Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 1791/P.C. din 29 iunie 1995  privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 1791/P.C. din 29 iunie 1995 privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului

EMITENT: MINISTERUL COMERTULUI MINISTERUL FINANTELOR MINISTERUL INDUSTRIILOR MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI BANCA DE EXPORT-IMPORT A ROMANIEI - S.A.
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 133 din 30 iunie 1995

    În temeiul art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 s-au elaborat prezentele norme tehnice.

    CAP. I
    Prevederi generale

    1.1. Exporturile complexe definite la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 includ în categoria "altele asemenea" şi centralele energetice şi termice, staţii electrice, staţii de tratare a apei, staţii de epurare, linii tehnologice flexibile şi automate de prelucrare, construirea de ansambluri de locuinţe şi obiective social-culturale, reţele de apa-canalizare, construirea de drumuri şi poduri, amenajări portuare.
    1.2. Prin produse cu ciclu lung de fabricaţie, în sensul art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995, se înţelege acele produse destinate exportului, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) perioada de fabricaţie, potrivit normelor tehnologice, este mai mare de 12 luni;
    b) valoarea externa a produsului contractat depăşeşte 500.000 dolari S.U.A.
    In cadrul produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie se includ grupele:
    - utilaje tehnologice de toate tipurile şi părţi ale acestora;
    - nave şi aeronave;
    - sisteme flexibile şi linii automate de prelucrare;
    - maşini-unelte convenţionale cu afişaj de cote sau comanda numerică;
    - alte produse care se încadrează în prevederile alineatului precedent.
    1.3. Exporturile complexe se realizează pe baza de contracte externe de către un contractant general care poate colabora, pe baza de contracte comerciale, cu subcontractanţii - agenţi economici români sau străini, specializaţi în lucrări de proiectare, construcţii-montaj, producţie de materiale, utilaje, echipamente, piese de schimb şi prestări de servicii.
    Exporturile produselor cu ciclu lung de fabricaţie se pot realiza pe baza de contracte externe încheiate de către un contractant general sau de către producător, direct sau prin comisionar.
    1.4. Contractele externe pentru exporturi complexe şi cele pentru exporturi de produse cu ciclu lung de fabricaţie vor fi încheiate în condiţii şi modalităţi de plata similare cu cele care se practica uzual pe piaţa internaţionala. In cazul exporturilor cu plata pe credit cu termen de peste un an, perioada de creditare nu poate fi mai mare de 8 ani.
    Contractantul general are obligaţia de a negocia volumul creditului, durata şi nivelul dobânzii, de la caz la caz, în funcţie de practica internaţionala, de valoarea şi importanta economică a obiectivului, de termenul de realizare a acestuia, precum şi de nivelul dobânzii pe plan internaţional la creditele comerciale, şi sa obţină garanţiile corespunzătoare care sa ofere certitudine asupra efectuării plăţilor de către partenerul extern la termenele stabilite prin contract.

    CAP. II
    Stimularea exporturilor complexe şi a produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie

    2.1. Garanţiile prevăzute la art. 2 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 sunt:
    a) garanţii pentru participare la licitaţii internaţionale;
    b) garanţii pentru restituirea avansului;
    c) garanţii pentru buna executare.
    Garanţiile se acorda contractantului general sau exportatorului de produse cu ciclu lung de fabricaţie, în valuta, la cererea acestora, pe baza avizului Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior (C.I.G.C.C.E.), la propunerea Băncii de Export-Import a României - S.A. (EXIMBANK).
    Garanţiile se acorda de către băncile comerciale cu contragarantia Ministerului Finanţelor sau, după caz, direct de către Ministerul Finanţelor.
    2.2. Garanţiile prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 sunt:
    a) garanţii pentru credite în lei pe termen scurt, mediu şi lung utilizate pentru producţia din ţara aferentă exporturilor complexe şi producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, acordate de băncile comerciale, direct sau pe seama liniilor de refinantare deschise de Banca Naţionala a României (B.N.R.) potrivit art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995;
    b) garanţii pentru creditele în lei utilizate pentru producţia din străinătate aferentă lucrărilor de construcţii-montaj, efectuate de participanţii români la realizarea exporturilor complexe, acordate de băncile comerciale, direct sau pe seama liniilor de refinantare deschise de B.N.R. potrivit art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995;
    c) garanţii pentru creditele în lei, aferente exporturilor complexe şi producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie pentru perioada cuprinsă între data livrării şi data încasării contravalorii exportului dar nu mai mult de 8 ani.
    Garanţiile prevăzute la acest punct se pot acorda la cerere contractantului general, subcontractanţilor interni sau, după caz, producătorilor în cazul producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie.
    2.3. Garanţiile prevăzute la pct. 2.2. se emit de către stat prin Ministerul Finanţelor, pe baza avizului C.I.G.C.C.E. dat la propunerea EXIMBANK.
    Pentru obţinerea garanţiilor prevăzute mai sus, solicitantii vor prezenta Ministerului Finanţelor - Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, documentaţia menţionată la cap. III pct. 3.1.
    Pe baza documentaţiei prezentate, Ministerul Finanţelor evaluează riscurile financiare, oportunitatea şi condiţiile de acordare a garanţiei şi emite scrisoarea de garanţie, ce va fi avizată şi de reprezentantul Curţii de Conturi din Ministerul Finanţelor.
    Concomitent cu emiterea scrisorii de garanţie, între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi beneficiarul creditului obţinut cu garanţia statului se încheie o convenţie în care sunt stipulate drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv comisionul de risc, negociat în cota procentuală, şi modalitatea de plata a acestuia.
    2.4. Bonificatiile de 60% din dobânda plătită pentru creditele primite pentru producţia destinată exporturilor complexe şi cea cu ciclu lung de fabricaţie, precum şi pentru perioada de până la încasarea contravalorii exportului respectiv se acordă:
    a) pentru creditele pe termen scurt, mediu şi lung primite de la băncile comerciale pentru producţia din ţară, destinate exporturilor complexe şi produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie;
    b) pentru creditele de export pe perioada de până la încasarea contravalorii exporturilor complexe sau a produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie.
    2.5. Pentru stimularea producţiei destinate exporturilor complexe şi a producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, contractantul general, subcontractantii sau producătorii de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie pot beneficia de rezervare de plafoane pentru acordarea de bonificatii din dobânda la creditele pe termen mediu şi lung prevăzute în contractele de credite încheiate cu băncile comerciale, pentru realizarea producţiei de export în ţară.
    Stimulentele prevăzute la pct. 2.4. şi 2.5. se acorda la cererea contractantului general sau, după caz, a subcontractanţilor participanţi la realizarea exportului complex, precum şi a producătorilor produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie. Aprobarea bonificatiilor şi rezervarea de plafoane se acorda de către C.I.G.C.C.E. pe baza propunerilor EXIMBANK.
    2.6. Asigurarea, în numele şi în contul statului, a creditului de export pe termen mediu şi lung, pentru riscul de ţara, se face la solicitarea contractantului general sau a producătorului de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie.
    2.7. Exceptarea de la plata anticipată sau de la garantarea plăţii taxelor vamale a comisionului vamal şi a T.V.A., pentru importurile de completare aferente exporturilor complexe sau producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie se solicita de către importator împreună cu subcontractanţii interni, pe baza avizului contractantului general, sau, după caz, de către importator împreună cu contractantul general sau producătorul produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie.

    CAP. III
    Documentaţia şi metodologia de acordare a stimulentelor

    3.1. Documentaţia pentru emiterea garanţiilor de către stat, menţionate la cap. II pct. 2.1. şi 2.2., se întocmeşte de către contractantul general sau de către producătorul de produse de export cu ciclu de lung de fabricaţie sau, după caz, de subcontractantii interni participanţi la realizarea de exporturi complexe.
    Documentaţia necesară emiterii avizului C.I.G.C.C.E. pentru garanţiile de mai sus se întocmeşte în conformitate cu procedurile aprobate de acesta şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia, cu sediul la EXIMBANK.
    Documentaţia se analizează de către EXIMBANK, care face propuneri de avizare către C.I.G.C.C.E.
    Avizul favorabil al C.I.G.C.C.E. se transmite la Ministerul Finanţelor pentru emiterea garanţiilor potrivit art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 şi solicitantului.
    În vederea emiterii garanţiilor de către stat, solicitantii vor prezenta la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului - următoarele documente:
    - avizul C.I.G.C.C.E.;
    - proiectul contractului de credit care urmează a fi încheiat cu banca comercială;
    - contractul comercial;
    - orice documente sau informaţii pe care le solicita Ministerul Finanţelor, în special cu privire la alte scrisori de garanţii acordate şi asupra modului de respectare a obligaţiilor asumate, precum şi a situaţiei economico-financiare a solicitantului (ultimul bilanţ contabil, indicatorii economico-financiari etc.).
    3.2. Documentaţia pentru acordarea bonificaţiilor de dobândă şi pentru rezervarea de plafoane pentru acordarea de bonificatii de dobînda la creditele pe termen scurt, mediu şi lung utilizate pentru producţia de exporturi complexe şi pentru producţia de export cu ciclu lung de fabricaţie, precum şi pe perioada până la încasarea contravalorii exporturilor respective, se întocmeşte de către subcontractanţii interni cu avizul contractantului general sau, după caz, de contractantul general sau de către producătorii de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie.
    Documentaţia necesară acordării bonificatiilor de dobânda sau rezervarii de plafoane pentru acordarea de bonificatii de dobânda se întocmeşte în conformitate cu procedurile aprobate de C.I.G.C.C.E. şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia.
    Documentaţia se analizează de către EXIMBANK şi se aproba de către C.I.G.C.C.E., potrivit procedurilor acestuia.
    În baza hotărârii C.I.G.C.C.E. de aprobare a bonificatiilor, EXIMBANK acorda solicitanţilor bonificatia cuvenită sau efectuează rezervarile de plafoane de bonificaţii de dobândă.
    3.3. Documentaţia pentru asigurarea, în numele şi în contul statului, a creditelor de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţară se întocmeşte de către contractantul general sau producătorii de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie, în conformitate cu procedurile aprobate de C.I.G.C.C.E., şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia.
    Documentaţia se analizează de către EXIMBANK şi se aproba de către C.I.G.C.C.E., potrivit procedurilor acestuia.
    În baza aprobării C.I.G.C.C.E., se încheie polita de asigurare în numele şi în contul statului a creditelor de export.
    3.4. Stimulentele prevăzute la art. 2 lit. a), art. 2 lit. b), art. 2 lit. c) şi art. 2 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995 se avizează şi se aproba în limita resurselor financiare constituite conform art. 5 din ordonanţa.
    3.5. Pentru importurile de completare aferente exporturilor complexe şi produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie, documentaţia pentru exceptarea de la plata taxelor vamale în cazul importurilor de completare în regim de import definitiv sau pentru exceptarea de la garantarea taxelor vamale pentru importurile de completare în regim de import temporar, exceptarea de la plata sau garantarea comisionului vamal şi a T.V.A. se întocmeşte pentru fiecare contract extern de exporturi complexe de către subcontractanţii interni, cu avizul contractantului general, sau de către producător, în cazul exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie.
    Documentaţia va cuprinde fundamentarea importului (anexa nr. 1), contractul extern aferent importului de completare şi lista importurilor de completare.
    Lista importurilor de completare va cuprinde beneficiarii, importatorii, nomenclatorul produselor pe poziţii tarifare din Tariful vamal de import al României, cantitativ şi valoric, termenul de realizare a exportului în care sunt încorporate importurile de completare respective, conform anexei nr. 2. Aceasta se va depune la secretariatul C.I.G.C.C.E., cu avizele prealabile ale contractantului general, ale ministerului de resort, Ministerului Comerţului, în vederea aprobării de către C.I.G.C.C.E.
    Lista aprobată prin hotărâre de către C.I.G.C.C.E. se transmite solicitanţilor.
    Hotărârea C.I.G.C.C.E. de aprobare a listelor importurilor de completare cu privire la produsele importate ce urmează a beneficia de exceptarea de la plata sau de la garantarea taxelor vamale a comisionului vamal şi a T.V.A. va fi prezentată autorităţii vamale de către importator sau de către comisionarii vamali, împreună cu documentele de vamuire a mărfurilor.
    La rubrica 44 Menţiuni speciale din declaraţia vamală se va înscrie atât Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995, cât şi numărul şi data hotărârii C.I.G.C.C.E.
    Autorităţile vamale vor admite importul de completare în exceptare, în conformitate cu hotărârea C.I.G.C.C.E.
    Prelungirea termenului de realizare a exportului în care sunt încorporate importurile de completare prevăzute în anexa nr. 2 se acordă, prin hotărârea C.I.G.C.C.E. în cazuri justificate, la cererea subcontractanţilor interni, cu avizul contractantului general sau al producătorului de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie.
    Depăşirea termenului de realizare a exportului în care sunt încorporate importurile de completare atrage după sine sancţiuni şi penalizări potrivit reglementărilor în vigoare.

