Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 28 noiembrie 2008  privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depasit durata normala de functionare/durata de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 28 noiembrie 2008 privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depasit durata normala de functionare/durata de serviciu

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 861 din 20 decembrie 2008
ART. 1
Pentru înţelegerea prezentelor norme, termenii de specialitate se definesc dupã cum urmeazã:
a) aviz tehnic - document eliberat de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, care atestã cã poate fi prelungitã durata normalã de funcţionare a unui vehicul feroviar în condiţiile prescrise sau cã se poate acorda o nouã duratã normalã de funcţionare unui vehicul feroviar, în condiţiile modernizãrii acestuia;
b) duratã normalã de funcţionare - durata de utilizare în care se recupereazã, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe, pe calea amortizãrii;
NOTĂ:
Durata normalã de funcţionare a unui mijloc fix este mai micã decât durata de serviciu a acestuia. Prin mijloc fix în sensul prezentului ordin se înţelege vehicul feroviar.
c) duratã de serviciu - perioada de timp proiectatã, pentru care se prevede cã vehiculul feroviar îndeplineşte specificaţiile de performanţã, funcţionând în condiţiile de mediu şi la un nivel de utilizare specificate, cu susţinerea logisticã recomandatã;
NOTĂ:
Durata de serviciu a unui vehicul feroviar este determinatã de durata de serviciu a structurii de rezistenţã.
d) deţinãtor ai unui vehicul feroviar - entitate care exploateazã economic, într-o manierã durabilã, un vehicul feroviar ca mijloc de transport, fie cã este proprietarul vehiculului feroviar, fie cã are drept de folosinţã asupra lui (împuternicit);
NOTĂ:
Deţinãtorul este acea entitate a cãrei denumire este înscrisã în registrul de înmatriculare şi/sau pe vehicul.
e) modernizare - orice lucrare majorã de modificare a vehiculului feroviar sau a unei pãrţi a vehiculului feroviar, care aduce o îmbunãtãţire a randamentului general al vehiculului;
NOTĂ:
Prin modernizare, parametrii şi caracteristicile tehnice ale vehiculului şi ale materialelor, ansamblurilor, subansamblurilor, în special ale acelora care influenţeazã siguranţa circulaţiei, sãnãtatea oamenilor, securitatea mãrfurilor şi protecţia mediului, vor fi aduse la nivelul cerinţelor din reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale specifice în vigoare.
f) structura de rezistenţã a unui vehicul feroviar - saşiul şi/sau cutia vehiculului;
ART. 2
Avizul tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare, a cãror duratã normalã de funcţionare, stabilitã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, a fost depãşitã, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare, care au depãşit durata de serviciu stabilitã de <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale feratã. Revizii şi reparaţii planificate" sau de proiectant/constructor, pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 , se elibereazã dacã vehiculul feroviar, pentru care s-a solicitat menţinerea în funcţiune sau acordarea unei noi durate normale de funcţionare, îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are efectuatã reparaţia planificatã cu ridicarea de pe osii, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare (de exemplu, reparaţiile tip RP, RR, RG, RK);
b) deformaţiile şi coroziunile elementelor din structura de rezistenţã se încadreazã în limitele prevãzute în instrucţiile de reparaţii şi normele tehnice feroviare în vigoare;
c) are dotãrile minime şi îndeplineşte condiţiile tehnice prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002/2001, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 , precum şi în reglementãrile tehnice naţionale şi/sau internaţionale specifice în vigoare;
d) are efectuate toate modificãrile constructive impuse prin reglementãrile tehnice naţionale şi/sau internaţionale în vigoare pentru tipul respectiv de vehicul feroviar;
e) are efectuate toate remedierile necesare înlãturãrii defecţiunilor referitoare la fisurile, coroziunile, deformaţiile constatate, precum şi toate neconformitãţile menţionate în raportul tehnic de evaluare a stãrii tehnice.
ART. 3
(1) Verificarea din punct de vedere tehnic a respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 2 se efectueazã, pentru fiecare vehicul feroviar, la operatorul economic autorizat care executã reparaţia planificatã cu ridicarea de pe osii/boghiuri, conform reglementãrilor specifice în vigoare.
(2) Verificarea prevãzutã la alin. (1) va fi fãcutã de cãtre o comisie de evaluare tehnicã, care se va întruni în termen de 15 zile de la data depunerii la AFER a cererii deţinãtorului, în cazul în care dosarul este complet, şi care va fi formatã din:
- inspectorul tehnic AFER, care va fi preşedintele comisiei;
- reprezentantul deţinãtorului vehiculului feroviar;
- reprezentantul operatorului economic autorizat la sediul cãruia se face evaluarea stãrii tehnice;
- alţi specialişti din cadrul AFER, la solicitarea preşedintelui comisiei.
