Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 4.143 din 29 iunie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 690 din 11 iulie 2022.────────── Existenţa tuturor dotărilor menţionate în acest document este obligatorie pentru toate serviciile de educaţie timpurie a copiilor de la naştere la 6 ani. Cantităţile materialelor şi echipamentelor vor fi stabilite de către unităţile care asigură servicii de educaţie timpurie pentru copiii de la naştere la 6 ani în funcţie de nevoile identificate pe parcursul anului şcolar şi de numărul de copii/grupă. Sala de grupă nivel antepreşcolar, copii de la naştere la 3 ani
┌─────────┬────────────────────────────┐
│Nr. crt. │Tip obiect │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Mobilier │
│1 │ │
├─────────┼────────────────────────────┤
│1. │Scaune (I-A-L):21-20-20 │
├─────────┼────────────────────────────┤
│2. │Mese (pentru 4 copii), (I): │
│ │43 │
├─────────┼────────────────────────────┤
│3. │Paturi/Saltele individuale │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Dulap pentru jucării/ │
│ │materiale specifice │
│4. │centrelor de activitate │
│ │(Construcţii, Artă, Ştiinţă,│
│ │Joc de rol, Bibliotecă) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Bibliotecă de înălţime joasă│
│5. │cu rafturi deschise, de │
│ │preferat oblice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Pernuţe individuale pentru │
│6. │şezut (centrul de activitate│
│ │„Bibliotecă“) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Materiale şi jucării pentru │
│2 │centrele de activitate │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Bibliotecă“: │
│ │• cărţi din material textil/│
│ │plastic/cartonate cu │
│ │tematici adecvate (animale, │
│ │fructe, legume, culori) │
│ │• coli de hârtie │
│ │• creioane (cerate) colorate│
│ │şi negre │
│ │• seturi cu jetoane tematice│
│ │• jocuri de masă (pentru │
│ │asociere şi pentru │
│ │diferenţe, jocul umbrelor │
│ │etc.) │
│7. │• materiale cu mesaje │
│ │scrise: etichete, cifre şi │
│ │litere, afişe, reguli │
│ │specifice care pot fi │
│ │realizate de cadrul didactic│
│ │împreună cu copiii şi în │
│ │prezenţa acestora (în │
│ │limbile minorităţilor │
│ │naţionale) │
│ │• panou pentru „Întâlnirea │
│ │de dimineaţă“ (calendarul │
│ │naturii, prezenţa, tabelul │
│ │responsabilităţilor, │
│ │jurnalul zilei etc.) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Joc de rol“ │
│ │• eşarfe │
│ │• echipamente/costume pentru│
│ │diferite roluri (medic, │
│ │mecanic, poliţist etc.) │
│8. │• păpuşi şi cărucior, │
│ │veselă, miniechipamente │
│ │casnice (aragaz, maşină de │
│ │spălat, chiuvetă etc.) │
│ │• set îngrijire plante │
│ │(stropitoare, lopăţică) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Construcţii“ │
│ │• truse de construcţie │
│ │(cuburi mari din lemn uşor │
│ │sau din burete) │
│ │• trusă tip Lego format mare│
│ │• jocuri tip incastro şi │
│ │puzzle (2-6 piese) │
│ │• jucării care pot fi │
│9. │folosite pentru a sprijini │
│ │interacţiunea (diferite │
│ │tipuri de maşini, personaje │
│ │în miniatură, animale, │
│ │copaci etc.) │
│ │• seturi pentru jocuri de │
│ │construcţie în nisip │
│ │(găletuşe, lopăţele, greble,│
│ │forme de nisip) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Artă“ │
│ │• cutii/recipiente cu │
│ │tempera în diferite culori │
│10. │• pensule (cel puţin două │
│ │dimensiuni) │
│ │• coli de hârtie A4, coli de│
│ │hârtie glasată │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │• suluri de hârtie creponată│
│ │(culori diferite) │
│ │• aracet/lipici │
│ │• lut/plastilină │
│ │• foarfeci din plastic │
│ │• planşete │
│ │• bureţi pentru amprentare │
│ │• instrumente muzicale │
│ │(minimum: tobă, muzicuţă, │
│ │xilofon, maracas) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Ştiinţă“ │
│ │• lupă │
│ │• cutii cu diferite │
