Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 5 august 1991  privind organizarea in tara a actiunilor de protocol si a unor manifestari cu caracter cultural-stiintific, precum si cheltuielile ce se pot efectua in acest scop de catre institutiile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 5 august 1991 privind organizarea in tara a actiunilor de protocol si a unor manifestari cu caracter cultural-stiintific, precum si cheltuielile ce se pot efectua in acest scop de catre institutiile publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 29 august 1991
PARTEA I
MINISTERE, ORGANE CENTRALE SI LOCALE ALE ADMINISTRATIEI DE STAT SI ALTE INSTITUTII DE SUBORDONARE CENTRALA SAU LOCALA

Organizarea actiunilor de protocol si a unor manifestari cu caracter cultural-stiintific de catre ministere, celelalte organe centrale si locale ale administratiei de stat, precum si de catre institutii de subordonare centrala sau locala, se efectueaza astfel:

CAP. 1
Organizarea de mese si cocteiluri

1. Mese oficiale (dejunuri, dineuri) se pot organiza cu ocazia vizitei cu caracter oficial in tara a unor persoane din strainatate, in limita urmatoarelor sume:
a) 1.000 lei de persoana pentru cele oferite de catre ministrii secretari de stat - sefi de departamente si asimilatii acestora, prefecti si primarul general al Capitalei, conducatorii celorlalte organe centrale;
b) 750 lei de persoana pentru cele oferite de subsecretarii de stat si cei cu functii asimilate acestora, adjuncti ai prefectilor si adjunctii primarului general al Capitalei, directorii generali din ministere si celelalte organe centrale.
In situatii neprevazute, cu justificarea corespunzatoare, aceste plafoane pot fi majorate:
- cu pina la 20%, cu aprobarea ministrului de stat coordonator, pentru cele de la lit. a);
- cu pina la 10%, cu aprobarea ministrilor, conducatorilor celorlalte organe centrale, prefectilor si primarului general al Capitalei, pentru cele de la lit. b).
2. Cocteiluri pot fi organizate, in situatiile care impun astfel de manifestari, de catre ministere si celelalte organe centrale, in limita a cel mult 225 lei de persoana, cu aprobarea conducatorului institutiei respective.
3. Numarul reprezentantilor din partea romana nu poate depasi, in cazurile prevazute la pct. 1 lit. a), b):
- 2-3 reprezentanti la 1-2 straini;
- 3-5 reprezentanti la 3-4 straini;
- un numar de reprezentanti cel mult egal la 5 sau mai multi straini.
In situatii deosebite, justificate, la nivelul ministerelor si celorlalte organe centrale, depasirea numarului prevazut mai sus se aproba de catre ministri sau conducatorii organelor respective, dupa caz.
4. Actiuni prevazute la pct. 1 si 2 se pot organiza o singura data, pentru fiecare delegatie, la venire sau plecarea acesteia. In cazul unor vizite in provincie ale delegatiilor straine, organele locale pot oferi o masa oficiala intr-un cadru restrins, cu respectarea plafoanelor stabilite la pct. 1.

CAP. 2
Invitarea in tara noastra a unor delegatii si persoane pe cheltuiala partii romane

