Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1
Organizatorii de jocuri de noroc consemnează operaţiunile economico-financiare în documente justificative specifice jocurilor de noroc, documente care stau la baza înregistrărilor în evidentele financiar-contabile ale fiecărui operator economic, distinct, pe fiecare categorie de venit, în funcţie de natura acestuia.
ART. 2
(1) Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea, sediul persoanei juridice;
- numărul documentului şi data întocmirii acestuia;
- datele cantitative şi/sau valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care întocmesc şi/sau răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare.
(2) Fiecare entitate poate adapta, în funcţie de necesităţi, modelele documentelor financiar-contabile specifice jocurilor de noroc.
ART. 3
În cuprinsul oricărui document emis de către organizatorul de jocuri de noroc trebuie să se menţioneze şi elementele prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv forma juridică, codul de identificare fiscală şi capitalul social.
ART. 4
Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiţiile în care furnizează toate informaţiile prevăzute de normele legale în vigoare.
ART. 5
Prin document în format electronic se înţelege documentul care conţine informaţiile prevăzute de prezentele norme şi care a fost emis în format electronic.
ART. 6
Circuitul formularelor şi registrelor, precum şi numărul de exemplare al acestora se stabilesc prin proceduri proprii privind organizarea şi conducerea contabilităţii, aprobate de administratorul entităţii sau altă persoană care are obligaţia gestionării entităţii respective. Entităţile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entităţile vor emite proceduri proprii de stabilire şi/sau alocare de numere ori serii, după caz, prin care se va menţiona, pentru fiecare exerciţiu financiar, care este numărul sau seria de la care se emite primul document.
ART. 7
În condiţiile în care formularele şi registrele obligatorii sunt întocmite şi preluate în contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, semnătura nu constituie element obligatoriu. În astfel de situaţii trebuie să se stabilească prin proceduri proprii modalităţi de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi aprobat, după caz, efectuarea operaţiunilor respective.
ART. 8
Documentele stabilite de prezentele norme generale pot fi întocmite pe suport hârtie sau în format electronic, iar la solicitarea persoanelor cu atribuţii de control acestea vor fi prezentate la momentul controlului numai pe suport hârtie, semnate de către un reprezentant al operatorului economic.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: