Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 11 din 13 aprilie 2017  pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2013 privind activitatea de marketing al fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 64/2013     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 11 din 13 aprilie 2017 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2013 privind activitatea de marketing al fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 64/2013

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 318 din 4 mai 2017
    Având în vedere prevederile art. 74^1 alin. (2) şi ale art. 99 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2), ale art. 7 alin. (2) şi ale art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 24 lit. c) şi o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 12.04.2017,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma nr. 16/2013 privind activitatea de marketing al fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 64/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 6 ianuarie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (2), după litera g) se introduce o nouă literă, litera g^1), cu următorul cuprins:
    "g^1) semnătură biometrică - semnătură olografă utilizată pe un suport informatic specializat care înregistrează date temporale, precum viteza şi acceleraţia, presiunea cu care se semnează pe suportul informatic specializat, datele grafice ale semnăturii biometrice, unghiul şi diferenţa de unghi utilizate la semnare;"

    2. La articolul 6, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) obţinerea acordului de aderare al persoanei eligibile la fondul de pensii facultative, prin semnarea actului individual de aderare pe suport hârtie sau prin utilizarea semnăturii biometrice."

    3. La articolul 51, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 51
    (1) Pentru retragerea avizului agenţilor de marketing persoane fizice la iniţiativa administratorului/agentului de marketing persoană juridică, acesta transmite Autorităţii următoarele documente:
    a) o cerere de retragere a avizului sub formă de imagine scanată;
    b) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al administratorului sau al agentului de marketing persoană juridică din care reiese că pentru fiecare persoană fizică pentru care se solicită retragerea avizului ca agent de marketing există în arhiva administratorului sau agentului de marketing persoană juridică notificările privind încetarea relaţiilor contractuale cu privire la activitatea de marketing;
    c) tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă."

    4. La articolul 63, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) să completeze actul individual de aderare prin folosirea unui dispozitiv electronic, în cazul în care persoana eligibilă optează pentru semnarea actului individual de aderare pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică;"

    5. La articolul 63, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) să înmâneze persoanei eligibile un exemplar original al actului individual de aderare completat corect şi semnat, în cazul în care actul de aderare a fost semnat pe suport hârtie;"

    6. La articolul 63, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) să transmită persoanei eligibile un exemplar semnat al actului individual de aderare, pe adresa de e-mail a acesteia sau la adresa de domiciliu ori de corespondenţă, după caz, în situaţia în care actul de aderare a fost semnat pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică."

    7. După articolul 63 se introduce un nou articol, articolul 63^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 63^1
    În cazul în care persoana eligibilă semnează actul individual de aderare pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică, agentul de marketing îl transmite administratorului prin intermediul unui dispozitiv electronic specializat, în termen de o zi lucrătoare de la semnare."

    8. La articolul 66, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Agentul de marketing persoană juridică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, cu semnătură electronică extinsă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării acestora, cu obligaţia ca în termen de 10 zile lucrătoare de la data semnării acestora să le predea, în original, administratorului."

    9. La articolul 69, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Agentul de marketing persoană fizică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării acestora, având obligaţia ca în termen de 10 zile lucrătoare de la data semnării acestora să le predea, în original, administratorului."



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Mişu Negriţoiu


    Bucureşti, 13 aprilie 2017.
    Nr. 11.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016