Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 13 noiembrie 2012  privind organizarea parcurilor reci de nave    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 13 noiembrie 2012 privind organizarea parcurilor reci de nave

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 781 din 20 noiembrie 2012

    CAP. I
    Generalităţi

    1. Prezentele norme prezintă măsurile ce trebuie luate de proprietarii/operatorii de nave pentru construirea parcurilor reci şi staţionarea navelor în aceste parcuri.
    Proprietarii/Operatorii de nave pot organiza parcuri reci de nave care nu mai efectuează transporturi navale ca urmare a restrângerii activităţii, nave în conservare, nave în aşteptare pentru reparaţii, nave scoase din exploatare.
    2. Parcurile reci se organizează la solicitarea proprietarilor/operatorilor de nave, cu avizul autorităţilor portuare/autorităţilor de căi navigabile, urmând ca acestea să funcţioneze numai după primirea avizului din partea Autorităţii Navale Române, denumită în continuare ANR.
    ANR emite aviz către navigatori prin care se comunică celor interesaţi amplasamentele în care funcţionează parcurile reci.

    CAP. II
    Amenajarea locurilor de staţionare în parcurile reci

    3. Amenajarea locurilor de staţionare a navelor constituite în parcul rece revine în sarcina proprietarilor/operatorilor de nave.
    4. Locurile pentru organizarea parcului rece de nave vor fi astfel alese încât să ofere condiţii pentru staţionarea în siguranţă a acestora şi să nu împiedice desfăşurarea normală a navigaţiei în zonă.

    CAP. III
    Pregătirea navelor pentru introducerea în parcul rece

    5. Navele care intră în parcul rece vor acosta în locurile stabilite de comun acord de proprietarul/operatorul de nave, autoritatea portuară şi căpitănia portului din zona de jurisdicţie unde se organizează parcul respectiv.
    6. Înainte de intrarea în parcul rece se îndepărtează de pe nave toate resturile menajere, reziduurile de hidrocarburi, apele uzate şi se sigilează refulările peste bord prin care s-ar putea produce poluarea de orice fel a apelor parcului.
    7. Înainte de intrarea în parcul rece, tancurile de marfă ale navelor destinate transportului de mărfuri periculoase vor fi degazate, proprietarii/operatorii de nave fiind obligaţi să prezinte "Certificatul de gaz liber" - care să ateste acest lucru - pentru fiecare navă.
    8. La intrarea în parcul rece, proprietarii/operatorii de nave vor completa o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că navele sunt etanşe şi nu prezintă infiltraţii. Această declaraţie va fi depusă la căpitănia de port din zona de jurisdicţie unde se organizează parcul rece respectiv.
    Proprietarul/Operatorul de nave va asigura din punct de vedere tehnic instalaţiile şi echipamentele care concură la asigurarea vitalităţii şi siguranţei navei.

    CAP. IV
    Măsuri de siguranţă a navelor în parcul rece

    9. Proprietarul/Operatorul de nave care organizează parcul rece are răspunderea întregului parc rece în ceea ce priveşte accesul la bordul navelor, ordinea, disciplina şi organizarea serviciilor de pază, prevenirea şi stingerea incendiilor şi siguranţa navelor.
    10. Proprietarii/Operatorii de nave vor proceda la numirea unui responsabil al parcului rece.
    Persoana desemnată să exercite această funcţie se va numi din cadrul echipajului minim de siguranţă al uneia dintre navele aflate în parcul rece.
    11. Serviciul de pază şi siguranţă pe parcul rece se va efectua astfel:
    a) paza parcului rece va fi asigurată prin echipe de pază pe parcul de nave, care vor fi instruite de proprietarii/operatorii de nave în vederea respectării şi aplicării întocmai şi la timp a tuturor dispoziţiilor privind paza, siguranţa şi prevenirea incendiilor;
    b) această echipă de pază efectuează serviciul pe parcul rece şi personalul desemnat să execute acest serviciu se va stabili de proprietarul/operatorul parcului rece de nave şi va fi supus vizei căpităniei portului;
    c) la dispoziţia echipei de pază şi siguranţă pe parcul rece va fi instalat un radiotelefon sau un mijloc de comunicare corespunzător care să permită legătura radio cu nava de siguranţă şi cu căpitănia portului în caz de necesitate.
    12. Se interzic cu desăvârşire întrebuinţarea focului deschis la bordul navelor, precum şi utilizarea oricăror mijloace de încălzire electrice improvizate la bordul navelor.
    13. La navele în conservare sau în parcurile reci aflate pe braţele nenavigabile ale Dunării, în nişe ori canale de aducţiune, serviciul de pază şi siguranţă va fi organizat la opţiunea proprietarului/operatorului de nave, căruia îi revine întreaga răspundere pentru siguranţa navelor din aceste locuri.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    14. În fiecare parc se vor organiza rolurile de incendiu, gaură de apă, om la apă, care vor fi afişate la loc vizibil, urmărindu-se cunoaşterea acestora de către întreg personalul.
    15. Fiecare parc rece va fi prevăzut cu o magazie în care se vor păstra materialele de vitalitate, cu posibilităţi de acces al echipelor de intervenţie.
    16. Se interzice introducerea în parcurile reci a materialelor inflamabile.
    17. În fiecare parc rece se va înfiinţa un registru de predare/primire a serviciului de gardă pe parcul rece de nave.
    18. Accesul persoanelor străine în incinta parcului rece se va face numai cu aprobarea proprietarului/operatorului de nave care a organizat parcul rece sau a responsabilului de parc rece.
    19. Schimbarea danei în parcul rece, precum şi ieşirea navelor din parcul rece se vor face cu informarea căpităniei de port.
    20. Nerespectarea prezentelor norme se sancţionează conform art. 3 lit. r) din Hotărârea Guvernului nr. 876/2007 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale, cu modificările şi completările ulterioare.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016