori/consultanţi, dupã caz.
(3) Indemnizaţiile de conducere specifice se stabilesc întotdeauna cu luarea în considerare a performanţelor personalului coordonat.
ART. 39
(1) Personalul de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte beneficiazã, în condiţiile legii, de urmãtoarele drepturi salariale: spor pentru vechime în muncã, spor pentru titlu ştiinţific, spor pentru activitate de importanţã naţionalã, precum şi de majorãri salariale, prime, salarii de merit, tichete cadou.
(2) Sporul pentru condiţii grele prevãzut de lege se acordã pentru suprasolicitarea neuropsihicã, în funcţie de numãrul de repetiţii generale şi spectacole/concerte susţinute în luna anterioarã, dupã cum urmeazã:
a) personalului de specialitate prevãzut în tabelul I, nr. crt. 1-6 din anexa nr. 1 - pânã la 15% din salariul de bazã;
b) personalului de specialitate prevãzut în tabelul I, nr. crt. 7 din anexa nr. 1 - pânã la 10% din salariul de bazã;
c) personalului de specialitate prevãzut în tabelul I, nr. crt. 8 din anexa nr. 1 - pânã la 5% din salariul de bazã.
(3) Nominalizarea salariaţilor care beneficiazã de sporul pentru condiţii grele şi stabilirea procentului de spor, în limitele prevãzute la alin. (2), se aprobã trimestrial prin hotãrâre a consiliului administrativ.
(4) Sporurile, majorãrile şi stimulentele prevãzute la alin. (1) şi (2) se pot acorda numai în limitele bugetului aprobat, conform hotãrârii consiliului administrativ.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 40
Persoanele angajate în instituţiile de spectacole sau concerte, care s-au aflat în concediu plãtit pentru creşterea şi îngrijirea copilului în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 7 ani în cazul copilului cu handicap, precum şi cele ale cãror contracte individuale de muncã au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, şi care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni vor beneficia, la reluarea activitãţii, de salariul avut anterior intervenirii situaţiei de suspendare, pânã la evaluarea realizatã conform prezentelor norme metodologice.
ART. 41
(1) Absolvenţii de învãţãmânt superior de lungã sau de scurtã duratã, care, la data trecerii pe funcţia corespunzãtoare studiilor absolvite, erau încadraţi pe funcţii cu nivel inferior de studii, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadreazã la nivelul de studii corespunzãtor.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), salariul individual va fi recalculat pe baza punctului de salariu corespunzãtor nivelului de studii.
ART. 42
Salariile de bazã ale directorilor generali/directorilor instituţiilor de spectacole sau concerte se stabilesc în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezãmintelor culturale de drept public.
ART. 43
În cazul în care cheltuielile de personal necesare, rezultate în urma evaluãrii, depãşesc bugetul aferent pentru perioada de referinţã, valoarea punctului de salariu se poate diminua în mod corespunzãtor, în baza hotãrârii consiliului administrativ.
ART. 44
(1) Pentru personalul artistic de specialitate prevãzut la art. 13 alin. (1) lit. a), pot fi atribuite sarcini complementare, în baza criteriilor prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecãrei instituţii de spectacole sau concerte.
(2) Lista sarcinilor complementare pentru perioada de referinţã şi punctajul corespunzãtor acestora se aprobã conform prevederilor art. 5-8.
(3) Punctajul sarcinilor complementare se adaugã la punctajul individual, anterior evaluãrii calitative, fãrã a putea depãşi 50% din acesta.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin (3), pentru salariaţii care ocupã funcţia de regizor artistic, coregraf, scenograf, punctajul sarcinilor complementare poate fi de pânã la 70% din valoarea punctajului individual.
(5) Acordarea sarcinilor complementare se realizeazã în conformitate cu criteriile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecãrei instituţii de spectacole sau concerte.
ART. 45
(1) În cazul în care în perioada de referinţã volumul de muncã al salariatului scade sau creşte cu pânã la 15% din norma acestuia de muncã, stabilitã în baza evaluãrii, valoarea salariului nu se modificã.
(2) În cazul în care creşterea volumului de muncã este de peste 15%, salariatul respectiv poate beneficia de remuneraţii sau, dupã caz, de onorarii, în baza unor contracte civile.
