Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 19 iulie 2007  de incadrare, activitate si salarizare ale mediatorului scolar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 19 iulie 2007 de incadrare, activitate si salarizare ale mediatorului scolar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Principala responsabilitate a mediatorului şcolar este de a sprijini participarea tuturor copiilor din comunitate la învãţãmântul general obligatoriu, încurajând implicarea pãrinţilor în educaţia copiilor şi în viaţa şcolii şi facilitând colaborarea dintre familie, comunitate şi şcoalã.
ART. 2
(1) Mediatorul şcolar este angajat de unitatea de învãţãmânt preuniversitar sau de centrul de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti, înfiinţat conform <>Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.418/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi a regulamentelor-cadru ale instituţiilor din subordine.
(2) Îndrumarea metodologicã a activitãţii mediatorului şcolar revine centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti, iar coordonarea şi monitorizarea activitãţii mediatorului revin conducerii unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar în care îşi desfãşoarã activitatea.
(3) Mediatorul şcolar colaboreazã cu personalul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar, cu consiliul pãrinţilor sau cu alte structuri asociative ale pãrinţilor recunoscute de unitatea de învãţãmânt preuniversitar, cu autoritãţile locale/judeţene, cu organizaţii neguvernamentale şi cu ceilalţi parteneri ai unitãţii de învãţãmânt preuniversitar care au ca scop creşterea gradului de participare la educaţie şi îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor educaţionale.
ART. 3
Mediatorul şcolar îşi desfãşoarã activitatea în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar şi în comunitãţile de care aparţin acestea, unitãţi autoidentificate sau identificate pe baza criteriilor prevãzute în anexa nr. 1. Angajarea mediatorului se face la solicitarea şcolii sau a comunitãţii, la propunerea inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, a autoritãţilor publice locale/judeţene, a organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale sau la solicitarea pãrinţilor elevilor din unitatea şcolarã respectivã.

CAP. II
Selecţia, încadrarea, normarea şi salarizarea personalului

ART. 4
(1) Mediatorul şcolar poate fi:
a) absolvent de liceu, filierã vocaţionalã - specializare mediator şcolar sau absolvent al oricãrui alt profil, urmat de un curs de formare profesionalã cu specializarea mediator şcolar, recunoscut de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
b) absolvent al învãţãmântului obligatoriu cu durata de cel puţin 8 clase, urmat de parcurgerea cursurilor de formare profesionalã cu specializarea mediator şcolar, recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, şi în curs de completare a studiilor liceale.
(2) Pe postul de mediator şcolar se recomandã angajarea unei persoane care cunoaşte limba şi cultura comunitãţii locale pentru care sunt necesare serviciile de mediere şcolarã.
(3) Într-o primã etapã unitãţile angajatoare vor avea în vedere, pentru ocuparea posturilor de mediator şcolar, persoane care au urmat cursurile organizate în cadrul programelor PHARE "Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate" şi care au mai lucrat ca mediatori.
ART. 5
Identificarea mediatorului şcolar este responsabilitatea comunã a consiliului de administraţie al şcolii şi a comitetului reprezentativ al pãrinţilor sau a altei forme de asociere a pãrinţilor, recunoscutã de şcoalã.
ART. 6
Angajarea mediatorului şcolar se face, dupã caz, de centrul de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti sau de unitatea de învãţãmânt preuniversitar, ca urmare a paşilor descrişi la art. 2 şi 3 din anexa nr. 1.
ART. 7
Nivelul de salarizare a mediatorului şcolar este cel prevãzut pentru categoria personal didactic auxiliar, poziţiile: 279, 280 şi 281.
ART. 8
Organizaţiile neguvernamentale sau grupurile de iniţiativã locale pot angaja mediatori şcolari, cãrora le asigurã costurile salariale, pentru şcoli cuprinse/partenere în diferite proiecte educaţionale, dacã desfãşurarea activitãţii mediatorului şcolar în şcoalã este agreatã de comunitate şi de şcoalã şi în urma acordului inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

