Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 2 MS din 27 mai 2020  la adresa ministrului educaţiei şi cercetării Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MOŢIUNE SIMPLĂ nr. 2 MS din 27 mai 2020 la adresa ministrului educaţiei şi cercetării "Pas cu Pas am ajuns în colaps educaţional - PNL a creat România NeEducată"

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 451 din 28 mai 2020
    În temeiul art. 112 alin. (2) din Constituţia României, republicată,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta moţiune simplă.
    Domnule Preşedinte,
    Stimaţi colegi deputaţi,
    Doamnă ministru Monica-Cristina Anisie,
    Această moţiune este o mică parte a răspunsului nostru la nepăsarea şi incompetenţa dovedite pas cu pas de ministrul educaţiei şi cercetării de la preluarea mandatului, culminând cu perioada coronacrizei. Este o mică parte a învăţământului preuniversitar. Nu vrem să detaliem incompetenţa de care ministrul educaţiei a dat dovadă în ceea ce priveşte învăţământul universitar sau cercetarea. Nici măcar o dată, în ultimii 30 de ani, românii nu au trăit asemenea momente de haos în educaţie. Lipsa de viziune şi de strategie a făcut ca toţi cei din sistem - preşcolari, elevi, studenţi, părinţi, bunici şi personal din învăţământ - să trăiască luni de zile în panică şi nesiguranţă. Astăzi, aici, trebuie să punem capăt acestei crize. Ne bazăm pe demisia doamnei ministru dacă această moţiune trece.
    Stimaţi colegi,
    Prin Decretul prezidenţial din 16.03.2020 prin care s-a instituit starea de urgenţă la nivel naţional, precum şi prin Hotărârea nr. 6 din 9.03.2020 a CNSSU s-a stabilit că sunt suspendate cursurile în toate unităţile de învăţământ, ceea ce înseamnă că atât elevii, cât şi profesorii nu vin la şcoală.
    În acest context era normal ca decidenţii de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării să vină cu un set de proceduri care să reglementeze situaţia cadrelor didactice de predare, a personalului didactic auxiliar, a directorilor, a inspectorilor şcolari şi a personalului nedidactic. Doamna ministru a preferat să se spele pe mâini - nu că nu ar fi indicat în această perioadă - şi a pasat mingea în curtea unităţilor de învăţământ, unde consiliile de administraţie ar fi trebuit să decidă. Era o situaţie de urgenţă decretată la nivel naţional şi regulile trebuiau să fie unitare, nu diferite de la o şcoală la alta.
    Din 11 martie 2020, în fiecare săptămână au venit informaţii care se contraziceau (exemplu: la început de aprilie „se vor amâna examenele în iulie“, iar la sfârşit de aprilie „se va respecta calendarul iniţial“). Circul şi haosul cu „învăţământul on-line“ continuă şi îl resimt cu toţii (elevi, părinţi, profesori). Doamna Anisie trăieşte în „bula ei de la partid“ şi pe zi ce trece, pas cu pas, creează şi mai mare haos în sistemul de învăţământ. Părinţii elevilor din clasele terminale sunt oripilaţi de ideile vehiculate cu atâta lejeritate de doamna Anisie.
    Doamnă ministru,
    Sunteţi ministrul educaţiei care a procedat la cea mai mare reducere a numărului de posturi din sistemul de învăţământ preuniversitar! Aţi încercat să prezentaţi trunchiat situaţia, dar prin Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 aţi redus numărul de posturi din învăţământul preuniversitar de la 288.770 lăsat de guvernarea PSD la 285.306. Astfel aţi redus 3.464 de posturi. De ce vă este frică să recunoaşteţi acest lucru şi căutaţi ţapi ispăşitori pentru gafele comise?
    Vrând să ne arătaţi „competenţa“ domniei voastre, aţi prezentat Guvernului planul de şcolarizare pentru 2020-2021, plan care se dovedeşte a fi un mare copy-paste după planul de şcolarizare făcut anul trecut de conducerea PSD a ministerului. Nu ar fi nicio problemă, mai bine să recunoşti că nu te pricepi decât să dai greş, doar că, anul trecut, în calitate de coordonator al comisiei de Educaţie pentru învăţământ preuniversitar din PNL, aţi criticat aspru acest plan de şcolarizare şi l-aţi interpelat pe ministrul educaţiei de atunci: „Aveţi realizat un studiu care să stea la baza fundamentării alocării în acest mod a cifrei de şcolarizare?“
    Bineînţeles că cifra de şcolarizare propusă acum de minister pentru anul viitor şcolar pentru locurile de clasa a IX-a de la liceu nu are niciun studiu şi nu este explicată nicidecum în nota de fundamentare a proiectului aflat în dezbatere publică. Dar acum nu se pune!