(3) În cazul în care scãderea volumului de muncã este de peste 15%, valoarea salariului stabilit în baza evaluãrii se poate pãstra prin redistribuirea/repartizarea salariaţilor în cauzã sau prin atribuirea unor sarcini complementare, dupã caz.
(4) Pentru primul an de aplicare a prezentelor norme metodologice, limita prevãzutã la alin. (1) poate ajunge pânã la ±25%.
ART. 46
(1) Îndeplinirea obligaţiilor profesionale de cãtre personalul de specialitate cãruia i se aplicã prevederile prezentelor norme metodologice se certificã lunar de cãtre şefii ierarhici direcţi şi se menţioneazã în propunerile prevãzute la art. 25.
(2) Activitatea personalului cãruia nu i se aplicã prevederile prezentelor norme metodologice va fi certificatã pe baza pontajelor, respectiv a fişelor colective de prezenţã.
ART. 47
(1) Prevederile prezentelor norme metodologice se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru evaluarea personalului tehnic şi administrativ de specialitate din instituţiile de proiecte, precum şi pentru personalul de specialitate din alte tipuri de instituţii de spectacole sau concerte, înfiinţate conform prevederilor <>art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În cazul instituţiilor de spectacole sau concerte înfiinţate conform prevederilor <>art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2007 , categoriile de servicii şi coeficienţii corespunzãtori se stabilesc la nivelul acestora, ţinându-se cont de specificitatea activitãţilor, şi se aprobã de autoritãţile administraţiei publice care le-au înfiinţat sau în subordinea cãrora funcţioneazã.
ART. 48
Prezentele norme metodologice intrã în vigoare în termen de 3 zile de la data publicãrii.
ART. 49
(1) În perioada 1 ianuarie-31 august 2009, în vederea aplicãrii prezentelor norme metodologice, stabilirea volumului de muncã se face dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul artistic de specialitate distribuit - cu respectarea distribuţiilor fãcute pentru producţiile artistice care sunt în curs de realizare, respectiv pentru cele a cãror distribuţie a fost anunţatã anterior intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice;
b) pentru personalul tehnic şi administrativ de specialitate - prin repartizarea salariaţilor la fiecare producţie artisticã din repertoriu.
(2) Comunicarea rezultatului evaluãrii de cãtre conducerea executivã şi comunicarea de cãtre fiecare salariat a refuzului sau acceptului sãu se fac la termenele stabilite de conducerea fiecãrei instituţii de spectacole sau concerte.
ART. 50
(1) Pentru perioada 1 ianuarie-31 august 2009 salariaţii din cadrul personalului de specialitate pot opta pentru aplicarea sistemului de stabilire a salariilor prevãzut în <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi evaluarea performanţelor profesionale individuale, realizatã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 125/1999 .
(2) Salariaţii care au optat conform prevederilor alin. (1) îşi pot menţine respectiva opţiune pe o duratã de 3 ani, dupã expirarea cãreia li se aplicã prevederile prezentei norme metodologice.
(3) Comunicarea de cãtre salariaţi a opţiunii lor se face în termenul prevãzut la art. 49 alin. (2), respectiv în termenul prevãzut la art. 34 alin. (1).
ART. 51
(1) În termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, instituţiile de spectacole sau concerte au obligaţia de a modifica şi de a completa propriile regulamente de organizare şi funcţionare, în vederea corelãrii acestora cu prevederile prezentelor norme metodologice.
(2) Regulamentele de organizare şi funcţionare a instituţiilor de spectacole sau concerte, modificate şi completate, sunt aprobate de autoritãţile publice centrale sau locale în subordinea cãrora funcţioneazã, conform prevederilor <>art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2007 , într-un termen care nu poate sã depãşeascã 160 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice.
ART. 52
De la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, prevederile <>art. 8 alin. (1) lit. c) din Hotãrârea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte în conformitate cu procedura prevãzutã la art. 39 alin. (2)-(4) din prezentele norme metodologice.
ART. 53
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Coeficienţii de serviciu, de producţie şi de complexitate
pentru personalul de specialitate

