Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 13 din 21 martie 2023  pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 36/2015 privind Reglementările contabile referitoare la situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate aplicabile companiilor de brokeraj care desfăşoară activitate de distribuţie în asigurări şi/sau reasigurări    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 13 din 21 martie 2023 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 36/2015 privind Reglementările contabile referitoare la situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate aplicabile companiilor de brokeraj care desfăşoară activitate de distribuţie în asigurări şi/sau reasigurări

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 266 din 30 martie 2023
    În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b) şi ale art. 6 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (3) lit. b) şi art. 28 alin. (8) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 1 februarie 2023,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea normă:
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 36/2015 privind Reglementările contabile referitoare la situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate aplicabile companiilor de brokeraj care desfăşoară activitate de distribuţie în asigurări şi/sau reasigurări, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 976 şi 976 bis din 29 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Situaţiile financiare anuale ale companiilor de brokeraj mijlocii şi mari sunt auditate de unul sau mai mulţi auditori statutari sau de firme de audit.
    (2) Companiile de brokeraj care la data bilanţului nu depăşesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute la pct. 10 alin. (4) din anexă au obligaţia verificării situaţiilor financiare anuale de către cenzori, potrivit legii.
    (3) Companiile de brokeraj care au auditat situaţiile financiare anuale vor asigura verificarea situaţiilor financiare anuale numai dacă în două exerciţii financiare consecutive nu depăşesc limitele a două dintre cele trei criterii de mărime prevăzute la pct. 10 alin. (4) din anexă.
    (4) Companiile de brokeraj care au verificat situaţiile financiare anuale conform prevederilor alin. (2) vor audita situaţiile financiare anuale numai dacă în două exerciţii financiare consecutive depăşesc limitele a două dintre cele trei criterii de mărime prevăzute la pct. 10 alin. (4) din anexă."

    2. În anexă, la capitolul 1 „Aria de aplicabilitate, definiţii şi categorii de entităţi raportoare şi de grupuri“, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. - Prezentele reglementări transpun:
    - Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivelor 78/660/CEE şi 83/349/CEE ale Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 182 din data de 29 iunie 2013; şi
    – Directiva (UE) 2021/2.101 a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2013/34/UE în ceea ce priveşte prezentarea, de către anumite întreprinderi şi sucursale, de informaţii privind impozitul pe profit, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 429 din data de 1 decembrie 2021."

    3. În anexă, la capitolul 1 „Aria de aplicabilitate, definiţii şi categorii de entităţi raportoare şi de grupuri“, la secţiunea 1.2 „Definiţii“, la punctul 9, după subpunctul 11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 11^1, cu următorul cuprins:
    "11^1. cifra de afaceri netă - sumele obţinute din activitatea de distribuţie, din crearea de produse de asigurare în asociere cu asigurătorii şi din activităţile permise conform reglementărilor privind distribuţia de asigurări, după deducerea reducerilor comerciale."

    4. În anexă, la capitolul 1 „Aria de aplicabilitate, definiţii şi categorii de entităţi raportoare şi de grupuri“, la secţiunea 1.3 „Categorii de entităţi raportoare şi de grupuri“, punctele 10 şi 11 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "10. (1) În funcţie de criteriile de mărime, companiile de brokeraj şi subunităţile acestora prevăzute la pct. 3 se grupează în următoarele categorii:
    a) microentităţi;
    b) entităţi mici;
    c) entităţi mijlocii şi mari.
    (2) Microentităţile sunt entităţile care, la data bilanţului, nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:
    a) totalul activelor: 1.500.000 lei;
    b) cifra de afaceri netă: 3.000.000 lei;
    c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 10.
    (3) Entităţile mici sunt entităţile care nu se încadrează în categoria microentităţilor şi care, la data bilanţului, nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:
    a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
    b) cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;
    c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50.
    (4) Entităţile mijlocii şi mari sunt entităţile care, la data bilanţului, depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:
    a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
    b) cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;
    c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50.
    (5) Au obligaţia auditării situaţiilor financiare anuale companiile de brokeraj care la data bilanţului depăşesc limitele a două dintre cele trei criterii de mărime prevăzute la alin. (4).
    (6) Companiile de brokeraj care la data bilanţului nu depăşesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute la alin. (4) au obligaţia verificării situaţiilor financiare anuale de către cenzori, potrivit legii.
    (7) Companiile de brokeraj care au auditat situaţiile financiare anuale vor asigura verificarea situaţiilor financiare anuale numai dacă în două exerciţii financiare consecutive nu depăşesc limitele a două dintre cele trei criterii de mărime prevăzute la alin. (4).
    (8) Companiile de brokeraj care au verificat situaţiile financiare anuale conform prevederilor alin. (6) vor audita situaţiile financiare anuale doar dacă în două exerciţii financiare consecutive depăşesc limitele a două dintre cele trei criterii de mărime prevăzute la alin. (4).
11. (1) În procesul de consolidare, în funcţie de criteriile de mărime, grupurile se grupează în două categorii, astfel: grupuri mici şi mijlocii, respectiv grupuri mari.
    (2) Grupurile mici şi mijlocii sunt grupurile constituite din societăţile-mamă şi filialele care urmează să fie incluse în consolidare şi care, pe bază consolidată, nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii la data bilanţului societăţii-mamă:
    a) totalul activelor: 105.000.000 lei;
    b) cifra de afaceri netă: 210.000.000 lei;
    c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 250.
    (3) Grupurile mari sunt grupurile constituite din societăţile-mamă şi filialele care urmează să fie incluse în consolidare şi care, pe bază consolidată, depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii la data bilanţului societăţii-mamă:
    a) totalul activelor: 105.000.000 lei;
    b) cifra de afaceri netă: 210.000.000 lei;
    c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 250.
    (4) Determinarea valorii criteriilor de mărime prevăzute la prezentul punct se bazează doar pe indicatorii corespunzători societăţii-mamă şi filialelor cuprinse în consolidare. La stabilirea criteriilor de mărime, societatea-mamă poate să nu ia în considerare filialele pe care intenţionează să le excludă din consolidare în baza oricărei situaţii prevăzute la pct. 441."

    5. În anexă, la capitolul 4 „Bilanţul şi contul de profit şi pierdere“, la secţiunea 4.17 „Dispoziţii speciale cu privire la contul de profit şi pierdere“, subsecţiunea 4.17.1 „Venituri“, la punctul 379, alineatul (2) se abrogă.
    6. În anexă, la capitolul 10 „Auditul“, la secţiunea 10.1 „Cerinţe generale privind auditul“, punctul 500 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "500. (1) Situaţiile financiare anuale ale companiilor de brokeraj mijlocii şi mari sunt auditate de unul sau mai mulţi auditori statutari sau firme de audit.
    (2) Auditul situaţiilor financiare ale companiilor de brokeraj se realizează în funcţie de criteriile de mărime prevăzute la pct. 10 alin. (4).
    (3) Situaţiile financiare anuale ale companiilor de brokeraj care se încadrează în criteriile de mărime prevăzute la pct. 10 alin. (2) şi (3) se verifică de cenzori, potrivit legii.
    (4) Totodată, auditorul (auditorii) statutar(i) sau firma (firmele) de audit:
    a) exprimă o opinie privind:
    (i) consecvenţa raportului administratorilor cu situaţiile financiare pentru acelaşi exerciţiu financiar; şi
    (ii) întocmirea raportului administratorilor în conformitate cu cerinţele legale aplicabile;
    b) declară dacă, pe baza cunoaşterii şi a înţelegerii dobândite în cursul auditului cu privire la entitate şi la mediul acesteia, a (au) identificat informaţii eronate semnificative prezentate în raportul administratorilor, indicând natura acestor informaţii eronate."

