Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 28 mai 2008  de aplicare a Programului national apicol pentru perioada 2008-2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 28 mai 2008 de aplicare a Programului national apicol pentru perioada 2008-2010

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 3 iunie 2008
NORME din 28 mai 2008
de aplicare a Programului naţional apicol pentru perioada 2008-2010
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 3 iunie 2008


ART. 1
(1) Beneficiarii Programului, aşa cum sunt definiţi în anexa nr. 1, solicitã anual ajutorul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituitã conform legislaţiei în vigoare, şi depun la sediul acesteia urmãtoarele documente justificative:
a) cerere pe baza cãreia solicitã ajutorul financiar cuvenit şi în care se menţioneazã acordul acestora de derulare a ajutorului prin intermediul formei asociative;
b) declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã cã aceştia nu au mai solicitat ajutor financiar prin intermediul altei forme asociative;
c) copie de pe actul de identificare - B.I./C.I., în cazul persoanelor fizice;
d) copie de pe certificatul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice;
e) copie de pe adeverinţa care sã ateste proprietatea şi numãrul familiilor de albine înscrise în Registrul agricol, eliberatã de consiliul local;
f) copie de pe atestat sau certificat ori diplomã care sã confirme pregãtirea apicultorului în domeniul apicol;
g) copie de pe documentul de înregistrare/autorizare sanitarã veterinarã, eliberat de direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cãreia îşi desfãşoarã permanent activitatea exploataţia/unitatea.
(2) Beneficiarii Programului, crescãtori de familii de albine ecologice, solicitã anual ajutorul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituitã conform legislaţiei în vigoare, şi depun la sediul acesteia documentele prevãzute la alin. (1), la care se anexeazã:
a) copie de pe fişa de înregistrare a producãtorului în agricultura ecologicã, aprobatã de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
b) copie de pe contractul producãtorului ecologic încheiat cu un organism de inspecţie şi certificare, aprobat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
c) copie de pe certificatul de confirmare/conformitate elaborat de organismul de inspecţie şi certificare, pentru familiile în conversie sau certificate;
d) copie de pe certificatul de atestare ecologicã a familiilor de albine sau certificatul MASTER însoţit de anexã, pentru solicitanţii care fac parte dintr-o schemã de certificare "în grup", dupã caz, eliberat de organismul de inspecţie şi certificare acreditat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale cu care producãtorul a încheiat contract.
ART. 2
(1) Forma asociativã legal constituitã are obligaţia de a pãstra la sediul acesteia urmãtoarele:
a) documentele prevãzute la art. 1;
b) procesul-verbal din care sã reiasã cã membrii formei asociative au primit de la aceasta medicamentele în vederea combaterii varoozei, mãtcile, roiurile la pachet, roiurile pe faguri sau familiile de albine solicitate;
c) calendarul tratamentelor întocmit şi urmãrit de reprezentanţii formei asociative;
d) registrul membrilor care au solicitat ajutor financiar.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se arhiveazã conform legislaţiei în vigoare şi sunt puse la dispoziţia reprezentanţilor compartimentului de inspecţie din cadrul centrelor judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, precum şi organelor de control abilitate.
ART. 3
Forma asociativã legal constituitã, pe baza cererilor şi a documentelor depuse de membrii sãi, depune la centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza cãruia îşi are sediul înregistrat în actele de constituire, urmãtoarele documente:
a) cererea de solicitare a ajutorului financiar pentru fiecare acţiune în parte;
b) centralizatorul membrilor asociaţiei care solicitã ajutor financiar pentru fiecare acţiune în parte;
c) copii de pe actele de constituire ale formei asociative legal constituite;
d) documentul de identitate bancarã al formei asociative legal constituite;
e) copie de pe factura fiscalã de achiziţie a produselor de combatere a varoozei;
f) copie de pe factura fiscalã de achiziţie a mãtcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine;
g) copie de pe documentele fiscale de efectuare a plãţii produselor de combatere a varoozei;
h) copie de pe documentele fiscale de efectuare a plãţii mãtcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine;
i) copie de pe certificatul de origine care atestã provenienţa mãtcilor din ferme de elitã acreditate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie şi autorizate sanitar-veterinar;
j) copie de pe declaraţia de conformitate care atestã provenienţa mãtcilor din ferme de multiplicare acreditate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie şi autorizate sanitar-veterinar;
k) devizul de cheltuieli cu medicamentele folosite pentru combaterea varoozei pe familia de albine, conform schemei de tratament.
ART. 4
Pentru acţiunile realizate în anul 2008, prevãzute în Program, termenul-limitã de depunere a cererii şi a documentelor care o însoţesc este 1 august 2008.
ART. 5
(1) Dupã finalizarea procesului de înregistrare şi verificare a cererilor depuse de formele asociative legal constituite, centrele judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, întocmesc şi transmit Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã centralizatorul cu solicitãrile ajutorului financiar pentru fiecare acţiune în parte, în vederea stabilirii nivelului ajutorului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 17 august 2007.
(2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã transmite centrelor sale judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, nivelul ajutorului financiar în cadrul fiecãrei acţiuni prevãzute în Program.
ART. 6
(1) Centrele judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, dupã calcularea şi aprobarea sumelor aferente cererilor, întocmesc şi transmit Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã o situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata ajutorului financiar.
(2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale o situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata ajutorului financiar.
ART. 7
În baza situaţiilor centralizatoare ale sumelor solicitate pentru plata ajutorului financiar, transmise de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţitã de situaţia centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata ajutorului financiar.
ART. 8
Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile solicitanţilor ajutorului financiar, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 9
(1) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã elaboreazã formularistica de solicitare, înregistrare, centralizare, procedurile de desfãşurare a activitãţii şi procedura de control conform riscurilor evaluate, în vederea aplicãrii acţiunilor cuprinse în Program.
(2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, prin centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pune la dispoziţia solicitanţilor formularistica şi documentaţia necesarã realizãrii acţiunilor cuprinse în Program.
(3) Forma asociativã legal constituitã, pe parcursul unui an, prezintã o singurã datã, la prima solicitare, actele de identificare, în copie, precum şi originalele pentru autentificare.
(4) Forma asociativã legal constituitã va anunţa orice modificare privind identificarea ei la centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 5 de zile lucrãtoare de la respectiva modificare.
ART. 10
(1) Pentru anul 2008, valoarea sprijinului financiar de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale este în limita sumei de 6.717.150 lei, conform prevederilor Deciziei Comisiei din 17 august 2007 prin care s-a aprobat Programul naţional apicol pentru perioada 2008-2010 în temeiul Regulamentului (CE) nr. 797/2004 al Consiliului, precum şi contribuţia financiarã a Comisiei Europene la acesta.
(2) În cazul în care suma solicitatã de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite şi aprobatã de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã se încadreazã în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 17 august 2007, nivelul ajutorului financiar se stabileşte la valoarea de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor în vederea combaterii varoozei, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri şi a familiilor de albine, conform facturii.
(3) În cazul în care suma solicitatã de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite şi aprobatã de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã depãşeşte suma aprobatã prin Decizia Comisiei Europene din data de 17 august 2007, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã stabileşte nivelul ajutorului financiar la valoarea cea mai micã de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor în vederea combaterii varoozei, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri şi a familiilor de albine, conform facturii, pentru toţi beneficiarii.
(4) În cazul în care şi dupã aplicarea prevederilor alin. (3) se depãşeşte suma aprobatã prin Decizia Comisiei Europene din data de 17 august 2007, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã stabileşte nivelul ajutorului financiar ca procent din valoarea cea mai micã de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor în vederea combaterii varoozei, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri şi a familiilor de albine, conform facturii, pentru toţi beneficiarii, pânã la limita sumei aprobate.

______________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016