Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 21 iulie 2010  de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2010  privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 21 iulie 2010 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 2 august 2010
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme de aplicare, denumite în continuare norme, au fost elaborate în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã.
ART. 2
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, garanteazã, în numele şi în contul statului, creditele acordate beneficiarilor pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termicã a clãdirilor de locuit.
ART. 3
Termenii şi expresiile utilizate în prezentele norme au semnificaţiile prevãzute în anexa nr. 1 la prezentele norme.

CAP. II

SECŢIUNEA 1
Prezentarea lucrãrilor de reabilitare termicã

ART. 4
Fluxul informaţional-decizional privind reabilitarea clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã este prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme.
ART. 5
(1) Potrivit art. 3 din ordonanţa de urgenţã, lucrãrile de reabilitare termicã eligibile pentru contractare de credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã sunt:
a) reabilitarea termicã a anvelopei clãdirii şi a instalaţiilor aferente;
b) repararea, dupã caz, înlocuirea/achiziţionarea cu montaj a centralei termice de bloc/scarã, respectiv a centralei termice aferente locuinţei unifamiliale, precum şi a instalaţiilor aferente acesteia;
c) introducerea, dupã caz, a unor sisteme alternative pentru asigurarea parţialã/totalã a energiei pentru prepararea apei calde de consum, iluminat şi/sau încãlzire.
(2) În sensul prezentelor norme, lucrãrile de reabilitare termicã prevãzute la alin. (1) lit. a) presupun executarea urmãtoarelor lucrãri:
a) izolarea termicã a anvelopei clãdirii, respectiv izolarea termicã a pereţilor exteriori, parte opacã;
b) înlocuirea tâmplãriei exterioare cu tâmplãrie performantã din punct de vedere energetic, pentru îmbunãtãţirea performanţei energetice a pãrţii vitrate a anvelopei clãdirii;
c) termo-hidroizolarea acoperişului tip terasã, respectiv termoizolarea şarpantei, dupã caz;
d) termoizolarea planşeului peste subsol, în cazul în care parterul clãdirii, prin proiectare, are funcţiunea de locuinţã;
e) repararea, dupã caz înlocuirea, justificatã din punct de vedere tehnic în raportul de audit energetic, a instalaţiei de distribuţie a agentului termic - încãlzire şi apã caldã de consum, parte comunã a clãdirii tip bloc de locuinţe.

SECŢIUNEA a 2-a
Decizia şi eligibilitatea beneficiarului

ART. 6
(1) Decizia de reabilitare termicã a clãdirilor de locuit potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se ia de cãtre beneficiar.
(2) În cazul asociaţiei de proprietari, decizia de reabilitare termicã a blocului de locuinţe şi de contractare a unui împrumut bancar în condiţiile ordonanţei de urgenţã se ia de cãtre adunarea generalã a proprietarilor, legal constituitã, care hotãrãşte cu votul a minimum 90% din membrii acesteia. Preşedintele asociaţiei de proprietari are obligaţia de a înştiinţa toţi proprietarii din condominiu, inclusiv pe cei care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari, prin afişarea hotãrârii adunãrii generale a asociaţiei de proprietari la avizierul asociaţiei, în termen de 5 zile de la data adoptãrii acesteia.
(3) Hotãrârea prevãzutã la alin. (2) se redacteazã conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme, se semneazã şi se ştampileazã de preşedintele asociaţiei de proprietari.
(4) La hotãrâre se anexeazã lista proprietarilor, care cuprinde datele de identificare ale proprietarilor şi acordul acestora cu privire la reabilitarea termicã a blocului de locuinţe şi contractarea unui împrumut bancar, cu respectarea prevederilor alin. (2).
ART. 7
(1) Beneficiarul - asociaţia de proprietari - este eligibil în condiţiile în care fiecare membru al asociaţiei de proprietari nu înregistreazã mai mult de douã rate scadente şi neachitate la plata cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, prevãzute la <>art. 3 lit. i) şi j) din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificãrile ulterioare, în ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluãrii eligibilitãţii de cãtre finanţator.
(2) Beneficiarul - proprietarul, persoanã fizicã - este eligibil în condiţiile în care nu înregistreazã mai mult de douã rate scadente şi neachitate la plata facturilor de utilitãţi - iluminat, gaze naturale şi apã-canal - în ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluãrii eligibilitãţii de cãtre finanţator.
(3) Condiţia de eligibilitate prevãzutã la alin. (1) şi (2) reprezintã condiţie iniţialã care trebuie îndeplinitã obligatoriu de beneficiar în vederea solicitãrii unui credit în condiţiile ordonanţei de urgenţã.
(4) În vederea obţinerii creditului cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã, beneficiarul trebuie sã îndeplineascã cumulativ condiţia iniţialã prevãzutã la alin. (1) şi (2) şi condiţiile din normele de creditare ale finanţatorului, precum şi cele prevãzute de prezentele norme.

