Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 4 iunie 2025  privind procedura de agreare şi eliberarea avizului anual pentru unităţile medicale şi/sau psihologice, în vederea examinării personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 4 iunie 2025 privind procedura de agreare şi eliberarea avizului anual pentru unităţile medicale şi/sau psihologice, în vederea examinării personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 533 bis din 10 iunie 2025
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 579 din 4 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 533 din 10 iunie 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor se asigură de către unităţile specializate medicale şi/sau psihologice, publice sau private, agreate de Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru a examina personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor. Unităţile specializate medicale şi/sau psihologice trebuie să deţină certificat de agreare emis de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) Certificatul de agreare reprezintă actul care atestă îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor specifice realizării activităţii prevăzute la alin. (1).
    (3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin Structura de specialitate acordă, suspendă şi retrage certificatul de agreare în condiţiile prevăzute de prezentele norme.
    (4) Certificatul de agreare se acordă pe perioadă nedeterminată, sub rezerva reconfirmării menţinerii condiţiilor şi criteriilor specifice de autorizare, prin obţinerea avizului anual conform procedurii prevăzute de art.7 alin. (2)-(5).
    (5) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin Structura de specialitate controlează, pe bază de documente, pentru constatarea conformităţii, unităţile prevăzute la alin. (1) în ceea ce priveşte respectarea criteriilor şi a condiţiilor specifice de agreare, acordă avizul anual sau propune respingerea avizului anual şi acordarea unei sancţiuni administrative, conform prevederilor prezentului ordin.

    ART. 2
        În înţelesul prezentelor norme, agrearea se referă la activitatea de certificare a condiţiilor de autorizare în condiţiile legii, de spaţiu, resurse umane, dotare cu aparatură şi/sau instrumente de evaluare psihologică, organizare administrativă a unităţilor specializate medicale şi/sau psihologice, organizate legal în domeniul de competenţă propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

    CAP. II
    Criterii şi condiţii privind acordarea certificatului de agreare
    SECŢIUNEA 1
    Condiţii de eligibilitate
    ART. 3
        În vederea obţinerii certificatului de agreare, unitatea specializată medicală şi/sau psihologică trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:

    (1) să fie organizată în una din următoarele forme legale de funcţionare, după caz:
    a) cabinet medical organizat conform Ordonanţei Guvernului nr.124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) unitatea medicală şi/sau psihologică cu personalitate juridică înfiinţată potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) unitate sanitară ambulatorie de specialitate/ integrată aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
    d) ambulatoriu de specialitate, ambulatoriu integrat, inclusiv centru de sănătate multifuncţională fără personalitate juridică în structura spitalelor, inclusiv a spitalelor din subordinea administraţiei publice locale şi din reţeaua ministerelor şi instituţiilor centrale din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti;
    e) unitate sanitară fără personalitate juridică în structura spitalelor;
    f) centru de diagnostic şi tratament, centru medical sau centru de sănătate multifuncţional - unitate medicală cu personalitate juridică;
    g) unitate psihologică organizată conform Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, sau în altă formă de organizare.


    (2) să fie autorizată, conform prevederilor legale în vigoare;

    (3) să aibă implementat un sistem de management al calităţii în conformitate cu standardul SR EN ISO 9001/2015 sau alt standard adoptat în România, pentru unităţile medicale.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Documentele necesare privind acordarea certificatului de agreare
    ART. 4
    (1) În vederea obţinerii certificatului de agreare unitatea medicală/psihologică, după caz, trebuie să depună în sistemul informatic pus la dispoziţie de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, cu asigurarea găzduirii de către Autoritatea Rutieră Română - ARR, următoarele documente:
    1. cerere tip al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.1;
    2. Autorizaţia Sanitară de Funcţionare valabilă, emisă de Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti, după caz, pentru codurile CAEN 8622 - activităţi de asistenţă medicală specializată şi 8691 - servicii de diagnostic imagistic şi activităţi ale laboratoarelor medicale, în proprietate;
    3. Codul de înregistrare fiscală;
    4. Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru unităţile medicale;
    5. Programul de activitate dedicat al comisiei medicale sau al psihologului/psihologilor examinatori, din cadrul unităţii pentru care se solicită agrearea, precum şi programul de activitate din cadrul altor unităţi şi/sau puncte de lucru, care aparţin aceluiaşi solicitant, după caz, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.2;
    6. Documente care atestă înfiinţarea unităţii medicale/psihologice sau forma de organizare a acesteia conform art.3, alin.(1), astfel:
    a) actul de înfiinţare sau de organizare al persoanei juridice cu specificarea obiectului de activitate;
    b) după caz, certificatul de înregistrare cu anexe emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă instanţa competentă din care să reiasă obiectul de activitate - cod CAEN 8622 - activităţi de asistenţă medicală specializată şi/sau 8691 - servicii de diagnostic imagistic şi activităţi ale laboratoarelor medicale şi/sau - cod CAEN 8693 - activităţi ale psihologilor şi psihoterapeuţilor, cu excepţia medicilor;
    c) certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, după caz;
    d) certificatul de înregistrare de la Colegiul Medicilor din România;
    e) certificatul de înregistrare emis de Colegiul Psihologilor din România - în cazul unităţilor psihologice, însoţit de anexa cu punctul de lucru;
    f) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă instanţa competentă, din care să rezulte activităţile declarate care se desfăşoară în cadrul unităţii medicale/psihologice pentru care se solicită agrearea includ activităţi de asistenţă medicală specializată (cod CAEN 8622) şi/sau servicii de diagnostic imagistic şi activităţi ale laboratoarelor medicale (cod CAEN 8691) şi/sau - (cod CAEN 8693) - activităţi ale psihologilor şi psihoterapeuţilor, cu excepţia medicilor. Certificatul constatator trebuie să fie în termen de valabilitate la data depunerii cererii de agreare.
    g) copie după structura aprobată/avizată conform prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că unitatea are în structură laborator de analize medicale propriu.

    7. Dovada dreptului de folosinţă exclusivă şi permanentă a spaţiului pentru cabinete medicale, laborator de analize medicale şi respectiv cabinete de psihologie, însoţită de schiţa spaţiilor respective şi de dovada înregistrării fiscale.
    8. Dovada implementării un sistem de management al calităţii în conformitate cu standardul SR EN ISO 9001/2015 sau alt standard adoptat în România, pentru unităţile medicale, inclusiv pentru laboratorul de analize medicale.
    9. Autorizaţia sanitară de funcţionare separată pentru fiecare punct extern de recoltare din structura laboratorului/punctului de lucru pentru unităţile medicale - analize de laborator, după caz.
    10. Autorizaţia sanitară pentru activitatea de transport al probelor biologice recoltate în punctele externe de recoltare, după caz.
    11. Documentele privind deţinerea mijloacelor de transport auto individualizate şi care sunt utilizate numai pentru activitatea de transport al probelor biologice recoltate în punctele externe de recoltare, după caz.
    12. Lista aparatelor utilizate de unitatea medicală (laborator de analize medicale) pentru efectuarea investigaţiilor paraclinice obligatorii pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor, redactată conform modelului prevăzut în Anexa nr. 5.3;
    13. Lista aparatelor utilizate de unitatea medicală pentru efectuarea investigaţiilor medicale obligatorii pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor, pentru toate cele şase specialităţi medicale, respectiv: medicină internă, chirurgie generală, oftalmologie, ORL, neurologie şi psihiatrie, redactată conform modelului prevăzut în Anexa nr. 5.4;
    14. Dovada dreptului de proprietate asupra aparaturii necesare investigaţiilor medicale şi paraclinice prin documente conforme şi în termen de valabilitate, după caz;
    15. Certificat de garanţie pentru aparatele noi, după caz;
    16. Dovada asigurării mentenanţei şi întreţinerii aparatelor din laboratoarele de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator conform specificaţiilor tehnice, cu firme avizate în conformitate cu prevederile legale în vigoare: contract de service care să includă verificările periodice conform normelor producătorului aparatului, încheiat cu un furnizor avizat de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), conform prevederilor legale în vigoare, pentru aparatele ieşite din perioada de garanţie (aparate achiziţionate de nou) şi valabil pe perioada de agreare/ avizare. Pentru aparatele care ies din garanţie pe parcursul perioadei de valabilitate a certificatului de agreare/ avizare unităţile medicale sunt obligate să prezinte contractul de service anterior expirării perioadei de garanţie;
    17. Avizul de utilizare, emis de ANMDMR, pentru aparatura second-hand din dotare;
    18. Declaraţie de conformitate pentru aparatele refurbişate (recondiţionate) pentru care s-a aplicat un nou marcaj CE.
    19. Componenta comisiei medicale însoţită de:
    a) contracte individuale de muncă cu specificarea programului de activitate dedicat activităţii de siguranţa transporturilor şi cu acelaşi număr de ore pe zi/săptămână, în acelaşi interval orar cel puţin o oră pentru toţi membrii comisiei, program asumat prin declaraţia prevăzuta în anexa 5.5, pentru câte un medic pentru fiecare din specialităţile medicale prevăzute la art.1, alin.2 din Anexa nr. 4, însoţite de un extras tip REVISAL/ REGES;
    b) certificate de membru al Colegiului Medicilor din România pentru fiecare medic în parte, vizate la zi, iar pentru unităţile psihologice, atestate de liberă practică;
    c) declaraţie pe proprie răspundere a medicilor privind programul de activitate al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 5.5;

    20. Dovada angajării a cel puţin unui psiholog cu contract individual de muncă, însoţită de un extras REGES/REVISAL, posesor al atestatului în psihologia transporturilor, minim treapta specialist, în cazul persoanelor juridice care au în structură unităţi specializate psihologice. Contractele respective trebuie să cuprindă dispoziţii cu privire la asumarea şi respectarea de către psihologi a programului de lucru stabilit de unitate, prevăzut la pct.5.
    21. Dovada deţinerii atestatului de liberă practică de psiholog minim treapta specialist, în cazul unităţilor psihologice.
    22. Avizul de liberă practică valabil, eliberat de Colegiul Medicilor din România, pentru unităţile medicale.
    23. Dovada dreptului de proprietate asupra aparaturii de birou, calculator, imprimantă, ansamblu pedalier, manete, teste şi probe minime psihologice obligatorii, contractele şi licenţele de utilizare aferente acestora pentru unităţile specializate psihologice.
    24. Dovada privind achitarea tarifului pentru verificarea unităţilor specializate medicale şi/sau psihologice (chitanţă/OP), în vederea agreării, conform prevederilor legale, pentru fiecare punct de lucru în care urmează să efectueze activitate de examinare medicală/psihologică în siguranţa transporturilor.
    25. Declaraţia pe proprie răspundere a reprezentantului legal al unităţii medicale, după caz, privind eligibilitatea, al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 5.6.
    26. Dovada posibilităţii transmiterii datelor în format electronic în sistemul informatic: abonament internet, adresă de e-mail, Decizia reprezentantului legal pentru desemnarea persoanei responsabile cu raportările către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi semnătura electronică extinsă/ calificată a reprezentantului legal al unităţii.
    27. Unităţile medicale care efectuează examinări pentru personalul navigant maritim cu atribuţii în siguranţa transporturilor vor depune ultimul raport de audit privind certificarea/menţinerea unui sistem de management al calităţii atestând supravegherea continuă printr-un sistem de standarde de calitate pentru a asigura îndeplinirea unor obiective definite, inclusiv referitoare la calificările şi experienţa medicilor practicieni, în conformitate cu secţiunea A-I/8 din codul STCW.


    ART. 5
    (1) În vederea obţinerii certificatului de agreare, unitatea medicală şi/sau psihologică va depune în sistemul informatic, documentele prevăzute la art.4 alin.(1), după caz. Toate documentele transmise în vederea obţinerii certificatului de agreare trebuie să fie lizibil scanate. Reprezentantul legal al unităţii solicitante răspunde de legalitatea, realitatea şi exactitatea documentelor necesare obţinerii certificatului de agreare. Documentele vor fi analizate de personalul din Structura de specialitate a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) După analizarea documentelor transmise în vederea obţinerii certificatului de agreare, în situaţia în care se constată că documentele sunt incomplete sau se constată neregularităţi ale documentelor depuse, Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii va cere unităţii solicitante completarea sau remedierea neregularităţilor constatate, prin indicarea în clar a documentelor lipsă sau neconforme, în maxim 30 de zile de la data înregistrării cererii de agreare.
    (3) Unitatea solicitantă are o singură dată posibilitatea de a remedia neregularităţile, în termen de 30 de zile de la data notificării, sub rezerva respingerii solicitării.
    (4) Verificarea în teren a unităţii medicale şi/sau psihologice specializate se va realiza de către o echipă alcătuită din 2 membri, desemnată de conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în cel mult 45 de zile de la data înregistrării solicitării complete, conform art.4 din Secţiunea a 2-a, Anexa nr. 5.
    (5) Verificarea unităţii specializate este urmată de încheierea unui Proces-verbal de verificare a concordanţei documentaţiei transmise cu situaţia reală din teren, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.7 iar copia procesului-verbal se înmânează reprezentantului legal al unităţii medicale/psihologice.
    (6) În urma verificării efectuate, Structura de specialitate propune conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii eliberarea certificatului de agreare ori respingerea solicitării, în cazul când se constată neconformităţi, urmând ca acesta să se elibereze în termen de maxim 15 zile dacă propunerea este favorabilă.
    (7) Depunerea unei noi cereri de agreare pentru unităţile medicale şi/sau psihologice al căror solicitare a fost respinsă, implică achitarea unei noi taxe de verificare a documentaţiei.
    (8) Modelul certificatului de agreare este prevăzut în Anexa nr. 5.8.
    (9) Unitatea specializată medicală şi/sau psihologică cu mai multe puncte de lucru trebuie să îndeplinească condiţiile de agreare prevăzute la art.3 şi art.4 pentru fiecare punct de lucru în parte.