Tabelul I - Coeficienţii de serviciu şi de complexitate pentru salariaţii al cãror punctaj individual se calculeazã conform formulei prevãzute în anexa nr. 2 pct. I




┌───┬─────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr.│ Funcţia │ Categoria de personal - │ Coeficientul │ Coeficientul │
│crt│ │ conform grilei din anexa │ de serviciu │ de complexitate │
│ │ │ la Ordonanţa Guvernului │ │ │
│ │ │ nr. 21/2007 │ │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 1.│Actor teatru/Mânuitor│Artişti interpreţi şi │Producţii noi: │Actor teatru/Mânuitor │
│ │pãpuşi-marionete │asimilaţi/Artişti creatori│repetiţii: 2 │pãpuşi-marionete: │
│ │Sufleor teatru │şi asimilaţi: │repetiţii generale: 4│- rol principal I: 7-8 │
│ │ │- funcţii artistice de │spectacole: 4 │- rol principal II: 5-6 │
│ │ │specialitate │Producţii reluãri: │- rol secundar I: 3 │
│ │ │- funcţii de execuţie │repetiţii: 1 │- rol secundar II: 2 │
│ │ │- studii superioare şi │repetiţii generale: 2│Sufleor teatru: 1-2 │
│ │ │medii │spectacole: 4 │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 2.│Solist vocal │Artişti interpreţi şi │Producţii noi: │Solist vocal: │
│ │Artist liric │asimilaţi/Artişti creatori│repetiţii: 2 │- rol titular/principal: │
│ │Corist │şi asimilaţi: │ansamblu cu pian: 3 │7-10 │
│ │Sufleor operã/operetã│- funcţii artistice de │repetiţii generale: 4│- rol secundar: 5-7 │
│ │(instituţii de │specialitate │spectacole: 4 │- rol comprimar: 3 │
│ │spectacole) │- funcţii de execuţie │Producţii reluãri: │- figuraţie: 2 │
│ │ │- studii superioare │repetiţii: 2 │Artist liric: 1-3 │
│ │ │şi/sau medii │ansamblu cu pian: 2,5│Corist: 1-3 │
│ │ │ │repetiţii generale: 3│Sufleor operã/operetã: 1-3│
│ │ │ │spectacole: 4 │ │
│ │ │ │regie cu pian şi │ │
│ │ │ │cover: 1 │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 3.│Dirijor │Artişti interpreţi şi │repetiţie pe │Dirijor: 8-12 │
│ │Dirijor cor │asimilaţi: │partide: 1 │Dirijor cor: 4-6 │
│ │Concertmaistru │- funcţii artistice de │repetiţie: 2 │Concertmaistru: 5-7 │
│ │Artist │specialitate │repetiţie generalã: 4│Solist instrumentist/ │
│ │Instrumentist │- funcţii de execuţie │spectacol: 4 │şef partidã: 4-6 │
│ │Instrumentist │- studii superioare │concert: 5 │Solist instrumentist: 3-5 │
│ │(instituţii de │şi/sau medii │ │Artist instrumentist/ │
│ │spectacole) │ │ │şef partidã: 3-5 │
│ │ │ │ │Artist instrumentist: 2-3 │
│ │ │ │ │Instrumentist: 2-3 │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 4.│Solist balet │Artişti interpreţi şi │Producţii noi: │Solist: │
│ │Balerin │asimilaţi: │repetiţii: 2 │- solist principal: 7-10 │
│ │Dansator │- funcţii artistice de │repetiţii generale: 4│- solist secundar: 5-6 │
│ │(instituţii de │specialitate │spectacole cu balet:4│Ansamblu: 1-3 │
│ │spectacole) │- funcţii de execuţie │spectacole de balet:5│Corifeu: 4 │
│ │ │- studii superioare şi │Producţii reluãri: │ │
│ │ │medii │repetiţii: 2 │ │
│ │ │ │repetiţii generale: 3│ │
│ │ │ │spectacole cu balet:4│ │
│ │ │ │spectacole de balet:5│ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 5.│Maestru artist circ │Artişti interpreţi şi │Producţii noi: │Maestru artist circ: 8-12 │