    Stimaţi colegi,
    În ultimele două luni am văzut cu toţii ce înseamnă ca un politruc neprofesionist să conducă învăţământul românesc. Situaţia de criză ar fi trebuit să evidenţieze abilităţile de leadership şi competenţele de manager ale ministrului educaţiei. În schimb, am văzut bâlbâieli, răzgândeli neargumentate, declaraţii contradictorii ale tuturor reprezentanţilor guvernamentali, lipsă de înţelegere a riscurilor sistemului şi completă lipsă de viziune.
    Doamnă ministru,
    Aţi promis că veţi face din educaţie o prioritate, dar aţi subfinanţat-o şi aţi vulnerabilizat deopotrivă actul didactic, corpul profesoral şi, mai ales, pe elevi.
    Astfel, cred că suntem cu toţii de acord că, în această perioadă:
    Nu au fost comunicate în timp util scenariile şi măsurile avute în vedere de minister, în contextul pandemiei de coronavirus.
    Nu au fost comunicate nici măcar acum variantele de metodologii pentru examenele din anii terminali.
    Nu au fost comunicate în timp util procedurile pentru concursurile de titularizare şi definitivat.
    Nu au fost comunicate graficul şi modalitatea în care se vor da probele de aptitudini pentru admiterea în unităţile de învăţământ vocaţional.
    Nu au fost comunicate posibile scenarii pentru încheierea anului şcolar.
    Nu a fost elaborată o procedură de lucru la domiciliu pentru cadrele didactice, pentru personalul didactic auxiliar, pentru directori, inspectori şcolari şi pentru personalul nedidactic.
    Nu a fost implementat şi actualizat programul Euro 200, astfel încât toţi elevii să aibă la dispoziţie un computer, laptop sau tabletă pentru continuarea studiilor.
    Nu a existat niciun fel de coerenţă cu privire la stabilirea unui calendar pentru începutul de an şcolar, nici pentru grădiniţe şi nici pentru şcoli.

    Doamnă ministru,
    În ciuda prevederilor constituţionale, învăţământul nu este gratuit în România. Ne-a dovedit-o această criză, perioadă în care pentru jumătate dintre elevi nu a fost asigurat dreptul la educaţie. Cauza evidentă este lipsa infrastructurii, în contextul în care bugetul alocat pentru educaţie şi cercetare în 2020 este de 3,4% din PIB, iar implementarea programului care trebuia să asigure accesul la tehnologie tuturor elevilor a rămas în aer. Şi nu putem să nu ne exprimăm, încă o dată, indignarea, când ne amintim că tocmai dumneavoastră aţi declarat, la preluarea mandatului, că n-am avea ce face cu un buget de 6% din PIB pentru educaţie. Înţelegeţi acum de ce avem nevoie de acei bani pentru educaţie? Ca să vă fie mai clar, vă spunem noi ce am fi putut face cu cei 6% pe care nu-i aveţi pentru că nu i-aţi cerut. Am putea să dăm şansa la o viaţă decentă fiecărui copil, să reducem rata abandonului şcolar, să nu mai avem şcoli cu grupul sanitar în curte şi fără apă curentă. Am putea să informatizăm întreg procesul de învăţământ, astfel încât, indiferent ce criză ne loveşte, profesorii şi elevii să rămână ancoraţi în misiunea lor de a da României generaţii mai educate, mai sănătoase. Şi putem continua, dar după demisia dumneavoastră.
    Dragi colegi,
    Dacă ar fi să facem un top al celor mai dezastruoase şi incoerente declaraţii legate de gestionarea crizei COVID-19, cu siguranţă doamna ministru Monica Anisie ar ocupa un loc fruntaş. Şi trebuie să recunoaştem că în Guvernul Orban este o competiţie strânsă pentru cea mai neinspirată declaraţie. Pentru podium „se bat“ vreo 10 miniştri împreună cu premierul şi vicepremierul.
