Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 1 MS din 13 mai 2020  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 1 MS din 13 mai 2020 "Virusul Cîţu" a infectat economia naţională!

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 392 din 14 mai 2020
    În temeiul art. 112 alin. (2) din Constituţia României, republicată,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta moţiune simplă.
    Mai nociv decât efectele pandemiei, mai contagios decât coronavirusul şi mai letal decât maladia COVID-19, „Virusul Cîţu“ a distrus aproape complet economia naţională!
    După aproape două luni de stare de urgenţă, după nenumărate bâlbe, amânări şi rectificări de acte normative, ministrul finanţelor, Florin Vasile Cîţu, s-a dovedit incapabil să vină cu măsuri de sprijin eficiente pentru economie!
    Sondajele de opinie arată că 70% din populaţie consideră că România ar fi putut evita efectele negative din economie, produse de pandemia de coronavirus, dacă Ministerul Finanţelor ar fi luat din timp măsuri eficiente pentru sprijinirea agenţilor economici. Mai simplu spus, 70% dintre români consideră că ministrul Cîţu este un dezastru pentru economie!
    Ce blestem pe această ţară ca, în cele mai grele momente, economia ei să fie condusă de cel mai dezastruos ministru al finanţelor din istoria României!
    În cele 6 luni de guvernare şi în cele peste 50 de zile de la instituirea stării de urgenţă nu s-a luat nicio măsură pentru evitarea dezastrului!
    - Nicio măsură pentru protejarea puterii de cumpărare, pentru menţinerea nivelului de trai
    – Nicio măsură activă pentru stimularea economică a antreprenorilor din România
    – Niciun plan economic de redresare - ministrul Cîţu ne spune că încă lucrează la el!
    – Niciun pachet de stimuli fiscali şi economici
    – Nicio viziune de politică fiscal bugetară care să îndrepte resursele financiare către economie, prin măsuri active
    – Niciun român nu şi-a putut amâna rata la credit fără dobândă la dobândă! În această chestiune, ministrul finanţelor s-a comportat ca un cămătar! Va rămâne în istorie cu titlul „Ministrul Dobândă la Dobândă“!
    – Niciun român nu şi-a putut amâna şi reeşalona plata facturilor la utilităţi, pentru că partidul domnului Cîţu a primit ordin să atace legea PSD la Curtea Constituţională!
    – Nicio măsură pentru protejarea locurilor de muncă - singura măsură a fost una pasivă, de a trimite oamenii în şomaj tehnic, şomaj care nu a fost plătit nici după o lună şi jumătate de la instituirea stării de urgenţă. Aflăm că va înceta şi aceasta după 15 mai.
    – Niciun IMM nu a primit capital de lucru, pentru că actele normative au fost mult întârziate, iar platforma IMM Invest s-a blocat din prima zi de funcţionare!

    Guvernul PNL le spune oamenilor să stea în casă pentru a se feri de pandemie! Dar nimeni de la Guvern sau din Ministerul de Finanţe nu ia în calcul că două treimi dintre români nu au deloc economii! Vor sta în casă şi vor muri în casă! Dar nu de coronavirus, ci de sărăcie!
    În perioada în care toate statele din Uniunea Europeană au alocat miliarde de euro, până la 10%-15% din PIB, pentru a-şi salva economiile naţionale, în România, Ministerul Finanţelor sa chinuit o lună şi jumătate, fără succes, să dea drumul la un site! Un site unde ar fi trebuit să se înscrie IMM-urile pentru a obţine un firav sprijin guvernamental! A dat vina pe hackeri, pe spioni, pe greaua moştenire şi, cum era de aşteptat, pe PSD!
    În final, s-a dovedit că singura cauză a eşecului a fost doar propria sa incompetenţă! O bătaie de joc la adresa antreprenorilor români! Referatul pentru punerea în funcţiune a site-ului a fost publicat în Monitorul Oficial al României abia pe 27 aprilie! La 3 luni după ce Organizaţia Mondială a Sănătăţii a declarat stare de urgenţă în legătură cu pandemia de coronavirus!
    Deşi a preluat o economie în creştere, cu un deficit bugetar mic şi cu un nivel redus al datoriei publice ca pondere în PIB, ministrul finanţelor, Florin Cîţu, a adus ţara la sapă de lemn cu mult înainte de venirea pandemiei!
