Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 22 iulie 2019  privind sancţiunile aplicate auditorilor financiari şi firmelor de audit în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 22 iulie 2019 privind sancţiunile aplicate auditorilor financiari şi firmelor de audit în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate

EMITENT: Camera Auditorilor Financiari din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 641 din 2 august 2019
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 52 din 22 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 641 din 2 august 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme reglementează procedura de aplicare a unor penalităţi în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate de membrii Camerei Auditorilor Financiari din România („CAFR“ sau „Camera“) la termenele stabilite prin reglementările CAFR şi procedura de retragere a calităţii de membru al Camerei dobândite de către auditorii financiari şi firmele de audit în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, precum şi ale Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, după caz, în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate la termenele stabilite de CAFR prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prin prezentele norme.

    CAP. II
    Termenele de plată a cotizaţiilor datorate de auditorii financiari şi firmele de audit, membri ai Camerei, precum şi reducerile aplicate în cazul plăţii integrale
    ART. 2
    Cotizaţiile membrilor pot fi cotizaţii fixe anuale sau cotizaţii variabile anuale, achitate de auditorii persoane fizice sau firme de audit, activi sau nonactivi, după caz. Astfel, termenele de plată sunt:
    a) termenele de plată a cotizaţiilor fixe anuale pentru auditorii persoane fizice active:
    (i) tranşa 1: 31 martie;
    (ii) tranşa 2: 30 septembrie

    b) termenele de plată a cotizaţiilor fixe anuale pentru auditorii persoane fizice nonactive:
    (i) tranşa 1: 31 martie;
    (ii) tranşa 2: 30 septembrie;

    c) termenele de plată a cotizaţiilor fixe anuale pentru firmele de audit: tranşă unică: 31 martie;
    d) termenele de plată a cotizaţiilor variabile anuale pentru auditorii persoane fizice şi firme de audit:
    (i) tranşa 1: 30 septembrie, sub formă de avans, calculat în funcţie de valoarea onorariilor încasate până la 30 iunie;
    (ii) tranşa 2: 31 martie a anului următor; va fi achitată diferenţa dintre valoarea definitivă a cotizaţiei variabile datorate şi avansul achitat în tranşa 1, respectiv până la 30 septembrie.



    ART. 3
    (1) Auditorii financiari activi sau nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei şi firmele de audit care achită integral cotizaţia fixă până la data de 31 martie a fiecărui an beneficiază de o reducere de 5% din cotizaţia fixă datorată.
    (2) Auditorii financiari activi şi firmele de audit care depun rapoartele de activitate cu depăşirea termenului de depunere stabilit prin reglementările Camerei, respectiv 15 februarie a anului în curs pentru anul anterior, datorează o majorare de întârziere de 0,01% a cotizaţiei variabile raportate, după o perioadă de graţie de 30 (treizeci) de zile. Majorările de întârziere menţionate anterior se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare împlinirii termenului de graţie de 30 de zile până la depunerea raportului de activitate.

    CAP. III
    Penalităţi aplicate auditorilor financiari şi firmelor de audit care nu au achitat cotizaţiile datorate la termenele stabilite prin reglementările CAFR
    SECŢIUNEA 1
    Prevederi generale
    ART. 4
    Auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei şi firmele de audit care nu achită cotizaţiile datorate la termenele stabilite prin reglementările Camerei datorează majorări de întârziere şi penalităţi pentru întârzierile de la plata cotizaţiilor, calculate după împlinirea termenului până la care trebuiau achitate cotizaţiile.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Penalităţi aplicabile auditorilor financiari
    ART. 5
    (1) Neplata primei tranşe a cotizaţiei fixe de către auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei, la termenul prevăzut în Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    (2) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar majorările pot depăşi suma datorată.

    ART. 6
    (1) Neplata tranşei a doua a cotizaţiei fixe de către auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei, la termenul prevăzut în Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 30 septembrie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    (2) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar majorările pot depăşi suma datorată.

    ART. 7
    Achitarea cotizaţiei fixe de către auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei după data de 31 decembrie a anului în care datorau cotizaţia fixă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    a) 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările menţionate la art. 5 şi 6, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie-30 iunie a anului următor;
    b) 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările menţionate la art. 5 şi 6, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie-31 decembrie a anului următor.