    De fapt, comunicarea la nivel guvernamental a fost dezastruoasă. Am auzit declaraţii asupra cărora s-a revenit la nesfârşit, OUG-uri publicate în Monitorul Oficial la câteva zile după ce erau anunţate măsurile în conferinţă de presă, lucru care a dus la confuzie şi derută. Hotărâri de Guvern înainte de legi aprobate. Să ne amintim şi declaraţiile vicepremierului Raluca Turcan, care s-a hazardat să anunţe că este posibilă repetarea anului şcolar în curs. Replica ministrului educaţiei a venit abia câteva ore mai târziu, când a negat existenţa unei variante de lucru care să vizeze îngheţarea anului şcolar sau amânarea examenelor de evaluare naţională şi bacalaureat cu un an.
    Incapacitatea evaluării situaţiei a făcut ca, la începutul lunii martie, în ciuda faptului că întreaga lume îşi închidea porţile, ministrul educaţiei să afirme că nu se justifică suspendarea cursurilor şcolare. O zi mai târziu, ca urmare a presiunilor politice, ministrul a decis să ia măsuri de prevenţie, în sensul evitării răspândirii coronavirusului. Aici însă vă înţelegem, doamnă ministru. Nu purtaţi singură această vină, pentru că şi prim-ministrul Orban s-a lăsat convins destul de greu de necesitatea acestei măsuri. Aşa că, de dragul corectitudinii, responsabilitatea amânării acestei decizii trebuie partajată şi cu şeful dumneavoastră. Dar e posibil ca dânsul să vă ofere prioritate la demisie.
    Totuşi în data de 21 aprilie 2020, după un somn profund, doamna ministru emite un ordin de ministru ilegal cu multiple implicaţii la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar. Este vorba de Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.135. Acesta are în anexă o minunată instrucţiune care pune pe jar întregul sistem de învăţământ preuniversitar. Textul acestei instrucţiuni încalcă flagrant prevederile Legii educaţiei naţionale privind notarea elevilor. Evaluarea elevilor va deveni un fel de „negociere“ cu elevul sau părintele dacă va fi notat sau nu. Legea educaţiei îl obligă pe profesor să respecte standardele de notare. S-a gândit cineva că această metodă de negociere poate influenţa negativ elevul şi umileşte profesorul?
    Minunata instrucţiune despre care se face vorbire mai sus nu vine decât să oblige. Dincolo de repetitivitatea cuvântului „obligaţi“, ministerul îi forţează pe părinţi să asigure copiilor tehnologia necesară pentru surogatele inepte, fără vreun rezultat pedagogic viabil, numite „platforme on-line“.
    Stimaţi colegi,
    În prezent, învăţământul din România se desfăşoară on-line pentru jumătate dintre elevi, sub coordonarea unui ministru al educaţiei care nu a ieşit din birou. Singurele vizite memorabile ale acestuia sunt cele organizate flagrant, cu televiziunile în spate, umilind şi speriind profesori din mediul rural şi, paradoxal, încălcând Legea educaţiei naţionale. N-am văzut-o pe doamna ministru să ţină legătura cu fiecare judeţ pentru a se asigura că părinţii, tutorii sau susţinătorii legali au cele necesare pentru a respecta un ordin de ministru aberant, prin care responsabilitatea este pasată în cârca părinţilor, obligându-i să asigure accesul şi participarea elevilor la activităţile de învăţare on-line. Ce facem cu sutele de mii de elevi care nu au tablete, laptopuri şi acces la internet? Ce facem cu cei care nu îşi permit astfel de costuri? Care este strategia Guvernului Orban? Răspundem noi, nepăsare totală! Guvernul a anunţat că programul Euro 200 continuă. Condiţiile, însă, nu mai pot fi aplicate acum, având în vedere situaţia actuală. Am solicitat degeaba, în repetate rânduri, actualizarea programului. Nici nu credem că cineva din Guvern a observat măcar faptul că cererea indică data din anul 2016 şi că se raportează la venitul din martie 2016. Tot un copy-paste nereuşit. Ce să mai vorbim atunci de alte criterii care trebuie să fie actualizate?
    Lipsa de asumare şi de responsabilitate a mers până întracolo încât ministrul educaţiei şi cercetării a cerut unităţilor de învăţământ să doteze elevii cu echipamentul necesar. Această solicitare n-a avut în spate niciun studiu de impact, nicio confirmare a faptului că şcolile ar avea resurse pentru a implementa această rezoluţie.