SECŢIUNEA a 3-a
Eligibilitatea finanţatorului şi eligibilitatea constructorului

ART. 8
Condiţiile care trebuie respectate de cãtre finanţator pentru acordarea creditelor bancare cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã în vederea realizãrii lucrãrilor de reabilitare termicã sunt urmãtoarele:
a) sã acorde finanţãrile în lei la urmãtoarea structurã de cost, respectiv indicatorul ROBOR la 3 luni, la care se adaugã marja fixã de maximum 1,9% pe an şi comisionul de gestiune datorat FNGCIMM;
b) sã includã obligatoriu prevederi exprese în contractele de credit privind costurile cu dobânda exprimatã în raport cu ROBOR la 3 luni şi separat costurile cu comisioanele;
c) sã nu perceapã comision de neutilizare şi rambursare anticipatã;
d) sã accepte durata maximã a creditului de 5 ani;
e) sã accepte rambursarea creditului garantat în rate egale, lunare, consecutive;
f) sã nu prevadã în contractul de credit clauze care sã permitã modificarea unilateralã de cãtre finanţator a acestuia;
g) sã calculeze dobânda corespunzãtoare anului calendaristic.
ART. 9
Pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termicã, constructorul trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii, care sã ateste cã:
a) este înregistrat la registrul comerţului ca operator economic cu activitate în construcţii şi/sau instalaţii pentru construcţii şi prezintã certificatul de înregistrare fiscalã;
b) nu înregistreazã datorii la bugetul de stat şi local, conform certificatelor de atestare fiscalã din care reiese plata la zi a obligaţiilor fiscale, valabile la data semnãrii contractului pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termicã;
c) are capacitatea financiarã de a angaja şi executa lucrãri, în condiţiile în care plata pentru facturile depuse la finanţator în luna curentã şi aferente situaţiilor de lucrãri executate în luna precedentã se efectueazã în prima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare lunii depunerii documentelor de platã;
d) are angajaţi calificaţi pentru lucrãrile ce urmeazã a fi contractate, inclusiv responsabil tehnic cu execuţia lucrãrilor atestat;
e) are experienţã în domeniu, confirmatã prin scrisoare de recomandare de la cel puţin un beneficiar persoanã juridicã pentru care a executat lucrãri similare ca naturã şi valoare, însoţitã de copia procesului-verbal de recepţie a lucrãrilor, din care rezultã executarea lucrãrilor fãrã obiecţiuni.

CAP. III
Finanţarea reabilitãrii termice

ART. 10
În conformitate cu prevederile art. 8 din ordonanţa de urgenţã, expertiza tehnicã, certificatul de performanţã energeticã şi auditul energetic ale clãdirii existente, documentaţia pentru autorizarea lucrãrilor de intervenţie, dupã caz, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie, precum şi certificatul de performanţã energeticã a clãdirii reabilitate termic se realizeazã, în condiţiile legii, prin grija beneficiarului şi se finanţeazã din sursele proprii ale acestuia.
ART. 11
Finanţarea execuţiei lucrãrilor de reabilitare termicã se realizeazã, în conformitate cu prevederile art. 9 din ordonanţa de urgenţã, astfel:
a) din sursele proprii ale beneficiarilor, reprezentând minimum 10% din valoarea de execuţie a lucrãrilor de intervenţie;
b) din credite bancare, în lei, cu garanţie guvernamentalã şi cu dobândã subvenţionatã, contractate de beneficiari şi garantate în procent de 100% de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, reprezentând maximum 90% din valoarea de execuţie a lucrãrilor de intervenţie.
ART. 12
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 10 şi 11, pentru beneficiarul - asociaţie de proprietari - autoritatea administraţiei publice locale, pe raza cãreia este amplasat blocul de locuinţe, în conformitate cu prevederile art. 10 din ordonanţa de urgenţã şi la solicitarea asociaţiei de proprietari, poate hotãrî finanţarea în cuantum de maximum 30% din valoarea prevãzutã în devizul general, pentru urmãtoarele acţiuni:
a) elaborarea documentaţiei de proiectare pentru reabilitarea blocului de locuinţe, parţial sau în totalitate; şi/sau
b) acoperirea contribuţiei asociaţiei de proprietari de minimum 10% din valoarea de execuţie a lucrãrilor de intervenţie pentru reabilitarea termicã; şi/sau
c) cotã-parte din valoarea de execuţie a lucrãrilor de intervenţie.
(2) Finanţarea conform prevederilor alin. (1) se poate realiza din fondurile aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite, în limita maximã prevãzutã la alin. (1).
(3) Criteriile de selecţie, cuantumul şi condiţiile de finanţare, în aplicarea prevederilor alin. (1), se stabilesc şi se aprobã prin hotãrâre a consiliului local.
ART. 13
Hotãrârea consiliului local privind participarea la finanţarea acţiunilor prevãzute la art. 12, precum şi cuantumul aprobat pe fiecare acţiune se aduc la cunoştinţa asociaţiei de proprietari.

CAP. IV
Etapele reabilitãrii termice

ART. 14
În conformitate cu prevederile art. 4 din ordonanţa de urgenţã, reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare şi dobândã subvenţionatã cuprinde urmãtoarele etape:
a) expertizarea tehnicã, certificarea energeticã şi auditul energetic al clãdirii existente şi proiectarea lucrãrilor de intervenţie;
b) executarea lucrãrilor de intervenţie;
c) recepţia şi certificarea energeticã a clãdirii la terminarea lucrãrilor;
d) recepţia finalã, la expirarea perioadei de garanţie de bunã execuţie a lucrãrilor, de 3 ani de la recepţia prevãzutã la lit. c).

