Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 20 iulie 2009  de aplicare a prevederilor sectiunii 2^1 din cadrul   cap. II al Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 20 iulie 2009 de aplicare a prevederilor sectiunii 2^1 din cadrul cap. II al Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009

ART. 1
În aplicarea prezentelor norme, fiecare administraţie aeroportuarã, prin serviciile sale specializate, va organiza în funcţie de specificul sãu teritorial activitatea de transport de persoane în regim de taxi în incinta proprie, astfel încât sã se asigure transportul permanent de persoane între localitãţile de autorizare a transportatorilor autorizaţi şi aeroport.
ART. 2
(1) Administraţia fiecãrui aeroport, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii, va identifica resursele necesare şi va asigura amenajarea de staţii de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi, indiferent de localitatea de unde aceştia sosesc; durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum 5 minute, timp suficient şi necesar exclusiv pentru debarcarea persoanelor transportate la aeroport.
(2) Dupã operaţiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui sã pãrãseascã imediat şi necondiţionat staţia de debarcare.
(3) Administraţia fiecãrui aeroport va amenaja o zonã de grupare a autovehiculelor taxi în vederea parcãrii temporare a acestora pânã la intrarea în locul de aşteptare pentru preluarea persoanelor de la aeroport. Acest loc va fi amenajat sub forma unui parc sau flux, care nu va fi situat în proximitatea terminalelor de pasageri.
(4) Administraţia fiecãrui aeroport va dispune mãsurile necesare interzicerii accesului tuturor taximetriştilor cu autoturismele taxi în parcãrile publice aferente terminalelor de pasageri.
ART. 3
(1) Administraţia fiecãrui aeroport, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii, va identifica resursele necesare şi va asigura amenajarea de locuri de aşteptare cu peron de îmbarcare a persoanelor de la aeroport, situate în proximitatea terminalelor de pasageri.
(2) Administraţia fiecãrui aeroport, prin regulamentele interne, va asigura dispecerizarea întregii activitãţi de incintã, respectiv dirijarea şi îmbarcarea persoanelor în autovehiculele taxi, în ordinea sosirii acestora pe peronul de îmbarcare.
(3) Administraţia fiecãrui aeroport, prin organele de ordine şi în aplicarea <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va lua mãsuri ferme pentru interzicerea oricãrei practici de abordare şi preluare a clienţilor în perimetrul aeroportuar de cãtre taximetrişti sau interpuşi. În acest sens, administraţia aeroportului va stabili prin Regulamentul intern condiţiile în care taximetriştii pot pãrãsi autovehiculul taxi.
ART. 4
(1) În zona de grupare şi în locul de aşteptare au acces în exclusivitate acele autovehicule taxi şi taximetrişti care deţin permise de acces valabile eliberate de administraţia aeroportului respectiv.
(2) Accesul autovehiculelor taxi în zona de grupare şi în locul de aşteptare, precum şi traseul/fluxul de deplasare al acestora vor fi organizate şi reglementate de fiecare aeroport prin regulamente interne şi condiţii specifice stabilite de administraţia aeroportului.
ART. 5
În staţiile de debarcare vor avea acces toţi transportatorii autorizaţi în regim de taxi, indiferent dacã aceştia dispun sau nu de permise de acces eliberate de administraţia aeroportului. Staţiile de debarcare vor fi amenajate cât mai aproape de limita de proximitate a terminalelor.
ART. 6
(1) Permisul de acces auto va fi eliberat numai de cãtre administraţia fiecãrui aeroport şi va putea fi suspendat/anulat numai de cãtre aceastã administraţie, în condiţiile nerespectãrii regulamentului impus de fiecare aeroport.
(2) Numãrul maxim de permise de acces auto va fi stabilit de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, în funcţie de numãrul estimat de pasageri pe fluxurile de sosiri internaţionale/interne, şi va putea fi adaptat anual în funcţie de evoluţia traficului propriu de pasageri.
(3) Permisul de acces auto va putea fi eliberat pentru o perioadã de maximum 5 ani, însã vizarea acestuia va fi efectuatã anual de cãtre administraţia fiecãrui aeroport.
(4) Permisul de acces auto va conţine elemente de securizare şi identificare astfel:
a) denumirea aeroportului emitent;
b) numãrul de înmatriculare al autovehiculului taxi;
c) data eliberãrii şi data expirãrii;
d) vize anuale;
e) semnãtura persoanei autorizate de administraţia aeroportului şi ştampila acesteia;
f) denumirea transportatorului autorizat.
ART. 7
(1) Atribuirea permiselor de acces auto se va realiza prin procedura de licitaţie în condiţiile respectãrii criteriilor de licitare prevãzute de <>Legea nr. 38/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Evaluarea acestor criterii, aplicarea acestora şi stabilirea de punctaje de departajare se vor realiza de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã prin documentaţiile de licitaţie şi conform regulamentelor interne emise de fiecare aeroport, în funcţie de specificul sãu.
(2) Punctajele de departajare se vor aplica fiecãrui transportator autorizat calificat în aşa fel încât departajarea sã nu opereze între transportatorii autorizaţi calificaţi în urma licitaţiei, ci exclusiv asupra parcului de autovehicule taxi ale fiecãruia dintre aceştia.
(3) Criteriile de licitare şi selecţie au ca scop demonstrarea potenţialului tehnic, financiar şi organizatoric al fiecãrui transportator autorizat participant la procedurã, potenţial care trebuie sã reflecte posibilitatea concretã a acestuia de a îndeplini cerinţele impuse prin documentaţia de licitaţie şi regulamentele interne emise de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte.
(4) Prin licitaţia organizatã, administraţia aeroportului poate stabili un tarif anual unic şi egal valabil, pentru emiterea şi înlocuirea permisului de acces auto, tarif care va avea în vedere recuperarea acelor costuri ale aeroportului legate de dispecerizarea activitãţii şi utilizarea infrastructurii aeroportuare.
ART. 8
(1) În cazul în care în cadrul licitaţiei numãrul de autovehicule taxi ale transportatorilor autorizaţi calificaţi depãşeşte cu mult numãrul maxim de permise de acces auto stabilite de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, atribuirea permiselor de acces auto se va face pe baza punctajelor de departajare stabilite conform art. 7 alin. (1) şi (2).
(2) În situaţia în care numãrul de autovehicule taxi ale transportatorilor autorizaţi selectaţi este mai mic decât numãrul de permise de acces auto prevãzute de aeroport, pentru permisele rãmase neatribuite licitaţia se va repeta în 30 de zile de la data primei licitaţii.
(3) Transportatorii autorizaţi care câştigã licitaţia pentru eliberarea permiselor de acces auto vor intra în posesia permiselor de acces auto, atribuite pentru autovehicule taxi din parcul propriu în conformitate cu prevederile regulamentelor interne emise de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, precum şi a unor permise de identificare şi acces emise conducãtorilor auto taximetrişti.
ART. 9
(1) Administraţia aeroportului va lua mãsuri prin grija proprie ca fiecare autovehicul taxi care a obţinut permisul de acces auto sã aibã aplicat pe portierele laterale un autocolant de culoare neagrã cu înscrisul "AEROPORT" şi sigla aeroportului respectiv. Forma şi dimensiunile autocolantului se stabilesc de fiecare aeroport, prin regulamentul intern.
(2) Fiecare administraţie aeroportuarã va institui un Registru de evidenţã a permiselor de acces auto eliberate. Înlocuirea acestor permise în cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorãrii ori în cazul înlocuirii autovehiculului taxi va fi reglementatã prin regulamentele interne emise de cãtre fiecare aeroport. Permisele care şi-au pierdut valabilitatea sau care au fost predate cãtre administraţiile aeroportuare vor fi distruse.
(3) În situaţia anulãrii unor permise sau a renunţãrii la acestea de cãtre un transportator autorizat, permisele de acces auto astfel devenite disponibile, în limita aceluiaşi numãr, vor putea fi reatribuite altor transportatori autorizaţi în ordinea punctajelor din cadrul licitaţiei.
(4) Pentru atribuirea de noi premise de acces auto ca urmare a creşterii anuale a traficului de pasageri, se vor organiza noi licitaţii, cu respectarea prezentelor norme şi a regulamentului emis de aeroportul în cauzã.
(5) Permisul de acces auto va fi în mod obligatoriu afişat la loc vizibil şi permanent pe parbrizul autovehiculului.
ART. 10
Lista cu tarifele practicate va fi în mod obligatoriu afişatã la loc vizibil şi permanent la bordul fiecãrui autovehicul taxi autorizat, pe exteriorul acestuia, precum şi în locurile de aşteptare.

__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016