1. Invitarea in Romania a unor delegatii sau persoane straine de catre ministere, institutii si celelalte organe centrale, prefecturi si Primaria municipiului Bucuresti se face cu aprobarea ministrului de stat care raspunde de activitatea respectiva.
2. Din delegatiile oficiale, de regula, pot face parte cel mult 5 persoane. Pentru persoanele care depasesc acest numar, cheltuielile de masa zilnice, cit si cele de cazare, vor fi suportate de catre delegatiile straine respective.
3. Numarul de persoane poate fi depasit, daca este o consecinta a reciprocitatii.
4. In cazul invitatiilor individuale, partea romana va suporta cheltuielile numai pentru numarul de persoane aprobat in conditiile pct. 2 de mai sus. Persoanele din strainatate care insotesc pe invitati si care nu se incadreaza in numarul aprobat isi vor suporta integral cheltuielile de masa si cazare.
5. Pentru persoanele care vin in tara pe cheltuiala partii romane, in conditiile aratate mai sus, se pot suporta, dupa caz, cheltuielile cu caracter protocolar prevazute la cap. I, precum si:
A. Cheltuieli zilnice de masa
a) pina la 1.500 lei de persoana pe zi pentru delegatiile conduse de ministri, din care fac parte personalitati ale vietii economice, culturale, stiintifice, ziaristi, corespondenti de presa, radioteleviziune, precum si pentru invitatii ministrilor si celor cu functii asimilate acestora, prefectilor, primarului general al Capitalei si conducatorilor celorlalte organe centrale;
b) pina la 1.250 lei de persoana pe zi pentru invitatii secretarilor de stat, subsecretarilor de stat si ai celor cu functii asimilate acestora;
c) pina la 1.000 lei de persoana pe zi pentru invitatii directorilor generali si ai directorilor din ministere.
B. Cheltuieli de cazare pentru o perioada aprobata
Cazarea invitatilor la nivel de ministri se va asigura in hoteluri de lux, iar pentru celelalte categorii de invitati, in hoteluri de categoria I A. Se va avea in vedere folosirea, cu prioritate, a posibilitatilor de cazare proprii ale institutiei respective, iar tarifele practicate vor fi cele ale unitatilor de cazare specializate. Inchirierea de apartamente este admisa numai pentru ministri si asimilatii acestora.
C. Alte cheltuieli Se mai suporta, dupa caz, cheltuieli pentru:
- cafele, ape minerale sau sucuri in timpul tratativelor sau sedintelor de lucru; atunci cind acestea sint prelungite, se pot oferi si gustari, in limita sumei de 100 lei de persoana pe zi;
- transportul la si de la mijlocul de transport international la locul de cazare, la sosirea si plecarea din tara;
- asistenta medicala in caz de imbolnavire;
- fotografii ce se executa cu ocazia vizitei oficiale sau semnarii unor documente oficiale;
- buchete de flori la sosire si plecare, in cazul in care din delegatie sau din rindul invitatilor fac parte si femei;
- oferirea unei cupe de sampanie cu ocazia semnarii unor acorduri si conventii;
- vizionarea unor spectacole, vizitarea orasului sau a unor muzee etc.;
- inchirierea si amenajarea unor sali de sedinte, cind se pune problema inchirierii si amenajarii unor astfel de spatii;
- cadouri in limita sumei maxime de 4.000 lei pentru o delegatie.
Transportul in localitate si in afara localitatii se va asigura, in functie de necesitatile de serviciu sau protocoale, cu mijloacele de transport ale institutiei sau cu autovehicule inchiriate de la Regia autonoma de transport Bucuresti sau Departamentul turismului, dupa caz, cind institutia nu dispune de mijloce de transport care pot raspunde actiunii respective.

CAP. 3
Cheltuielile ce se pot efectua pentru delegatii straini a caror intretinere nu cade in sarcina partii romane

Pentru delegatii straini care vin in tara in cadrul relatiilor economice, tehnico-stiintifice, comerciale, financiar-bancare sau al unor acorduri comerciale, culturale etc., care nu prevad pentru institutia primitoare obligatia suportarii cheltuielilor de intretinere zilnica (cazare, masa etc.) se pot suporta, dupa caz, cheltuielile cu caracter protocolar in conditiile prevazute la cap. 1 si 2 lit. c).
Atunci cind sint interese deosebite pentru parte romana, se pot organiza vizite de documentare sau de lucru in alta localitate, cu aprobarea ministrului, a sefului de departament sau a conducatorilor celorlalte organe centrale, dupa caz, asigurindu-se cazare si masa in conditiile prevazute la cap. 2.

CAP. 4
Cheltuieli pentru insotitori

Delegatii si invitatii din strainatate prevazuti la cap. 2 si 3 pot fi insotiti, atunci cind este cazul, de persoane romane, salariati ai institutiei primitoare, specialisti implicati in problematica vizitei.
Unitatile pot apela la insotitori romani din afara acestora, in cazul cind nu este posibila delegarea din rindul salariatilor proprii. Pentru munca prestata, acestia vor fi remunerati pe baza de contract sau conventie, acordindu-se o remunerare zilnica corelata cu cea a personalului de specialitate (translatori).
In situatia in care insotitorii mentionati in alineatele precedente se deplaseaza cu invitatii sau delegatii straini intr-o alta localitate, unitatea suporta cheltuielile pentru transport, cazare si masa, pina la nivelul celor efectiv facute in acest scop pentru invitatii sau delegatii straini, sau in limita unor sume inferioare stabilite cu anticipatie de conducerea institutiei. In asemenea situatii, acestia nu mai au dreptul la decontarea altor cheltuieli de delegare.
Soferii care se deplaseaza cu delegatii sau invitatii straini in alta localitate beneficiaza, in perioada respectiva, de cazare, precum si de cheltuieli pentru masa, in limita unei sume, stabilite cu anticipatie de conducatorul institutiei, de pina la 200 lei de persoana pe zi. In perioada respectiva acestia nu beneficiaza de indemnizatia de delegare.
In cazul cind imprejurarile o cer, insotitorii si soferii de pe linga delegatii sau invitatii straini pot beneficia de cheltuieli pentru masa in conditiile prevazute la alineatele precedente si in localitatea unde isi are sediul institutia ai caror angajati sint, cu aprobarea conducatorului institutiei respective.