    După ce anul trecut a majorat deliberat şi în mod iresponsabil deficitul bugetar, pentru a plăti clientela de partid, anul 2020 a început cu servirea unor interese private, fără nicio justificare economică şi în opoziţie cu interesul naţional!
    - Scutirea de taxe a sistemului bancar nu a condus la scăderea dobânzilor pentru creditele populaţiei şi ale antreprenorilor din România.
    – Scutirea de taxe a sistemului energetic şi eliminarea unor plafoane care protejau populaţia nu au condus la scăderea facturilor pentru cetăţeni.
    – Eliminarea obligaţiei angajatorilor de a plăti contribuţii pe contractele part-time la nivelul salariului minim nu a generat creşterea salariilor, ci a încurajat exploatarea abuzivă a forţei de muncă şi creşterea evaziunii în domeniul muncii, cu efecte extrem de nocive pentru pensiile pe care le vor obţine mai târziu angajaţii de azi.

    Niciuna dintre aceste măsuri nu a generat creştere economică! Niciuna dintre aceste măsuri nu a adus mai mulţi bani în buzunarele cetăţenilor! Şi nici mai mulţi bani la bugetul de stat!
    Dimpotrivă! După primul trimestru din 2020, bugetul ţării are o gaură, reală, nu inventată, de 12 miliarde lei!
    Doar în 2020, ministrul Cîţu a îndatorat România cu 35 miliarde lei!

    "Greaua moştenire", scuza permanentă pentru propria incompetenţă
    Scuza permanentă a ministrului Cîţu pentru tot ce merge prost în economie este, desigur, „GREAUA MOŞTENIRE“.
    Toate aberaţiile, toate rateurile, toate loviturile date economiei, toată indolenţa şi lipsa de măsuri pentru sprijinirea economiei, toate, absolut toate sunt puse pe seama „grelei moşteniri“.
    Există însă o mare eroare logică în toată această teorie a arătatului cu degetul spre cei care au guvernat înainte: Teza Grelei Moşteniri ar fi stat în picioare doar dacă înainte ar fi fost mai rău, iar acum ar fi mai bine! În caz contrar, dacă înainte a fost mai bine decât este acum, înseamnă că moştenirea a fost bună, nu grea cum se plânge ministrul Cîţu!
    Analiza guvernării PNL ne arată că la toate capitolele, de sus până jos, oamenii şi firmele trăiesc mai rău decât în Guvernarea PSD!
    1. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut dramatic, chiar înainte de coronavirus!
    2. Nivelul de trai se prăbuşeşte cu fiecare zi de izolare, în lipsa unor măsuri de sprijin.
    3. Şomajul creşte într-un ritm ameţitor! Avem peste 1 milion de oameni care şi-au pierdut locul de muncă!
    4. O bună parte dintre românii convinşi să se reîntoarcă acasă sunt trimişi la muncă în străinătate, la sparanghel, la menaj şi alte munci plătite prost!
    5. Deficitul de cont curent, pe primele 2 luni din anul 2020, deci înainte de coronavirus, era cu 70% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut!
    6. Deficitul bugetar este de 3 ori mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2019 - un record negativ al ultimilor 15 ani!
    7. Nivelul de îndatorare a ţării a crescut de la 34,6% din PIB în octombrie 2019, la peste 38% din PIB în prezent.

    Oriunde pui degetul pe datele economice şi sociale ale României îţi sare în ochi dezastrul!
    Lipsa de credibilitate a Guvernului PNL faţă de investitori
    Realitatea este cea mai dură confirmare a catastrofei economice care s-a produs în primele 6 luni de guvernare PNL. Guvernul şi-a pierdut credibilitatea atât pe piaţa românească, cât şi pe pieţele externe. Acest lucru nu poate fi pus pe seama PSD! E vorba de încrederea investitorilor în ACEST guvern, în ceea ce a făcut şi în ceea ce urmează să facă sau să nu facă!
    Ministrul finanţelor, Florin Cîţu, ne spunea cândva că face împrumuturi mari pentru că are credibilitate şi poate obţine dobânzi mai mici. Vedem însă că băncile din România nu mai împrumută Guvernul nici la dobânzi mari! Se gândesc de 10 ori înainte de a-i mai acorda împrumuturi ministrului Vasile Cîţu! Din 10 cereri de împrumut, 3 sunt refuzate de către bănci! Asta rezultă din datele prezentate de Banca Naţională! Iar pe pieţele externe, neîncrederea este şi mai mare! Randamentul la obligaţiunile pe 10 ani a ajuns acum o lună la 6,1%!