SECŢIUNEA 1
Elaborarea documentaţiei de proiectare

ART. 15
Documentaţia de proiectare cuprinde:
a) expertiza tehnicã şi auditul energetic ale clãdirii;
b) documentaţia tehnicã pentru autorizarea lucrãrilor de intervenţie, dacã este cazul;
c) proiectul tehnic şi detaliile de execuţie;
d) devizul general şi devizele pe obiect.
ART. 16
(1) Expertiza tehnicã se elaboreazã prin metoda calitativã prevãzutã de reglementãrile tehnice în vigoare, de cãtre o persoanã fizicã atestatã în condiţiile legii ca expert tehnic pentru cerinţa esenţialã de calitate "rezistenţã mecanicã şi stabilitate".
(2) În cazul în care prin raportul de expertizã tehnicã clãdirea de locuit este încadratã în clasa I de risc seismic, continuarea reabilitãrii termice în condiţiile ordonanţei de urgenţã este condiţionatã de realizarea în condiţiile legii a mãsurilor stabilite pentru reducerea riscului seismic al clãdirii existente.
ART. 17
(1) Auditul energetic se elaboreazã de cãtre o persoanã fizicã atestatã în condiţiile legii ca auditor energetic pentru clãdiri gradul I pentru specialitãţile construcţii şi instalaţii.
(2) În raportul de audit energetic sunt prevãzute mãsurile de reabilitare termicã pentru reducerea consumurilor energetice din surse clasice, cu estimarea costurilor şi a duratei de recuperare a investiţiei, distinct pentru fiecare mãsurã propusã.
ART. 18
Documentaţia tehnicã pentru autorizarea lucrãrilor de intervenţie, precum şi eliberarea certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire, dacã este cazul, se realizeazã cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, aprobate prin <>Ordinul ministrului dezvoltãrii regionale şi locuinţei nr. 839/2009 .
ART. 19
(1) Proiectul tehnic şi detaliile de execuţie se elaboreazã cu respectarea reglementãrilor tehnice şi a celorlalte acte normative în vigoare la data elaborãrii acestuia şi se verificã, în condiţiile legii, de persoane fizice - verificatori de proiecte atestaţi pentru cerinţele esenţiale de calitate "rezistenţã şi stabilitate", "securitate la incendiu" şi "economie de energie şi izolare termicã", prevãzute de <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare.
(2) Programul de control al executãrii lucrãrilor de reabilitare termicã întocmit de proiectant va cuprinde cel puţin inspecţia în urmãtoarele faze determinante:
a) inspecţia suprafeţelor exterioare ale anvelopei clãdirii pregãtite în vederea aplicãrii sistemului termoizolant;
b) inspecţia suprafeţelor exterioare ale anvelopei clãdirii privind modul de fixare/prindere a sistemului termoizolant corespunzãtor specificaţiei producãtorului;
c) punerea/repunerea în funcţiune a echipamentelor prevãzute la art. 3 lit. c) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 20
Devizul general şi devizele pe obiect se întocmesc în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnicoeconomice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, se semneazã şi se ştampileazã de proiectant - persoanã fizicã/juridicã autorizatã în condiţiile legii - şi se însuşesc de beneficiar.

SECŢIUNEA a 2-a
Executarea şi recepţia lucrãrilor

ART. 21
(1) Pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termicã beneficiarul solicitã minimum 3 oferte de la constructorii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevãzute la art. 9, analizeazã ofertele din punct de vedere al elementelor de preţ şi duratã de execuţie, selecteazã constructorul cu oferta cea mai avantajoasã tehnico-economic, încheie cu acesta contractul de execuţie şi prezintã finanţatorului scrisoarea de garanţie bancarã de bunã execuţie a lucrãrilor constituitã de constructor, reprezentând 10% din valoarea contractului de execuţie, valabilã pe perioada de garanţie prevãzutã la art. 14 lit. d).
(2) Selectarea constructorului de cãtre beneficiar se face în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevãzute la art. 9 lit. c) al acesteia.
(3) În cazul beneficiarilor - asociaţiile de proprietari - care beneficiazã de prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã, autoritãţile administraţiei publice locale organizeazã procedura de achiziţie publicã de executare a lucrãrilor de reabilitare termicã cu participarea reprezentantului asociaţiei de proprietari în comisia de adjudecare a ofertelor, urmând ca beneficiarii sã încheie direct contractul cu constructorul declarat eligibil în urma adjudecãrii ofertei.
(4) Garanţia bancarã de bunã execuţie a lucrãrilor constituitã de constructor se elibereazã, în condiţiile prezentelor norme, astfel:
a) 30% la data recepţionãrii fãrã obiecţiuni a lucrãrilor la terminarea executãrii acestora;
b) 70% la recepţia finalã a lucrãrilor.
ART. 22
(1) Executarea lucrãrilor se realizeazã cu respectarea reglementãrilor tehnice şi a celorlalte acte normative în vigoare la data contractãrii lucrãrilor.
(2) Materialele şi sistemele izolante utilizate de constructor trebuie sã fie însoţite de declaraţiile de conformitate ale producãtorilor, prin care sã se ateste conformitatea cu specificaţiile tehnice recunoscute în condiţiile legii.
ART. 23
(1) Contractul de execuţie încheiat între constructor şi beneficiar prevede valoarea lucrãrilor exprimatã în lei, precum şi perioada de executare a lucrãrilor de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuãrii primei trageri din creditul garantat.
(2) În termenul prevãzut la alin. (1) constructorul are obligaţia de a finaliza lucrãrile contractate conform graficului de execuţie anexat contractului.
(3) Contractul de execuţie cuprinde şi clauza suspensivã privind intrarea în vigoare a acestuia în maximum 90 de zile calendaristice de la data semnãrii de cãtre beneficiar şi constructor, în condiţiile în care banca finanţatoare aprobã creditul solicitat pentru finanţarea executãrii lucrãrilor.
ART. 24
(1) Situaţia lunarã de lucrãri executate fizic şi valoric, exprimatã în lei, se întocmeşte de constructor, se verificã de dirigintele de şantier autorizat, reprezentant al beneficiarului, se însuşeşte de beneficiar prin semnãturã şi împreunã cu factura aferentã se depune la finanţator.
(2) Pentru lucrãrile executate în luna anterioarã, constructorul depune la finanţator situaţiile de lucrãri şi facturile aferente cu viza "bun de platã" acordatã de beneficiar, iar finanţatorul efectueazã plata cãtre constructor pânã cel mai târziu în prima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare.
ART. 25
(1) Recepţia lucrãrilor se organizeazã de beneficiar, cu respectarea prevederilor Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 273/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Recepţia lucrãrilor este condiţionatã de notificarea autoritãţii administraţiei publice locale pe raza cãreia se aflã clãdirea, beneficiarul fiind obligat sã prezinte comisiei întrunite în acest scop certificatul de performanţã energeticã a clãdirii reabilitate termic care va fi anexat la cartea tehnicã a construcţiei.
ART. 26
(1) Certificatul de performanţã energeticã a clãdirii reabilitate termic se elaboreazã de cãtre auditorul energetic pentru clãdiri atestat, la cererea beneficiarului, şi se finanţeazã din sursele proprii ale acestuia.
(2) Certificatul de performanţã energeticã a clãdirii reabilitate termic prevãzut la alin. (1) se transmite în format electronic, prin grija auditorului energetic pentru clãdiri, în termen de 5 zile de la data elaborãrii, la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorialã Durabilã - URBAN-INCERC, unitate aflatã în coordonarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.