    7. În anexă, după capitolul 11 „Controlul intern“ se introduce un nou capitol, capitolul 11^1 „Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit“, cuprinzând punctele 512^1-512^12, cu următorul cuprins:
    "    CAP. 11^1
    Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit
    SECŢIUNEA 11^1.1
    Definiţii legate de raportarea informaţiilor referitoare la impozitul pe profit
    512^1. (1) În înţelesul prezentului capitol se aplică următoarele definiţii:
    1. societate-mamă de cel mai înalt rang - o societate care întocmeşte situaţiile financiare anuale consolidate ale celui mai mare grup de entităţi;
    2. situaţii financiare anuale consolidate - situaţiile financiare care sunt întocmite de o societate-mamă a unui grup, în care activele, datoriile, capitalurile proprii, veniturile şi cheltuielile sunt prezentate ca fiind cele ale unei singure entităţi economice;
    3. jurisdicţie fiscală - un stat sau o jurisdicţie nestatală care are autonomie fiscală în ceea ce priveşte impozitul pe profit;
    4. societate individuală - o companie de brokeraj care nu face parte dintr-un grup, astfel cum este definit la pct. 9 subpct. 8.
    (2) În sensul pct. 512^2-512^6, cifra de afaceri netă are înţelesul definiţiei de la pct. 9 subpct. 11^1. SECŢIUNEA 11^1.2
    Entităţi şi sucursale care au obligaţia de a transmite rapoarte cu privire la impozitul pe profit
    512^2. (1) Societăţile-mamă de cel mai înalt rang, a căror cifră de afaceri netă consolidată a depăşit la data bilanţului lor, pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei (echivalentul a 747.474.740 euro la cursul valutar publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 21 decembrie 2021), astfel cum se reflectă în situaţiile lor financiare anuale consolidate, întocmesc, publică şi asigură accesul la un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele două exerciţii financiare consecutive.
    (2) Societăţile-mamă de cel mai înalt rang sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) atunci când cifra de afaceri netă consolidată a acestora la data bilanţului scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, astfel cum se reflectă în situaţiile lor financiare anuale consolidate.
    (3) Societăţile individuale a căror cifră de afaceri netă a depăşit la data bilanţului lor, pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflectă în situaţiile lor financiare anuale individuale, întocmesc, publică şi asigură accesul la un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele două exerciţii financiare consecutive.
    (4) Prevederile alin. (3) nu se aplică unei societăţi individuale atunci când cifra de afaceri netă a acesteia la data bilanţului scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, astfel cum se reflectă în situaţiile sale financiare individuale.
    512^3. - Prevederile pct. 512^2 alin. (1) şi (3) nu se aplică societăţilor individuale sau societăţilor-mamă de cel mai înalt rang şi entităţilor lor afiliate în cazul în care aceste entităţi, inclusiv sucursalele acestora, sunt stabilite, îşi au sediul social sau au o activitate economică permanentă pe teritoriul României şi în nicio altă jurisdicţie fiscală.
    512^4. (1) Filialele mari şi mijlocii, definite conform pct. 10 alin. (4), controlate de către o societate-mamă de cel mai înalt rang dintr-un stat terţ, publică şi asigură accesul la un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit privind respectiva societate-mamă de cel mai înalt rang pentru cel mai recent dintre respectivele două exerciţii financiare consecutive, atunci când cifra de afaceri netă consolidată a depăşit la data bilanţului său, pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflectă în situaţiile sale financiare consolidate.
    (2) Atunci când informaţiile sau raportul prevăzut la alin. (1) nu sunt disponibile, filiala solicită societăţii-mamă de cel mai înalt rang să îi furnizeze toate informaţiile necesare pentru a-i permite să îşi îndeplinească obligaţiile în temeiul alin. (1); în cazul în care societatea-mamă de cel mai înalt rang nu furnizează toate informaţiile solicitate, filiala întocmeşte, publică şi asigură accesul la un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit, care conţine toate informaţiile, obţinute sau dobândite, pe care aceasta le deţine, precum şi o declaraţie care indică faptul că societatea-mamă de cel mai înalt rang a acesteia nu a pus la dispoziţie informaţiile necesare.
    (3) Filialele mari şi mijlocii prevăzute la alin. (1) sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) atunci când totalul cifrei de afaceri nete consolidate a societăţii-mamă de cel mai înalt rang la data bilanţului său scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele două exerciţii financiare consecutive, astfel cum se reflectă în situaţiile sale financiare anuale consolidate.
    512^5. - Prevederile pct. 512^4 nu se aplică în cazul în care un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit este întocmit de societatea-mamă de cel mai înalt rang dintr-un stat terţ conform pct. 512^7-512^9 şi îndeplineşte următoarele criterii:
    a) este pus la dispoziţia publicului, gratuit şi într-un format de raportare electronică cu citire automată:
    (i) pe site-ul respectivei societăţi-mamă de cel mai înalt rang;
    (ii) în cel puţin una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene;
    (iii) în termen de cel mult 12 luni de la data încheierii exerciţiului financiar pentru care este întocmit raportul; şi
    b) identifică denumirea şi sediul social ale filialei care intră sub incidenţa legislaţiei unui stat membru şi care a publicat un raport în conformitate cu pct. 512^10 alin. (1).
    512^6. - Filialele care nu fac obiectul dispoziţiilor pct. 512^4 publică şi asigură accesul la un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit în cazul în care aceste filiale servesc exclusiv obiectivului eludării cerinţelor de raportare stabilite în prezentul capitol. SECŢIUNEA 11^1.3
    Conţinutul raportului privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit
    512^7. (1) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit care trebuie prezentat în temeiul pct. 512^2-512^6 include informaţii cu privire la toate activităţile societăţii individuale sau ale societăţii-mamă de cel mai înalt rang, inclusiv activităţile tuturor entităţilor afiliate, consolidate în situaţiile financiare aferente exerciţiului financiar în cauză.
    (2) Informaţiile menţionate la alin. (1) cuprind:
    a) numele societăţii-mamă de cel mai înalt rang sau al societăţii individuale, exerciţiul financiar în cauză, moneda utilizată pentru prezentarea raportului şi, după caz, o listă a tuturor filialelor consolidate în situaţiile financiare ale societăţii-mamă de cel mai înalt rang, pentru exerciţiul financiar relevant, stabilite în Uniunea Europeană sau în jurisdicţiile fiscale incluse în anexele I şi II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuită a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale;
    b) o scurtă descriere a naturii activităţilor acestora;
    c) numărul de salariaţi în echivalent normă întreagă;
    d) veniturile, care reprezintă suma cifrei de afaceri nete, a altor venituri din exploatare, a veniturilor din interese de participare, cu excepţia dividendelor primite de la entităţile afiliate, a veniturilor din alte investiţii şi împrumuturi care fac parte din activele imobilizate, a altor dobânzi de încasat şi a altor venituri similare enumerate la pct. 372;
    e) cuantumul profitului sau pierderii brut(e);
    f) cuantumul impozitului pe profit acumulat în cursul exerciţiului financiar în cauză, care reprezintă cheltuielile curente cu impozitele recunoscute în ceea ce priveşte profiturile sau pierderile impozabile din exerciţiul financiar în cauză de către societăţi şi sucursale, în jurisdicţia fiscală relevantă;
    g) cuantumul impozitului pe profit plătit în numerar, care reprezintă cuantumul impozitului pe profit plătit în cursul exerciţiului financiar în cauză de către societăţi şi sucursale în jurisdicţia fiscală relevantă; şi
    h) cuantumul câştigurilor acumulate la sfârşitul exerciţiului financiar în cauză.
    (3) În sensul alin. (2) lit. d), veniturile includ tranzacţiile cu părţi legate.
    (4) În sensul alin. (2) lit. f), cheltuielile curente cu impozitele se referă doar la activităţile unei societăţi din exerciţiul financiar relevant şi nu includ provizioane pentru obligaţii fiscale incerte.
    (5) În sensul alin. (2) lit. g), impozitele plătite includ impozitele reţinute la sursă plătite de alte societăţi în ceea ce priveşte plăţile către societăţi şi sucursale din cadrul unui grup.
    (6) În sensul alin. (2) lit. h), câştigurile acumulate se referă la suma profiturilor din exerciţiile financiare anterioare şi din exerciţiul financiar în cauză, cu privire la distribuirea cărora nu s-a decis încă; în ceea ce priveşte sucursalele, câştigurile acumulate sunt cele ale societăţii care a deschis sucursala.
    (7) Informaţiile enumerate la alin. (2)-(6) pot fi raportate pe baza instrucţiunilor de raportare menţionate în anexa nr. 3 la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Informaţiile menţionate la alin. (2)-(7) sunt prezentate utilizând un model comun şi formate de raportare electronică cu citire automată.
    (9) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit prezintă informaţiile menţionate la alin. (2)-(6) sau (7), separat pentru fiecare stat membru.
    (10) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit prezintă, de asemenea, informaţiile menţionate la alin. (2)-(6) sau (7) astfel:
    a) separat pentru fiecare jurisdicţie fiscală care, la data de 1 martie a exerciţiului financiar pentru care urmează să se întocmească raportul, se află pe lista din anexa I la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuită a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale;
    b) separat pentru fiecare jurisdicţie fiscală care, la data de 1 martie a exerciţiului financiar pentru care urmează să se întocmească raportul şi la data de 1 martie a exerciţiului financiar precedent, a fost menţionată în anexa II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuită a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale.
    (11) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit prezintă, de asemenea, informaţiile menţionate la alin. (2)-(6) sau (7) în mod agregat pentru alte jurisdicţii fiscale.
    (12) Informaţiile se atribuie fiecărei jurisdicţii fiscale relevante pe baza sediului sau a existenţei unui sediu social sau a unei activităţi economice permanente care, având în vedere activităţile grupului sau ale societăţii individuale, poate face obiectul obligaţiei de a plăti impozit pe profit în jurisdicţia fiscală respectivă.
    (13) În cazul în care activităţile mai multor entităţi afiliate pot face obiectul obligaţiei de a plăti impozit pe profit în cadrul unei singure jurisdicţii fiscale, informaţiile atribuite jurisdicţiei fiscale respective reprezintă suma informaţiilor referitoare la astfel de activităţi ale fiecărei entităţi afiliate şi ale sucursalelor acesteia în jurisdicţia fiscală respectivă.
    (14) Nicio informaţie privind o anumită activitate nu este atribuită simultan mai multor jurisdicţii fiscale.
    (15) Una sau mai multe informaţii specifice care sunt prezentate în mod normal în conformitate cu alin. (2)-(6) sau (7) pot fi omise temporar din raport în cazul în care prezentarea acestora ar aduce un dezavantaj concurenţial semnificativ societăţilor la care se referă raportul; orice omisiune este indicată în mod clar în raport, împreună cu o explicaţie motivată în mod corespunzător privind motivele acesteia.
    (16) Toate informaţiile omise în temeiul alin. (15) sunt făcute publice într-un raport ulterior privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit, în termen de cel mult 5 ani de la data omisiunii iniţiale.
    (17) Nu pot fi omise niciodată informaţiile referitoare la jurisdicţiile fiscale incluse în anexele I şi II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuită a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale, astfel cum sunt menţionate la alin. (10).
    (18) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit poate include, dacă este cazul, la nivelul grupului, o prezentare generală care să ofere explicaţii cu privire la orice discrepanţă semnificativă dintre cuantumurile prezentate în temeiul alin. (2) lit. f) şi g), ţinând seama, după caz, de cuantumurile corespunzătoare referitoare la exerciţiile financiare anterioare.
    512^8. (1) Moneda utilizată în raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit este moneda în care sunt prezentate situaţiile financiare consolidate ale societăţii-mamă de cel mai înalt rang sau situaţiile financiare anuale individuale ale societăţii individuale; acest raport se publică în moneda utilizată în situaţiile financiare.
    (2) În cazul menţionat la pct. 512^4 alin. (2), moneda utilizată în raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit este moneda în care filiala îşi publică situaţiile financiare anuale.
    (3) Pragurile prevăzute la pct. 512^4 se convertesc într-o sumă echivalentă în moneda naţională a oricărui stat terţ relevant prin aplicarea cursului de schimb valabil la data de 21 decembrie 2021, rotunjită la mia cea mai apropiată.
    512^9. - În raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit se precizează dacă acesta a fost elaborat în conformitate cu pct. 512^7 alin. (2)-(6) sau (7). SECŢIUNEA 11^1.4
    Publicarea şi accesibilitatea
    512^10. (1) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit şi declaraţia menţionate la pct. 512^2-512^6 se publică în termen de 12 luni de la data încheierii exerciţiului financiar pentru care este întocmit raportul, în conformitate cu prevederile Directivei (UE) 2017/1.132 a Parlamentului European şi a Consiliului privind anumite aspecte ale dreptului societăţilor comerciale, aşa cum este transpusă în legislaţia naţională.
    (2) Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit şi declaraţia publicate de societăţi în conformitate cu alin. (1) sunt puse la dispoziţia publicului gratuit, în limba română, în termen de cel mult 12 luni de la data încheierii exerciţiului financiar pentru care este întocmit raportul, pe site-ul:
    a) societăţii, atunci când se aplică pct. 512^2;
    b) filialei sau al unei entităţi afiliate, atunci când se aplică pct. 512^4.
    (3) Sunt scutite de la aplicarea regulilor prevăzute la alin. (2) acele societăţi al căror raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit publicat în conformitate cu alin. (1) este pus simultan la dispoziţia publicului într-un format de raportare electronică cu citire automată, pe site-ul registrului menţionat de Directiva (UE) 2017/1.132, aşa cum este transpusă în legislaţia naţională, şi gratuit pentru orice terţ situat în Uniunea Europeană; site-ul societăţilor şi sucursalelor, astfel cum este menţionat la alin. (2), conţine informaţii privind scutirea respectivă şi o trimitere la site-ul registrului relevant.
    (4) Raportul menţionat la pct. 512^2 şi 512^4-512^6 şi, după caz, declaraţia menţionată la pct. 512^4 rămân accesibile pe site-ul în cauză pentru o perioadă de cel puţin 5 ani consecutivi. SECŢIUNEA 11^1.5
    Responsabilitatea pentru întocmirea, publicarea şi asigurarea accesului la raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit
    512^11. (1) Membrii conducerii societăţilor-mamă de cel mai înalt rang sau ale societăţilor individuale menţionate la pct. 512^2, care acţionează în limitele competenţelor conferite de dreptul intern, au responsabilitatea colectivă de a asigura faptul că raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit este întocmit, publicat şi pus la dispoziţie în conformitate cu pct. 512^2-512^10.
    (2) Conducerea filialelor menţionate la pct. 512^4 care acţionează în limitele competenţelor conferite de dreptul intern are responsabilitatea colectivă de a se asigura, făcând uz optim de cunoştinţele şi mijloacele de care dispune, că raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit este întocmit într-un mod coerent sau conform, după caz, cu pct. 512^2-512^9 şi că este publicat şi pus la dispoziţie în conformitate cu pct. 512^10. SECŢIUNEA 11^1.6
    Declaraţia auditorului statutar
    512^12. - În cazul în care există obligaţia auditării situaţiilor financiare anuale, raportul de audit stabileşte dacă, pentru exerciţiul financiar anterior exerciţiului financiar pentru care au fost întocmite situaţiile financiare care fac obiectul auditului, societatea a avut obligaţia, în temeiul pct. 512^2-512^6, de a publica un raport privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit şi, în caz afirmativ, dacă raportul a fost publicat în conformitate cu pct. 512^10."



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică începând cu situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar 2023.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 21 martie 2023.
    Nr. 13.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016