Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 9 noiembrie 2022  privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 9 noiembrie 2022 privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1140 din 28 noiembrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.216 din 9 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1140 din 28 noiembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Consorţiul pentru învăţământ dual, denumit în continuare Consorţiu, este o structură partenerială fără personalitate juridică, cu denumire proprie, constituită în baza unui contract de parteneriat, cu respectarea criteriilor prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Consorţiul este o formă de asociere fără scop patrimonial, cu rolul de a contribui la dezvoltarea învăţământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piaţa muncii, şi are o denumire proprie stabilită de părţi prin contractul de parteneriat.
    (3) Consorţiul reprezintă un centru de expertiză pentru implementarea reformelor naţionale din domeniul educaţiei şi formării profesionale prin învăţământul dual.
    (4) Specificul regional al Consorţiului este asigurat prin respectarea obiectivelor de bază ale politicii de dezvoltare regională pe teritoriul României, la nivelul celor opt regiuni de dezvoltare stabilite în conformitate cu prevederile art. 5 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În situaţii bine justificate, în cazul activităţilor profesionale de interes naţional pentru care nu există suficiente resurse educaţionale şi de operatori economici în domeniul respectiv la nivel regional sau concentrări mari de instituţii de învăţământ superior (regiunea Bucureşti-Ilfov), consorţiile pot avea caracter multiregional, în vederea atingerii scopului pentru care acestea pot fi constituite, în conformitate cu art. 2 alin. (1).
    (6) Prin consorţii se pot dezvolta campusuri profesionale integrate, în care se desfăşoară învăţământul preuniversitar dual şi învăţământul universitar dual, şi care reprezintă parte a infrastructurii şcolare, infrastructurii universitare, pentru procesul de învăţământ.
    (7) Campusul profesional integrat trebuie să fie construit şi organizat ca fiind un complex educaţional, cuprinzând construcţii şi dotări pentru desfăşurarea de activităţi de învăţământ, cercetare, spaţii de cazare, de recreere şi lectură, astfel încât să fie asigurate toate facilităţile necesare cu privire la acces, participare, funcţionalitate, siguranţa elevilor şi studenţilor. Pentru campusul care este constituit din mai multe corpuri de clădiri, acestea trebuie să fie dispuse în aceeaşi zonă sau în apropiere una de alta, cu asigurarea parcurgerii în siguranţă a distanţelor dintre clădiri.

    CAP. II
    Scopul, obiectivele şi principiile aplicabile constituirii Consorţiului
    ART. 2
    (1) Scopul Consorţiului constă în creşterea calităţii formării elevilor/studenţilor în raport cu nevoile pieţei muncii, prin creşterea numărului de domenii şi calificări şi de competenţe ale pieţei muncii, identificate şi previzionate, precum şi prin asigurarea unui parcurs educaţional dual complet pentru elevii înscrişi în învăţământul dual de nivel preuniversitar.
    (2) În cadrul Consorţiului, elevii şi studenţii pot dobândi calificări de nivel 3-8, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Partenerii cooperează în vederea realizării următoarelor obiective ale Consorţiului:
    a) asigurarea utilizării eficiente a resurselor materiale, financiare şi umane, precum şi a patrimoniului propriu al Consorţiului;
    b) propunerea principiilor de conlucrare şi obiectivelor strategice comune pentru toate entităţile din Consorţiu;
    c) promovarea programelor, respectiv proiectelor comune în domeniul învăţământului dual;
    d) susţinerea măsurilor de consolidare şi extindere a cercetării ştiinţifice în domeniul învăţământului dual;
    e) identificarea şi stabilirea domeniilor prioritare pentru care este oportună organizarea învăţământului dual în cadrul Consorţiului, conform acreditării/autorizării deţinute de către fiecare entitate parteneră;
    f) elaborarea unei abordări integrate pentru admitere, în vederea parcurgerii rutei complete de educaţie şi formare în sistemul de învăţământ dual, precum şi pentru examinarea, obţinerea calificărilor/certificărilor de către elevi/studenţi;
    g) iniţierea unor propuneri pentru stabilirea standardelor pentru autorizarea şi acreditarea programelor de studii, pentru dezvoltarea şi actualizarea calificărilor şi titlurilor dobândite în urma absolvirii programelor de învăţământ dual;
    h) coordonarea eforturilor comune ale partenerilor în vederea creşterii participării la învăţământul dual şi dezvoltării învăţământului în sistem dual în România, astfel încât acestea să determine creşterea competitivităţii şi a performanţelor atât pe piaţa muncii, cât şi la nivel social;
    i) stabilirea conţinuturilor programelor de învăţământ autorizate, în vederea adaptării la nevoile şi cerinţele pieţei muncii;
    j) finanţarea unor investiţii comune în interesul şi pentru exploatarea investiţiilor de către toţi partenerii Consorţiului;
    k) popularizarea/informarea cu privire la formarea prin învăţământul dual oferit în cadrul Consorţiului, orientată în special către potenţiali viitori cursanţi, familiile acestora şi angajatori;
    l) orice alte obiective care sunt în concordanţă cu scopul Consorţiului.


    ART. 4
    În vederea realizării scopului şi obiectivelor sale, Consorţiul poate iniţia şi desfăşura orice activităţi considerate necesare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

    ART. 5
    Principiile de bază ale Consorţiului sunt:
    a) nediscriminarea;
    b) tratamentul egal;
    c) transparenţa;
    d) proporţionalitatea;
    e) eficienţa utilizării fondurilor;
    f) asumarea răspunderii;
    g) cooperarea voluntară;
    h) principiile şi valorile care sunt la baza sistemului de învăţământ.


    CAP. III
    Constituirea Consorţiului
    ART. 6
    (1) Consorţiul este constituit obligatoriu din următoarele tipuri de entităţi:
    a) instituţii de învăţământ superior de stat/particular acreditate;
    b) unităţi de învăţământ preuniversitar de stat/particular acreditate;
    c) unităţi administrativ-teritoriale (UAT) ;
    d) operatori economici.

    (2) La tipurile de entităţi prevăzute la alin. (1) se pot adăuga, după caz, şi alţi parteneri relevanţi pentru formarea în sistem dual şi angajare sau inserţie pe piaţa muncii, de la nivel naţional sau european.
    (3) Pentru formarea Consorţiului, autorităţile/instituţiile publice au obligaţia de a respecta prevederile legale cu privire la procedura de selecţie a partenerilor privaţi, în cazul în care se intenţionează aplicarea/implementarea unui proiect finanţat din fonduri europene.
    (4) Denumirea generică operatori economici, utilizată în prezenta metodologie, include operatori economici, instituţii de interes public^1, alte organizaţii, persoane juridice care au calitatea de angajator relevant în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.
    ^1 Persoane juridice de drept privat de interes şi utilitate publică.

    (5) Sunt asimilate operatorilor economici, în înţelesul prezentei metodologii, şi organizaţiile care acţionează în numele acestora, respectiv asociaţii, clustere, consorţii de operatori economici, alte structuri asociative cu personalitate juridică ale operatorilor economici.
    (6) În vederea stabilirii relaţiilor parteneriale din cadrul Consorţiului, entităţile constitutive încheie un contract de parteneriat, conform modelului din anexa nr. 3.

    CAP. IV
    Contractul de parteneriat
    ART. 7
    (1) Entităţile care constituie Consorţiul încheie, în calitate de parteneri, un contract de parteneriat.
    (2) Contractul de parteneriat trebuie să aibă ca scop participarea la dezvoltarea învăţământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piaţa muncii, şi trebuie să includă cel puţin informaţii cu privire la:
    a) denumirea şi datele de identificare ale fiecărui partener;
    b) responsabilităţile tehnice, administrative şi financiare ale fiecărui partener, precum şi ale tuturor partenerilor, ca entitate;
    c) obiectivele, etapele, activităţile, rezultatele scontate, documentele de monitorizare, termenele de realizare, riscurile asumate de fiecare partener, precum şi de către toţi partenerii, ca entitate;
    d) contribuţia fiecărui partener din punct de vedere financiar, material şi al resurselor umane în fiecare etapă de realizare a parteneriatului;
    e) categoriile de rezultate, pe etape, şi modul de utilizare a acestora de către parteneri;
    f) modul de identificare, atribuire şi exploatare de către parteneri a drepturilor de proprietate asupra rezultatelor scontate, drepturilor de proprietate asupra bunurilor, drepturilor intelectuale, drepturilor de producţie;
    g) reguli de coordonare a parteneriatului, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la: stabilirea liderului de Consorţiu, stabilirea rolului şi nivelului de reprezentare pe care acesta le poate avea în cadrul Consorţiului, precum şi posibilitatea schimbării liderului de Consorţiu, posibilitatea coordonării/ reprezentării prin rotaţie, mecanismul prin care sunt luate deciziile în cadrul Consorţiului şi alte drepturi şi obligaţii.

