Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 31 ianuarie 2024  de aplicare a art. 30^3 alin. (2) şi a art. 30^11 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 31 ianuarie 2024 de aplicare a art. 30^3 alin. (2) şi a art. 30^11 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României

EMITENT: Autoritatea Vamală Română
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 108 din 6 februarie 2024
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 461 din 31 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 6 februarie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme stabilesc, în aplicarea dispoziţiilor art. 45 şi 90 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale capitolului II^1 al titlului I din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, componenţa şi atribuţiile Comisiei de soluţionare a cererilor de suspendare a executării actelor administrativ fiscale care au ca efect aplicarea de taxe la import sau export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe, precum şi structura competentă care monitorizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 30^4 alin. (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) În vederea soluţionării cererilor privind suspendarea executării actului administrativ fiscal care are ca efect aplicarea de taxe la import sau la export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe, în cadrul direcţiilor regionale vamale se constituie câte o comisie formată din:
    a) preşedinte - director executiv al direcţiei regionale vamale;
    b) membru - şef serviciu proceduri vamale şi în domeniul produselor accizabile;
    c) membru - şef serviciu control ulterior;
    d) membru - consilier juridic.

    (2) Secretariatul comisiei este asigurat de serviciul proceduri vamale şi în domeniul produselor accizabile.
    (3) Pentru fiecare membru titular al comisiei se desemnează câte un membru supleant. Membrul supleant este reprezentat de înlocuitorul de drept al membrului titular şi îşi desfăşoară activitatea în absenţa justificată a acestuia.

    CAP. II
    Depunerea şi analizarea cererilor privind suspendarea executării actului administrativ fiscal care are ca efect aplicarea de taxe la import sau la export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe
    ART. 3
    (1) Persoanele interesate depun cererea, prevăzută la art. 30^1 alin. (1) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, la direcţiile regionale vamale în a căror rază teritorială îşi au sediul sau, după caz, domiciliul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme, în scris şi semnată de acestea sau de reprezentantul legal (în cazul persoanelor juridice).
    (2) Cererea menţionată la alin. (1) cuprinde informaţiile prevăzute la art. 30^4 alin. (1) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi este însoţită de înscrisurile prevăzute la art. 30^4 alin. (2) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Pentru constatarea stării de fapt declarate în susţinerea cererii formulate potrivit art. 30^6 din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de soluţionare solicită titularului cererii mijloace de probă care să facă dovada faptului că furnizarea garanţiei ar fi de natură să cauzeze debitorului dificultăţi grave de ordin economic sau social.
    (4) Comisia procedează la determinarea stării de fapt fiscale, solicitând informaţiile pe care le consideră necesare din partea titularului cererii şi a altor persoane. De asemenea poate solicita expertize şi poate efectua constatări la faţa locului, în condiţiile legii.

    ART. 4
    (1) Decizia de suspendare a executării actului administrativ fiscal care are ca efect aplicarea de taxe la import sau la export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe, emisă conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme, conţine următoarele elemente:
    a) unitatea emitentă, numărul de înregistrare, data emiterii, numele şi funcţia persoanei care o semnează;
    b) motivele de fapt şi de drept avute în vedere;
    c) numărul şi data de înregistrare a cererii soluţionate;
    d) datele referitoare la solicitant (denumire/nume, sediu social/domiciliu, cod de identificare fiscală, număr EORI, numele şi prenumele reprezentantului legal);
    e) termenul de valabilitate, stabilit în conformitate cu prevederile art. 30^8 alin. (1) şi, respectiv, alin. (2) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) indicarea căii de atac şi a termenului în care aceasta poate fi contestată;
    g) alte informaţii necesare.

    (2) Decizia de suspendare a executării actului administrativ fiscal produce efecte începând cu data comunicării.
    (3) Comisia de soluţionare poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea solicitantului. Decizia corectată se comunică solicitantului, potrivit legii.

    ART. 5
    Secretariatul comisiei comunică solicitantului, autorităţii vamale emitente a actului administrativ fiscal a cărui suspendare se solicită, biroului vamal unde s-a constituit garanţia şi direcţiei juridice din cadrul Autorităţii Vamale Române soluţia dată în soluţionarea cererii de suspendare.

    CAP. III
    Monitorizarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 30^4 alin. (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, de către titularul deciziei pe toată perioada acordării suspendării
    ART. 6
    (1) Monitorizarea îndeplinirii de către titularul deciziei pe toată perioada acordării suspendării a condiţiilor prevăzute la art. 30^4 alin. (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează de către serviciul proceduri vamale şi în domeniul produselor accizabile din cadrul direcţiilor regionale vamale.
    (2) Dispoziţiile art. 30^11 din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică mutatis mutandis.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 7
    Direcţia juridică din cadrul Autorităţii Vamale Române comunică comisiei de soluţionare şi biroului vamal unde s-a constituit garanţia, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la pronunţare, soluţia definitivă pronunţată în căile de atac exercitate în conformitate cu prevederile art. 44 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, respectiv ale art. 30^1 alin. (2) şi (3) şi art. 30^10 alin. (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme.

    ANEXA 1

    la norme
    Denumirea/Numele solicitantului .................................
    Codul de identificare fiscală/CNP .............................
    Codul EORI ..............................
    Adresa ......................................................
    Telefon .....................................................
    Nr. de înregistrare ........................................
    CERERE
    În conformitate cu prevederile art. ........... alin. .......... din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, în baza documentaţiei anexate, solicităm suspendarea executării actului administrativ fiscal care are ca efect aplicarea de taxe la import sau la export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe - Decizia de regularizare a situaţiei nr. ............................. din data de ......................., emis de ......................, pe care îl anexez în copie.
    Documente anexate la cerere:
    .......................................................
    .......................................................

    Solicitant/Reprezentantul legal al solicitatului,
    ......................................
    (numele şi prenumele)
    ......................................
    (semnătura)
    Data ..............................

    ANEXA 2

    la norme
    MINISTERUL FINANŢELOR
    AUTORITATEA VAMALĂ ROMÂNĂ
    Direcţia Regională Vamală .................................
    DECIZIA
    nr. ........... din data ...................
    În conformitate cu prevederile art. ........... alin. ............. din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza documentaţiei depuse de ......................., cu sediul/domiciliul în ......................, cod de identificare fiscală/CNP ......................, nr. EORI ......................, înregistrată cu nr. ..............din data ................, precum şi pe baza constatărilor comisiei de soluţionare, se acordă suspendarea executării actului administrativ fiscal care are ca efect aplicarea de taxe la import sau la export corespunzător datoriei vamale şi a altor taxe - Decizia de regularizare a situaţiei nr. ................ din data de ............................, emis de ................................................... .
    Solicitantul a constituit/nu a constituit garanţia prevăzută la art. 30^5 din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie este valabilă până la data ............................. .
    Director executiv,
    .............................................
    (numele şi prenumele)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016