Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1 august 2007  privind finantarea proiectelor si programelor din Fondul national de dezvoltare la dispozitia Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 1 august 2007 privind finantarea proiectelor si programelor din Fondul national de dezvoltare la dispozitia Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 16 august 2007

ART. 1
Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului se înfiinţeazã în cadrul bugetului de stat şi se aprobã anual, prin legea bugetului de stat, cu urmãtoarele subdiviziuni:
a) fondul destinat finanţãrii proiectelor de investiţii în infrastructurã şi a altor proiecte prioritare;
b) fondul destinat finanţãrii necesitãţilor provocate de retrocedarea/restituirea activelor imobiliare;
c) fondul destinat suplimentãrii fondurilor necesare derulãrii unor programe/proiecte care beneficiazã de finanţare din fonduri europene, inclusiv pentru prefinanţarea şi cofinanţarea acestora.
ART. 2
Sumele cuprinse anual în bugetul de stat cu aceastã destinaţie au în vedere încadrarea în limita soldurilor conturilor de disponibilitãţi reprezentând venituri din privatizare de la instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, rezultate dupã deducerea cheltuielilor prevãzute în bugetele acestora, precum şi a sumelor încasate din vânzarea acţiunilor rezultate din conversia în acţiuni a creanţelor bugetului de stat, existente în contul curent general al Trezoreriei Statului, şi în contul de valutã al Ministerului Economiei şi Finanţelor, prevãzute la <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 privind înfiinţarea Fondului naţional de dezvoltare.
ART. 3
Sumele prevãzute anual în bugetul de stat la subdiviziunea Fondului naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului se repartizeazã pe ordonatori principali de credite şi pe proiecte, pe bazã de hotãrâri ale Guvernului.
ART. 4
Propunerile de proiecte eligibile a fi finanţate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului se prezintã în şedinţã a Guvernului, cu titlu informativ, anterior demarãrii procedurilor de iniţiere şi promovare a proiectelor de hotãrâri ale Guvernului.
ART. 5
În urma consultãrii şi deciziei Guvernului exprimate potrivit art. 4, se vor demara procedurile de iniţiere şi promovare a proiectelor de hotãrâri ale Guvernului, potrivit prevederilor legale.
ART. 6
Pentru autoritãţile administraţiei publice locale propunerile de repartizare a sumelor pe proiecte şi pe unitãţi administrativ-teritoriale se prezintã de cãtre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pe baza proiectelor prezentate de autoritãţile administraţiei publice locale şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 7
Sumele repartizate ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale se alocã prin transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetele locale prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - "Acţiuni generale".
ART. 8
În cazul proiectelor multianuale sumele aferente finanţãrii din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului pe anii urmãtori celui pentru care se face repartizarea reprezintã estimãri şi sunt avute în vedere la dimensionarea Fondului naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului pe anii urmãtori.
ART. 9
În limita creditelor bugetare repartizate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, ordonatorii principali de credite vor solicita Ministerului Economiei şi Finanţelor suplimentarea bugetelor proprii cu sumele aprobate pe bazã de hotãrâri ale Guvernului. Angajãrile, lichidãrile, ordonanţãrile şi plãţile din aceste sume se fac potrivit prevederilor <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Ministerul Economiei şi Finanţelor, la solicitarea ordonatorilor principali de credite, va introduce modificãrile corespunzãtoare în volumul şi în structura bugetului de stat şi ale bugetelor acestora.
ART. 11
Proiectele de investiţii pentru care se alocã sume din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului se cuprind în programele de investiţii anuale, anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite.
ART. 12
La elaborarea proiectelor de buget pentru anii urmãtori, ordonatorii principali de credite vor prezenta propuneri de alocãri de sume din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, în vederea cuprinderii acestuia în bugetul de stat cu încadrare în limitele prevãzute la art. 2.
ART. 13
Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat şi ai bugetelor locale raporteazã lunar Ministerului Economiei şi Finanţelor, în termen de 15 zile calendaristice de la finele lunii de raportare, modul de utilizare a sumelor alocate, respectiv plãţile efectuate din sumele repartizate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, conform situaţiei prevãzute în anexa la prezentele norme metodologice. Raportarea de cãtre ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale la Ministerul Economiei şi Finanţelor se face prin intermediul direcţiilor generale ale finanţelor publice.
ART. 14
Deficitul anual al bugetului de stat, rezultat din plãţile efectuate din sumele repartizate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, se acoperã din sursele stabilite cu aceastã destinaţie la <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 .