    Acumularea în creştere de datorie publică şi de datorie externă, concomitent cu perspectiva unui derapaj major al deficitului bugetar, cu mult peste nivelul datelor estimate în ţările din regiune, a generat deteriorarea percepţiei investitorilor şi a pieţelor financiare faţă de capacitatea României de a-şi onora obligaţiile de plată.
    Acest fapt este dovedit, de exemplu, de evoluţiile cotaţiilor CDS aferente obligaţiunilor emise de România, care continuă trendul ascendent şi se situează la cel mai mare nivel din ultimii 4 ani.
    Agenţiile de rating au comunicat deja o depreciere a perspectivei de rating de ţară a României, de la stabil la negativ, iar asta nu poate fi pusă pe seama Grelei Moşteniri! Ratingul de ţară este o estimare care se referă la viitor, nu la trecut!
    Argumentul experţilor agenţiilor de rating se referă exclusiv la contraperformanţa actualului Guvern! Nesustenabilitatea deficitului bugetar şi creşterea accelerată a datoriei publice sunt motivele pentru care România nu mai prezintă încredere pe pieţele financiare, iar investitorii anticipează o reducere şi mai severă a ratingului de ţară în perioada următoare.

    Cosmetizarea realităţii economice
    În timp ce Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială sau Comisia Europeană ne spun că va fi rău de tot în România, ministrul finanţelor pare a trăi într-un delir fără sfârşit anunţândune că „urmează lucruri fantastice pentru români“! Singurele lucruri „fantastice“ care ne aşteaptă sunt recesiunea, şomajul, inflaţia, falimentul şi sărăcia!
    Cu ochii pe sondaje şi cu gândul la viitoarele alegeri, domnul ministru Cîţu prezintă românilor o realitate mult cosmetizată, cu ruj strident şi farduri groase:
    - Ne spune că deficitul va creşte doar puţintel, de la 3,6% estimat iniţial, la doar 6,7%, în condiţiile în care organismele financiare internaţionale ne spun că va fi cel puţin 9%, iar Consiliul Fiscal estimează că va depăşi 10% din PIB!
    – La rectificarea bugetară, în estimările înfrumuseţate ale ministrului Cîţu, reducerea veniturilor bugetare ar fi de numai 23 de miliarde de lei faţă de bugetul aprobat, în condiţiile în care doar în perioada ianuarie-martie, deci înainte de a intra în stare de urgenţă, veniturile bugetare erau deja mai mici cu 12 miliarde de lei!
    – Guvernul estimează o cădere economică de doar – 1,9%, în timp ce Consiliul Fiscal ne anunţă că va fi – 9%.
    – Tot Consiliul Fiscal ne spune că necesarul de finanţare al României pentru acoperirea găurilor pe care le face ministrul Cîţu în economie va fi de 144 de miliarde de lei, cu peste 50 de miliarde mai mult decât ne spune Ministerul Finanţelor!

    Rând pe rând, Fondul Monetar Internaţional, agenţiile de rating, Comisia Europeană şi analiştii financiari au atras atenţia asupra iluziilor economice pe care le vinde ministrul finanţelor. Estimările acestor instituţii sunt de 4 ori mai pesimiste decât cele vânturate în scop electoral de ministrul Florin Cîţu.
    Dar nici să ne mintă nu reuşeşte prea bine ministrul finanţelor! Se încurcă în minciuni! Azi ne spune una, mâine alta, exact pe dos! Azi ne spune că economia românească îşi va reveni cel mai rapid în Uniunea Europeană, mâine ne spune că sunt probleme cu plata pensiilor şi a salariilor!
    Falimentarea României
    Din păcate, starea economică a României nu este nici pe departe într-o culoare atât de roz pe cât ne-o prezintă domnul ministru. Faţa economiei româneşti de sub fardurile groase întinse de Florin Cîţu este mult mai urâtă decât ni se prezintă.
    În fiecare zi cu Florin Cîţu la Finanţe, România pierde 600 de milioane de euro!
    Avem deja 1 milion de români în şomaj, iar Consiliul Fiscal estimează că până la finalul anului vom ajunge la un 1 milion şi jumătate de şomeri!
