Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1 martie 2023  de aplicare a prevederilor art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 1 martie 2023 de aplicare a prevederilor art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 184 din 3 martie 2023
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 187 din 1 martie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 3 martie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenul „parteneriat“ reprezintă procesul de colaborare între doi sau mai mulţi parteneri care acţionează împreună în scopul implementării proiectelor pe infrastructura feroviară publică prevăzute la art. 11^2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 12/1998.
    (2) În sensul prevederilor art. 11^2 din O.U.G. nr. 12/1998, partenerii prevăzuţi la alin. (1) înseamnă, pe de o parte, CFR - S.A. sau, după caz, societăţile naţionale înfiinţate conform prevederilor O.U.G. nr. 12/1998, şi, pe de altă parte, unităţile administrativ-teritoriale sau asociaţiile de dezvoltare intercomunitară legal constituite.
    (3) În cuprinsul prezentelor norme metodologice sunt utilizate următoarele abrevieri:
    a) U.A.T. - unităţi administrativ-teritoriale, aşa cum sunt definite conform prevederilor art. 5 lit. pp) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul administrativ;
    b) A.D.I. - asociaţii de dezvoltare intercomunitară, aşa cum sunt definite conform prevederilor art. 5 lit. i) din Codul administrativ;
    c) M.T.I. - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
    d) O.U.G. - ordonanţă de urgenţă a Guvernului;
    e) H.G. - hotărâre a Guvernului;
    f) CFR - S.A. - Compania Naţională de Căi Ferate „CFR“ - S.A.;
    g) CFR Călători - S.A. - Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători“ - S.A.;
    h) CFR Marfă - S.A. - Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă“ - S.A.


    ART. 2
    (1) În vederea constituirii parteneriatelor care implică bunuri aflate în proprietatea publică a statului, U.A.T. sau A.D.I., după caz, transmit M.T.I. o solicitare în format letric sau în format electronic, semnată electronic, cu respectarea prevederilor art. 11^2 alin. (4) din O.U.G. nr. 12/1998.
    (2) Pentru proiectele pe infrastructura feroviară publică menţionate la art. 11^2 alin. (1) din O.U.G. nr. 12/1998, care implică bunuri aflate în proprietatea CFR - S.A. sau a societăţilor naţionale, după caz, propunerea privind constituirea de parteneriate se transmite la CFR - S.A. sau la societăţile naţionale, după caz.
    (3) Pentru proiectele pe infrastructura feroviară publică menţionate la art. 11^2 alin. (1) din O.U.G. nr. 12/1998, care implică atât bunuri aflate în proprietatea publică a statului, cât şi imobile aflate în proprietatea CFR - S.A. sau a societăţilor naţionale, după caz, propunerile privind constituirea de parteneriate se transmit la MTI, CFR - S.A. şi la societăţile naţionale, după caz.

    ART. 3
    Solicitările adresate M.T.I., elaborate conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, sunt însoţite de:
    1. document de prezentare a proiectului, elaborat conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    2. documente care justifică interesul public local, respectiv hotărâri ale consiliilor locale sau judeţene şi, după caz, hotărâri ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau hotărâri ale adunării generale a A.D.I., pentru aprobarea necesităţii şi oportunităţii proiectului propus a fi dezvoltat în parteneriat;
    3. documente care demonstrează capacitatea de implementare, derulare şi administrare, după caz, a proiectelor.


    ART. 4
    (1) Solicitările care privesc bunuri aflate în proprietatea publică a statului sunt supuse avizării M.T.I. în ceea ce priveşte oportunitatea acestora, după consultarea prealabilă a CFR - S.A. şi, după caz, a societăţilor naţionale înfiinţate conform prevederilor O.U.G. nr. 12/1998.
    (2) Solicitările care privesc bunuri aflate în proprietatea CFR - S.A. şi, după caz, a societăţilor naţionale rezultate în urma reorganizării Societăţii Naţionale de Căi Ferate din România sunt supuse avizării consiliilor de administraţie ale acestora şi aprobării adunării generale a acţionarilor, cu respectarea prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Pentru proiectele care privesc bunuri aflate în proprietatea publică a statului, M.T.I. emite avizul de oportunitate a capacităţii de implementare, derulare şi administrare, după caz, a proiectelor, în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării.

    ART. 6
    (1) M.T.I. elaborează şi aprobă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii lista proiectelor analizate, aprobate şi propuse spre implementare, precum şi mandatarea CFR - S.A. şi, după caz, a societăţilor naţionale, pentru constituirea parteneriatelor ce au ca obiect proiecte care privesc bunuri aflate în proprietatea publică a statului şi pentru aprobarea protocoalelor de implementare, în conformitate cu prevederile art. 11^2 alin. (3) şi (12) din O.U.G. nr. 12/1998.
    (2) Lista actualizată a proiectelor care implică atât bunuri aflate în proprietatea publică a statului, cât şi imobile aflate în proprietatea CFR - S.A. şi, după caz, a societăţilor naţionale se aprobă prin ordin ministrului transporturilor şi infrastructurii.
    (3) Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii prevăzut la art. 11^2 alin. (3) şi (12) din O.U.G. nr. 12/1998 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
    (1) În vederea constituirii parteneriatelor pentru implementarea proiectelor care implică bunuri aflate în proprietatea publică a statului, menţionate în lista aprobată prin ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii, M.T.I. şi CFR - S.A. semnează cu reprezentantul mandatat al U.A.T. sau, după caz, al A.D.I. protocolul de implementare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Drepturile şi obligaţiile părţilor născute în scopul implementării proiectelor pe infrastructura feroviară publică menţionate la art. 11^2 alin. (1) din O.U.G. nr. 12/1998, ce implică bunurile aflate în proprietatea CFR - S.A. sau a societăţilor naţionale, precum şi sancţiunile nerespectării obligaţiilor asumate sunt reglementate prin parteneriatele încheiate între părţi.
    (3) Durata parteneriatelor nu poate depăşi durata de realizare a proiectelor pe infrastructura feroviară publică.
    (4) Pe toată durata parteneriatelor, precum şi la încetarea acestora, bunurile aflate în proprietatea CFR - S.A. sau a societăţilor naţionale, implicate în proiectele pe infrastructura feroviară publică, rămân în proprietatea acestora.
    (5) Realizarea unor proiecte care vizează închiderea unor linii ferate se poate face numai cu respectarea prevederilor art. 27 din O.U.G. nr. 12/1998 şi cu modificarea corespunzătoare a contractului de concesiune.
    (6) Bunurile care fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau, după caz, revendicate în baza unor legi speciale nu pot fi implicate în realizarea proiectelor pe infrastructura feroviară publică ce fac obiectul parteneriatelor.
    (7) În vederea implementării procedurilor de achiziţii în comun prevăzute în Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, U.A.T. sau, după caz, A.D.I. şi administratorul infrastructurii feroviare publice şi, după caz, societăţilor naţionale încheie acorduri de asociere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

    ART. 8
    Protocolul de implementare prevăzut la art. 7 poate fi amendat de către părţile semnatare prin act adiţional, ori de câte ori este necesar, pentru implementarea şi realizarea proiectelor.

    CAP. II
    Încheierea contractelor de activitate locală
    ART. 9
    În baza prevederilor protocolului de parteneriat prevăzut la art. 7, C.F.R. - S.A., prin directorul general, reprezentantul legal, semnează cu reprezentantul mandatat al U.A.T. sau, după caz, al A.D.I. contractul de activitate locală prevăzut la art. 37^1 din O.U.G. nr. 12/1998, conform modelului din anexa nr. 4.

    ART. 10
    Contractul de activitate locală reglementează drepturile şi obligaţiile U.A.T. sau, după caz, ale A.D.I., precum şi ale companiei naţionale privind derularea activităţilor prevăzute în art. 11^2 alin. (6) din O.U.G. nr. 12/1998.

    CAP. III
    Parteneriate pentru implementarea de proiecte pe bunurile proprietate publică a statului român, concesionate companiei naţionale, altele decât elementele constitutive ale infrastructurii feroviare publice
    ART. 11
    CFR - S.A., în baza prevederilor ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii prevăzut la art. 11^2 alin. (3) din O.U.G. nr. 12/1998, intră în parteneriatele constituite în conformitate cu prevederile art. 7 cu bunurile necesare proprietate publică a statului.