ART. 15
Din sumele reprezentând împrumuturi acordate temporar, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 201/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului pentru finanţarea deficitului bugetului de stat din anul curent se scade valoarea totalã a plãţilor determinatã pe baza raportãrilor lunare efectuate de ordonatorii principali de credite conform <>art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 şi art. 13 din prezentele norme metodologice.
ART. 16
În termen de 17 zile calendaristice de la finele anului bugetar, ministrul economiei şi finanţelor aprobã ca suma totalã rezultatã ca urmare a efectuãrii plãţilor din sumele repartizate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului sã se acopere din sursele prevãzute la <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 . În situaţia în care deficitul anual al bugetului de stat, rezultat din plãţile efectuate din sumele repartizate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, este mai mare decât disponibilitãţile încasate în lei conform <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 , diferenţa se acoperã din echivalentul în lei rezultat ca urmare a vânzãrii valutei încasate din aceleaşi surse.
ART. 17
(1) Sumele prevãzute la <>art. 1 alin. (6) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 se încaseazã în contul curent general al Trezoreriei Statului sau în contul de valutã al Ministerului Economiei şi Finanţelor, conturi ce se comunicã de Ministerul Economiei şi Finanţelor instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare.
(2) Concomitent cu virarea în contul curent general al Trezoreriei Statului sau în contul de valutã al Ministerului Economiei şi Finanţelor a sumelor prevãzute la <>art. 1 alin. (6) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 , instituţiile publice implicate vor comunica în scris organelor fiscale competente numãrul acţiunilor rezultate din conversia în acţiuni a creanţelor bugetului de stat vândute.
ART. 18
Începând cu anul 2007, veniturile din dividende încasate de instituţiile implicate în procesul de privatizare, precum şi dividendele realizate de cãtre operatorii economici care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea unor instituţii publice centrale care nu îndeplinesc atribuţiile de instituţii publice implicate în privatizare se vireazã la bugetul de stat la capitolul 30.01 "Venituri din proprietate" subcapitolul 30.01.08 "Venituri din dividende".
ART. 19
Dobânzile aferente sumelor prevãzute la <>art. 1 alin. (6) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 , încasate de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, se vireazã la bugetul de stat la capitolul 31.01 "Venituri din dobânzi", subcapitolul 31.01.03 "Alte venituri din dobânzi". Dobânzile aferente sumelor prevãzute la <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 , precum şi dobânzile acumulate pânã la data intrãrii în vigoare a acesteia, încasate de Ministerul Economiei şi Finanţelor la conturile de valutã şi la disponibilitãţile evidenţiate distinct în contul curent general al Trezoreriei Statului conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.096/2004 privind unele mãsuri de administrare a disponibilitãţilor încasate ca urmare a finalizãrii vânzãrii pachetelor de acţiuni ale Bãncii Comerciale Române - S.A. se vireazã la bugetul de stat la capitolul 31.01 "Venituri din dobânzi", subcapitolul 31.01.03 "Alte venituri din dobânzi".
ART. 20
Necesitãţile de echilibrare a contului curent general al Trezoreriei Statului, rezultat ca urmare a efectuãrii plãţilor sectorului bugetar, se acoperã prin transformarea în lei a sumelor încasate în valutã din venituri din privatizare, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil la data efectuãrii tranzacţiei. Echivalentul în lei al acestor sume se înregistreazã în contul curent general al Trezoreriei Statului la disponibil din venituri din privatizare.
ART. 21
Din sursele prevãzute la <>art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2006 se plãtesc şi obligaţiile rezultate din procesul de privatizare stabilite prin acte normative speciale, cu excepţia celor plãtite din sumele prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare.

ANEXĂ
------
la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL .....................................................
Consiliul Local (Judeţean) .................................

SITUAŢIA
modului de utilizare al sumelor alocate din Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului la finele lunii ..............


┌────┬─────────────┬──────────┬─────────────────┬────────────┬─────────────┐
│Nr. │Hotãrârea │Programul/│Clasificaţia │Suma totalã │ Suma totalã │
│crt.│Guvernului │Proiectul │bugetarã │alocatã │ utilizatã*) │
│ │(nr. şi data)│ │(subdiviziunile │ │ │
│ │ │ │de cheltuieli │ │ │
│ │ │ │bugetare) │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────┴─────────────────┴────────────┴─────────────┘


----
*) Suma totalã utilizatã de la 1 ianuarie pânã la finele lunii de raportare.

Ordonator principal Conducãtorul compartimentului
de credite, financiar contabil,
.................... ................................

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016