│ │Artist circ │asimilaţi: │repetiţii: 2 │Artist circ: 6-10 │
│ │ │- funcţii artistice de │repetiţii generale: 4│ │
│ │ │specialitate │spectacole: 4 │ │
│ │ │- funcţii de execuţie │ │ │
│ │ │- studii superioare şi │ │ │
│ │ │medii │ │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 6.│Dirijor │Artişti interpreţi şi │Concerte: │Dirijor: 15-20 │
│ │Dirijor cor │asimilaţi: │repetiţie pe │Dirijor cor: 5-10 │
│ │Concertmaistru │- funcţii artistice de │partide: 1 │Solist concertist: 15-20 │
│ │Solist concertist │specialitate │repetiţie concert │Concert maestru: 5-10 │
│ │Solist instrumentist │- funcţii de execuţie │educativ: 1 │Solist instrumentist/ │
│ │Artist instrumentist │- studii superioare │repetiţie ansamblu: 2│şef partidã: 5-10 │
│ │Instrumentist │şi/sau medii │repetiţie generalã: 3│Solist instrumentist: 4-8 │
│ │Artist liric │ │concert educativ: 3 │Artist instrumentist/ │
│ │Corist │ │concert: 4 │şef partidã: 4-8 │
│ │(instituţii de │ │ │Artist instrumentist: 2-4 │
│ │concerte) │ │ │Instrumentist: 2-4 │
│ │ │ │ │Artist liric: 2-4 │
│ │ │ │ │Corist: 2-4 │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 7.│Regizor tehnic │Servicii de scenã: │Producţii noi: │Regizor tehnic: 4-6 │
│ │Secretar platou │- funcţii tehnice de │repetiţii: 2 │Secretar platou: 3-5 │
│ │Operator │specialitate │repetiţii generale: 4│Operator lumini/sunet/ │
│ │lumini/sunet/imagine │- funcţii de execuţie │spectacole: 4 │imagine: 3-5 │
│ │Regizor culise │- studii superioare │Producţii reluãri: │Regizor culise: 3-5 │
│ │Editor imagine/sunet │şi/sau medii │repetiţii: 1 │Editor imagine/sunet: 3-6 │
│ │Recuziter orchestrã │ │repetiţii generale: 2│Recuziter orchestrã: 2-3 │
│ │ │ │spectacole: 4 │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 8.│Maistru sunet/lumini │Personal calificat - │Producţii noi: │Maistru sunet/lumini: 1-3 │
│ │Electroacustician │servicii de scenã şi │repetiţii: 2 │Electroacustician: 1-3 │
│ │Electrician iluminare│producţie: │repetiţii generale: 4│Electrician iluminare │
│ │scenã │- funcţii tehnice de │spectacole: 4 │scenã: 1-3 │
│ │Mânuitor-montator │specialitate │Producţii reluãri: │Mânuitor-montator │
│ │decor │- funcţii de execuţie │repetiţii: 1 │decor: 1-3 │
│ │Recuziter │- studii medii │repetiţii generale: 2│Recuziter: 1-3 │
│ │Tapiţer │ │spectacole: 4 │Tapiţer: 1-3 │
│ │Montor imagine/sunet │ │ │Montor imagine/sunet: 1-3 │
│ │Costumier │ │ │Costumier: 1-3 │
│ │Machior │ │ │Machior: 1-3 │
│ │Peruchier │ │ │Peruchier: 1-3 │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 9.│Servicii de scenã şi │Personal necalificat: │Producţii noi: │Servicii de scenã şi │
│ │producţie │- funcţii tehnice de │repetiţii: 2 │producţie: 1-1,5 │
│ │* Servicii de primire│specialitate │repetiţii generale: 4│Supraveghetor salã: 1,5 │
│ │public: supraveghetor│- funcţii de execuţie │spectacole: 4 │Controlor bilete: 1-2 │
│ │salã; controlor │- studii medii, generale │Producţii reluãri: │Garderobier: 1-2 │
│ │bilete; garderobier; │ │repetiţii: 1 │Plasator: 1-2 │
│ │plasator. │ │repetiţii generale: 2│ │
│ │* se numãrã doar │ │spectacole: 4 │ │
│ │serviciile la care │ │ │ │
│ │participã │ │ │ │
└───┴─────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┘



