Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 8 iunie 2011  privind supravegherea de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale    Twitter Facebook
Cautare document

NORMA din 8 iunie 2011 privind supravegherea de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 17 iunie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentele norme reglementeazã modul de supraveghere şi control al punerii în aplicare de cãtre entitãţile supravegheate de Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor a sancţiunilor internaţionale instituite prin actele prevãzute la art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 217/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã.
    ART. 2
    Intrã sub incidenţa prezentelor norme urmãtoarele categorii de persoane fizice şi juridice:
    a) instituţiile financiare, cu excepţia instituţiilor financiare nebancare înscrise în Registrul special prevãzut la art. 44 din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) cazinourile;
    c) auditorii, persoanele fizice şi juridice care acordã consultanţã fiscalã sau contabilã, notarii publici, avocaţii şi alte persoane care exercitã profesii juridice liberale;
    d) furnizorii de servicii pentru societãţile comerciale sau alte entitãţi, alţii decât cei prevãzuţi la lit. c);
    e) persoanele cu atribuţii în procesul de privatizare;
    f) agenţii imobiliari;
    g) asociaţiile şi fundaţiile;
    h) alte persoane fizice sau juridice care comercializeazã bunuri şi/sau servicii, numai în mãsura în care acestea au la bazã operaţiuni cu sume în numerar, în lei ori în valutã, a cãror limitã minimã reprezintã echivalentul în lei al 15.000 euro, indiferent dacã tranzacţia se executã printr-o singurã operaţiune sau prin mai multe operaţiuni ce par a avea o legãturã între ele.

    CAP. II
    Activitatea de supraveghere a punerii în aplicare a sancţiunilor internaţionale

    ART. 3
    Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor îndeplineşte urmãtoarele atribuţii privind supravegherea modului de punere în aplicare a sancţiunilor internaţionale:
    a) asigurã de urgenţã publicitatea prevederilor actelor care instituie sancţiuni internaţionale obligatorii în România, prin afişarea pe pagina de internet proprie - www.onpcsb.ro
    b) monitorizeazã şi controleazã respectarea prevederilor prezentelor norme şi a legislaţiei incidente de cãtre persoanele prevãzute la art. 2;
    c) stabileşte, pentru persoanele prevãzute la art. 2, mecanismul şi modul de raportare prevãzute la art. 18 din ordonanţa de urgenţã;
    d) informeazã Ministerul Afacerilor Externe, semestrial sau ori de câte ori este nevoie, despre modul în care sunt aplicate sancţiunile internaţionale în domeniul sãu de competenţã, despre încãlcãri ale acestora şi cazuri aflate în curs de soluţionare, precum şi despre orice alte dificultãţi de aplicare;
    e) organizeazã, cu respectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei şi prelucrãrii datelor cu caracter personal, o evidenţã proprie cu privire la punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale în domeniul specific de competenţã şi pune la dispoziţie aceste informaţii Ministerului Finanţelor Publice. Informaţiile cuprinse în aceastã evidenţã proprie, cu excepţia informaţiilor clasificate, vor fi stocate pe o perioadã de 5 ani de la data încetãrii aplicãrii sancţiunilor internaţionale;
    f) organizeazã seminare de informare şi instruire referitoare la prevederile legale privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale;
    g) colaboreazã cu alte autoritãţi abilitate de lege pentru supravegherea eficientã a implementãrii sancţiunilor internaţionale.

    CAP. III
    Obligaţiile persoanelor reglementate la art. 2 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale

    ART. 4
    (1) Persoanele prevãzute la art. 2 au obligaţia de a transmite, de îndatã, Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor spre înştiinţare rapoarte privind fondurile şi/sau resursele economice aflate în posesia ori sub controlul clientelei, ce fac obiectul unor sancţiuni internaţionale, sau care aparţin ori se aflã sub controlul unor persoane desemnate.
    (2) Rapoartele prevãzute la alin. (1) se vor transmite în forma prevãzutã în Normele privind mecanismul de transmitere cãtre Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor a rapoartelor prevãzute la art. 18 din ordonanţa de urgenţã, ce vor fi aprobate prin decizie a Plenului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor şi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 5
    În aplicarea dispoziţiilor art. 20 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, la solicitarea motivatã a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, în calitate de autoritate de supraveghere, persoanele prevãzute la art. 2 au obligaţia de a pune la dispoziţie, de îndatã, orice date şi informaţii suplimentare, relevante, conform solicitãrii primite, obligaţia de confidenţialitate neputând fi invocatã.
    ART. 6
    În scopul asigurãrii desfãşurãrii activitãţii în conformitate cu cerinţele ordonanţei de urgenţã, persoanele prevãzute la art. 2 aplicã mãsurile de cunoaştere a clientelei prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 594/2008 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile ulterioare.

                                     -------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice