Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 14 februarie 2006  privind înregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care operează spre sau dinspre porturile maritime româneşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 14 februarie 2006 privind înregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care operează spre sau dinspre porturile maritime româneşti

EMITENT: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 172 din 22 februarie 2006
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 218 din 14 februarie 2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006.
──────────
    ART. 1
    Scopul prezentelor norme este de a spori siguranţa şi posibilităţile de salvare a pasagerilor şi a echipajului de la bordul navelor de pasageri care operează spre sau dinspre porturile maritime româneşti şi de a asigura o gestionare mai eficientă a acţiunilor de căutare şi salvare şi a consecinţelor oricărui tip de accident.

    ART. 2
    Termenii folosiţi în prezentele norme au următorul înţeles:
    a) autoritatea desemnată în România - Autoritatea Navală Română, organ tehnic de specialitate aflat în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, căreia îi sunt delegate competenţele privind coordonarea activităţii de căutare şi salvare şi cele privind gestionarea consecinţelor unui accident naval, denumită în continuare ANR;
    b) autoritatea desemnată - autoritatea competentă responsabilă cu activităţile de căutare şi salvare sau implicată în gestionarea consecinţelor unui accident naval;
    c) Codul I.S.M. - Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării, adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO) prin Rezoluţia A 741(18) din 4 noiembrie 1993, acceptat de România prin Legea nr. 85/1997;
    d) companie - proprietarul unei nave de pasageri sau oricare persoană juridică ori fizică, cum ar fi operatorul sau navlositorul navei care face obiectul unui contract de bareboat, care şi-a asumat responsabilitatea exploatării navei de pasageri de la proprietar;
    e) navă de mare viteză - o navă de mare viteză, aşa cum este definită în Convenţia SOLAS din 1974, în cap. X Regula I, împreună cu protocoalele şi amendamentele la această convenţie, în vigoare;
    f) navă de pasageri - o navă maritimă sau o navă maritimă de mare viteză care transportă mai mult de 12 pasageri;
    g) o milă - 1.852 metri;
    h) persoane - toate persoanele de la bordul unei nave de pasageri, indiferent de vârstă;
    i) registratorul de pasageri - o persoană de la ţărm, desemnată de companie să îndeplinească obligaţiile prevăzute în Codul I.S.M., sau o persoană de la ţărm, desemnată de companie să fie responsabilă pentru păstrarea informaţiilor legate de persoanele care s-au îmbarcat la bordul unei nave de pasageri a companiei;
    j) serviciu regulat - o serie de curse ale navelor, organizate astfel încât să deservească traficul între aceleaşi două sau mai multe porturi:
    (i) conform unui orar publicat; sau
    (ii) prin efectuarea unor curse cu regularitate sau cu o frecvenţă ce constituie o serie sistematică recunoscută;

    k) SOLAS 74 - Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1979;
    l) stat terţ - orice stat care nu este stat membru al Uniunii Europene (UE);
    m) zonă maritimă protejată - o zonă maritimă protejată de efectele mării deschise în care, în orice moment, o navă se află la o distanţă mai mică de 6 mile de un loc de refugiu unde naufragiaţii unei nave pot să debarce şi în apropierea căreia există mijloace de căutare şi salvare.


    ART. 3
    Prezentele norme se aplică navelor de pasageri, cu excepţia:
    a) navelor de război şi de transport de trupe; şi
    b) iahturilor de agrement, în afara cazului în care sunt sau vor fi prevăzute cu echipaj şi care transportă mai mult de 12 pasageri în scopuri comerciale.


    ART. 4
    (1) Toate persoanele de la bordul oricărei nave de pasageri care pleacă dintr-un port maritim românesc trebuie numărate înaintea plecării acesteia.
    (2) Înainte de plecarea navei de pasageri, numărul persoanelor de la bord trebuie comunicat comandantului navei şi registratorului de pasageri al companiei sau unui sistem al companiei, aflat la ţărm, care îndeplineşte aceeaşi funcţie.

    ART. 5
    (1) Următoarele informaţii trebuie înregistrate când o navă de pasageri pleacă dintr-un port maritim românesc pentru a efectua un voiaj pe o distanţă mai mare de 20 de mile din punctul de plecare:
    a) numele de familie ale persoanelor de la bord;
    b) prenumele sau iniţialele;
    c) sexul acestora;
    d) indicarea categoriei de vârstă (adult, copil sau nou-născut) căreia îi aparţine fiecare persoană sau a vârstei ori a anului naşterii;
    e) necesităţile de îngrijiri speciale sau de asistenţă în situaţii de urgenţă, comunicate în mod voluntar de către un pasager.

    (2) Aceste date trebuie colectate înainte de plecare şi comunicate, nu mai târziu de 30 de minute de la plecarea navei, registratorului de persoane sau unui sistem al companiei, aflat la ţărm, care îndeplineşte aceeaşi funcţie.

    ART. 6
    (1) Orice companie care operează nave de pasageri şi care arborează pavilionul român, având ca destinaţie un port maritim românesc sau un port dintr-un stat membru al Uniunii Europene, trebuie să furnizeze informaţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) şi art. 5 alin. (1), conform celor stabilite la art. 4 alin. (2) şi art. 5 alin. (2).
    (2) Orice companie care operează nave de pasageri, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, altul decât cel român, având ca destinaţie un port maritim din România, trebuie să colecteze şi să păstreze informaţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) şi art. 5 alin. (1), astfel încât să fie puse la dispoziţia ANR atunci când sunt necesare pentru acţiuni de căutare şi salvare sau pentru gestionarea consecinţelor unui accident.

    ART. 7
    Înainte ca o navă de pasageri să plece dintr-un port maritim românesc, comandantul său trebuie să se asigure că numărul persoanelor de la bord nu depăşeşte numărul de persoane pe care nava de pasageri este autorizată să îl transporte.

    ART. 8
    (1) În cazurile prevăzute la art. 4 şi 5, fiecare companie care şi-a asumat responsabilitatea operării unei nave de pasageri trebuie:
    a) să stabilească un sistem pentru înregistrarea informaţiilor despre pasageri. Sistemul trebuie să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 11;
    b) să desemneze un registrator de pasageri responsabil pentru păstrarea şi transmiterea acelor informaţii în cazul apariţiei unei situaţii de urgenţă sau în cazul gestionării consecinţelor unui accident.

    (2) Compania trebuie să se asigure că informaţiile cerute de prezentele norme sunt în orice moment disponibile pentru a fi transmise autorităţii desemnate în scopul căutării şi salvării, în cazul unei situaţii de urgenţă sau pentru gestionarea consecinţelor unui accident.
    (3) Datele personale colectate în conformitate cu art. 5 nu vor fi păstrate mai mult decât este necesar pentru realizarea scopului acestor norme.
    (4) Compania trebuie să se asigure că informaţiile referitoare la persoanele care au declarat că au nevoie de îngrijiri speciale sau asistenţă în situaţii de urgenţă sunt corect înregistrate şi comunicate comandantului înainte de plecarea navei de pasageri.

    ART. 9
    Atunci când o navă de pasageri pleacă dintr-un port maritim românesc, ANR poate să reducă pragul de 20 de mile prevăzut la art. 5. Orice decizie a ANR cu privire la micşorarea acestui prag în cazul voiajelor între un port maritim românesc şi un port aparţinând unui stat membru al Uniunii Europene se va lua de comun acord cu acel stat.

    ART. 10
    (1) Sistemele de înregistrare stabilite în conformitate cu prevederile art. 8 trebuie să fie aprobate de ANR.
    (2) ANR trebuie să efectueze cel puţin prin sondaj verificarea funcţionării corecte a sistemelor de înregistrare aprobate conform alin. (1).
    (3) Companiile prevăzute la art. 8 trebuie să comunice informaţiile cerute de prezentele norme către ANR.

    ART. 11
    (1) Sistemele de înregistrare trebuie să îndeplinească, în sensul prezentelor norme, următoarele criterii funcţionale:
    a) lizibilitatea - datele solicitate trebuie să fie uşor de citit;
    b) disponibilitatea - datele solicitate trebuie să fie uşor de obţinut de către autoritatea desemnată pentru care informaţiile din sistem sunt relevante;
    c) facilitatea - sistemul trebuie conceput astfel încât să nu producă întârzieri nejustificate îmbarcării şi/sau debarcării pasagerilor;
    d) securitatea - datele trebuie să fie protejate corespunzător împotriva distrugerii sau pierderii accidentale ori rău-intenţionate şi modificărilor neautorizate, divulgării sau accesului la acestea.

    (2) Trebuie evitată multiplicarea sistemelor pe rute identice sau similare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016