Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 12 aprilie 2016  cu privire la stabilirea pensiei de serviciu conform prevederilor Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 7/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 12 aprilie 2016 cu privire la stabilirea pensiei de serviciu conform prevederilor Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 7/2016

EMITENT: Curtea de Conturi
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 294 din 18 aprilie 2016
    ART. 1
    (1) Prezentele norme reglementează stabilirea pensiei de serviciu conform prevederilor Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 7/2016, denumită în continuare Lege, în cazul persoanelor care deţin sau au deţinut funcţia de auditor public extern.
    (2) În conformitate cu prevederile art. 51 alin. (18) din Lege, prin sintagma auditor public extern se înţelege: persoanele care efectuează activităţi specifice Curţii de Conturi, cele care îndeplinesc şi alte atribuţii legate strict de funcţia de control, cele care sunt asimilate auditorilor publici externi, precum şi persoanele care deţin funcţiile de conducere de director, director adjunct, şef serviciu/şef oficiu regional de audit şi şef birou din structurile de specialitate ale Curţii de Conturi şi ale Autorităţii de Audit.
    (3) Prin sintagma persoane care efectuează activităţi specifice Curţii de Conturi se înţelege: auditorii publici externi ce efectuează acţiuni de control/audit, precum şi controlorii financiari care au activat în Curtea de Conturi până la data de 27 octombrie 2008.
    (4) Prin sintagma persoanele care îndeplinesc şi alte atribuţii legate strict de funcţia de control, cele care sunt asimilate auditorilor publici externi se înţelege: consilierul juridic, specialistul în informatică, precum şi personalul de specialitate cu studii superioare încadrat în funcţia de consilier la cabinetele consilierilor de conturi, precum şi în funcţiile de consilier şi director de cabinet la cabinetele preşedintelui şi vicepreşedinţilor Curţii de Conturi, respectiv ai Autorităţii de Audit.

    ART. 2
    De pensia de serviciu prevăzută de Lege beneficiază următoarele categorii de persoane:
    a) auditorii publici externi care îndeplinesc condiţiile de pensionare prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii în vigoare, respectiv vârsta standard de pensionare şi stagiul minim de cotizare, prevăzute în anexa nr. 5 la Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au realizat în cadrul Curţii de Conturi, în această calitate, o vechime în specialitate de 14 ani sau mai mult;
    b) auditorii publici externi care îndeplinesc condiţiile de pensionare prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii în vigoare, respectiv vârsta standard de pensionare şi stagiul minim de cotizare, prevăzute în anexa nr. 5 la Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au realizat o vechime în specialitate de cel puţin 4 ani în cadrul Curţii de Conturi, în această calitate;
    c) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. a) şi care, la data cererii de acordare a pensiei de serviciu în temeiul Legii au avut sau au o altă ocupaţie, numai dacă au fost eliberate din funcţia de auditor public extern din cadrul Curţii de Conturi din motive neimputabile acestora;
    d) persoanele care la data solicitării pensiei de serviciu în temeiul Legii sunt pensionari pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. a) sau b), după caz.

    ART. 3
    (1) Prin vechime în specialitate, prevăzută la art. 2 lit. a) şi b), se înţelege vechimea în funcţia de auditor public extern, astfel cum este definită la art. 1 alin. (2)-(4), realizată până la data îndeplinirii condiţiilor privind vârsta standard de pensionare şi stagiul minim de cotizare prevăzute de legislaţia în vigoare privind sistemul public de pensii.
    (2) Prin vechime în Curtea de Conturi se înţelege vechimea dobândită în funcţia de auditor public extern, în care se recunoaşte şi vechimea pentru perioadele de detaşare sau reprezentare a Curţii de Conturi la instituţii similare din statele membre ale Uniunii Europene, Curtea de Conturi Europeană sau la entităţi internaţionale cu activitate similară instituţiilor supreme de audit, precum şi cea dobândită în exercitarea unei funcţii, în condiţiile legii, din însărcinarea Curţii de Conturi, la o altă instituţie sau autoritate publică din România, realizată până la data îndeplinirii condiţiilor privind vârsta standard de pensionare şi stagiul minim de cotizare prevăzute de legislaţia în vigoare privind sistemul public de pensii.
    (3) Perioada mandatului membrilor Curţii de Conturi care provin din rândul auditorilor publici externi este considerată vechime în specialitatea funcţiei de auditor public extern.

    ART. 4
    Vechimea în specialitate realizată de auditorii publici externi în cadrul Curţii de Conturi, prevăzută la art. 2, se constituie din ani întregi, fracţiunile de an se neglijează.

    ART. 5
    (1) Cuantumul pensiei de serviciu prevăzut de Lege este de 80% din baza de calcul.
    (2) În situaţia persoanelor prevăzute la art. 2 lit. b), precum şi, după caz, a persoanelor prevăzute la art. 2 lit. d), cuantumul pensiei de serviciu se diminuează cu 1% pentru fiecare an care lipseşte din vechimea în specialitate de 14 ani.

    ART. 6
    (1) În situaţia persoanelor prevăzute la art. 2 lit. a) şi b), baza de calcul al pensiei de serviciu reprezintă media veniturilor brute lunare realizate, cu caracter permanent, corespunzătoare ultimelor 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
    (2) În înţelesul Legii şi al prezentelor norme, prin venitul brut lunar realizat, cu caracter permanent, se înţelege indemnizaţia brută lunară de încadrare compusă din elementele de drept salarial care, conform legislaţiei privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, au fost incluse în aceasta începând cu data de 1 ianuarie 2010, astfel cum a fost stabilită începând cu data de 9 aprilie 2015, la nivel maxim în plată pentru funcţii similare, în baza prevederilor art. 1 alin. (5^1) şi art. 5 alin. (1^1) şi (1^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, la care se adaugă sumele reprezentând sporul pentru gestionarea datelor şi informaţiilor clasificate şi sporul pentru condiţii vătămătoare de muncă, evidenţiate în cuantumul realizat de solicitant în lunile care fac parte din baza de calcul.
    (3) Perioada celor 12 luni, prevăzută la alin. (1), se poate constitui numai din luni întregi de activitate efectivă. În situaţia în care perioada celor 12 luni de activitate nu poate fi constituită din luni întregi, consecutive, întrucât persoana s-a aflat în incapacitate temporară de muncă sau în alte situaţii în care raportul de muncă a fost suspendat în condiţiile legii, aceasta se va prelungi corespunzător până la completarea celor 12 luni de activitate efectivă.

    ART. 7
    (1) În situaţia persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) şi d), baza de calcul al pensiei de serviciu reprezintă media veniturilor brute lunare din ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare, realizate cu caracter permanent de un auditor public extern aflat în activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime, grad sau treaptă unde şi-a desfăşurat activitatea solicitantul, înaintea eliberării din funcţia de auditor public extern.
    (2) Baza de calcul al pensiei de serviciu pentru persoanele prevăzute la alin. (1) se constituie din indemnizaţia brută lunară de încadrare realizată de auditorii publici externi în activitate, astfel cum este detaliată la art. 6 alin. (2), la care se adaugă sumele reprezentând sporul pentru gestionarea datelor şi informaţiilor clasificate şi sporul pentru condiţii vătămătoare de muncă, evidenţiate în cuantumul realizat de un auditor public extern aflat în activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime, grad sau treaptă şi care a desfăşurat activitate efectivă în lunile pentru care se constituie baza de calcul.

    ART. 8
    În baza de calcul al pensiei de serviciu nu se includ veniturile reprezentând sporul de risc şi de suprasolicitare neuropsihică de 50% şi nici majorarea de până la 75% din salariul de bază, acordate în temeiul unor hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile sau, după caz, în temeiul unor hotărâri judecătoreşti definitive.

    ART. 9
    (1) Pensia de serviciu se acordă la cererea persoanei îndreptăţite, depusă personal ori prin mandatar desemnat prin procură specială.
    (2) Cererea de înscriere la pensia de serviciu, însoţită de documentaţia necesară, se depune la casa teritorială de pensii în a cărei rază îşi are domiciliul/reşedinţa persoana îndreptăţită. Cererea poate fi depusă, după caz, şi de către mandatarul desemnat prin procură specială.
    (3) În vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie trebuie să cuprindă următoarele documente:
    a) cererea de înscriere la pensia de serviciu, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
    b) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor sistemului public de pensii, prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii;
    c) adeverinţa-tip întocmită de Curtea de Conturi, care cuprinde elementele necesare stabilirii pensiei de serviciu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    d) copia ultimei decizii de pensionare din sistemul public de pensii ori talonul de pensie, după caz;
    e) alte documente necesare stabilirii şi plăţii pensiei de serviciu.

    ART. 10
    Pensia de serviciu stabilită conform dispoziţiilor Legii se acordă începând cu luna următoare celei în care a fost înregistrată cererea la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului.

    ART. 11
    Plata pensiei de serviciu, prevăzută de Lege, se face astfel:
    a) de la data eliberării din funcţie, prevăzută în decizia emisă de preşedintele Curţii de Conturi, în situaţia auditorilor publici externi aflaţi în activitate la data cererii de acordare a pensiei de serviciu;
    b) de la data acordării pensiei de serviciu, stabilită în baza Legii, în cazul persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) şi d).

    ART. 12
    (1) Odată cu stabilirea cuantumului pensiei de serviciu se stabileşte şi pensia pentru limită de vârstă din sistemul public de pensii, potrivit legislaţiei în vigoare privind sistemul public de pensii.
    (2) În situaţia în care cuantumul pensiei de serviciu este mai mic decât cel al pensiei din sistemul public de pensii, se acordă cuantumul mai avantajos.
    (3) Partea din pensia de serviciu care depăşeşte nivelul pensiei din sistemul public de pensii se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.

    ART. 13
    Pensia de serviciu are regimul juridic al unei pensii pentru limită de vârstă.

    ART. 14
    Prevederile Legii nu se aplică persoanelor care beneficiază de pensie de serviciu în temeiul hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile sau, după caz, al hotărârilor judecătoreşti definitive.

    ART. 15
    Prevederile Legii referitoare la pensiile de serviciu se completează cu cele ale legislaţiei privind sistemul public de pensii, cu privire la modalităţile de stabilire, plată, precum şi cele referitoare la modificarea, suspendarea, reluarea, încetarea şi recuperarea sumelor încasate necuvenit şi jurisdicţia.

    ART. 16
    (1) Pensiile de serviciu, stabilite conform Legii, se actualizează prin aplicarea la cuantumul pensiei de serviciu aflate în plată sau cuvenite, după caz, a procentului de majorare a salariului de bază de care beneficiază auditorul public extern aflat în activitate, cu acelaşi nivel de salarizare, în condiţii identice de funcţie, vechime, grad sau treaptă.
    (2) Dacă în urma actualizării rezultă o pensie mai mică, se păstrează pensia aflată în plată/cuvenită sau, după caz, pensia din sistemul public de pensii.

    ART. 17
    (1) În vederea actualizării pensiei de serviciu se procedează astfel:
    a) Curtea de Conturi comunică în scris Casei Naţionale de Pensii Publice procentul de majorare a salariilor de bază ale auditorilor publici externi aflaţi în activitate, cu precizarea actului normativ aplicabil;
    b) Casa Naţională de Pensii Publice transmite Curţii de Conturi listele cu titularii pensiilor de serviciu aflate în plată. Listele vor conţine următoarele elemente: nume, prenume, CNP, numărul şi data deciziei de pensie şi casa teritorială de pensii în evidenţa căreia se află dosarul de pensie;
    c) după primirea listelor prevăzute la lit. b), Curtea de Conturi va completa adeverinţele, conform anexei nr. 3, cu datele necesare actualizării pensiilor de serviciu şi le va transmite caselor teritoriale de pensii, în vederea punerii în aplicare.
    (2) La fiecare actualizare a pensiilor de serviciu, casele teritoriale de pensii emit o nouă decizie de pensie, pe baza adeverinţelor întocmite şi comunicate potrivit alin. (1).
    (3) Noua decizie de pensie de serviciu, însoţită de o copie a adeverinţei în baza căreia s-a efectuat actualizarea, se comunică pensionarului de către casele teritoriale de pensii.

    ART. 18
    Răspunderea pentru corectitudinea şi legalitatea datelor cuprinse în documentele care stau la baza întocmirii dosarului de pensionare, cele necesare calculului pensiei de serviciu, precum şi a actualizării acesteia revine în exclusivitate emitentului.

    ART. 19
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme.

