Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 8 mai 1990  privind numirea si transferarea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 1990-1991    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 8 mai 1990 privind numirea si transferarea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 1990-1991

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 64 din 10 mai 1990

CAP. I
Dispoziţii generale


ART. 1
Prezentele norme cuprind dispoziţii potrivit cãrora se efectueazã operaţiile de stabilire a catedrelor şi posturilor vacante, de soluţionare a pretransferãrilor, restrângerilor de activitate ale titularilor, de numire şi transferare a celorlalte categorii de cadre didactice din învãţãmântul preuniversitar.
ART. 2
Prevederile acestor norme se aplicã personalului didactic de predare din învãţãmântul preşcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, învãţãmântul special, centrele logopedice, laboratoarele de orientare şcolarã profesionalã, casele de copii, cluburile sportive şcolare, cluburile copiilor şi elevilor, Palatul copiilor, scolile de maistri şi postliceale.
ART. 3
Persoanele care solicitã ocuparea funcţiilor didactice, în condiţiile prezentelor norme, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii de studii:
a) pentru educatoare - absolvirea, cu examen de bacalaureat, a liceului pedagogic, a şcolii normale sau a şcolii pedagogice postliceale;
b) pentru învãţãtor - absolvirea, cu examen de bacalaureat, a liceului pedagogic, a şcolii normale postliceale pedagogice;
c) pentru profesor în învãţãmântul gimnazial - absolvirea, cu examen de diploma, a institutului pedagogic de 3 ani sau a altei instituţii de învãţãmânt superior;
d) pentru profesor în învãţãmântul liceal - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei instituţii de învãţãmânt superior cu durata de cel puţin 4 ani, cu excepţia absolvenţilor Institutului de educaţie fizicã şi sport cu durata studiilor de 4 sau 3 ani;
e) pentru profesor în învãţãmântul profesional - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei instituţii de învãţãmânt superior cu durata de cel puţin 4 ani sau a învãţãmântului de subingineri;
f) pentru profesor în învãţãmântul de maiştri - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei instituţii de învãţãmânt superior cu durata de cel puţin 4 ani;
g) pentru funcţia de maistru-instructor - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei şcoli de maiştri sau absolvirea unei şcoli de specializare postlicealã ori a unui liceu de specialitate; pentru ocuparea funcţiei de maistru-instructor este necesar un stagiu de 3 ani ca maistru sau 5 ani ca tehnician;
h) pentru învãţãmântul special - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei facultãţi de filozofie sau a unei şcoli de defectologie, psihologie, pedagogie sau, dupã caz, a uneia din instituţiile de învãţãmânt prevãzute în prezentul articol la lit. a)-g) şi a unui curs de psihologie sau pedagogie speciala, ori a unui curs de perfecţionare în acest scop;
i) pentru învãţãmântul postliceal - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei instituţii de învãţãmânt superior cu durata de minimum 4 ani;
j) pentru laboratoarele de orientare şcolarã şi profesionalã - absolvirea, cu examen de diplomã, a unei instituţii de învãţãmânt superior cu durata de cel puţin 4 ani, în profilele pedagogie, psihologie, sociologie, filozofie;
k) pentru cluburile sportive şcolare, cluburile copiilor şi elevilor şi pentru Palatul copiilor - absolvirea, cu examen de diploma, a unei instituţii de învãţãmânt superior, cu durata de minimum 3 ani, în funcţie de specialitate.
Cadrele didactice pot opta pentru ocuparea unui post inferior pregãtirii lor în învãţãmântul preşcolar, primar şi special, salarizarea fãcându-se ca institutor I sau II, în funcţie de nivelul studiilor absolvite.

CAP. II
Dispoziţii privind principiile şi modalitãţile de stabilire şi publicare a catedrelor şi posturilor vacante, de numire şi transferare a personalului didactic

ART. 1
Se va efectua recenzarea posturilor şi catedrelor vacante. Aceasta operaţiune se va face de cãtre o comisie la nivelul inspectoratului şcolar, având urmãtoarea componentã: inspectorul şcolar general, 2-3 inspectori şcolari şi câte 3 reprezentanţi ai fiecãrui sindicat legal constituit, precum şi ai sindicatelor independente cu personalitate juridicã, pentru fiecare specialitate. Membrii comisiei au acces la toate documentele necesare acestei recenzãri, inclusiv carnetul de muncã.
ART. 2
Sunt declarate vacante catedrele constituite din minimum 10 ore de aceeasi specialitate sau din specialitãţi înrudite, la clasele V-XII (XIII) cursuri gimnaziale şi liceale, precum sila anii I-III (IV) ai scolilor profesionale, de maiştri şi postliceale, pentru care exista posibilitatea de completare cu ore de la alte specialitati înrudite, în una sau cel mult douã instituţii de învãţãmânt.
Pentru disciplinele muzica, desen, educaţie fizicã şi limbi moderne, catedrele constituite în clasele V-XII (XIII) pot fi completate cu ore la clasele II-IV.
De asemenea, sunt declarate vacante urmatoarele catedre şi posturi:
a) catedre şi posturi rezervate pentru foştii activişti p.c.r., u.g.s.r., u.t.c., u.a.s.c.r. şi ai organizatiilor pionierilor care nu au fost ocupate prin repartiţie guvernamentalã sau prin concurs;
b) catedre şi posturi care apar în urma constatãrii titularizãrilor ilegale efectuate în perioada 1979-1990, inclusiv cele care sunt consecinta restrângerilor fictive de activitate. Titularizãrile şi transferãrile ulterioare datei de 3 ianuarie 1990 efectuate ilegal (cu exceptia repunerilor în drepturi a condamnatilor politici, a refugiaţilor politici şi a celor excluşi din învãţãmânt pe motive politice sau datoritã convingerilor religioase);
c) catedre şi posturi care se constituie prin stabilirea:
- normei didactice de predare pentru profesori în medie de 18 ore sãptãmânal în mediul urban, respectiv de 16 ore saptamanal în mediul rural şi de 24 de ore sãptãmânal pentru maiştri-instructori;
- efectivului de 26 elevi într-o clasa din învãţãmântul primar şi gimnazial, respectiv de 28 elevi într-o clasa din învãţãmântul liceal şi de 30 elevi într-o clasã din învãţãmântul profesional, postliceal şi de maistri. În învãţãmântul primar şi gimnazial clasele actualmente existente, cu efective de peste 31 elevi, se scindeazã. În învãţãmântul liceal clasele actualmente existente cu peste 31 elevi se reorganizeazã dacã baza materialã, profilul şi meseria o permit;
d) posturi de educatoare care apar în grãdiniţele de copii ca urmare a reducerii normei la 25 de ore saptamanal, pentru o grupã de 25 de copii (dar nu mai mulţi de 30 şi nu mai puţini de 15), inclusiv posturile ce se constituie prin aplicarea acestor norme şi la al doilea schimb în gradinitele cu program prelungit sau saptamanal;
e) catedre şi posturi constituite prin aplicarea noilor norme pentru învãţãmântul special;
f) catedre şi posturi care rezulta din reducerea normei didactice a educatoarelor, învãţãtorilor şi profesorilor-educatori din învãţãmântul special la 25 de ore sãptãmânal şi din reducerea numãrului de elevi în clasa conform noilor normative pentru învãţãmântul special;
g) catedre şi posturi ce se elibereazã începând cu data de 1 septembrie 1990 prin pensionarea obligatorie a cadrelor didactice la implinirea limitei maxime de vârstã prevãzute de lege, precum şi prin pensionarea la cerere;
h) catedre şi posturi care apar conform planului de învãţãmânt şi a reţelei de şcolarizare pentru anul şcolar 1990-1991;
i) catedre care apar prin introducerea la clasele II-IV, începând cu anul şcolar 1990-1991, a disciplinelor desen, muzica, educatie fizica, lucru manual şi limbi straine, pe care le vor preda profesori de specialitate şi maistri-instructori;
j) catedre şi posturi care devin vacante ca urmare a însotirii sotului (sotiei) trimis (a) în misiune permanentã în strãinãtate;
k) toate celelalte catedre care nu sunt ocupate de titularul postului, cu excepţia celor rezervate personalului didactic de conducere, îndrumare şi control.