    ART. 8
    (1) Neplata cotizaţiei variabile de către auditorii financiari activi la termenul prevăzut în Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 31 martie a fiecărui an, pe baza raportului de activitate depus conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, până la data de 15 februarie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie a anului în care datorau cotizaţia variabilă.
    (2) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar majorările pot depăşi suma datorată.
    (3) Pentru perioada 30 septembrie-31 martie a anului următor, perioadă în care auditorii financiari au obligaţia regularizării cotizaţiei variabile, nu se aplică majorări pentru neplata cotizaţiei variabile.

    ART. 9
    (1) Achitarea cotizaţiei variabile de către auditorii financiari activi după data de 31 decembrie a anului în care se datora cotizaţia variabilă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    a) 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la art. 8, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie-30 iunie a anului următor;
    b) 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la art. 8, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie-31 decembrie a anului următor.

    (2) Persoanelor care nu achită cotizaţiile fixe şi variabile în anul în care datorează majorări şi penalităţi, astfel cum au fost stabilite la articolele 5-8 şi la alin. (1) al prezentului articol, li se aplică procedura executării silite pentru întreaga sumă nestinsă şi procedura de retragere a calităţii de membru, conform cap. V, în primul trimestru al anului următor.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Penalităţi aplicabile firmelor de audit
    ART. 10
    (1) Neachitarea cotizaţiei fixe de către firmele de audit la termenul prevăzut în Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie a anului în care se datora cotizaţia fixă.
    (2) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar majorările pot depăşi suma datorată.

    ART. 11
    Achitarea cotizaţiei fixe de către firmele de audit după data de 31 decembrie a anului în care se datora cotizaţia fixă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    a) 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările menţionate la art. 10, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie-30 iunie a anului următor;
    b) 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările menţionate la art. 10, dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie-31 decembrie a anului următor.


    ART. 12
    (1) Neplata cotizaţiei variabile de către firmele de audit la termenul prevăzut în Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi firme de audit, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 31 martie a fiecărui an, pe baza raportului de activitate depus conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, până la data de 15 februarie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie a anului în care se datora cotizaţie variabilă.
    (2) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar majorările pot depăşi suma datorată.
    (3) Pentru perioada 30 septembrie-31 martie a anului următor, perioadă în care auditorii financiari au obligaţia regularizării cotizaţiei variabile, nu se aplică majorări pentru neplata cotizaţiei variabile.
    (4) Firmelor de audit care nu achită cotizaţiile fixe şi variabile în anul în care datorează majorările şi penalităţile stabilite la art. 10, 11 şi alin. (1) al prezentului articol li se aplică procedura executării silite pentru întreaga sumă nestinsă şi procedura de retragere a calităţii de membru, conform cap. V, în primul trimestru al anului următor anului în care se nasc majorările şi penalităţile.

    ART. 13
    Penalităţile şi reducerile stabilite la cap. II şi cap. III se aplică sumelor aferente contribuţiilor datorate începând cu anul 2019.

    CAP. IV
    Eşalonarea plăţilor şi termenele de plată ale acestora
    ART. 14
    (1) Auditorii financiari persoane fizice şi firme de audit care nu au achitat cotizaţia fixă şi/sau variabilă la termenele stabilite într-un an calendaristic pot solicita eşalonarea plăţilor, în primele 60 de zile ale anului următor celui în care se datorează cotizaţie fixă şi/sau variabilă, după caz.
    (2) Auditorii financiari persoane fizice care solicită eşalonarea de plată conform alin. (1) beneficiază de anularea penalităţilor menţionate la art. 7 şi 9, cu condiţia să achite 50% din cotizaţia restantă în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea acordului prevăzut la alin. (4).
    (3) Prin excepţie de la alin. (1), auditorii financiari persoane fizice şi firme de audit care nu au achitat cotizaţia fixă şi/sau variabilă şi nu solicită eşalonarea plăţilor în termenul de 60 de zile ale anului următor celui în care se datorează cotizaţie fixă şi/sau variabilă pot beneficia de eşalonare în baza unei cereri formulate cel târziu la data de 30 iunie a anului următor celui în care datorează cotizaţia fixă şi/sau variabilă datorând penalităţi de 25% din cuantumul cotizaţiei datorate.
    (4) Eşalonarea plăţilor cotizaţiei fixe sau variabile stabilită la alin. (1) se face printr-un acord încheiat cu CAFR, conform modelului din anexa nr. 1 pentru persoane fizice şi modelului din anexa nr. 2 pentru firme de audit, şi va fi structurată astfel:
    a) prima tranşă în cuantum de 50% din cuantumul cotizaţiei datorate, care se achită în termen de 5 zile de la data semnării acordului, dar nu mai târziu de 31 martie a anului în care se solicită eşalonarea;
    b) a doua tranşă şi a treia tranşă în cuantum de 25% din cuantumul cotizaţiei datorate, fiecare, care se achită până la 30 iunie, respectiv până la 31 octombrie a anului în care se solicită eşalonarea.

    (5) Eşalonarea plăţilor cotizaţiei fixe sau variabile stabilită la alin. (3) se face printr-un acord încheiat cu CAFR, conform modelului din anexa nr. 3, şi va fi structurată astfel:
    a) prima tranşă în cuantum de 50% din cotizaţia restantă, care se achită în termen de 5 zile de la data semnării acordului;
    b) a doua tranşă şi a treia tranşă în cuantum de 25% fiecare, care se achită până la 15 septembrie şi 31 octombrie a anului în care se solicită eşalonarea.

    (6) Prin încheierea acordului menţionat la alin. (4) sau (5), după caz, auditorii financiari şi firmele de audit se obligă să respecte întocmai atât cuantumul sumelor stabilite prin acord datorate, cât şi termenele de plată prevăzute şi negociate prin acord, conform prezentelor norme.
    (7) Eşalonarea plăţilor cuprinse în acord îşi pierde valabilitatea dacă debitele nu sunt achitate la termenele şi în cuantumul prevăzute în acord.
    (8) Pierderea valabilităţii eşalonării de plată atrage începerea procedurii de executare silită pentru întreaga sumă nestinsă şi aplicarea procedurii de retragere a calităţii de membru, conform cap. V.

    CAP. V
    Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată pentru cotizaţiile fixe şi variabile
    ART. 15
    (1) Calitatea de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit se retrage prin hotărâre a Consiliului CAFR în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului Camerei şi prin acordul stabilit la art. 14 alin. (4) şi (5).
    (2) Auditorul financiar sau firma de audit care nu şi-a achitat cotizaţiile fixe sau variabile datorate la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului Camerei sau prin acordurile stabilite de art. 14 alin. (4) sau (5), după caz, este notificat/notificată în primul trimestru al anului următor anului în care s-au calculat majorările şi penalităţile ori s-au semnat acordurile care nu au fost respectate, cu privire la începerea procedurii de executare silită şi cu privire la situaţia de retragere a calităţii de membru, în care se menţionează şi suma restantă de plată.
    (3) În situaţia în care auditorul financiar sau firma de audit achită suma restantă menţionată în notificarea prevăzută la alin. (2), procedurile începute încetează, fără a exonera auditorul de plata cheltuielilor ocazionate prin declanşarea executării silite, după caz.
    (4) În situaţia în care auditorul financiar sau firma de audit nu achită suma restantă la termenul şi în cuantumul menţionate în notificarea prevăzută la alin. (2), Compartimentul servicii şi asistenţă membri (CSAM) înaintează Consiliului CAFR propunerea de retragere a calităţii de membru al Camerei pentru neplata cotizaţiilor fixe şi/sau variabile datorate.
    (5) Hotărârea Consiliului Camerei privind retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit care nu şi-au achitat cotizaţiile datorate se comunică Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), împreuna cu documentaţia aferentă, în vederea retragerii autorizaţiei şi radierii din Registrul public electronic, pentru neîndeplinirea prevederilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative.
    (6) Hotărârea Consiliului Camerei privind retragerea calităţii de membru al Camerei pentru neachitarea cotizaţiilor datorate se comunică persoanei fizice sau firmei de audit, după caz, în termen de 10 zile lucrătoare de la adoptare. Hotărârea Consiliului Camerei comunicată în termenul stabilit se contestă la instanţa de contencios administrativ competentă, în termenul legal, care curge de la data comunicării, fără îndeplinirea procedurii prealabile.
    (7) Auditorul financiar sau firma de audit a cărui/cărei calitate de membru al Camerei a fost retrasă prin hotărâre a Consiliului Camerei conform alin. (1) este radiat/radiată din Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România începând cu data hotărârii Consiliului CAFR prevăzute la alin. (1).
    (8) Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari persoane fizice prin hotărâre a Consiliului CAFR poate avea consecinţe şi asupra calităţii de asociat, acţionar sau administrator în cadrul unei firme de audit, în situaţia în care nu mai sunt respectate prevederile legale.
    (9) Auditorii financiari şi firmele de audit care înregistrează cotizaţii restante şi persoanele cărora li s-a retras calitatea de membru al Camerei ca urmare a neachitării cotizaţiilor datorate Camerei sunt considerate debitori, iar debitele restante datorate Camerei vor putea fi recuperate pe cale civilă separată.

    CAP. VI
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 16
    (1) Auditorii financiari şi firmele de audit care, la data intrării în vigoare a prezentelor norme, figurează în evidenţele CAFR cu restanţe de plată mai vechi de doi ani au posibilitatea de a încheia un acord cu CAFR privind eşalonarea plăţilor restante, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme.
    (2) Eşalonarea plăţilor se face astfel:
    a) 35% din datorii până la data de 31 august 2019;
    b) 35% din datorii până la data de 30 septembrie 2019;
    c) 30% din datorii până la data de 31 decembrie 2019.

    (3) Auditorii financiari şi firmele de audit menţionate la alin. (1) beneficiază de o reducere de 20% din suma totală datorată, dacă achită cel puţin 50% din totalul cotizaţiilor restante în termen de 10 zile lucrătoare de la data încheierii acordului (anexa nr. 4) cu CAFR.
    (4) Prin încheierea acordului menţionat la alin. (1), auditorii financiari şi firmele de audit se obligă să respecte întocmai atât cuantumul sumelor datorate, cât şi termenele de plată prevăzute în acord.
    (5) Eşalonarea de plată îşi pierde valabilitatea din momentul neexecutării oricăreia dintre obligaţiile de plată stabilite prin acord, iar persoanei în cauză i se aplică procedura de executare silită şi procedura de retragere a calităţii prevăzute la cap. V.

    ANEXA 1

    la norme




    ACORD DE PLATĂ EŞALONATĂ
    Încheiat astăzi, ..................
    Părţile:
    Camera Auditorilor Financiari din România (Camera), înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu sediul în Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5, reprezentată legal prin ..............................., preşedinte,

    şi
    ................................................., auditor financiar, domiciliat în/cu sediul în oraşul .........................., str. .............................. nr. ...., bl. ........, sc. ......, et. ......, ap. ......, sectorul/judeţul ......................, certificat de membru nr. ........................, C.I. seria ........ nr. .........., eliberată de .................... la data de ......................, CNP .......................................

    I. Preambul
    1. În vederea prevenirii acumulării de noi datorii de către auditorii financiari care înregistrează restanţe la plata cotizaţiilor către Cameră, precum şi cu scopul de a sprijini auditorul în depăşirea dificultăţilor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, părţile au hotărât încheierea unui acord de plată prin intermediul căruia vor fi eşalonate sumele restante datorate de auditorul identificat în preambul, conform înţelegerii.
    2. Prin semnarea prezentului acord de plată eşalonată, subsemnatul, .........................................................., auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, îşi exprimă în mod expres consimţământul şi se obligă să achite toate şi orice sume prevăzute în prezentul acord, întocmai şi la termenele prevăzute, conform graficului stabilit de comun acord, detaliat în cele ce urmează.
    3. Eşalonarea plăţilor se va face în baza unei cereri pe care debitorul o va depune la Cameră în termen de maximum 60 de zile ale anului următor celui în care s-au calculat majorările şi penalităţile, cerere prin intermediul căreia auditorul debitor îşi va exprima dorinţa de a încheia un acord de eşalonare a plăţii.

    II. Cuantumul penalităţilor aferente cotizaţiilor neachitate
    1. Cotizaţia fixă
    a) Neplata primei tranşe până la scadenţă, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    b) Neplata tranşei a doua până la scadenţă, respectiv 30 septembrie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    c) Achitarea cotizaţiei fixe de către auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei după data de 31 decembrie a anului în care datorau cotizaţia fixă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    - 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările de întârziere menţionate la lit. a) şi b), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie - 30 iunie a anului următor;
    – 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi majorările de întârziere menţionate la lit. a) şi b), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie - 31 decembrie a anului următor.


    2. Cotizaţia variabilă
    a) Neplata cotizaţiei variabile până la termenul de scadenţă, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie a anului în care se datorează cotizaţia variabilă.
    b) Achitarea cotizaţiei variabile de către auditorii financiari activi după data de 31 decembrie a anului în care se datora cotizaţia variabilă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    - 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la lit. a), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie - 30 iunie a anului următor;
    – 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la lit. a), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie - 31 decembrie a anului următor.


    3. Penalităţile de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar penalităţile pot depăşi cuantumul sumei datorate.

    III. Plata sumelor restante şi modalitatea de eşalonare a acestora
    1. După aprobarea cererii depuse de către debitor la Cameră, prin prezentul acord, debitorul beneficiază de anularea penalităţilor prevăzute la pct. II.1 lit. c) sau pct. II.2 lit. b), după caz, cu condiţia să achite cel puţin 50% din cotizaţia restantă în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea acordului, în situaţia depunerii cererii în termenul de 60 de zile ale anului următor celui în care s-au calculat penalităţile.
    2. Plata se poate efectua cash, direct la casieria Camerei, ori prin virament bancar, în contul IBAN ..................., deschis la Banca-Sucursala/Agenţia ............................................................. .
    3. Eşalonarea plăţilor cotizaţiei fixe sau variabile, stabilită la pct. II, se face prin prezentul acord, fiind structurată astfel:
    a) prima tranşă în cuantum de 50% din cotizaţia restantă, care se achită în termen de 5 zile de la data semnării acordului, dar nu mai târziu de 31 martie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de ............................... lei;
    b) a doua tranşă în cuantum de 25%, care se achită până la 30 iunie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de ............................... lei;
    c) a treia tranşă în cuantum de 25%, care se achită până la 31 octombrie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de ............................... lei.


    IV. Încetarea şi eventualele consecinţele ale nerespectării prezentului acord
    1. Prezentul acord încetează de plin drept în situaţia în care debitele nu sunt achitate la termenele şi în cuantumul stabilite, ducând la pierderea valabilităţii eşalonării.
    2. Pierderea valabilităţii eşalonării de plată atrage începerea procedurii de executare silită pentru întreaga sumă nestinsă şi aplicarea procedurii de retragere a calităţii de membru al Camerei.
    3. În situaţia în care auditorul financiar achită suma restantă, procedurile începute încetează, însă fără a exonera auditorul de plata cheltuielilor ocazionate prin declanşarea executării silite, dacă este cazul.
    4. Prezentul acord încetează şi în momentul în care debitele restante sunt achitate în integralitatea lor.

    Prezentul acord de plată eşalonată a fost încheiat astăzi, ..............................., în două exemplare originale, ambele având aceeaşi valoare juridică.
    Camera Auditorilor Financiari din România,
    prin preşedinte,
    ………………………….
    Auditor financiar,
    …………………………

    ANEXA 2

    la norme




    ACORD DE PLATĂ EŞALONATĂ
    Încheiat astăzi ,.................
    Părţile:
    Camera Auditorilor Financiari din România (Camera), înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu sediul în Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5, reprezentată legal prin ……………………, preşedinte,
    şi
    ………….....................……, firmă de audit, cu sediul în oraşul …….................……., str. ……..............…… nr. …., bl. ……., sc. …., et. ….., ap. ….., sectorul/judeţul …...........…., Autorizaţia nr. ................, înscrisă la registrul comerţului sub nr. ....................., CIF ...............................

    I. Preambul
    1. În vederea prevenirii acumulării de noi datorii de către membrii Camerei care înregistrează restanţe la plata cotizaţiilor către Cameră, precum şi cu scopul de a sprijini firma de audit în depăşirea dificultăţilor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, părţile au hotărât încheierea unui acord de plată prin intermediul căruia vor fi eşalonate sumele restante datorate de auditorul identificat în preambul, conform înţelegerii.
    2. Prin semnarea prezentului acord de plată eşalonată, subscrisa ................................, firmă de audit membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, îşi exprimă în mod expres consimţământul şi se obligă să achite toate şi orice sume prevăzute în prezentul acord, întocmai şi la termenele prevăzute, conform graficului stabilit de comun acord, detaliat în cele ce urmează.
    3. Eşalonarea plăţilor se va face în baza unei cereri pe care debitorul o va depune la Cameră în termen de maximum 60 de zile ale anului următor celui în care s-au calculat penalităţile, cerere prin intermediul căreia debitorul îşi va exprima dorinţa de a încheia un acord de eşalonare a plăţii.

    II. Cuantumul penalităţilor aferente cotizaţiilor neachitate
    1. Cotizaţia fixă
    a) Neplata primei tranşe până la scadenţă, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    b) Neplata tranşei a doua până la scadenţă, respectiv 30 septembrie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, dacă aceasta este achitată până la data de 31 decembrie.
    c) Achitarea cotizaţiei fixe de către auditorii financiari activi, nonactivi sau activi şi nonactivi aflaţi în primul an de la momentul dobândirii calităţii de membru al Camerei după data de 31 decembrie a anului în care datorau cotizaţia fixă atrage aplicarea unor penalităţi, astfel:
    - 25% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la lit. a) şi b), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 ianuarie - 30 iunie a anului următor;
    – 50% din cuantumul cotizaţiei datorate la care se adaugă şi penalităţile menţionate la lit. a) şi b), dacă această cotizaţie este achitată în perioada 1 iulie - 31 decembrie a anului următor.


    2. Cotizaţia variabilă
    Neplata cotizaţiei variabile până la termenul de scadenţă, respectiv 31 martie a fiecărui an, atrage aplicarea unei majorări de întârziere de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere din cuantumul cotizaţiei datorate, până la data achitării integrale a cotizaţiei variabile.
    Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă, iar penalităţile pot depăşi cuantumul sumei datorate.


    III. Plata sumelor restante şi modalitatea de eşalonare a acestora
    1. După aprobarea cererii depuse de către debitor la Cameră, prin prezentul acord, debitorul are obligaţia să achite cel puţin 50% din cotizaţia restantă în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea acordului, în situaţia depunerii cererii în termenul de 60 de zile ale anului următor celui în care s-au calculat penalităţile.
    2. Plata se poate efectua cash, direct la casieria Camerei, ori prin virament bancar, în contul IBAN ..............., deschis la Banca - Sucursala/Agenţia .................. .
    3. Eşalonarea plăţilor cotizaţiei fixe sau variabile, stabilită la pct. II, se face prin prezentul acord, fiind structurată astfel:
    a) prima tranşă în cuantum de 50% din cotizaţia restantă, care se achită în termen de 5 zile de la data semnării acordului, dar nu mai târziu de 31 martie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de .......... lei;
    b) a doua tranşă în cuantum de 25%, care se achită până la 30 iunie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de .......... lei;
    c) a treia tranşă în cuantum de 25%, care se achită până la 31 octombrie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de .......... lei.


    IV. Încetarea şi eventualele consecinţele ale nerespectării prezentului acord
    1. Prezentul acord încetează de plin drept în situaţia în care debitele nu sunt achitate la termenele şi în cuantumul stabilite, ducând la pierderea valabilităţii eşalonării.
    2. Pierderea valabilităţii eşalonării de plată atrage începerea procedurii de executare silită pentru întreaga sumă nestinsă şi aplicarea procedurii de retragere a calităţii de membru al Camerei.
    3. În situaţia în care firma de audit achită suma restantă, procedurile începute încetează, însă fără a exonera auditorul de plata cheltuielilor ocazionate prin declanşarea executării silite, dacă este cazul.
    4. Prezentul acord încetează şi în momentul în care debitele restante sunt achitate în integralitatea lor.

    Prezentul acord de plată eşalonată a fost încheiat astăzi, ................., în două exemplare originale, ambele având aceeaşi valoare juridică.
    Camera Auditorilor Financiari din România,
    prin preşedinte,
    ………………………….
    Firma de audit,
    …………………………

    ANEXA 3

    la norme




    ACORD DE PLATĂ EŞALONATĂ
    Încheiat astăzi, ..................
    Între:
    Camera Auditorilor Financiari din România (Camera), înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu sediul în Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5, reprezentată legal prin ………………………….., preşedinte,

    şi
    ………….............…….., auditor financiar, domiciliat în oraşul ………..........….., str. ………......……nr. ……, bl. …., sc. …., et. …., ap. …., sectorul/judeţul ……………, CI seria ….. nr. ……., eliberată de …….. la data de ………., CNP ………….......……..

    sau
    …………............………, firmă de audit, cu sediul în oraşul ………......….., str. ……………….. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. ….., sectorul/judeţul ……............................., Autorizaţia nr. ................, înscrisă la registrul comerţului sub nr. ....................., CIF ...............................

    I. Preambul
    1. În vederea prevenirii acumulării de noi datorii de către auditorii financiari care înregistrează restanţe la plata cotizaţiilor către Cameră, precum şi cu scopul de a sprijini auditorul în depăşirea dificultăţilor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, părţile au hotărât încheierea unui acord de plată prin intermediul căruia vor fi eşalonate sumele restante datorate de auditorul identificat în preambul, conform înţelegerii.
    2. Prin semnarea prezentului acord de plată eşalonată, auditorul financiar/firma de audit ........................... îşi exprimă în mod expres consimţământul şi se obligă să achite toate şi orice sume prevăzute în prezentul acord, întocmai şi la termenele prevăzute, conform graficului stabilit de comun acord, detaliat în cele ce urmează.
    3. Eşalonarea plăţilor se va face în baza unei cereri pe care debitorul o va depune la Cameră, cu depăşirea termenului de 60 de zile ale anului următor celui în care s-au calculat majorările şi penalităţile, dar nu mai târziu de data de 30 iunie a anului următor celui în care s-au calculat penalităţile, conform Normelor privind sancţiunile aplicate auditorilor financiari şi firmelor de audit în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate, aprobate prin Hotărârea Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 52/2019, auditorul financiar/firma de audit datorând penalităţi de 25% din cuantumul cotizaţiei datorate.

    II. Modalitatea de eşalonare a plăţilor
    1. Auditorii financiari persoane fizice şi firme de audit care nu au achitat cotizaţia fixă şi/sau variabilă şi nu solicită eşalonarea plăţilor în termenul de 60 de zile pot beneficia de eşalonare în baza unei cereri formulate cel târziu la data de 30 iunie a anului următor celui în care se datorează cotizaţia fixă şi/sau variabilă, datorând penalităţi de 25% din cuantumul cotizaţiei datorate.
    2. Plata se poate efectua cash, direct la casieria Camerei, ori prin virament bancar, în contul IBAN ..............., deschis la Banca - Sucursala/Agenţia .................. .
    3. Eşalonarea plăţilor cotizaţiei fixe sau variabile, stabilită în secţiunile a 2-a şi a 3-a ale cap. III din norme, se face prin prezentul acord, fiind structurată astfel:
    a) prima tranşă în cuantum de 50% din cotizaţia datorată, care se achită în termen de 5 zile de la data semnării acordului, în cuantum de .......... lei;
    b) a doua tranşă în cuantum de 25% din cotizaţia datorată, care se achită până la 15 septembrie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de .......... lei;
    c) a treia tranşă în cuantum de 25% din cotizaţia datorată, care se achită până la 31 octombrie a anului în care se solicită eşalonarea, în cuantum de .......... lei.


    III. Încetarea prezentului acord
    1. Prezentul acord încetează de plin drept în situaţia în care debitele nu sunt achitate la termenele şi în cuantumul stabilite.
    2. Pierderea valabilităţii eşalonării de plată atrage începerea procedurii de executare silită pentru întreaga sumă nestinsă şi aplicarea procedurii de retragere a calităţii de membru.
    3. În situaţia în care auditorul financiar sau firma de audit achită suma restantă, procedurile începute încetează, însă fără a exonera auditorul de plata cheltuielilor ocazionate prin declanşarea executării silite, dacă este cazul.
    4. Prezentul acord mai încetează şi în momentul în care debitele restante sunt achitate în integralitatea lor.

