Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 802 din 12 martie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 12 mai 2025.────────── CAP. I Asigurarea tehnică a mijloacelor de intervenţie SECŢIUNEA 1 Principii generale ART. 1 Asigurarea tehnică a mijloacelor de intervenţie reprezintă ansamblul măsurilor şi activităţilor care se planifică, se organizează şi se execută într-o concepţie unitară, în cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, denumite în continuare servicii publice de ambulanţă, în scopul menţinerii acestora în stare de operativitate, pentru îndeplinirea misiunilor şi activităţilor pentru care sunt utilizate. ART. 2 În sensul prezentului normativ, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles: a) autovehicul - vehicul echipat cu motor termic/electric în scopul deplasării pe drum. Termenul cuprinde şi vehiculele speciale autopropulsate; b) autosanitară - autovehicul destinat asigurării asistenţei medicale de urgenţă, echipat cu aparatură, materiale sanitare şi medicamente; c) nave sanitare - vehicul echipat cu motor termic/electric în scopul deplasării pe ape; d) mijloace de intervenţie - autosanitare şi nave sanitare; e) conducătorul compartimentului tehnic - şef serviciu mişcare, exploatare mijloace de intervenţie; f) conducător auto/ambulanţier/şofer de autosanitară - persoana care a obţinut dreptul de a conduce autovehiculele din dotarea serviciilor publice de ambulanţă; g) conducător de navă sanitară - persoana care a obţinut dreptul de a conduce navele sanitare din dotarea serviciilor publice de ambulanţă; h) materiale tehnice - carburanţi, lubrifianţi, lichide speciale, ansambluri, subansambluri, piese de schimb, anvelope, acumulatori şi materiale de întreţinere folosite în procesul de exploatare şi reparare a mijloacelor de intervenţie; i) parc de mijloace de intervenţie - denumire generică, reprezentând totalitatea mijloacelor de intervenţie aflate în dotarea serviciilor publice de ambulanţă pentru care este stabilit sau amenajat în incintă sau în zona arondată acestuia un spaţiu de parcare/garare/acostare corespunzător, care să ofere condiţii minime de siguranţă, precum şi, în măsura în care este prevăzut, personalul cu atribuţii de serviciu specifice şi spaţiile adecvate pentru efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a acestora; j) structură deţinătoare de mijloace de intervenţie - structura în a cărei evidenţă de gestiune se află mijloacele de intervenţie; k) structură utilizatoare de mijloace de intervenţie - structura căreia îi sunt asigurate şi care utilizează mijloacele de intervenţie, prevăzute conform normei de dotare proprii. ART. 3 (1) Asigurarea tehnică a mijloacelor de intervenţie se realizează prin: managementul asigurării activităţii tehnice, pregătirea continuă de specialitate a personalului, dotarea cu mijloace de intervenţie, exploatarea şi repararea acestora, aprovizionarea cu materiale tehnice şi scoaterea din funcţiune a mijloacelor de intervenţie. (2) Managementul asigurării activităţii tehnice a mijloacelor de intervenţie revine directorului tehnic din cadrul fiecărui serviciu de ambulanţă judeţean sau din cadrul Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov şi se referă la prevederea, organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor specifice desfăşurate atât de personalul tehnic de specialitate din subordine, cât şi de personalul destinat exploatării mijloacelor de intervenţie, precum şi la realizarea colaborării cu celelalte compartimente. (3) Pregătirea continuă de specialitate a personalului cuprinde activităţile ce se organizează şi se desfăşoară pentru însuşirea temeinică, în raport cu atribuţiile pe care acesta le are de îndeplinit conform fişei postului, a cunoştinţelor privind construcţia, funcţionarea şi caracteristicile tehnice ale mijloacelor de intervenţie din dotare, a principiilor, regulilor de exploatare şi mentenanţă, precum şi pentru formarea şi perfecţionarea deprinderilor în conducerea mijloacelor de intervenţie, întreţinerea şi repararea acestora. (4) Exploatarea mijloacelor de intervenţie reprezintă totalitatea activităţilor privind înmatricularea, planificarea şi folosirea mijloacelor de intervenţie, prevenirea accidentelor de circulaţie sau a evenimentelor tehnice şi efectuarea lucrărilor de întreţinere tehnică în scopul menţinerii acestora în stare de funcţionare. (5) Repararea mijloacelor de intervenţie se referă la totalitatea activităţilor desfăşurate pentru restabilirea, în cel mai scurt timp, a stării tehnice a mijloacelor de intervenţie defecte sau accidentate, la nivelul condiţiilor tehnice iniţiale (parametri funcţionali). (6) Aprovizionarea cu materiale tehnice cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru stabilirea necesarului, organizarea şi desfăşurarea procedurilor de achiziţie, derularea contractelor sau comenzilor, primirea, recepţia, depozitarea şi distribuirea cantităţilor de materiale tehnice pentru asigurarea permanentă, la timp şi în volum complet a exploatării şi reparării mijloacelor de intervenţie. (7) Scoaterea din funcţiune şi din evidenţă a mijloacelor de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă cuprinde totalitatea activităţilor ce se desfăşoară pentru scoaterea din funcţiune, transmiterea fără plată către alte instituţii publice, valorificarea prin vânzare la licitaţie, predarea la operatori economici specializaţi în servicii de reciclare sau casarea mijloacelor de intervenţie, în conformitate cu reglementările legale în domeniu, precum şi radierea din circulaţie a acestora. ART. 4 Conducătorul structurii de mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare răspunde de organizarea şi