Pentru a asigura constituirea claselor cu numãrul de elevi menţionat la cap. II, art. 2 lit. c), se va organiza, în unitãţile şcolare în care este cazul, predarea în 2 sau 3 schimburi.
Dacã o instituţie şcolarã este supraîncãrcatã, efectivele suplimentare de elevi vor fi transferate la şcoli din apropiere, reconsiderându-se circumscripţiile şcolare.
Posturile şi catedrele vacante se vor da publicitãţii conform procedurii reglementate la cap. III.
ART. 3
Au dreptul de a solicita ocuparea posturilor şi catedrelor vacante: cadrele didactice titulare care lucrau în învãţãmânt la data de 1 septembrie 1989; cadrele didactice suplinitoare care au fost încadrate pânã la 22 decembrie 1989; cadrele didactice detasate ca urmare a restrângerii de activitate, cele cu detasare obţinutã înainte de 22 decembrie 1989, precum şi cele îndreptãţite de a reveni în învãţãmânt (intreruperea activitãţii pentru cresterea copilului pânã la 7 ani, pensionare pentru invaliditate temporara etc.), cu condiţia ca toti cei menţionaţi sã aibã domiciliul stabil (solicitantii sau sotul ori sotia acestora), la data de 31 decembrie 1989, în localitatea în care solicitã transferarea (numirea). Mai pot cere posturi (catedre) şi cei care şi-au redobândit domiciliul stabil în localitatea respectivã pânã la data depunerii cererii, ca urmare a abrogãrii <>Legii nr. 22/1981 .
Se excepteazã de la condiţia de a avea domiciliul stabil în localitatea în care solicita postul ori catedra cei care cer pretransferarea sau numirea în mediul rural.
Nu pot participa la concurs şi titularizãri persoanele care: au suferit condamnari penale de drept comun, sufera de boli contagioase stabilite prin normele sanitare antiepidemice, precum şi cei care, din cauza unor boli mintale, sunt inapţi pentru activitatea instructiv-educativã.
ART. 4
Posturile şi catedrele vacante se vor ocupa în urmãtoarea succesiune:
- pretransferãri de titulari;
- transferarea cadrelor didactice cu restrângere realã de activitate;
- numirea şi transferarea celorlalte cadre didactice.
ART. 5
Se organizeazã o sesiune de pretransferãri ale titularilor (care au dobândit aceasta calitate prin repartiţie guvernamentalã, numiri efectuate pânã în anul 1969 şi respectiv prin concurs dat înainte de 1 septembrie 1981), pentru apropiere de domiciliu.
Totodatã, se vor face pretransferãri prin schimb de catedre sau posturi între titularii din cele doua categorii menţionate în alineatul precedent, cu excepţia celor care au mai puţin de 5 ani pânã la pensionare.
Pretransferãrile prevãzute în alin. 1 se vor efectua în cadrul aceluiaşi oraş sau municipiu, iar în mediul rural, în limitele aceluiaşi judeţ; pretransferãrile menţionate în alin. 2 se pot face între solicitanţi din orice localitate a ţãrii.