CAP. V
Finanţarea prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã

SECŢIUNEA 1
Contractarea şi garantarea creditului bancar

ART. 27
Lista cu finanţatorul/finanţatorii care au acceptat sã acorde credite în condiţiile ordonanţei de urgenţã şi a prezentelor norme şi cu care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului a încheiat convenţii de subvenţionare a dobânzii se publicã pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice, a Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi a FNGCIMM.
ART. 28
(1) În vederea obţinerii creditului garantat de stat cu dobândã subvenţionatã pentru executarea lucrãrilor de reabilitare, beneficiarul se prezintã la oricare dintre finanţatorii din lista prevãzutã la art. 27 cu urmãtoarele documente:
a) statutul asociaţiei de proprietari şi acordul de asociere, din care trebuie sã rezulte calitatea de reprezentant a preşedintelui, în cazul în care beneficiarul este o asociaţie de proprietari, respectiv actul de identitate, titlul de proprietate şi/sau extrasul de carte funciarã, în cazul în care beneficiarul este persoanã fizicã, proprietar al unei locuinţe unifamiliale;
b) hotãrârea adunãrii generale a asociaţiei de proprietari privind reabilitarea termicã a blocului de locuinţe şi contractarea creditului bancar pentru realizarea lucrãrilor de reabilitare termicã, precum şi tabelul nominal al proprietarilor prevãzut la art. 6 alin. (4), semnate şi ştampilate conform modelelor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la prezentele norme, în cazul în care beneficiarul este o asociaţie de proprietari;
c) documentaţia tehnicã în copie.
(2) Documentaţia tehnicã prevãzutã la alin. (1) lit. c) va cuprinde în copie urmãtoarele documente:
a) sinteza raportului de expertizã tehnicã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la prezentele norme;
b) sinteza raportului de audit energetic, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6 la prezentele norme;
c) devizul general şi devizele pe obiecte;
d) autorizaţia de construire, dacã este cazul, emisã în condiţiile şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 50/1991 şi a Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, aprobate prin <>Ordinul ministrului dezvoltãrii regionale şi locuinţei nr. 839/2009 ;
e) hotãrârea consiliului local de participare la finanţare, dupã caz,
f) contractul încheiat cu constructorul pentru executarea lucrãrilor, inclusiv documentele care au stat la baza încheierii contractului, respectiv documentele de eligibilitate şi oferta financiarã, precum şi hotãrârea de adjudecare a ofertei în cazul în care, potrivit legii, s-a aplicat o procedurã de achiziţie publicã;
g) convenţiile de fidejusiune în formã autenticã încheiate de cãtre membrii asociaţiei de proprietari care au luat decizia în cadrul adunãrii generale, în cazul în care beneficiarul este o asociaţie de proprietari;
h) dovada constituirii contribuţiei proprii de minimum 10% din valoarea lucrãrilor de intervenţie din devizul general;
i) devizul pentru executarea lucrãrilor, cuprinzând lucrãrile de intervenţie la clãdire şi la instalaţiile aferente acesteia, defalcat pe fiecare proprietar, în cazul blocurilor de locuinţe, proporţional cu cota-parte indivizã deţinutã din proprietatea comunã.
ART. 29
(1) Finanţatorul aprobã credite garantate în limita a maximum 90% din devizul de executare a lucrãrilor, anexã la devizul general, dar nu mai mult decât urmãtoarele plafoane, dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei, inclusiv TVA, a 1.850 EUR/camerã de locuit conform datelor înscrise în lista proprietarilor prezentatã în anexa nr. 4 la prezentele norme, pentru credite solicitate de asociaţiile de proprietari;
b) echivalentul în lei, inclusiv TVA, a 7.400 EUR pentru clãdirea tip locuinţã unifamilialã.
(2) Pentru stabilirea echivalentului în lei prevãzut la alin. (1) se va lua în considerare media anualã a cursului de schimb leu/euro estimatã de Comisia Naţionalã de Prognozã pentru anul în curs.
(3) Creditul garantat acordat beneficiarului în condiţiile alin. (1) se ramburseazã de cãtre acesta în rate egale pe toatã perioada creditului, conform graficului de rambursare al finanţatorului.

