Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1
Prevederile prezentelor norme se aplicã atât pentru analiza reţelei de transport de interes naţional şi european în ansamblul ei, cât şi a proiectelor prioritare care o compun.
ART. 2
Reţeaua de transport de interes naţional şi european în ansamblul sãu are urmãtoarele elemente componente:
a) infrastructura de transport compusã din reţele de cãi rutiere, reţele de cãi feroviare, reţele de cãi navigabile interioare, noduri/puncte de distribuţie compuse din porturi pe cãi navigabile interioare, porturi maritime, aeroporturi, terminale de transport combinat;
b) infrastructura de management şi de informare asupra traficului, compusã din instalaţii tehnice, sisteme de informaţii, sisteme de comunicaţii;
c) infrastructura de determinare a poziţiei transportului şi de navigaţie.
ART. 3
Finanţarea realizãrii reţelei de transport de interes naţional şi european se va asigura din fonduri publice, aşa cum sunt definite în <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, şi din alte surse legal constituite şi presupune:
a) stabilirea necesarului de documentaţii tehnico-economice pentru realizarea proiectelor prioritare;
b) elaborarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse în cadrul proiectelor prioritare ale reţelei de transport de interes naţional şi european, care nu au aceste documentaţii;
c) avizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse în cadrul proiectelor prioritare ale reţelei de transport de interes naţional şi european de cãtre Comitetul tehnico-economic/Consiliul interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe şi aprobarea acestora de cãtre ordonatorul principal de credite şi/sau de cãtre Guvern, conform nivelului de competenţã prevãzut în <>Legea nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu modificarea limitelor valorice ulterioare privind competenţele de aprobare a documentaţiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii noi.
ART. 4
Analiza reţelei de transport de interes naţional şi european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun se realizeazã prin:
a) identificarea obiectivelor aferente proiectelor prioritare din cadrul reţelei de transport de interes naţional şi european, astfel cum sunt prevãzute în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 203/2003 , republicatã, pe fiecare element de reţea;
b) stabilirea termenului de finalizare şi a calendarului etapizat în vederea finalizãrii proiectelor prioritare din cadrul reţelei de transport de interes naţional şi european;
c) identificarea stadiului de realizare a proiectelor prioritare privind promovarea documentaţiilor tehnico-economice şi realizarea obiectivelor.
ART. 5
În analiza realizãrii proiectelor prioritare corespunzãtoare reţelei de transport de interes naţional şi european se va ţine cont de:
a) asigurarea îmbunãtãţirii continue a libertãţii de mişcare a persoanelor şi mãrfurilor pe întreg teritoriul României, în cele mai bune condiţii sociale, de mediu şi de siguranţã posibile;
b) asigurarea accesului nediscriminatoriu al utilizatorilor la infrastructurile de transport, în condiţii economice acceptabile, de calitate şi de siguranţã;
c) asigurarea legãrii regiunilor izolate şi periferice cu regiunile centrale, precum şi a legãturii fãrã strangulãri între marile centre urbane şi restul ţãrii;
d) asigurarea dezvoltãrii echilibrate şi utilizarea tuturor modurilor de transport, ţinându-se cont de avantajele lor comparative;
e) utilizarea optimã a capacitãţilor de infrastructurã de transport existente;
f) asigurarea interoperabilitãţii în cadrul modurilor de transport şi încurajarea intermodalitãţii;
g) viabilitatea economicã;
h) interconectarea la reţeaua transeuropeanã de transport şi la reţelele ţãrilor vecine, precum şi interoperabilitatea şi accesul la aceste reţele;
i) proiectarea şi dimensionarea reţelei de transport de interes naţional şi european, astfel încât sã asigure efectuarea transporturilor necesare realizãrii nevoilor de apãrare a ţãrii, pe timp de pace, în situaţii de crizã şi pe timp de rãzboi.
ART. 6
Fiecare proiect prioritar va fi detaliat conform unei fişe de proiect al cãrei model este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme de analizã.
ART. 7
Analiza reţelei de transport de interes naţional şi european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun va conduce la:
a) prioritizarea proiectelor prioritare şi stabilirea unui calendar de finalizare a proiectelor prioritare din cadrul reţelei;
b) elaborarea şi monitorizarea Planului de mãsuri pentru începerea sau finalizarea proiectelor prioritare, în conformitate cu termenele asumate în calendar, şi stabilirea mãsurilor pentru eliminarea deficienţelor;
c) identificarea şi asigurarea resurselor financiare pentru finalizarea la termenele stabilite a obiectivelor aferente proiectelor prioritare;
d) monitorizarea obiectivelor finalizate privind respectarea parametrilor proiectaţi.
ANEXĂ
la norme
--------
FIŞA PROIECTULUI
1. Descrierea proiectului prioritar:
1.1. obiectivele proiectului prioritar;
1.2. descrierea obiectivelor;
1.3. cost estimat iniţial: ..... mii lei, în preţuri la data de ..... (lunã/an - data aprobãrii documentaţiei tehnico-economice - studiu de fezabilitate).
1.4. principalele beneficii aşteptate de la proiectul prioritar:
- asigurarea utilizãrii optime a capacitãţilor de infrastructurã de transport existente;
- acoperirea integralã a teritoriului României;
- posibilitatea conectãrii la reţeaua transeuropeanã de transport;
- asigurarea interoperabilitãţii în cadrul modurilor de transport.
1.5. rezultate planificate:
1.5.1. indicatori fizici privind:
- eliminarea strangulãrilor şi a zonelor periculoase;
- finalizarea rutelor principale;
- asigurarea legãturilor dintre diverse localitãţi;
- asigurarea interoperabilitãţii;
- completarea secţiunilor lipsã;
- optimizarea capacitãţii infrastructurii existente;
- îmbunãtãţirea nodurilor reţelelor;
- îmbunãtãţirea platformelor intermodale;
1.5.2. numãr de persoane deservite/suprafaţã acoperitã: se specificã numãrul de populaţie şi/sau aria care va beneficia de investiţie - oraş, judeţ, regiune, întreaga ţarã.
2. Planul de finanţare a proiectului prioritar:
2.1. structura costurilor totale: pe surse de finanţare, categorii de cheltuieli şi metode de contractare;
2.2. plan detaliat de finanţare, incluzând fonduri proprii, fonduri de la buget, fonduri europene, fonduri speciale, fonduri ale administraţiei locale, împrumuturi interne sau externe şi potenţiale contribuţii ale donatorilor;
2.3. alte obligaţii, plãţi sau garanţii, care rezultã din proiectul prioritar;
2.4. costuri recurente anuale generate de proiect.
3. Stadiul actual al proiectului prioritar:
3.1. costul total al proiectului prioritar rezultat din însumarea costurilor totale decontate şi a restului de executat, actualizat pe baza indicilor de preţuri de consum lunari comunicaţi de Institutul Naţional de Statisticã;
3.2. durata aprobatã/durata efectivã de realizare;
3.3. execuţie: procente de execuţie fizicã, procente din valoarea totalã la deschiderea finanţãrii.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: