Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 16 iulie 2019  privind aplicarea la nivel naţional a prevederilor art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a normelor şi a procedurilor cu privire la introducerea restricţiilor de operare referitoare la zgomot pe aeroporturile din Uniune în cadrul unei abordări echilibrate şi de abrogare a Directivei 2002/30/CE    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 16 iulie 2019 privind aplicarea la nivel naţional a prevederilor art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a normelor şi a procedurilor cu privire la introducerea restricţiilor de operare referitoare la zgomot pe aeroporturile din Uniune în cadrul unei abordări echilibrate şi de abrogare a Directivei 2002/30/CE

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 635 din 31 iulie 2019
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.043 din 16 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 635 din 31 iulie 2019.
──────────
    ART. 1
    Prezentele norme stabilesc procedurile de urmat în cazul în care pe un aeroport din România se introduce o restricţie de operare constând în retragerea din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate.

    ART. 2
    În sensul prezentelor norme, termenii de mai jos au următorul înţeles:
    1. „acţiune având legătură cu zgomotul“ - înseamnă orice măsură care are un impact asupra situaţiei zgomotului din vecinătatea aeroporturilor, pentru care se aplică principiile abordării echilibrate, inclusiv alte acţiuni diferite de cele operaţionale, care pot afecta numărul persoanelor expuse la zgomotul produs de aeronave;
    2. „aeroport“ - înseamnă un aeroport care are mai mult de 50.000 de mişcări de aeronave civile pe an calendaristic (o mişcare însemnând o decolare sau o aterizare), pe baza mediei numărului de mişcări din ultimii trei ani calendaristici înainte de evaluarea zgomotului;
    3. „aeronavă cu o marjă mică de conformitate“ - înseamnă o aeronavă civilă care este certificată conform limitelor stabilite în volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944 (denumită în continuare Convenţia de la Chicago), cu o marjă cumulată de mai puţin de 8 EPNdB (zgomot perceput efectiv, în decibeli) pe parcursul unei perioade de tranziţie care expiră la 14 iunie 2020 şi cu o marjă cumulată de mai puţin de 10 EPNdB după încheierea respectivei perioade de tranziţie, marja cumulată fiind exprimată în EPNdB şi obţinută prin însumarea marjelor individuale (de exemplu, diferenţele dintre nivelul de zgomot certificat şi nivelul de zgomot maxim admis) la fiecare dintre cele trei puncte de referinţă pentru măsurarea zgomotului definite în volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Convenţia de la Chicago;
    4. „restricţie de operare“ - înseamnă o acţiune având legătură cu zgomotul prin care se limitează sau se reduce capacitatea operaţională a unui aeroport, inclusiv restricţiile de operare care vizează retragerea din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate pe anumite aeroporturi, precum şi restricţiile de operare parţiale, care se aplică, de exemplu, pe o perioadă de timp determinată din timpul zilei sau numai pentru anumite piste ale aeroportului;
    5. „certificat de zgomot“ - document emis de o autoritate competentă care atestă conformarea cu standardele de certificare acustice aplicabile.

    ART. 3
    În cazul în care, în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a normelor şi a procedurilor cu privire la introducerea restricţiilor de operare referitoare la zgomot pe aeroporturile din Uniune în cadrul unei abordări echilibrate şi de abrogare a Directivei 2002/30/CE [Regulamentul (UE) nr. 598/2014], pentru un aeroport din România se emite de către autoritatea pentru protecţia mediului responsabilă cu stabilirea restricţiilor de operare referitoare la zgomot un preaviz de şase luni referitor la introducerea unei restricţii de operare privind retragerea din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate, administratorul de aeroport întreprinde următoarele acţiuni:
    a) în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii preavizului sus-menţionat, informează operatorii aerieni care operează pe aeroportul respectiv cu aeronave cu o marjă mică de conformitate că timp de 6 luni de la data emiterii preavizului pot opera un număr de zboruri cu aeronave cu o marjă mică de conformitate cel mult egal cu cel efectuat în aceeaşi perioadă a anului precedent;
    b) în termen de 10 zile calendaristice de la data emiterii preavizului sus-menţionat, transmite către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) următoarele informaţii despre măsurile nou-stabilite cu privire la restricţiile de operare pe aeroportul respectiv pentru aeronave cu o marjă mică de conformitate:
    1. lista şi datele de contact ale operatorilor care efectuează zboruri cu aeronave cu o marjă mică de conformitate pe aeroportul respectiv;
    2. numărul de mişcări anuale ale fiecărui operator aerian efectuate cu aeronave cu o marjă mică de conformitate, defalcate pe: tip de operaţiune (aterizare sau decolare), perioadă a zilei (conform legislaţiei privind cartarea zgomotului în vigoare), procedură de aterizare sau decolare utilizată (traiectorie de aterizare sau decolare utilizată);
    3. ca urmare a restricţiilor de operare stabilite, numărul maxim de mişcări anuale permise a se efectua cu aeronave cu o marjă mică de conformitate, defalcate pe: tip de operaţiune (aterizare sau decolare), perioadă a zilei (conform legislaţiei privind cartarea zgomotului), procedură de aterizare sau decolare utilizată (traiectorie de aterizare sau decolare utilizată);
    4. alte informaţii pe care AACR le consideră necesare în procesul de elaborare a graficului cu rata de retragere din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate pe aeroportul respectiv.
    Toate informaţiile transmise la AACR sunt rezultate din procesul de evaluare, consultare şi stabilire a restricţiilor noi de operare, prevăzut la art. 6 paragrafele (1) şi (2) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014, în care au fost luate în considerare datele în vigoare privind: numărul anual de mişcări de aeronave (inclusiv cele efectuate cu aeronave cu o marjă mică de conformitate) şi perioada din zi în care acestea se efectuează, procedurile de aterizare şi decolare (traiectoriile de aterizare şi decolare) etc.;

    c) în termen de 2 zile calendaristice de la data emiterii preavizului, emite o bază de NOTAM (Notice to Airmen/Aviz către navigatori) cu privire la introducerea restricţiei de operare şi declanşează procedura de publicare în AIP (Aeronautical Information Publication/Publicaţie de informare aeronautică) România a acestei restricţii.


    ART. 4
    După primirea informaţiilor de la administratorul de aeroport, AACR întreprinde următoarele acţiuni:
    a) în termen de 5 zile, solicită informaţii cu privire la structura flotei, din punctul de vedere al certificatelor de zgomot ale aeronavelor pe care le deţin, de la operatorii aerieni care efectuează pe aeroportul respectiv operaţiuni de zbor cu aeronave cu marjă mică de conformitate;
    b) pe baza informaţiilor de la lit. a) şi a informaţiilor de la art. 3 lit. b), în termen de 30 de zile de la primirea informaţiilor solicitate, stabileşte graficul anual cu rata de retragere din operare pe aeroportul respectiv a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate. Rata anuală nu trebuie să depăşească 25% din numărul zborurilor cu astfel de aeronave efectuate de fiecare operator aerian pe aeroportul respectiv;
    c) cu 60 de zile înainte de data de intrare în vigoare a restricţiilor privind retragerea din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate, comunică fiecărui operator aerian afectat de restricţie, precum şi administratorilor de aeroport graficul anual cu rata de retragere a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate de pe aeroportul respectiv.


    ART. 5
    Administratorul aeroportului unde s-a introdus restricţia de operare are obligaţia de a monitoriza respectarea graficului de retragere a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate de către fiecare operator aerian afectat, precum şi de a notifica AACR, Ministerul Transporturilor şi Garda de Mediu cu privire la orice nerespectare a acestuia.

    ART. 6
    În cazul în care un operator aerian care face obiectul restricţiei şi care efectuează curse regulate nu respectă graficul de retragere menţionat la art. 4 lit. b), Ministerul Transporturilor, prin Direcţia transport aerian, poate suspenda/limita autorizaţia de operare emisă către acesta, în conformitate cu acordul aerian bilateral încheiat de România cu statul de provenienţă al operatorului.

    ART. 7
    În cazul operatorilor aerieni care efectuează curse neregulate, AACR va condiţiona acordarea autorizaţiei de operare de respectarea de către operatori a graficului anual de retragere din operare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate deţinute de aceştia.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016