    ART. 12
    U.A.T. sau, după caz, A.D.I. sunt de acord ca bunurile proprietate publică a statului care fac obiectul protocolului de parteneriat prevăzut la art. 7 să fie incluse în parteneriat în starea tehnică existentă la momentul aprobării protocolului de parteneriat şi cu sarcinile reale ale folosinţei în vigoare.

    ART. 13
    (1) Protocolul de parteneriat prevăzut la art. 7 se încheie cu respectarea aceloraşi principii în baza cărora s-a încheiat contractul de activitate între CFR - S.A. şi M.T.I., în numele statului, conform prevederilor Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Protocolul de parteneriat conţine cel puţin următoarele drepturi şi obligaţii în sarcina CFR - S.A. şi a U.A.T./A.D.I.:
    a) punerea la dispoziţie a unor specialişti din rândul personalului propriu pentru coordonarea tehnică a proiectelor şi constituirea punctelor de contact;
    b) participarea CFR - S.A. la procesul de elaborare şi avizare a documentaţiilor tehnico-economice prevăzute de H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) participarea CFR - S.A. la elaborarea documentaţiilor de achiziţii publice în comun;
    d) derularea procedurilor de achiziţii publice în comun;
    e) supervizarea activităţilor prestate de operatorii economici câştigători ai procedurilor prevăzute la lit. d);
    f) participarea în comisiile de recepţie.


    CAP. IV
    Parteneriate pentru implementarea de proiecte care implică bunuri aflate în proprietatea privată a administratorului infrastructurii feroviare publice şi, după caz, a societăţilor naţionale
    ART. 14
    (1) Protocolul de parteneriat pentru implementarea de proiecte care implică bunuri aflate în proprietatea privată dintre CFR - S.A. sau societăţile naţionale şi U.A.T. sau, după caz, A.D.I. se încheie în termen de 10 zile de la aprobarea solicitării de către adunarea generală a acţionarilor.
    (2) Asupra bunurilor aflate în proprietatea CFR - S.A. sau a societăţilor naţionale, după caz, se instituie drepturile prevăzute la art. 11^2 alin. (4) din O.U.G. nr. 12/1998 în favoarea U.A.T. sau, după caz, a A.D.I., în termen de maximum 30 de zile de la data semnării protocolului de parteneriat.

    ART. 15
    Protocolul de parteneriat prevăzut la art. 7 reglementează, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 11^2 alin. (13) din O.U.G. nr. 12/1998, drepturile şi obligaţiile companiei naţionale şi, după caz, ale societăţilor naţionale, precum:
    a) punerea la dispoziţie a unor specialişti din rândul personalului propriu pentru coordonarea tehnică a proiectelor şi constituirea punctelor de contact;
    b) participarea la procesul de elaborare şi avizare a documentaţiilor tehnico-economice prevăzute de H.G. nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) participarea la elaborarea documentaţiilor de achiziţii publice în comun;
    d) derularea procedurilor de achiziţii publice în comun;
    e) supervizarea activităţilor prestate de operatorii economici câştigători ai procedurilor prevăzute la lit. c);
    f) participarea în comisiile de recepţie.


    CAP. V
    Demonstrarea capacităţii de implementare, derulare şi administrare, după caz, a proiectelor
    ART. 16
    În vederea demonstrării capacităţii de implementare, derulare şi administrare, după caz, a proiectelor aprobate în conformitate cu prevederile art. 7 şi prin art. 11^2 alin. (2) şi (11) din O.U.G. nr. 12/1998, U.A.T. şi, după caz, A.D.I. pun la dispoziţia M.T.I., odată cu propunerea transmisă, următoarele înscrisuri:
    a) descrierea structurii de gestionare a proiectului, nominalizată prin decizie (localizare, funcţii realizate în intern, dotări materiale şi umane);
    b) descrierea echipei de implementare a proiectului, care cuprinde cel puţin următorii membri: coordonator proiect, responsabil tehnic, responsabil achiziţii publice, responsabil protecţia mediului, responsabil financiar;
    c) descrierea expertizei externe furnizate prin contracte de prestare servicii;
    d) proiecte similare implementate în ultimii 10 ani;
    e) calendar orientativ de implementare a proiectului;
    f) motivaţia implementării proiectului, respectiv motivele pentru care implementarea proiectului prin parteneriat este mai eficientă.


    ART. 17
    În vederea implementării proiectelor prevăzute la cap. I, U.A.T. şi, după caz, A.D.I. fac dovada M.T.I. a existenţei a cel puţin un inginer feroviar cu studii superioare de lungă durată în echipa prevăzută la art. 16 lit. b) sau, după caz, în echipa furnizată prin expertiza externă, prevăzută la art. 16 lit. c).

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    M.T.I. este responsabil cu monitorizarea şi actualizarea listei de proiecte şi gestionarea documentelor-suport.

    ART. 19
    Protocoalele de parteneriat încheiate în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 88/2020 privind instituirea unor măsuri, precum şi acordarea unui sprijin financiar pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027, destinat finanţării prin Programul operaţional Asistenţă tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020) şi Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM), aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi, după caz, ale O.U.G. nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare, înainte de intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice sunt valabile şi, după caz, pot fi amendate, în baza acordului de voinţă al părţilor, respectând principiile prevăzute la art. 11^2 din O.U.G. nr. 12/1998 şi în prezentele norme metodologice.

    ART. 20
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    Model de Adresă privind solicitarea de constituire a parteneriatelor pentru implementarea de proiecte
    pe infrastructura feroviară publică şi, după caz, pe bunurile proprietate privată a companiei naţionale
    şi a societăţilor naţionale înfiinţate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998
    Date de identificare a solicitantului ...........................
    Nr. de înregistrare a documentului ............................
    Aprobat
    Ministrul transporturilor şi infrastructurii
    Solicitare privind aprobarea constituirii unui parteneriat cu [nume U.A.T.]/[nume A.D.I]
    pentru implementarea de proiecte în conformitate cu prevederile
    art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998
    Avizat
    Direcţia transport feroviar
    Avizat
    Direcţia strategie şi transport multimodal
    Domnule ministru,
    Prin prezenta, vă supunem spre aprobare şi includere a proiectului cu titlul [titlu proiect] în lista proiectelor pe infrastructura feroviară publică menţionate la art. 11^2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, care implică atât bunuri aflate în proprietatea publică a statului, cât şi imobile aflate în proprietatea CFR - S.A. şi/sau a societăţilor naţionale, după caz.
    Proiectul vizează următoarea categorie prevăzută la art. 11^2 alin. (1): [Se completează categoria (categoriile) conform literelor a) - e).].
    Prezentarea proiectului, documentele care dovedesc interesul public şi capacitatea de implementare sunt anexate prezentei.
    [Date de identificare a semnatarului]
    [Semnătură]

    ANEXA 2

    la normele metodologice




    Model
    Prezentare proiect [titlu proiect], anexă la Solicitarea privind aprobarea constituirii
    unui parteneriat pentru implementarea de proiecte în conformitate cu
    prevederile art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998

    Partea I
    1. Titlul proiectului
    2. Valoarea estimativă a proiectului (în lei sau euro, fără TVA)
    3. Localizarea proiectului
    4. Descrierea proiectului (Se vor prezenta sintetic intervenţiile preconizate prin implementarea proiectului.)
    5. Tipul de activităţi preconizate a fi în sarcina solicitantului (pregătire şi derulare investiţie şi, după caz, exploatare)
    6. Calendar orientativ de implementare a proiectului
    7. Prezentare documente strategice şi de planificare (naţionale sau locale) în baza cărora se propune implementarea proiectului (titlu document şi descriere succintă)
    8. Proiecte similare implementate în ultimii 10 ani
    9. Motivaţia implementării proiectului (motivele pentru care implementarea proiectului prin parteneriat este mai eficientă)

    Partea a II-a
    1. Descrierea structurii de gestionare a proiectului nominalizată prin decizie (localizare, funcţii realizate în intern, dotări materiale şi umane)
    2. Descrierea echipei de implementare a proiectului:
    (i) coordonator proiect;
    (ii) responsabil tehnic;
    (iii) responsabil achiziţii publice;
    (iv) responsabil protecţia mediului;
    (v) responsabil financiar.

    3. Descrierea expertizei externe furnizate prin contracte de prestare servicii

    ANEXA 3

    la normele metodologice




    Protocol de implementare a proiectului [titlu proiect] în [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.],
    în conformitate cu prevederile art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998
    Nr. ....../[CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.]/.............
    Nr. ......./[U. A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.]/.........
    Preambul
    Documentele de planificare strategică în domeniul feroviar, Hotărârea Guvernului nr. 985/2020 pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, denumită în continuare H.G. nr. 985/2020, Hotărârea Guvernului nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, cu modificările ulterioare, denumită în continuare H.G. nr. 666/2016, Hotărârea Guvernului nr. 652/2022 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.302/2021 privind aprobarea Programului de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă, denumită în continuare H.G. nr. 652/2022, urmăresc dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbană în care alegerea autoturismului personal este descurajată în contrapondere cu promovarea transportului public. Un element esenţial în creşterea atractivităţii transportului public este reprezentat de asigurarea predictibilităţii serviciilor de transport şi de asigurarea unei infrastructuri de mobilitate multimodală fără bariere. Tendinţa europeană de a transfera fluxul de călători din jurul oraşelor din sectorul rutier spre sectorul feroviar se manifestă şi la nivelul [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.].
    Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport şi de abrogare a Deciziei nr. 661/2010 UE prevede la art. 50 următoarele direcţii de acţiune care contribuie la atingerea obiectivului de promovare a mobilităţii urbane durabile în zona de influenţă a reţelei de transport din [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.]:
    - dezvoltarea mobilităţii regionale, promovând astfel accesul tuturor regiunilor din Uniunea Europeană la reţeaua transeuropeană de transport;
    – promovarea mobilităţii urbane durabile;
    – promovarea soluţiilor de transport durabil, precum accesibilitatea sporită prin intermediul transportului public, aplicaţiile telematice, terminalele intermodale/lanţurile de transport multimodal, soluţiile de transport cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi alte soluţii inovatoare, precum şi îmbunătăţirea calităţii mediului.

    [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] a(u) transmis Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Adresa nr. .......................................... privind solicitarea de constituire a unui parteneriat pentru implementarea de proiecte în conformitate cu prevederile art. 11^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Proiectul [nume proiect] a fost inclus pe lista proiectelor aprobate, prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. .................... .
    Proiectul [nume proiect] are ca obiect:
    - .....................................................
    – ......................................................
    – .......................................................
    – ......................................................

    [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] propune/propun ...........................................
    .......................................................

    Luând în considerare beneficiile unui sistem de transport public local de persoane pe infrastructura feroviară existentă şi potenţială şi înţelegând necesitatea implicării multiinstituţionale într-un demers de dezvoltare a unui astfel de serviciu,
    I. Părţile
    [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], cu sediul în str. ............................ nr. ........, localitatea ...................., judeţul ..................., România, cod poştal ............, telefon ......................., fax ................., poştă electronică ......................, cod fiscal ..................., reprezentată legal ...............................,
                                                                                                                                                              (persoană fizică, nume, prenume, funcţia deţinută)
    şi
    [denumire U.A.T./A.D.I], ........................., cu sediul în str. ......................... nr. ........, localitatea ..................................., judeţul ................................., România, cod poştal ............, telefon ......................., fax .................., poştă electronică ..............., cod fiscal ....................., reprezentată legal ..... (persoană fizică, nume, prenume, funcţia deţinută)...,^1
    ^1 Se completează pentru fiecare U.A.T. care aderă la protocolul de parteneriat.

    au convenit încheierea prezentului protocol de parteneriat privind proiectul [titlu proiect] în următoarele condiţii:

    II. Obiectul protocolului de parteneriat
    ART. 1
    Obiectul prezentului protocol constă în^2:
    a) acordarea sprijinului de specialitate de către părţile semnatare, în limita competenţelor ce le revin, pentru elaborarea de către [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] a documentaţiilor de pregătire/implementare a proiectelor strategice......................................., respectiv:
    - ......................................................
    – .......................................................

    b) corelarea proiectelor promovate/pregătite/derulate de cele două părţi semnatare în vederea evitării dublei finanţări;
    ^2 Obiectivele din modelul de Protocol de parteneriat sunt cu titlu de exemplu şi pot fi adaptate în funcţie de specificul fiecărui proiect.

    c) iniţierea unor demersuri în vederea includerii intervenţiilor şi investiţiilor necesare atingerii obiectivului general al protocolului în documente strategice (strategii regionale/strategii naţionale/memorandumuri/master-planuri de transport/planuri investiţionale/programe de investiţii/bugete/ş.a.);
    d) dezvoltarea şi exploatarea infrastructurii feroviare publice de către CFR - S.A. în condiţiile prevăzute în contractul de activitate locală încheiat cu [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.]^3;
    ^3 Modelul de contract de activitate locală este prevăzut în anexa nr. 4 la normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 187/2023.

    e) implementarea proiectelor de investiţii utilizând bunurile proprietate publică şi, după caz, proprietate privată puse la dispoziţia parteneriatului de către [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] în condiţiile legii;
    f) constituirea asocierilor dintre [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] şi [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] în vederea derulării procedurilor de achiziţii în comun prin care [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] acţionează în calitate de autoritate contractantă care derulează achiziţia în numele altei autorităţi şi [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] acţionează în calitate de autoritate contractantă în numele căreia acţionează [denumire U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I]^4;
    ^4 Modelul de acord de asociere în vederea derulării procedurilor de achiziţii în comun este prevăzut în anexa nr. 5 la normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 187/2023.

    g) exploatarea bunurilor puse la dispoziţia parteneriatului de către [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] în condiţiile legii de către [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.], pe toată perioada de valabilitate a parteneriatului.



    III. Durata
    ART. 2
    Protocolul intră în vigoare la data semnării lui de către reprezentanţii părţilor implicate şi este valabil până la data îndeplinirii tuturor obiectivelor asumate sau până la data încetării lui de plin drept, prin acordul exprimat în scris al părţilor semnatare.


    IV. Alte clauze
    ART. 3
    Părţile semnatare ale prezentului protocol vor realiza toate demersurile pentru a asigura pentru proiectul de referinţă:
    a) finanţarea, în conformitate cu prevederile legale, din bugetul propriu sau din alte surse, inclusiv din fonduri europene, a cheltuielilor pentru elaborarea documentaţiilor tehnice;
    b) obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare execuţiei lucrărilor de reparaţii/reabilitare/modernizare/ dezvoltare;
    c) parcurgerea etapelor procedurale necesare pentru dezvoltarea proiectului.



    V. Legea aplicabilă şi jurisdicţia
    ART. 4
    Prezentul protocol este guvernat şi interpretat potrivit legilor din România.

    ART. 5
    Orice dispută ori neînţelegere, de orice fel, în legătură cu prezentul protocol va fi soluţionată de instanţele competente din România.


    VI. Dispoziţii finale
    ART. 6
    Prezentul protocol constituie un document-cadru al părţilor, convenit în vederea atingerii scopului declarat, putând fi modificat, completat şi suplimentat prin acordul părţilor, pe bază de act adiţional.

    ART. 7
    Etapele de realizare a obiectivelor prevăzute în prezentul protocol vor fi stabilite ulterior şi vor fi derulate conform legislaţiei în vigoare, acordul putând fi completat şi suplimentat prin acordul părţilor, pe bază de act adiţional.

    ART. 8
    În vederea derulării procedurilor de achiziţii în comun necesare implementării obiectivelor prevăzute în prezentul protocol şi actele adiţionale, părţile încheie acorduri de asociere în conformitate cu modelul din normele metodologice privind constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară.

    ART. 9
    Dacă oricare dintre prevederile prezentului protocol se va dovedi nulă şi va fi invalidată sau se va dovedi inaplicabilă în baza legii, legalitatea, validitatea şi aplicabilitatea celorlalte prevederi ale protocolului nu vor fi afectate.

    ART. 10
    La dizolvarea parteneriatului, bunurile proprietate privată a [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.], rezultate din investiţiile realizate de către [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] în cadrul prezentului parteneriat se transferă către statul român, în condiţiile legii.

    ART. 11
    În situaţia în care părţile semnatare nu ajung la o înţelegere privind căile de implementare, în condiţiile legii, a obiectivelor proiectului [titlu proiect], prezentul protocol de implementare încetează de plin drept, prin simplă notificare.

    ART. 12
    Protocolul de implementare este valabil începând cu data semnării de către cele două părţi pe o perioadă de ............^5.
    ^5 Părţile vor stabili perioada de valabilitate în corelare cu perioada de implementare şi exploatare a proiectului aprobat.


    ART. 13
    Perioada de valabilitate poate fi prelungită în baza studiilor realizate în contextul implementării proiectului şi aprobării de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în baza unei proceduri similare celei prin care a fost aprobat iniţial proiectul.


    Prezentul protocol de implementare a fost încheiat în limba română, în 2 (două) exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.
    Semnături

┌────────┬────────────────┬─────────┬────────┐
│ │Numele, │ │ │
│ │prenumele şi │ │ │
│[U.A.T./│funcţia │ │Data şi │
│A.D.I.]^│reprezentantului│Semnătura│locul │
│6 │legal al │ │semnării│
│ │organizaţiei/ │ │ │
│ │instituţiei │ │ │
├────────┼────────────────┼─────────┼────────┤
│[CFR - │Numele, │ │ │
│S.A./ │prenumele şi │ │ │
│CFR │funcţia │ │Data şi │
│Călători│reprezentantului│Semnătura│locul │
│- S.A./ │legal al │ │semnării│
│CFR │organizaţiei/ │ │ │
│Marfă - │instituţiei │ │ │
│S.A.] │ │ │ │
└────────┴────────────────┴─────────┴────────┘


    ^6 Se completează pentru fiecare U.A.T. care aderă la protocolul de implementare.

    ANEXA 4

    la normele metodologice




    Contract de activitate locală al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ - S.A.
    pentru perioada .................., aferent teritoriului de competenţă administrativă a [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.]
    Nr. ......................../[U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.]/..........................
    Nr. ......................./[CFR - S.A.] ...........................................
    ART. 1
    Părţile contractante
    Prezentul contract de activitate locală al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ - S.A. pentru perioada ............., aferent teritoriului de competenţă administrativă a [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.], denumit în continuare Contract, se încheie potrivit prevederilor art. 37^1 şi 39^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, între:
    [denumire U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I] ..................., cu sediul în str. .................... nr. ........, localitatea ......................................, judeţul ...................., România, cod poştal ............, telefon ................., fax .................., poştă electronică ................, cod fiscal ..................., reprezentată legal ......(persoana fizică, nume, prenume, funcţia deţinută) ......,
    denumită în continuare U.A.T./A.D.I.^1
    ^1 Se completează pentru fiecare U.A.T. care aderă la contractul de activitate locală.

    şi
    Compania Naţională de Căi Ferate „CFR“ - S.A., administratorul infrastructurii feroviare din România, cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, denumită în continuare CFR - S.A., reprezentată legal de ............................., în calitate de director general,
    denumite colectiv părţile şi individual partea.

    ART. 2
    Obiectivele prezentului contract
    (1) Prezentul contract trebuie înţeles ca o reflectare a politicilor strategice ale [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] privind dezvoltarea armonioasă şi echilibrată a teritoriului, asigurarea către cetăţeni a unei mobilităţi durabile, crearea premiselor unei regenerări şi dezvoltări urbane armonioase, introducerii de noi tehnologii care să crească gradul de digitalizare şi de generare a energiei verzi, în condiţii de eficienţă economică ridicată, de creştere a accesibilităţii infrastructurilor locale şi contribuţie la combaterea efectelor schimbărilor climatice^2.
    ^2 Obiectivele contractului prevăzute la art. 2 alin. (1) din model sunt cu titlu de exemplu şi se adaptează în funcţie de specificul fiecărui proiect.

    (2) Prezentul contract stabileşte obligaţiile asumate de către CFR - S.A. şi de către [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] privind colaborarea în vederea realizării obiectivelor strategice stabilite în Protocolul de implementare privind [nume proiect] în [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.]. Aceste obiective strategice sunt corelate cu prevederile strategiilor locale şi naţionale de dezvoltare şi mobilitate.

    ART. 3
    Obiectul Contractului
    (1) Elementele infrastructurii feroviare care fac obiectul Contractului sunt definite în detaliu în anexa nr. 1 şi amplasate pe zona de competenţă a [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.].
    (2) Activităţile care trebuie realizate de CFR - S.A., în corelare cu obiectivele şi activităţile stabilite CFR - S.A. prin Contractul de activitate şi performanţă al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ - S.A. în vigoare, pentru a realiza obiectivele Contractului, sunt^3:
    a) întreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare, în conformitate cu măsurile prevăzute în anexa nr. 2;
    b) realizarea de reparaţii curente, în conformitate cu măsurile prevăzute în anexa nr. 3;
    c) realizarea de reparaţii capitale sau reînnoire în conformitate cu măsurile prevăzute în anexa nr. 4; şi
    d) realizarea de investiţii pentru modernizarea, dezvoltarea, reabilitarea, consolidarea infrastructurii feroviare, în conformitate cu măsurile prevăzute în anexa nr. 5.
    ^3 Obiectul contractului din model este cu titlu de exemplu şi poate fi adaptat în funcţie de specificul fiecărui proiect.

    (3) Obiectul Contractului poate fi completat prin act adiţional, în funcţie de nevoile concrete ale părţilor, ori de câte ori este nevoie şi în baza unei solicitări emise de partea interesată, pe durata de valabilitate a Contractului.
    (4) În cazul în care părţile nu ajung la un acord privind completarea obiectului Contractului conform solicitării prevăzute la alin. (3), Contractul îşi produce în continuare efectele.
    (5) În cazul în care infrastructura feroviară care face obiectul Contractului, în parte sau în întreg, intră sub incidenţa prevederilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european, cu modificările şi completările ulterioare, sau nu face obiectul contractului prevăzut la art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, Contractul poate fi actualizat de către părţi prin acte adiţionale care să prevadă:
    a) definirea serviciilor care trebuie furnizate de administratorul infrastructurii pe infrastructura feroviară respectivă şi a regulilor specifice privind furnizarea acestor servicii;
    b) cadrul de tarifare a infrastructurii feroviare respective;
    c) lista tarifelor care pot fi percepute de administratorul infrastructurii de la operatorii de transport feroviar pentru serviciile furnizate acestora pe infrastructura feroviară respectivă.


    ART. 4
    Durata Contractului
    (1) Prezentul contract se încheie pentru perioada ................., denumită în continuare perioada de referinţă.
    (2) Prezentul contract poate fi prelungit, prin act adiţional, pentru o nouă perioadă, în baza solicitării transmise de către [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] către CFR - S.A.

    ART. 5
    Finanţarea obiectului de activitate a Contractului
    (1) Cheltuielile generate de implementarea Contractului se asigură prin bugetul propriu al [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.].
    (2) [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] este/sunt responsabilă(e) cu identificarea surselor de finanţare, indiferent de natura acestora, asigurarea transferurilor bugetare necesare de la finanţator şi punerea la dispoziţia către CFR - S.A. a sumelor cuvenite, în baza îndeplinirii obligaţiilor contractuale.
    (3) Părţile aprobă cadrul financiar multianual al contractului, prevăzut în anexa nr. 6, în baza activităţilor prevăzute în „Obiectul Contractului“ prevăzut la art. 3.
    (4) Cadrul financiar multianual poate fi modificat, în condiţiile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 187/2023.
    (5) Bugetul anual alocat implementării obiectului Contractului va fi aprobat şi modificat după aprobarea bugetului anual al [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.], după aprobarea rectificărilor bugetului [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] şi, după caz, ori de câte ori este necesar în baza modificării „Obiectului Contractului“ prevăzut la art. 3.
    (6) Diminuarea bugetului anual al [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] şi, după caz, neactualizarea bugetului anual al [U.A.T./ [denumire U.A.T.-uri]/A.D.I.] în funcţie de efectele inflaţioniste recunoscute prin efectul legii conduce la:
    a) modificarea şi actualizarea „Obiectului Contractului“ prevăzut la art. 3 şi a anexelor prevăzute la art. 3, după caz;
    b) exonerarea [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] de la plata unor penalităţi, altele decât cele prevăzute în contractele încheiate de CFR - S.A. în efectul prezentului contract, rămase definitive şi executorii.


