Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 18 decembrie 2002  privind regimul de export al tesaturilor si produselor textile romanesti in Statele Unite ale Americii si Canada    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 18 decembrie 2002 privind regimul de export al tesaturilor si produselor textile romanesti in Statele Unite ale Americii si Canada

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 963 din 28 decembrie 2002

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Exportul de tesaturi şi produse textile româneşti în Statele Unite ale Americii (S.U.A.) şi Canada se efectueazã, fãrã eliberarea de licenţe de export, cu încadrarea în cotele acordate României de cãtre aceste tari.
(2) Încadrarea în cotele acordate României se realizeazã prin acordarea de cãtre Departamentul de Comerţ Exterior a unei vize textile pentru S.U.A., respectiv a unui certificat de licentiere pentru Canada, sub semnatura persoanelor autorizate în acest sens din cadrul departamentului, ale cãror specimene de semnatura sunt notificate autoritãţilor competente din ţãrile respective, prin grija Departamentului de Comerţ Exterior.

SECŢIUNEA a 2-a
Criterii şi mecanismul de alocare a cotelor pentru exportul de produse textile româneşti în S.U.A. şi Canada

ART. 2
Cererile de alocare a cotelor pentru anul urmãtor se depun la Departamentul de Comerţ Exterior în termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii prezentelor norme în Monitorul Oficial al României, Partea I. Cererile trebuie sa conţinã precizãrile necesare pentru susţinerea solicitãrii (comenzile de la partenerii externi).
ART. 3
Fiecãrui operator economic îi sunt alocate cote de export pentru S.U.A. şi Canada cu luarea în considerare a performantelor de export anterioare, a gradului de solicitare pentru categoria textila respectiva şi a nivelului global al cotei, urmãrindu-se în acelaşi timp asigurarea unor cantitãţi transportabile.
ART. 4
Un procent de 15% din totalul cotelor existente este rezervat societãţilor nou-intrate pe cele doua pieţe.
ART. 5
(1) Pe baza cererilor, exclusiv pentru produsele textile de origine romana, se vor aloca solicitanţilor cantitãţi din cotele anuale aferente fiecãrei categorii, ţinându-se cont de urmãtoarele criterii:
a) utilizarea cu preponderenta de materiale româneşti la realizarea produselor;
b) preţul de export. Preţul mediu de export per produs trebuie sa fie precizat în cererea de alocare şi trebuie sa fie respectat pe intreaga durata de derulare a contractului. Departamentul de Comerţ Exterior asigura confidenţialitatea cu privire la preţurile precizate în cererile de alocare;
c) gradul de utilizare a cantitãţilor alocate în anul anterior (acolo unde este cazul).
(2) În situaţia în care preţul comunicat nu este respectat, din facturi reiesind preţuri mai mici, Departamentul de Comerţ Exterior va proceda la anularea cotelor alocate agentului economic respectiv şi la realocarea acestora altor agenţi economici. Anularea cotelor se comunica, de îndatã, agentului economic în cauza.
ART. 6
În cazul în care cota alocata unei societãţi rãmâne neutilizata, iar disponibilizarea nu se face în timp util pentru a permite realocarea acesteia, Departamentul de Comerţ Exterior va penaliza agentul economic în cauza, prin nealocarea de cote în anul calendaristic urmãtor.
ART. 7
Se pot face alocari suplimentare, în limita cotelor rãmase disponibile, numai în condiţiile realizãrii a cel puţin 85% din cantitatea alocata iniţial.
ART. 8
Pentru S.U.A. mostrele marcate corect (mutilate sau stampilate), cu valoare de pana la 800 dolari S.U.A., pot fi exportate fãrã a afecta cantitãţile acordate şi fãrã a fi necesarã viza textila.
ART. 9
Se interzice, sub sancţiunea excluderii pentru o perioada de un an şi, dupã caz, a angajãrii rãspunderii în conformitate cu normele legale în vigoare, transferarea cãtre alt agent economic a cotelor obţinute.
ART. 10
(1) În conformitate cu Memorandumul de înţelegere privind programul de prelucrare în afarã S.U.A., începând cu data de 1 ianuarie 2001, se aplica urmãtoarele reglementãri:
a) Procedura 807a
Produsele textile confectionate din tesaturi de lana de origine S.U.A., tãiate şi croite în S.U.A. (categoriile 433/434, 435, 442, 443, 444, 447/448), beneficiazã de urmãtoarele facilitãţi:
1. livrarea produsului respectiv se face în afarã cotei aprobate pentru România;
2. taxa vamalã pentru produsul final livrat se aplica la valoarea produsului final, diminuata cu valoarea tesaturii de provenienta S.U.A.
b) Procedura 809
Produsele textile confectionate din tesaturi de lana de origine S.U.A. (categoriile 433/434, 435, 442, 443, 444, 447/448), care nu sunt tãiate în S.U.A., beneficiazã numai de urmãtoarea facilitate:
- livrarea produsului respectiv se face în afarã cotelor aprobate pentru România.
(2) Fiecare livrare de produse textile şi confecţii care au fost asamblate în România din componente de provenienta S.U.A., tãiate şi croite în S.U.A., eligibile pentru programul de prelucrare în afarã S.U.A., va fi, în mod obligatoriu, certificatã în acest sens de cãtre Departamentul de Comerţ Exterior. Aceasta certificare va fi prezentatã Serviciului vamal al S.U.A. înaintea intrãrii mãrfii în S.U.A. sau înaintea retragerii din depozitul vamal, în scopul consumarii în interiorul teritoriului vamal al S.U.A. (cele 50 de state, Districtul Columbia şi Porto Rico). Fiecare livrare va fi certificatã prin imprimarea pe fata originalului facturii comerciale a unei ştampile de forma patrata, cu cerneala albastra.
(3) La intrarea pe teritoriul S.U.A. importatorul va trebui sa prezinte organului vamal o declaraţie de asamblare întocmitã de exportatorul roman, referitoare la operaţiile efectuate, şi andorsata de cãtre importatorul american.

SECŢIUNEA a 3-a
Metodologia de acordare a vizei textile pentru S.U.A.

ART. 11
(1) În conformitate cu Acordul textil bilateral dintre S.U.A. şi România, viza textila se acorda pe originalul facturii externe, pe care sunt înscrise urmãtoarele menţiuni: numãrul şi data facturii, data expedierii, denumirea mãrfii, cantitatea şi valoarea acesteia, ţara de origine şi de destinaţie.
(2) Documentele necesare obţinerii vizei textile sunt:
a) factura externa;
b) document de transport (copie) din care sa reiasã faptul ca destinaţia finala a mãrfii este S.U.A.;
c) pentru produsele textile exportate în cadrul procedurilor 807a şi 809 agenţii economici trebuie sa prezinte la Departamentul de Comerţ Exterior documentul care sa ateste originea S.U.A. a componentelor inglobate în produsul finit.
(3) Pe copia facturii se vor mentiona, sub semnatura: categoria (cu 3 cifre) de încadrare în Acordul textil bilateral, cantitatea livrata din fiecare categorie, exprimatã în unitatea de mãsura prevãzutã de tariful vamal al S.U.A., şi valoarea pentru fiecare categorie, exprimatã în dolari S.U.A.
(4) Originalul documentului semnat şi stampilat de persoana autorizata din cadrul Departamentului de Comerţ Exterior, cuprinzând numãrul de înregistrare, se returneazã agentului economic în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data depunerii.
(5) Declaraţiile false ale agenţilor economici cu privire la originea produsului conduc la descalificarea agenţilor economici respectivi în exportul pe piata S.U.A. pe o perioada de 5 ani.
(6) Exportul fãrã alocarea prealabilã de cote şi fãrã viza textila se face pe riscul exportatorului.

SECŢIUNEA a 4-a
Metodologia de acordare a certificatului de licenta pentru Canada

ART. 12
(1) Agenţii economici vor prezenta certificatul de licenta conform modelului prezentat în anexa nr. 5.1 la prezentele norme, completat în limba engleza şi cuprinzând urmãtoarele menţiuni:
a) numele şi adresa importatorului şi exportatorului;
b) denumirea produsului, folosind descrierea exactã din anexa nr. 1 la Memorandumul de înţelegere semnat cu Canada, denumit în continuare MOU (MOU - coloana A - Agreement Item No.);
c) cantitatea exprimatã în unitãţile de mãsura indicate în anexa nr. 1 la MOU;
d) numãrul categoriei în care se încadreazã produsul, conform anexei nr. 1 la MOU, perioada de limitare (anul), ţara de origine şi cea de destinaţie.
(2) La certificatul de licenta se anexeazã copii ale facturii externe şi ale documentului de transport, care atesta ca destinaţia finala a mãrfii este Canada.
(3) Originalul documentului, semnat şi stampilat de persoana autorizata din cadrul Departamentului de Comerţ Exterior, cuprinzând numãrul de înregistrare, se returneazã agentului economic în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data depunerii.

SECŢIUNEA a 5-a
Dispoziţii finale

ART. 13
(1) În cazul în care marfa este livrata unui agent economic dintr-o alta ţara care o livreaza ulterior în S.U.A. sau Canada, pentru eliberarea vizei textile sunt necesare urmãtoarele documente:
a) în cazul livrãrii în S.U.A.:
- factura externa, exportatorul fiind agentul economic din România şi importatorul agentul economic din S.U.A. (se va indica cantitatea efectivã care pãtrunde pe teritoriul vamal al S.U.A.);
- copie de pe documentul de transport care atesta ca agentul economic intermediar a livrat marfa în S.U.A.;
b) în cazul livrãrii în Canada:
- certificatul de licenta, exportatorul fiind agentul economic din România, şi importatorul agentul economic din Canada (se va indica cantitatea efectivã care pãtrunde pe teritoriul vamal al Canadei);
- copie de pe documentul de transport care atesta ca agentul economic intermediar a livrat marfa în Canada.
(2) În cazul în care o cantitate pentru care a fost emisã viza textila pentru S.U.A. sau certificat de licenta pentru Canada nu este expediatã sau o parte din marfa este returnatã, indiferent din ce motiv, agentul economic va notifica aceasta emitentului vizei, în termen de maximum o luna.
(3) Omisiunea notificãrii se sancţioneazã cu neeliberarea unor noi vize textile.
ART. 14
Anexa nr. 5.1 face parte integrantã din prezentele norme.



ANEXA 5.1
──────────
la normele metodologice
────────────────────────

Modelul certificatului de licenta
┌───────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────────┐
│1. Importer │Category no. │Quota: │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │Year: │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ ├───────────────────────┴──────────────────────────┤
│ │ LICENCE CERTIFICATE │
│ │ │
│ │ N o │
│ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────┬──────────────────────────┤
│1.Exporter │Country of │Country of │
│ │origin: │destination: │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ ├───────────────────────┴──────────────────────────┤
│ │ Suplimentary details: │
│ │ │
├───────────────────────────┴───────────┬──────────────────────────────────────┤
│3.Description of product: │4.Quantity: │
│ │ │
│ │ │
├───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ We certify that this quantity has been debitted against ceiling for │
│ export to Canada │
│ │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Competent authority, At on │
│ │
│ │
│ │
│ ROMANIAN │
│DEPARTMENT OF FOERIGN │
│ TRADE (signature) (stamp) │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





─────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016