Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ din 23 decembrie 2002  privind frecvenţa redusă a controalelor fizice ale activităţilor de transport al unor produse care urmează a fi importate din ţări terţe, în baza Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în România*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ din 23 decembrie 2002 privind frecvenţa redusă a controalelor fizice ale activităţilor de transport al unor produse care urmează a fi importate din ţări terţe, în baza Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în România*)

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 bis din 10 martie 2003
--------
    *) Aprobată de Ordinul nr. 645 din 23 decembrie 2002 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 10 martie 2003.


    ART. 1
    (1) În aplicarea prevederilor art. 8 ale "Normei sanitare veterinare ce stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în România", autoritatea veterinară centrală a României poate să aplice o reducere a frecvenţei controalelor fizice pentru produsele provenite din unele ţări terţe, aşa cum este stabilit în anexa nr. 1, cu elaborarea şi respectarea:
    a) unei liste a ţărilor terţe autorizate, similară cu cea a statelor membre ale Uniunii Europene;
    b) o listă a întreprinderilor autorizate pentru sănătatea animalelor şi sănătatea publică, similară cu a statelor membre ale Uniunii Europene;
    c) model de certificat de sănătate a animalelor şi sănătatea publică, identic cu cel utilizat de statele membre ale Uniunii Europene.
    (2) Pentru ţările terţe menţionate în anexa nr. 2, nivelul controalelor fizice care urmează a fi efectuate din dispoziţia autorităţii veterinare centrale a României privind activităţile de transport de produse din acelaşi grup, trebuie să fie stabilit conform anexei nr. 1.
    (3) Prevederile alin. (1) şi (2) trebuie să se aplice fără a aduce atingere prevederilor art. 15 şi 19 ale "Normei sanitare veterinare ce stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în România". Când autoritatea veterinară centrală a României aplică măsurile prevăzute la art. 15 al normei sanitare veterinare menţionate la acest alineat, situaţia trebuie revizuită urgent în conformitate cu procedura naţională. În acest scop, autoritatea veterinară centrală a României trebuie să informeze imediat Comisia Europeană despre aceasta, în special în vederea implementării prevederilor alin. (2) al art. 3.
    ART. 2
    Autoritatea veterinară centrală a României trebuie să dispună organizarea controalelor fizice în aşa fel încât importatorul să nu prevadă dacă va fi supus unui control fizic un transport anume.
    ART. 3
    (1) Autoritatea veterinară centrală a României trebuie să se asigure că fiecare post de inspecţie, menţine o înregistrare a rezultatelor tuturor controalelor referitoare la activităţile de transport de produse, importate în conformitate cu anexa nr. 3, pentru cel puţin 18 luni din momentul inspecţiei. Înregistrarea rezultatelor trebuie să includă şi activităţile de transport care sunt respinse pentru libera circulaţie în România. Autoritatea veterinară centrală a României este responsabilă pentru trimiterea către Comisia Europeană, înainte de 01.01.2003 şi în consecinţă la fiecare şase luni, a unui sumar al rezultatelor, în forma stabilită în anexa nr. 3.
    (2) Autoritatea veterinară centrală a României va revedea de asemenea în conformitate cu procedura naţională, frecvenţele la care se face referire în anexele nr. 1 şi 2, luându-se în considerare criteriile stabilite la art. 10 la "Norma sanitară veterinară ce stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în România", precum şi aplicarea principiului de regionalizare şi a altor principii veterinare naţionale.
    (3) Autoritatea veterinară centrală a României trebuie să informeze fără întârziere Comisia Europeană în cazul unor nereguli care au implicaţii serioase pentru sănătatea animalelor sau sănătatea publică.
    ART. 4
    Frecvenţa controalelor fizice privind activităţile de transport de produse, stabilită în anexa nr. 1, trebuie să nu aducă atingere prevederilor privind controalele fizice prevăzute în "Norma sanitară veterinară care stabileşte condiţiile de sănătate a animalelor şi de sănătate publică care reglementează comerţul României cu statele membre ale Uniunii Europene şi importul în România de produse care nu sunt supuse cerinţelor şi regulilor specifice".
    ART. 5
    (1) Autoritatea veterinară centrală a României, prin Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor poate emite acte normative sau prevederi administrative suplimentare necesare normei sanitare veterinare, pentru a se asigura implementarea şi conformitatea cu prevederile acesteia.
    (2) Autoritatea veterinară centrală va lua măsurile necesare şi va sancţiona, potrivit legii încălcarea prevederilor normei sanitare veterinare.
    (3) Atunci când autoritatea veterinară centrală a României adopta cele menţionate la alineatele precedente, trebuie să se facă o referire expresă la o norma sanitară veterinară.
    ART. 6
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta norma sanitară veterinară.


    ANEXA 1
    la norma sanitară veterinară

                     GRUPELE DE PRODUSE ŞI FRECVENTELE
         controalelor fizice care trebuie efectuate de România privind
              activităţile de transport de produse importate din
                         întreprinderi din ţări terţe

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│ Categoria de produse │ Frecvenţa │
│ │controalelor│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Categoria I │ │
│ 1. Carne proaspătă incluzând organe interne şi produse ale │ │
│ bovinelor, ovinelor, caprinelor porcine şi speciilor de │ │
│ ecvidee definite în Directiva Consiliului 92/5/CEE │ │
│ 2. Produse din peşte în containere sigilate ermetic destinate │ │
│ să fie menţinute stabile la temperaturile mediului ambiant, │ │
│ peşte proaspăt, congelat şi deshidratat şi/sau produse din │ 20% │
│ peşte sărat*) │ │
│ 3. Ouă întregi │ │
│ 4. Untură şi grăsimi topite │ │
│ 5. Intestine de animale │ │
│ 6. Ouă de incubaţie │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Categoria a II-a │ │
│ 1. Carne de pasăre şi produse din carne de pasăre │ │
│ 2. Carne de iepure, carne de vânat sălbatic/de crescătorie şi │ │
│ produsele acestora │ │
│ 3. Lapte şi produse lactate pentru consum uman │ │
│ 4. Produse din ouă │ 50% │
│ 5. Proteină animală prelucrată pentru consum uman │ │
│ 6. Alte produse din peşte decât cele menţionate │ │
│ la categoriile 1, 2, şi moluşte bivalve │ │
│ 7. Miere │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Categoria a III-a │ │
│ 1. Material seminal │ │
│ 2. Embrioni │ │
│ 3. Gunoi de grajd │ │
│ 4. Lapte şi produse lactate (nu pentru consumul uman) │ minim de │
│ 5. Gelatina │ 1% │
│ 6. Picioare de broască şi melci │ │
│ 7. Oase şi produse din oase │ │
│ 8. Piele neprelucrată şi piele prelucrată │ │
│ 9. Păr aspru de porc, lâna, par, pene │ │
│10. Coarne, produse din coarne, ongloane şi produse din ongloane │maxim de 10%│
│11. Produse de apicultură │ │
│12. Trofee de vânătoare │ │
│13. Hrană pentru animale de companie │ │
│14. Carne pentru fabricarea hranei pentru animalele de companie │ │
│15. Carne, sânge, produse din sânge, glande şi organe pentru uzul│ │
│ farmaceutic │ │
│16. Produse din sânge pentru uzul tehnic │ │
│17. Agenţi patogeni │ │
│18. Paie şi fân │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘

----------
    *) Fără a aduce prejudicii Normei sanitare veterinare pentru producerea şi comercializarea produselor din pescuit, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 613/20.08.2002.


    ANEXA 2
    la norma sanitară veterinară

                                     LISTA
                  ţărilor terţe şi frecvenţa controalelor fizice

    - În cazul Noii Zeelande, frecvenţele prevăzute în Decizia Consiliului 97/131/CEdin 17 decembrie 1996 privind încheierea unui Acord sub forma unui schimb de scrisori referitor la aplicarea provizorie a Acordului dintre Comunitatea Europeană şi Noua Zeelanda privind măsurile sanitare ce se aplică în comerţul cu animale vii şi produse de origine animală.
    - În cazul Norvegiei, Statele Membre sunt autorizate să utilizeze controale cu frecvenţa mai redusă decât cele prevăzute în Anexa 1.
    - În cazul Islandei, cu privire la produsele enumerate în Anexa 1, categoria 1, 2 şi categoria II, 6, statele Membre sunt autorizate să utilizeze controale cu frecvenţa mai redusă decât cele prevăzute în Anexa 1.
    - În cazul Canadei, frecvenţele prevăzute în articolul 11 şi Anexa VIII a Deciziei Consiliului 1999/201/CE din 14 decembrie 1998 privind concluzia acordului dintre Comunitatea Europeană şi Guvernul Canadei referitor la măsurile sanitare pentru protecţia publică şi sănătatea publică în privinţa comerţului cu animale vii şi cu produse de origine animală.


    ANEXA 3
    la norma sanitară veterinară

                                ÎNREGISTRAREA
           controalelor privind activităţile de transport introduse
                           pentru import în România
┌──────────┬──────────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬──────────┐
│Grupuri de│ Ţara de │ Nr. de │ Nr. de │ Motivul │Observaţii│
│ produse │origine (capitolul│transporturi│transporturi│Respingerii│ │
│ după cod │ doi codul ISO) │ │ respinse │ (codul │ │
│ aşa cum │ │ │ │ dedesupt) │ │
│ sunt │ │ │ │ │ │
│enumerate │ │ │ │ │ │
│ în anexa │ │ │ │ │ │
│ nr. 1 │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────────────┴────────────┴────────────┴───────────┴──────────┘


    Codul de respingere
    A - rezultatul controlului documentar necorespunzător
    B - rezultatul controlului fizic necorespunzător din motive de sănătate a animalelor.
    C - rezultatul controlului fizic necorespunzător din motive de sănătate publică

                             --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016