    ART. 6
    Drepturi şi obligaţii ale părţilor
    (1) Drepturile [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] sunt următoarele:
    a) să identifice noi activităţi care trebuie realizate de CFR - S.A., în scopul îndeplinirii obiectivelor Contractului sau a obiectivelor asumate la nivelul [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.];
    b) să propună CFR - S.A., ori de câte ori este necesar, actualizarea obiectivelor şi obiectului Contractului în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate la nivelul [U.A.T./U.A.T.-urilor/ A.D.I.];
    c) să fie informată(e), în termen de maximum 20 de zile lucrătoare, de către CFR - S.A. cu privire la acordul de principiu privind actualizarea obiectivului şi, după caz, a obiectului Contractului, în vederea derulării procedurilor necesare aprobării actului adiţional;
    d) să fie informată(e) periodic de către CFR - S.A. cu privire la stadiul implementării proiectelor care fac obiectul Contractului, în conformitate cu prevederile anexei nr. 7;
    e) să fie invitată(e) la şedinţele comitetelor tehnico-economice ale CFR - S.A. în care se analizează activităţi care fac obiectul prezentului contract;
    f) de a participa în echipele de monitorizare a implementării contractelor necesare îndeplinirii activităţilor care fac obiectul prezentului contract şi de a emite opinii cu privire la modul în care se implementează respectivele contracte.
    g) de a identifica noi surse de finanţare pentru activităţi care fac obiectul prezentului contract şi de a propune CFR - S.A. modificarea cadrului financiar multianual şi, după caz, anual al Contractului;
    h) de a acţiona pe seama şi în numele CFR - S.A., în conformitate cu prevederile acordului de asociere adoptat în baza normelor metodologice privind constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară, inclusiv pentru iniţierea şi derularea procedurilor de achiziţii în comun, pentru identificarea şi negocierea de surse de finanţare destinate direct CFR - S.A., pentru obţinerea avizelor necesare implementării investiţiilor;
    i) de a fi informată(e) de către CFR - S.A. cu privire la orice propunere de modificare a unor acte de natură juridică, administrativă sau de reglementare, în care este implicată CFR - S.A., care pot afecta implementarea prezentului contract, şi să monitorizeze procesul de modificare, inclusiv să emită opinii;
    j) de a comunica, împreună sau separat de CFR - S.A., cu terţii, inclusiv prin mass-media, stadiul de implementare şi detalii neconfidenţiale ale activităţilor care fac obiectul prezentului contract.

    (2) Obligaţiile [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] sunt următoarele:
    a) de a ţine cont că infrastructura feroviară care face obiectul prezentului contract este deschisă oricărui tip de trafic şi operator licenţiat, iar obiectivele şi obiectul Contractului nu pot limita drepturile şi obligaţiile CFR - S.A. rezultate din implementarea prevederilor Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) să urmărească în permanenţă procesul de asigurare a finanţării necesare implementării prezentului contract;
    c) de a analiza, aproba sau, după caz, respinge cu celeritate actele adiţionale propuse pentru a putea fi respectate principiile disciplinei fiscale;
    d) de a efectua cu celeritate transferurile financiare către CFR - S.A. pentru a nu fi create obligaţii financiare suplimentare către terţi;
    e) de a aviza cu celeritate actele tehnico-economice necesare implementării contractelor pentru implementarea activităţilor din prezentul contract;
    f) de a căuta în permanenţă soluţii noi de finanţare pentru implementarea activităţilor prevăzute în prezentul contract;
    g) de a pune la dispoziţia CFR - S.A. specialiştii agreaţi de cele două părţi, prin resurse proprii sau prin expertiză tehnică externalizată, necesari pentru implementarea activităţilor din prezentul contract; în caz contrar, CFR - S.A. nu poate fi ţinută responsabilă pentru întârzierile în implementare;
    h) de a adapta prevederile obiectivelor Contractului şi a activităţilor din obiectul Contractului în conformitate cu normele naţionale şi europene privind exploatarea, întreţinerea şi dezvoltarea căii ferate;
    i) de a participa la şedinţele de avizare la care este/sunt invitată(e); în caz contrar, CFR - S.A. nu poate fi ţinută responsabilă pentru rezultatul şedinţei;
    j) de a nu denigra CFR - S.A. sau Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în contextul implementării prezentului contract;
    k) în comunicările cu terţii, inclusiv prin mass-media, să specifice rolul CFR - S.A. în implementarea activităţilor ce fac obiectul prezentului contract.

    (3) Drepturile CFR - S.A. sunt următoarele:
    a) să identifice noi activităţi care pot fi realizate în scopul îndeplinirii obiectivelor Contractului sau a obiectivelor asumate la nivelul [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.];
    b) să propună [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.], ori de câte ori este necesar, actualizarea obiectivelor şi obiectului Contractului în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate la nivelul [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.], în corelare cu obiectivele naţionale şi europene;
    c) să solicite transferarea sumelor de la [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.], necesare îndeplinirii obiectului prezentului contract, în baza actelor justificative aprobate conform prevederilor legale;
    d) de a încasa de la [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] sumele aprobate conform prevederilor lit. c) cu celeritate, pentru a se evita plata de dobânzi şi penalităţi;
    e) de a solicita transferul sumelor aferente dobânzilor şi penalităţilor rezultate din şi pentru perioada întârzierii transferului sumelor cuvenite;
    f) de a fi informată de către [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] cu privire la orice propunere de modificare a unor acte de natură juridică, administrativă sau de reglementare, în care este/sunt implicată(e) [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.], care pot afecta implementarea prezentului contract, şi de a monitoriza procesul de modificare, inclusiv de a emite opinii;
    g) de a identifica noi surse de finanţare pentru activităţi care fac obiectul prezentului contract şi de a propune [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] modificarea cadrului financiar multianual şi, după caz, anual al Contractului;
    h) de a aviza negativ orice proiect sau activitate propusă de [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.] în condiţiile în care acestea nu îndeplinesc cerinţele minimale ale reglementărilor şi legislaţiei privind siguranţa feroviară;
    i) de a comunica, împreună sau separat de [U.A.T./ U.A.T.-uri/A.D.I.], cu terţii, inclusiv prin mass-media, stadiul de implementare şi detalii neconfidenţiale ale activităţilor care fac obiectul prezentului contract.

    (4) Obligaţiile CFR - S.A. sunt următoarele:
    a) de a utiliza fondurile provenite din implementarea prezentului contract exclusiv pentru activităţile care fac obiectul Contractului şi pentru care s-a solicitat transferul financiar;
    b) de a analiza, aproba sau, după caz, respinge cu celeritate actele adiţionale propuse pentru a putea fi respectate principiile disciplinei fiscale;
    c) de a pune la dispoziţia activităţilor care fac obiectul prezentului contract resursele umane şi materiale necesare;
    d) de a implementa activităţile care fac obiectul prezentului contract în graficul asumat, în limita fondurilor transferate de la [U.A.T./U.A.T.-uri/A.D.I.];
    e) de a informa [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.], cu celeritate, cu privire la orice solicitare din partea terţilor care poate avea impact asupra respectării calendarului şi, după caz, bugetului de implementare a activităţilor care fac obiectul prezentului contract;
    f) de a organiza cu celeritate şedinţele necesare avizării proiectelor rezultate ca urmare a implementării activităţilor care fac obiectul prezentului contract şi de a invita [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] să participe la şedinţele de analiză şi avizare;
    g) de a remedia cu celeritate situaţiile care conduc, după caz, la neavizarea proiectelor rezultate ca urmare a implementării activităţilor care fac obiectul prezentului contract şi de a relua procedura de la lit. e);
    h) de a informa [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] cu privire la soluţia optimă privind implementarea proiectelor, respectiv prin lucrări în regie proprie sau cu terţii, de a aproba împreună cu [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] soluţia agreată şi de a pune la dispoziţia proiectului resursele umane şi tehnice adecvate implementării în calendarul asumat;
    i) de a invita [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] să facă parte din echipele de implementare a proiectelor şi din comisiile de recepţie;
    j) de a informa şi de a se consulta cu [U.A.T./U.A.T.-urile/ A.D.I.] cu privire la soluţii tehnico-financiare identificate a fi necesare în implementarea proiectelor;
    k) de a accepta modificările de soluţii tehnico-economice în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare sau, după caz, cu alte prevederi legale;
    l) de a nu modifica elementele constitutive ale infrastructurii feroviare care fac obiectul prezentului contract fără informarea şi acceptul prealabil al [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.];
    m) de a informa [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] cu privire la orice propunere de modificare a unor acte de natură juridică, administrativă sau de reglementare, în care este implicată CFR - S.A., care poate afecta implementarea prezentului contract, şi de a solicita opinii din partea [U.A.T./U.A.T.-urilor/ A.D.I.];
    n) de a nu denigra [U.A.T./U.A.T.-urile/A.D.I.] în contextul implementării prezentului contract;
    o) în comunicările cu terţii, inclusiv prin mass-media, de a specifica rolul [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] în implementarea activităţilor ce fac obiectul prezentului contract.