    (3) Contractul de parteneriat are în vedere următoarele:
    a) cooperarea dintre parteneri publici şi parteneri privaţi;
    b) rolul partenerilor privind finanţarea şi punerea în aplicare a obiectivelor de interes public, precum şi respectarea prevederilor contractuale;
    c) asumarea riscurilor între parteneri, în cadrul Consorţiului, cu respectarea proporţionalităţii şi echitabilităţii.

    (4) Contractul de parteneriat trebuie să evidenţieze disponibilitatea partenerilor de a susţine prin resurse proprii, atât umane, cât şi materiale şi financiare, inclusiv prin alocarea de terenuri şi spaţii cu potenţial de dezvoltare pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor propuse la nivelul Consorţiului; contractul trebuie însoţit de precizări privind înregistrarea proprietăţii, drepturile de utilizare pe parcursul implementării activităţilor din Consorţiu, precum şi dreptul de proprietate asupra acestora, după finalizarea parteneriatului.
    (5) Contractul de parteneriat se încheie pe o perioadă de minimum 15 ani şi se poate actualiza/extinde în funcţie de evoluţiile la nivelul reprezentativităţii structurilor parteneriale şi/sau de schimbările în plan legislativ şi instituţional care influenţează organizarea administrativă şi politicile în domeniul educaţiei şi formării profesionale.

    CAP. V
    Organizarea şi funcţionarea Consorţiului pentru învăţământ dual
    ART. 8
    (1) Consorţiile constituite conform prezentei metodologii solicită Ministerului Educaţiei avizul de constituire.
    (2) Consorţiul va avea structuri de conducere şi un secretariat, cu responsabilităţi bine definite.
    (3) În vederea obţinerii avizului menţionat la alin. (1), Consorţiul depune la Ministerul Educaţiei o cerere de acordare a avizului, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, însoţită de următoarele documente:
    a) documente, în copie certificată „conform cu originalul“, care atestă îndeplinirea criteriilor de evaluare a Consorţiului, aşa cum sunt precizate în anexa nr. 1;
    b) contractul de parteneriat încheiat pentru constituirea Consorţiului, cu stabilirea rolurilor tuturor partenerilor.

    (4) Solicitările de aprobare a constituirii consorţiilor sunt analizate şi, după caz, validate de către o comisie constituită prin ordin al ministrului educaţiei. Lista consorţiilor validate se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi se postează pe site-ul Ministerului Educaţiei.
    (5) Avizul de constituire a Consorţiului se emite pentru perioada de funcţionare a Consorţiului pentru învăţământ dual, menţionată în contractul de parteneriat, şi se reînnoieşte în situaţiile în care apar modificări în structura partenerială, cu respectarea prevederilor art. 16.
    (6) Consorţiile pot accesa finanţări din fonduri externe, de la bugetul de stat sau din alte surse.
    (7) Pentru a asigura participarea la proiecte comune prin care pot fi atrase fonduri externe, contractul de parteneriat transmis Ministerului Educaţiei în vederea avizării trebuie să fie însoţit de:
    a) analiza/studiul/procedura care a stat la baza selecţiei/ identificării partenerilor în proiect, din care să reiasă şi beneficiile parteneriatului;
    b) documente care probează selecţia partenerilor din sectorul privat, prin aplicarea unor proceduri transparente şi nediscriminatorii, respectiv:
    - anunţul publicat pe site-ul propriu, prin care se adresează oricăror operatori economici potenţiali parteneri invitaţi să îşi exprime interesul pentru activităţile din proiect;
    – invitaţia transmisă partenerilor care desfăşoară activităţi relevante pentru scopul Consorţiului;
    – scrisoare de intenţie transmisă de parteneri, prin care este exprimat interesul pentru realizarea unui parteneriat şi prin care sunt precizate domeniul/subdomeniul de colaborare şi tematica de interes.



    ART. 9
    Constituirea Consorţiului este asigurată prin îndeplinirea următoarelor cerinţe minime:
    a) instituţia/instituţiile de învăţământ superior partenere organizează programe de studii universitare acreditate (niveluri de calificare 6, 7, 8, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările şi completările ulterioare);
    b) unitatea/unităţile de învăţământ preuniversitar partenere organizează programe de formare profesională acreditate (niveluri de calificare 3, 4 şi/sau 5, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările şi completările ulterioare);
    c) operatorii economici fac dovada desfăşurării de activităţi economice în domeniul de pregătire în care vor fi formaţi elevii/studenţii, conform scopului şi obiectivelor pentru care Consorţiul este constituit;
    d) unităţile administrativ-teritoriale susţin funcţionarea în bune condiţii a procesului de educaţie şi formare profesională derulat în unităţile de învăţământ din cadrul Consorţiului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile;
    e) în campusurile profesionale integrate, Consorţiul derulează activităţile specifice unei rute profesionale duale;
    f) procesul de învăţământ, profesionalizarea şi dezvoltarea în carieră sunt asigurate de entităţile care formează Consorţiul, cu respectarea principiului colaborării, în vederea asigurării unor rute profesionale şi a unor competenţe ce permit o inserţie facilă a absolvenţilor pe piaţa muncii.


    CAP. VI
    Activităţi desfăşurate în cadrul Consorţiului pentru învăţământ dual
    ART. 10
    (1) Pregătirea elevilor se realizează pe baza standardelor de pregătire profesională, elaborate sub coordonarea metodologică a Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, realizate pe baza standardelor ocupaţionale, aprobate de Autoritatea Naţională pentru Calificări (ANC).
    (2) Pregătirea studenţilor se realizează prin programe de studii universitare, acreditate de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) pentru calificări universitare, validate de Autoritatea Naţională pentru Calificări (ANC).
    (3) În situaţia în care nu există standarde ocupaţionale actualizate, standardele de pregătire profesională se realizează prin consultare cu operatorii economici.
    (4) Pentru formarea în sistem dual a elevilor/studenţilor se încheie contracte de studii şi pregătire practică a elevilor/ studenţilor din învăţământul dual, între elev/student, respectiv părintele, tutorele sau susţinătorul legal al elevului minor/ studentului care nu a împlinit 18 ani, operatorul economic şi unitatea/instituţia de învăţământ, contract care stabileşte drepturile şi obligaţiile părţilor, conform Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022.
    (5) Organizarea învăţământului în sistem dual se face cu respectarea prevederilor legale aplicabile la data desfăşurării activităţilor de formare cu privire la:
    a) constituirea formaţiunilor de studiu/grupelor/claselor;
    b) orele alocate disciplinelor de studiu/de specialitate, pregătirii practice şi stagiilor de pregătire practică, stabilite prin planurile-cadru pentru ariile curriculare.


    ART. 11
    (1) Prin contractul de parteneriat încheiat, membrii Consorţiului pot stabili, de comun acord, modalitatea de derulare a activităţilor specifice instruirii practice şi laboratoarelor tehnologice din cadrul unor module de pregătire, precum şi a altor tipuri de activităţi specifice Consorţiului.
    (2) Instruirea practică din cadrul unor module de pregătire, stagiile de pregătire practică, precum şi laboratoarele tehnologice organizate la solicitarea operatorilor economici se pot desfăşura la sediul/punctele de lucru al/ale acestora sau în alte locaţii stabilite de membrii Consorţiului, pe baza unor convenţii/contracte pe care le încheie în acest scop cu alţi operatori economici decât cei implicaţi în structura partenerială sau cu furnizori de formare.
    (3) În cazul atelierelor/laboratoarelor tehnologice universitare sau şcolare organizate în cadrul instituţiei/unităţii de învăţământ la solicitarea operatorilor economici, în interesul asigurării celor mai bune condiţii de pregătire a elevilor/studenţilor, anumite perioade din stagiile de pregătire practică aflate în răspunderea operatorilor economici se pot realiza şi în cadrul instituţiei de învăţământ superior/unităţii de învăţământ, în condiţiile convenite prin contractul de parteneriat.

