Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 25 mai 2000  privind taxa pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 25 mai 2000 privind taxa pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 284 din 22 iunie 2000
──────────
    Aprobate prin ORDINUL 725 din 25 mai 2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 22 iunie 2000.
──────────
    CAP. 1
    Utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, în baza Legii petrolului nr. 134/1995, şi cele aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni"
    1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată, livrarea de utilaje şi echipamente, precum şi prestările de servicii, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, în baza Legii petrolului nr. 134/1995, se vor efectua cu scutire de taxa pe valoarea adăugată, iar furnizorii şi prestatorii vor deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor şi serviciilor achiziţionate, destinate acestor operaţiuni.
    Scutirea de taxa pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere, se realizează prin restituirea taxei pe valoarea adăugată titularilor acordurilor petroliere, persoane juridice străine, de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    În acest scop titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, vor prezenta direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată prezentată în anexa nr. 1 la prezentele norme şi documentaţia necesară restituirii, care va cuprinde:
    a) copii de pe contractele privind realizarea obiectivelor de investiţii de către investitorii străini pe teritoriul României, aprobate de Guvern;
    b) copii de pe contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii;
    c) copii de pe certificatele de înregistrare ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
    d) documentele justificative privind cheltuielile, respectiv facturi fiscale sau alte documente specifice prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, din care să rezulte cuantumul taxei pe valoarea adăugată;
    e) dovada plăţii bunurilor sau serviciilor achiziţionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată (ordine de plată, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale);
    f) orice alte documente considerate necesare pentru soluţionarea cererii.

    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se analizează şi se verifica, urmărindu-se respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea adăugată. După verificare se va întocmi un proces-verbal de control din care să rezulte suma de restituit şi suma neaprobata, cu menţionarea detaliată a motivelor ce au condus la aceasta decizie. Sumele de restituit se comunică direcţiei trezorerie din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Măsurile dispuse prin procesul-verbal de control pot fi contestate de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, conform prevederilor Legii nr. 105/1997 pentru soluţionarea obiectiunilor, contestaţiilor şi a plangerilor asupra sumelor constatate şi aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finanţelor, cu modificările ulterioare.

    2. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000, livrările de utilaje şi echipamente, precum şi prestările de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni" se vor efectua cu scutire de taxa pe valoarea adăugată, iar furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii vor deduce taxa aferentă bunurilor şi serviciilor achiziţionate, destinate acestor operaţiuni.
    Furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii care participa la realizarea obiectivului de investiţii menţionat la alineatul precedent pot factura bunurile livrate şi serviciile prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrărilor destinate realizării acestor operaţiuni, pe baza unui certificat, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme, eliberat de Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov, la care este înregistrat beneficiarul investiţiei ca plătitor de impozite şi taxe.
    Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, întocmită potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme, pe baza documentaţiei care trebuie să cuprindă:
    a) copia de pe actele de înfiinţare şi funcţionare a beneficiarului investiţiei;
    b) copia de pe certificatul de înregistrare fiscală a beneficiarului investiţiei;
    c) copia de pe documentul prin care se aproba realizarea investiţiei;
    d) copia de pe contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau cu prestatorii de servicii;
    e) certificatul de atestare fiscală eliberat în acest scop;
    f) copia de pe certificatele de înregistrare ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
    g) orice alte documente considerate necesare pentru soluţionarea cererii.


    CAP. 2
    Bunurile şi serviciile finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice
    I. Pentru bunurile şi serviciile finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile, acordate de guverne străine sau de organisme internaţionale, cota zero a taxei pe valoarea adăugată se aplică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    1. să se realizeze obiective de investiţii nominalizate în hotărâri ale Guvernului sau prevăzute în acorduri, protocoale şi înţelegeri încheiate cu guverne străine sau cu organisme internaţionale;
    2. finanţarea să fie asigurată din:
    a) fondul de contrapartida constituit din contravaloarea în lei a ajutoarelor primite de România sub forma de bunuri şi de servicii;
    b) ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau de organisme internaţionale.


    II. Pentru bunurile şi serviciile finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, precum şi din donaţii ale persoanelor fizice, cota zero a taxei pe valoarea adăugată se aplică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    1. să se realizeze obiective nominalizate în hotărâri ale Guvernului sau prevăzute în acorduri, protocoale şi înţelegeri încheiate cu organizaţii nonprofit şi de caritate, cu excepţia obiectivelor realizate din donaţii ale persoanelor fizice;
    2. obiectivele să fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social, filantropic, religios, de apărare a sănătăţii, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, sportiv, de protecţie şi ameliorare a mediului, de protecţie şi conservare a monumentelor istorice şi de arhitectura şi să fie concretizate în bunuri şi servicii, cum sunt: construcţii, dotări cu tehnica de calcul, aparatura de specialitate, mobilier specific etc.; prin obiectiv nu se înţelege achiziţionarea de materiale consumabile şi servicii sau de alte bunuri nelegate strict de realizarea scopurilor menţionate mai sus;
    3. finanţarea să fie asigurată din:
    a) fonduri ale organizaţiilor nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara;
    b) donaţii ale persoanelor fizice.


    III. Cota zero a taxei pe valoarea adăugată se realizează prin una dintre următoarele modalităţi:
    a) prin exercitarea dreptului de deducere de către beneficiarii obiectivelor sau ai proiectelor, dacă aceştia sunt plătitori de taxa pe valoarea adăugată;
    b) prin restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente aprovizionarilor destinate realizării obiectivelor sau proiectelor ai căror beneficiari nu sunt plătitori de taxa pe valoarea adăugată de către organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe.
    Restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente obiectivelor sau proiectelor ai căror beneficiari sunt neplatitori de taxa pe valoarea adăugată se efectuează de organele fiscale teritoriale, la cererea acestora.
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se vor depune la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, şi vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative atrag pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.
    Documentaţia necesară pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată va cuprinde:
    - cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme;
    – copia de pe certificatul de înregistrare fiscală;
    – comunicarea băncii privind atribuirea numărului de cont: curent, investiţii - lei, valuta;
    – copia de pe autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    – documentele justificative privind cheltuielile, respectiv facturi fiscale sau alte documente specifice prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, din care să rezulte cuantumul taxei pe valoarea adăugată;
    – dovada plăţii până la data soluţionării cererii pentru bunurile sau serviciile achiziţionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată (dispoziţii de plată, dispoziţii de încasare, ordine de plată, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale);
    – documentele din care să rezulte modalitatea de finanţare, însoţite de traducerea autorizata a acestora, după caz.

    În situaţia în care pentru efectuarea verificării şi analizei sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată.
    Cererile se analizează şi se verifica, urmărindu-se respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea adăugată. După verificare se va întocmi un proces-verbal de control din care să rezulte suma de restituit şi suma neaprobata, cu menţionarea detaliată a motivelor ce au condus la aceasta decizie.
    Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba de conducătorul unităţii fiscale. Pe baza aprobării restituirea sumei către beneficiarul cererii se face prin trezoreria statului.
    Măsurile dispuse prin procesul-verbal de control pot fi contestate de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată conform prevederilor Legii nr. 105/1997, cu modificările ulterioare;

    c) prin facturarea de către furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii, care participa la realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile prevăzute la pct. I şi II, denumiţi în continuare contractori, şi de către furnizorii sau prestatorii acestora din România, denumiţi subcontractori, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrărilor destinate realizării obiectivului sau a proiectului, după caz, pe baza unui certificat, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezentele norme.
    Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, indiferent de calitatea sa de plătitor sau neplatitor de taxa pe valoarea adăugată, de către direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
    - copia de pe certificatul de înregistrare ca plătitor de taxa pe valoarea adăugată a furnizorului de bunuri sau a prestatorului de servicii, contractor sau subcontractor, după caz;
    – copia de pe autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    – certificatele de atestare fiscală, eliberate în acest scop, pentru contractori şi subcontractori, precum şi pentru beneficiar, dacă acesta este înregistrat ca plătitor de taxa pe valoarea adăugată;
    – documentele din care să rezulte modalitatea de finanţare, conform pct. I şi II, însoţite de traducerea autorizata a acestora, după caz;
    – copia de pe actul de constituire sau de autorizare, după caz, şi traducerea autorizata, în cazul persoanei nerezidente;
    – copia de pe actul de înregistrare la organele abilitate din ţara de origine, în cazul persoanei nerezidente, şi traducerea autorizata;
    – copia de pe certificatul de înregistrare fiscală a reprezentantului fiscal sau a sucursalei ori a altei subunitati de tip sediu secundar, după caz;
    – acceptul scris al reprezentantului fiscal, după caz;
    – copia de pe contractul încheiat cu furnizorul de bunuri sau cu prestatorul de servicii destinate realizării obiectivelor sau proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile acordate de guverne străine, organisme internaţionale, organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, însoţit de traducerea autorizata, după caz;
    – copiile de pe contractele încheiate de contractori cu furnizori de bunuri sau prestatori de servicii din România, denumiţi subcontractori.