    Prezentul acord de plată eşalonată a fost încheiat astăzi, ................., în două exemplare originale, ambele având aceeaşi valoare juridică.
    Camera Auditorilor Financiari din România,
    prin preşedinte,
    …………………………
    Auditor financiar/Firma de audit,
    ………………………..

    ANEXA 4

    la norme




    ACORD DE PLATĂ EŞALONATĂ
    Încheiat astăzi, ....................
    Între:
    Camera Auditorilor Financiari din România (Camera), înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu sediul în Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5, reprezentată legal prin …………………, preşedinte,
    şi
    …………………….., auditor financiar, domiciliat în oraşul …………., str. ………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……, et. ….., ap. …., sectorul/judeţul ……., CI seria …… nr. ……, eliberată de ………. la data de ………, CNP ………………………
    sau
    …………………., firmă de audit, cu sediul în oraşul …………….., str. ……………… nr. …., bl. ……, sc. ….., et. …., ap. ….., sectorul/judeţul ……….., Autorizaţia nr. ................, înscrisă la registrul comerţului sub nr. ....................., CIF ...............................
    I. Preambul
    1. În vederea prevenirii acumulării de noi datorii de către auditorul financiar care înregistrează restanţe la plata cotizaţiilor către Cameră mai vechi de 2 (doi) ani, precum şi cu scopul de a sprijini auditorul în depăşirea dificultăţilor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, părţile au hotărât încheierea unui acord de plată prin intermediul căruia vor fi eşalonate sumele restante datorate de auditorul identificat în preambul, conform înţelegerii.
    2. Prin semnarea prezentului acord de plată eşalonată, auditorul financiar/firma de audit ...........................îşi exprimă în mod expres consimţământul şi se obligă să achite toate şi orice sume prevăzute în prezentul acord, întocmai şi la termenele prevăzute, conform graficului stabilit de comun acord, detaliat în cele ce urmează.
    3. Eşalonarea plăţilor se va face în baza unei cereri pe care debitorul o va depune la Cameră în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a Normelor privind sancţiunile aplicate auditorilor financiari şi firmelor de audit în situaţia neachitării cotizaţiilor datorate, aprobate prin Hotărârea Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 52/2019, prin care îşi va exprima dorinţa de a încheia un acord de eşalonare a plăţii.
    II. Modalitatea de eşalonare a plăţilor
    1. După aprobarea cererii depuse de către debitor prin prezentul acord, acesta beneficiază de o reducere de 20% din suma totală datorată, cu condiţia să achite cel puţin 50% din totalul cotizaţiilor restante în termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la încheierea acordului.
    2. Eşalonarea plăţilor se face prin prezentul acord, fiind structurată astfel:
    a) 35% din sumele restante, dacă se achită până la data de 31 august 2019, în cuantum de .......... lei;
    b) 35% din sumele restante, dacă se achită până la data de 30 septembrie 2019, în cuantum de .......... lei;
    c) 30% din sumele restante, dacă se achită până la data de 31 decembrie 2019, în cuantum de .......... lei.
    III. Încetarea prezentului acord
    1. Prezentul acord încetează de plin drept în situaţia în care debitele nu sunt achitate la termenele şi în cuantumul stabilite.
    2. Pierderea valabilităţii eşalonării de plată atrage începerea procedurii de executare silită pentru întreaga sumă nestinsă şi aplicarea procedurii de retragere a calităţii de membru.
    3. În situaţia în care auditorul financiar sau firma de audit achită suma restantă, procedurile începute încetează, însă fără a exonera auditorul de plata cheltuielilor ocazionate prin declanşarea executării silite, dacă este cazul.
    4. Prezentul acord mai încetează şi în momentul în care debitele restante sunt achitate în integralitatea lor.
    Prezentul acord de plată eşalonată a fost încheiat astăzi, ................., în două exemplare originale, ambele având aceeaşi valoare juridică.
    Camera Auditorilor Financiari din România,
    prin preşedinte,
    ………………………….
    Auditor financiar/Firma de audit,
    …………………………


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016