    CAP. VII
    Drepturile şi obligaţiile partenerilor
    ART. 12
    (1) Coordonarea Consorţiului este asigurată de liderul Consorţiului, stabilit prin contractul de parteneriat.
    (2) Liderul de Consorţiu asigură coordonarea acţiunilor membrilor Consorţiului în procesul de educaţie şi formare profesională a elevilor/studenţilor ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul entităţilor din cadrul Consorţiului.

    ART. 13
    (1) În cadrul Consorţiului, deciziile se iau printr-un mecanism asigurat de structura din care fac parte reprezentanţii legali/împuterniciţii reprezentanţilor legali ai fiecăreia dintre entităţile partenere.
    (2) Contribuţiile de tipul celor menţionate la art. 7 alin. (4) se evidenţiază în contractul de parteneriat, însoţite de precizări privind înregistrarea proprietăţii, drepturile de utilizare pe parcursul implementării activităţilor din Consorţiu, precum şi dreptul de proprietate asupra acestora după finalizarea parteneriatului.
    (3) Dreptul de proprietate şi/sau folosinţă pentru construcţiile şi echipamentele achiziţionate se stabileşte prin contractul de parteneriat.
    (4) Orice problemă întâmpinată de una dintre părţi pe parcursul pregătirii sau implementării unui proiect va fi comunicată şi celorlalte părţi, în vederea soluţionării de comun acord.

    ART. 14
    (1) Operatorii economici au răspunderea organizării stagiilor de pregătire practică, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul aferent.
    (2) Prin contractul de parteneriat sunt stabilite drepturile operatorilor economici cu privire la:
    a) participarea la activităţile de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    b) stabilirea probelor de admitere şi elaborarea procedurii de admitere;
    c) participarea la recrutarea, selecţia şi admiterea candidaţilor pentru locurile oferite în învăţământul dual;
    d) participarea la planificarea strategică a instituţiei/unităţii de învăţământ - planul de acţiune;
    e) participarea la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    f) reprezentarea în Consorţiu;
    g) organizarea şi derularea practicii elevilor şi studenţilor şi stabilirea schemelor orare;
    h) evaluarea continuă a elevilor şi studenţilor;
    i) urmărirea frecvenţei şi situaţiei şcolare a elevilor şi studenţilor;
    j) organizarea unor stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenţii cu situaţia şcolară neîncheiată din cauza absenţelor sau care nu au obţinut medii de trecere la stagiile de pregătire practică sau la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învăţământ pentru calificarea respectivă sau în alte situaţii;
    k) organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenţi;
    l) stabilirea cuantumului şi a criteriilor de acordare a susţinerii financiare, stimulentelor şi altor forme de sprijin pentru elevi şi studenţi;
    m) stabilirea criteriilor de angajare a absolvenţilor pe care i-au format în baza contractelor de pregătire practică.

    (3) Prin contractul de parteneriat sunt stabilite obligaţiile operatorilor economici cu privire la:
    a) organizarea şi desfăşurarea stagiilor de pregătire practică, prevăzute în planul-cadru de învăţământ pentru nivelul respectiv de calificare, precum şi a componentei de pregătire practică din modulele de specialitate, convenită a se desfăşura la operatorii economici;
    b) asigurarea condiţiilor materiale - utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie şi celelalte utilităţi necesare pentru practica elevilor şi studenţilor organizată în răspunderea lor, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, programele de studii, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare, inclusiv curriculumul în dezvoltare locală pentru stagiile de pregătire practică proiectate în colaborare cu instituţia/unitatea de învăţământ;
    c) asigurarea resurselor umane necesare pentru pregătirea practică a elevilor şi studenţilor organizată la operatorul economic;
    d) asigurarea echipamentelor de lucru şi de protecţie pentru elevi şi studenţi pe perioadele de formare derulate la operatorul economic;
    e) asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a elevilor şi studenţilor pe parcursul perioadelor de formare derulate la operatorul economic;
    f) angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă, examinările de medicină a muncii şi analizele medicale obligatorii pentru elevi şi studenţi;
    g) angajarea cheltuielilor pentru asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice la operatorul economic, în funcţie de domeniul de activitate, pentru elevi şi studenţi;
    h) asigurarea pentru elevi şi studenţi a unei burse cel puţin la nivelul celor acordate din fonduri publice;
    i) acordarea altor forme de sprijin material şi de stimulente financiare convenite prin contractul de parteneriat;
    j) asigurarea condiţiilor necesare cu privire la dotări, materii prime, materiale consumabile, utilităţi, pentru derularea probelor de admitere şi a examenelor de certificare a calificării profesionale a elevilor şi studenţilor, în funcţie de locaţia convenită pentru organizarea acestora;
    k) asigurarea condiţiilor necesare pentru evaluarea continuă a elevilor şi studenţilor în cadrul pregătirii practice la operatorul economic;
    l) angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor şi studenţilor;
    m) contribuţia convenită pentru îmbunătăţirea dotării şi a condiţiilor de desfăşurare a procesului de educaţie şi formare profesională din instituţia/unitatea de învăţământ;
    n) exercitarea atribuţiilor de membru în Consorţiu;
    o) implicarea în activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    p) participarea cu specialişti la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală/a programelor de studii;
    q) organizarea de stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenţii cu situaţia şcolară neîncheiată din cauza absenţelor sau care nu au obţinut medii de trecere la stagiile de pregătire practică sau la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învăţământ pentru calificarea respectivă.


    ART. 15
    (1) Consorţiul poate fi susţinut şi de unităţile administrativ-teritoriale, prin alocarea de resurse umane/ materiale/financiare, inclusiv prin alocarea de terenuri şi spaţii pentru dezvoltarea învăţământului dual, conform legii.
    (2) Prin contractul de parteneriat sunt stabilite drepturile unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la:
    a) participarea la activităţile de informare şi promovare a învăţământului dual;
    b) participarea la planificarea strategică a unităţii de învăţământ - planul de acţiune al şcolii (PAS);
    c) reprezentarea în Consorţiu;
    d) stabilirea priorităţilor pentru obiective de investiţii, lucrări de întreţinere, reparaţii capitale, consolidări şi alte contribuţii necesare pentru dezvoltarea unităţii şcolare şi creşterea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională;
    e) participarea la proiecte implementate de instituţia/unitatea de învăţământ în cadrul unor programe finanţate din fonduri europene sau din alte surse de finanţare.

    (3) Prin contractul de parteneriat sunt stabilite obligaţiile unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la:
    a) asigurarea cheltuielilor necesare pentru funcţionarea în bune condiţii a întregului proces de educaţie şi formare profesională derulat în instituţia/unitatea de învăţământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    b) identificarea şi planificarea, în colaborare cu instituţia/unitatea de învăţământ şi operatorii economici parteneri de practică, a lucrărilor de întreţinere, reparaţii capitale, consolidări şi a obiectivelor de investiţii necesare pentru dezvoltarea unităţii şcolare şi creşterea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională;
    c) asigurarea, în cadrul finanţării complementare din bugetul local, a sumelor necesare pentru cheltuielile de investiţii, reparaţii capitale, consolidări şi alte categorii de cheltuieli necesare unităţii de învăţământ preuniversitar;
    d) asigurarea cofinanţării necesare pentru proiectele implementate de instituţia/unitatea de învăţământ, convenite în prealabil cu aceasta, în cadrul unor programe finanţate din fonduri europene sau din alte surse de finanţare;
    e) sprijinirea demersurilor iniţiate de instituţia/unitatea de învăţământ şi operatorii economici parteneri în cadrul acţiunilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    f) asigurarea reprezentării unităţii administrativ-teritoriale în Consorţiu.