    În situaţia în care pentru soluţionarea cererii de eliberare a certificatului de cota zero a taxei pe valoarea adăugată sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii.
    Certificatul eliberat în condiţiile menţionate mai sus este valabil de la data eliberării pe toată durata de realizare a obiectivului sau a proiectului, după caz, sau pe perioada stipulată în contractul dintre părţi pentru livrarea de bunuri sau pentru prestarea de servicii.
    Furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii, contractori sau subcontractori, au obligaţia sa menţioneze pe factura numărul şi data certificatului în baza căruia factureaza cu cota zero a taxei pe valoarea adăugată, precum şi denumirea beneficiarului obiectivului sau al proiectului.
    În situaţia în care furnizorul sau prestatorul nu are domiciliul sau sediul stabil în România, acesta are obligaţia, potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000, să desemneze un reprezentant fiscal domiciliat în România, care se angajează să îndeplinească obligaţiile ce îi revin conform legislaţiei privind taxa pe valoarea adăugată.
    Nu este obligatorie desemnarea unui reprezentant fiscal în cazul în care livrările de bunuri şi prestările de servicii destinate realizării obiectivului sau proiectului finanţat din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau de organisme internaţionale se realizează prin sucursale sau prin alte subunitati de tip sedii secundare ale persoanei juridice străine înregistrate în România ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată.


    CAP. 3
    Dispoziţii comune
    1. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor tine evidenta certificatelor de cota zero a taxei pe valoarea adăugată, eliberate conform prezentelor norme, într-un registru de evidenta prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme. Certificatele eliberate pentru livrările de utilaje şi echipamente, precum şi pentru prestările de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni" se vor înscrie în acest registru fără a se completa coloanele 9-13.
    Acest registru va fi completat, parafat, numerotat şi păstrat de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.

    2. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia sa întocmească lunar lista cuprinzând furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii pentru care s-au eliberat certificate de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea adăugată în cursul lunii expirate şi sa o transmită, până la data de 5 a lunii următoare, organelor fiscale teritoriale la care aceştia sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe.
    Organele fiscale teritoriale au obligaţia sa verifice respectarea prevederilor legale privind taxa pe valoarea adăugată în cazul operaţiunilor pentru care au fost eliberate certificatele.

    3. Livrările de bunuri şi prestările de servicii, facturate fără taxa pe valoarea adăugată în baza certificatelor de cota zero a taxei pe valoarea adăugată acordate, se înscriu în Jurnalul pentru vânzări şi în Decontul de taxa pe valoarea adăugată la rubrica prevăzută pentru evidentierea operaţiunilor scutite cu drept de deducere.
    4. Taxa pe valoarea adăugată se restituie cu ordin de plată din contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adăugată restituită", deschis la trezoreria statului.
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov restituie taxa pe valoarea adăugată din contul 60.13. x. 02 deschis la Banca Comercială Română S.A., Sucursala municipiului Bucureşti.

    ANEXA 1

    la norme
    CERERE
    de restituire a taxei pe valoarea adăugată
    Societatea ........, titular al acordului petrolier .........., în conformitate cu prevederile Legii petrolului nr. 134/1995 şi ale art. 5 alin. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de activităţile în domeniul ............, în suma de ............. lei.
    Anexăm următoarele documente (se marchează cu x):
    - factura fiscală []
    – alte documente legal aprobate []
    – documente de plată []

    Restituirea este aferentă lunii .........................
    Solicitam restituirea în contul nr. .........., deschis la ..............,
    Sucursala ............................................. .
    Conducătorul societăţii,
    Data ..................
    Semnatura şi ştampila ...............

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ..................... lei│
│Nu aprobam restituirea sumei de ............................... lei│
│din următoarele motive: │
│........................................... │
│...................................................................│
│Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi │
│controlului financiar de stat a judeţului ........../a municipiului│
│Bucureşti │
│Semnatura ............ │
│Data ............... │
│Ştampila │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

    la norme
                   MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov
                                       CERTIFICAT
                     nr. ............../ data .....................
    În conformitate cu prevederile art. 5 alin. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată, se acordă cota zero a taxei pe valoarea adăugată unităţii .............................. pentru utilajele şi echipamentele livrate, precum şi pentru serviciile prestate în baza contractelor:
    - nr. .........../..........., de către .....................................
    – nr. .........../..........., de către .....................................
    – nr. .........../..........., de către .....................................
    – nr. .........../..........., de către ....................................,

    aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni".
    Furnizorii de utilaje şi echipamente şi prestatorii de servicii vor aplica cota zero a taxei pe valoarea adăugată la facturarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente cumpărărilor de bunuri şi servicii destinate realizării contractelor.
       Pe factură se vor înscrie numărul şi data prezentului certificat.
                                   Director general,
                                 ......................

    ANEXA 3

    la norme
                                         CERERE
       Denumirea solicitantului ....................................................
       Sediul/Adresa:
       localitatea ............, str. .......... nr. ...., judeţul/sectorul .......,
    codul poştal ......, codul fiscal ................., organul fiscal la care este înregistrat ..........................................