Tabelul II - Coeficienţii de producţie şi de complexitate pentru salariaţii al cãror punctaj individual se calculeazã conform formulei prevãzute în anexa nr. 2 pct. II




┌───┬─────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr.│ Funcţia │ Categoria de personal - │ Coeficientul │ Coeficientul │
│crt│ │ conform grilei din anexa │ producţie │ de complexitate │
│ │ │ la Ordonanţa Guvernului │ │ │
│ │ │ nr. 21/2007 │ │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 1.│Regizor artistic │Artişti creatori şi │Producţie nouã: │Regizor artistic teatru/ │
│ │teatru/operã/operetã/│asimilaţi: │proiect mare: 4 │operã/operetã/pãpuşi- │
│ │pãpuşi-marionete; │- funcţii artistice de │proiect mediu: 3 │marionete: 10-12 │
│ │Coregraf │specialitate │proiect mic: 2 │* Coregraf: 8-12 │
│ │Scenograf │- funcţii de execuţie │ │* Scenograf: 8-10 │
│ │ │- studii superioare │ │* coeficientul de comple- │
│ │ │ │ │xitate se acordã în funcţie│
│ │ │ │ │de coregrafii parţiale/ │
│ │ │ │ │integrale în cazul core- │
│ │ │ │ │grafului; pentru decor │
│ │ │ │ │şi/sau costume, în cazul │
│ │ │ │ │scenografului │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2.│Asistent scenografie │Artişti creatori şi │Producţie nouã: │Asistent scenografie: 2-4 │
│ │Asistent regie │asimilaţi: │proiect mare: 3 │Asistent regie: 3-5 │
│ │Artist plastic │- funcţii artistice de │proiect mediu: 2 │Sculptor pãpuşi: 1-3 │
│ │Grafician │specialitate │proiect mic: 1 │Artist plastic: 1-3 │
│ │Sculptor pãpuşi │- funcţii de execuţie │ │Grafician: 1-3 │
│ │ │- studii superioare şi │ │ │
│ │ │medii │ │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 3.│Lãcãtuş montator │Personal calificat - │Producţie nouã: │1-3 │
│ │Pictor executant │servicii de scenã şi │proiect mare: 3 │ │
│ │Butafor │producţie: │proiect mediu: 2 │ │
│ │Cizmar-confecţioner │- funcţii tehnice de │proiect mic: 1 │ │
│ │încãlţãminte │specialitate │ │ │
│ │Croitor-confecţioner │- funcţii de execuţie │ │ │
│ │îmbrãcãminte │- studii medii │ │ │
│ │Brodeor │ │ │ │
│ │Imprimeur textile │ │ │ │
│ │Confecţioner montator│ │ │ │
│ │produse din lemn │ │ │ │
│ │Tapiţer │ │ │ │
├───┼─────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 4.│Producãtor delegat │- funcţii administrative │Producţie nouã: │3-5 │
│ │ │de specialitate │proiect mare: 3 │ │
│ │ │- funcţii de execuţie │proiect mediu: 2 │ │
│ │ │- studii superioare │proiect mic: 1 │ │
└───┴─────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────────┘



Tabelul III - Coeficienţii de complexitate pentru salariaţii al cãror punctaj individual se calculeazã conform formulei prevãzute în anexa nr. 2 pct. III




┌───┬──────────────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│Nr.│ Funcţia │ Categoria de personal - │ Coeficientul de complexitate │
│crt│ │ conform grilei din anexa │ │
│ │ │ la Ordonanţa Guvernului │ │
│ │ │ nr. 21/2007 │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 1.│Maestru balet/dans/cor│Artişti creatori şi asimilaţi: │Maestru balet/dans/cor: 10-18 │
│ │Maestru studii de │- funcţii artistice de specialitate│Maestru corepetitor: 10-18 │
│ │balet/muzicale/canto │- funcţii de execuţie │Maestru studii de balet/muzicale/ │
│ │Maestru corepetitor │- studii superioare şi/sau medii │canto: 8-15 │
│ │Corepetitor │ │Corepetitor: 6-10 │
│ │Acompaniator │ │Acompaniator: 6-10 │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 2.│Consultant artistic/ │Artişti creatori şi asimilaţi: │Consultant artistic/muzical: 10-18 │
│ │muzical │- funcţii artistice de specialitate│Secretar literar/muzical/artistic: 4-15│
│ │Secretar literar/ │- funcţii de execuţie │ │
│ │muzical/artistic │- studii superioare │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 3.│Referent literar/ │Artişti creatori şi asimilaţi: │3-12 │
│ │muzical/artistic │- funcţii artistice de specialitate│ │
│ │ │- funcţii de execuţie │ │
│ │ │- studii medii │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 4.│Maistru acordor/pian/ │Personal calificat - servicii de │8-15 │
│ │clavecin │scenã şi producţie: │ │
│ │Maistru lutier │- funcţii tehnice de specialitate │ │
│ │Specialist orgã/ │- funcţii de execuţie │ │
│ │instrumente de suflat │- studii medii │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 5.│Impresar artistic │- funcţii administrative de │12-20 │
│ │teatru/muzical │specialitate │ │
│ │Specialist în relaţii │- funcţii de execuţie │ │
│ │publice │- studii superioare │ │
│ │Specialist marketing │ │ │
│ │cultural │ │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 6.│Inginer producţie │- funcţii administrative de │10-18 │
│ │ │specialitate │ │
│ │ │- funcţii de execuţie │ │
│ │ │- studii superioare │ │
├───┼──────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 7.│Director general │- funcţii administrative de │Director general adjunct: 18-28 │
│ │adjunct/director │specialitate │Director artistic/director │
│ │adjunct (artistic/ │- funcţii de conducere │economic: 18-25 │
│ │economic/tehnic/ │- studii superioare │Director tehnic/director marketing: │
│ │marketing) │ │17-23 │
└───┴──────────────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

FORMULE DE CALCUL AL PUNCTAJULUI INDIVIDUAL

I. Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul I din anexa nr. 1:
Pentru calcularea punctajului individual pe producţie se aplicã urmãtoarea formulã:

PI(1) = ([Σ(R1) x C(R)] + [Σ(RG1) x C(RG)] + [Σ(S1) x C(S)]) x C(C1)

Calcularea punctajului individual se face prin însumarea punctajelor individuale pe producţii dupã urmãtoarea formulã:

PI = PI(1) + PI(2) +... + PI(n),

în care:
PI(1) = punctajul individual pe producţia 1;
Σ(R1) = numãrul repetiţiilor pentru producţia 1;
Σ(RG1) = numãrul repetiţiilor generale pentru producţia 1;
Σ(S1) = numãrul spectacolelor pentru producţia 1;
C(R) = coeficientul de serviciu de repetiţii;
C(RG) = coeficientul de serviciu de repetiţii generale;
C(S) = coeficientul de serviciu de spectacole;
C(C1) = coeficientul de complexitate al rolului/funcţiei în producţia 1;
PI = punctajul individual.

II. Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul II din anexa nr. 1:
Pentru calcularea punctajului individual pe producţie se aplicã urmãtoarea formulã:

PI(1) = ([(Σ(R1) + Σ(RG1) + Σ(S1)] x C(P)) x C(C)

Calcularea punctajului individual se face prin însumarea punctajelor individuale pe producţii dupã urmãtoarea formulã:

PI = PI(1) + PI(2) +... + PI(n),

în care:
PI(1) = punctajul individual pe producţia 1;
Σ(R1) = numãrul repetiţiilor pentru producţia 1;
Σ(RG1) = numãrul repetiţiilor generale pentru producţia 1;
Σ(S1) = numãrul spectacolelor pentru producţia 1;
C(P) = coeficientul de producţie;
C(C) = coeficientul de complexitate al funcţiei;
PI = punctajul individual.

III. Pentru personalul de specialitate prevãzut în tabelul III din anexa nr. 1:
Pentru calcularea punctajului individual se aplicã urmãtoarea formulã:

PI = P ref x C(C),
în care:
P ref = punctajul de referinţã;
C(C) = coeficientul de complexitate al funcţiei;
PI = punctajul individual.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016