    Se şterge cu buretele toată creşterea puterii de cumpărare care s-a realizat în Guvernarea PSD. Pe acest drum al pierzaniei, România va avea în 2020 o cădere de 9%, un deficit bugetar de peste 10% din PIB, aşa cum arată datele Consiliului Fiscal.
    Avem deja cu 20 de miliarde de lei mai puţin la venituri şi cu 12 miliarde de lei în plus la cheltuieli, înainte de a se fi luat măcar o singură măsură de sprijinire a firmelor şi a populaţiei în contextul crizei de coronavirus!
    În luna martie, chiar când începea starea de urgenţă, aveam deja un deficit de 1,7% din PIB, cu o diferenţă între cheltuieli şi venituri de 18 miliarde lei!
    Este cel mai mare derapaj în finanţele publice la luna martie din ultimii 30 de ani. Iată câteva exemple, pentru a se înţelege cât de gravă este situaţia:
    - Martie 2019 - deficit de 0,54% din PIB
    – Martie 2018 - deficit de 0,47% din PIB
    – Martie 2017 - excedent 0,18% din PIB
    – Martie 2016 - excedent 0,4% din PIB
    – Martie 2015 - excedent 0,7% din PIB

    Deficitul bugetar în cele 5 luni de guvernare PNL - noiembrie 2019 - 31 martie 2020 - este de 38 miliarde lei. Este egal cu deficitul pe 11 luni din 2019 si cu 40% mai mare decât deficitul pe tot anul 2018!
    Este dovada clară că România a intrat în criză bugetară încă dinainte de criza coronavirus!
    Ministrul Cîţu şi-a bătut joc de tot efortul din Guvernarea PSD de a reduce ponderea datoriei ca procent din PIB. Faţă de 2016, când datoria era 37,2% din PIB, anul trecut, în octombrie, ajunsesem la 34,6% din PIB. Aveam a 6-a cea mai mică datorie ca pondere în PIB din Uniunea Europeană! În plus, PSD lăsase o rezervă financiară în Trezorerie de 5,2 miliarde euro. Asta e moştenirea pe care a lăsat-o PSD!
    Ministrul Cîţu nu doar că a anulat tot acest efort, dar ne-a dus cu datoria publică într-o stare cu mult mai rea decât a fost vreodată. Agenţiile de rating ne spun că nivelul datoriei României va ajunge în acest an la 43% din PIB.
    Anul trecut, ministrul Cîţu ne spunea că s-a împrumutat pentru a plăti din datoriile statului către mediul de afaceri. Ne-a spus că le-a plătit pe toate, atât TVA-ul care trebuia rambursat, cât şi concediile medicale către firme.
    Dacă toate aceste datorii s-au stins în 2019, pentru ce a mai împrumutat ministrul Cîţu 35 de miliarde de lei în primele 4 luni ale anului? Adică 21 de miliarde lei de pe piaţa internă şi alte 3 miliarde euro de pe piaţa externă?
    Pe ce s-au dus aceşti bani? Că încă nu s-a dat nimic pentru sprijinirea firmelor şi a populaţiei afectate de efectele negative ale pandemiei!
    Într-un dialog cu Consiliul Fiscal, Comisia Europeană a observat că există un gol de finanţare a datoriei publice de 53 de miliarde lei, adică 5,1% din PIB. Este vorba de nevoia de bani pentru a acoperi deficitul bugetar şi rostogolirea datoriei publice scadente în acest an. Comisia Europeană - nu PSD sau alt partid din opoziţie! - ne avertizează asupra imposibilităţii procurării acestor bani, chiar în ipoteza folosirii în întregime a rezervei de 5 miliarde euro din Buffer.
    Mai simplu spus, Comisia Europeană ne avertizează că riscăm să intrăm în incapacitate de plată, adică în FALIMENT! Şi ştim bine ce se întâmplă atunci când un stat ca România intră în incapacitate de plată!
    Ne-o aminteşte tot Comisia Europeană: ne vom confrunta cu „probabilitatea foarte ridicată a apelării la un program de ajustare şi finanţare“.
    Altfel spus, este foarte probabil ca din cauza acestei catastrofe economice, produsă de ministrul Cîţu în primele 6 luni de guvernare, România să fie nevoită să intre sub supravegherea Fondului Monetar Internaţional, a Comisiei Europene şi a Băncii Mondiale.
    Iar românii ştiu bine ce înseamnă acest lucru: austeritate, strânsul curelei şi generaţii de sacrificiu! Asta auzeam tot timpul atunci când România era sub supravegherea Fondului Monetar Internaţional, tot în timpul unei guvernări de dreapta!
    Eşecul IMM Invest
    Există, aşadar, un şir lung de recorduri negative, de derapaje economice şi de indicatori depreciaţi care descriu destul de clar activitatea catastrofală de până acum a ministrului finanţelor Florin Cîţu!
    Picătura care a vărsat paharul şi a determinat depunerea prezentei moţiuni simple se numeşte IMM Invest.
    Pe 17 aprilie 2020, ministrul Cîţu ne anunţa cu surle şi trâmbiţe următorul lucru:
    "Azi, la ora 10,00, am început cel mai amplu program de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii din România, IMM Invest. Printr-un singur click şi completarea unui formular, întreprinderile mici şi mijlocii din România au azi acces la credite garantate pentru investiţii şi capital de lucru garantate cu până la 90%. (...). Intrăm cu acest program în etapa a doua, etapa de repornire a economiei."

    Există, însă, un proverb românesc care se potriveşte foarte bine în acest caz: „La pomul lăudat să nu te duci cu sacul!“
    Ştim bine ce s-a întâmplat! Access Denied! Acesta a fost răspunsul primit de IMM-urile româneşti, care aşteptau de mai bine de o lună măcar o măsură de sprijin din partea Guvernului!
    Marea relansare economică anunţată de Florin Cîţu s-a dovedit un mare fâs!
    Platforma IMM Invest s-a blocat în câteva ore şi aşa a rămas timp de 11 zile. Ceea ce trebuia să fie un mesaj puternic pentru relansarea economiei s-a transformat într-un simbol al neputinţei actualului Guvern PNL.
    În loc să îşi asume bărbăteşte eşecul lamentabil, în loc să trimită Corpul de control al Ministerului Finanţelor Publice pentru a vedea de ce nu merge site-ul, care e compania care l-a creat, cum s-a câştigat licitaţia, Florin Cîţu a făcut singurul lucru la care se pricepe: să dea vina pe oricine altcineva, numai pe el nu! Iniţial au fost hackerii, apoi spionii ruşi şi, desigur, PSD-iştii.
    Delirul cu care ministrul a tot încercat să dea vina pe altcineva a culminat cu momentul în care acesta a acuzat PSD că prin prezenta moţiune încearcă să oprească programul IMM Invest! Însă acuzaţia avea o eroare logică la fel de mare ca ridicolul de care s-a acoperit! Pentru a opri ceva, trebuie ca acel ceva să existe! Nu poţi opri ceea ce nu funcţionează!
    Or, moţiunea simplă a fost determinată tocmai de faptul că aplicaţia nu funcţiona!
    În plus, ministrul a uitat, probabil, că programul IMM Invest a fost legiferat chiar în guvernarea PSD, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările şi completările ulterioare. Deci, contrar acuzaţiei sale, programul există acum datorită PSD. Inclusiv Notificarea Comisiei Europene pentru schema de ajutor de stat a fost transmisă în timpul guvernării PSD!
    Singurul lucru pe care l-a făcut actualul ministru al finanţelor a fost să copieze programul PSD. Dar nici măcar acest lucru nu i-a ieşit bine, pentru că l-a copiat prost!
    În loc să devină un sprijin real pentru IMM-urile lovite de pandemia de coronavirus, programul s-a transformat într-un instrument birocratic, în care regula jocului nu o face statul, ci băncile şi regulile prudenţiale pentru acordarea creditelor.
    Ajutorul mult clamat prin propaganda deşănţată a ministrului s-a transformat în potenţial sprijin doar pentru „12.000-13.000, maximum 15.000 de IMM-uri bancabile“, după spusele aceluiaşi incompetent ministru. Adică doar 2,5% din cele peste 600.000 de IMM-uri care încă mai existau în România!
    Eşecul lansării IMM Invest este edificator pentru întreaga activitate a Ministerului Finanţelor sub conducerea ministrului Florin Vasile Cîţu.
