Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 9 din 13 aprilie 2017  pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 2/2011 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 2/2011     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 9 din 13 aprilie 2017 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 2/2011 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 2/2011

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 315 din 3 mai 2017
    Având în vedere prevederile art. 29 alin. (4), art. 74, 75, 76 şi art. 77 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederile art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2), ale art. 7 alin. (2) şi ale art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 24 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 12.04.2017,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 2/2011 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 2/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 2 martie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) semnătură biometrică - semnătură olografă utilizată pe un suport informatic specializat care înregistrează date temporale, precum viteza şi acceleraţia, presiunea cu care se semnează pe suportul informatic specializat, datele grafice ale semnăturii biometrice, unghiul şi diferenţa de unghi utilizate la semnare."

    2. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Administratorii instruiesc agenţii de marketing persoane juridice şi persoane fizice în legătură cu transmiterea actelor individuale de aderare."

    3. La articolul 6, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Agenţii de marketing transmit administratorului actele de aderare semnate pe suport hârtie de persoanele eligibile, în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării acestora.
(1^2) Agenţii de marketing transmit administratorului prin intermediul unui dispozitiv electronic specializat, în termen de o zi lucrătoare de la semnare, actele de aderare semnate pe suport informatic cu semnătură biometrică."

    4. După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 8^1
    Administratorii au obligaţia de a păstra în deplină siguranţă actele individuale de aderare care au fost completate prin folosirea unor dispozitive electronice şi semnate utilizând semnătura biometrică, asigurând elementele definitorii ale securităţii datelor, respectiv confidenţialitatea, integritatea şi disponibilitatea acestora."

    5. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Angajatorul trebuie, în situaţia în care constituie şi virează contribuţia la fondul de pensii facultative, să notifice în scris administratorul cu privire la suspendarea sau încetarea plăţii contribuţiei proprii sau a participantului, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data suspendării ori încetării plăţii."

    6. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Actul individual de aderare se completează de către persoana eligibilă care aderă sau de către agentul de marketing persoană fizică în baza informaţiilor furnizate de către persoana eligibilă şi este semnat de aceasta în prezenţa agentului de marketing persoană fizică, cu excepţia actelor individuale de aderare încheiate în vederea transferului către un alt fond de pensii facultative."

    7. La articolul 18, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În cazul în care persoana eligibilă optează pentru semnarea actului individual de aderare pe suport informatic specializat utilizând o semnătură biometrică, actul se completează de către agentul de marketing prin folosirea unui dispozitiv electronic."

    8. La articolul 18 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) să predea persoanei eligibile un exemplar original al actului individual de aderare, completat corect şi semnat, în cazul în care actul de aderare a fost semnat pe suport hârtie;"

    9. La articolul 18 alineatul (3), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
    "e) să transmită persoanei eligibile un exemplar semnat al actului individual de aderare, pe adresa de e-mail a acesteia sau la adresa de domiciliu ori de corespondenţă, după caz, în situaţia în care actul de aderare a fost semnat utilizând semnătura biometrică."

    10. La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) În cazul în care persoana eligibilă optează pentru semnarea unui act de aderare pe suport informatic cu semnătură biometrică, nu este necesară semnătura olografă pe copia actului de aderare;"

    11. După articolul 19 se introduc treinoiarticole, articolele 19^1-19^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    (1) Actul individual de aderare se poate completa prin folosirea unor dispozitive electronice şi semna prin utilizarea semnăturii biometrice, în cazul în care administratorul fondului de pensii facultative la care persoana eligibilă doreşte să adere deţine sistemele informatice necesare utilizării semnăturii biometrice în cadrul procesului de aderare.
    (2) Administratorii notifică Autorităţii intenţia de a utiliza semnătura biometrică în cadrul procesului de aderare, cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea procesului.
    ART. 19^2
    (1) Participantul are obligaţia notificării administratorului şi angajatorului asupra dobândirii/pierderii cetăţeniei române, în termen de 30 de zile calendaristice de la data eliberării actelor de identitate, cu ataşarea documentelor justificative în copie.
    (2) Administratorul notificat conform alin. (1) are obligaţia să verifice informaţiile primite de la participant, prin consultarea Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, denumită în continuare DEPABD, şi/sau Inspectoratul General pentru Imigrări.
    (3) Administratorul, în baza verificării prevăzute la alin. (2), operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii şi îl informează pe acesta cel puţin cu privire la data efectuării modificării şi numărul total de unităţi de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operaţiunilor.
    ART. 19^3
    (1) Participantul are obligaţia de a transmite angajatorului şi administratorului o copie de pe noul act de identitate, cu semnătură în original pe aceeaşi pagină cu imaginea reprodusă prin copiere, în cazul în care din evidenţele DEPABD rezultă că a fost modificat codul numeric personal şi are un nou act de identitate, în termen de 30 de zile calendaristice de la eliberarea noului document.
    (2) Administratorul notificat conform alin. (1) are obligaţia să verifice informaţiile primite de la participant, prin consultarea DEPABD.
    (3) Administratorul, în baza verificării prevăzute la alin. (2), operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii şi îl informează pe acesta cel puţin cu privire la data efectuării modificării şi numărul total de unităţi de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operaţiunilor."

    12. La articolul 21 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) neefectuarea de către administratori a unor copii de siguranţă ale informaţiilor stocate în sistemul informatic privind Registrul participanţilor conform art. 8 şi art. 8^1;"

    13. La articolul 21 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) neîndeplinirea de către agentul de marketing a obligaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2^1) şi alin. (3);"

    14. La articolul 21 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) neîndeplinirea de către administratori a obligaţiilor prevăzute la art. 19^2 alin. (2) şi (3) şi art. 19^3 alin. (2) şi (3)."

    15. La anexă, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 3^1, cu următorul cuprins:
    "3^1. „Declar pe propria răspundere că am semnat acest act individual de aderare în vederea:
    [] aderării la un fond de pensii facultative;
    [] transferului meu de la un alt fond de pensii facultative.
    (Se marchează cu X de către participant în funcţie de situaţia în care se află la momentul semnării.)“"



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Mişu Negriţoiu


    Bucureşti, 13 aprilie 2017.
    Nr. 9.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016