realizarea permanentă a asigurării tehnice a mijloacelor de intervenţie, astfel încât, în orice situaţie, mijloacele de intervenţie să permită îndeplinirea activităţilor şi misiunilor specifice. În cadrul serviciilor publice de ambulanţă unde nu este organizat serviciul mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare, conducerea şi coordonarea compartimentului se realizează de către directorul tehnic. ART. 5 (1) Gradul de dotare cu mijloace de intervenţie (Gd) se calculează la nivelul serviciilor publice de ambulanţă pentru o anumită categorie de mijloace de intervenţie, prevăzută de Metodologia de stabilire a normei de dotare cu mijloace de intervenţie din anexa nr. 1, folosindu-se următoarea formulă de calcul: Gd = (E/N)*100 [%], în care: E - numărul de mijloace de intervenţie existente în evidenţa serviciului public de ambulanţă, cu excepţia celor propuse pentru disponibilizare sau scoase din funcţiune conform reglementărilor legale în vigoare; N - numărul de mijloace de intervenţie necesare, conform normei de dotare. (2) Indicatorul Gd arată nivelul de dotare cu mijloace de intervenţie, pentru fiecare serviciu public de ambulanţă, la un moment de referinţă. Creşterea acestui indicator către valoarea maximă se realizează pe baza posibilităţilor de completare cu astfel de mijloace de intervenţie. (3) Gradul de uzură a parcului de mijloace de intervenţie (Gu) se calculează la nivelul fiecărui serviciu public de ambulanţă, pentru întreg parcul de mijloace de intervenţie, folosindu-se următoarea formulă de calcul: Gu = (U/N)*100 [%], în care: U - numărul de mijloace de intervenţie existente în evidenţa structurii, care au durata de funcţionare îndeplinită, inclusiv cele propuse pentru disponibilizare sau scoase din funcţiune conform reglementărilor în vigoare; N - numărul de mijloace de intervenţie necesare, conform normei de dotare. (4) Indicatorul Gu arată necesarul de înlocuire a mijloacelor de intervenţie, pentru fiecare serviciu public de ambulanţă, la un moment de referinţă. SECŢIUNEA a 2-a Managementul asigurării tehnice a mijloacelor de intervenţie ART. 6 Atribuţiile generale şi specifice ale conducătorului structurii de mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare şi ale personalului tehnic, stabilite în prezentul normativ, se completează cu cele prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de ambulanţă. ART. 7 Pentru realizarea asigurării tehnice a mijloacelor de intervenţie în vederea aplicării în mod unitar a prevederilor prezentului normativ, ministrul sănătăţii nominalizează şi aprobă prin ordin membrii Comisiei tehnice a serviciilor publice de ambulanţă, formată din minimum 5 reprezentanţi, ingineri din cadrul serviciilor publice de ambulanţă. ART. 8 Activitatea Comisiei tehnice a serviciilor publice de ambulanţă va fi coordonată de către un preşedinte ales de către membrii comisiei din rândul acestora. ART. 9 Atribuţiile principale ale Comisiei tehnice a serviciilor publice de ambulanţă sunt următoarele: a) întocmeşte specificaţiile tehnice ale mijloacelor de intervenţie ce urmează a intra în dotarea serviciilor publice de ambulanţă; b) face propuneri Ministerului Sănătăţii privind eficientizarea achiziţiilor centralizate de mijloace de intervenţie, materiale tehnice, asigurări de răspundere civilă şi facultative, servicii de întreţinere şi reparaţii ale mijloacelor de intervenţie; c) propune efectuarea determinărilor normelor de consum de carburant, pentru fiecare tip de mijloc de intervenţie aflat în dotarea serviciilor publice de ambulanţă, de către Registrul Auto Român şi Autoritatea Navală Română, după caz; d) face propuneri privind repartizarea mijloacelor de intervenţie achiziţionate de către Ministerul Sănătăţii pentru serviciile publice de ambulanţă, în funcţie de gradul de dotare şi gradul de uzură la nivelul fiecărei unităţi; e) elaborează studii şi prezintă propuneri cu privire la strategia de dotare cu mijloace de intervenţie a serviciilor publice de ambulanţă; f) elaborează propuneri în domeniul de competenţă privind modificarea/completarea actelor normative în vigoare; g) monitorizează comportarea în exploatare a autovehiculelor/ mijloacelor de intervenţie nou-intrate în dotarea serviciilor publice de ambulanţă, centralizează datele raportate de acestea şi informează Ministerul Sănătăţii cu privire la deficienţele constatate; h) efectuează analize şi elaborează sinteze pentru informarea structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, pe baza datelor colectate, referitoare la problematica asigurării tehnice a mijloacelor de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă. SECŢIUNEA a 3-a Dotarea şi completarea parcului auto al serviciilor publice de ambulanţă A. Planificarea dotării cu mijloace de intervenţie ART. 10 Planificarea dotării cu mijloace de intervenţie se realizează şi se fundamentează în funcţie de: a) necesarul, pe categorii de mijloace de intervenţie, prevăzut în norma de dotare stabilită conform metodologiei prevăzute în anexa nr. 1; b) situaţia existentă a parcului auto la data planificării; c) scoaterile din funcţiune prognozate ale mijloacelor de intervenţie; d) categorii noi de mijloace de intervenţie, impuse de necesitatea asigurării mobilităţii unor noi misiuni/activităţi. ART. 11 Dotarea serviciilor publice de ambulanţă cu mijloace de intervenţie se poate realiza, în condiţiile legii, în următoarele moduri: a) achiziţia de mijloace de intervenţie, în mod centralizat; b) preluarea unor mijloace de intervenţie de la alte instituţii publice prin transmitere fără plată; c) acceptarea unor donaţii sau sponsorizări; d) preluarea de mijloace de intervenţie confiscate şi intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului; e) preluarea prin comodat; f) alte modalităţi prevăzute de legislaţia în domeniu. B. Predarea-primirea, introducerea şi retragerea în şi din exploatare a mijloacelor de intervenţie ART. 12 În executarea activităţilor de dotare se vor avea în vedere necesităţile reale şi de perspectivă ale serviciilor publice de ambulanţă, urmărindu-se permanent introducerea unor mijloace de intervenţie ale căror caracteristici tehnice sunt superioare activităţilor ce revin serviciilor publice de ambulanţă. ART. 13 Predarea-primirea mijloacelor de intervenţie se realizează prin semnarea unui proces-verbal de predare-primire încheiat între unitatea care predă bunul şi unitatea care îl preia. ART. 14 (1) În cazul distribuirilor/redistribuirilor, la predare, mijloacele de intervenţie trebuie să fie complete, să aibă o stare tehnică şi de întreţinere bună şi documentele de evidenţă a exploatării completate la zi. (2) Cu această ocazie se vor verifica, în mod obligatoriu, următoarele: a) existenţa şi modul de completare, după caz, a documentelor de evidenţă a exploatării, care se predau odată cu mijlocul de intervenţie: dosarul tehnic, carnetul service şi de utilizare, cartea de identitate a vehiculului, certificatul de înmatriculare; b) echipamentele, materialele sanitare, aparatura, accesoriile şi altele asemenea, conform inventarului complet. ART. 15 În cazul redistribuirilor de mijloace de intervenţie se interzice înlocuirea agregatelor, aparatelor, instalaţiilor, mecanismelor şi pieselor existente cu altele mai vechi sau defecte. ART. 16 La predarea-primirea mijloacelor de intervenţie, prevăzută la art. 13, se întocmeşte documentul justificativ pentru înregistrarea în contabilitate, respectiv procesul-verbal al cărui model-cadru este prevăzut în anexa nr. 2. C. Scoaterea din funcţiune a mijloacelor de intervenţie ART. 17 (1) Scoaterea din funcţiune a mijloacelor de intervenţie şi a celorlalte ansamble/subansamble/echipamente provenite de la mijloacele de intervenţie, precum şi disponibilizarea bunurilor materiale, altele decât mijloacele fixe, care nu mai sunt necesare serviciilor publice de ambulanţă, valorificarea, respectiv transmiterea cu titlu gratuit a acestora se efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare care reglementează această activitate. (2) Mijloacele de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă pot fi scoase din funcţiune după îndeplinirea a cel puţin una dintre normele de exploatare prevăzute în anexa nr. 3. (3) Excepţie de la prevederile alin. (2) fac mijloacele de intervenţie care au devenit inutilizabile din cauza avariilor sau distrugerilor provocate prin accidente, incendii, calamităţi naturale ori alte întâmplări neprevăzute şi de neînlăturat, în situaţia în care costul estimat al reparaţiilor depăşeşte 60% din valoarea de înlocuire a autovehiculului. ART. 18 Pe foaia de parcurs a mijlocului de intervenţie la care se execută rodaj se menţionează „RODAJ/PROBA“. Înainte de începerea rodajului şi pe timpul efectuării acestuia, serviciul public de ambulanţă asigură instruirea ambulanţierilor privind prescripţiile, dispoziţiile şi instrucţiunile tehnice care trebuie respectate. D. Transmiterea temporară a mijloacelor de intervenţie ART. 19 (1) Atunci când situaţia impune, mijloacele de intervenţie din dotarea unui serviciu public de ambulanţă pot fi transmise temporar către alte servicii publice de ambulanţă sau către alte unităţi sanitare, cu avizul structurii cu atribuţii în medicina de urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii, prin încheierea unui contract de folosinţă cu titlu gratuit. (2) Contractul de folosinţă cu titlu gratuit prevăzut la alin. (1) trebuie să cuprindă cel puţin următoarele: părţile care încheie contractul, obiectul contractului, durata contractului, drepturile şi obligaţiile părţilor, forţa majoră, încetarea contractului. ART. 20 Procesul-verbal de predare-primire a mijlocului de intervenţie, anexă la contractul de folosinţă cu titlu gratuit prevăzut la art. 19 alin. (1), cuprinde datele de identificare ale mijlocului de intervenţie, precum şi alte aspecte tehnice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4. ART. 21 (1) Serviciile publice de ambulanţă care primesc mijloacele de intervenţie prin transmitere temporară răspund de acestea ca de cele proprii, asigurându-le condiţii de parcare, întreţinere şi reparare, utilizând fonduri din bugetul propriu. (2) Accidentele de circulaţie sau evenimentele tehnice în care sunt implicate mijloacele de intervenţie transmise temporar se comunică de către serviciile publice de ambulanţă care le au în folosinţă către deţinătorul de drept, conform reglementărilor legale în vigoare. (3) Conducătorul serviciului public de ambulanţă care deţine temporar mijlocul de intervenţie implicat în accidente sau evenimente va lua măsuri pentru stabilirea răspunderii materiale, recuperarea pagubelor şi repunerea în stare de funcţionare a acestuia. ART. 22 Serviciile publice de ambulanţă care au primit mijloace de intervenţie prin transmitere temporară eliberează foi de parcurs, înregistrează rulajul efectuat şi răspund de completarea dosarului tehnic şi scăderea cu documente legale a materialelor tehnice folosite în procesul exploatării şi reparării acestora. SECŢIUNEA a 4-a Înmatricularea şi radierea din evidenţă a mijloacelor de intervenţie ART. 23 Mijloacele de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă se înmatriculează la autoritatea naţională competentă, conform prevederilor legale. ART. 24 Înmatricularea, dacă este cazul, şi radierea din circulaţie a mijloacelor de intervenţie se fac cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi ale prezentului normativ. ART. 25 Prin grija conducătorului structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare, în cazul în care un autovehicul înmatriculat este scos din dotare şi din evidenţă, se vor întreprinde demersurile necesare în vederea radierii, după caz, a numerelor respective de către organele competente, în termenul prevăzut de reglementările legale în vigoare. ART. 26 În cazul pierderii, furtului sau deteriorării certificatului de înmatriculare sau a plăcuţelor cu numere de înmatriculare, serviciul public de ambulanţă deţinător al mijlocului de intervenţie are următoarele obligaţii: a) să înştiinţeze instituţiile competente despre pierderea, furtul sau deteriorarea certificatului de înmatriculare sau a plăcuţelor cu numere de înmatriculare; b) să solicite, în termenul legal, serviciului public competent eliberarea unui nou certificat, respectiv a unor noi plăcuţe cu numere de înmatriculare; c) să stabilească condiţiile în care s-a produs pierderea, furtul sau deteriorarea documentului şi să aplice măsurile legale care se impun. SECŢIUNEA a 5-a Planificarea, organizarea şi realizarea exploatării mijloacelor de intervenţie A. Planificarea, organizarea şi evidenţa exploatării mijloacelor de intervenţie ART. 27 (1) Planificarea exploatării mijloacelor de intervenţie are ca scop stabilirea resurselor de materiale tehnice necesare îndeplinirii în condiţii corespunzătoare a misiunilor specifice. (2) Calitatea exploatării mijloacelor de intervenţie depinde în principal de: a) efectuarea la termen şi în mod corespunzător a lucrărilor de întreţinere tehnică şi reparaţii; b) respectarea regulilor de circulaţie şi a regulilor de exploatare a mijloacelor de intervenţie; c) planificarea corectă şi evidenţa folosirii mijloacelor de intervenţie; d) aplicarea măsurilor corective stabilite în urma controalelor efectuate asupra stării tehnice şi de întreţinere a mijloacelor de intervenţie; e) asigurarea condiţiilor corespunzătoare de parcare a mijloacelor de intervenţie. ART. 28 Evidenţa exploatării mijloacelor de intervenţie are ca scop menţinerea stării de funcţionare, precum şi urmărirea folosirii corecte a acestora şi constă în: a) analiza lunară a consumurilor de carburanţi, urmărindu-se încadrarea în normele de consum stabilite pe fiecare tip de autovehicul; b) urmărirea respectării termenelor sau a rulajelor la care se execută reviziile tehnice şi inspecţiile tehnice periodice, în scopul asigurării unei funcţionări normale a mijloacelor de transport din dotare; c) completarea datelor necesare în documentele de evidenţă a exploatării; d) cunoaşterea stării tehnice şi de întreţinere a mijloacelor de intervenţie. ART. 29 (1) Pentru perioada de garanţie, reviziile tehnice periodice şi intervalul la care acestea sunt efectuate pentru mijlocul de intervenţie se supun normelor impuse de producător. (2) După ieşirea din garanţie a mijloacelor de intervenţie, se va reduce intervalul de efectuare a reviziilor tehnice, acestea realizându-se conform prezentului normativ. (3) Pentru autosanitare, revizia tehnică se efectuează la cel puţin 10.000 km sau anual, iar în cazul navelor sanitare se efectuează la cel puţin 100 de ore de marş, în funcţie de condiţiile de exploatare şi de gradul de uzură a mijlocului de intervenţie. ART. 30 Datele privind funcţionarea mijloacelor de intervenţie şi distribuirea carburanţilor sau a altor materiale tehnice se înscriu în documentele de evidenţă a exploatării, astfel: a) în foaia de parcurs, conform anexei nr. 5, care constituie documentul de bază la plecarea mijloacelor de intervenţie în cursă; b) în fişa activităţii zilnice a autovehiculului; c) în jurnalul de bord. ART. 31 Conducătorii auto/ambulanţierii/şoferii de autosanitară/conducătorii de nave sanitare au obligaţia să menţioneze pe foaia de parcurs rulajul efectuat sau orele de funcţionare în fiecare cursă, astfel încât să se menţină concordanţa dintre datele consemnate în foaia de parcurs şi cele indicate de odometrul mijlocului de intervenţie. Defecţiunea odometrului care nu mai permite înregistrarea rulajului efectuat se aduce imediat la cunoştinţa conducătorului compartimentului tehnic, care va dispune măsurile necesare pentru remedierea situaţiei şi reconstituirea concordanţei dintre rulajele respective. ART. 32 (1) Pentru fiecare mijloc de intervenţie se păstrează la conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare documentele tehnice specifice fiecărui mijloc de intervenţie, respectiv cartea de identitate a autovehiculului, carnetul de service şi manualul de utilizare, un exemplar din inventarul mijlocului de intervenţie, procesele-verbale de predare-primire, documentele de constatare tehnică, devizele de reparaţii şi altele, după caz. (2) Necesitatea efectuării unei reparaţii la mijloacele de intervenţie se justifică în urma întocmirii unei sesizări scrise a defecţiunii apărute de către inginerul/revizorul tehnic/ conducătorul auto/ambulanţierul/şoferul de autosanitară/ conducătorul de navă. B. Folosirea mijloacelor de intervenţie ART. 33 Mijloacele de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă se folosesc numai în scopul pentru care sunt destinate conform clasificării. ART. 34 (1) Următoarele situaţii impun analizarea împrejurărilor în care s-au produs: a) diferenţe nejustificate dintre rulajul înregistrat la bordul autovehiculului şi cel înscris în foaia de parcurs; b) curse neconfirmate prin semnătură din partea beneficiarului; c) utilizarea cardului pentru alimentarea cu carburant a altor mijloace de intervenţie sau sustragerea carburantului din rezervoarele mijloacelor de intervenţie din dotare. (2) În situaţia constatării unui prejudiciu se va dispune cercetarea disciplinară şi recuperarea acestuia, după caz. (3) Stabilirea valorii pagubelor se face, după caz, pe baza: a) rulajelor sau a orelor de funcţionare nejustificate, rezultate în urma cercetării disciplinare pentru categoria şi tipul autovehiculului utilizat, calculate pe baza normelor de consum de carburant stabilite; b) cantităţii de carburant folosit în alte scopuri decât cele rezultate din atribuţiile de serviciu. C. Organizarea, planificarea şi efectuarea întreţinerilor tehnice ART. 35 Pentru asigurarea exploatării în condiţii tehnice corespunzătoare, mijloacelor de intervenţie, cu excepţia celor aprobate pentru scoatere din funcţiune, li se vor efectua următoarele lucrări de inspecţie şi întreţinere tehnică: a) întreţinerea tehnică zilnică; b) revizia tehnică periodică; c) reparaţii curente. ART. 36 Inspecţia tehnică periodică (ITP) a mijloacelor de intervenţie se efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Evidenţierea ITP se menţionează în certificatul de înmatriculare de către staţia ITP autorizată. Conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare a serviciului public de ambulanţă răspunde de executarea la timp a acestei operaţiuni. ART. 37 (1) Întreţinerea tehnică zilnică se execută de conducătorii auto/ambulanţierii/şoferii de autosanitară/conducătorii de nave sanitare şi constă în verificarea tehnică la preluarea mijlocului de intervenţie, înaintea plecării la solicitare, respectiv prin efectuarea operaţiunilor prevăzute în anexa nr. 6. Efectuarea acestor operaţiuni se confirmă prin semnătură în foaia de parcurs, completarea jurnalului de bord, iar în cazul constatării unor defecţiuni acestea se comunică prin sesizare scrisă. (2) La terminarea programului de lucru se vor efectua procedurile de predare-primire a mijlocului de intervenţie, iar mijloacele de intervenţie care vor fi de rezervă vor avea efectuat plinul de carburant. (3) În cazul în care conducătorii auto/ambulanţierii/şoferii de autosanitară/conducătorii de nave sanitare constată defecţiuni tehnice la mijloacele de intervenţie, aceştia vor sesiza conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare sau ambulanţierul cu atribuţii pentru verificarea stării tehnice şi kilometrajului autosanitarelor la începutul fiecărei ture, registrului de bord şi stării de igienă a fiecăreia. ART. 38 Revizia tehnică periodică constă în executarea lucrărilor de verificare a sistemelor şi instalaţiilor principale ale mijloacelor de intervenţie, reglarea agregatelor şi mecanismelor, precum şi înlocuirea obligatorie şi la termenul prevăzut a pieselor şi materialelor consumabile prevăzute de producător în carnetul de service sau manualul de utilizare, în scopul menţinerii mijloacelor de intervenţie într-o stare tehnică şi de întreţinere bună şi al prevenirii defecţiunilor tehnice în cursul exploatării. ART. 39 Reviziile tehnice periodice se pot executa, în limita posibilităţilor, şi în atelierele de întreţinere, reparaţii auto, revizie tehnică şi telecomunicaţii proprii de către personalul specializat sau în unităţi service autorizate de către Registrul Auto Român. ART. 40 În perioada de garanţie a mijloacelor de intervenţie, reviziile tehnice periodice se efectuează în cadrul unităţilor service agreate de producător şi indicate de către acesta. ART. 41 În situaţia în care serviciile publice de ambulanţă nu au atelier propriu de întreţinere şi reparaţii auto, reviziile şi reparaţiile vor fi efectuate la operatorii economici specializaţi, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii. ART. 42 Operaţiunile care se execută la mijloacele de intervenţie cu ocazia reviziilor tehnice efectuate în atelierele serviciilor publice de ambulanţă sunt cele prevăzute de producător în carnetul de service al mijloacelor de intervenţie. ART. 43 Cu ocazia executării reviziilor tehnice se vor lua măsuri pentru remedierea defecţiunilor constatate. În situaţia în care aceste defecţiuni nu pot fi remediate, se vor lua măsuri de introducere în reparaţie a autovehiculului respectiv, aceste defecţiuni consemnându-se în devizul de lucrări. ART. 44 (1) Reviziile tehnice efectuate se evidenţiază în dosarul tehnic al autovehiculului, fiind menţionate operaţiunile efectuate şi materialele înlocuite. (2) Cu ocazia executării reviziilor tehnice se verifică sistemele de siguranţă ale autovehiculului, respectiv sistemul de direcţie şi frânare, şi se efectuează o diagnoză completă a tuturor modulelor electrice şi electronice. ART. 45 Înlocuirea uleiului din motor, a filtrelor de ulei şi de aer, a filtrelor de combustibil, a filtrelor de aer din instalaţia de ventilare a habitaclului se efectuează odată cu efectuarea reviziei tehnice periodice. ART. 46 Lucrările de întreţinere la instalaţiile speciale montate pe mijloacele de intervenţie se execută conform prevederilor din cartea tehnică a instalaţiei, de regulă, odată cu efectuarea operaţiunilor de întreţinere la mijloacele de intervenţie respective. ART. 47 Pentru efectuarea reviziilor tehnice, reparaţiilor mijloacelor de intervenţie în atelierul propriu sau în unitatea service auto se efectuează o constatare tehnică amănunţită, inclusiv prin probe de drum (traseu de parcurgere a unui segment de drum în care se urmăreşte funcţionarea parametrilor tehnici ai mijlocului de intervenţie). SECŢIUNEA a 6-a Organizarea reparării mijloacelor de intervenţie ART. 48 Procesul de reparare cuprinde totalitatea lucrărilor ce se efectuează pentru restabilirea stării tehnice normale, iniţiale a mijloacelor de intervenţie, prin înlocuirea sau repararea unor ansamble şi subansamble sau piese şi efectuarea de reglaje. ART. 49 Reparaţia curentă are un caracter de necesitate şi se execută ori de câte ori este nevoie. ART. 50 Reparaţiile curente se execută în atelierele de întreţinere şi reparaţii auto ale serviciilor publice de ambulanţă de către personalul angajat al acestora sau de către operatorii economici specializaţi, atunci când volumul de lucru depăşeşte posibilităţile proprii ale atelierelor organizate la nivelul fiecărui serviciu public de ambulanţă sau în situaţia în care nu există dotarea corespunzătoare a acestor ateliere proprii ori personal calificat sau atelierul nu deţine autorizaţie tehnică de funcţionare pentru categoriile respective de reparaţii. ART. 51 Reparaţiile efectuate la mijloacele de intervenţie se înscriu de către şeful atelierului de întreţinere şi reparaţii auto sau de persoana desemnată în acest sens în documentele de reparaţii ale mijlocului de intervenţie, ataşându-se comanda de reparaţii. CAP. II Norme de consum de combustibil SECŢIUNEA 1 Consumul normat şi consumul efectiv de combustibili ART. 52 (1) Consumul normat de carburanţi, exprimat în litri, reprezintă cantitatea teoretică maximă ce poate fi consumată de un mijloc de intervenţie pentru parcursul efectuat sau pentru timpul de funcţionare. Această cantitate se stabileşte pe baza normelor de consum determinate de Registrul Auto Român şi Autoritatea Navală Română, după caz, pentru fiecare marcă/model de autosanitară sau navă sanitară privind: a) consumul de combustibil cu viteze de deplasare de până la 130 km/oră, în funcţie de condiţiile de trafic, cu instalaţia de aer condiţionat oprită (Nc = norma de consum), la care se aplică şi coeficienţii de corecţie ai acestora (Zi) prevăzuţi în anexa nr. 7; b) consumul orar de combustibil cu instalaţia de aer condiţionat oprită la turaţia de mers în gol (ralanti) (Q1); c) consumul orar de combustibil cu instalaţia de aer condiţionat pornită la turaţia de mers în gol (ac + ralanti) (Q2); d) consumul orar de combustibil cu instalaţia auxiliară de încălzire pornită (sirocou) (Q3); e) consumul orar de combustibil pentru navele sanitare. (2) Consumurile prevăzute la alin. (1) sunt exprimate în litri/100 km sau litri/oră. ART. 53 (1) Pentru perioada 1 decembrie-31 martie, normele de consum extraurban de carburant sunt stabilite prin majorarea cu 10% a normelor de vară şi rotunjire la jumătate de litru. (2) În funcţie de condiţiile climaterice locale, respectiv de existenţa unor temperaturi sub 0 °C sau a zăpezii ori a poleiului, aplicarea normelor de iarnă se poate devansa sau prelungi prin dispoziţie a managerului general al serviciului public de ambulanţă. ART. 54 Consumul normat de carburanţi (Cn) aferent rulajelor efectuate, în cazul mijloacelor de intervenţie, se calculează astfel: a) pentru autosanitare: Cn = Nc x suma (Pi x Zi)/100 + Q, în care: Nc - norma de consum de carburant, exprimată în litri/100 km; Pi - parcursul efectiv în diferite regimuri de deplasare a mijloacelor de intervenţie, exprimat în km; Zi - coeficienţi de corecţie a normelor de consum. Q = Q1 x Tf1 + Q2 x Tf2 + Q3 x Tf3, în care: Q1, Q2 şi Q3 - consumuri orare de combustibil, pentru fiecare dintre cele 3 regimuri de funcţionare; Tf1, Tf2 şi Tf3 - timpul de funcţionare, pentru fiecare dintre cele 3 regimuri de funcţionare, exprimat în ore; b) pentru nave sanitare: Cn = Nc x Tf, în care: Nc - norma de consum de carburanţi, exprimată în litri/oră; Tf - timpul de funcţionare, exprimat în ore. ART. 55 (1) Consumul normat de carburanţi corespunzător funcţionării motorului în gol se acordă, pentru fiecare autovehicul, în următoarele situaţii: a) cu ocazia executării inspecţiilor tehnice periodice şi a reviziilor tehnice; b) în fiecare zi, în cazul staţionării pe timpul îndeplinirii misiunilor când se impune funcţionarea motorului pentru folosirea instalaţiei de climatizare (încălzire) sau pentru încălzirea personalului când temperatura mediului este sub 5 °C; c) pentru mijloacele de intervenţie, în situaţiile care impun menţinerea motorului pornit la locul intervenţiei, pentru funcţionarea sistemelor de avertizare luminoasă, asigurarea temperaturii corespunzătoare în celula medicală, încărcarea acumulatorilor pentru echipamentele medicale etc. (2) Când situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) sunt cumulate, norma de consum pentru funcţionarea motorului în gol se acordă o singură dată. ART. 56 Instalaţia de aer condiţionat, respectiv instalaţia suplimentară de încălzire a habitaclului, după caz, se poate utiliza dacă temperatura ambiantă o impune. ART. 57 Consumul efectiv de carburanţi (Ce) stă la baza înregistrării în contabilitate şi pentru calculul acestuia se utilizează următoarea relaţie: Ce = RRi + A – RRf [litri], în care: RRi - restul în rezervor iniţial (la începutul perioadei); A - alimentările totale cu combustibil efectuate în perioada de referinţă; RRf - restul în rezervor final (la sfârşitul perioadei). ART. 58 Stabilirea diferenţelor de combustibil (D) se consemnează în fişa de activităţi zilnice (FAZ) şi se efectuează cu următoarea relaţie de calcul: D = Cn – Ce [litri] ART. 59 Valoarea pozitivă a diferenţei de combustibil (D) reprezintă încadrarea în norma de consum, iar valoarea negativă reprezintă depăşirea normei de consum. ART. 60 Consumul efectiv de carburanţi poate fi monitorizat în format digital şi cu aparatură montată suplimentar, omologată, sau de către computerele de bord ale mijloacelor de intervenţie. SECŢIUNEA a 2-a Analiza lunară a consumurilor de combustibil şi tratarea depăşirilor individuale ART. 61 (1) Analiza lunară a consumurilor de combustibil se efectuează în cursul lunii următoare, pentru luna anterioară, de către conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare. (2) Depăşirile consumurilor de combustibil pot fi de natură obiectivă, respectiv se datorează unor defecţiuni tehnice, condiţii atmosferice sau de exploatare deosebite, sau pot fi unele nejustificate, situaţii care se analizează potrivit art. 62 alin. (1). ART. 62 (1) Conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare va analiza cauzele care au generat depăşirile nejustificate de consum de combustibil şi se vor stabili măsurile ce se impun pentru înlăturarea acestora. (2) La mijloacele de intervenţie care au înregistrat depăşiri nejustificate, conducătorul structurii mişcare şi exploatare auto şi nave sanitare va analiza foile de parcurs din perioada de referinţă, înregistrările dispozitivelor de monitorizare, precum şi alte documente care pot servi la stabilirea cauzelor şi a naturii depăşirilor nejustificate. (3) Concluziile privind cauzele şi natura depăşirilor nejustificate de consum de combustibil se consemnează în analiza lunară a consumului de combustibil, urmând a se aplica măsurile legale ce se impun. (4) Organele de control abilitate care constată diferenţe de consum de combustibil la mijloacele de intervenţie pot solicita verificarea consumului de combustibil numai de către Registrul Auto Român şi Autoritatea Navală Română. CAP. III Dispoziţii finale ART. 63 În scopul utilizării eficiente a resurselor materiale şi a celor financiare avute la dispoziţie, conducerea serviciilor publice de ambulanţă poate dispune, în mod suplimentar, măsurile pe care le consideră necesare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile. ART. 64 Dispoziţiile prezentului normativ se aplică tuturor mijloacele de intervenţie aflate în dotarea serviciilor publice de ambulanţă. ART. 65 Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul normativ. ANEXA 1 la normativ METODOLOGIE de stabilire a normei de dotare cu mijloace de intervenţie şi alte autovehicule 1. Norma de dotare cu mijloace de intervenţie pentru serviciile publice de ambulanţă: 1.1. Ambulanţe pentru transport sanitar neasistat: - cel puţin 5 (cinci) ambulanţe pentru staţia centrală, în funcţie de solicitările de transport sanitar neasistat ale serviciului judeţean/Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov; – cel puţin 1 (una) ambulanţă pentru fiecare substaţie/ microstaţie/punct de lucru; – 15% pentru rezerva operaţională. 1.2. Ambulanţe pentru asistenţă medicală de urgenţă: - câte 1 (una) la fiecare 20.000 de locuitori; – câte 1 (una) la fiecare 4.000 km^2; – câte 1 (una) la fiecare 50 km de autostradă/drum expres; – câte 1 (una) la fiecare 200 km de drum naţional; – câte 1 (una) la fiecare 500 km de drum judeţean şi comunal; – cel puţin câte 1 (una) pentru fiecare substaţie existentă; – pentru judeţele cu mari aglomerări permanente sau sezoniere se acordă un spor de 10% la norma de dotare cu mijloace de intervenţie; – 15% pentru rezerva operaţională; – 15% din numărul total de mijloace de intervenţie pentru asistenţă medicală de urgenţă să fie reprezentat de mijloace de intervenţie tip C2. 1.3. Norma de dotare cu ambulanţe pentru consultaţii la domiciliu: - câte 1 (una) la fiecare 100.000 de locuitori; – câte 1 (una) la fiecare substaţie/microstaţie/punct de lucru unde este încadrat cel puţin un medic. 2. Norma de dotare cu nave sanitare: - câte 1 (una) la fiecare 1.000 km^2 din suprafaţa Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării“; – din totalul necesar de nave sanitare 75% vor fi nave pentru asistenţă medicală de urgenţă şi 25% vor fi nave pentru transport sanitar. 3. Norma de dotare cu alte autovehicule: - pentru membrii comitetului director, 1 (unu) autoturism de serviciu; – pentru compartimentele de specialitate, 2 (două) autoturisme, în funcţie de numărul de personal TESA şi necesităţile de deplasare; – pentru deplasările în scop profesional, administrativ, sportiv, cultural etc., la nivel de judeţ şi naţional, ale unor grupuri de angajaţi, 1 (unu) autovehicul transport persoane; – pentru unităţile cu substaţii/puncte de lucru dislocate, câte 1 (unu) autoturism pentru control trafic şi control operaţional; – pentru activităţile de transport, aprovizionare şi pentru atelierul auto, 1 (una) autoutilitară de transport marfă. 4. La normele de dotare cu autosanitare menţionate mai sus se vor lua în calcul condiţiile specifice ale fiecărui serviciu public de ambulanţă. ANEXA 2 la normativ Aprobat Ordonator principal de credite, ................................................ PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE nr. ................ din ................... În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, se transmite fără plată din administrarea ............................. în administrarea ............................. următorul autovehicul:
┌────┬──────────┬────────┬──┬──────────┬───────┬────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Durata │Durata │Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │ │Data │Durata │normală │normală │amortizată │
│Nr. │Denumirea │Nr. │ │ │Preţul │Valoarea de │punerii │normală │de │de │a │
│crt.│mijlocului│inventar│UM│Cantitatea│unitar/│inventar la data│în │de │utilizare│utilizare│mijlocului │
│ │fix │ │ │ │intrare│................│funcţiune│utilizare│consumată│rămasă │fix la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │(luni) │(luni) │(luni) │unitatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │deţinătoare│
├────┼──────────┼────────┼──┼──────────┼───────┼────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴────────┴──┴──────────┴───────┴────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴───────────┘
În baza prezentului proces-verbal de predare-primire, serviciile de contabilitate ale unităţilor sus-menţionate vor opera în evidenţele contabile.
┌───────────────────┬───────────────────┐
│Am predat. │Am primit. │
│................. │................. │
└───────────────────┴───────────────────┘
ANEXA 3 la normativ NORME de exploatare a mijloacelor de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă
┌────┬───────────────┬──────────┬───────────┐
│ │ │Norma de │Norma de │
│Nr. │Tipul │exploatare│exploatare │
│crt.│autovehiculului│exprimată │exprimată │
│ │ │în ani │în km │
├────┼───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │Autosanitare │ │ │
│ │destinate │ │ │
│1 │transportului │6 │400.000 │
│ │sanitar │ │ │
│ │neasistat │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │Autosanitare │ │ │
│ │destinate │ │ │
│2 │asistenţei │6 │400.000 │
│ │medicale de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │Autosanitare │ │ │
│3 │destinate │6 │250.000 │
│ │consultaţiilor │ │ │
│ │medicale │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼───────────┤
│4 │Nave sanitare │12 │10.000 ore │
│ │ │ │funcţionare│
└────┴───────────────┴──────────┴───────────┘
NOTĂ: În cazul în care serviciilor publice de ambulanţă nu li se repartizează mijloace de intervenţie noi, din motive obiective justificate, mijloacele de intervenţie din dotarea serviciilor publice de ambulanţă pot fi menţinute în exploatare şi după îndeplinirea normelor menţionate în tabelul de mai sus, numai dacă starea tehnică a acestora permite exploatarea în continuare, conform normelor prevăzute în legislaţia rutieră. Perioada maximă de exploatare se poate prelungi până la 8 ani sau 600.000 km parcurşi pentru autosanitare şi până la 15 ani sau 12.000 ore de funcţionare pentru nave sanitare. ANEXA 4 la normativ (Anexă la contractul de folosinţă cu titlu gratuit) PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE nr. ………….. din ……………. Se transmite fără plată din administrarea …………………...…………… în administrarea ……………………………………… următorul autovehicul:
┌────┬────────────────┬──┬──┬──────────┐
│Nr. │Denumirea │Da│Nu│Observaţii│
│crt.│ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│1 │Nr. inventar │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2 │Marca │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│3 │Tip/Model │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│4 │Număr │ │ │ │
│ │înmatriculare │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│5 │Număr km bord │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│6 │UM │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│7 │Cantitate │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│8 │Certificat de │ │ │ │
│ │înmatriculare │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│9 │ITP valabil │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│10 │Rovinietă RCA │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ │Copie licenţă de│ │ │ │
│11 │transport firmă │ │ │ │
│ │(după caz) │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│12 │Carnet de │ │ │ │
│ │service │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│13 │Cheie │ │ │ │
│ │autovehicul │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│14 │Stingător │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│15 │Trusă medicală │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│16 │Triunghi │ │ │ │
│ │reflectorizant │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│17 │Cric │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│18 │Cheie roţi │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│19 │Cârlig de │ │ │ │
│ │tractare │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│20 │Roată de rezervă│ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│21 │Preşuri faţă │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│22 │Preşuri spate │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│23 │Set becuri (după│ │ │ │
│ │caz) │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│24 │Set siguranţe │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│25 │Antenă radio │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│26 │Capace roţi │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│27 │Jante aliaj │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│28 │Proiectoare │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│29 │Ştergătoare de │ │ │ │
│ │parbriz │ │ │ │
├────┼────────────────┼──┼──┼──────────┤
│30 │Ştergător lunetă│ │ │ │
└────┴────────────────┴──┴──┴──────────┘
În baza prezentului proces-verbal de predare-primire, structurile de contabilitate ale unităţilor sus-menţionate vor opera în evidenţele contabile.
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Unitatea │Unitatea primitoare│
│predătoare │Manager general, │
│Manager general, │…………………… │
│…………………… │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
ANEXA 5 la normativ *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) ANEXA 6 la normativ OPERAŢIUNILE care se execută cu ocazia întreţinerii tehnice zilnice a mijloacelor de intervenţie 1. Verificarea stării de completare generală 2. Verificarea caroseriei, a dispozitivelor pentru închiderea-deschiderea şi blocarea uşilor, capotelor etc. 3. Verificarea plinurilor (lichid de răcire, ulei de motor, lichid de frână, lichid de spălat parbrizul, ulei de acţionare direcţie servoasistată, alte instalaţii hidraulice, după caz) 4. Pornirea şi urmărirea funcţionării motorului 5. Verificarea sistemului de rulare, inclusiv roata de rezervă (presiunea în pneuri, starea pneurilor şi a jantelor) 6. Verificarea funcţionării instalaţiei de semnalizare-iluminare 7. Verificarea funcţionării aparatelor de bord 8. Curăţarea şi dezinfectarea mijloacelor de intervenţie 9. Verificarea funcţionării instalaţiei de climatizare, aer condiţionat şi încălzitoare suplimentare 10. Verificarea sistemului acustic şi luminos 11. Verificarea funcţionalităţii staţiilor de emisie-recepţie 12. Verificarea buteliilor de oxigen (stare şi grad de umplere) 13. Verificarea funcţionării tărgii principale şi a scaunului de transport pacienţi 14. Verificarea documentelor mijlocului de intervenţie 15. Verificarea şi completarea jurnalului de bord 16. Verificarea sistemului de frânare şi a sistemului de direcţie ANEXA 7 la normativ TABEL cu coeficienţii (Zi) de corecţie a normelor de consum de carburant
┌────┬─────────────────────┬───────────┐
│ │Regim de utilizare a │Mijloace de│
│Nr. │mijloacelor de │intervenţie│
│crt.│intervenţie │fără │
│ │ │remorcă │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │În municipiul │ │
│ │Bucureşti, în │ │
│1 │municipii cu peste │Z (1) = 1,3│
│ │250.000 de locuitori │ │
│ │şi pe autostrăzi │ │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │În celelalte │ │
│2 │municipii şi oraşe, │Z (2) = 1,1│
│ │drumuri de deal şi │ │
│ │munte amenajate │ │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│3 │În afara │Z (4) = 1 │
│ │localităţilor │ │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│4 │În condiţii │Z (5) = 1,6│
│ │deosebite*) │ │
└────┴─────────────────────┴───────────┘
*) Coeficienţii se aplică în situaţia când mijloacele de intervenţie circulă în una dintre următoarele condiţii deosebite: - pe drumuri neamenajate; – pe terenuri muntoase, mlăştinoase ori inundate; – pe timp de ninsoare abundentă ori viscol. Prin expresia drum neamenajat se înţelege drumul în stare de viabilitate sau care prezintă declivităţi ce nu permit circulaţia cu viteze mai mari de 30 km/oră pe toată lungimea acestuia. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.