Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MOŢIUNEA DE CENZURĂ nr. 2MC din 21 iunie 2017  „România nu poate fi confiscată! Apărăm democraţia şi votul românilor!“    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MOŢIUNEA DE CENZURĂ nr. 2MC din 21 iunie 2017 „România nu poate fi confiscată! Apărăm democraţia şi votul românilor!“

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 466 din 21 iunie 2017

    "Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum. Niciun grup şi nicio persoană nu poate exercita suveranitatea în nume propriu.
    Candidatul pentru funcţia de prim-ministru va cere, în termen de 10 zile de la desemnare, votul de încredere al Parlamentului asupra programului şi a întregii liste a Guvernului. Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.
    Guvernul este demis la data retragerii de către Parlament a încrederii acordate."
    (Constituţia României)
    Parlamentul României a acordat încredere programului şi celor 27 de membri ai Guvernului la 4 ianuarie 2017, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor aleşi în urma scrutinului din 11 decembrie 2016. Funcţionarea democratică a statului român depinde, în mod esenţial, de respectarea principiilor constituţionale ale autorităţii de stat, de domnia legii şi de exercitarea cu bună-credinţă şi responsabilitate a funcţiei publice. Coaliţia formată din Partidul Social Democrat (PSD) şi Partidul Alianţa Liberalilor şi Democraţilor (ALDE), cu sprijinul Uniunii Democrate Maghiare din România şi al Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale, şi-a asumat răspunderea guvernării României pentru următorii patru ani, respectând promisiunile electorale şi votul liber exprimat de cetăţenii români. Programul de guvernare aprobat de Parlament a statuat măsuri concrete, legislative şi administrative, economice şi sociale, precum şi termene de punere în aplicare a acestora, esenţiale pentru a atinge obiectivele strategice de dezvoltare a României, de creştere a veniturilor populaţiei, de aşezare pe baze corecte şi temeinice a aparatului administrativ central şi local, de funcţionare coerentă şi constructivă a instituţiilor publice. Responsabilitatea asumată a guvernării a impus evaluarea periodică a respectării angajamentelor, analiza funcţionării echipei învestite cu încrederea politică a Parlamentului, precum şi angajarea corecţiilor necesare în cazul unor disfuncţionalităţi, al unor întârzieri sau al unor performanţe guvernamentale nesatisfăcătoare.
    La 5 luni de la instalarea Guvernului condus de domnul Sorin Grindeanu, partidele coaliţiei majoritare, în cadrul forurilor statutare de conducere, au analizat, au dezbătut şi au evaluat stadiul îndeplinirii măsurilor programate pentru perioada de referinţă scursă de la învestirea Guvernului şi au decis retragerea sprijinului politic acordat prim-ministrului Sorin Grindeanu şi echipei guvernamentale. În urma deciziei de retragere a sprijinului politic, 25 din cei 27 de membri ai Guvernului şi-au prezentat demisiile din funcţii, înţelegând corect responsabilitatea politică ce le revine în cadrul unei democraţii constituţionale.
    Dovedind dispreţ faţă de regulile democratice ale funcţionării instituţiilor statului, imaturitate şi iresponsabilitate politică, prim-ministrul şi unul dintre miniştri, în loc să respecte votul de învestitură şi încrederea acordată de Parlament, au înţeles că guvernarea se poate exercita şi în nume personal, că dispoziţiile constituţionale şi legale sunt facultative şi că pot sfida votul acordat de cetăţeni şi democraţia. Doi din cei 27 de membri ai Guvernului, trecuţi voluntar sub comanda unui deputat/înalt funcţionar public, îşi împart posturi ministeriale şi lansează atacuri ridicole în toate direcţiile, oferind o nedorită şi halucinantă caricaturizare a actului de guvernare. „Guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu nu reuşeşte altceva decât să demonstreze că există politicieni care şi-au pierdut iremediabil busola bunului-simţ, onoarea şi demnitatea, confirmând, o dată în plus, justeţea deciziilor de retragere a sprijinului politic luate de conducerile PSD şi ALDE.
    Întrebări de bun-simţ elementar sunt rostite astăzi de orice cetăţean onest, de orice persoană de bună-credinţă din România:
    - Este „guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu Guvernul legitim învestit de Parlamentul României în 4 ianuarie 2017?
    – Poate „guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu să pună în aplicare programul de guvernare aprobat de Parlament la 4 ianuarie 2017?
    – Există susţinere în Parlamentul României pentru „guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu?
    – Este constituţional „guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu?
    – Reprezintă „guvernul“ Ponta-Grindeanu-Jianu votul exprimat de cetăţenii români la alegerile din 11 decembrie 2016?

    Evident, răspunsul pentru toate aceste întrebări legitime este NU!
    Aceasta nu este o moţiune de cenzură împotrivă unui guvern PSD+ALDE. Este un act de responsabilitate politică pe care trebuie să îl facă Parlamentul României pentru a prezerva constituţionalitatea funcţionării democratice a statului, respectarea legii şi a votului cetăţenilor României.
    Pentru orice om onest, politician sau nu, retragerea încrederii însemnă încetarea mandatului primit, respectarea regulilor specifice şi asumarea consecinţelor. Demisia domnului Sorin Grindeanu din funcţia de prim-ministru era gestul firesc şi responsabil al oricărui politician demn şi matur politic. Criza politică putea fi evitată şi se putea proceda de îndată la formarea noii echipe guvernamentale. Până la votul de încredere pentru noul Guvern, echipa domnului Grindeanu ar fi exercitat actele guvernamentale de administrare a treburilor publice, în deplina respectare a Constituţiei României, a legilor şi a principiilor democratice ale unui stat de drept.
    Şi domnul Grindeanu, şi domnul Jianu au jurat, la numirea ca membri ai Guvernului, să respecte Constituţia şi legile ţării şi să apere democraţia. Sub comanda unui deputat/înalt funcţionar public au ales să îşi încalce acest jurământ, să exercite suveranitatea naţională în numele unui grup ocult şi ilegitim, să prezinte opiniei publice din ţară şi din afară imaginea unor politicieni imaturi şi iresponsabili care cred că pot confisca Guvernul României. În faţa unei asemenea absurdităţi, remediul constituţional îl reprezintă moţiunea de cenzură. Un act de
    responsabilitate politică împotriva unui pseudoguvern care nu aparţine cetăţenilor, nu aparţine coaliţiei PSD+ALDE, care nu are sprijinul UDMR ori al minorităţilor naţionale şi care nu poate reprezenta o autoritate legitimă în stat.
    Parlamentul are obligaţia de a interveni cu maximă celeritate, cu fermitate şi intransigenţă pentru apărarea valorilor democratice, a funcţionării constituţionale a statului şi pentru asigurarea exercitării responsabile a autorităţii publice. Aprobarea acestei moţiuni de cenzură restabileşte ordinea de drept şi deschide calea procedurilor pentru instalarea unui Guvern legitim care să respecte votul cetăţenilor ţării şi care să pună în aplicare angajamentele asumate.
    Pentru toate aceste motive, Coaliţia de guvernare PSD+ALDE a optat să utilizeze mijloacele legale şi constituţionale pe care le are la dispoziţie pentru a pune capăt acestei situaţii critice, fără precedent, create de premierul nimănui.
    Partidele care compun majoritatea parlamentară au datoria de a interveni rapid pentru restabilirea ordinii constituţionale şi pentru a pune în funcţiune cât mai rapid un guvern capabil să recupereze întârzierile provocate de actualul prim-ministru.
    Votarea acestei moţiuni este un act de responsabilitate şi reprezintă singura opţiune viabilă pentru a pune povara guvernării în sarcina unei persoane care să aibă şi competenţa, responsabilitatea şi puterea de muncă necesare pentru a recupera cât mai grabnic întârzierile şi a reintra în parcursul ambiţios, dar corect, al acestui adevărat proiect de ţară.
    Această moţiune de cenzură a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din data de 21 iunie 2017, în condiţiile art. 67, art. 110 alin. (2) şi art. 113 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    LIVIU DRAGNEA
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 21 iunie 2017.
    Nr. 2MC.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016