Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORMĂ nr. 13 din 16 mai 2025 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2019 privind cadrul unitar de desfăşurare a auditului statutar la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 487 din 26 mai 2025
În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1), art. 3 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 14 mai 2025,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
ART. I
Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2019 privind cadrul unitar de desfăşurare a auditului statutar la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 21 mai 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi completează după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Prezenta normă stabileşte cadrul normativ unitar de auditare a situaţiilor financiare anuale şi situaţiilor financiare anuale consolidate ale entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către auditori financiari şi firme de audit, precum şi asigurarea raportării anuale şi consolidate privind durabilitatea şi unele dispoziţii privind comitetul de audit."
2. La articolul 2, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"6. perioada auditată - exerciţiu/exerciţii financiar/e supus/e auditului statutar/asigurării raportării privind durabilitatea ce este efectuat/ă de către firma de audit sau auditorul statutar desemnat de entităţile de la art. 1 alin. (2)."
3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
Auditorii financiari şi firmele de audit care efectuează audit statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) au obligaţia respectării prevederilor prezentei norme, precum şi a legislaţiei aplicabile în domeniul auditului financiar."
4. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Firmele de audit care îşi manifestă intenţia de a audita situaţiile financiare anuale şi situaţiile financiare anuale consolidate şi, după caz, de a efectua asigurarea raportării privind durabilitatea şi/sau a raportării consolidate privind durabilitatea ale entităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2) au obligaţia de a solicita avizarea de către A.S.F. în acest sens."
5. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 6
(1) În scopul avizării prevăzute la art. 5, firma de audit trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie înregistrată ca firmă de audit, având, după caz, şi menţiunea privind autorizarea pentru efectuarea asigurării raportării privind durabilitatea, în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S., în conformitate cu reglementările legale în vigoare, şi să deţină experienţă în exercitarea profesiei de minimum 4 ani;
b) să fi asigurat respectarea standardelor profesionale la un nivel corespunzător, iar practicile de audit adoptate să fie cel puţin la un nivel acceptabil, aşa cum este prevăzut de reglementările A.S.P.A.A.S. în vigoare;
c) activitatea desfăşurată în domeniul auditului financiar şi responsabilităţile exercitate în cadrul acesteia să conducă la concluzia că are o bună reputaţie profesională locală sau internaţională, după caz, şi experienţă în domeniul ce va fi supus auditului financiar;
d) să fi funcţionat minimum 4 ani în ultimii 5 ani anteriori datei solicitării avizării, cu excepţia persoanelor juridice rezultate dintr-o fuziune/divizare, caz în care acest termen include şi funcţionarea persoanei/persoanelor juridice din care acestea provin;
e) să nu fi fost sancţionată disciplinar printr-o decizie rămasă definitivă în ultimii 3 ani de către autorităţile competente care supraveghează activitatea acestora;
f) să nu fi fost sancţionată de către autorităţile române sau străine din domeniul financiar cu interdicţia de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar ori cu interdicţia temporară de a desfăşura astfel de activităţi în ultimii 10 ani;
g) să aibă încheiat un contract de asigurare de răspundere civilă profesională în vigoare, în conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de către autoritatea în domeniu;
h) să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare;
i) să dispună de minimum 3 auditori financiari activi angajaţi, înregistraţi în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S.;
j) să aibă în componenţa echipei de audit un expert în auditarea sistemelor informatice care deţine certificarea CISA «Certified Information Systems Auditor», în conformitate cu reglementările în materie;
k) să aibă în componenţa echipei de audit cel puţin un actuar, pentru efectuarea auditului statutar la entităţile care activează pe piaţa asigurărilor-reasigurărilor şi, dacă este cazul, şi pentru misiunile de audit efectuate la entităţi care activează pe piaţa sistemului de pensii private;
l) să aibă în componenţa echipei de audit cel puţin un partener-cheie în materie de durabilitate, autorizat de către A.S.P.A.A.S. pentru efectuarea asigurării raportării privind durabilitatea, dacă firma îşi manifestă intenţia de a efectua asigurarea raportării privind durabilitatea şi/sau a raportării consolidate privind durabilitatea."
6. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În situaţia în care firma de audit a fost avizată pentru efectuarea auditului statutar şi, după caz, a asigurării raportării privind durabilitatea în cadrul unui sector de supraveghere financiară şi îşi manifestă intenţia de a fi avizată pentru efectuarea auditului statutar şi, după caz, a asigurării raportării privind durabilitatea şi în cadrul celorlalte sectoare de supraveghere financiară, aceasta transmite, în vederea avizării, cererea întocmită conform anexei nr. 5, însoţită doar de documentele solicitate de acele sectoare de supraveghere financiară."
7. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Pentru firma de audit avizată care îşi manifestă intenţia de a efectua auditul statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la încă o entitate care activează pe aceeaşi piaţă financiară, documentaţia prevăzută la art. 7 va fi înlocuită cu chestionarul pentru firma de audit, prevăzut în anexa nr. 4, şi cu declaraţiile prevăzute în anexele nr. 1, 2, şi 3, după caz, însoţite de documentele doveditoare pentru situaţia în care au intervenit modificări.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică firmelor de audit care efectuează auditul statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la entităţile care activează pe piaţa sistemului de pensii private."
8. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 16
(1) Ulterior avizării de către A.S.F., firma de audit are obligaţia să notifice A.S.F. semnarea contractelor de audit statutar şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea în termen de maximum 30 zile de la data încheierii acestor contracte, cu completarea declaraţiilor şi chestionarului prevăzute în anexele nr. 1, 2, 3, respectiv anexa nr. 4, în cazul în care au intervenit modificări ale informaţiilor prezentate la avizare.
(2) În situaţia în care nu au intervenit modificări ale informaţiilor din declaraţiile şi chestionarul prevăzute la alin. (1), firma de audit transmite A.S.F., în termen de maximum 15 zile de la data încheierii contractelor de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea, o declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică firmelor de audit care efectuează audit statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea asupra activităţii desfăşurate pe piaţa sistemului de pensii private de către entităţile autorizate de A.S.F."
9. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 19
A.S.F. retrage avizul acordat firmei de audit care efectuează audit statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2), în următoarele condiţii:
a) dacă acesta a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false, eronate care au indus în eroare A.S.F.;
b) dacă firmei de audit i-a fost retrasă autorizarea de către A.S.P.A.A.S. ulterior obţinerii avizării;
c) la cererea expresă a A.S.P.A.A.S. sau la solicitarea firmei de audit susţinută de o fundamentare întemeiată;
d) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza avizării respectivei firme de audit;
e) dacă firma de audit nu a sesizat A.S.F. privind cauza/cauzele care a/au condus la situaţia în care entitatea supusă auditului statutar a intrat în procedură de administrare specială, dacă aceasta/acestea erau în aria de cuprindere a activităţii de audit statutar desfăşurate;
f) în cazul constatării nerespectării prevederilor prezentei norme aduse la cunoştinţă de către A.S.F. şi neremediate."
10. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
Auditorii financiari şi firmele de audit care auditează entităţile prevăzute la art. 1 alin. (4) au obligaţia notificării A.S.F. a contractelor de audit statutar şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea, în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii acestora."
11. La articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 21
(1) Entităţile auditate prevăzute la art. 1 alin. (2), auditorii statutari şi firmele de audit care efectuează audit statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la aceste entităţi au obligaţia de a se asigura că sunt respectate prevederile art. 4, precum şi următoarele dispoziţii referitoare la durata perioadei de audit, inclusiv cele referitoare la partenerii-cheie şi actuarii acestora, după caz:
a) în cazul entităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-i):
(i) perioada auditată de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit este de maximum 5 ani consecutivi;
(ii) perioada auditată prevăzută la pct. (i) poate fi prelungită cu cel mult 5 ani consecutivi, cu notificarea prealabilă a A.S.F., fiind posibile inclusiv prelungiri succesive care cumulat să se încadreze în limita celor 5 ani;
(iii) după parcurgerea perioadei auditate iniţiale de 5 ani prevăzute la pct. (i), orice prelungire a acestei perioade care vizează auditul statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea efectuat/ă de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit, conform pct. (ii), se realizează în baza unei notificări fundamentate a entităţii auditate, transmisă A.S.F. cel târziu cu 6 luni înainte de expirarea perioadei auditate pentru care există contract în vigoare;
(iv) după expirarea perioadelor auditate maxim permise prevăzute la pct. (i) şi (ii), o entitate nu poate contracta servicii de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea cu acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit pentru următorii 4 ani supuşi auditului;
(v) partenerii-cheie de audit responsabili cu derularea auditului statutar şi, după caz, a asigurării raportării privind durabilitatea îşi încetează participarea la auditul statutar şi, după caz, la asigurarea raportării privind durabilitatea al/a entităţii auditate în cel mult 7 ani consecutivi de la data desemnării lor;
(vi) partenerii-cheie de audit, menţionaţi la pct. (v), pot participa din nou la auditul statutar şi, după caz, la asigurarea raportării privind durabilitatea al/a entităţii auditate doar după trecerea a 3 ani de la încetarea menţionată anterior;
b) în cazul entităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. j)-l):
(i) pentru fondurile de pensii administrate privat şi fondurile de pensii ocupaţionale, perioada auditată de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit este de maximum 5 ani consecutivi;
(ii) pentru fondurile de pensii facultative, perioada auditată de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit este de maximum 5 ani consecutivi;
(iii) pentru administratorii fondurilor de pensii administrate privat, administratorii fondurilor de pensii facultative şi administratorii fondurilor de pensii ocupaţionale, perioada auditată de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit este de maximum 5 ani consecutivi;
(iv) perioada auditată prevăzută la pct. (ii) şi (iii) poate fi prelungită cu cel mult 2 ani consecutivi, cu notificarea prealabilă a A.S.F., fiind posibile inclusiv prelungiri succesive care cumulat să se încadreze în limita celor 2 ani;
(v) după parcurgerea perioadei auditate iniţiale continue de 5 ani, prevăzută la pct. (ii) şi (iii), orice prelungire a acestei perioade care vizează efectuarea auditului statuar şi, după caz, a asigurării raportării privind durabilitatea în cazul entităţilor prevăzute la pct. (iii), de către acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit, conform pct. (iv), se realizează în baza unei notificări fundamentate a entităţii auditate, transmisă A.S.F. cel târziu cu 6 luni înainte de expirarea perioadei auditate pentru care există contract în vigoare;
(vi) după expirarea perioadelor auditate maxim permise prevăzute la pct. (i)-(iv), o entitate nu poate contracta servicii de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea în cazul entităţilor prevăzute la pct. (iii), cu acelaşi auditor financiar sau aceeaşi firmă de audit pentru următorii 4 ani supuşi auditului."
12. La articolul 22, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Raportul de audit trebuie să fie datat şi semnat în conformitate cu legislaţia în materie de audit statutar în vigoare, să conţină în clar numele persoanei care l-a întocmit, precum şi numărul individual de înregistrare în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit şi să cuprindă cerinţele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare."
13. După articolul 22 se introduce un nou articol, art. 22^1, cu următorul cuprins:
"ART. 22^1
(1) Auditorii financiari şi firmele de audit care efectuează misiunea de asigurare referitoare la raportarea privind durabilitatea la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) au obligaţia întocmirii unui raport de asigurare referitor la raportarea privind durabilitatea, respectând standarde relevante de asigurare pentru raportarea privind durabilitatea.
(2) Raportul de asigurare referitor la raportarea privind durabilitatea trebuie să fie datat şi semnat în conformitate cu standarde relevante de asigurare pentru raportarea privind durabilitatea, să conţină în clar numele persoanei care l-a întocmit, precum şi numărul individual de înregistrare în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit şi să cuprindă cerinţele prevăzute la art. 34^1 alin. (2) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare."
14. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 23
Entităţile auditate, auditorii financiari şi firmele de audit care efectuează auditul statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) trebuie să respecte următoarele dispoziţii privind încheierea contractului de audit şi, după caz, a contractului de asigurare a raportării privind durabilitatea şi onorariile percepute pentru audit şi, după caz, pentru asigurarea raportării privind durabilitatea:
a) contractul de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea se încheie şi se notifică la A.S.F. până la data de 31 octombrie a anului în curs, pentru perioada auditată care începe cu data de 1 ianuarie a anului următor; în situaţia în care contractul de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea se încheie pentru o perioadă mai mare de un an, încheierea acestuia se face cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (1) lit. a) pct. (i)-(vi);
b) pentru fondurile de pensii administrate privat, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii ocupaţionale şi administratorii de fonduri de pensii private, contractul de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea, în cazul administratorilor de fonduri de pensii private, se încheie şi se notifică la A.S.F. până la data de 30 septembrie a anului în curs, pentru perioada auditată care începe cu data de 1 ianuarie a anului următor; în situaţia în care contractul de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea se încheie pentru o perioadă mai mare de un an, încheierea acestuia se face cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (1) lit. b) pct. (i)(vi);
c) preţul contractului de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea se stabileşte în moneda agreată între părţi, cu excepţia contractelor de audit încheiate de către fondurile de pensii administrate privat, fondurile de pensii facultative şi fondurile de pensii ocupaţionale, pentru care preţul se stabileşte în lei;
d) este interzisă modificarea clauzei contractului cu privire la preţ în cursul unui an calendaristic, pentru contractele de audit încheiate de către fondurile de pensii administrate privat, fondurile de pensii facultative şi fondurile de pensii ocupaţionale;
e) în cazul în care contractul de audit şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea se prelungeşte, se notifică A.S.F. în termen de maximum 30 de zile de la data prelungirii contractului."