CAP. III
Responsabilitãţile şi atribuţiile mediatorilor şcolari

ART. 9
Atribuţiile mediatorului şcolar sunt urmãtoarele:
1. faciliteazã dialogul şcoalã-familie-comunitate;
2. contribuie la menţinerea şi dezvoltarea încrederii şi a respectului faţã de şcoalã în comunitate şi a respectului şcolii faţã de comunitate;
3. monitorizeazã copiii de vârstã preşcolarã din comunitate care nu sunt înscrişi la grãdiniţã şi sprijinã familia/susţinãtorii legali ai copilului în demersurile necesare pentru înscrierea acestora în învãţãmântul preşcolar;
4. monitorizeazã copiii de vârstã şcolarã, din circumscripţia şcolarã, care nu au fost înscrişi niciodatã la şcoalã, propunând conducerii şcolii soluţii optime pentru recuperarea lor şi facilitând accesul acestora la programele alternative de învãţãmânt (înscrierea în învãţãmântul de masã la cursuri de zi sau la cursuri cu frecvenţã redusã, includerea în Programul "A doua şansã" etc.);
5. sprijinã organizarea de programe-suport pentru îmbunãtãţirea performanţelor şcolare (programe de recuperare, programe de intervenţie personalizatã, programe de tip "şcoala de dupã şcoalã" etc.);
6. colecteazã datele statistice relevante pentru monitorizarea accesului la educaţie şi menţinerea copiilor în sistemul educaţional obligatoriu;
7. consemneazã cu acurateţe şi obiectivitate problemele educaţionale sau de altã naturã care au efect asupra participãrii la educaţie a copiilor din comunitate, informând familiile despre rolul şcolii şi despre prevederile legale referitoare la participarea copiilor la educaţie;
8. asigurã actualizarea bazei de date despre copiii aflaţi în pericol de abandon şcolar, monitorizeazã situaţia şcolarã şi activitatea extraşcolarã a acestora, încurajând participarea lor la educaţie;
9. transmite şcolii toate datele colectate din comunitate, în scopul identificãrii soluţiilor optime pentru asigurarea accesului egal la educaţie al copiilor;
10. contribuie la deschiderea şcolii cãtre comunitate şi la promovarea caracteristicilor etnoculturale în mediul şcolar, prin implicarea în organizarea de activitãţi cu pãrinţii/alţi membri ai comunitãţii, organizarea de activitãţi cu dimensiune multiculturalã, organizare de activitãţi extracurriculare etc.;
11. monitorizeazã şi încurajeazã prezenţa elevilor la orele din cadrul programelor alternative, suplimentare/de sprijin;
12. sprijinã elaborarea planului de desegregare şcolarã şi implementarea acestuia, prin colaborare cu conducerea şcolii;
13. informeazã autoritãţile responsabile despre eventualele încãlcãri ale drepturilor copilului şi sprijinã demersurile acestora pentru soluţionarea situaţiilor respective.
ART. 10
Atribuţiile prevãzute la art. 9 pot fi detaliate şi completate prin fişa postului.
ART. 11
(1) Evaluarea anualã a mediatorului şcolar se face de instituţia angajatoare.
(2) În cazul în care mediatorul este angajat de centrul de resurse şi asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti, evaluarea se face pe baza rapoartelor de monitorizare elaborate de unitatea/unitãţile în care mediatorul şcolar şi-a desfãşurat activitatea.
(3) Evaluarea se va face pe baza raportului directorului unitãţii şcolare, care trebuie sã cuprindã:
- tipuri de activitãţi organizate sau la care a luat parte mediatorul şcolar (întâlniri cu pãrinţii, realizarea recensãmântului copiilor etc.);
- impactul activitãţii desfãşurate asupra comunitãţii;
- gradul de satisfacţie a unitãţii şcolare, a pãrinţilor, a elevilor, a comunitãţii.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016