(3) Rezultatul verificãrilor se consemneazã într-un raport tehnic de evaluare, al cãrui model este conform anexei nr. 3 la ordin.
ART. 4
Pentru obţinerea avizului tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare care au depãşit durata normalã de funcţionare, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare care au depãşit durata de serviciu, deţinãtorul vehiculelor feroviare trebuie sã depunã la AFER un dosar care sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea pentru acordarea avizului tehnic, din care sã rezulte:
- denumirea persoanei juridice solicitante şi datele de identificare, inclusiv numãrul de înregistrare de la registrul comerţului;
- denumirea, seria şi numãrul de identificare ale vehiculului/vehiculelor feroviar/feroviare, pentru care solicitã avizul tehnic;
- durata normalã de funcţionare şi/sau durata normalã de funcţionare rãmasã, stabilitã de cãtre persoana juridicã solicitantã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 ;
- durata de serviciu conform <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 364/2008 sau durata de serviciu stabilitã de proiectant/constructor pentru vehiculele care nu sunt prevãzute în acest ordin;
- modernizãrile efectuate anterior sau cele ce urmeazã a fi efectuate vehiculului feroviar, în cadrul reparaţiei planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri, pentru care se solicitã acordarea unei noi durate normale de funcţionare;
b) documentele din care sã rezulte urmãtoarele date pentru fiecare vehicul feroviar nominalizat în cerere:
- anul de fabricaţie şi, dupã caz, de modernizare;
- data efectuãrii ultimei reparaţii planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri (RP, RR, RG, RK, dupã caz) şi denumirea operatorului economic executant;
- data efectuãrii reparaţiilor accidentale datorate deformãrii sau distrugerii unor elemente componente din structura de rezistenţã a vehiculului feroviar, cu precizarea datei la care s-au efectuat aceste reparaţii, şi denumirea operatorului economic reparator care a efectuat fiecare reparaţie, dacã este cazul;
- modificãrile, îmbunãtãţirile sau modernizãrile efectuate, cu precizarea anului în care au fost realizate, dacã este cazul;
- denumirea operatorului economic reparator autorizat şi data preconizatã pentru prezentarea vehiculului feroviar în vederea convocãrii comisiei de evaluare tehnicã;
- denumirea operatorului economic reparator autorizat care va pregãti vehiculul pentru evaluarea stãrii tehnice a structurilor de rezistenţã, precum şi intervalul de timp în care poate fi convocatã comisia de evaluare tehnicã;
c) copia documentului din care sã rezulte cã deţine vehiculul/vehiculele feroviar/feroviare pentru care solicitã avizul tehnic;
d) copia agrementului tehnic feroviar pentru vehiculul/ vehiculele feroviar/feroviare din import;
e) dovada achitãrii tarifului pentru eliberarea avizului tehnic.
ART. 5
(1) Pe baza analizei documentelor din dosarul depus de solicitant şi a raportului tehnic întocmit de comisia de evaluare tehnicã, în termen de 15 zile de la data semnãrii raportului tehnic de evaluare, AFER va elibera avizul tehnic (anexa nr. 2) sau va comunica solicitantului, în scris, decizia privind neacordarea avizului tehnic, cu motivarea neacordãrii acestuia.
(2) Dacã în termen de 60 de zile de la primirea comunicãrii deciziei de neacordare a avizului tehnic solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformitãţilor precizate în decizie, AFER va elibera avizul tehnic solicitat, în termen de 15 zile de la data prezentãrii dovezilor. În caz contrar, cererea se considerã respinsã.
ART. 6
În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentelor norme, AFER va elabora şi va publica în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER metodologia de aplicare a prezentului ordin.
ART. 7
(1) Vehiculele feroviare pentru care s-a eliberat un aviz tehnic de menţinere în funcţiune sau de acordare a unei noi durate normale de funcţionare vor avea inscripţionate, vizibil, urmãtoarele date:
- seria şi numãrul avizului tehnic emis de AFER;
- data emiterii avizului tehnic;
- data expirãrii avizului tehnic.
(2) Locul şi modul de inscripţionare a datelor prevãzute la alin. (1) se vor stabili de cãtre AFER, prin decizie a directorului general.
(3) Decizia prezentatã la alin. (2) se publicã în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
ART. 8
În caz de pierdere sau deteriorare a avizului tehnic, AFER va elibera contra cost, la cerere, un duplicat al acestuia.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016