    Doamnă ministru,
    În lumea aceea ideală, în care dumneavoastră trăiţi, aveţi habar câţi oameni trăiesc în România sub pragul sărăciei? Câţi părinţi nu pot asigura copiilor un smartphone sau un PC? Ştiţi câţi profesori din România nu au bani pentru „tehnologie“, pentru echipamente IT măcar decente, că de performante nu poate fi vorba? Aţi făcut, stimată doamnă ministru, o evaluare a posibilităţilor tehnice ale elevilor şi profesorilor? Evident, nu. În lumea dumneavoastră de hârtii şi documente, nu contează decât hârţogăria. Nu procesul educativ şi instructiv autentic, centrat pe nevoia elevului, pe capacităţile si posibilităţile lui. Dar vreţi hârtii, dovezi, feedback. Şi obligaţii! Atâta ştiţi. Nu să asiguraţi resurse pentru toţi actorii procesului educativ. Nu să stimulaţi calitatea actului educaţional. Dumneavoastră obligaţi. Că tot vă place cuvântul: nu ştim cine ne obligă să vă mai suportăm.
    Am văzut că aţi renunţat la pozele în care, zâmbind larg, ne anunţaţi în fiecare dimineaţă ce program aveţi. Acum ne puneţi cursuri despre cum să rezistăm psihologic stresului şi cum să ne adaptăm în ... „per’oada“ de criză. De azi poate ne scutiţi de a vă mai avea ministru al educaţiei!
    Stimaţi colegi,
    Nici la două luni după suspendarea cursurilor şcolare nu există un program naţional, coerent şi sustenabil, de achiziţie a dispozitivelor electronice necesare desfăşurării învăţământului on-line pentru categoriile defavorizate. Ministrul educaţiei şi cercetării ar fi trebuit să înţeleagă că învăţământul la distanţă nu înseamnă numai monitorizare haotică şi discriminatorie a profesorilor în ceea ce priveşte timpul petrecut pe platformele on-line, ci şi învăţământ prin corespondenţă, prin fişe educaţionale şi alte materiale didactice. Vedem deci o concentrare pe evaluarea cantitativă, fără o analiză pe calitatea şi accesibilitatea actului educaţional.
    Guvernul PNL a rămas în aceeaşi paradigmă a plasării incompetenţilor în funcţii de decizie, oameni fără experienţă şi fără performanţe profesionale notabile. Acesta este un act deliberat de distrugere a educaţiei şi nu poate fi tolerat.
    Doamnă ministru,
    Această moţiune simplă vă oferă şansa să le daţi românilor explicaţii, destul de târziu ce-i drept, dar mai bine acum decât niciodată. Vă oferim deci posibilitatea să răspundeţi la o serie de întrebări aflate pe buzele tuturor.
    Doamnă ministru, mai avem nevoie de profesori? Până mai ieri nu se ştia când se va da concursul pentru titularizare pentru că nu v-aţi gândit ce vor face miile de absolvenţi care s-au pregătit pentru concursul de titularizare şi pentru definitivare în învăţământ. Vor reuşi să îşi găsească aici, în România, locul de muncă pentru care s-au pregătit? Sau vor fi nevoiţi să plece în străinătate, ca mulţi alţi români, să îngroaşe rândurile experţilor pe care România i-a exportat în ultimii ani?
    Vorbim de mii de absolvenţi, viitori profesori, care nu au putut face nicio predicţie pentru viitorul lor profesional. Adevărul este, doamnă ministru, că aţi reuşit să bulversaţi toţi actorii sistemului de învăţământ: elevi, părinţi şi profesori!
    Doamnă ministru,
    Nu vi se pare grav faptul că nici până la această oră nu se cunoaşte modul concret de desfăşurare a examenelor pentru elevii din anii terminali, astfel încât elevii şi profesorii să fie pe deplin protejaţi? Ce facem cu elevii din focarele COVID, cu cei din Suceava, spre exemplu? Teama părinţilor şi a elevilor este întemeiată, în condiţiile în care singurele măsuri de protecţie vor fi aşezarea răsfirată în bănci şi măsurarea temperaturii. V-aţi gândit că unii copii pot face febră şi de la alte afecţiuni necorelate cu epidemia actuală? Cu ei ce se întâmplă? Vor pierde examenul, în condiţiile stabilite de minister? Cine îşi va asuma responsabilitatea aceasta? Va fi aruncată tot asupra unităţilor şcolare? Se vor amplasa marcaje pe trotuar? Se vor face cozi pentru sute de elevi? Cel mai probabil vom ajunge la o soluţie improvizată, pe ultima sută de metri, demers profund dăunător în primul rând sănătăţii elevilor, a profesorilor, precum şi sistemului de educaţie.
