Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 12 din 23 aprilie 2025  pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 28/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 12 din 23 aprilie 2025 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 28/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 423 din 8 mai 2025
    În conformitate cu prevederile art. 77 alin. (3) şi (4), precum şi ale art. 93 şi 94 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 16.04.2025,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 28/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 14 decembrie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat eliberat de comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, în situaţia în care există."

    2. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. c) se prezintă în original, administratorul păstrând copia acestuia, după ce verifică conformitatea cu originalul."

    3. La articolul 5, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul transmiterii documentelor prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, participantul semnează cu semnătură electronică calificată cererea de plată, iar comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap semnează cu semnătură electronică calificată certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat."

    4. La articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) În cazul transmiterii de către participant a documentelor prevăzute la alin. (1) prin intermediul serviciilor poştale sau alte servicii de curierat, cererea de plată se transmite în original, iar certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat se transmite în copie legalizată."

    5. La articolul 5, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) În cazul în care participantul este reprezentat prin mandatar, mandatarul depune la administratorul fondului de pensii facultative cererea de plată, semnată de către participant sau mandatar, însoţită de copia actului de identitate al participantului/paşaportului emis de către autorităţile române, după caz, şi copia actului său de identitate, valabile la data depunerii cererii, şi prezintă procura specială autentică şi certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat eliberat de comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, administratorul păstrând o copie a acestora, după ce verifică conformitatea cu originalul.
(5) În cazul transmiterii documentelor prin intermediul serviciilor poştale sau alte servicii de curierat, mandatarul transmite cererea de plată, semnată de către participant sau mandatar, însoţită de copia legalizată a procurii speciale autentice şi a certificatului de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat eliberat de comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, copia actului de identitate al participantului/paşaportului emis de către autorităţile române, după caz, şi copia actului său de identitate, valabile la data depunerii cererii."

    6. La articolul 5, alineatul (5^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5^1) În cazul transmiterii documentelor prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, mandatarul transmite cererea de plată, semnată cu semnătură electronică calificată de către participant/mandatar, certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat, semnat cu semnătură electronică calificată de către comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, şi procura specială autentică, semnată cu semnătură electronică calificată de către notariatele publice, însoţite de copia actului de identitate al participantului/paşaportului emis de către autorităţile române, după caz, şi copia actului său de identitate, valabile la data depunerii cererii, în format electronic."

    7. La articolul 9 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) decizia medicală, în cazul acordării unei categorii similare de pensie, pentru militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special care şi-au pierdut total sau cel puţin jumătate din capacitatea de muncă;"

    8. La articolul 9, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se remit astfel:
    a) în original, pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), b), e) şi f), administratorul păstrând pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) şi f) copiile acestora, după ce verifică conformitatea cu originalul, şi în copie pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b^1) şi d);
    b) în original, pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. a), în copie legalizată pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) şi f) şi în copie pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b^1) şi d), pentru documentele transmise prin intermediul serviciilor poştale sau alte servicii de curierat;
    c) prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, prin semnarea cu semnătură electronică calificată de către participant pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. a), de către casele teritoriale de pensii pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. b), de către comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. e), de către notariatele publice pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. f), însoţite de documentele prevăzute la alin. (1) lit. b^1) şi d) în copie electronică.
(3) În cazul în care participantul este reprezentat prin mandatar, acesta depune copia actului său de identitate valabil la data depunerii cererii, împreună cu documentele prevăzute la alin. (1) şi în forma precizată la alin. (2) lit. a) şi b)."

    9. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Pentru a primi contravaloarea activului personal net conform art. 11 alin. (2), fiecare beneficiar, personal, prin mandatar, prin ocrotitor legal sau prin curator/tutore în baza documentului emis de instanţa de tutelă în forma definitivă, remite administratorului fondului de pensii facultative următoarele documente:
    a) cererea de plată;
    b) certificatul de deces;
    c) certificatul de moştenitor/legatar, certificatul de moştenitor suplimentar, actul de partaj voluntar, după caz, sau hotărârea judecătorească definitivă, după caz, din care să rezulte calitatea de moştenitor/legatar şi cota-parte cuvenită din activul personal net al participantului decedat;
    d) actul de identitate/paşaportul, după caz, valabil la data remiterii cererii de plată;
    e) certificatul de naştere al minorului;
    f) procura specială autentică, în cazul mandatarului;
    g) documentul care atestă numărul de identificare fiscală atribuit de către organul fiscal, pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal;
    h) certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat eliberat de comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, în situaţia în care există.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă astfel:
    a) în original, pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), c), f) şi h), administratorul păstrând pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. c), f) şi h) copiile acestora, după ce verifică conformitatea cu originalul, şi în copie pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), d), e) şi g);
    b) în original, pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. a), în copie legalizată pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. c), f) şi h) şi în copie pentru documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), d), e) şi g), pentru documentele transmise prin intermediul serviciilor poştale sau alte servicii de curierat;
    c) prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, prin semnarea cu semnătură electronică calificată de către beneficiar a documentului prevăzut la alin. (1) lit. a), de către notariatele publice a documentelor prevăzute la alin. (1) lit. c) şi f) şi de către comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap pentru documentul prevăzut la alin. (1) lit. h), însoţite de documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), d), e) şi g) în copie electronică.
    (3) În situaţia în care beneficiarul este reprezentat de mandatar, de ocrotitorul legal sau de curatorul desemnat în acest sens, acesta depune copia actului său de identitate, valabil la data depunerii cererii, împreună cu documentele prevăzute la alin. (1) şi în forma precizată la alin. (2) lit. a) şi b)."

    10. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    Termenul de plată în cazul plăţilor eşalonate pentru cazurile prevăzute la art. 7 alin. (10), art. 10 alin. (10) şi art. 14 alin. (9) este data de 10 a fiecărei luni pentru toate dosarele în care anularea unităţilor de fond a fost efectuată până inclusiv pe data de 9 a lunii în cauză."



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Alexandru Petrescu

    Bucureşti, 23 aprilie 2025.
    Nr. 12.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016