CAP. 5
Organizarea in tara a unor manifestatii cu caracter cultural-stiintific

Cheltuielile legate de organizarea unor astfel de manifestatii se suporta de participanti.
Fondurile necesare pentru cheltuielile ce se efectueaza cu inchirieri si amenajari de sali, tiparituri sau traduceri, mijloace de transport etc. se asigura din sumele realizate, de catre institutiile organizatoare, din taxele platite cu anticipatie de participantii din tara si din strainatate.
Cheltuielile pentru cazarea si masa participantilor, precum si pentru eventualele excursii prevazute in planul actiunii, se suporta de catre acestia.

CAP. 6
Alte prevederi

1. Invitatilor si delegatilor straini li se pot acorda sume de bani pentru cheltuielile personale numai in cazuri de reciprocitate prevazute prin acorduri sau intelegeri.
2. Cheltuielile prevazute in prezentele norme pentru actiunile de protocol se efectueaza in limita fondurilor aprobate anual, in acest scop, prin bugetele de venituri si cheltuieli.
3. Cheltuielile de protocol se fac cu respectarea normelor Ministerului Economiei si Finantelor privind controlul preventiv. Ministerele si celelalte unitati vor organiza o evidenta a cheltuielilor facute pentru fiecare delegatie (invitat).
4. Organele de control financiar propriu, precum si ale Ministerului Economiei si Finantelor vor verifica respectarea prevederilor din prezentele norme, iar incalcarea acestora atrage sanctionarea disciplinara si raspunderea materiala sau penala, dupa caz, potrivit legii.
5. Pentru persoanele care vin in tara, pe linie de stat, in schimb de experienta sau documentare in cadrul unor acorduri, pe baza de reciprocitate, fara transfer de valuta, se va urmari ca numarul celor pentru care cheltuielile se suporta de partea romana sa nu depaseasca 10 persoane. Cheltuielile pentru intretinerea zilnica a acestora (masa, cazare etc.) se vor asigura in limita fondurilor aprobate in acest scop, in conditiile stabilite prin acordurile incheiate.
6. Ministerele, celelalte organe centrale, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti pot constitui un fond la dispozitia conducatorului acestora, stabilit prin luarea in calcul a sumei de 350 lei anual de fiecare salariat din aparatul propriu. Acest fond se constituie din sumele totale aprobate pentru protocol si poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor de reprezentare si tratatii, ocazionate de primirea unor delegati sau invitati romani, in limita a 40 lei de invitat pe zi.
La nivelul institutiilor de invatamint superior se poate constitui, din sumele totale prevazute la alineatul precedent, un fond la dispozitia rectorului, in limita a 225 lei anual pentru fiecare salariat din aparatul propriu, pentru acoperirea cheltuielilor de reprezentare si tratatii, ocazionate de primirea unor delegati sau invitati romani, in limita a 30 lei de invitat pe zi.
7. Prezentele norme nu se aplica regiilor autonome si societatilor comerciale la care cheltuielile de protocol sint reglementate distinct prin instructiunile Ministerului Economiei si Finantelor date in aplicarea <>Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit.

PARTEA a II-a
PARLAMENT, PRESEDINTIE SI GUVERN

Organizarea actiunilor de protocol, precum si nivelul plafoanelor de cheltuieli pentru Parlamentul, Presedintia si Guvernul Romaniei se stabilesc prin norme proprii, potrivit legii.
In situatia in care nu au fost stabilite norme proprii, Ministerul Economiei si Finantelor poate include in proiectul si/sau bugetul administratiei centrale de stat sume pentru acoperirea cheltuielilor de protocol organizate de Parlament, Presedintie si Guvern, avindu-se in vedere urmatoarele principii:
- nivelul cheltuielilor se estimeaza pe baza plafoanelor stabilite pentru ministri;
- pentru invitatii Parlamentului, Presedentiei si Guvernului Romaniei, care au un statut special sau in legatura cu care exista un interes deosebit, cheltuielile de protocol pot fi majorate cu pina la 50% in situatia in care actiunile de protocol sint aprobate, caz cu caz, de catre conducatorii institutiilor enumerate mai sus.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016