    CAP. VIII
    Modificări ale structurii parteneriale
    ART. 16
    (1) Modificarea componenţei Consorţiului poate fi realizată prin completarea, retragerea sau excluderea unui/oricărui partener, în condiţiile stabilite prin contractul de parteneriat, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (1) şi a prevederilor legale aplicabile.
    (2) Consorţiile îşi pot modifica structura, cu respectarea prevederilor art. 9, în cazul în care participă la o procedură de selecţie de proiecte în cadrul unui apel, în cazul în care au semnat un contract de implementare a unui proiect finanţat din fonduri structurale/europene/externe sau în cazul în care intenţionează să aplice pentru un astfel de proiect.

    ART. 17
    (1) Entităţile partenere au dreptul de a conveni modificarea contractului de parteneriat printr-un act adiţional, cu acordul scris al tuturor partenerilor.
    (2) Modificarea contractului de parteneriat se realizează cu condiţia obţinerii, în prealabil, a avizului Ministerului Educaţiei şi, după caz, cu respectarea procedurii aplicabile conform prevederilor art. 8 alin. (7).

    ART. 18
    La expirarea perioadei pentru care a fost emis avizul de constituire sau în situaţii justificate pentru protejarea interesului superior al elevului/studentului, Consorţiul poate prelungi perioada iniţială pentru care a fost constituit, prin act adiţional, cu acordul unanim al tuturor părţilor şi cu obţinerea unui nou aviz al Ministerului Educaţiei, acordat pe baza evaluării activităţii desfăşurate în Consorţiu.

    ART. 19
    (1) Consorţiul încetează de drept la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, conform contractului de parteneriat.
    (2) Contractul de parteneriat poate fi denunţat unilateral de oricare dintre parteneri, dar nu mai devreme de 6 (şase) luni înainte de încheierea anului şcolar/universitar, printr-o notificare oficială scrisă transmisă celorlalţi parteneri şi Ministerului Educaţiei.

    ART. 20
    Următoarele anexe fac parte integrantă din prezenta metodologie:
    - anexa nr. 1 - Criterii de evaluare pentru acordarea avizului de constituire a consorţiilor pentru învăţământ dual;
    – anexa nr. 2 - Modelul cererii de acordare a avizului de constituire a Consorţiului pentru învăţământ dual;
    – anexa nr. 3 - Modelul contractului de parteneriat pentru constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual.


    ANEXA 1

    la metodologie
    CRITERII
    de evaluare pentru acordarea avizului de constituire a consorţiilor pentru învăţământ dual

┌────┬─────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │Criterii │Îndeplinit│
│crt.│ │da/nu │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Consorţiul este alcătuit │ │
│ │obligatoriu din cel puţin│ │
│ │următoarele 4 tipuri de │ │
│ │entităţi: │ │
│ │1. instituţii de │ │
│ │învăţământ superior de │ │
│ │stat/particular │ │
│1. │acreditate; │ │
│ │2. unităţi de învăţământ │ │
│ │profesional/tehnic de │ │
│ │stat/particular │ │
│ │acreditate; │ │
│ │3. unităţi │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │(UAT); │ │
│ │4. operatori economici. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Selecţia partenerilor │ │
│ │privaţi este realizată cu│ │
│ │respectarea prevederilor │ │
│ │art. 8 alin. (7) lit. b) │ │
│2. │din metodologie, inclusiv│ │
│ │cu privire la modificarea│ │
│ │structurii Consorţiului │ │
│ │conform art. 16 alin. (2)│ │
│ │din metodologie. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Contractul de parteneriat│ │
│ │din care rezultă cel │ │
│ │puţin următoarele: │ │
│ │a) operatorii economici │ │
│ │parteneri în Consorţiu │ │
│ │fac dovada activităţii │ │
│ │desfăşurate efectiv de │ │
│ │minimum 3 ani în domeniul│ │
│ │de pregătire a elevilor/ │ │
│ │studenţilor; │ │
│ │b) operatorii economici │ │
│ │să nu fie în procedură de│ │
│ │reorganizare judiciară, │ │
│ │de lichidare judiciară │ │
│ │sau administrativă, de │ │
│ │faliment sau activitatea │ │
│ │comercială să nu le fie │ │
│ │suspendată la data │ │
│ │semnării contractului de │ │
│ │parteneriat; │ │
│ │c) bunurile care sunt │ │
│ │alocate desfăşurării │ │
│ │activităţii Consorţiului │ │
│ │nu sunt grevate de │ │
│ │sarcini, nu fac obiectul │ │
│ │unui litigiu, nu sunt în │ │
│ │procedură de executare │ │
│ │silită şi corespund │ │
│ │scopului Consorţiului. │ │
│ ├─────────────────────────┼──────────┤
│ │Documentele minim │ │
│ │solicitate în vederea │ │
│ │acordării avizului de │ │
│ │constituire a │ │
│ │Consorţiului pentru │ │
│ │învăţământ dual, pe care │ │
│ │reprezentantul │ │
│ │Consorţiului este obligat│ │
│ │să le depună la │ │
│ │Ministerul Educaţiei: │ │
│ │a) contractul de │ │
│ │parteneriat, prin care │ │
│ │s-a creat raportul │ │
│ │juridic între entităţile │ │
│ │eligibile; │ │
│ │b) pentru entităţile │ │
│ │operatori economici, │ │
│ │societăţi comerciale │ │
│ │înfiinţate în baza Legii │ │
│ │societăţilor nr. 31/1990,│ │
│ │republicată, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările ulterioare, │ │
│ │sau orice formă de │ │
│ │asociere a operatorilor │ │
│ │economici: │ │
│ │(i) documentele │ │
│ │statutare, inclusiv │ │
│ │ultimele actele │ │
│ │adiţionale, dacă există; │ │
│ │(ii) certificatul de │ │
│ │înregistrare fiscală/CUI;│ │
│ │(iii) certificat │ │
│ │constatator eliberat de │ │
│ │oficiul registrului │ │
│ │comerţului care să ateste│ │
│ │că organizaţia nu este în│ │
│ │stare de faliment sau │ │
│ │lichidare, nu are │ │
│ │activitatea suspendată, │ │
│ │nu este subiectul │ │
│ │niciunei proceduri care │ │
│ │se referă la astfel de │ │
│ │situaţii sau nu este în │ │
│ │nicio situaţie analogă │ │
│ │provenind dintr-o │ │
│ │procedură similară │ │
│ │prevăzută în legislaţia │ │
│ │şi reglementările │ │
│ │naţionale în vigoare; │ │
│ │(iv) bilanţul contabil │ │
│ │pentru fiecare din │ │
│ │ultimii 3 ani fiscali │ │
│ │încheiaţi. Bilanţul │ │
│ │contabil trebuie să │ │
│ │cuprindă cel puţin: │ │
│ │formularul 01 │ │
│ │„Capitaluri“ şi │ │
│ │formularul 02 „Rezultat │ │
│3. │patrimonial“. Bilanţul │ │
│ │contabil trebuie să fie │ │
│ │copie a exemplarului │ │
│ │depus la organul fiscal │ │
│ │în raza căruia │ │
│ │funcţionează, trebuie să │ │
│ │fie vizibil numărul de │ │
│ │înregistrare şi antetul │ │
│ │cu datele de identificare│ │
│ │complete; │ │
│ │(v) certificatul de │ │
│ │atestare fiscală, emis în│ │
│ │conformitate cu │ │
│ │prevederile Ordinului │ │
│ │preşedintelui Agenţiei │ │
│ │Naţionale de Administrare│ │
│ │Fiscală nr. 3.654/2015 │ │
│ │privind aprobarea │ │
│ │procedurii de eliberare a│ │
│ │certificatului de │ │
│ │atestare fiscală, a │ │
│ │certificatului de │ │
│ │obligaţii bugetare, │ │
│ │precum şi a modelului şi │ │
│ │conţinutului acestora, cu│ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările ulterioare; │ │
│ │(vi) certificatul de │ │
│ │atestare fiscală, emis în│ │
│ │conformitate cu │ │
│ │prevederile Ordinului │ │
│ │ministrului finanţelor │ │
│ │publice şi al ministrului│ │
│ │administraţiei şi │ │
│ │internelor nr. 2.052 bis/│ │
│ │1.528/2006 privind │ │
│ │aprobarea unor formulare │ │
│ │tipizate pentru │ │
│ │stabilirea, constatarea, │ │
│ │controlul, încasarea şi │ │
│ │urmărirea impozitelor şi │ │
│ │taxelor locale, precum şi│ │
│ │a altor venituri ale │ │
│ │bugetelor locale (în │ │
│ │original). Certificatul │ │
│ │trebuie să fie însoţit de│ │
│ │anexa privind verificarea│ │
│ │eligibilităţii │ │
│ │solicitanţilor de fonduri│ │
│ │externe nerambursabile, │ │
│ │emisă în conformitate cu │ │
│ │prevederile Ordinului │ │
│ │viceprim-ministrului, │ │
│ │ministrul administraţiei │ │
│ │şi internelor, şi al │ │
│ │ministrului finanţelor │ │
│ │publice nr. 75/767/2009 │ │
│ │privind aprobarea unor │ │
│ │formulare tipizate pentru│ │
│ │activitatea de colectare │ │
│ │a impozitelor şi taxelor │ │
│ │locale, desfăşurată de │ │
│ │către organele fiscale │ │
│ │locale, în care trebuie │ │
│ │să fie precizat că │ │
│ │solicitantul se │ │
│ │încadrează, la data │ │
│ │întocmirii certificatului│ │
│ │de atestare fiscală, în │ │
│ │următoarea situaţie: │ │
│ │„obligaţiile de plată │ │
│ │scadente nu depăşesc 1/6 │ │
│ │din totalul obligaţiilor │ │
│ │datorate în ultimul │ │
│ │semestru încheiat“; │ │
│ │(vii) dispoziţia/ │ │
│ │hotărârea/împuternicirea │ │
│ │administratorilor/ │ │
│ │administratorului pentru │ │
│ │persoana desemnată să │ │
│ │semneze documentele în │ │
│ │cadrul Consorţiului, după│ │
│ │caz; │ │
│ │(viii) declaraţie de │ │
│ │fidelitate în vederea │ │
│ │respectării obligaţiilor │ │
│ │rezultate din contractul │ │
│ │de parteneriat (obligaţia│ │
│ │de fidelitate pe o durată│ │
│ │de minimum 5 ani). │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Instituţia/Instituţiile │ │
│ │de învăţământ superior │ │
│ │partenere organizează │ │
│ │programe de studii │ │
│ │universitare acreditate, │ │
│ │corespunzătoare │ │
│4. │nivelurilor de calificare│ │
│ │6, 7 şi/sau 8, conform │ │
│ │Cadrului naţional al │ │
│ │calificărilor, aprobat │ │
│ │prin Hotărârea Guvernului│ │
│ │nr. 918/2013, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile de învăţământ │ │
│ │profesional şi tehnic, │ │
│ │inclusiv dual, │ │
│ │şcolarizează pentru │ │
│ │nivelurile acreditate de │ │
│5. │calificare 3, 4 şi/sau 5,│ │
│ │conform Cadrului naţional│ │
│ │al calificărilor, aprobat│ │
│ │prin Hotărârea Guvernului│ │
│ │nr. 918/2013, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │susţin funcţionarea în │ │
│ │bune condiţii a │ │
│ │procesului de educaţie şi│ │
│ │formare profesională │ │
│6. │derulat în instituţiile/ │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │partenere din cadrul │ │
│ │Consorţiului, în │ │
│ │conformitate cu │ │
│ │prevederile legale în │ │
│ │vigoare aplicabile. │ │
└────┴─────────────────────────┴──────────┘



    ANEXA 2

    la metodologie
    Nr. înregistrare Ministerul Educaţiei [...................../.....................]
    Nr. înregistrare lider de Consorţiu, partener 1 [completaţi]
    Nr. înregistrare P 2 [completaţi]
    Nr. înregistrare P 3 [completaţi]
    Nr. înregistrare P (n) [completaţi]
    MODELUL CERERII
    de acordare a avizului de constituire a Consorţiului pentru învăţământ dual
    Consorţiul regional pentru învăţământ dual [Introduceţi denumirea completă a Consorţiului.], constituit din:
    lider de Consorţiu, partener 1 [denumire lider de Consorţiu şi partener 1], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria], reprezentat prin [doamna/domnul], [funcţia],
    partener 2 [denumire partener 2], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria], reprezentat prin [doamna/domnul], [funcţia],
    partener 3 [denumire partener 3], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria], reprezentat prin [doamna/domnul], [funcţia],
    partener (n) [denumire partener (n)], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria], reprezentat prin [doamna/domnul], [funcţia],
    în conformitate cu prevederile Metodologiei privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.216/2022, solicităm emiterea avizului de constituire.

    Anexăm la prezenta Contractul de parteneriat pentru constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual în 2 (două) exemplare în original, precum şi documentele care atestă îndeplinirea criteriilor de evaluare a Consorţiului [Introduceţi denumirea completă a Consorţiului.], astfel cum sunt precizate în anexa nr. 1 la metodologia anterior menţionată.
    Declarăm pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 privind falsul în declaraţii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, că documentele depuse în copie sunt conforme cu originalul, ne aparţin şi sunt obţinute legal.
    Reprezentant legal - lider de Consorţiu, partener 1
    [denumire lider de Consorţiu şi partener 1]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener 2
    [denumire partener 2]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener 3
    [denumire partener 3]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener (n)
    [denumire partener (n)]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................

    ANEXA 3

    la metodologie
    Nr. înregistrare Ministerul Educaţiei
    [...................../.....................]
    AVIZAT,
    Ministerul Educaţiei
    Contract de parteneriat pentru constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual
    Nr. înregistrare lider de consorţiu, partener 1 [completaţi]
    Nr. înregistrare partener 2 [completaţi]
    Nr. înregistrare partener 3 [completaţi]
    Nr. înregistrare partener 4 [completaţi]
    CONTRACT DE PARTENERIAT
    pentru constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual
    (model)
    (Condiţii minimale^1)
    ^1 În funcţie de necesităţi, membrii Consorţiului pot adăuga şi alte prevederi, care nu contravin legislaţiei în vigoare.
    ART. 1
    Parteneri
    Prezentul contract de parteneriat se încheie între:
    1. [denumire lider de consorţiu şi partener 1], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria/Banca], reprezentat prin [doamna/domnul], în calitate de [funcţia], denumit în continuare lider de consorţiu, partener 1;
    2. [denumire partener 2], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria/Banca], reprezentat prin [doamna/domnul], în calitate de [funcţia], denumit în continuare partener 2;
    3. [denumire partener 3], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria/Banca], reprezentat prin [doamna/domnul], în calitate de [funcţia], denumit în continuare partener 3;
    n. [denumire partener n], cu sediul în [adresa sediului], cod poştal [codul poştal], tel.: [număr de telefon], fax: [număr de fax], e-mail: [adresa poştei electronice], cod fiscal [codul fiscal], cont bancar IBAN: [contul IBAN], deschis la Trezoreria [Trezoreria/Banca], reprezentat prin [doamna/domnul], în calitate de [funcţia], denumit în continuare partener n^2,
    ^2 Se vor adăuga atâţia parteneri câţi are Consorţiul.


    numiţi în mod colectiv „Consorţiul“, convin următoarele:

    ART. 2
    Obiectul Contractului de parteneriat
    (1) Prezentul contract de parteneriat are ca obiect constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual, stabilirea condiţiilor de colaborare, a drepturilor şi obligaţiilor părţilor pentru formarea profesională a elevilor/studenţilor, începând din anul şcolar [anul-anul]/anul universitar[anul-anul], după cum urmează^3 [Enumeraţi sau conform anexei, parte integrantă din prezentul contract].
    ^3 Se completează pentru toate calificările, nivelurile de calificare şi clasele/grupele de studenţi prevăzute a fi cuprinse în învăţământul dual, în anul şcolar/anul universitar imediat următor încheierii prezentului contract.

    (2) Constituirea Consorţiului pentru învăţământ dual între entităţile partenere menţionate la art. 1 se realizează cu respectarea prevederilor Metodologiei privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.216/2022, şi a [Introduceţi baza legală.]^4.
    ^4 Se menţionează actele normative în vigoare la data constituirii Consorţiului şi care fundamentează legalitatea constituirii Consorţiului, cum ar fi, de exemplu: prevederile din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la organizarea învăţământului dual, metodologii care influenţează constituirea, organizarea, funcţionarea Consorţiului, acte normative referitoare la acreditarea/autorizarea, organizarea activităţilor de predare/formare/evaluare/certificare în cadrul învăţământului dual ş.a.

    (3) Denumirea Consorţiului este „Consorţiu pentru învăţământ dual [Introduceţi denumirea completă a Consorţiului.]^5, denumit în continuare Consorţiu.
    ^5 Se completează cu elemente particulare de identificare pentru Consorţiu.

    (4) Scopul principal de activitate al Consorţiului îl constituie asigurarea educaţiei şi formării profesionale iniţiale în sistem dual, prin dezvoltarea de parteneriate cu operatorii economici sau cu alţi parteneri relevanţi pentru a adapta educaţia şi formarea profesională la cerinţele pieţei muncii.
    (5) Prezentul contract de parteneriat reprezintă un cadru general, pe baza căruia pot fi încheiate anual contractele individuale de studii şi pregătire practică a elevilor/studenţilor din învăţământul dual, conform reglementărilor în vigoare.

    ART. 3
    Scopul Consorţiului
    Prin semnarea prezentului contract, părţile îşi asumă să acţioneze în calitate de parteneri, prin eforturi comune şi partajarea responsabilităţilor, în baza propriilor competenţe instituţionale, în scopul asigurării formării profesionale de calitate a elevilor/studenţilor, pentru facilitarea inserţiei absolvenţilor învăţământului dual pe piaţa muncii.

    ART. 4
    Durata contractului de parteneriat
    (1) Prezentul contract se încheie pe o durată determinată de 15 (cincisprezece) ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional, şi intră în vigoare la data semnării lui de către reprezentanţii legali ai entităţilor partenere.
    (2) Partajarea responsabilităţilor specifice şi a contribuţiilor asumate între entităţile partenere, constând în susţinere financiară, susţinerea stimulentelor şi altor forme de sprijin acordate elevilor/studenţilor, este stabilită pentru fiecare an şcolar/an universitar şi se poate actualiza anual în concordanţă cu legislaţia în vigoare şi cu scopul Consorţiului.
    (3) Situaţia obiectivelor de investiţii, constând în construcţii noi, reparaţii capitale, consolidări, precum şi alte categorii de cheltuieli pentru dezvoltarea campusului şi creşterea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională, se stabileşte pentru fiecare an şcolar/an universitar sau pentru o perioadă de maximum [număr ani] ani şcolari/universitari, în funcţie de specificul obiectivelor de investiţie/reparaţii capitale/consolidări/ alte categorii de cheltuieli şi de termenele de realizare.
    (4) Pe durata contractului vor fi desfăşurate activităţile de promovare a ofertei, recrutarea, selecţia şi admiterea elevilor/studenţilor în sistemul de învăţământ dual, întreaga perioadă de formare profesională prin învăţământul dual, inclusiv susţinerea examenului final de certificare a calificării.

    ART. 5
    Mecanismele de coordonare şi decizie la nivelul Consorţiului
    (1) Coordonarea Consorţiului este asigurată de liderul Consorţiului.
    (2) Liderul Consorţiului asigură coordonarea acţiunilor partenerilor în procesul de educare şi formare profesională a elevilor/studenţilor înmatriculaţi în învăţământul dual la entităţi din cadrul Consorţiului, respectiv îşi asumă rolul de lider de parteneriat în cadrul unor finanţări din fonduri externe nerambursabile sau al unor alte tipuri de finanţări destinate scopului pentru care este constituit Consorţiul.
    (3) Procesul de luare a deciziilor în cadrul Consorţiului este asigurat printr-o structură din care fac parte reprezentanţii legali ai tuturor entităţilor partenere.

    ART. 6
    Activităţi în cadrul Consorţiului
    La nivelul Consorţiului se vor desfăşura următoarele tipuri de activităţi:
    [Se vor menţiona activităţi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) organizarea şi desfăşurarea stagiilor de practică prevăzute în planul-cadru de învăţământ pentru calificările menţionate în anexa care face parte integrantă din prezentul contract de parteneriat;
    b) asigurarea condiţiilor materiale - utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie şi celelalte utilităţi necesare pentru practica elevilor/studenţilor organizată în răspunderea operatorilor economici, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare, inclusiv curriculumul în dezvoltare locală (CDL) pentru stagiile de practică proiectate în colaborare cu instituţia/unitatea de învăţământ;
    c) asigurarea resurselor umane (tutori, formatori) necesare pentru pregătirea practică a elevilor/studenţilor organizată la operatorul economic;
    d) asigurarea echipamentelor de lucru şi de protecţie pentru elevi/studenţi pe perioadele de formare derulate la operatorul economic;
    e) asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a elevilor/studenţilor pe parcursul perioadelor de formare derulate la operatorul economic;
    f) angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă, examinările de medicină a muncii şi analize medicale obligatorii pentru elevi/studenţi;
    g) angajarea cheltuielilor pentru asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice la operatorul economic, pentru elevi/studenţi (în funcţie de domeniul de activitate);
    h) acordarea altor forme de sprijin materiale şi stimulente financiare convenite prin prezentul contract de parteneriat;
    i) asigurarea condiţiilor necesare (dotări, materii prime, materiale consumabile, utilităţi etc.) pentru derularea probelor de admitere şi a examenelor de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenţilor, în funcţie de locaţia convenită pentru organizarea acestora;
    j) adaptarea atelierelor de practică la nivelul de dezvoltare tehnologică actual;
    k) utilizarea inovaţiei şi a noilor tehnologii în educaţie pentru obţinerea unui sistem educaţional modern;
    l) asigurarea condiţiilor necesare pentru evaluarea continuă a elevilor/studenţilor în cadrul pregătirii practice la operatorul economic;
    m) contribuţii pentru îmbunătăţirea dotării şi a condiţiilor de desfăşurare a procesului de educaţie şi formare profesională din instituţia/unitatea de învăţământ;
    n) organizarea de stagii de practică în state membre ale Uniunii Europene, unde s-au înregistrat progrese vizibile în domeniul tehnologiilor, industriilor şi serviciilor vizate;
    o) organizarea competiţiilor profesionale, concursurilor pe meserii, competiţiilor şi târgurilor;
    p) furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională pentru elevi/studenţi;
    q) programe de educaţie antreprenorială, programe de studii universitare dezvoltate în parteneriat cu mediul economic;
    r) programe de formare de personal didactic şi tutori de practică; sprijinirea demersurilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    s) dezvoltarea de noi calificări şi revizuirea celor existente;
    t) orice alte activităţi de susţinere a procesului didactic pentru formarea profesională a elevilor/studenţilor, parteneriate la nivel european etc.;
    u) orice alte activităţi convenite de Consorţiu, conform rolului acestuia.]


    ART. 7
    Drepturile şi obligaţiile instituţiilor de învăţământ superior şi ale unităţilor de învăţământ
    (1) [Completaţi denumirea instituţiei de învăţământ superior.], în calitate de instituţie de învăţământ superior parteneră în Consorţiu, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], beneficiază de următoarele drepturi:
    [Se vor menţiona drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să ia parte prin reprezentare la toate întrunirile Consorţiului, precum şi la procesul de luare a deciziilor;
    b) să îşi prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;
    c) să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalţi membri ai Consorţiului;
    d) să fie implicată în proiectele desfăşurate de către Consorţiu;
    e) alte drepturi ........................................................]