    ANEXA 1

    la norme
    CERERE
    de înscriere la pensia de serviciu conform
    Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea
    Curţii de Conturi, astfel cum a fost modificată
    şi completată prin Legea nr. 7/2016
    Către
    Casa Teritorială/Locală de Pensii ..............
    Subsemnatul(a), ......................, domiciliat(ă) în localitatea ..........................., str. .............................. nr. .........., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ...., sectorul ......., judeţul ........................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ...... nr. ...., eliberat(ă) de ................., la data de ............, CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, născut(ă) la data de ............... în localitatea ......................, judeţul .........................., fiul (fiica) lui .................... şi al (a) ................, solicit acordarea pensiei de serviciu, conform Legii nr. 94/1992.
    În acest scop depun următoarele acte:
    - Adeverinţa-tip nr. ............ din ............, cu elementele necesare stabilirii pensiei de serviciu, eliberată de Curtea de Conturi;
    - Decizia de pensie nr. ...... din ...... sau talonul de pensie*);
──────────
    *) Se completează numai de către persoanele care la data solicitării pensiei de serviciu sunt pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii.
──────────
    - alte acte necesare stabilirii pensiei.
    Între pensia din sistemul public de pensii şi pensia de serviciu prevăzută de Legea nr. 94/1992 optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
    Data ....................
    Semnătura ...................
    ANEXA 2

    la norme

        Denumirea unităţii ...........
        CUI ......, nr. de ordine registrul comerţului .........
        Sediul: localitatea ............................,
        str. ................................ nr. ......
        Judeţul/Sectorul ...............................
        Telefon/Fax ....................................
        Nr. ...../.....................

                               ADEVERINŢĂ-TIP
                 pentru stabilirea pensiei de serviciu, conform
              Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea
                 Curţii de Conturi, astfel cum a fost modificată
                    şi completată prin Legea nr. 7/2016

        Adeverim prin prezenta că domnul/doamna .........................,
        domiciliat(ă) în localitatea ..............., str. ............ nr. .....,
        bl. ...., sc. ....., et. ......, ap. ......, sectorul ...........,
        judeţul ....................................., posesor/posesoare al/a
        actului de identitate BI/CI seria ...... nr. ..........,
        CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, deţine/a deţinut calitatea
        de ...................................... şi se încadrează la art. ....
        alin. ..... lit. .... din Legea nr. 94/1992*).

        Vârsta la data solicitării pensiei de serviciu (ani, luni) ........

     ┌────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
     │Vechimea în activitate în calitate de auditor public│ │
     │extern (ani), la data de .......................... │ │
     ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
     │Media veniturilor totale brute, utilizată la │ │
     │stabilirea pensiei de serviciu - lei │ │
     └────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘

        Confirmăm faptul că în cazul doamnei/domnului raportul de serviciu/de
        muncă a încetat din motive neimputabile acesteia/acestuia,
        în temeiul ..................... **).

        Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
        adeverinţă.

        Conducătorul unităţii, Direcţia (Serviciul)
        ........................ cu atribuţii de salarizare personal

                                                 Director (Şef serviciu),
                                               ...........................


──────────
    *) Se completează cu funcţia deţinută şi articolul, alineatul şi litera, după caz, din Legea nr. 94/1992, în care se încadrează solicitantul.
    **) Se completează numai pentru persoanele care la data solicitării pensiei de serviciu nu mai au calitatea de auditor public extern.
──────────
    ANEXA 3

    la norme

        Denumirea unităţii ..............................
        Codul fiscal nr. ................................
        Sediul: localitatea ............................,
        str. ........................... nr. ............
        Judeţul/Sectorul ................................
        Telefon/Fax .....................................
        Nr. ..................../........................

                                    ADEVERINŢĂ
                  pentru actualizarea pensiei de serviciu conform
                 prevederilor Legii nr. 94/1992 privind organizarea
                  şi funcţionarea Curţii de Conturi, astfel cum
               a fost modificată şi completată prin Legea nr. 7/2016

        Se adevereşte prin prezenta că domnul/doamna .........., având Decizia de
        pensie nr. ..... din ......., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte
        condiţiile prevăzute de Legea nr. 94/1992, pentru actualizarea pensiei de
        serviciu la data de .......... .

     ┌──────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
     │Procentul de majorare a salariului de bază de care│ │
     │beneficiază auditorul public extern aflat în │ │
     │activitate cu acelaşi nivel de salarizare, în │ │
     │condiţii identice de funcţie, vechime, grad sau │ │
     │treaptă, conform .........*) │ │
     └──────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘

        Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
        adeverinţă.

        Ordonator principal de credite, Direcţia/Serviciul
        .............................. cu atribuţii de
                                                  salarizare-resurse umane

                                                  Director/Şef serviciu,
                                               .............................


──────────
    *) Se va indica actul normativ în temeiul căruia se majorează salariul de bază.
──────────

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016