    CAP. III
    Criterii şi condiţii privind acordarea avizului anual
    ART. 7
    (1) Data de expirare a avizului anual este reprezentată de ziua, şi luna anului următor, raportată la data emiterii certificatului de agreare.
    (2) În vederea acordării avizului anual, unitatea medicală şi/sau psihologică agreată are obligaţia de a depune în sistemul informatic cu cel puţin 60 de zile înainte de data expirării, cererea tip pentru acordarea certificatului de agreare /avizului anual (Anexa nr.5.1), însoţită de:
    a) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al unităţii medicale/psihologice prin care atestă că unitatea solicitantă îşi menţine condiţiile iniţiale de agreare şi că îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.3 şi art.4 obligatoriu pe toată durata valabilităţii certificatului de agreare, confirmată prin obţinerea avizului anual (Anexa 5.9);
    b) raportul de activitate pentru anul precedent al cărui model este prevăzut în Anexele 5.13 şi 5.14, care să cuprindă numărul de examinări efectuate şi numărul de persoane declarate apte şi inapte, pe fiecare mod de transport şi tipuri de examinare;
    c) dovada plăţii (chitanţa/OP) tarifului pentru verificarea unităţilor medicale/psihologice, în vederea acordării avizului anual, conform prevederilor legale pentru fiecare punct de lucru în care se efectuează activitatea de examinare medicală/psihologică pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor;
    d) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al unităţii medicale/psihologice, al cărei model este prevăzut în Anexa 5.10, privind:
    - alocarea pentru examinarea medicală a unui timp mediu/consultaţie de 15 minute, iar pentru examinarea psihologică un timp mediu/examinare de 75 de minute, conform timpului standard prevăzut de legislaţia în domeniu;
    – afişarea la loc vizibil a programului de lucru destinat activităţilor de examinare medicală şi/sau psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor;
    – deţinerea şi completarea zilnică şi corectă a evidenţelor obligatorii, inclusiv a unui registru unic de evidenţă a examinărilor, cu rubricile: număr curent, numele şi prenumele persoanei cu atribuţii în siguranţa transporturilor, codul numeric personal, motivul examinării (angajare, control periodic, schimbare în funcţie), modul de transport pentru care se solicită avizul, numărul dosarului personal de siguranţa transporturilor sau al caietului psihologic, persoana juridică angajatoare (adresa angajatorului sau a punctului de lucru), funcţia din siguranţa transporturilor, numărul avizului obţinut şi rezultatul examinării, data eliberării avizului; în cazul unui aviz de inaptitudine se va menţiona motivul inaptitudinii (temporară sau cu restricţie) precum şi data reprogramării pentru reevaluarea medicală/psihologică a persoanei;
    – păstrarea minimum 5 ani a dosarului cu toate documentele medicale şi psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate modurile de transport, cu excepţia celui naval pentru care dosarele vor fi păstrate 6 ani, conform reglementărilor Uniunii Europene;
    – întocmirea documentaţiei de examinare corect şi complet şi eliberarea avizului/certificatului medical (pentru transportul maritim) în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    – transmiterea către Structura de specialitate din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii până în data de 10 a lunii următoare, în format electronic, a raportului lunar privind activitatea desfăşurată, care conţine următoarele informaţii:
    – numărul total de examinări;
    – numărul de examinări pe fiecare mod de transport;
    – numărul de examinări pe tipuri (şcolarizare, angajare, schimbarea funcţiei, examinare periodică);
    – numărul persoanelor declarate inapte, cu precizarea specialităţii medicale care l-a declarat inapt şi a modului de transport, numărul de avize restrictive, cu precizarea specialităţii medicale care l-a declarat apt cu restricţii şi a modului de transport;
    – afişarea la loc vizibil a tarifelor practicate;
    – afişarea la loc vizibil a certificatului de agreare/avizului anual


    (3) În vederea obţinerii avizului anual, toate documentele, lizibil scanate, vor fi depuse în sistemul informatic. Reprezentantul legal al unităţii solicitante răspunde de legalitatea, realitatea şi exactitatea documentelor necesare obţinerii avizului anual.
    (4) După analizarea documentelor depuse, în situaţia în care se constată că acestea sunt incomplete sau se constată neregularităţi ale documentelor depuse, Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii va cere unităţii solicitante completarea sau remedierea neregularităţilor constatate, prin indicarea în clar a documentelor lipsă sau neconforme, în termen de maxim 15 de zile de la data înregistrării cererii de obţinere a avizului anual.
    (5) Unitatea solicitantă are o singură dată posibilitatea de a remedia neregularităţile, în termen de 15 de zile de la data notificării, sub rezerva respingerii cererii de acordare a avizului anual.
    (6) În urma verificării documentelor transmise în sistemul informatic, structura de specialitate respinge sau aprobă cererea şi emite avizul anual al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.12.
    (7) Verificarea în teren a unităţii specializate cu privire la menţinerea condiţiilor de agreare, a concordanţei documentaţiei transmise, precum şi a respectării reglementărilor legale privind efectuarea examinărilor medicale şi/sau psihologice pentru persoanele cu atribuţii în siguranţa transporturilor se va realiza de către o echipă alcătuită din 2 membri, din cadrul Structurii de specialitate, desemnată de conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Controlul va fi efectuat, în mod aleator, în cel mult 12 luni de la data solicitării de avizare şi se finalizează cu încheierea unui Proces-verbal de verificare a condiţiilor iniţiale de agreare precum şi a modului de desfăşurare a activităţii, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.11. Copia procesului-verbal se înmânează reprezentantului legal al unităţii medicale/psihologice verificate.
    (8) Unitatea medicală şi/sau psihologică agreată, are obligaţia să pună la dispoziţia personalului din cadrul Structurii de specialitate din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi din cadrul comisiei de verificare, stabilită conform prevederilor legale, toate documentele solicitate.
    (9) În urma controlului efectuat de către echipa desemnată, conform dispoziţiilor alin. (7), în cazul în care se constată neconformităţi, Structura de specialitate propune conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii aplicarea sancţiunilor administrative.
    (10) Depunerea unei noi cereri de acordare a avizului anual pentru unităţile medicale şi/sau psihologice a căror cerere a fost respinsă, implică achitarea unei noi taxe de verificare a documentaţiei.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 10
    (1) Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii exercită atribuţiile privind reglementarea, coordonarea, supravegherea şi controlul în domeniul specific activităţii de examinare medicală/psihologică, atât în unităţile agreate cât şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii monitorizează modul de exercitare a competenţelor de specialitate în domeniul certificării aeromedicale a personalului aeronautic civil din cadrul entităţilor autorizate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

    ART. 11
        Condiţiile acordării certificatului de agreare/avizului anual se aplică în mod unitar atât unităţilor medicale/psihologice publice, cât şi celor private.

    ART. 12
     Medicii din comisiile medicale de siguranţa transporturilor pot face parte din mai multe comisii medicale de examinare a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, în cadrul unui program de lucru distinct, asumat prin declaraţia program de activitate medic, prevăzută la Anexa 5.5 şi cu respectarea legislaţiei muncii în vigoare.

    ART. 13
    Medicii din comisiile medicale de siguranţa transporturilor organizate la nivelul unităţilor sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii vor efectua examinări medicale pentru persoanele cu atribuţii în siguranţa transporturilor în cadrul normei de bază, cu respectarea legislaţiei muncii în vigoare. Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiei medicale de siguranţa transporturilor membrii acesteia pot primi o indemnizaţie de participare la comisie de 10% din salariul de bază al funcţiei de execuţie îndeplinite.

    ART. 14
    Organizarea şi efectuarea controlului la unităţile medicale/psihologice agreate privind modul de respectare a condiţiilor de agreare precum şi modul de respectare a prevederilor legale privind examinarea medicală şi/sau psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor se realizează de către Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

    ART. 15
    (1) Unităţile medicale/psihologice agreate au obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control din cadrul Structurii de specialitate a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii toate documentele justificative care atestă respectarea prevederilor legale privind examinarea medicală şi/sau psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, respectarea condiţiilor de agreare, prevăzute la Capitolul II - Criterii şi condiţii privind acordarea certificatului de agreare, Capitolul III- Criterii şi condiţii privind acordarea avizului anual, rapoarte şi comunicări în relaţia cu Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi documente medicale/psihologice şi administrative existente la nivelul unităţii controlate şi necesare actului de control.
    (2) Refuzul unităţilor medicale/psihologice agreate de a pune la dispoziţia echipei de control din cadrul Structurii de specialitate a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii toate documentele justificative, care atestă respectarea prevederilor legale privind examinarea medicală şi/sau psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, respectarea condiţiilor de agreare, prevăzute la Capitolul II - Criterii şi condiţii privind acordarea certificatului de agreare, Capitolul III- Criterii şi condiţii privind acordarea avizului anual, rapoarte şi comunicări în relaţia cu de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi documente medicale/psihologice şi administrative existente la nivelul unităţii controlate şi necesare actului de control conform solicitării scrise a echipei de control, se sancţionează cu retragerea certificatului de agreare.

    ART. 16
        Reprezentantul legal al unităţii medicale/psihologice răspunde de legalitatea, realitatea şi exactitatea documentelor necesare obţinerii certificatului de agreare / avizului anual.

    ART. 17
        Unităţile medicale/psihologice agreate au obligaţia să solicite, în condiţiile prezentului ordin, către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii emiterea unui nou certificat de agreare, în situaţia în care apar modificări faţă de condiţiile iniţiale de agreare referitoare la spaţiu sau forma de organizare.

    ART. 18
     Unităţile medicale/psihologice agreate au obligaţia să asigure integritatea, confidenţialitatea şi disponibilitatea datelor gestionate în conformitate cu legislaţia specifică (Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor, Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice).

    ART. 19
        Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după termenul de depunere a cererii însoţite de documentele necesare obţinerii certificatului de agreare, sau după data obţinerii şi care împiedică obţinerea/executarea acestuia, este considerată forţă majoră în sensul legii şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră, şi să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care să se certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi împrejurărilor care au condus la invocarea forţei majore.

    ART. 20
        Lista cu unităţile specializate medicale şi/sau psihologice agreate/cu aviz anual valabil se publică pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi se actualizează periodic.

    ART. 21
    Anexele 5.1 - 5.14 fac parte integrantă din prezenta anexă.

    ANEXA 5.1

        Unitatea medicală/psihologică .............................
        Forma de organizare:
        [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie
        [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie

        Sediu .....................................................
        CUI .......................................................
        Tel./fax ..................................................
        E-mail ....................................................
        CERERE
        PENTRU ACORDAREA CERTIFICATULUI DE AGREARE/AVIZULUI ANUAL*)
        *) - se vor menţine specificaţiile aplicabile titularului solicitării de agreare/aviz anual, care corespunde situaţiei de fapt (celelalte se vor bara/şterge)
        Subsemnatul(a) ...................., având CNP .........................., domiciliat(ă) în localitatea ............... str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ..............., legitimat cu CI seria ..., nr. ..........., telefon ......................, reprezentant legal al ....................., solicit:
        [ ] acordarea certificatului de agreare;
        [ ] acordarea avizului anual al certificatul de agreare seria ...., nr. ......., emis în data de ... /..../..., având data expirării valabilităţii ultimului aviz anual: ..../..../ ....,

        pentru sediul/punctul de lucru*) din judeţul .................., localitatea ................, str. ....................., nr. ..., bl. ...., sc. ..., ap. ..., în conformitate cu dispoziţiile Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. .................., pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor.
     Cunoscând dispoziţiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declaraţii, şi sub sancţiunea faptelor prevăzute şi pedepsite la art. 323 şi 244 din Codul Penal, privind infracţiunile de uz de fals şi înşelăciune, declar pe propria răspundere că documentele depuse/transmise pentru obţinerea/avizarea certificatului de agreare sunt conforme, reflectând întocmai şi cu exactitate stările de fapt reale, caracteristice solicitantului.
     Declar că sunt de acord ca Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Structura de specialitate, să proceseze datele mele personale în cadrul activităţilor ce ţin de aplicarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. .............., în baza şi în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016, privind protecţia
    persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

┌───────────────────┬───────────────────┐
│ │Reprezentant legal │
│Data │Nume şi prenume │
│.................. │.................. │
│ │Semnătura │
│ │.................. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5.2

        Unitatea medicală/ psihologică
        Forma de organizare:
        [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie
        [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie

        Sediu ..................................
        CUI ....................................
        Tel./fax ...............................
        E-mail .................................
        DECLARAŢIE PRIVIND PROGRAMUL DE LUCRU
        [ ] al Comisiei medicale - dedicat examinării personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor
        [ ] al unităţii psihologice
        Subsemnatul(a) ....................., având CNP ......................, domiciliat(ă) în localitatea ................. str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ................, legitimat cu CI seria ....., nr. .............., reprezentant legal al unităţii medicale/psihologice*) ............., titular al certificatului de agreare seria ......., nr. .......... emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în data de ..../.../........, în deplină cunoştinţă şi pe proprie răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declaraţii, declar că în cadrul programului de activităţi desfăşurate la punctul/punctele*) de lucru aparţinând unităţii pe care o reprezint, cu sediul în localitatea ..............., str. ................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ..............., programul de lucru săptămânal dedicat examinărilor medicale/psihologice*) a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor este următorul:
    *) - se vor menţine/bifa specificaţiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situaţiei de fapt (celelalte se vor bara/şterge)


┌───┬─────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │Adresa │Progamul de lucru al comisiei medicale/ │
│NR │(jud.,localitate,│psihologului/psihologilor*) │
│C │str., nr.) ├────┬─────┬────────┬───┬──────┬───────┬────────┤
│ │ │Luni│Marţi│Miercuri│Joi│Vineri│Sâmbătă│Duminică│
├───┼─────────────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│2*)│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│3*)│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────┴────┴─────┴────────┴───┴──────┴───────┴────────┘

    *) - se vor menţine/bifa specificaţiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situaţiei de fapt (celelalte se vor bara/şterge)

┌───────────────────┬───────────────────┐
│ │Reprezentant legal │
│Data │Nume şi prenume │
│.................. │.................. │
│ │Semnătura │
│ │.................. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5.3

        Unitatea medicală/ .........................
        Sediu ......................................
        CUI ........................................
        Tel./fax ...................................
        E-mail .....................................
        LISTA
        aparatelor utilizate de unitatea medicală (laborator de analize medicale)
        pentru efectuarea investigaţiilor paraclinice obligatorii pentru
        personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor

┌────────┬───────────┬──────────┬──────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │Buletine de │
│ │ │ │ │ │ │ │verificare │
│ │Serie/ │Achiziţie │Act de deţinere │Certificat de garanţie │Contract service │Aviz de utilizare │periodică emise de│
│Denumire│nr. aparat │aparat │ │ │ │emis de ANMDMR │furnizori │
│aparat/ │ │ │ │ │ │ │autorizaţi de │
│ │ │ │ │ │ │ │ANMDMR │
│ ├─────┬─────┼───┬──────┼───┬─────┬────────┼─────┬──────────┬────────┼─────┬────────┬────────┼─────┬────┬────────┼──────────┬───────┤
│ │Serie│Număr│Nou│Second│Tip│Serie│Dată act│Serie│Dată │Dată │Serie│Dată │Dată │Serie│Dată│Dată │Serie/ nr.│Dată │
│ │ │ │ │- hand│act│/nr. │deţinere│/ nr.│certificat│expirare│/ nr.│contract│expirare│/ nr.│aviz│expirare│ │emitere│
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴──────────┴───────┘

        Răspund de realitatea şi legalitatea datelor

┌───────────────────┬───────────────────┐
│ │Reprezentant legal │
│Data │Nume şi prenume │
│.................. │.................. │
│ │Semnătura │
│ │.................. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5.4

        Unitatea medicală .....................
        Sediu .................................
        CUI ...................................
        Tel./fax ..............................
        E-mail ................................
        LISTA
        aparatelor utilizate de unitatea medicală pentru efectuarea
        investigaţiilor medicale obligatorii pentru personalul din
        transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor,
        pentru toate cele şase specialităţi medicale: medicină internă,
        chirurgie generală, oftalmologie, ORL, nurologie şi psihiatrie

┌────────────┬───────────┬──────────┬──────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │Buletine de │
│ │ │ │ │ │ │ │verificare │
│ │Serie/ │Achiziţie │ │ │ │Aviz de utilizare │periodică │
│Specialitate│nr.aparat │aparat │Act de deţinere │Certificat de garanţie │Contract service │emis de ANMDMR │emise de │
│/ │ │ │ │ │ │ │furnizori │
│Denumire │ │ │ │ │ │ │autorizaţi de│
│aparat │ │ │ │ │ │ │ANMDMR │
│ ├─────┬─────┼───┬──────┼───┬─────┬────────┼─────┬──────────┬────────┼─────┬────────┬────────┼─────┬────┬────────┼─────┬───────┤
│ │Serie│Număr│Nou│Second│Tip│Serie│Dată act│Serie│Dată │Dată │Serie│Dată │Dată │Serie│Dată│Dată │Serie│Dată │
│ │ │ │ │- hand│act│/nr. │deţinere│/ nr.│certificat│expirare│/ nr.│contract│expirare│/ nr.│aviz│expirare│/ nr.│emitere│
├────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│MEDICINĂ INTERNĂ │
├────────────┬─────┬─────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│CHIRURGIE GENERALĂ │
├────────────┬───────────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴───────────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│OFTALMOLOGIE │
├────────────┬─────┬─────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│ORL │
├────────────┬─────┬─────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│NEUROLOGIE │
├────────────┬─────┬─────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┤
│PSIHIATRIE │
├────────────┬─────┬─────┬───┬──────┬───┬─────┬────────┬─────┬──────────┬────────┬─────┬────────┬────────┬─────┬────┬────────┬─────┬───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼─────┼───┼──────┼───┼─────┼────────┼─────┼──────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────┴─────┴───┴──────┴───┴─────┴────────┴─────┴──────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───────┘

        Răspund de realitatea şi legalitatea datelor

┌───────┬──────────────────────────────┐
│Data │Reprezentant legal │
└───────┴──────────────────────────────┘


    ANEXA 5.5

        Nr. .../ ...........
        DECLARAŢIE
        PROGRAM DE ACTIVITATE MEDIC
     Subsemnatul (a), Dr. ...................... medic specialist/primar ............... în specialitatea ........................ CNP ................. cod parafă ........... domiciliat în ................... posesor al B.I/C.I seria .... nr. ............ sub sancţiunea faptelor prevăzute şi pedepsite la art 326 din Codul penal privitoare la falsul în declaraţii, precum şi la art. 323 şi 244 din Codul penal privind infracţiunile de fals şi înşelăciune, declar pe proprie răspundere următoarele:
        Desfăşor activitate în următoarele locuri de muncă:
    1. ........................
    2. ........................
    n. ........................