Pentru efectuarea pretransferãrilor, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti vor întocmi separat lista posturilor şi a catedrelor nou create, menţionate la art. 2 lit. c)- f), h)-j) din acest capitol şi ramase libere prin pensionare, care apar în urma constatarii titularizãrilor ilegale, transferãrilor sau detasarilor care sunt consecinta restrângerilor fictive de activitate, efectuate în perioada 1979-1990. Din aceasta lista comisiile nu vor publica pentru pretransferãri catedrele sau posturile nou create de la acele instituţii de învãţãmânt care au angajate cadre (titulare sau suplinitoare) pe posturi inferioare pregatirii lor de specialitate, decat dupa retinerea cifrei posturilor sau catedrelor corespunzãtoare numarului cadrelor aflate în aceasta situatie. Posturile şi catedrele retinute, sunt considerate vacante în sensul art. 2 din cap. II şi vor face obiectul numirilor şi transferãrilor reglementate prin aceste norme.
Dacã mai multe cadre didactice solicita acelasi post, acesta va fi atribuit potrivit criteriilor menţionate la art. 8.
Posturile ramase în urma efectuarii pretransferãrilor sunt, de asemenea, considerate vacante în sensul art. 2 din cap. II şi vor fi folosite pentru transferarea cadrelor didactice cu restrângere de activitate.
ART. 6
Se va proceda apoi la transferarea cadrelor didactice cu restrângere realã de activitate şi anume:
a) rãmase disponibile ca efect al restrângerii de activitate în anul şcolar 1990-1991;
b) rãmase disponibile în urma reorganizãrii învãţãmântului cu predare în limbile minoritãţilor naţionale;
c) rãmase disponibile sau detaşate în luna martie 1990 în unele judeţe ale ţãrii, stabilite de Ministerul Învãţãmântului.
Prin restrângere de activitate se înţelege situaţia în care postul de învãţãtor sau educatoare nu se încadreazã în criteriile de normare privind efectivele de elevi sau preşcolari aprobate, cat şi situaţia în care din catedra au ramas mai puţin de 10 ore de specialitate sau specialitãţi înrudite ce nu pot fi predate de cadrul didactic în cauzã.
Dacã, în cadrul unei instituţii şcolare, dintre mai multe posturi (catedre) de aceeaşi specialitate se restrâng unele, intrã sub incidenţa prevederilor prezentului articol cadrele didactice care opteazã pentru aceasta.
În ipoteza în care nu exista persoane care sã accepte restrângerea postului (catedrei), se considerã cã se aflã în aceasta situaţie cei care au punctajul cel mai redus, obţinut potrivit art. 8 din cap. II.
Cadrele didactice aflate în situatiile menţionate mai sus vor putea opta pentru unul dintre posturile (catedrele) nou create sau rãmase libere prin pensionare ori care apar în urma constatãrii titularizãrilor ilegale, transferãrilor sau detasarilor care sunt consecinta restrângerilor fictive de activitate, efectuate în perioada 1979-1990, neocupate în faza pretransferãrilor sau pentru unul din cele eliberate prin pretransferãri.
Dacã mai multe cadre didactice solicitã acelaşi post (catedra), acesta va fi atribuit potrivit criteriilor menţionate la art. 8 din acest capitol.
Încadrarea cadrelor didactice cu restrângere de activitate se efectueazã pe posturi (catedre) din cadrul aceleiaşi localitãţi urbane, iar în mediul rural, în limitele aceluiasi judeţ. Pentru cadrele didactice menţionate la lit. b) şi c) restrângerea de activitate se rezolva la instituţiile şcolare din aceeasi localitate sau dintr-un judeţ în altul, în localitãţi similare (rural-rural, oraş-oraş şi municipiu-municipiu, de acelaşi nivel).
Posturile rãmase în urma soluţionãrii restrângerilor de activitate sunt considerate vacante conform art. 2 din cap. II şi se vor adãuga celor ce fac obiectul numirilor şi transferãrilor.
ART. 7
Posturile şi catedrele vacante conform art. 2 din cap. II, rãmase libere în urma efectuãrii operaţiunilor menţionate la art. 5 şi 6 din cap. II, vor face obiectul numirilor şi transferãrilor celorlalte cadre didactice prevãzute la art. 3 din cap. II.
La aceastã operaţiune pot participa şi titularii care doresc sã-şi schimbe postul sau catedra, cu condiţia ca postul (catedra) pe care îl ocupa sã fie declarat vacant şi inclus în lista menţionatã în art. 9 din cap. III.
ART. 8
Cadrele didactice vor ocupa prin opţiune posturile şi catedrele vacante în ordinea descrescãtoare conferitã de punctajul general obţinut astfel:
a) pentru titlul ştiinţific sau gradul didactic:
- titlul ştiinţific de doctor - 15 puncte;
- gradul I - 12 puncte;
- gradul II - 6 puncte;
- definitivat - 3 puncte.
Punctajele sus-menţionate nu se cumuleazã:
b) media generalã de absolvire a instituţiei de învãţãmânt, calculatã astfel: se înmulţeşte media notelor din anii de studii cu 2 (doi), rezultatul se însumeazã cu nota obţinutã la examenul de diploma (bacalaureat), iar totalul se imparte la 3 (trei). În funcţie de media generalã obţinutã se atribuie urmãtorul punctaj:
- media 10 (zece) - 5 puncte;
- de la 9,81 la 9,99 - 4 puncte;
- de la 9,51 la 9,80 - 3 puncte;
- de la 9,01 la 9,50 - 2 puncte;
- de la 8 la 9 - 1 punct.
c) pentru vechimea în învãţãmânt la data de 1 septembrie 1990 se acordã:
- pentru fiecare an de funcţionare în învãţãmânt - 1 punct;
- pentru cei care au funcţionat în mediul rural sau au fãcut naveta (intelegand prin naveta deplasarea la locul de muncã cu trenul, IRTA, vaporul, avionul):
- între 1-5 ani - 1 punct;
- peste 5 ani pânã la 10 ani - 2 puncte;
- peste 10 ani pânã la 15 ani - 3 puncte;
- peste 15 ani pânã la 20 de ani - 4 puncte;
- peste 20 de ani - 5 puncte;
- pentru continuitate de suplinire în unitatea şcolarã din localitatea în care solicitã postul:
- între 1 şi 6 ani - 1 punct;
- peste 6 ani pânã la 12 ani - 2 puncte;
- peste 12 ani pânã la 18 ani - 3 puncte;
- peste 18 ani pânã la 24 ani - 4 puncte;
- peste 24 de ani - 5 puncte
d) situaţia familialã:
- pentru fiecare copil aflat în întreţinerea celui în cauzã - 2 puncte;
- pentru boala incurabilã a solicitantului - 3 puncte.
(Actele medicale doveditoare trebuie sã fie eliberate de comisia de expertizã medicalã.)

CAP. III
Dispoziţii procedurale

ART. 1
Cererile formulate de cei care solicitã pretransferãri, rezolvarea restrângerii de activitate, numirea şi transferarea vor fi depuse la comisiile judeţene (sectoarele municipiului Bucureşti) care vor funcţiona la inspectoratele şcolare respective.
Comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) vor fi compuse din inspectorul şcolar general adjunct, inspectorii de specialitate, inspectorii de evidenta a personalului didactic, juristul inspectoratului şi cate trei reprezentanti ai fiecarui sindicat judeţean legal constituit, precum şi ai sindicatelor independente cu personalitate juridica, pentru fiecare specialitate.
Titularii care solicita schimbarea postului (catedrei) în cadrul operaţiunii reglementate de art. 7 cap. II vor formula o noua cerere în acest sens.
ART. 2
La cererea de transferare (numire) se vor anexa urmatoarele acte:
- copii legalizate de pe diploma de studii şi foaia matricolã;
- copie certificatã de pe diploma de doctor sau de pe adeverinţele privind gradul didactic;
- adeverinţa privind vechimea în învãţãmânt la data de 1 septembrie 1990, în care se va preciza statutul de titular, suplinitor sau detaşat, iar pentru suplinitori şi continuitatea în unitatea şcolarã la care funcţioneazã;
- copie xerox de pe buletinul de identitate al solicitantului sau al soţului (sotiei) acestuia privind domiciliul stabil;
- copie xerox de pe capitolul IX din cartea de muncã;
- copie de pe certificatul de cãsãtorie şi certificatele de naştere ale copiilor aflaţi în întreţinerea celui în cauzã;
- acte medicale, dacã este cazul, eliberate de comisia de expertizã medicalã.
ART. 3
Ministerul învãţãmântului va comunica planurile de învãţãmânt, reteaua şcolara şi cifrele de şcolarizare definitive pânã la data de 4 mai 1990.
ART. 4
Posturile şi catedrele vor fi recenzate pânã la data de 10 mai 1990. La aceasta data se vor da publicitãţii: lista posturilor şi catedrelor care fac obiectul etapei de pretransferãri conform art. 5 din cap. II; precum şi lista celorlalte posturi vacante care vor fi utilizate pentru numiri şi transferãri potrivit art. 7 din cap. II; acesta din urma va fi completata înainte de desfasurarea etapei respective, conform calendarului de mai jos.
ART. 5
În perioada 11-13 mai se vor depune cererile pentru pretransferãri şi rezolvarea restrângerilor de activitate, iar în intervalul 11-17 mai vor fi depuse cererile pentru numirea şi transferarea celorlalte cadre didactice prevazute la art. 3 din cap. II.
ART. 6
Pânã la 18 mai 1990 va fi data publicitãţii lista privind ierarhizarea cadrelor didactice care solicitã pretransferarea, potrivit criteriilor sus-menţionate.
Cei care solicitã pretransferarea vor opta pentru unul din posturile (catedrele) menţionate în lista privind aceasta operaţiune, în ordinea stabilitã în tabelul privind ierarhizarea lor, la data de 19 mai 1990.
În situaţia în care, obţinând acelasi punctaj, doi sau mai mulţi candidaţi solicitã acelasi post, departajarea se va face, pânã la eliminarea balotajului, dupa urmãtoarele criterii: media obţinutã la definitivarea în învãţãmânt şi apropierea domiciliului de unitatea şcolarã solicitatã.
Contestaţiile privind efectuarea pretransferãrilor se vor depune la 20 mai 1990 şi vor fi soluţionate la 21 mai 1990.
ART. 7
La data de 22 mai 1990 se vor da publicitãţii lista cadrelor didactice care solicitã rezolvarea restrângerilor de activitate, ierarhizarea acestora conform criteriilor aratate, precum şi lista posturilor şi catedrelor afectate acestei operaţiuni.
Solicitantii din aceastã categorie vor alege unul din posturile (catedrele) menţionate în lista în ordinea stabilitã în tabelul privind ierarhizarea lor, la data de 23 mai 1990.
Contestaţiile referitoare la soluţionarea restrângerilor de activitate se vor depune la data de 24 mai 1990 şi vor fi rezolvate la data de 25 mai 1990.
ART. 8
Titularii care doresc sã-şi schimbe postul sau catedra (inclusiv cei care nu şi-au realizat acest scop în perioada pretransferãrilor) vor putea depune cereri pentru a participa la faza numirilor şi transferãrilor suplinitorilor, navetistilor etc. (cu condiţia ca postul - catedra pe care il (o) ocupa sã fie declarat vacant pentru a fi inclus (a) pe lista generala, în perioada 11-17 mai 1990.)
În situaţia în care, obţinând acelasi punctaj, doi sau mai mulţi candidaţi solicitã acelaşi post, departajarea se va face, pânã la eliminarea balotajului, dupã urmãtoarele criterii: media obţinutã la definitivarea în învãţãmânt şi apropierea domiciliului de unitatea şcolarã.
