Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 5 iunie 2008  privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate si a tarifelor de concesiune in functie de clasele de emisii poluante    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 5 iunie 2008 privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate si a tarifelor de concesiune in functie de clasele de emisii poluante

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 18 iunie 2008
NORME din 5 iunie 2008
privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune în funcţie de clasele de emisii poluante
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 18 iunie 2008



ART. 1
Prezentele norme stabilesc limitele emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante, prevãzute în anexa nr. 2a).
ART. 2
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2010, tarifele de trecere, tarifele de trecere medii ponderate şi tarifele de concesiune vor varia, în scopul combaterii daunelor cauzate mediului, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevãzute în anexa nr. 2a).
(2) În cazul contractelor de concesiune încheiate înainte de data de 1 ianuarie 2010, tarifele de concesiune vor varia, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevãzute în anexa nr. 2a), din momentul încheierii actelor adiţionale prin care se prelungeşte durata contractelor de concesiune respective.
ART. 3
Variaţia prevãzutã la art. 2 va trebui sã respecte urmãtoarele condiţii:
a) sã fie proporţionalã cu obiectivul urmãrit;
b) sã fie transparentã şi nediscriminatorie, în special în ceea ce priveşte naţionalitatea transportatorului, ţara sau locul de stabilire a transportatorului ori de înmatriculare a vehiculului sau originea ori destinaţia operaţiunii de transport;
c) sã nu fie destinatã generãrii de venituri suplimentare din tarifare, orice creştere neprevãzutã a venitului conducând la un tarif de trecere, la un tarif de trecere mediu ponderat, respectiv la un tarif de concesiune care nu respectã principiile pentru alocarea costurilor şi calculul acestora prevãzute în anexa nr. 1 la ordin, fiind contrabalansatã prin modificãri în structura variaţiei, care trebuie sã fie puse în aplicare în termen de 2 ani de la sfârşitul exerciţiului financiar în cursul cãruia este generat venitul suplimentar.
ART. 4
(1) De la dispoziţiile art. 2 se poate deroga dacã este îndeplinitã cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii:
a) respectarea acestor dispoziţii ar compromite grav coerenţa sistemelor de tarifare rutierã existente;
b) pentru respectivele sisteme de tarifare rutierã nu ar fi practic, din punct de vedere tehnic, sã se introducã astfel de variaţii;
c) aceste dispoziţii ar conduce la o deviere a celor mai poluante vehicule de la reţeaua rutierã supusã tarifãrii, cu impact asupra siguranţei rutiere şi a sãnãtãţii publice.
(2) Comisia Europeanã va fi informatã în legãturã cu orice astfel de derogare.
ART. 5
Anexa nr. 2a) face parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 2a)

Limite ale emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante

1. Vehicule "EURO 0"


┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Masa monoxidului de │ Masa hidrocarburilor │ Masa oxizilor de azot │
│ carbon (CO) g/kWh │ (HC) g/kWh │ [NO(x)] g/kWh │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 12,3 │ 2,6 │ 15,8 │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



2. Vehicule "EURO I"/"EURO II"


┌──────────────────────┬───────────┬───────────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ Masa │ Masa │Masa oxizilor│ Masa │
│ │monoxidului│hidrocarburilor│ de azot │particulelor│
│ │de carbon │ (HC) g/kWh │[NO(x)]g/kWh │ (PT) g/kWh │
│ │(CO) g/kWh │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┤
│Vehicul "EURO I" │ 4,9 │ 1,23 │ 9,0 │ 0,4*1) │
├──────────────────────┼───────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┤
│Vehicul "EURO II" │ 4,0 │ 1,1 │ 7,0 │ 0,15 │
└──────────────────────┴───────────┴───────────────┴─────────────┴────────────┘


___________
*1) În cazul motoarelor cu un regim nominal de putere de 85 kW sau mai mic, se aplicã un coeficient de 1,7 la valoarea-limitã a emisiei de particule.

3. Vehicule "EURO III"/"EURO IV"/"EURO V"/"EEV"
Masa specificã a monoxidului de carbon, a hidrocarburilor totale, a oxizilor de azot şi a particulelor, determinate prin testul ESC, şi opacitatea gazelor evacuate, determinata prin testul ELR, nu trebuie sã depãşeascã urmãtoarele valori*1):




┌───────────────────┬────────────────┬───────────────┬─────────────┬────────────┬────────┐
│ │Masa monoxizilor│ Masa │Masa oxizilor│ Masa │ Gaze │
│ │ de carbon │hidrocarburilor│ de azot │particulelor│evacuate│
│ │ (CO) g/kWh │ (HC) g/kWh │[NO(x)]g/kWh │ (PT) g/kWh │ m^-1 │
├───────────────────┼────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│Vehicul "EURO III" │ 2,1 │ 0,66 │ 5,0 │ 0,10*2) │ 0,8 │
├───────────────────┼────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│Vehicul "EURO IV" │ 1,5 │ 0,46 │ 3,5 │ 0,02 │ 0,5 │
├───────────────────┼────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│Vehicul "EURO V" │ 1,5 │ 0,46 │ 2,0 │ 0,02 │ 0,5 │
├───────────────────┼────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│Vehicul "EEV" │ 1,5 │ 0,25 │ 2,0 │ 0,02 │ 0,15 │
└───────────────────┴────────────────┴───────────────┴─────────────┴────────────┴────────┘


_________
*1) Un ciclu de testare constã într-o secvenţã de puncte de testare, fiecare punct fiind definit de o vitezã şi un cuplu pe care motorul trebuie sã le respecte în regim stabilizat (testul ESC) sau condiţii de funcţionare tranzitorii (teste ETC şi ERL).
*2) 0,13 pentru motoarele a cãror capacitate cilindricã unitarã este mai micã de 0,7 dm^3, iar turaţia nominalã este mai mare de 3000 min^-1.

4. Viitoare clase de emisii pentru vehicule, astfel cum sunt definite în Directiva 88/77/CEE , cu modificãrile ulterioare, pot fi luate în considerare.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016