Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 29 din 7 decembrie 2017  pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 29 din 7 decembrie 2017 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1007 din 19 decembrie 2017
    Având în vedere prevederile art. 41 lit. a),, c) d) şi e) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 şi 6 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2), ale art. 7 alin. (2) şi ale art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 24 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 6.12.2017,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 14 ianuarie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea pensiilor publice, şi în legile care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale."

    2. La articolul 4, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) prin pensionarea de invaliditate pentru pierderea totală a capacităţii de muncă, potrivit prevederilor legale aplicabile în sistemul public de pensii sau potrivit prevederilor legale incidente din actele normative care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz;"

    3. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Administratorii notifică instituţiei de evidenţă:
    a) cererile primite de la participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul I sau II pentru cauze care afectează ireversibil capacitatea de muncă, definite potrivit Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, şi care au solicitat plata unică a activului personal net, după finalizarea plăţii activului net, comunicând ca «data stare»:
    (i) data de la care au fost acordate drepturile de pensie de invaliditate/categoria similară de pensie, înscrisă în decizia administrativă valabilă privind acordarea/recalcularea/revizuirea pensiei de invaliditate, respectiv a categoriei similare de pensie, eliberată de casele teritoriale de pensii sau de casele de pensii sectoriale, după caz, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale începând de la data acordării drepturilor;
    (ii) data de la care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale pensionarii de invaliditate, înscrisă în decizia medicală asupra capacităţii de muncă, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale ulterior înscrierii iniţiale la pensia de invaliditate sau la categoria de pensie similară;
    b) cererile primite de la participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul I sau II pentru cauze care afectează ireversibil capacitatea de muncă, definite potrivit Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită şi în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, şi care au solicitat plata eşalonată a activului personal net, după ce suma cuvenită este transferată din contul de operaţiuni în contul DIP pentru plăţi eşalonate, comunicând ca «data stare»“:
    (i) data de la care au fost acordate drepturile de pensie de invaliditate/categoria similară de pensie, înscrisă în decizia administrativă valabilă privind acordarea/ recalcularea/revizuirea pensiei de invaliditate, respectiv a categoriei similare de pensie, eliberată de casele teritoriale de pensii sau de casele de pensii sectoriale, după caz, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale începând de la data acordării drepturilor;
    (ii) data de la care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale pensionarii de invaliditate, înscrisă în decizia medicală asupra capacităţii de muncă, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate care nu mai sunt supuşi revizuirii medicale ulterior înscrierii iniţiale la pensia de invaliditate sau la categoria de pensie similară;
    c) cererile primite de la beneficiarul/beneficiarii participantului decedat, prin care se solicită contravaloarea drepturilor cuvenite, după finalizarea plăţii activului net cuvenit beneficiarului/ beneficiarilor, pentru plata unică, respectiv după transferul activului net din contul de operaţiuni în contul DIP pentru plăţi eşalonate, comunicând ca „data stare“ data decesului;
    d) cererile primite de la persoanele care îndeplinesc condiţiile de plată a activului personal net, având în vedere îndeplinirea condiţiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii, prevăzute de lege, respectiv a condiţiilor de acordare a unei categorii similare de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după finalizarea plăţii activului net pentru plata unică, respectiv după transferul activului net din contul de operaţiuni în contul DIP pentru plăţi eşalonate, comunicând ca „data stare“ data acordării pensiei pentru limită de vârstă, înscrisă în decizia de pensionare.“"

    4. La articolul 5, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În cazurile specificate la alin. (1) lit. a) sau lit. b), după caz, administratorul are obligaţia de a deţine copii ale deciziei administrative privind acordarea pensiei de invaliditate sau copii ale deciziei de recalculare/revizuire a pensiei de invaliditate şi ale deciziei medicale asupra capacităţii de muncă."

    5. La articolul 41, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Administratorii au obligaţia de a păstra în evidenţele proprii istoricul operaţiunilor participanţilor care optează pentru plăţi eşalonate şi documentele justificative aferente."



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 aprilie 2018.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Leonardo Badea

    Bucureşti, 7 decembrie 2017.
    Nr. 29.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016