    ART. 7
    Indicatori de performanţă ai contractului
    (1) Indicatorii de performanţă ai activităţilor care fac obiectul Contractului sunt aprobaţi în anexa nr. 8.
    (2) CFR - S.A. va emite un raport anual privind îndeplinirea indicatorilor de performanţă, pe care îl va înainta spre evaluare şi aprobare [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.] şi spre informare Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
    (3) În baza rezultatelor evaluării indicatorilor de performanţă, părţile vor agrea anual menţinerea sau ajustarea indicatorilor de performanţă stabiliţi.
    (4) În condiţiile îndeplinirii în proporţie de 100% a indicatorilor de performanţă ai activităţilor care fac obiectul Contractului, CFR - S.A. este îndreptăţită la plata unui stimulent financiar în valoare de [...] lei, cu încadrarea în bugetul de cheltuieli a [U.A.T./U.A.T.-urilor/A.D.I.].

    ART. 8
    Răspunderea contractuală
    (1) Părţile se obligă să execute prezentul contract întocmai şi cu bună-credinţă şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    (2) În cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute în derularea Contractului, părţile se vor întâlni pentru analiză şi soluţionare pe cale amiabilă.
    (3) Părţile se obligă să repare prejudiciul cauzat ca urmare a neexecutării/executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor Contractului, exclusiv din vina acestora.

    ART. 9
    Nerespectarea clauzelor contractuale
    Orice încălcare sau neîndeplinire a obligaţiilor din prezentul contract constituie o nerespectare a Contractului de către una dintre părţi. În caz de nerespectare, partea afectată îi transmite o notificare părţii care nu îşi îndeplineşte obligaţiile, solicitându-i acesteia să facă remedieri într-o perioadă de timp rezonabilă, luând în considerare caracterul încălcării. În cazul în care, după expirarea acestei perioade, situaţia nu este remediată, partea afectată este exonerată de obligaţiile asumate prin prezentul contract, altele decât obligaţiile care decurg din prevederile legislaţiei în vigoare, până la remedierea integrală a situaţiei.

    ART. 10
    Modificarea Contractului
    (1) Prezentul contract poate fi modificat numai cu acordul scris al părţilor, prin act adiţional.
    (2) Actele adiţionale la prezentul contract se aprobă conform prevederilor legale în vigoare.
    (3) În cazul în care elemente ale infrastructurii feroviare prevăzute în prezentul contract intră sub incidenţa prevederilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 202/2016, cu modificările şi completările ulterioare, părţile vor agrea prin act adiţional:
    a) serviciile care trebuie furnizate de administratorul infrastructurii pe infrastructura feroviară respectivă şi regulile specifice privind furnizarea acestor servicii;
    b) cadrul de tarifare a infrastructurii feroviare respective;
    c) lista tarifelor care pot fi percepute de administratorul infrastructurii de la operatorii de transport feroviar pentru serviciile furnizate acestora pe infrastructura feroviară respectivă.


    ART. 11
    Încetarea Contractului
    (1) Prezentul contract încetează prin expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, prevăzută la art. 4.
    (2) Cu excepţia situaţiilor speciale prevăzute de legislaţia în vigoare, toate drepturile şi obligaţiile părţilor asumate prin prezentul contract vor înceta.

    ART. 12
    Litigii
    (1) Divergenţele izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă între părţi.
    (2) În cazul în care divergenţele nu se soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti competente, potrivit legii.

    ART. 13
    Anexe
    Prezentul contract cuprinde următoarele anexe, care fac parte integrantă din acesta:
    - anexa nr. 1: Elementele infrastructurii feroviare care fac obiectul Contractului;
    – anexa nr. 2: Lucrări pentru întreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare;
    – anexa nr. 3: Lucrări pentru realizarea de reparaţii curente;
    – anexa nr. 4: Lucrări pentru realizarea de reparaţii capitale sau reînnoire;
    – anexa nr. 5: Lucrări pentru realizarea de investiţii pentru modernizarea, dezvoltarea, reabilitarea, consolidarea infrastructurii feroviare;
    – anexa nr. 6: Cadrul financiar multianual al contractului;
    – anexa nr. 7: Elemente de raportare periodică de către CFR - S.A. cu privire la stadiul implementării proiectelor;
    – anexa nr. 8: Indicatorii de performanţă ai activităţilor care fac obiectul Contractului.


    Prezentul contract de activitate locală a fost încheiat în limba română, în …………… exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.
    Semnături

┌──────────┬────────────────┬─────────┬────────┐
│ │Numele, │ │ │
│ │prenumele şi │ │ │
│[U.A.T./ │funcţia │ │Data şi │
│U.A.T.-uri│reprezentantului│Semnătura│locul │
│/A.D.I.]^4│legal al │ │semnării│
│ │organizaţiei/ │ │ │
│ │instituţiei │ │ │
├──────────┼────────────────┼─────────┼────────┤
│ │Numele, │ │ │
│ │prenumele şi │ │ │
│[CFR - │funcţia │ │Data şi │
│S.A.] │reprezentantului│Semnătura│locul │
│ │legal al │ │semnării│
│ │organizaţiei/ │ │ │
│ │instituţiei │ │ │
└──────────┴────────────────┴─────────┴────────┘


    ^4 Se completează pentru fiecare U.A.T. care aderă la contractul de activitate locală.
    ANEXA 1

    la modelul de contract de activitate locală




    Elementele infrastructurii feroviare care fac obiectul Contractului

┌────┬─────────┬────────────┬─┬─────────┬───────┐
│ │ │Localizare │ │ │ │
│Nr. │ │(linia de │U│ │Stare │
│crt.│Descriere│cale ferată │/│Cantitate│tehnică│
│ │ │şi poziţia │M│ │ │
│ │ │kilometrică)│ │ │ │
├────┼─────────┼────────────┼─┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────────┼─┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────────┼─┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴────────────┴─┴─────────┴───────┘



    ANEXA 2

    la modelul de contract de activitate locală




    Lucrări pentru întreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare

┌────┬──────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Valoare lucrări [mii lei,│
│ │ │cu TVA] │
│Nr. │Denumire ├────────────────┬────────┤
│crt.│activitate│Anul │ │
│ │ ├──┬──┬───┬───┬──┤Total │
│ │ │An│An│...│...│An│perioadă│
│ │ │1 │2 │ │ │N │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──┴──┴───┴───┴──┴────────┘



    ANEXA 3

    la modelul de contract de activitate locală




    Lucrări pentru realizarea de reparaţii curente

┌────┬──────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Valoare lucrări [mii lei,│
│ │ │cu TVA] │
│Nr. │Denumire ├────────────────┬────────┤
│crt.│activitate│Anul │ │
│ │ ├──┬──┬───┬───┬──┤Total │
│ │ │An│An│...│...│An│perioadă│
│ │ │1 │2 │ │ │N │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──┴──┴───┴───┴──┴────────┘



    ANEXA 4

    la modelul de contract de activitate locală




    Lucrări pentru realizarea de reparaţii capitale sau reînnoire

┌────┬──────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Valoare lucrări [mii lei,│
│ │ │cu TVA] │
│Nr. │Denumire ├────────────────┬────────┤
│crt.│activitate│Anul │ │
│ │ ├──┬──┬───┬───┬──┤Total │
│ │ │An│An│...│...│An│perioadă│
│ │ │1 │2 │ │ │N │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──┴──┴───┴───┴──┴────────┘



    ANEXA 5

    la modelul de contract de activitate locală




    Lucrări pentru realizarea de investiţii pentru modernizarea, dezvoltarea, reabilitarea, consolidarea infrastructurii feroviare

┌────┬──────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Valoare lucrări [mii lei,│
│ │ │cu TVA] │
│Nr. │Denumire ├────────────────┬────────┤
│crt.│activitate│Anul │ │
│ │ ├──┬──┬───┬───┬──┤Total │
│ │ │An│An│...│...│An│perioadă│
│ │ │1 │2 │ │ │N │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──┼──┼───┼───┼──┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──┴──┴───┴───┴──┴────────┘



    ANEXA 6

    la modelul de contract de activitate locală




    Cadrul financiar multianual al contractului
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 7

    la modelul de contract de activitate locală




    Elemente de raportare periodică de către CFR - S.A. cu privire la stadiul implementării proiectelor
    Fişă de raportare privind stadiul implementării proiectelor în luna ...... şi anul .....

┌────┬──────────┬─────────┬────────────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │Grad de │Grad de │Încadrare│
│Nr. │Denumire │Scurtă │Etapa │îndeplinire│îndeplinire│în │
│crt.│activitate│descriere│monitorizată│tehnică │financiară │calendar │
│ │ │ │ │ │ │iniţial │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────────┴─────────┘



    ANEXA 8

    la modelul de contract de activitate locală
    Indicatorii de performanţă ai activităţilor care fac obiectul Contractului^1
    A. Indicatori privind activitatea de mentenanţă
    Set de indicatori de performanţă şi monitorizare care măsoară rezultatele activităţii de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare.

    B. Viteza tehnică asigurată
    Semnificaţie: viteza maximă permisă de starea tehnică a infrastructurii pentru circulaţia trenurilor în condiţii de siguranţă
    Definire indicator

┌─────────┬─────────────────────────────────┐
│Unitatea │km/h │
│de măsură│ │
├─────────┼─────────────────────────────────┤
│Detaliere│Toată reţeaua vizată de contract │
├─────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Indicator de performanţă │
│ │Alocarea tipului de indicator pe │
│ │componentele aferente nivelurilor│
│ │de detaliere este prevăzută în │
│ │coloana 2 a tabelului de mai jos,│
│ │iar ponderea alocată │
│ │componentelor în vederea │
│ │evaluării gradului de realizare a│
│Tip │indicatorului este prevăzută în │
│indicator│coloana 3. │
│ ├─────────┬─────────┬─────────────┤
│ │Nivel de │Valoare │Valoare-ţintă│
│ │detaliere│de │anuală │
│ │ │referinţă│ │
│ ├─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Linia 1 │43,3 │52,1 │
│ ├─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Linia 2 │34,6 │44,2 │
├─────────┼─────────┴─────────┴─────────────┤
│ │Indicatorul se calculează ca │
│ │media ponderată a vitezelor │
│ │tehnice asigurate pe tronsoane de│
│ │linie. │
│ │Formula de calcul este: │
│ │VTA = Σtronsoane (VA*Ltronson)/ │
│ │Ltotal, unde: │
│ │VTA - viteza tehnică asigurată pe│
│ │zona de reţea care face obiectul │
│Mod de │indicatorului [km/h]; │
│calcul: │Σtronsoane - sumă de la 1 la │
│ │numărul total de tronsoane de │
│ │linie definite pe zona de reţea │
│ │care face obiectul indicatorului;│
│ │VA - viteza tehnică asigurată pe │
│ │tronsonul respectiv [km/h]; │
│ │Ltronson - lungimea tronsonului │
│ │respectiv [km]; │
│ │Ltotal - lungimea totală a zonei │
│ │de reţea care face obiectul │
│ │indicatorului [km]. │
└─────────┴─────────────────────────────────┘


    ^1 Indicatorii din modelul de contract de activitate locală sunt cu titlu de exemplu şi se modifică în funcţie de specificul fiecărui proiect.


    ANEXA 5

    la normele metodologice




    ACORD DE ASOCIERE
    privind implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară publică şi, după caz,
    pe bunurile proprietate privată a companiei naţionale şi societăţilor naţionale
    înfiinţate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998
    privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române
    Nr. ............./[CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.]/................
    Nr. ............./[U.A.T./A.D.I.]/ ................
    dintre
    [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.]
    şi
    [U.A.T./A.D.I.]
    pentru realizarea în comun a proiectului [titlu proiect], aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. ....../..............
    Preambul
    În temeiul:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 12/1998;
    – Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic European, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    şi având în vedere că:
    – volumul, complexitatea activităţilor şi capacitatea profesională presupuse de realizarea proiectului [titlu proiect] pentru ale cărui implementare şi exploatare se încheie prezentul acord de asociere depăşesc resursele existente la nivelul [CFR - S.A./ CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] pentru asigurarea derulării în condiţii optime a procesului de achiziţie publică necesar în vederea atribuirii respectivului contract şi obţinerii beneficiilor anticipate;
    – aplicarea în cadrul parteneriatului de tip public-public va avea ca efect asigurarea premiselor necesare pentru realizarea respectivelor achiziţii în condiţii de eficienţă, eficacitate şi economicitate, în sensul că, pe de o parte, se va reduce efortul presupus de realizarea activităţilor procedurale specifice, ceea ce va conduce la eficientizarea resurselor umane şi materiale alocate derulării proceselor de achiziţie publică vizate, iar, pe de altă parte, se va spori capacitatea autorităţilor contractante asociate de a maximiza rezultatele obţinute în urma aplicării procedurilor de atribuire care fac obiectul prezentului acord de asociere printr-o poziţionare competitivă a acestora prin posibilitatea de a obţine preţuri mai avantajoase prin volume mai mari,
    .......[denumire U.A.T./A.D.I.]..........., cu sediul în str. ................ nr. ........, localitatea .................................., judeţul ................................., România, cod poştal ............, telefon: ......................., fax: .................., adresă poştă electronică: ............................., cod fiscal: ................, reprezentată legal de .......(persoana fizică, nume, prenume, funcţia deţinută)......, în calitate de autoritate contractantă care derulează achiziţia în numele altei autorităţi,
    şi
    [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], cu sediul în str. ............. nr. ........, localitatea ..................................., judeţul ..............................., România, cod poştal ............, telefon: ......................., fax: .................., adresă poştă electronică: ................., cod fiscal: ..............., reprezentată legal de .........(persoana fizică, nume, prenume, funcţia deţinută)........, în calitate de autoritate contractantă în numele căreia acţionează [denumire U.A.T./A.D.I.],
    au convenit să încheie prezentul acord de asociere care reprezintă voinţa expresă a părţilor.
    Precizări prealabile
    În prezentul acord, cu excepţia situaţiilor când contextul cere altfel sau a unei prevederi contrare:
    - cuvintele care indică singularul includ şi pluralul, iar cuvintele care indică pluralul includ şi singularul;
    – cuvintele care indică un gen includ toate genurile;
    – termenul „zi“ reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică altfel.

    Trimiterile la actele normative includ şi modificările şi completările ulterioare ale acestora, precum şi orice alte acte normative subsecvente.
    Prezentul acord se bazează pe buna-credinţă în executarea obligaţiilor ce decurg din prezentul acord, precum şi pe necesitatea asigurării exploatării şi durabilităţii investiţiilor finanţate prin POR 2014-2020.
    Termeni şi abrevieri:
    proiect - o serie de activităţi economice indivizibile, concepute pentru a produce un rezultat specific într-o perioadă de timp dată şi având obiective clar stabilite, pentru a cărui realizare beneficiarul primeşte fonduri nerambursabile, în cazul de faţă, în cadrul Programului operaţional regional.

    ART. 1
    Scopul acordului de asociere
    Prezentul acord de asociere este încheiat în scopul efectuării în comun, de către părţi, a achiziţiei de [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect].

    ART. 2
    Obiectul acordului^1
    (1) Obiectul acordului îl reprezintă stabilirea de către părţi a modalităţii de organizare a procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică de [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], de către [U.A.T./A.D.I.], în conformitate cu prevederile art. 44 din Legea nr. 98/2016.
    (2) În sensul prevederilor alin. (1), [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] deleagă [U.A.T./A.D.I.] în vederea realizării tuturor formalităţilor necesare pentru iniţierea, aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire aferente respectivului contract.
    (3) În aplicarea prevederilor prezentului articol [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] sprijină activităţile derulate de [U.A.T./A.D.I.] prin îndeplinirea obligaţiei de punere la dispoziţia acesteia a oricăror date/informaţii/documente necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor care derivă din aplicarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice.
    (4) Prezentul acord se referă la achiziţionarea:
    ........................... [descriere activităţi prevăzute în cadrul proiectului şi a procedurii de achiziţie, inclusiv indicatori tehnici].

    ^1 Obiectul acordului din modelul de acord de asociere este cu titlu de exemplu şi poate fi adaptat în funcţie de specificul fiecărui proiect.

    ART. 3
    Durata acordului
    Prezentul acord intră în vigoare la data semnării de către ambele părţi şi încetează să producă efecte la data la care s-au îndeplinit toate obligaţiile aferente contractului economic rezultat în urma derulării procedurii de achiziţie publică.

    ART. 4
    Drepturile şi obligaţiile părţilor
    (1) Drepturile şi obligaţiile [U.A.T./A.D.I.] sunt următoarele:
    a) are dreptul de a organiza achiziţia de [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    b) organizează şi derulează procedura de atribuire în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], conform prevederilor legale incidente şi documentaţiei de atribuire însuşite de [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], contractul de achiziţie publică a [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect] urmând a fi semnat de către [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] cu operatorul economic desemnat câştigător;
    c) întreprinde, în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], orice demers necesar derulării şi finalizării procedurii de atribuire;
    d) întocmeşte şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
    e) transmite [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] o copie a dosarului achiziţiei şi modelul de contract pentru încheierea şi derularea acesteia, după comunicarea rezultatului procedurii şi expirarea termenului prevăzut la art. 8 din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) monitorizează şi implementează în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], conform prevederilor legale incidente şi documentaţiei de atribuire însuşite de [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], contractul de achiziţie publică a [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect];
    g) elaborează şi depune cererile de prefinanţare, plată sau rambursare a cheltuielilor rezultate din implementarea [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], în numele şi pe seama [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.], conform prevederilor legale incidente şi documentaţiei de atribuire însuşite de [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.];
    h) participă la întocmirea şi aprobarea proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor sau livrării de produse în condiţiile prevăzute de lege, din cadrul [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect].

    (2) Drepturile şi obligaţiile [CFR - S.A./CFR Călători - S.A./CFR Marfă - S.A.] sunt următoarele:
    a) stabileşte şi aprobă, conform legislaţiei naţionale în vigoare, indicatorii tehnico-economici ai [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], pentru care solicită participarea în cadrul proiectului derulat în parteneriat cu [U.A.T./A.D.I.], cu precizarea fermă a cantităţilor şi, după caz, a tipurilor de lucrări, conform procedurilor legale de funcţionare;
    b) asigură infrastructura necesară pentru punerea în funcţiune a [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], până la data recepţionării acestora;
    c) răspunde [U.A.T./A.D.I.], în termen de 2 zile lucrătoare, la solicitările de clarificări ale potenţialilor ofertanţi, depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică şi comunicate de către [U.A.T./A.D.I.];
    d) încheie contractul de achiziţie publică cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare, recepţionează lucrările sau livrarea de produse în condiţiile prevăzute de lege, din cadrul [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect];
    e) derulează contractul de achiziţie publică conform prevederilor documentaţiei de atribuire şi clauzelor acestuia;
    f) transmite în cel mai scurt timp [U.A.T./A.D.I.], dar nu mai târziu de 15 zile, copia contractului semnat în vederea transmiterii/publicării anunţului de atribuire;
    g) informează [U.A.T./A.D.I.] cu privire la finalizarea lucrărilor sau livrarea de produse, din cadrul [denumire achiziţie] din cadrul proiectului [titlu proiect], în termen de 10 zile de la acest eveniment, respectiv cu privire la data expirării perioadei de garanţie tehnică, în termen de 10 zile de la data expirării acestei perioade, în vederea respectării obligaţiei privind întocmirea şi publicarea documentului constatator.


    ART. 5
    Modificarea acordului
    Părţile pot decide modificarea prezentului acord, oricând pe durata de valabilitate a acestuia, prin act adiţional consemnat în scris.

    ART. 6
    Notificări şi comunicări
    (1) Orice solicitare, notificare sau informare ce va fi trimisă de către o parte celeilalte părţi va avea formă scrisă şi va fi considerată ca primită de către cealaltă parte dacă:
    a) a fost înmânată persoanei destinatare şi aceasta a semnat de primire, în cazul expedierii prin utilizarea unui serviciu poştal cu confirmare de primire;
    b) s-a primit confirmarea de primire din partea celeilalte părţi (în sensul că toate paginile constituind comunicarea au fost transmise către destinatar), în cazul în care comunicarea a fost trimisă prin fax;
    c) s-a primit confirmarea de primire din partea celeilalte părţi a mesajului electronic trimis prin poşta electronică persoanelor desemnate.

    (2) În cazul în care solicitarea/notificarea/informarea implică luarea unor decizii a căror fundamentare trebuie să aibă la bază şi documente semnate în original de către cealaltă parte, acestea vor fi formalizate prin înscrisuri în acest sens, în situaţia în care respectivele decizii au avut la bază comunicarea prin mijloace electronice.

    ART. 7
    Confidenţialitate
    (1) Partea care transmite informaţiile va preciza documentele sau părţile din documente care au caracter confidenţial.
    (2) Partea care primeşte informaţiile are obligaţia de a respecta caracterul confidenţial al informaţiilor primite.
    (3) Părţile semnatare se angajează să păstreze acelaşi nivel de confidenţialitate a informaţiilor ca şi partea care a transmis respectivele informaţii.

    ART. 8
    Legea aplicabilă
    (1) Prezentului acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română.
    (2) Pe durata prezentului acord, părţile vor avea dreptul să convină, în scris, asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional. Orice modificare a prezentului acord va fi valabilă numai atunci când este convenită de toate părţile.

    ART. 9
    Dispoziţii finale
    (1) Toate posibilele dispute rezultate din prezentul acord sau în legătură cu el, pe care părţile nu le pot soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele competente.
    (2) Acordul este întocmit în 3 exemplare în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi unul original pentru cererea de finanţare.

    ART. 10
    Încetarea acordului
    (1) Prezentul acord încetează prin ajungerea la termen.
    (2) În situaţii justificate, [U.A.T./A.D.I.] poate denunţa unilateral prezentul acord, fiind ţinută însă de îndeplinirea obligaţiilor scadente.
    (3) Neîndeplinirea de către una din părţile acordului a obligaţiilor menţionate la art. 4 poate conduce la rezilierea prezentului acord, partea responsabilă de neîndeplinirea obiectului acestuia fiind obligată să îşi asume sancţiunile prevăzute de legislaţia incidentă în materia achiziţiilor publice.

    Semnături

┌────────┬────────────────┬─────────┬────────┐
│ │Numele, │ │ │
│ │prenumele şi │ │ │
│[U.A.T./│funcţia │ │Data şi │
│A.D.I.] │reprezentantului│Semnătura│locul │
│ │legal al │ │semnării│
│ │organizaţiei/ │ │ │
│ │instituţiei │ │ │
├────────┼────────────────┼─────────┼────────┤
│[CFR - │Numele, │ │ │
│S.A./ │prenumele şi │ │ │
│CFR │funcţia │ │Data şi │
│Călători│reprezentantului│Semnătura│locul │
│- S.A./ │legal al │ │semnării│
│CFR │organizaţiei/ │ │ │
│Marfă - │instituţiei │ │ │
│S.A.] │ │ │ │
└────────┴────────────────┴─────────┴────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016