        Programul meu de activitate la locurile de muncă sus menţionate este următorul:

┌────────┬────┬─────┬────────┬───┬──────┬───────┬────────┐
│Denumire│ │ │ │ │ │ │ │
│loc de │Luni│Marţi│Miercuri│Joi│Vineri│Sâmbătă│Duminica│
│muncă │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────┼─────┼────────┼───┼──────┼───────┼────────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────┴─────┴────────┴───┴──────┴───────┴────────┘


        Întocmit azi ...........
        Semnătura şi parafa

    ANEXA 5.6

        DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PRIVIND ELIGIBILITATEA
        Subsemnatul ............., în calitate de reprezentant legal al ................., CUI ............., având sediul social în ............., str. ..........., nr. ......., cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de Codul Penal şi sub sancţiunea excluderii din procedura de agreare pentru a examina personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, declar pe propria răspundere, că unitatea medicală pe care o reprezint îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, conform prevederilor OMTI nr. ...../......... privind examinarea medicală şi psihologică a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor şi unitatea medicală pe care o reprezint NU se află în niciuna dintre următoarele situaţii:
    - în incapacitate de plată/ în stare de insolvenţă, conform OUG nr. 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrative teritoriale, respectiv conform Legii nr.85/2014 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare;
    – a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţa de res judicata;
    – în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate;
    – reprezentanţii legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă;
    – reprezentanţii legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale comunităţii;
    – reprezentanţii legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;
    – se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin structura de specialitate sau nu a furnizat aceste informaţii.

        Data:
        Denumire unitate medicală:
        Reprezentant legal:
        Semnătura .......................

    ANEXA 5.7

        PROCES-VERBAL DE VERIFICARE ÎN VEDEREA AGREĂRII
        întocmit astăzi, ..........., la unitatea ........................ la sediul/punctul de lucru din ...........................
        Subsemnaţii:
    1. ...........................................
    2. ...........................................

        reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în prezenţa ......................, reprezentant legal al unităţii medicale/psihologice, am procedat la verificarea concordanţei documentaţiei transmise şi am constatat următoarele:
    1. condiţii de spaţiu:
        ..............................................
        ..............................................

    2. condiţii de autorizare:
        ..............................................
        ..............................................

    3. condiţii de resurse umane:
        ..............................................
        ..............................................
        Medic specialitatea medicină internă: ................... Medic specialitatea chirurgie generală: ................. Medic specialitatea oftalmologie: .................. Medic specialitatea ORL: ................ Medic specialitatea neurologie: ....................... Medic specialitatea psihiatrie: ..........................
        Psiholog examinator: .........................
        ..............................................

        Program de lucru: ............................
        ..............................................


    4. condiţii de dotare:
        ..............................................
        ..............................................

    5. condiţii de raportare:
        ..............................................
        ..............................................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Semnături │
├────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Membrii echipei de control │Reprezentantul legal al │
│ │unităţii │
├──────────────────────────────┬─────────┼──────────────┬──────────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │
│1. │ │Numele şi │Semnătura │
│..............................│Semnătura│prenumele │……………………………………│
│2. │ │………………………………..│ │
│..............................│ │ │ │
└──────────────────────────────┴─────────┴──────────────┴──────────────┘


    ANEXA 5.8

        GUVERNUL ROMÂNIEI
 (a se vedea imaginea asociată)
        MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
        CERTIFICAT DE AGREARE
        Seria ......... Nr. ............ din data de .................
        Unitatea ....................., având sediul/punctul de lucru*) la adresa .................. str. ................ nr. ..., localitatea ..............., judeţul ..........., este agreată să efectueze examinări medicale/psihologice*) pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.
        Prezentul certificat se acordă pe perioadă nedeterminată, cu obligativitatea reconfirmării prin obţinerea avizelor anuale.
        Ministrul Transporturilor
        şi Infrastructurii

    ANEXA 5.9

        Unitatea medicală/psihologică .............................
        Forma de organizare:
        [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie
        [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie

        Sediu ............................
        CUI ..............................
        Tel./fax .........................
        E-mail ...........................
        DECLARAŢIE
     Subsemnatul(a) ......................., având CNP .............., domiciliat(ă) în localitatea ................ str. ..................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ..............., legitimat cu CI seria ...., nr. .........., reprezentant legal al unităţii specializate medicale/psihologice*) ......................., titular al Certificatului de agreare seria ..... nr. ..........., emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în data de .../.../....., în deplină cunoştinţă şi pe proprie răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declaraţii, declar că unitatea pe care o reprezint îndeplineşte şi şi-a menţinut condiţiile iniţiale de agreare, în conformitate şi cu respectarea dispoziţiilor Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. ............, pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor.
        *) - se vor menţine specificaţiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situaţiei de fapt (celelalte se vor bara/şterge)


┌───────────────────┬───────────────────┐
│ │Reprezentant legal │
│Data │Nume şi prenume │
│.................. │.................. │
│ │Semnătura │
│ │.................. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5.10

        Unitatea medicală/ psihologică ..............................
        Forma de organizare:
        [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie
        [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie

        Sediu ............................
        CUI ..............................
        Tel./fax .........................
        E-mail ...........................
        DECLARAŢIE
     Subsemnatul(a) ...................., având CNP ..................., domiciliat(ă) în localitatea ................. str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ................, legitimat cu CI seria ....., nr. .................., reprezentant legal al unităţii specializate medicale/psihologice*) ...................., titular al Certificatului de agreare seria ...... nr. ............, emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în data de .../.../...., cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform legii, sub sancţiunea faptelor prevăzute şi pedepsite la art. 326 din Codul penal, privitoare la falsul în declaraţii, precum şi la art. 323 şi 244 din Codul penal privind infracţiunile de uz de fals şi înşelăciune, declar pe propria răspundere că:
    - pentru pentru examinarea medicală se alocă un timp mediu/consultaţie de 15 minute, iar pentru examinarea psihologică un timp mediu/examinare de 75 de minute, conform timpului standard prevăzut de legislaţia în domeniu;
    – este afişat la loc vizibil programul de lucru destinat activităţilor de examinare medicală şi/sau psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor;
    – există şi se completează zilnic şi corect evidenţele obligatorii, inclusiv registrul unic de evidenţă a examinărilor, cu rubricile: număr curent, numele şi prenumele persoanei cu atribuţii în siguranţa transporturilor, codul numeric personal, motivul examinării (angajare, control periodic, schimbare în funcţie), modul de transport pentru care se solicită avizul, numărul dosarului personal de siguranţa transporturilor sau al caietului psihologic, persoana juridică angajatoare (adresa angajatorului sau a punctului de lucru), funcţia din siguranţa transporturilor, numărul avizului obţinut şi rezultatul examinării, data eliberării avizului; în cazul unui aviz de inaptitudine se va menţiona motivul inaptitudinii (temporară sau cu restricţie) precum şi data reprogramării pentru reevaluarea medicală/psihologică a persoanei;
    – se păstrează pentru minim 5 ani dosarul cu toate documentele medicale şi psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate modurile de transport, cu excepţia celui naval pentru care durata de păstrare este de 6 ani, conform reglementărilor Uniunii Europene;
    – se întocmeşte documentaţia de examinare corect şi complet şi se eliberează avizul/certificatul medical (pentru transportul maritim) în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    – se transmite structurii de specialitate din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în format electronic, raportul lunar privind activitatea desfăşurată, asumat prin semnătura electronică extinsă/ calificată, conform Anexelor nr. 5.13 şi 5.14;
    – sunt afişate la loc vizibil tarifele practicate;
    – este afişat la loc vizibil Certificatul de agreare/ Avizul anual valabil.


┌───────────────────┬───────────────────┐
│ │Reprezentant legal │
│Data │Nume şi prenume │
│.................. │.................. │
│ │Semnătura │
│ │.................. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5.11

             PROCES-VERBAL DE VERIFICARE A CONDIŢIILOR INIŢIALE DE AGREARE
                    PRECUM ŞI A MODULUI DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢII
        întocmit astăzi, ........, la unitatea .............
        la sediul/punctul de lucru din ........
        Subsemnaţii: 1. ................. 2. ............, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de membrii ai comisiei de verificare, în prezenţa d-lui/d-nei ........., reprezentant legal al unităţii medicale/psihologice, am procedat la verificarea concordanţei documentaţiei transmise şi a modului/condiţiilor de desfăşurarea a activităţii, constatând următoarele:
    I. Verificarea menţinerii condiţiilor care au stat la baza agreării privind efectuarea examinărilor medicale şi/sau psihologice pentru persoanele cu atribuţii în siguranţa transporturilor:

┌─────────────────────────────┬────┬────┐
│1)menţinerea condiţiilor de │[ ] │[ ] │
│spaţiu/autorizaţii │Da │Nu │
├─────────────────────────────┼────┼────┤
│2) menţinerea resurselor │[ ] │[ ] │
│umane │Da │Nu │
├─────────────────────────────┼────┼────┤
│3) menţinerea condiţiilor de │[ ] │[ ] │
│dotare cu aparatură │Da │Nu │
└─────────────────────────────┴────┴────┘


    II. Verificarea desfăşurării activităţii de examinare medicală/psihologică:

┌──────────────────────────┬──┬──┬─────┐
│1)programul de lucru │ │ │ │
│destinat activităţilor de │ │ │ │
│examinare medical şi/sau │ │ │ │
│psihologică pentru │[ │[ │ │
│personalul din │] │] │ │
│transporturi cu atribuţii │Da│Nu│ │
│în siguranţa │ │ │ │
│transporturilor este │ │ │ │
│afişat la loc vizibil │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│2) tarifele practicate, │ │ │ │
│certificatul de agreare şi│ │ │ │
│avizul anual valabil emise│[ │[ │ │
│de Ministerului │] │] │ │
│Transporturilor şi │Da│Nu│ │
│Infrastructurii sunt │ │ │ │
│afişate la loc vizibil │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│3) registrul unic de │ │ │ │
│evidenţă a examinărilor în│ │ │ │
│siguranţa transporturilor │[ │[ │ │
│este competat la zi, şi │] │] │ │
│este întocmit în │Da│Nu│ │
│conformitate cu │ │ │ │
│dispoziţiile legale în │ │ │ │
│vigoare │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│4) sunt respectate numărul│[ │[ │ │
│de examinări/zi │] │] │ │
│ │Da│Nu│ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│5) fişele de examinare │[ │[ │[ ] │
│medicală sunt întocmite │] │] │Nu │
│conform prevederilor │Da│Nu│este │
│legale în vigoare │ │ │cazul│
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│6) caietele de examinare │[ │[ │[ ] │
│psihologică sunt întocmite│] │] │Nu │
│conform prevederilor │Da│Nu│este │
│legale în vigoare │ │ │cazul│
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│7) avizele medicale │[ │[ │[ ] │
│eliberate sunt întocmite │] │] │Nu │
│conform prevederilor │Da│Nu│este │
│legale în vigoare │ │ │cazul│
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│8) avizele psihologice │[ │[ │[ ] │
│eliberate sunt întocmite │] │] │Nu │
│conform prevederilor │Da│Nu│este │
│legale în vigoare │ │ │cazul│
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│9) existenţa declaraţiilor│ │ │ │
│pe propria răspundere a │ │ │ │
│persoanelor examinate, din│ │ │ │
│care să reiasă faptul că │[ │[ │ │
│nu au mai fost examinate │] │] │ │
│medical/psihologic la o │Da│Nu│ │
│altă unitate pentru │ │ │ │
│funcţia pentru care │ │ │ │
│solicită examinarea │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│10) chestionarele privind │ │ │[ ] │
│starea de sănătate a celor│[ │[ │Nu │
│examinaţi sunt completate │] │] │este │
│şi anexate fişelor de │Da│Nu│cazul│
│examinare medicală │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│11) au fost raportate │ │ │ │
│lunar, în termenul legal │ │ │ │
│şi conform cerinţelor │ │ │ │
│numărul examinărilor │ │ │ │
│medicale/ psihologice de │[ │[ │ │
│siguranţa transporturilor │] │] │ │
│efectuate, la Structura de│Da│Nu│ │
│specialitate din cadrul │ │ │ │
│Ministerului │ │ │ │
│Transporturilor şi │ │ │ │
│Infrastructurii │ │ │ │
├──────────────────────────┼──┼──┼─────┤
│12) în cazul persoanelor │ │ │ │
│declarate inapte, a fost │ │ │ │
│efectuată raportarea în │ │ │ │
│termen, atât la Structura │ │ │[ ] │
│de specialitate din cadrul│[ │[ │Nu │
│Ministerului │] │] │este │
│Transporturilor şi │Da│Nu│cazul│
│Infrastructurii, cât şi la│ │ │ │
│medicul de familie care a │ │ │ │
│eliberat adeverinţa │ │ │ │
│medicală de boli cronice │ │ │ │
└──────────────────────────┴──┴──┴─────┘


        CONCLUZII ...............
        Menţionăm că pe parcursul verificărilor efectuate comisia nu a constatat şi nu i s-a adus la cunoştinţă nici o altă situaţie de natură să conducă la retragerea certificatului de agreare sau la neacordarea avizului anual.

┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Membrii comisie de verificare │Reprezentantul legal al │
│ │unităţii │
├──────────────────────────────┬─────────┼──────────────┬──────────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │
│1. │Semnătura│Numele şi │Semnătura │
│..............................│……………….. │prenumele │……………………………………│
│2. │………………… │………………………………..│ │
│..............................│ │ │ │
└──────────────────────────────┴─────────┴──────────────┴──────────────┘


    ANEXA 5.12

                                   GUVERNUL ROMÂNIEI
 (a se vedea imaginea asociată)
                     MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
                                       AVIZ ANUAL
        Se certifică faptul că unitatea medicală/psihologică ........., având sediul/punctul de lucru*) la adresa ........ str. ........ nr. ....., localitatea .........., judeţul ........., îndeplineşte condiţiile de agreare şi a făcut dovada respectării conforme, prin declaraţiile pe propria răspundere asumate, a obligaţiilor privind organizarea, desfăşurarea, documentarea şi administrarea activităţilor de examinare medicală/psihologică, prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. ...... pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor.
        Prezentul aviz anual este parte integrantă a Certificatului de agreare seria ..... nr. ...... din data de ..../..../...., emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, şi este valabil de la data de ..../..../.... până la data de ..../...../.....
                    Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii

    ANEXA 5.13

        UNITATEA ........
        AN/LUNĂ RAPORTARE ..........
            RAPORT CU PRIVIRE LA EXAMINĂRILE MEDICALE LUNARE/ANUALE
                      PENTRU SIGURANŢA TRANSPORTURILOR
        Domnul/doamna ......... în calitate de reprezentant legal al ....... din localitatea ........, deţinător al certificatului de agreare seria ..... nr. ..... din data de ......., vă aduc la cunoştinţă că în perioada ....... unitatea noastră a efectuat un număr total de ..... examinări medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, aşa cum sunt definite funcţiile de O.M.T.I nr. ........., astfel:

┌────┬─────────┬───────────────┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ │ │ │Mod de transport │Tip de examinare │Număr de persoane inapte/ specialitate │Număr de persoane inapte/ │Număr de avize restrictive/ specialitate │Număr de avize restrictive/ │
│ │Denumirea│Nr. total de │ │ │ │mod de transport │ │mod de transport │
│Luna│unităţii │examinări, din ├──────┬────────┬─────┬──────┼───────────┬────────┬─────────┬─────────┼────────┬─────────┬────────────┬───┬──────────┬──────────┼──────┬────────┬─────┬──────┼────────┬─────────┬────────────┬───┬──────────┬──────────┼──────┬────────┬─────┬──────┤
│ │ │care: │rutier│feroviar│naval│aerian│şcolarizare│angaiare│schimbare│examinare│medicină│chirurgie│oftalmologie│orl│neurologie│psihiatrie│rutier│feroviar│naval│aerian│medicină│chirurgie│oftalmologie│orl│neurologie│psihiatrie│rutier│feroviar│naval│aerian│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │funcţie │periodică│internă │generală │ │ │ │ │ │ │ │ │internă │generală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼───┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────────────┴──────┴────────┴─────┴──────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────────┴───┴──────────┴──────────┴──────┴────────┴─────┴──────┴────────┴─────────┴────────────┴───┴──────────┴──────────┴──────┴────────┴─────┴──────┘

        Raportarea lunară/anuală se face pe fiecare lună/an în parte, începând cu data/luna agreerii.
        Menţionăm că nu au fost reclamaţii/sesizări privind prestaţia serviciilor medicale la nivelul unităţii agreate în siguranţa transporturilor.
           SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ EXTINSĂ/CALIFICATĂ A REPREZENTANTULUI LEGAL

    ANEXA 5.14

        UNITATEA ..........
        AN/LUNĂ RAPORTARE ........
             RAPORT CU PRIVIRE LA EXAMINĂRILE PSIHOLOGICE LUNARE/ANUALE
                     PENTRU SIGURANŢA TRANSPORTURILOR
        Domnul/doamna ........ în calitate de reprezentant legal al .......... din localitatea ........., deţinător al certificatului de agreare seria ..... nr. ...... din data de ......, vă aduc la cunoştinţă că în perioada ........ unitatea noastră a efectuat un număr total de .....examinări psihologice pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, aşa cum sunt definite funcţiile de O.M.T.I nr. ......., astfel:

┌────┬─────────┬──────────┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ │ │Nr. total │Mod de transport │Tip de examinare │Număr de persoane inapte/ │Număr de avize restrictive/ │
│ │Denumirea│de │ │ │mod de transport │mod de transport │
│Luna│unităţii │examinări,├──────┬────────┬─────┬──────┼───────────┬────────┬─────────┬─────────┼──────┬────────┬─────┬──────┼──────┬────────┬─────┬──────┤
│ │ │din care: │rutier│feroviar│naval│aerian│şcolarizare│angaiare│schimbare│examinare│rutier│feroviar│naval│aerian│rutier│feroviar│naval│aerian│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │funcţie │periodică│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────┼──────┼──────┼────────┼─────┼──────┤
│n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────────┴──────┴────────┴─────┴──────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┴──────┴────────┴─────┴──────┴──────┴────────┴─────┴──────┘


        Raportarea lunară/anuală se face pe fiecare lună/an în parte, începând cu data/luna agreerii.
        Menţionăm că nu au fost reclamaţii/sesizări privind prestaţia serviciilor psihologice la nivelul unităţii agreate în siguranţa transporturilor.
             SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ EXTINSĂ/CALIFICATĂ A REPREZENTANTULUI LEGAL
                                        ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016