15. La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 26
(1) Auditorii financiari şi firmele de audit care efectuează auditul statutar şi, după caz, asigurarea raportării privind durabilitatea la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) au obligaţia de a informa A.S.F. la momentul constatării acelor aspecte semnificative ce pot avea una dintre următoarele consecinţe:
a) încălcarea legii şi/sau a reglementărilor ori a actelor emise în aplicarea acestora prin care sunt stabilite condiţiile de autorizare şi de desfăşurare a activităţii entităţii auditate;
b) afectarea situaţiei patrimoniale a entităţii;
c) potenţiale riscuri de discontinuitate în desfăşurarea activităţii;
d) exprimarea unei opinii cu rezerve asupra situaţiilor financiare anuale/consolidate ale entităţii."
16. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 28
Auditorii financiari şi firmele de audit prezintă, la solicitarea A.S.F., orice detalii, clarificări, explicaţii, inclusiv rapoarte referitoare la activitatea de audit statutar şi, după caz, de asigurare a raportării privind durabilitatea desfăşurată la entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2)."
17. La articolul 29, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 29
(1) A.S.F. are acces la orice documente sau rapoarte întocmite de auditorii financiari şi firmele de audit pe tot parcursul auditului statutar şi, după caz, al asigurării raportării privind durabilitatea.
(2) A.S.F. asigură confidenţialitatea informaţiilor conţinute în raportul de audit, precum şi a altor informaţii primite pe parcursul auditului statutar şi, după caz, al asigurării raportării privind durabilitatea, cu excepţia celor care fac obiectul unor proceduri judiciare."
18. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Cel puţin un membru al comitetului de audit trebuie să aibă competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, atestate conform prevederilor art. 65 alin. (3^1) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare."
19. La articolul 34 alineatul (2), literele a)-d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) informează administratorul entităţii sau membrii consiliului de administraţie/supraveghere al entităţii auditate cu privire la rezultatele auditului statutar şi, după caz, cu privire la rezultatele asigurării raportării privind durabilitatea şi explică în ce mod au contribuit auditul statutar şi asigurarea raportării privind durabilitatea la integritatea raportării financiare şi, respectiv, a raportării privind durabilitatea şi care a fost rolul comitetului de audit în acest proces;
b) monitorizează procesul de raportare financiară şi, după caz, de raportare privind durabilitatea, inclusiv procesul de raportare electronică, astfel cum este menţionat în reglementările contabile aplicabile, şi procesul desfăşurat de entitate pentru a identifica informaţiile raportate în conformitate cu standardele de raportare privind durabilitatea adoptate de către Comisia Europeană în temeiul art. 29b din Directiva 2013/34/UE şi transmite recomandări sau propuneri pentru a asigura integritatea entităţii auditate;
c) monitorizează eficacitatea sistemelor utilizate de entitate pentru controlul intern al calităţii şi gestionarea riscului şi, după caz, eficacitatea auditului intern în ceea ce priveşte raportarea financiară şi, după caz, raportarea privind durabilitatea entităţii, inclusiv procesul său de raportare electronică, astfel cum este menţionat în reglementările contabile aplicabile, fără a încălca independenţa entităţii auditate;
d) monitorizează auditul situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, şi, după caz, asigurarea raportării anuale şi consolidate privind durabilitatea, în special desfăşurarea acestuia/acesteia, ţinând cont de constatările şi concluziile autorităţii competente, în conformitate cu reglementările în materie în vigoare;"
20. La articolul 38, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) A.S.F. poate solicita A.S.P.A.A.S. să desfăşoare inspecţii/investigaţii la auditorii financiari şi firmele de audit care au întocmit rapoarte de audit statutar şi, după caz, rapoarte de asigurare referitoare la raportarea privind durabilitatea pentru entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către A.S.F."
21. Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 40
Firmele de audit înscrise în listele publicate pe site-ul A.S.F. au obligaţia să comunice A.S.F. orice modificare a documentelor care au fost depuse la A.S.F., în termen de maximum 30 de zile de la data producerii modificării."
ART. II
(1) Entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2019, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să îndeplinească cerinţa prevăzută la art. 30 alin. (2) din aceeaşi normă până cel mai târziu la data de 30 septembrie 2025.
(2) În situaţia încetării sau prelungirii prin orice modalitate admisă de lege a mandatelor în comitetul de audit/consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere anterior datei de 30 septembrie 2025, noul membru al comitetului de audit trebuie să îndeplinească la data numirii cerinţa prevăzută la art. 30 alin. (2) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Firmele de audit care sunt deja avizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru efectuarea auditului statutar şi care îşi manifestă intenţia de a efectua asigurarea raportării privind durabilitatea şi/sau a raportării consolidate privind durabilitatea la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, transmit Autorităţii de Supraveghere Financiară în termen de 5 zile de la notificarea intenţiei, dovada autorizării de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar şi a îndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. l) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. III
Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Alexandru Petrescu
Bucureşti, 16 mai 2025.
Nr. 13.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: