Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 22 decembrie 2009  privind organizarea si desfasurarea concursului/examenului in vederea incadrarii functiei de comandant pentru unitatile sanitare cu paturi din reteaua sanitara a Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 22 decembrie 2009 privind organizarea si desfasurarea concursului/examenului in vederea incadrarii functiei de comandant pentru unitatile sanitare cu paturi din reteaua sanitara a Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 5 ianuarie 2010

I. Organizarea concursului/examenului
1. Comandantul unitãţii sanitare cu paturi se încadreazã prin numire numai dupã promovarea unui concurs/examen.
2. Ofiţerii care îndeplinesc cerinţele de personal înainteazã ierarhic, în termen de 30 de zile de la publicarea postului în Buletinul Informativ al Armatei, rapoarte Direcţiei medicale, prin care solicitã sã fie evaluaţi în comisia de selecţie pentru promovarea în funcţie şi care se trimit apoi comisiei competente.
3. Comisia de selecţie evalueazã candidaţii pentru funcţia respectivã şi comunicã Direcţiei medicale hotãrârea privind îndeplinirea de cãtre aceştia a criteriilor de promovare în funcţie stabilite prin Ghidul carierei militare.
4. În cazul în care în urma evaluãrii de cãtre comisia de selecţie se selecteazã un singur candidat, şeful Direcţiei medicale propune ministrului apãrãrii naţionale numirea acestuia în funcţia de comandant al unitãţii sanitare cu paturi, numai dupã promovarea unui examen organizat în acest scop.
5. În situaţia avizãrii de cãtre comisia de selecţie a mai multor candidaţi, aceştia vor depune la Direcţia medicalã dosarul de concurs cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii acestuia.
6. Concursul/Examenul se desfãşoarã la sediul Direcţiei medicale în termen de maximum 60 de zile de la data comunicãrii hotãrârii comisiei de selecţie.
7. Dosarul de concurs/examen trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) fişa cu principalele date;
c) copia actului de identitate;
d) copia diplomei de licenţã;
e) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar sau, dupã caz, copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategicã ori a Colegiului Naţional de Apãrare;
f) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecţionare în management sau management sanitar;
g) copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestã efectuarea unor specializãri, titluri universitare, competenţe/atestate, cursuri etc.;
h) fişa medicalã din care sã rezulte cã este apt medical;
i) curriculum vitae.
8. Documentele din dosarul de concurs/examen se certificã de cãtre structura de resurse umane a Direcţiei medicale.
9. Bibliografia de concurs/examen, aprobatã de şeful Direcţiei medicale, se comunicã candidaţilor cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea concursului/examenului.
10. Concursul/Examenul constã în:
a) testul-grilã de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;
b) interviul de selecţie;
c) planul de management;
d) analiza şi evaluarea activitãţii profesionale şi ştiinţifice, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.
11. Ierarhizarea candidaţilor se efectueazã în ordinea descrescãtoare a mediilor finale obţinute pentru fiecare funcţie scoasã la concurs şi cu nominalizarea candidatului declarat reuşit sau, dupã caz, doar cu nominalizarea candidatului, în condiţiile obţinerii punctajului de promovare.
12. Pentru promovarea concursului/examenului candidaţii trebuie sã obţinã media finalã cel puţin nota 8,00, iar la fiecare probã minimum nota 7,00.
13. Concursul pentru încadrarea funcţiei de comandant se organizeazã de cãtre o comisie constituitã la nivelul Direcţiei medicale.
14. Comisia este formatã din membri desemnaţi de şeful Direcţiei medicale.
15. Preşedintele comisiei de concurs este şeful Direcţiei medicale sau locţiitorul acestuia, dupã caz.
16. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declarã sau despre care sunt informaţii certe cã au rude în rândul candidaţilor.
17. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1-2 persoane din cadrul Direcţiei medicale.
18. Dupã constituire, comisia de concurs îşi desfãşoarã activitatea în încãperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor.
19. Persoanele care încalcã deontologia profesionalã cu privire la securitatea informaţiilor privind conţinutul probelor de concurs şi înregistrare a datelor sunt sancţionate potrivit reglementãrilor în vigoare.
20. Preşedintele comisiei de concurs/examen poartã întreaga rãspundere pentru buna organizare şi desfãşurare a concursului/examenului, asigurarea legalitãţii evaluãrii candidaţilor şi asigurarea de şanse egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de concurs şi a documentelor elaborate în vederea evaluãrii candidatului şi/sau a ierarhizãrii candidaţilor.
21. Comisia de concurs asigurã:
a) luarea în evidenţã a candidaţilor ale cãror dosare au fost declarate "ADMIS" de cãtre comisia de selecţie;
b) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfãşurãrii concursului/examenului;
c) organizarea şi desfãşurarea probelor de concurs/examen;
d) elaborarea variantelor de întrebãri/itemi pentru testul de verificare a cunoştinţelor;
e) elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativã a probelor şi pentru finalizarea concursului/examenului.
22. Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din preşedinte şi 2 membri, personal de specialitate, alţii decât cei care au fãcut parte din comisia de concurs, numiţi de şeful Direcţiei medicale cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului/examenului.
23. Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigurã:
a) pregãtirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecãrui membru al comisiei;
d) comunicarea hotãrârii de soluţionare a contestaţiilor.
24. Hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivã.
II. Desfãşurarea concursului/examenului
25. Preşedintele comisiei de concurs/examen are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã sala de concurs/examen, îndepãrtând toate materialele care pot influenţa candidaţii în rezolvarea testului;
b) verificã prezenţa şi identitatea candidaţilor/candidatului şi o consemneazã în documentele de evidenţã;
c) distribuie candidaţilor, la ora stabilitã pentru începerea probei, testul-grilã;
d) precizeazã şi verificã modul de identificare a fiecãrei lucrãri şi ia mãsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, pânã la finalizarea probei, ştampila;
e) verificã existenţa unor semne distinctive pe teste, luând mãsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare "ANULAT" cu semnãtura proprie, şi asigurã un nou test candidatului în cauzã, cu respectarea transparenţei acestei activitãţi. Se procedeazã în mod similar în cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie testul-grilã, fãrã sã depãşeascã timpul afectat probei.
26. Candidaţii au acces în sala de susţinere a probei scrise cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, pe baza tabelului aflat la secretarul comisiei.
27. Candidaţii care nu se aflã în sala de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilã, pierd dreptul de a participa la concurs/examen.
28. În sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile.
29. Proba scrisã constã într-un test-grilã de verificare a cunoştinţelor elaborat de comisia de concurs/examen.
30. Proba prevãzutã la pct. 29 are caracter eliminatoriu şi se desfãşoarã pe durata a douã ore.
31. Testul-grilã conţine un numãr de 50 de întrebãri/itemi, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activitãţii unitãţii sanitare şi 60% din domeniul managementului sanitar.
32. Cele 50 de întrebãri prevãzute la pct. 30 sunt de douã tipuri, astfel:
a) 40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur rãspuns corect din 4. Fiecare rãspuns corect se noteazã cu 0,2 puncte;
b) 60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 rãspunsuri corecte din 4. Fiecare rãspuns corect se noteazã cu 0,1 puncte.
33. Pentru elaborarea testului-grilã membrii comisiei se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care sã asigure confidenţialitatea activitãţii, în condiţii optime de lucru.
34. La elaborarea întrebãrilor se au în vedere urmãtoarele:
a) conţinutul sã fie clar exprimat, fãrã ambiguitãţi;
b) formularea sã fie în strictã concordanţã cu bibliografia stabilitã pentru concurs;
c) sã aibã o cuprindere echilibratã a bibliografiei stabilite pentru concurs şi sã poatã fi rezolvate în timpul stabilit.
35. Testul-grilã se elaboreazã în douã variante, se multiplicã într-un singur exemplar şi se introduce fiecare într-un plic care se sigileazã.
36. Testul-grilã este desemnat prin tragere la sorţi, din cele douã variante, de cãtre candidat sau, dupã caz, de cãtre un candidat desemnat pentru aceastã activitate.
37. Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii pot pãrãsi sala de concurs/examen numai dupã predarea lucrãrii. Pentru necesitãţi fiziologice candidaţii pot pãrãsi sala de concurs/examen numai însoţiţi de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
38. Pe timpul desfãşurãrii probei, membrii comisiei nu dau indicaţii privind rezolvarea itemilor şi nu permit intrarea în salã a altor persoane.
39. Dupã expirarea timpului, lucrãrile candidaţilor se preiau de cãtre secretarul comisiei şi se evalueazã de fiecare membru al comisiei.
40. Rezultatul testului-grilã se comunicã prin afişare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul Direcţiei medicale.
41. Candidatul care a obţinut notã mai micã de 7,00 sau un numãr de puncte echivalent cu aceasta este declarat "RESPINS" şi eliminat din concurs/examen.
42. Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilã susţinut anterior, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini atribuţiile în noua funcţie.
43. Interviul de selecţie se desfãşoarã pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs/examen.
44. În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidaţilor urmãtoarele categorii de întrebãri:
a) întrebãri deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: "Ce puteţi sã spuneţi despre.....?");
b) întrebãri închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: "Aţi condus un colectiv de muncã/echipã vreodatã?");
c) întrebãri ipotetice: cu scopul de a evalua rãspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: "În cazul în care sunteţi numit, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?");
d) întrebãri de probã: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: "Am dori sã revenim la subiectul anterior. Spuneaţi cã...?")
45. Nu se adreseazã candidaţilor întrebãri referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi originea socialã.
46. Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, dupã finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4 la ordin.
47. Nota finalã, cu douã zecimale, este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.
48. Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã, cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã (testul-grilã), interviul de selecţie, planul de management şi punctajul obţinut din analiza şi evaluarea activitãţii profesionale şi ştiinţifice, care se consemneazã apoi în "Fişa cu rezultatele concursului", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 5 la ordin.
49. În baza mediilor finale ale candidaţilor, se întocmesc pentru fiecare funcţie scoasã la concurs, în ordine descrescãtoare, listele finale ale concursului/examenului.
50. La medii egale, departajarea candidaţilor se face dupã media obţinutã la testul-grilã, iar la menţinerea egalitãţii, dupã nota obţinutã din analiza şi evaluarea activitãţii profesionale şi ştiinţifice.
51. Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului.
52. Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la funcţia pentru care aceştia au candidat.
53. Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul obţinut dupã fiecare probã, în termen de 24 de ore din momentul comunicãrii/afişãrii acesteia.
54. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii.
55. În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei prezintã şefului Direcţiei medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului şi nominalizãrile pentru fiecare post de comandant scos la concurs, în vederea validãrii acestuia.
56. Şeful Direcţiei medicale, dupã verificarea documentelor primite de la comisia de concurs/examen, propune ministrului apãrãrii naţionale numirea în funcţie a candidatului declarat reuşit.
57. Lucrãrile candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfãşurarea concursului/examenului se pãstreazã în arhiva instituţiei organizatoare.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016