    CAP. IV
    Resurse financiare pentru acordarea stimulentelor şi gestionarea acestora

    4.1. Resursele financiare din care se asigură stimularea exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie sunt cele prevăzute în art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995, precum şi primele nete încasate pentru asigurările încheiate în numele şi în contul satului, pentru creditele de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţară, potrivit art. 2 lit. d) din ordonanţă.
    Sumele prevăzute în bugetul de stat cu aceasta destinaţie reprezintă limite maxime care nu pot fi depăşite.
    Prelevarea şi vărsarea cotei de 25% din contravaloarea în lei cuvenită statului din creanţele externe recuperate efectiv de la ţările debitoare se efectuează de Ministerul Finanţelor în termen de 10 zile lucrătoare la fiecare încasare obţinută din recuperarea creanţelor externe.
    Dobânda din fructificarea depozitelor se varsă în contul special de disponibil deschis la EXIMBANK pentru constituirea resurselor financiare destinate stimulării exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie conform art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995.
    Propunerile de cheltuieli pentru stimularea exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie, pe ansamblu şi pe categorii, se efectuează în fiecare etapă a elaborării bugetului de stat, de către C.I.G.C.C.E., pe baza fundamentărilor prezentate de ministerele de resort.
    4.2. Băncile comerciale vor acorda credite pe termen scurt, mediu şi lung pentru realizarea, în ţară şi în străinătate, a producţiei destinate exporturilor complexe, precum şi a producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, potrivit condiţiilor stabilite de B.N.R. la acordarea liniilor de refinantare destinate acestui scop şi pe baza garanţiilor acordate de stat pentru aceste credite.
    4.3. Constituirea resurselor financiare pentru stimularea exporturilor complexe şi a exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie şi efectuarea plăţilor privind stimularea acestor activităţi se fac printr-un cont special de disponibil, deschis de EXIMBANK în acest scop.
    4.4. În scopul gestionării resurselor financiare pentru stimularea exporturilor complexe şi a exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie, EXIMBANK va organiza şi va conduce o evidenta contabila distinctă prin care se va asigura:
    a) evidenta constituirii resurselor destinate stimulării acestor exporturi, pe naturi de resurse;
    b) evidenta plăţilor efectuate pe baza aprobărilor şi avizelor date de C.I.G.C.C.E., pe naturi de cheltuieli şi pe operatori economici;
    c) evidenta angajamentelor asumate în numele şi în contul statului pe seama resurselor prevăzute la lit. a) de mai sus, pe naturi de angajamente, pe operatori economici şi pe termene de plată; angajamentele asumate în valuta sunt supuse recalcularii cu influenţele cursurilor dintre leu şi valuta respectivă;
    d) evidenţa resurselor financiare constituite şi neutilizate, respectiv neangajate.
    4.5. Sumele constituite la EXIMBANK, disponibile şi angajate la sfârşitul perioadei de gestiune, se reportează în anul următor, acestea urmând să fie utilizate potrivit destinaţiilor aprobate, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
    4.6. Influentele ce pot interveni în cazurile execuţiei garanţiilor, prevăzute la cap. II pct. 2.1. între cursurile de schimb dintre leu şi valuta la data la care s-a emis garanţia, se reflecta în resursele financiare constituite conform art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995.
    4.7. EXIMBANK va introduce în evidenţa sa conturile contabile necesare şi va elabora norme proprii pentru conducerea acestei evidente pe baza avizului Ministerului Finanţelor.
    4.8. EXIMBANK va raporta periodic C.I.G.C.C.E. şi Ministerului Finanţelor modul de constituire a resurselor, plăţilor şi angajamentelor legate de stimularea exporturilor complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie.
    4.9. Gradul de expunere maxima care se ia în considerare în angajamentele ce se asuma în numele şi în contul statului pentru garanţii, asigurări de credite de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţară şi rezervarile de plafoane privind bonificatiile pentru stabilizarea ratei dobânzii, fata de resursele financiare constituite pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/1995, este cel stabilit de C.I.G.C.C.E.
    Pentru garanţiile acordate în numele şi în contul statului de către Ministerul Finanţelor, în baza art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995, C.I.G.C.C.E. va transmite Ministerului Finanţelor gradul de expunere maxima distinct pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 lit. a) şi b) din ordonanţa.
    Ministerul Finanţelor va transmite la C.I.G.C.C.E. situaţia garanţiilor emise.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    Prezentele norme tehnice se aplică pentru contractele de export ce se vor încheia după publicarea în Monitorul Oficial al României a Ordonanţei Guvernului nr. 14/1995. Pentru contractele externe încheiate anterior publicării Ordonanţei Guvernului nr. 14/1995 se vor aplica numai stimulentele prevăzute la art. 2 lit. b), c) şi e) din ordonanţă.

         Ministru de stat,
        ministrul finanţelor,
          Florin Georgescu

         Ministrul comerţului,
             Petru Crişan

        Ministrul industriilor,
           Dumitru Popescu

      Ministrul lucrărilor publice
       şi amenajării teritoriului,
            Marin Cristea

    Preşedintele Băncii de Export-Import
          a României - S.A.,
             Petru Rareş

    ANEXA 1

                            NOTA
  privind fundamentarea importurilor de completare care beneficiază de exceptarea
  de la plata şi de la garantarea taxelor vamale a comisionului vamal şi a T.V.A.,
         conform art. 2 lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1995

    1. Denumirea obiectivului complex:
    2. Nr. contractului extern:
    3. Contractantul general român/Exportatorul de produse cu ciclu lung de fabricaţie:
    4. Partenerul extern/Ţara:
    5. Valoarea contractului extern:
    6. Data intrării în vigoare a contractului:
    7. Termenul de punere în funcţiune:
    8. Condiţiile şi modalităţile de plată:
    9. Stadiul derulării contractului extern:
   10. Fundamentarea importului de completare:

         CONTRACTANT GENERAL
          Director general,

            IMPORTATOR
          Director general,

       PRODUCĂTOR/BENEFICIAR
          Director general,

    ANEXA 2

           SE APROBĂ
          C.I.G.C.C.E.

                           LISTA
  importurilor de completare care beneficiază de exceptarea de la plată
      şi de la garantarea taxelor vamale a comisionului şi a T.V.A.

 ┌─────┬─────────┬──────┬───────────┬──────┬────────┬──────┬──────────────┐
 │ │ │ │ │ │ │ │ Termenul de │
 │ │ │ Taxa │ │ Can- │Valoarea│ Ţara │ realizare a │
 │ Nr. │ Poziţia │vamală│ Denumirea │tita- │ CIF │ de │ exportului │
 │crt. │tarifară │ │ mărfii │ tea │(valută)│prove-│ (zi/luna/an)│
 │ │ │ │ │(U.M.)│ │nienţă│ │
 ├─────┼─────────┼──────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼──────────────┤
 │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
 ├─────┼─────────┼──────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼──────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └─────┴─────────┴──────┴───────────┴──────┴────────┴──────┴──────────────┘
                 ÎNTOCMIT
        --------------------------
        IMPORTATOR PRODUCĂTOR/
                       BENEFICIAR
         Director Director
         general, general,

                    AVIZAT
       ----------------------------------------
       CONTRACTANT MINISTERUL MINISTERUL
       GENERAL ECONOMIC COMERŢULUI
       Director
       general,


    NOTA:
    Lista se întocmeşte pe un singur importator şi pe un singur producător/beneficiar.
    Toate rubricile se vor completa cu denumirea completă, fără a se folosi prescurtări.

                        --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016