ART. 9
Se vor da publicitãţii, la data de 28 mai 1990, lista finalã cu posturile şi catedrele vacante care fac obiectul operaţiunilor prevazute de art. 7 din cap. II, precum şi lista definitivã privind ierarhizarea cadrelor didactice în cauzã conform criteriilor stabilite prin art. 8 din cap. II
În ordinea clasificãrii de mai sus, în perioada 28-30 mai 1990, se efectueazã, în prezenţa tuturor candidaţilor, pe obiecte de învãţãmânt, alegerea de cãtre aceştia a unui (unei) post (catedre) dintre cele afişate.
În situaţia în care, obţinând acelaşi punctaj, doi sau mai multi candidati solicita acelaşi post, departajarea se va face prin concurs cu probe scrise, la o data ce va fi stabilitã de Ministerul învãţãmântului.
Contestaţiile privind efectuarea acestei operaţiuni se vor depune la data de 31 mai 1990 şi vor fi rezolvate în maximum trei zile.
ART. 10
Toate listele cu posturile (catedrele) vacante şi cele privind ierarhizarea solicitanţilor menţionate la art. 4-9 din cap. III se vor întocmi pe obiecte de învãţãmânt.
ART. 11
Comisiile de soluţionare a contestaţiilor vor fi alcãtuite din inspectorul şcolar general al judeţului (municipiului Bucureşti) şi liderii sindicatelor judeţene legal constituite, precum şi ai sindicatelor independente cu personalitate juridicã.
Cadrele didactice care în urma operaţiunilor menţionate n-au obţinut posturi (catedre) vor fi numite sau transferate, cu prioritate, în perioada imediat urmãtoare, dar pânã la data organizãrii unui nou concurs, pe posturile (catedrele) care apar ca urmare a scindãrii claselor sau a înfiinţãrii unor noi instituţii şcolare, precum şi prin alte modalitãţi.
ART. 12
La încheierea tuturor operaţiunilor privind numirea şi transferarea personalului didactic, rezultatele definitive vor fi înaintate Ministerului învãţãmântului, care va emite, în perioada 1 iulie - 1 august, ordine de transferare şi numire, care vor intra în vigoare cu data de 1 septembrie 1990 şi pe baza cãrora inspectoratele judeţene (al municipiului Bucureşti) vor încheia contracte de muncã pe duratã nedeterminatã celor în cauzã.
ART. 13
La încheierea lucrãrilor de transferãri şi numiri pentru cadrele didactice care solicitã schimbarea locului de muncã pe motivul apropierii de domiciliu, se va organiza o sesiune de post-transferãri prin schimb, în condiţiile menţionate de art. 5 din cap. II.
ART. 14
Pentru repartizarea absolvenţilor liceelor pedagogice, inspectoratele şcolare judeţene vor reţine un numãr de posturi egal cu numãrul absolvenţilor, de preferinţã în localitãţile lor de domiciliu.
Repartizarea absolvenţilor învãţãmântului superior se va face conform dispoziţiilor decretului-lege ce va fi adoptat în perioada imediat urmatoare.
ART. 15
Dupa definitivarea numirilor, transferãrilor şi repartizarea absolvenţilor, posturile neocupate se vor publica în "Tribuna învãţãmântului", în vederea organizãrii unui nou concurs, în luna iunie 1990 la care vor putea participa şi persoane încadrate în alte sectoare de activitate care au studii corespunzãtoare specialitãţii în care solicita încadrarea.
ART. 16
Pentru stabilizarea învãţãmântului la sate, salariul cadrelor didactice care funcţioneazã în mediul rural va fi majorat cu 10%. Salariul învãţãtorilor şi institutorilor care predau la clasele I-IV simultan se va majora cu 20% pentru cei care predau la 4 clase, cu 15% pentru 3 clase şi cu 10% pentru doua clase.
ART. 17
Toate numirile şi transferãrile menţionate se considerã efectuate în interesul serviciului în înţelesul Codului muncii.
ART. 18
Prevederile prezentelor norme se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare care nu contravin acestora.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016