│ │materiale din natură │
│ │(pietre, frunze, conuri │
│ │etc.) │
│ │• recipiente de diferite │
│11. │dimensiuni │
│ │• seturi pentru stimulare │
│ │senzorială │
│ │• albume tematice │
│ │• jetoane tematice (inclusiv│
│ │cu experimente simple) │
│ │• jocuri tip Logic I (piese │
│ │geometrice) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Aparatură şi echipamente │
│3 │tehnologice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│12. │All-in-One/Laptop cu │
│ │conexiune la internet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│13. │Display interactiv │
├─────────┼────────────────────────────┤
│14. │Scaner documente portabil │
├─────────┼────────────────────────────┤
│15. │Sistem sunet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│16. │Masă luminoasă │
├─────────┼────────────────────────────┤
│17. │Aparat de fotografiat pentru│
│ │copii (digital) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Aparatură, echipamente şi │
│4 │jocuri pentru mişcare (în │
│ │interior/în exterior) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│18. │Tobogan │
├─────────┼────────────────────────────┤
│19. │Tunel târâre │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Bază de atracţii (valuri, │
│20. │trepte, rampă) - burete │
│ │îmbrăcat în material textil/│
│ │vinilin │
├─────────┼────────────────────────────┤
│21. │Saltea │
├─────────┼────────────────────────────┤
│22. │Spalier │
├─────────┼────────────────────────────┤
│23. │Popice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│24. │Mingi (cel puţin 2 │
│ │dimensiuni) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│25. │Triciclete │
├─────────┼────────────────────────────┤
│26. │Trotinete │
├─────────┼────────────────────────────┤
│27. │Minicoş de baschet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│28. │Minipoartă de fotbal │
└─────────┴────────────────────────────┘
Sala de grupă nivel preşcolar, copii de 3-6 ani
┌─────────┬────────────────────────────┐
│ │Tip obiect (sala de grupă │
│Nr. crt. │nivel preşcolar, copii de │
│ │3-6 ani) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Mobilier │
│1 │ │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Scaune, două dimensiuni, pe │
│1. │grupe (I-A-L): 26-24-23; │
│ │30-29-26 │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Mese (pentru 4 copii), două │
│2. │dimensiuni, pe grupe (I): │
│ │47, 52 │
├─────────┼────────────────────────────┤
│3. │Paturi/Saltele individuale │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Dulap pentru jucării/ │
│ │materiale specifice │
│4. │centrelor de activitate │
│ │(Construcţii, Artă, Ştiinţă,│
│ │Joc de rol, Bibliotecă) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Bibliotecă de înălţime joasă│
│5. │cu rafturi deschise, de │
│ │preferat oblice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Pernuţe individuale pentru │
│6. │şezut (centrul de activitate│
│ │„Bibliotecă“) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Materiale şi jucării pentru │
│2 │centrele de activitate │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Bibliotecă“ │
│ │• cărţi ficţiune şi │
│ │nonficţiune cu tematici │
│ │variate, reviste, albume, │
│ │atlas geografic (în limbile │
│ │minorităţilor naţionale) │
│ │• coli de hârtie │
│ │• creioane colorate, │
│ │carioci, creioane negre │
│ │• seturi cu jetoane tematice│
│ │• jocuri de masă (pentru │
│ │asociere şi pentru │
│ │diferenţe, jocuri cu reguli │
│ │etc.) │
│7. │• materiale cu mesaje │
│ │scrise: etichete, cifre şi │
│ │litere, afişe, reguli │
│ │specifice care pot fi │
│ │realizate de cadrul didactic│
│ │împreună cu copiii şi în │
│ │prezenţa acestora (în │
│ │limbile minorităţilor │
│ │naţionale) │
│ │• panou pentru „Întâlnirea │
│ │de dimineaţă“ (calendarul │
│ │naturii, prezenţa, tabelul │
│ │responsabilităţilor, │
│ │jurnalul zilei etc.) │
│ │• portrete autori de poveşti│
│ │/poezii pentru copii │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Joc de rol“ │
│ │• eşarfe │
│ │• echipamente/costume pentru│
│ │diferite roluri (medic, │
│ │mecanic, poliţist etc.) │
│ │• păpuşi şi cărucior, │
│8. │veselă, miniechipamente │
│ │casnice (aragaz, maşină de │
│ │spălat, chiuvetă, fier de │
│ │călcat etc.) │
│ │• set îngrijire plante │
│ │(stropitoare, lopăţică) │
│ │• ceas │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Construcţii“ │
│ │• truse de construcţie │
│ │(cuburi mari din lemn uşor │
│ │sau din burete) │
│ │• trusă tip Lego format mare│
│ │• jocuri tip incastro, │
│ │tangram şi puzzle (6-12 │
│ │piese) │
│9. │• jucării care pot fi │
│ │folosite pentru a sprijini │
│ │interacţiunea (diferite │
│ │tipuri de maşini, personaje │
│ │în miniatură, animale, │
│ │copaci etc.) │
│ │• seturi pentru jocuri de │
│ │construcţie în nisip │
│ │(găletuşe, lopăţele, greble,│
│ │forme de nisip) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Artă“ │
│ │• cutii/recipiente cu │
│ │tempera în diferite culori │
│ │• pensule (cel puţin două │
│ │dimensiuni) │
│ │• coli de hârtie A4, coli de│
│ │hârtie glasată, suluri de │
│ │hârtie creponată (culori │
│10. │diferite) │
│ │• aracet/lipici │
│ │• lut/plastilină │
│ │• foarfeci de plastic │
│ │• planşete │
│ │• bureţi pentru amprentare │
│ │• instrumente muzicale (cel │
│ │puţin tobă, muzicuţă, │
│ │fluier, xilofon, tamburină, │
│ │maracas) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │Centrul „Ştiinţă“ │
│ │• lupă │
│ │• cutii cu diferite │
│ │materiale din natură │
│ │(pietre, frunze, conuri │
│ │etc.) │
│ │• recipiente de diferite │
│ │dimensiuni │
│ │• seturi pentru stimulare │
│11. │senzorială │
│ │• albume tematice │
│ │• jetoane tematice (inclusiv│
│ │cu experimente simple) │
│ │• jocuri tip Logic I, II │
│ │(piese şi corpuri │
│ │geometrice) │
│ │• diferite mulaje (animale, │
│ │corpul omenesc) │
│ │• planşe/imagini cu sistemul│
│ │solar, anotimpurile │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Aparatură şi echipamente │
│3 │tehnologice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│12. │All-in-One/Laptop cu │
│ │conexiune la internet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│13. │Display interactiv │
├─────────┼────────────────────────────┤
│14. │Scaner documente portabil │
├─────────┼────────────────────────────┤
│15. │Sistem sunet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│16. │Masă luminoasă │
├─────────┼────────────────────────────┤
│17. │Aparat de fotografiat pentru│
│ │copii (digital) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│18. │Microscop digital │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Categoria│Aparatură, echipamente şi │
│4 │jocuri pentru mişcare (în │
│ │interior/în exterior) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│19. │Tobogan │
├─────────┼────────────────────────────┤
│20. │Tunel târâre │
├─────────┼────────────────────────────┤
│21. │Jaloane │
├─────────┼────────────────────────────┤
│22. │Saltea │
├─────────┼────────────────────────────┤
│23. │Spalier │
├─────────┼────────────────────────────┤
│24. │Popice │
├─────────┼────────────────────────────┤
│25. │Coardă │
├─────────┼────────────────────────────┤
│26. │Cercuri │
├─────────┼────────────────────────────┤
│27. │Steguleţe │
├─────────┼────────────────────────────┤
│28. │Mingi (cel puţin 2 │
│ │dimensiuni) │
├─────────┼────────────────────────────┤
│29. │Triciclete │
├─────────┼────────────────────────────┤
│30. │Trotinete │
├─────────┼────────────────────────────┤
│31. │Minicoş de baschet │
├─────────┼────────────────────────────┤
│32. │Minipoartă de fotbal │
└─────────┴────────────────────────────┘
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.