    În conformitate cu prevederile art. 5 alin. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată, prin prezenta solicităm eliberarea unui certificat de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată pentru utilajele şi echipamentele achiziţionate de la furnizori în baza următoarelor contracte:
    1. Denumirea furnizorului ..................................................,
    contractul nr. ......................... din data de ...........................

    2. Denumirea furnizorului ...................................................
    contractul nr. ......................... din data de ...........................

    3. ..........................................................................
    ...............................................................................,


    precum şi pentru serviciile prestate de către:
    1. Denumirea prestatorului ..................................................
    contractul nr. ......................... din data de ...........................

    2. Denumirea prestatorului .................................................,
    contractul nr. ......................... din data de ...........................

    3. ..........................................................................
    ................................................................................


       Anexăm următoarele documente:
    ................................................................................

       Numele şi prenumele .........................................................
    Funcţia ...................................
    data ............................
       Semnătura şi ştampila,

    ANEXA 4

    la norme
    CERERE
    de restituire a taxei pe valoarea adăugată

┌─────────────────────────────────────────────┐
│1. Denumirea solicitantului │
│.............................................│
├─────────────────────────────────────────────┤
│2. Sediul/Adresa: localitatea ........., str │
│......... nr. ......., sectorul ..........., │
│codul poştal ........, codul fiscal ........,│
│judeţul ................. │
└─────────────────────────────────────────────┘

    În conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.m) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată, prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, cu finanţare directă asigurată din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, după caz.
       Anexăm următoarele documente (se marchează cu x):
    - factura fiscală [ ]
    – alte documente legal aprobate [ ]

       Restituirea este aferentă obiectivului/proiectului ..........................
    ................................................................................

       Solicităm restituirea în contul nr. ..........., deschis la ............... .
       Finanţarea este asigurată din ............................................. .
       Conducătorul unităţii,
       Semnătura .........................

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de │
│.......................... lei │
│Nu aprobam restituirea sumei de │
│.................................... lei din următoarele motive:│
│................................................ │
│Numele persoanei care aproba restituirea │
│............................... │
│Funcţia │
│................................................................│
│Semnatura ................. │
│Data ............... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 5

    la norme
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului .........../municipiului Bucureşti
                                       CERTIFICAT
                      nr. ............../ data ..................
    În conformitate cu art. 17 lit. B. m) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată se acordă cota zero a taxei pe valoarea adăugată ............................................... (denumirea beneficiarului) pentru bunurile livrate şi serviciile prestate de următorii contractori şi subcontractori:
    1. Contractor ............... contract nr. ........ valoare ...............
    1.1. Subcontractor ............ contract nr. ........ valoare ...............
    1.2. Subcontractor ............ contract nr. ........ valoare ...............

    2. Contractor ............... contract nr. ........ valoare ...............
    2.1. Subcontractor ............ contract nr. ........ valoare ...............
    2.2. Subcontractor ............ contract nr. ........ valoare ...............
    privind obiectivul/proiectul ...................................................
    ...............................................................................,

    finanţat de ....................................................................
    ................................................................................




    Contractorii şi subcontractorii vor aplica cota zero a taxei pe valoarea adăugată la facturarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente cumpărărilor de bunuri şi servicii destinate realizării contractelor.
    Pe factură se vor înscrie numărul şi data prezentului certificat, precum şi denumirea beneficiarului obiectivului/proiectului.
                                   Director general,
                                 ......................

    ANEXA 6

    la norme
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului .............../municipiului Bucureşti
    REGISTRU
    de evidenţă a certificatelor de cotă zero a taxei pe valoarea adăugată eliberate

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────┐
│ │PENTRU │FINANŢAREA│
│CERTIFICAT │CONTRACTORII/ │GRATUITA │
│ │SUBCONTRACTORII│ │
├───┬────┬────────────┬─────────┬──────┬──────┬────────────┬────────────┬────────────┬────┬──────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Codul │ │Nr. şi data │Valoarea │ │ │Obiectivul│ │ │
│Nr.│Data│Solicitantul│Denumirea│fiscal│Sediul│contractului│contractului│Finanţatorul│Suma│/ │Beneficiarul │Altele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │proiectul │ │ │
├───┼────┼────────────┼─────────┼──────┼──────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┼──────────┼───────────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │
├───┼────┼────────────┼─────────┼──────┼──────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┼──────────┼───────────────┼──────────┤
└───┴────┴────────────┴─────────┴──────┴──────┴────────────┴────────────┴────────────┴────┴──────────┴───────────────┴──────────┘

    Prezentul registru conţine .......... pagini, numerotate de la 1 la ........, fiecare fila fiind parafată/stampilata în data de .............. .
    Director general,
    ........................
    (semnatura şi ştampila)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016