Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 5 iunie 2008  privind principiile pentru alocarea costurilor si calculul tarifelor de trecere, a tarifelor medii ponderate si a tarifelor de concesiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 5 iunie 2008 privind principiile pentru alocarea costurilor si calculul tarifelor de trecere, a tarifelor medii ponderate si a tarifelor de concesiune

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 18 iunie 2008


ART. 1
Prezentele norme stabilesc principiile pentru recuperarea costurilor şi calculul tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune pentru utilizarea unor sectoare ale reţelei de drumuri naţionale din România sau a unor poduri, tuneluri ori trecãtori de munte situate pe reţeaua de drumuri naţionale din România.
ART. 2
În cazul în care se prevede aplicarea mai multor regimuri de tarifare pe reţeaua de drumuri naţionale din România, se vor stabili exact partea sau pãrţile din reţea care urmeazã a fi supuse unui anumit regim de tarifare, precum şi sistemul care se foloseşte pentru a clasifica vehiculele în scopul diferenţierii tarifelor de trecere, tarifelor de trecere medii ponderate şi tarifelor de concesiune.
ART. 3
(1) La introducerea tarifului de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune se vor stabili categoriile de vehicule pentru care se aplicã acestea.
(2) Încadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii pe care se aplicã tariful este prevãzutã în anexa nr. 1a).
ART. 4
În cazul aplicãrii de politici diferite privind recuperarea costurilor pe sectoare diferite ale reţelei de drumuri naţionale din România, calculul costurilor se va realiza separat pentru fiecare sector, definit în mod distinct.
ART. 5
Costurile ce pot fi recuperate prin aplicarea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune sunt:
a) costurile infrastructurii, ce includ costurile de investiţie, costurile de întreţinere anualã şi costurile de reparaţii structurale;
b) costurile de operare, gestionare şi taxare.
ART. 6
(1) Costurile de investiţie includ:
a) costurile de construcţie, inclusiv costurile financiare;
b) costurile de dezvoltare a infrastructurii;
c) rentabilitatea capitalului investit sau marja de profit, dacã este cazul;
d) costurile de achiziţie a terenului;
e) costurile privind planificarea, proiectarea, supervizarea contractelor de construcţii şi managementul de proiect, ale investigaţiilor arheologice şi geologice;
f) alte costuri neprevãzute, în condiţiile în care acestea sunt justificate.
(2) Recuperarea costurilor de construcţie are la bazã fie durata de viaţã proiectatã a infrastructurii, fie o perioadã adecvatã de amortizare, mai mare de 20 de ani.
(3) Perioada de amortizare va fi consideratã adecvatã ţinându-se cont de condiţiile de finanţare stabilite, inclusiv prin contractele de concesiune.
(4) Recuperarea costurilor, fãrã a modifica calculul costurilor de investiţie, poate:
a) prevedea indexarea tarifului de trecere pe parcursul perioadei de amortizare;
b) fi distribuitã uniform pe întreaga perioadã de amortizare sau poate fi concentratã asupra primilor ani, ai ultimilor ani ori asupra anilor intermediari, cu condiţia ca repartizarea sã fie transparentã.
(5) Costurile de investiţie pentru infrastructura existentã au la bazã sumele efectiv achitate, iar cele ce vor fi atrase vor avea la bazã estimãri justificate.
(6) Investiţiile publice se pot realiza pe baza împrumuturilor financiare. Rata dobânzii care urmeazã sã se aplice costurilor de investiţie pentru infrastructura existentã reprezintã rata aplicatã împrumuturilor de stat pe perioada respectivã.
(7) Partea din costuri ce va fi recuperatã se stabileşte luându-se în considerare traficul care urmeazã sã fie preluat de infrastructura pe care se aplicã tariful şi costurile aferente.
(8) Kilometrii/vehicul parcurşi de vehiculele cu masã totalã maximã autorizatã mai mare de 7,5 tone vor fi ajustaţi în acest sens pe baza coeficienţilor de echivalenţã prevãzuţi în anexa nr. 1b).
(9) Rentabilitatea capitalului sau a marjei de profit poate varia pentru a stimula o terţã parte contractantã în ceea ce priveşte cerinţele referitoare la calitatea serviciilor furnizate. Rentabilitatea capitalului poate fi evaluatã folosindu-se indicatori economici, cum ar fi rata internã a rentabilitãţii investiţiei sau costul mediu ponderat al capitalului.
ART. 7
(1) Pentru a garanta cã nivelul funcţionalitãţii operaţionale a infrastructurii pe care se aplicã tariful se menţine în timp, costurile de întreţinere anuale şi costurile pentru reparaţii structurale includ şi:
a) costurile anuale de întreţinere a infrastructurii supuse tarifãrii;
b) costurile periodice legate de repararea, consolidarea şi execuţia straturilor noi de îmbrãcãminte rutierã.
(2) Costurile prevãzute la alin. (1) sunt repartizate între toate vehiculele pentru care se aplicã tarifele, pe baza distribuţiei kilometrilor/vehicul reali şi prognozaţi, ajustate pe baza coeficienţilor de echivalenţã prevãzuţi în anexa nr. 1b).
ART. 8
(1) Costurile de operare, gestionare şi tarifare includ toate costurile atrase de operatorul infrastructurii, care nu sunt reglementate la art. 6 şi 7 şi care sunt legate de punerea în aplicare, exploatarea şi gestionarea infrastructurii şi a sistemului de tarifare şi care includ în special:
a) costuri de construire, amplasare şi întreţinere a cabinelor de taxare şi a altor sisteme de taxare;
b) costuri zilnice de exploatare, gestionare şi punere în aplicare a sistemului de colectare a taxelor;
c) redevenţe şi drepturi administrative legate de contractele de concesiune;
d) costuri de gestionare, de administrare şi de întreţinere legate de exploatarea infrastructurii;
e) rentabilitatea capitalului sau o marjã de profit ce reflectã gradul riscului transferat, dacã este cazul.
(2) Costurile prevãzute la alin. (1) trebuie repartizate în mod echitabil şi transparent între toate categoriile de vehicule supuse tarifãrii.
ART. 9
Stabilirea tarifelor de trecere şi a tarifelor de concesiune are la bazã numãrul de kilometri/vehicul, reali şi prognozaţi, ajustaţi prin coeficienţii de echivalenţã prevãzuţi în anexa nr. 1b).
ART. 10
Anexele nr. 1a) şi 1b) fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1a)

Încadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii




┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ MASA TOTALĂ MAXIMĂ AUTORIZATĂ │ │
│ CLASIFICAREA VEHICULELOR ÎN FUNCŢIE ├─────────┬────────┬─────────┬────────┤Clasa de │
│ DE NUMĂRUL DE AXE │Mai mare │Mai micã│Mai mare │Mai micã│degradare│
│ │sau egalã│ decât │sau egalã│ decât │ │
│ │ cu │ │ cu │ │ │
│ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┤ │
│ │ - tone -│- tone -│ - tone -│- tone -│ │
│ ├─────────┴────────┼─────────┴────────┤ │
│ │Vehicule ale cãror│Alte sisteme de │ │
│ │motoare au suspen-│suspensie ale │ │
│ │sie pneumaticã sau│axelor motoare │ │
│ │echivalente │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────┬────────┼─────────┬────────┼─────────┤
│Autovehicule cu douã axe │ 7,5 │ 18 │ 7,5 │ 18 │ I │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 15 │ 26 │ 15 │ 23 │ I │
│Autovehicule cu 3 axe ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ - │ - │ 23 │ 26 │ II │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 23 │ 29 │ 23 │ 27 │ I │
│Autovehicule cu 4 axe ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 29 │ 32 │ 27 │ 32 │ II │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│Autovehicule cu douã axe + remorcã/ │ 7,5 │ 28 │ 7,5 │ 28 │ I │
│semiremorcã cu o axã │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 23 │ 29 │ 23 │ 29 │ I │
│Autovehicule cu douã axe + remorcã/ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│semiremorcã cu douã axe │ 29 │ 33 │ 29 │ 33 │ II │
│ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 33 │ 38 │ 33 │ 36 │ III │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 36 │ 40 │ 36 │ 38 │ II │
│Autovehicule cu douã axe + remorcã/ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│semiremorcã cu 3 axe │ - │ - │ 38 │ 40 │ III │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 36 │ 40 │ 36 │ 38 │ II │
│Autovehicule cu 3 axe + remorcã/ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│semiremorcã cu douã axe │ 40 │ 44 │ 38 │ 44 │ III │
├────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ 36 │ 40 │ 36 │ 38 │ I │
│Autovehicule cu 3 axe + remorcã/ ├─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│semiremorcã cu 3 axe │ 40 │ 44 │ 38 │ 40 │ II │
└────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┘



NOTĂ:
Toate vehiculele cu masa totalã maximã autorizatã sub 7,5 tone sunt încadrate în clasa de degradare 0.

ANEXA 1b)

Coeficienţii de echivalenţã


┌──────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Clasa de degradare│ Coeficienţi de echivalenţã │
│ *1) ├──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┤
│ │ Reparaţii │ Investiţii │Întreţinere anualã│
│ │ structurale │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ Clasa 0 │ 1 │ 1 │ 1 │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ Clasa I │ 1,96 │ 1 │ 1 │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ Clasa II │ 3,47 │ 1 │ 1 │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ Clasa III │ 5,72 │ 1 │ 1 │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘


___________
*1) A se vedea anexa nr. 1a) pentru încadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016