Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 3MS din 14 iulie 2020  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 3MS din 14 iulie 2020 "Guvernul PNL după Grindă se cunoaşte!"

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 618 din 14 iulie 2020
    În temeiul art. 112 alin. (2) din Constituţia României, republicată,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta moţiune simplă.
    Dificultăţile ministrului Ion Ştefan de a silabisi PNDL, explicaţiile sale mucalite despre grinda greşită din propria casă sau constatarea că angajaţii din instituţia pe care o conduce sunt oameni născuţi, cu mâini, ochi, picioare şi CNP ar putea intra pe lista scurtă a celor mai mari ridicole exprimări în spaţiul public din ultimii 30 de ani.
    Dacă marele dramaturg Ion Luca Caragiale ar fi trăit în zilele noastre, cu certitudine ar fi găsit în ministrul „Grindă“ o sursă inepuizabilă de inspiraţie pentru comediile sale în care a surprins atât de bine viciile, neputinţele, orgoliile şi aroganţa clasei politice din România.
    Dar ridicolul poate fi apreciat doar până la un punct. Atunci când realizăm că protagonistul acestor manifestări publice gestionează unul dintre cele mai mari bugete ale Guvernului şi că de acest personaj caragialesc depinde în mod direct dezvoltarea comunităţilor locale din România, atunci lucrurile nu mai sunt deloc amuzante şi trec din registrul comediei în cel al tragediei.
    Ministrul Ion Ştefan reprezintă „Grinda“ în care sunt crestate adânc cele mai distinctive trăsături ale Guvernării PNL: opulenţă, incompetenţă, nepotism şi multă aroganţă! Din acest punct de vedere, s-ar putea spune că ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei întruchipează perfect prototipul politrucului PNL parvenit într-o funcţie de conducere a statului: familiar cu interlopii, mentalitate de vătaf, cu un discurs public împiedicat, dar arogant, cu controverse în declaraţiile de avere, dar cu o listă lungă de veri, verişoare, fini, nepoţi şi cumetri gata să fie înşurubaţi în funcţiile publice de la centru sau din administraţia publică locală!
    Prezenta moţiune simplă are drept scop evidenţierea celor mai importate aspecte negative care au marcat mandatul ministrului Ion Ştefan şi care constituie deja motive foarte puternice pentru demiterea sau demisia acestuia de la conducerea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei.

    Fals în declaraţii publice
    Ministrul Ion Ştefan şi-a început mandatul cu un fals, de la care i se trage şi binecunoscuta poreclă de „Ministrul Grindă“ - în mod ironic ministrul a devenit mai cunoscut după porecla sa, decât după numele său real.
    În cazul domnului „Grindă“ este vorba de un fals clar în acte publice, neanchetat încă de instituţiile abilitate, din motive greu de înţeles. Chiar în acest moment, pe site-ul Camerei Deputaţilor, la pagina deputatului Ion Ştefan pot fi consultate două declaraţii de avere cu un conţinut contradictoriu, dar care poartă aceeaşi semnătură a domnului ministru. Două declaraţii, în care acesta declară, pentru acelaşi imobil din municipiul Focşani, o suprafaţă diferită: 910 metri pătraţi în declaraţia din iunie 2019 şi 524 metri pătraţi în declaraţia din noiembrie 2019.
    Este un fals încă nelămurit prin declaraţiile publice ale ministrului. Ne-a spus despre constructorul care i-a greşit o grindă şi care a transformat astfel mansarda în etaj. A recunoscut public şi faptul că nu a făcut recepţia casei şi că, din acest motiv, a plătit la Primărie o taxă de 10 ori mai mică, timp de vreo 10 ani. Ne-a mai spus că-i pare rău că a greşit şi că va face recepţia oficială a controversatei locuinţe. Dar nu a dat nicio explicaţie care să lămurească diferenţa uriaşă dintre cele două declaraţii. Cum e posibil ca, în doar 5 luni, suprafaţa unei case să scadă cu aproape 400 mp? Nu ştim răspunsul! Dar ceea ce ştim sigur e că una dintre cele două declaraţii este falsă! Un fals pentru care nu s-a stabilit nicio sancţiune, nicio răspundere, civilă sau penală. Iar orice om obişnuit îşi pune o întrebare legitimă despre rostul acestor declaraţii de avere, dacă astfel de falsuri grosolane nu sunt sancţionate, iar protagoniştii lor continuă să se bucure nestingheriţi, pe banii statului, de beneficiile funcţiilor publice.