    Nimeni nu a câştigat în această perioadă, cu 3 excepţii:
    • Băncile, care au fost scutite de taxe şi care au primit reglementări ce le sporesc profiturile, corporaţiile din sistemul energetic şi clientela PNL!

    Toate acţiunile pe care le-a întreprins până acum ministrul Cîţu au avut ca efect creşterea dobânzilor în contextul stimulării cererii de bani. Câştigă, desigur, prietenii săi din sectorul bancar, în condiţiile în care toată lumea este în faliment!
    Cu „ochiul“ la alegerile viitoare, ministrul Vasile Cîţu a „strecurat“, în rectificarea pentru pandemie, 1 miliard lei la Ministerul Dezvoltării, sumă care va fi distribuită după criterii electorale către primarii PNL, la fel cum s-a întâmplat şi cu sumele de anul trecut care au forţat creşterea artificială a deficitului bugetar.
    Singura realizare notabilă a ministrului finanţelor este angajarea prietenilor pe principiul P.C.R. - pile, cunoştinţe, relaţii -, pe salarii ofensatoare, pe banii ţării, pe banii cetăţenilor sărăciţi de pandemie.
    După ce şi-a numit prietenul la conducerea FNGCIMM, a relansat o schemă de ajutor de stat care a existat din 2017, IMM Invest, pentru care a acordat un plafon istoric de 3,3 miliarde euro garanţii.
    Dar, surpriză! Aceşti bani nu merg în economie! Banii merg în garanţii de stat la creditele acordate firmelor obligate să apeleze la finanţare în contextul pandemiei.
    Iar ceea ce trebuie să ştie contribuabilii români e că, din contribuţiile lor, prietenii domnului Cîţu primesc bonusuri pentru fiecare garanţie acordată!
    Directorii de bănci primesc şi ei, la rândul lor, bonusuri pentru credite acordate!
    La fel şi preşedintele FNGCIMM primeşte bonusuri pentru garanţii din pix.
    Care este justificarea pentru aceste bonusuri? Care este meritul prietenilor lui Cîţu? Pentru ce sunt premiaţi? Care e „performanţa răsplătită“ în a da şi a garanta credite pe care firmele le vor oricum, în condiţiile vitrege provocate de actuala pandemie?
    Prietenii domnului Cîţu au câştig asigurat! Cei care pierd sunt statul şi antreprenorii!
    Dacă un credit devine neperformant, Cîţu plăteşte imediat băncilor contravaloarea creditului din banii bugetului de stat! Abia ulterior statul va încerca să îi recupereze de la agentul economic, dacă va mai rămâne ceva de recuperat! Iar prin această acţiune, statul va băga antreprenorul în faliment.
    Când se afla pe băncile din opoziţie, ministrul cerea cu insistenţă aplicarea legislaţiei privind guvernanţa corporativă, o lege de care a uitat cu totul când a ajuns la guvernare şi a dat drumul angajărilor pe pile. Fără concursuri, fără planuri de management, doar pe prietenie şi pe clientelă, pe salarii mai mari decât 100 de pensii minime! Iar calitatea managementului s-a văzut cu uşurinţă în eşecul lansării IMM Invest!
    Programul IMM Invest propus de PSD în 2017 avea exceptate de la garanţiile guvernamentale câteva domenii de activitate economică: intermedierile financiare şi asigurările, tranzacţiile imobiliare. Ministrul Florin Cîţu a introdus aceste domenii printre cele eligibile, iar printre firmele care au depus cereri de finanţare au apărut şi IFN-uri. E moral? E legal? Oare se va autosesiza cineva?
    Din păcate pentru antreprenorii oneşti din România, măsurile de sprijin promise de Guvernul PNL vin prea târziu, sunt prea puţine şi greu spre imposibil de accesat.
    Fiecare paragraf din această moţiune simplă ar justifica suficient o demisie din partea ministrului Florin Vasile Cîţu.
    Fiecare alineat din această moţiune arată câte o eroare de management făcută de acest ministru care falimentează România.
    Pentru economia României, ministrul Cîţu s-a dovedit mult mai nociv decât orice pandemie!
    Amanetarea finanţelor ţării trebuie să înceteze!
    România trebuie salvată de virusul Vasile Cîţu!
    Ministrul Cîţu trebuie să plece!
    Această moţiune simplă a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 13 mai 2020, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 13 mai 2020.
    Nr. 1 MS.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016