SECŢIUNEA a 2-a
Subvenţionarea dobânzii

ART. 30
Cuantumul sumelor de platã aferent dobânzii subvenţionate, aprobat anual cu aceastã destinaţie prin legea bugetului de stat în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, este proporţional cu plafonul anual aprobat al garanţiilor guvernamentale.
ART. 31
(1) Dobânda aferentã creditelor bancare cu garanţie guvernamentalã, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, se suportã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie.
(2) Dreptul la plata dobânzii de cãtre stat se constituie la data semnãrii contractului de garantare, încheiat între FNGCIMM, finanţator şi beneficiar.
(3) Cuantumul sumelor de platã a dobânzii subvenţionate corespunde volumului tragerilor efectuate de beneficiar pentru constructor.
ART. 32
(1) Între Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi finanţator/finanţatori se încheie convenţie/convenţii cu privire la plata dobânzii subvenţionate.
(2) Modelul-cadru al convenţiei se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 33
(1) Finanţatorul transmite lunar cererea de platã a subvenţiei cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, cumulat pentru ratele de capital scadente pânã la finele lunii anterioare, precum şi cele scadente în luna pentru care se solicitã dobânda.
(2) La cererea de platã se anexeazã documentele stabilite prin convenţia prevãzutã la art. 32.
(3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului analizeazã cererea de platã şi solicitã pânã la data de 20 a lunii curente Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare pentru plata în luna curentã, conform prevederilor prezentei norme, a dobânzii subvenţionate.
(4) În limita creditelor bugetare deschise, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului efectueazã plata dobânzii subvenţionate în contul finanţatorului deschis la trezorerie, în ultima zi lucrãtoare a lunii.
(5) Pentru luna decembrie a fiecãrui an, plata se efectueazã în ultima zi lucrãtoare stabilitã de Ministerul Finanţelor Publice pentru închiderea anului bugetar.
ART. 34
Pentru plata dobânzii subvenţionate aferente creditelor bancare cu garanţie guvernamentalã prevãzutã la art. 12 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, finanţatorul va transmite Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, odatã cu cererea de platã a subvenţiei prevãzute la art. 32 alin. (1), urmãtoarele informaţii:
a) borderoul creditelor garantate aprobate, grupate pe judeţe şi localitãţi cu numãr de înregistrare şi data încheierii contractelor de credit. Pentru asociaţiile de proprietari, acestea vor fi ierarhizate în ordinea codului unic de înregistrare;
b) borderoul plãţilor efectuate de cãtre beneficiari, grupate pe judeţe şi localitãţi şi ierarhizate în ordinea codului unic de înregistrare. În cazul asociaţiilor de proprietari, acestea vor fi însoţite de listele nominale cu sumele plãtite de membrii acestora şi care sunt transmise de cãtre asociaţiile de proprietari, beneficiare ale creditului garantat;
c) graficul de finanţare a execuţiei lucrãrilor de intervenţie aferent fiecãrui credit acordat, corespunzãtor fiecãrei situaţii lunare de lucrãri executate, fizic şi valoric, prevãzutã la art. 24 alin. (1), depusã de constructor la finanţator;
d) graficul de rambursare pentru credit aprobat, cu evidenţierea dobânzii subvenţionate, calculatã pe beneficiari, judeţe şi localitãţi, cu urmãtoarea structurã: indicatorul ROBOR la 3 luni şi nivelul marjei fixe de dobândã a finanţatorului.
ART. 35
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îşi creeazã propria bazã de date, care va cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor, finanţatorilor, creditelor aprobate, graficul de execuţie lucrãri, graficul de rambursare credit şi altele.
(2) Conţinutul bazei de date prevãzute la alin. (1) se stabileşte prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.

SECŢIUNEA a 3-a
Acordarea şi monitorizarea garanţiei

ART. 36
Garanţia emisã de FNGCIMM, în numele şi contul statului, este irevocabilã, necondiţionatã şi expresã, conform reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, şi are urmãtoarele caracteristici:
a) este plãtibilã la prima cerere scrisã a finanţatorului, în termenii şi condiţiile prevãzute în contractul de garantare;
b) are valoare determinatã, egalã cu creditul garantat;
c) valoarea se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de cãtre beneficiar sau, dupã caz, de cãtre Ministerul Finanţelor Publice;
d) acoperã numai principalul, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;
e) se acordã în monedã naţionalã şi se plãteşte în monedã naţionalã.
ART. 37
(1) În vederea obţinerii unei garanţii, finanţatorul va transmite FNGCIMM solicitarea de garantare, dupã aprobarea finanţãrii de cãtre structurile sale competente, în condiţiile prevãzute în instrucţiunile generale.
(2) FNGCIMM analizeazã, potrivit reglementãrilor proprii şi prezentelor norme, solicitarea de garantare şi, în cazul în care constatã cã aceasta îndeplineşte condiţiile de acordare, încheie contractul de garantare ce va fi comunicat finanţatorului.
(3) Contractul de garantare va cuprinde, fãrã a se limita la acestea, identitatea pãrţilor, obiectul şi durata contractului, termenii şi condiţiile de acordare şi platã a garanţiei, obligaţiile pãrţilor, valoarea maximã a garanţiei acordate în monedã naţionalã, modalitatea de calcul şi termenele de platã ale comisionului de gestiune datorat FNGCIMM de cãtre finanţator, celelalte drepturi şi obligaţii ale pãrţilor, modalitatea de soluţionare a eventualelor litigii.
ART. 38
(1) FNGCIMM monitorizeazã garanţiile aprobate. Monitorizarea reprezintã ansamblul de acţiuni întreprinse în perioada cuprinsã între acordarea garanţiei şi încetarea valabilitãţii acesteia, acţiuni constând în principal în:
a) urmãrirea şi verificarea îndeplinirii de cãtre finanţator a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevãzute de acesta;
b) urmãrirea periodicã a stadiului derulãrii creditului garantat, pe baza situaţiilor furnizate de cãtre finanţator, conform prevederilor contractului de garantare.
(2) FNGCIMM are dreptul sã solicite finanţatorului informaţii suplimentare în situaţia în care elementele cuprinse în solicitarea de garantare şi în documentaţia furnizatã nu sunt suficiente pentru efectuarea analizei.