    Descurajarea luptei anticorupţie
    Problemele de integritate ale ministrului nu se manifestă doar în declaraţiile sale de avere. Ele sunt ridicate la rangul de politică de stat, după cum se poate vedea în viziunea ministrului de reorganizare a Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei.
    Exemplul său este definitoriu pentru demagogia PNL, care pe băncile din opoziţie se manifesta ca un mare apărător al integrităţii în funcţiile publice şi un susţinător fervent al luptei anticorupţie. Asta a fost în opoziţie. După cele 7 luni de guvernare am aflat cu toţii că este o mare diferenţă între ceea ce spune PNL şi ceea ce face PNL. Tot discursul anticorupţie se dovedeşte a fi pură demagogie. În loc să întărească lupta anticorupţie, Guvernul PNL o diminuează la maximul posibil, iar acest lucru se vede cu ochiul liber în deciziile ministrului Dezvoltării.
    În schema de reorganizare a MLPDA, acesta a redus Direcţia de integritate şi anticorupţie a ministerului la un rol minuscul. De la o direcţie cu zeci de angajaţi responsabili cu implementarea Strategiei naţionale anticorupţie, atât în cadrul instituţiei, cât şi la nivelul întregii administraţii publice din România, structura de anticorupţie a MLPDA s-a transformat într-un firav compartiment cu una sau două persoane angajate! Astfel cei responsabili cu integritatea şi anticorupţia au devenit doar nişte umili subordonaţi ai şefilor numiţi politic de ministrul Ion Ştefan.
    Tocmai în acest sector, unde se derulează peste 15.000 de proiecte de lucrări publice, finanţate din bani publici, româneşti sau europeni, PNL şi ministrul „Grindă“ au găsit de cuviinţă să reducă la minim personalul şi resursele anticorupţie. Este o abordare diametral opusă faţă de discursul public al PNL.

    Disponibilizări ilegale, pentru rudele şi amicii miniştrilor
    Nu este însă vorba doar de o neglijenţă. Este mai mult decât atât. Reducerea structurii de integritate are în spate o motivaţie premeditată legată de deciziile controversate luate de domnul Ion Ştefan. O structură puternică de integritate ar fi fost, de bună seamă, în totală opoziţie cu numirile de rude şi apropiaţi în funcţiile ministeriale. O structură puternică de integritate în cadrul ministerului ar fi reprezentat probabil un obstacol în disponibilizările ilegale întreprinse de ministru, pentru a face loc altor rude, amici şi politruci ai ministrului Ştefan.
    Sunt nu mai puţin de 26 de rude, rubedenii, cunoştinţe, pile şi relaţii ale ministrului „Grindă“ care au fost puse în funcţii şi sinecuri pe banii de la stat. Verişori, fini, cumetri, consilieri personali, foşti chelneri sau manichiuriste şi un întreg pomelnic de politruci din cercul de încredere al ministrului „Grindă“ au împânzit cu toţii structurile Ministerului Dezvoltării şi ale administraţiei publice centrale şi locale. În paralel cu implantarea în funcţii publice a cumetrilor şi pilelor sale, ministrul Ion Ştefan a declanşat o adevărată epurare politică în ministerul pe care îl conduce!
    Redimensionarea structurii de personal a unui minister este, desigur, o decizie politică, iar ministrul are toată libertatea să restructureze instituţia în acord cu propria viziune politică. Există însă o singură condiţie: respectarea legii! Restructurarea trebuie
    să se facă în acord cu procedurile legale şi trebuie să aibă o motivare clară şi criterii obiective bine definite pentru deciziile de disponibilizare.
    Hotărârea de Guvern promovată de domnul ministru Ion Ştefan nu a respectat niciunul dintre aceste obiective. Actul normativ a fost adoptat fără avizul Consiliului Legislativ - acest aviz a fost emis ulterior adoptării, exact ca în cazul ordonanţelor de urgenţă adoptate de Guvernul Orban în „Noaptea ordonanţelor“ şi care tocmai din acest motiv au fost declarate neconstituţionale de către CCR. Disponibilizările făcute de ministrul „Grindă“ nu încalcă doar Constituţia şi legile care erau în vigoare în momentul venirii sale la conducerea ministerului. Încalcă inclusiv decretul preşedintelui Iohannis şi alte decizii luate în timpul pandemiei chiar de guvernul din care face parte domnul ministru Ion Ştefan. Epurarea politică pe care acesta o face în minister, pentru a-şi instala rudele şi apropiaţii, este contrară art. 20 din Legea stării de alertă care prevede că „valabilitatea contractelor colective de muncă şi a acordurilor colective de muncă se prelungeşte pe durata stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia“. Altfel spus, domnul ministru a dispus declanşarea procedurilor de concedieri colective nesocotind prevederile legale care au stat la baza instituirii stării de urgenţă şi a stării de alertă.
    Caracterul nelegal al acestor disponibilizări apare la tot pasul în aproape toate procedurile desfăşurate. Nu există criterii obiective pentru stabilirea angajaţilor disponibilizaţi, nu se respectă termenele legale de preaviz şi de concurs, se încalcă numeroase legi şi decizii ale Curţii Constituţionale şi, în general, totul este o făcătură abuzivă menită a face loc pentru angajarea rudelor şi amicilor ministrului. Ilegalităţile comise în această procedură sunt atât de multe - este o certitudine că Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei va pierde procesul intentat deja de salariaţii disponibilizaţi ilegal.
    Întrebarea care rămâne şi care îi priveşte în mod direct pe cetăţenii români care contribuie cu taxe şi impozite este: cine şi din ce bani va achita prejudiciul produs de ministrul „Grindă“, atunci când angajaţii vor câştiga procesele în instanţă? Cum va răspunde ministrul „Grindă“, când din bani publici Guvernul va fi obligat de instanţă să plătească retroactiv drepturile acestor salariaţi? Cine va rezolva toate problemele ce vor apărea când aceşti angajaţi disponibilizaţi ilegal vor trebui reîncadraţi şi vom ajunge din nou să avem două sau trei persoane pe acelaşi post cum s-a mai întâmplat în alte Guvernări ale PNL?
    De altfel, se pare că a devenit o practică obişnuită a PNL ca atunci când vine la guvernare să disponibilizeze în mod ilegal angajaţi din sistemul public pentru a face loc clientelei politice.
    În mod ironic, în raportul de activitate al ministrului Ion Ştefan, aceste sute de angajaţi disponibilizaţi sunt numiţi „profesioniştii instituţiei, care şi-au dat seama de ritmul său de lucru şi de cerinţele sale“. Dacă cei disponibilizaţi erau „profesioniştii instituţiei“, de ce au fost daţi afară şi cât de profesionişti vor fi cei care vor veni în locul lor, având în vedere că specificul activităţii ministerului presupune o specializare care se dobândeşte în ani de activitate.

    Toate „realizările“ ministrului poartă marca Guvernării PSD
    În fapt, ministrul „Grindă“ nu a fost interesat niciun moment să valorifice experienţa celor pe care i-a disponibilizat. În tot mandatul său de 7 luni nu a fost în stare să deschidă niciun nou şantier, nu a fost în stare să demareze niciun proiect nou.
    Toate realizările cu care se laudă în rapoartele de activitate poartă marca Guvernării PSD.
    • Se laudă cu „începerea de reabilitare la Cazinoul din Constanţa“, în condiţiile în care toate etapele de contractare şi finanţare fuseseră parcurse în Guvernarea PSD.
    • Se laudă cu „reînnoirea“ garanţiilor şi graficului de lucrări pentru stadioanele bucureştene ce vor fi incluse în Campionatul European de Fotbal, în condiţiile în care aceste lucrări au fost demarate în Guvernarea PSD.
    • Se mai laudă domnul ministru cu finanţarea proiectelor din Programul Naţional de Dezvoltare Locală, un program creat şi implementat cu succes de PSD şi care a fost mult timp una dintre ţintele predilecte ale atacurilor PNL. Iar în pofida avertizărilor PSD, ministrul a subdimensionat bugetul PNDL pentru care a alocat iniţial doar 2,5 miliarde lei, deşi necesarul pentru 2020 era de 8 miliarde lei, fiind nevoit să-l suplimenteze la prima rectificare a bugetului de stat.
    • Tot aşa se laudă ministrul „Grindă“ cu „semnarea contractelor de finanţare din Programul operaţional regional, pentru proiecte însumând peste 1 miliard lei“. Aceasta este marea realizare, în condiţiile în care, în Guvernarea PSD, gradul de contractare în POR depăşise deja 100%, cu contracte semnate în valoare de 45 miliarde lei. Ministrul „Grindă“ nu are niciun merit pentru această aşa-zisă „realizare“. Este munca profesioniştilor pe care îi dă acum afară pentru a face loc neamurilor sale.
    • S-a mai lăudat domnul ministru cu „SEMNAREA contractelor pentru cele 3 spitale regionale, de la Iaşi, Cluj-Napoca şi Craiova“.
    Într-adevăr! Fix atât a făcut ministrul „Grindă“: a semnat! Dar a semnat o documentaţie complexă la care s-a lucrat mult înainte ca domnul Ion Ştefan să devină ministrul dezvoltării. Iar ceea ce omite să menţioneze domnul ministru în rapoartele sale este durata pe care a stabilit-o pentru a realiza aceste spitale regionale: 107 luni pentru Spitalul Regional de la Cluj-Napoca, 104 luni pentru cel de la Craiova şi 106 luni pentru cel de la Iaşi. Altfel spus, marea „realizare“ a ministrului e că, în cel mai bun caz, dacă cei care vor construi spitalele nu vor greşi nicio grindă, ele vor fi gata după aproape 9 ani, adică cu mult după ce domnul „Grindă“ nu va mai fi ministru!
    Există totuşi o „mare realizare“ care i se poate atribui exclusiv actualului ministru: este vorba de „unda verde“ pe care acesta a dat-o pentru asfaltarea drumului forestier „Câmpina-Săcele“ propus de Guvernul PNL, ca alternativă, în locul autostrăzii Comarnic-Braşov, pe care tot ei au oprit-o exact în momentul în care trebuiau să înceapă lucrările contractate în baza parteneriatului public-privat angajat în Guvernarea PSD!
    Iar domnul ministru mai invocă în rapoartele sale o altă „măreaţă realizare“, respectiv „mutarea şedinţelor consiliilor locale în mediul online, pentru respectarea restricţiilor impuse prin starea de urgenţă“ - dacă şi în această privinţă domnul ministru îşi arogă acest merit al „mutării şedinţelor în online“, asta spune totul despre propria sa competenţă.
    Există totuşi un aspect care îl distinge pe domnul ministru „Grindă“ de toţi ceilalţi membri ai Cabinetului Orban. Este singurul ministru dat în judecată inclusiv de funcţionarii de la compartimentul de contencios-administrativ, alături de alţi zeci de profesionişti pe care i-a umilit prin modul ilegal în care i-a lăsat pe drumuri.
    În rest, cea mai notabilă realizare a ministrului este cohorta de rude, rubedenii, neamuri şi politruci pe care a reuşit să o implanteze, pe funcţii călduţe, bine remunerate, din administraţia publică centrală şi locală.
    Doar pentru această aşa-zisă realizare, domnul ministru Ion Ştefan ar trebui să-şi dea undă verde pentru a pleca cu totul din funcţia guvernamentală, înainte de a compromite cu totul noţiunea de ministru.
    Această moţiune simplă a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 14 iulie 2020, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 14 iulie 2020.
    Nr. 3MS.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016