    Aceasta este crunta realitate: sute de mii de elevi şi părinţi rămân în continuare debusolaţi. Mai mult, admiterea în acest an, în clasele a V-a şi a IX-a în unităţile de învăţământ vocaţionale, rămâne şi acum învăluită în mister, în condiţiile în care, în această lună ar trebui să se desfăşoare probele de aptitudini.
    Stimaţi colegi,
    Ministrul educaţiei şi cercetării a adus pas cu pas învăţământul românesc în una dintre cele mai grave situaţii în care a fost vreodată, în colaps. După ce a criticat guvernările anterioare pentru alocările bugetare aferente portofoliului educaţiei, PNL a comasat educaţia şi cercetarea, după care le-a subfinanţat. Probabil că doamna ministru Anisie ne va spune astăzi cum că a muncit, că a venit cu proiecte, că a restructurat inspectoratele în toată această perioadă. Aşa este! Doamna ministru Anisie a fost ocupată să elaboreze metodologiile de schimbare din funcţie a inspectorilor şcolari generali şi adjuncţi. Le-a făcut atât de bine, încât până şi elevii susţin că examenele de clasa a XII-a sunt mai riguroase şi mai consistente decât proba de competenţe a inspectorilor şcolari. Asta ca să nu mai vorbim despre schimbările făcute peste noapte la nivelul inspectoratelor Timiş, Cluj, Braşov, Hunedoara, Bistriţa, Maramureş, Sălaj, Alba, Vâlcea, fără nicio justificare. Aţi terminat, doamnă ministru? V-aţi asigurat că prietenii de casă ai partidului au locuri călduţe, noi sinecuri? Aşa arată România Educată, doamnă ministru?
    Doamnă ministru,
    În condiţiile în care cursurile sunt suspendate, dumneavoastră cereţi profesorilor să facă activităţi on-line şi să folosească diferite platforme educaţionale. Dar v-aţi pus problema dacă aceşti profesori au fost pregătiţi pentru aşa ceva? Dacă au aparatura necesară acasă? Dacă au conexiune la internet? Mulţi dintre ei au telefoane prin care accesează internetul, dar nu este suficient pentru a crea materiale, pentru a le posta şi pentru a se conecta la aceste platforme.
    Profesorilor le cereţi să lucreze cu elevii de acasă, în fapt cu jumătate dintre elevi. V-aţi gândit că mai întâi ar trebui să le modificaţi contractele individuale de muncă prin act adiţional şi să stabiliţi că locul desfăşurării activităţii este la domiciliu şi să prevedeţi eventual şi telemunca?
    Aţi solicitat profesorilor să ţină lecţii on-line şi să se conecteze cu elevii în clase virtuale! Dar de „dreptul la imagine“ aţi auzit? De GDPR aţi auzit doamnă ministru? Sunt elevi din anumite şcoli, asaltaţi, care nu ştiu unde să se conecteze mai repede, ba mai mult, sunt făcute şi postări pe Facebook cu feţele copiilor conectaţi la aceste clase virtuale. Oare a solicitat cineva acordul părinţilor elevilor minori pentru a le posta pozele?
    Stimaţi colegi,
    Desigur, toate problemele de mai sus au nevoie de strategii care nu se elaborează peste noapte. Este necesară conlucrarea cu specialiştii din domeniu, este imperativă implicarea cadrelor didactice performante, a celor în măsură să deschidă o altă etapă pentru şcoala românească. Dar, oare cum să îţi păstrezi profesioniştii în sistem, atunci când singura logică după care acţionezi în criză e să recurgi la tăieri salariale, în loc să identifici surse de finanţare? Să nu uităm că a fost nevoie de intervenţia Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ pentru ca Guvernul să nu aplice şomajul tehnic angajaţilor din sistemul de educaţie.
    Noi, opoziţia, am venit cu măsuri concrete pentru combaterea efectelor coronacrizei, încă de la începutul lunii martie. Soluţii care erau bazate pe prevenţie şi construcţie, nu pe reduceri de venituri sau personal. Guvernul Orban s-a încăpăţânat să amâne implementarea recomandărilor noastre până la punctul în care impactul crizei era deja prea mare. Cu greu au acceptat suspendarea cursurilor şi, mai apoi, legea care permitea unuia dintre părinţi să rămână acasă cu copilul pe această durată.
    Criza generată de pandemia de COVID-19 a repus pe tapet o altă problemă acută - lipsa accesului la educaţie din cauza sărăciei. Ministrul Anisie a dat ordin cu privire la obligativitatea cursurilor on-line, fără să analizeze dacă este implementabil. Organizaţiile neguvernamentale au sancţionat această decizie, unele dintre acestea anunţând că vor da în judecată Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru acest ordin care împiedică elevii să înveţe.
    Doamnă ministru, dacă eraţi părintele unui copil în an terminal, al unui copil cu dizabilităţi sau provenit dintr-o familie cu probleme sociale, expus riscului de excluziune socială, cum aţi fi perceput activitatea dumneavoastră de ministru? Vă întrebăm la modul cel mai sincer!
    Nu este cazul să ne lansăm în declaraţii politice, trebuie să fim realişti. România nu îşi permite continuarea acestei abordări în educaţie. Vorbim despre incompetenţă crasă din partea membrilor unui Guvern, oameni care nu pot avea o opinie unitară pe un subiect de interes naţional. Această umilinţă la adresa celor din învăţământ nu poate să rămână nepedepsită şi nu poate fi ascunsă sub covorul declaraţiilor politicianiste.
    Doamnă ministru,
    Fără precizări clare, sistemul de învăţământ intră în colaps. Obligarea profesorilor de a se alinia la un standard nereglementat conduce la bulversarea sistemului şi, evident, la foarte multe nemulţumiri. Modalităţile legale privind plata drepturilor salariale în această perioadă trebuie bine stabilite pentru a elimina pe cât posibil factorul discriminatoriu. Cadrele didactice sunt bulversate oricum. Nu ştiu ce să facă mai repede. Să intre în on-line cu elevii şi să facă lecţii? Să completeze tabelele şi machetele trimise de directori? Directori care le spun că acele documente stau la baza plăţii salariilor. Până la urmă ce facem? Mutăm activitatea didactică în on-line sau sporim birocraţia? Această birocraţie era mult blamată de către dumneavoastră, doamna ministru, atunci când aţi preluat mandatul şi aţi trecut la tăiat de hârtii, ca să nu zicem la tăiat de frunze la câini.
    Stimaţi colegi,
    Am expus exemple concrete care evidenţiază limitarea ministrului educaţiei, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19. Incompetenţa profesională a ministrului Monica Anisie se completează cu lipsa totală de transparenţă a administrării acestui portofoliu şi cu multe altele pe care timpul nu ne permite să le analizăm aici, acum.
    Fiecare zi cu ministrul actual la cârma Educaţiei va înrăutăţi şi mai mult situaţia în domeniul învăţământului. Riscăm să asistăm la un colaps, cu consecinţe grave pentru întreaga societate, pe parcursul a mai multe generaţii şi trebuie să punem capăt acestor paşi spre România needucată. Credem cu tărie că ministrul Monica Anisie a pierdut dreptul moral de a realiza politicile în domeniul educaţional şi de a exercita conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Din toate aceste considerente expuse anterior, vă cerem să constataţi şi să confirmaţi eşecul acesteia, votând solicitarea noastră de demitere imediată a ministrului educaţiei şi cercetării - Monica Anisie!
    Stimaţi colegi liberali,
    În martie 2018 ne spuneaţi într-o moţiune că: „Sunt mii de copii din această ţară cărora li se încalcă un drept fundamental - cel la învăţătură.“ Astăzi vă spunem că sunt milioane de copii cărora li se încalcă acest drept. Haideţi să punem capăt acestor paşi spre o Românie needucată, paşi repezi făcuţi de colega dumneavoastră, Anisie Monica-Cristina!
    Această moţiune simplă a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 mai 2020, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 27 mai 2020.
    Nr. 2 MS.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016