SECŢIUNEA a 4-a
Executarea garanţiei şi recuperarea sumelor plãtite

ART. 39
(1) Finanţatorul este îndreptãţit la executarea garanţiei numai dacã a transmis FNGCIMM cererea de platã în cadrul perioadei de valabilitate a garanţiei. FNGCIMM verificã încadrarea cererii de platã în prevederile instrucţiunilor generale, precum şi în termenii şi condiţiile contractului de garantare.
(2) Cererea de platã a ratei scadente va fi însoţitã de documentele justificative prevãzute în contractul de garantare şi în cazul asociaţiilor de proprietari va conţine în mod obligatoriu sumele şi datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanţieri comunicate finanţatorului pe propria rãspundere de cãtre asociaţia de proprietari. Responsabilitatea în privinţa comunicãrii, precum şi a realitãţii informaţiilor privind proprietarii restanţieri şi sumele datorate de aceştia revine preşedintelui asociaţiei de proprietari.
(3) Plata garanţiei se va face în condiţiile şi în termenii prevãzuţi în convenţia de implementare, instrucţiunile generale şi contractul de garantare, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de cãtre FNGCIMM a cererii de platã, fãrã însã a se depãşi 90 de zile calendaristice restante la platã de cãtre beneficiar.
(4) Pe durata unui credit garantat, Ministerul Finanţelor Publice efectueazã maximum 5 plãţi ale valorilor parţiale de executare a garanţiei, aferente ratelor de capital nerambursate la scadenţã de cãtre beneficiar.
(5) În cazul în care beneficiarul, pentru a şasea oarã, nu ramburseazã la scadenţã ratele de capital, parţial sau integral, Ministerul Finanţelor Publice va efectua plata valorii totale de executare a garanţiei.
ART. 40
(1) Valoarea parţialã sau valoarea totalã de executare a garanţiei se plãteşte finanţatorului de cãtre Ministerul Finanţelor Publice pe baza documentelor justificative prezentate de FNGCIMM şi se recupereazã, prin executare silitã, de cãtre organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, de la beneficiarii creditului garantat, conform reglementãrilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(2) Dupã efectuarea plãţii prevãzute la alin. (1), direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice întocmeşte un înscris prin care se individualizeazã sumele de recuperat, care în cazul asociaţiei de proprietari reprezintã sumele datorate ca urmare a neachitãrii de cãtre orice proprietar din blocul de locuinţe a cotei-pãrţi ce îi revine din valorile parţiale sau totale de executare a garanţiei, dupã caz.
(3) Înscrisurile întocmite conform alin. (2), prin care se individualizeazã sumele de recuperat, constituie titluri de creanţã şi cuprind elementele actului administrativ fiscal prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Creanţele individualizate în aceste titluri sunt asimilate creanţelor fiscale.
(4) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuãrii fiecãrei plãţi, înscrisul, împreunã cu dovada comunicãrii acestuia cãtre debitorul beneficiar al creditului garantat şi proprietarul din asociaţia de proprietari beneficiar al creditului garantat, dupã caz, însoţite de contractul de garantare, precum şi documentele care au stat la baza acordãrii garanţiei se transmit, de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, organelor competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în a cãror razã teritorialã are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidenţa fiscalã a acestora.
(5) Comunicarea prevãzutã la alin. (4) se face potrivit prevederilor <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(6) Formularistica utilizatã se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(7) Dupã expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicãrii înscrisului prevãzut la alin. (3) cãtre debitor, titlul de creanţã devine titlu executoriu, în temeiul cãruia organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala vor proceda la aplicarea modalitãţilor de executare silitã potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 41
(1) În aplicarea prezentelor norme, modelul convenţiei de implementare, al contractului de garantare, al convenţiei de fidejusiune şi al înscrisului prevãzut la art. 15 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã se aprobã prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
(2) Modelul-cadru al convenţiei privind plata dobânzii subvenţionate se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 42
Nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM se negociazã semestrial între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM şi se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculeazã pe an la soldul creditului garantat şi se va plãti de cãtre finanţator, care, ulterior, îl recupereazã de la beneficiarul garanţiei guvernamentale.
ART. 43
În aplicarea prezentelor norme, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi Ministerul Finanţelor Publice pot emite instrucţiuni aprobate prin ordin comun.
ART. 44
În aplicarea prevederilor art. 13 alin. (4) din ordonanţa de urgenţã, se acordã reprezentanţilor legali ai finanţatorilor un mandat special în vederea notãrii şi radierii menţiunilor privind existenţa contractului de împrumut şi a convenţiei de fidejusiune în partea a III-a a cãrţilor funciare ale imobilelor.
ART. 45
(1) Beneficiarul şi finanţatorul rãspund în condiţiile legii pentru realitatea şi exactitatea datelor şi informaţiilor furnizate.
(2) La solicitarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, Ministerului Finanţelor Publice sau FNGCIMM, beneficiarul şi finanţatorul vor pune la dispoziţie datele şi informaţiile în legãturã cu creditele bancare garantate şi dobânda subvenţionatã acordatã, în vederea fundamentãrii necesarului de fonduri din alocaţii bugetare şi a modului de utilizare a fondurilor publice utilizate.
ART. 46
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme


TERMENI ŞI EXPRESII

Termenii şi expresiile utilizate în norme au urmãtoarele semnificaţii:
1. lucrãri de reabilitare termicã - lucrãri de intervenţie la anvelopa clãdirii de locuit şi/sau la instalaţiile aferente clãdirii, în scopul reducerii consumurilor energetice produse din surse clasice, precum şi instalarea unor echipamente pentru asigurarea necesarului de energie din surse alternative, dupã caz, cuprinse în documentaţia tehnicã pentru reabilitarea termicã a clãdirii de locuit;
2. clãdire de locuit - bloc de locuinţe sau locuinţã unifamilialã, construitã şi recepţionatã pânã la sfârşitul anului 2000;
3. locuinţã unifamilialã - imobil cu destinaţia de locuinţã, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii, construit şi recepţionat pânã la sfârşitul anului 2000;
4. asociaţie de proprietari - persoanã juridicã fãrã scop patrimonial, constituitã în baza <>Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari;
5. documentaţie tehnicã - totalitatea documentelor, piese scrise şi desenate, necesare emiterii, în condiţiile legii, a autorizaţiei de construire, precum şi a contractãrii şi executãrii lucrãrilor de intervenţie pentru reabilitarea clãdirii;
6. sursã alternativã de energie - sursã regenerabilã, nepoluantã, precum: energia solarã, energia eolianã, energia geotermalã etc.;
7. beneficiar - asociaţia de proprietari a blocului de locuinţe, respectiv proprietarul, persoanã/e fizicã/e, al clãdirii tip locuinţã unifamilialã care hotãrãşte sã execute lucrãri de reabilitare termicã cu finanţare din credit bancar cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã, în condiţiile prezentelor norme, precum şi cu respectarea normele specifice de creditare ale finanţatorului;
8. constructor - operator economic cu activitate în construcţii şi/sau instalaţii pentru construcţii care acceptã sã execute lucrãri de reabilitare termicã în condiţiile normelor;
9. finanţator - instituţie de credit, inclusiv unitãţile teritoriale ale acesteia - sucursale, agenţii etc. -, care acceptã sã acorde credite în condiţiile normelor şi ale instrucţiunilor generale;
10. FNGCIMM - Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N.;
11. garanţie guvernamentalã - garanţie asumatã de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, materializatã într-un contract de garantare, care acoperã pierderea suportatã de finanţator, ca urmare a producerii riscului de credit şi care trebuie sã fie irevocabilã, necondiţionatã şi expresã, conform reglementãrilor Bãncii Naţionale a României relevante din perspectiva recunoaşterii calitãţii de diminuator de risc de credit al garanţiilor;
12. risc de credit - neplata, parţialã sau totalã, de cãtre beneficiar a creditului garantat;
13. credit garantat - credit bancar acordat beneficiarilor, garantat în procent de 100% de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;
14. dobândã subvenţionatã - dobândã datoratã de beneficiar cãtre finanţator în legãturã cu creditul garantat, care este plãtitã în locul beneficiarului de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie. Rata dobânzii subvenţionate se compune din indicatorul ROBOR la 3 luni, variabil, comunicat şi publicat pe pagina de internet a Bãncii Naţionale a României, la care se adaugã marja fixã de maximum 1,5-2,5%;
15. convenţie de implementare - document-cadru, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM, care cuprinde, în principal, termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM şi clauze privind drepturile şi obligaţiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor, precum şi data încetãrii rãspunderii;
16. convenţie de fidejusiune - convenţie încheiatã în formã autenticã, prin care proprietarul/coproprietarul unei locuinţe dintr-o clãdire tip bloc de locuinţe/locuinţã unifamilialã se obligã faţã de Ministerul Finanţelor Publice sã plãteascã el însuşi obligaţia pe care asociaţia de proprietari/coproprietarul nu o îndeplineşte la scadenţã, proporţional cu cota-parte indivizã pe care o deţine din proprietatea comunã, respectiv pentru valoarea parţialã/totalã de executare a garanţiei în cazul coproprietarilor clãdirilor tip locuinţe unifamiliale;
17. instrucţiuni generale - document-cadru, aprobat de FNGCIMM, care stabileşte cadrul general aplicabil finanţatorilor în privinţa gestionãrii finanţãrilor garantate în conformitate cu normele;
18. contract de garantare - document contractual încheiat între FNGCIMM, finanţator şi beneficiar, în care se prevãd condiţiile specifice de acordare şi platã a garanţiei guvernamentale;
19. perioada de executare a lucrãrilor de reabilitare termicãperioada de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuãrii primei trageri din creditul garantat în care constructorul are obligaţia de a finaliza lucrãrile de reabilitare termicã conform graficului de execuţie al acestora;
20. convenţie de subvenţionare a dobânzii - convenţie care se încheie între Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi finanţatori, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, privind termenii şi condiţiile de platã a dobânzii subvenţionate, în limita fondurilor alocate anual de la bugetul de stat;
21. sold credit garantat - suma trasã şi nerambursatã din creditul garantat;
22. valoarea parţialã de executare a garanţiei - suma aferentã unei rate de capital restante sau unei pãrţi din rata restantã, ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice de maximum 5 ori pe durata unui credit, ca urmare a producerii riscului de credit;
23. valoarea totalã de executare a garanţiei - suma aferentã soldului creditului garantat, ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, dupã ce a fost efectuatã plata a 5 rate de capital restante pe durata unui credit;
24. cerere de platã parţialã - documentul prin care finanţatorul solicitã plata valorii parţiale de executare a garanţiei;
25. cerere de platã totalã - documentul prin care finanţatorul solicitã plata valorii totale de executare a garanţiei;


ANEXA 2
la norme


FLUXUL INFORMAŢIONAL - DECIZIONAL
privind reabilitarea clãdirilor de locuit cu
finanţare prin credite bancare cu garanţie
guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã


--------------
NOTĂ(CTCE)
Imaginea fluxului informaţional-decizional privind reabilitarea clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, la pagina 45, (a se vedea imaginea asociatã).



ANEXA 3
la norme


- Model -


ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea .........................................
Judeţul (sectorul) ..................................
Str. ................................ nr. ..........,
bl. ............, cod poştal ........................
Cod de înregistrare fiscalã .........................



HOTĂRÂREA
adunãrii generale a proprietarilor
nr. ........ din data de .......


Luând la cunoştinţã de prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã,
Adunarea generalã a proprietarilor, în şedinţa ordinarã/extraordinarã din data de ..............., în prezenţa a .............. membri din totalul de .................. membri ai asociaţiei,

HOTĂRĂŞTE:

Contractarea unui credit cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã pentru reabilitarea termicã a blocului de locuinţe de cãtre Asociaţia de proprietari din localitatea ........................................, judeţul/sectorul ........., str. ............................... nr. ..............., bl. ............., cod poştal................, cod de înregistrare fiscalã ....., în condiţiile şi cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 .
Drept care împuterniceşte preşedintele asociaţiei de proprietari, doamna/domnul ...................., sã semneze, în numele şi pentru fiecare dintre proprietarii înscrişi în lista anexatã, contractul de credit.
Prezenta hotãrâre se afişeazã la avizierul asociaţiei de proprietari începând cu data de .............................. şi va însoţi documentaţia ce urmeazã a fi transmisã finanţatorului.


Preşedinte,
........................
(numele şi semnãtura)
L.S.

Contrasemneazã:
---------------
Administratorul Asociaţiei de proprietari .............
Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ................



ANEXA 4
la norme




- Model -


ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea ...................................................
Judeţul (sectorul) ............................................
Str. ......................................... nr. ...........,
bl. ............, cod poştal .................................
Cod de înregistrare fiscalã ..............................

Nr. .......... din ..................



LISTA PROPRIETARILOR*)
- situaţie la data de .............

Asociaţia de proprietari, prin preşedintele acesteia, declarã urmãtoarele:

┌───┬──────┬───────────┬──────┬───────────┬────────────┬─────────────┬─────────┐
│Nr.│Nr. │Proprietar │Nr. │Suprafaţa │Cota-parte │Decizie │Semnãtura│
│crt│apar- ├───────────┤camere│utilã în │indivizã din│proprietar**)│ │
│ │tament│Nume şi │locui-│proprietate│proprietatea├──────┬──────┤ │
│ │ │prenume │bile │individualã│comunã │ Da │ Nu │ │
│ │ ├───────────┤ │ - m² - │ - % - │ │ │ │
│ │ │Cod numeric│ │ │ │ │ │ │
│ │ │personal │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼───────────┼──────┼───────────┼────────────┼──────┼──────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├───┼──────┼───────────┼──────┼───────────┼────────────┼──────┼──────┼─────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼───────────┼──────┼───────────┼────────────┼──────┼──────┼─────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼───────────┼──────┼───────────┼────────────┼──────┼──────┼─────────┤
│...│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼───────────┼──────┼───────────┼────────────┼──────┼──────┼─────────┤
│ n │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────┴───────────┴──────┴───────────┴────────────┼──────┴──────┴─────────┤
│ TOTAL: 100 % │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘


Rãspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.



Preşedinte,
.....................
(numele şi semnãtura)

L.S.


Administrator,
..........................
(numele şi semnãtura)



----------
*) Se anexeazã la Hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor nr. ..... din ........... .
**) Coloana 6 se completeazã cu "Da" sau, dupã caz, coloana 7 se completeazã cu "Nu", se semneazã de cãtre fiecare proprietar şi reprezintã decizia acestuia, exprimatã în adunarea generalã a proprietarilor cu privire la executarea lucrãrilor de reabilitare termicã a clãdirii, în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã.



ANEXA 5
la norme


- Model -

RAPORT
expertizã tehnicã

- sintezã -


1. Scopul
Analiza structurii de rezistenţã a clãdirii de locuit din punct de vedere al asigurãrii cerinţei esenţiale de calitate "rezistenţã mecanicã şi stabilitate" [prin metoda de evaluare calitativã E1*)] ......din localitatea ....................., judeţul/sectorul ....................., str. .................. nr. ..... .
2. Conţinutul expertizei tehnice:
a) descrierea succintã a comportãrii în timp la acţiuni seismice şi, dupã caz, la evenimente accidentale - explozii, incendii, tasãri care pot afecta stabilitatea clãdirii de locuit şi/sau condiţioneazã realizarea lucrãrilor de reabilitare termicã, luându-se în considerare:
(i) condiţiile locale ale amplasamentului;
(ii) perioada de execuţie a clãdirii;
(iii) starea tehnicã actualã a elementelor de construcţie - fundaţie, stâlpi, grinzi, diafragme şi altele;
b) descrierea succintã a nivelului de confort şi uzurã al clãdirii de locuit;
c) efectuarea, dupã caz, a unor lucrãri de intervenţie la clãdirea de locuit, motivul şi tipul intervenţiei (reparaţii, reconstrucţie, consolidãri - ca urmare a avariilor provocate de seisme, tasãri, coroziune, accidente tehnice -, transformare, extindere în plan, supraetajare etc.).
3. Concluzii şi recomandãri:
(Descrierea succintã a lucrãrilor de consolidare/reparaţii care condiţioneazã executarea lucrãrilor de reabilitare termicã prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã).
...........................................................................
...........................................................................
.........................................................


Data
........



Întocmit
--------
Expert tehnic atestat,
........................
(numele şi prenumele)

L.S.


Însuşit beneficiar
...................
(numele şi prenumele)

L.S.**)


-------------
*) Conform Normativului pentru proiectare antiseismicã, indicativ P100-92, cap. 11 şi 12 revizuite în 1996.
**) Pentru asociaţiile de proprietari.




ANEXA 6
la norme




- Model -

RAPORT
audit energetic

- sintezã -


1. Informaţii generale privind clãdirea de locuit ......., situatã în
localitatea ......................,
judeţul/sectorul ..........., str. .................. nr. ..........
2. Lucrãrile de reabilitare termicã
(conf. prevederilor art. 5 din norme, propuse de auditorul energetic
pentru clãdiri):

┌─────────────┬───────────────┬──────────┬───────────────┬────────────────────┐
│ Lucrarea de │Costul lucrãrii│Economie │Emisia de CO(2)│Durata de recuperare│
│ reabilitare │de reabilitare │de energie│ - kg/an - │ a investiţiei │
│ termicã │ termicã │- kWh/an -│ │ - nr. ani - │
│(conf. art. 5│ - mii lei - │ │ │ │
│ din norme) │ │ │ │ │
├─────────────┼───────────────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┤
│a) ..........│ │ │ │ │
├─────────────┼───────────────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┤
│b) ..........│ │ │ │ │
├─────────────┼───────────────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┤
│c) ..........│ │ │ │ │
├─────────────┼───────────────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┤
│d) ..........│ │ │ │ │
└─────────────┴───────────────┴──────────┴───────────────┴────────────────────┘

3. Observaţii: ...........................................................
.......................................................................
.......................................................................
....................................................................




NOTĂ:
Se anexeazã certificatul de performanţã energeticã al clãdirii de locuit corespunzãtor stãrii iniţiale.




Data
....................


Întocmit


Auditor energetic pentru clãdiri,
..................................
(numele şi prenumele)

L.S.



Însuşit beneficiar
------------------

........................
(numele şi prenumele)

L.S.*)


-----------
*) Pentru asociaţiile de proprietari.




-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016