    (2) [Completaţi denumirea instituţiei de învăţământ superior.], în calitate de instituţie de învăţământ superior parteneră în Consorţiu, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener(n).], are următoarele obligaţii:
    [Se vor menţiona obligaţii în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să contribuie la dezvoltarea instrumentelor de desfăşurare a proceselor specifice învăţământului dual;
    b) să contribuie la elaborarea planului de acţiune al Consorţiului şi la îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor acestuia;
    c) să asigure spaţiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică şi pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic şi instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfăşura la instituţia de învăţământ superior, în concordanţă cu planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    d) să asigure resursa umană pentru instruirea teoretică şi instruirea practică realizată în instituţia de învăţământ superior, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi pentru pregătirea/perfecţionarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar pentru dezvoltarea competenţelor de specialitate în domeniul noilor tehnologii;
    e) să asigure cadrul necesar unui transfer de know-how între parteneri (cursuri de formare, vizite în laboratoarele proprii, ateliere de lucru etc.);
    f) în cadrul studiilor de scurtă durată este obligatorie efectuarea unor stagii de practică. Instituţiile de învăţământ superior au obligaţia de a asigura un minimum de 50% din locurile de practică necesare, dintre care cel puţin 75% în afara instituţiilor de învăţământ superior;
    g) să asigure organizarea şi derularea activităţilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    h) să asigure elaborarea şi aplicarea procedurii de admitere a candidaţilor în învăţământul dual;
    i) să asigure planificarea strategică a instituţiei/unităţii de învăţământ - planul de acţiune;
    j) să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    k) să asigure reprezentarea în Consorţiu a instituţiei/unităţii de învăţământ;
    l) să asigure organizarea şi derularea procesului de pregătire a elevilor şi studenţilor şi stabilirea schemelor orare;
    m) să asigure evaluarea continuă a elevilor şi studenţilor;
    n) să asigure iniţierea şi organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi/studenţi din cauza absenţelor sau pentru remediere în cazul elevilor/studenţilor cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;
    o) să asigure organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenţi;
    p) să asigure spaţiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică şi componenta de pregătire practică din modulele de specialitate, convenită a se desfăşura la instituţia/unitatea de învăţământ, în concordanţă cu standardul de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    q) să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică şi celelalte utilităţi necesare pregătirii practice organizate la instituţia/unitatea de învăţământ pentru dobândirea calificării profesionale, în concordanţă cu standardul de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    r) să asigure resursele umane necesare pentru pregătirea teoretică şi practică a elevilor/studenţilor organizată la instituţia/unitatea de învăţământ;
    s) să asigure un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi/studenţi la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici;
    t) să asigure echipamentele de lucru şi de protecţie pentru elevi şi studenţi pe perioadele de formare derulate la instituţia/unitatea de învăţământ;
    u) să asigure securitatea şi sănătatea în muncă a elevilor şi studenţilor pe parcursul perioadelor de formare derulate la instituţia/unitatea de învăţământ;
    v) să asigure condiţiile necesare şi angajarea cheltuielilor legate de evaluarea şi certificarea elevilor şi studenţilor în cazul în care centrul de examen este organizat în instituţia/unitatea de învăţământ;
    w) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenţilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    x) să asigure angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor şi studenţilor;
    y) să asigure drepturile elevilor şi studenţilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
    z) să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici şi cerinţele standardelor de pregătire profesională şi în parteneriat cu aceştia;
    aa) să asigure planificarea, împreună cu operatorii economici, a stagiilor de pregătire practică şi a practicii săptămânale şi stabilirea, de comun acord cu aceştia, a schemelor orare pentru învăţământul dual;
    bb) să asigure organizarea şi desfăşurarea evaluării continue a elevilor şi studenţilor, în colaborare cu operatorii economici, în condiţiile stabilite de comun acord cu aceştia şi în conformitate cu reglementările în vigoare;
    cc) să asigure organizarea şi desfăşurarea, împreună cu operatorii economici, a activităţilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    dd) să asigure elaborarea şi aplicarea, în parteneriat cu operatorii economici, a procedurii de admitere a candidaţilor în învăţământul dual;
    ee) să asigure cadrul organizatoric şi logistic pentru constituirea şi funcţionarea Consorţiului, în conformitate cu reglementările în vigoare pentru învăţământul dual;
    ff) să asigure reprezentarea unităţii administrativ-teritoriale în Consorţiu;
    gg) alte obligaţii ..........................]


    (3) [Completaţi denumirea unităţii de învăţământ preuniversitar.], în calitate de unitate de învăţământ preuniversitar parteneră în Consorţiu, partener [Completaţi calitatea în consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], beneficiază de următoarele drepturi:
    [Se vor menţiona drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să ia parte, prin reprezentare, la toate întrunirile Consorţiului, precum şi la procesul de luare a deciziilor;
    b) să îşi prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;
    c) să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalţi membri ai Consorţiului;
    d) să fie implicată în proiectele desfăşurate de către Consorţiu;
    e) alte drepturi ........................................................]


    (4) [Completaţi denumirea unităţii de învăţământ preuniversitar.], în calitate de unitate de învăţământ preuniversitar parteneră în Consorţiu, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], are următoarele obligaţii:
    [Se vor menţiona obligaţii în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să contribuie la elaborarea planului de acţiune al Consorţiului şi la îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor acestuia;
    b) să asigure spaţiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică şi pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic şi instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfăşura la unitatea de învăţământ, în concordanţă cu standardul de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare;
    c) să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică şi celelalte utilităţi necesare componentei de pregătire practică (laborator tehnologic şi instruire practică) din modulele de specialitate, prevăzută a se desfăşura la unitatea de învăţământ, în concordanţă cu standardul de pregătire profesională corespunzător calificării profesionale, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare, întocmite anual, parte integrantă a prezentului contract de parteneriat;
    d) să asigure resursele umane pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic şi instruirea practică realizată în unitatea de învăţământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    e) să asigure echipamentele de lucru şi de protecţie pentru elevi pe perioadele de formare derulate la unitatea de învăţământ;
    f) să răspundă de respectarea normelor în vigoare privind asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a elevilor pe parcursul perioadelor de formare derulate la unitatea de învăţământ;
    g) să asigure condiţiile necesare şi să angajeze cheltuielile legate de evaluarea şi certificarea elevilor, în cazul în care centrul de examen pentru certificare este organizat în cadrul unităţii de învăţământ;
    h) să desemneze, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, câte un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici; responsabilităţile cadrului didactic coordonator vor fi detaliate în anexa pedagogică a contractelor individuale de studii şi pregătire practică;
    i) cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea de învăţământ colaborează cu tutorele desemnat de operatorul economic pentru evaluarea rezultatelor învăţării dobândite de elevul practicant pe durata practicii desfăşurate la operatorul economic şi realizează înregistrarea în documentele şcolare a notelor şi absenţelor la practică;
    j) să realizeze proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici şi cerinţele standardelor de pregătire profesională şi în parteneriat cu aceştia;
    k) să stabilească, în parteneriat cu operatorii economici, schemele orare de funcţionare a învăţământului dual, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual;
    l) să planifice, împreună cu operatorii economici, stagiile de pregătire practică a elevilor şi pregătirea practică (laborator tehnologic şi instruire practică) din modulele de specialitate, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual;
    m) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    n) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, în conformitate cu reglementările în vigoare şi în condiţiile stabilite de comun acord cu aceştia, organizarea şi desfăşurarea evaluării continue a elevilor;
    o) să asigure celelalte drepturi ale elevilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
    p) să asigure organizarea şi derularea activităţilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    q) să asigure elaborarea şi aplicarea procedurii de admitere a candidaţilor în învăţământul dual;
    r) să asigure planificarea strategică a instituţiei/unităţii de învăţământ - planul de acţiune;
    s) să asigure reprezentarea în Consorţiu a instituţiei/unităţii de învăţământ;
    t) să asigure organizarea şi derularea procesului de pregătire a elevilor şi studenţilor şi stabilirea schemelor orare;
    u) să asigure iniţierea şi organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi din cauza absenţelor sau pentru remediere în cazul elevilor cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;
    v) să asigure organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenţi;
    w) alte obligaţii ........................................................]


    (5) Toate investiţiile finanţate pentru dezvoltarea Consorţiului, pe parcursul derulării contractului de parteneriat, se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională de la nivelul Consorţiului şi în niciun caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale.

    ART. 8
    Drepturile şi obligaţiile operatorilor economici
    (1) [Completaţi denumirea operatorului economic.], în calitate de operator economic, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], beneficiază de următoarele drepturi:
    [Se vor menţiona drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să iniţieze şi să realizeze activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare profesională, în colaborare cu instituţia/unitatea de învăţământ şi, după caz, cu alţi parteneri relevanţi;
    b) să formuleze cerinţe şi propuneri pentru stabilirea numărului şi conţinutului probelor de admitere şi să participe la elaborarea Procedurii de admitere a candidaţilor în învăţământul dual;
    c) să participe la recrutarea, selecţia şi admiterea candidaţilor pentru locurile oferite în învăţământul dual;
    d) să contribuie la elaborarea planului de acţiune al Consorţiului şi la îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor acestuia;
    e) să participe la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    f) să fie reprezentat şi să îşi exercite atribuţiile în cadrul Consorţiului;
    g) să fie consultat în organizarea procesului de pregătire a elevilor/studenţilor şi stabilirea schemelor orare de funcţionare a programelor de învăţământ dual;
    h) să realizeze evaluarea rezultatelor învăţării dobândite de elevul/studentul practicant pe durata practicii desfăşurate la operatorul economic, prin tutorele de practică, care se consultă în acest scop cu cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea/instituţia de învăţământ, în condiţiile convenite cu acesta;
    i) să fie informat de către instituţia/unitatea de învăţământ cu privire la frecvenţa şi situaţia şcolară a elevilor/studenţilor cu care a încheiat contracte individuale de studii şi pregătire practică;
    j) să participe la organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenţilor, în colaborare cu unitatea/instituţia de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi în condiţiile stabilite de comun acord cu aceasta;
    k) să stabilească cuantumul şi criteriile de acordare a susţinerii financiare, stimulentelor şi altor forme de sprijin pentru elevi/studenţi, cu respectarea reglementărilor legale şi în condiţiile asumate prin prezentul contract;
    l) să stabilească criteriile de angajare a absolvenţilor pe care i-a format, în baza contractelor individuale de studii şi pregătire practică, cu respectarea reglementărilor legale şi a prevederilor aplicabile din prezentul contract;
    m) alte drepturi ...................................................].


    (2) [Completaţi denumirea operatorului economic.], în calitate de operator economic, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], beneficiază de următoarele obligaţii:
    [Se vor menţiona obligaţii în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să participe cu specialişti la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    b) să încheie, împreună cu unitatea/instituţia de învăţământ, cu elevii/studenţii sau părinţii/tutorii legali ai acestora, contractele individuale de studii şi pregătire practică pentru elevii/studenţii înscrişi în urma derulării procedurii de admitere, care au optat şi au fost admişi pe locurile alocate operatorului economic respectiv. Contractele individuale de studii şi pregătire practică se încheie, în conformitate cu Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, până la termenul prevăzut în aceasta, cu respectarea modelului;
    c) să răspundă de organizarea şi desfăşurarea stagiilor de pregătire practică, prevăzute în planul-cadru de învăţământ pentru nivelul respectiv de calificare, precum şi a componentei de pregătire practică (instruire practică şi laborator tehnologic), din modulele de specialitate stabilite prin planurile de învăţământ, convenite a se desfăşura la operatorii economici;
    d) să asigure condiţiile materiale - utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie şi celelalte utilităţi necesare pentru practica elevilor/studenţilor organizată în răspunderea sa (stagiile de pregătire practică, curriculum în dezvoltare locală şi componenta de pregătire practică din modulele de specialitate, convenite a se desfăşura la operatori economici, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare);
    e) să asigure resursele umane (tutori) necesare pentru pregătirea practică a elevilor/studenţilor organizată la operatorul economic;
    f) să asigure participarea tutorilor care nu au o formare pedagogică şi metodică certificată la programele de pregătire pedagogică şi metodică, organizate în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    g) să stabilească, în parteneriat cu unitatea/instituţia de învăţământ, schemele orare de funcţionare a învăţământului dual, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului dual;
    h) să planifice, împreună cu unitatea/instituţia de învăţământ, stagiile de pregătire practică a elevilor/studenţilor, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului dual;
    i) să asigure instruirea elevilor/studenţilor practicanţi cu privire la normele de securitate şi sănătate în muncă şi să răspundă de aplicarea, pe tot parcursul practicii desfăşurate la operatorul economic, a măsurilor necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    j) să asigure echipamentele de lucru şi de protecţie pentru elevi/studenţi, conform cerinţelor şi riscurilor la locul de muncă, pe perioadele de formare derulate la operatorul economic;
    k) să asigure, în colaborare cu unitatea/instituţia de învăţământ şi cu alţi parteneri relevanţi, organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenţilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    l) să organizeze, de comun acord cu unitatea/instituţia de învăţământ şi în conformitate cu reglementările legale aplicabile, stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenţii cu situaţia şcolară neîncheiată din cauza absenţelor sau care nu au obţinut medii de trecere la stagiile de pregătire practică ori la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învăţământ pentru calificarea respectivă;
    m) în afara situaţiilor prevăzute la lit. l), poate organiza stagii suplimentare de pregătire practică, numai în timpul liber al elevului/studentului sau în perioada vacanţelor şcolare, cu acordul elevului/studentului, respectiv al părintelui/tutorelui legal instituit al elevului/studentului minor, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi cu condiţia de a nu afecta îndeplinirea obligaţiilor şcolare ale elevului/studentului;
    n) alte obligaţii .......................................................]


    (3) [Completaţi denumirea operatorului economic.], în calitate de operator economic, partener [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], acordă susţinere financiară şi alte forme de sprijin material şi stimulente elevilor/studenţilor cu care încheie contracte individuale de studii şi pregătire practică, în condiţiile legii, prin:
    [cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) burse lunare, cel puţin la nivelul bursei acordate din fonduri publice, pentru toată perioada de pregătire teoretică şi practică;
    b) cheltuieli privind examinările de medicină a muncii şi analizele medicale obligatorii (în funcţie de domeniul de activitate);
    c) asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice la operatorul economic;
    d) echipamentele de lucru şi de protecţie;
    e) alte forme de sprijin material şi stimulente financiare convenite prin prezentul contract de parteneriat.]


    (4) Operatorul economic se obligă să informeze cu privire la oportunităţile de angajare a absolvenţilor pe care îi formează, în baza contractelor individuale de studii şi pregătire practică, în conformitate cu nivelul de pregătire şi competenţele certificate.
    (5) Operatorul economic se obligă să respecte principiile egalităţii de şanse şi tratamentului nediscriminatoriu pe criterii de gen, rasă, apartenenţă etnică, convingeri religioase în procesul de selecţie, de formare profesională, de evaluare şi certificare a pregătirii profesionale a elevilor/studenţilor, precum şi în acordarea şi susţinerea stimulentelor, formelor de sprijin şi facilităţilor pentru aceştia.
    (6) Toate investiţiile finanţate pentru dezvoltarea Consorţiului, pe parcursul valabilităţii prezentului contract de parteneriat, se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională de la nivelul Consorţiului şi în niciun caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale.

    ART. 9
    Drepturile şi obligaţiile unităţilor administrativ-teritoriale
    (1) [Completaţi denumirea unităţii administrativ-teritoriale.], în calitate de unitate administrativ-teritorială [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], are drepturi, precum:
    [Se vor menţiona drepturi, în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să participe la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
    b) să fie reprezentată şi să îşi exercite atribuţiile în cadrul Consorţiului;
    c) să fie consultată în prealabil cu privire la proiectele în care este implicată;
    d) alte drepturi ...........................................]


    (2) [Completaţi denumirea unităţii administrativ-teritoriale.], în calitate de unitate administrativ-teritorială [Completaţi calitatea în Consorţiu (lider parteneriat, partener 1/partener (n).], are obligaţii, precum:
    [Se vor menţiona obligaţii, în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii, cum ar fi, de exemplu, dar fără a se limita la:
    a) să asigure cheltuielile necesare pentru funcţionarea în bune condiţii a întregului proces de educaţie şi formare profesională derulat în unitatea/instituţia de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile care îi revin, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    b) să colaboreze cu unitatea/instituţia de învăţământ şi cu ceilalţi parteneri din Consorţiu pentru identificarea şi planificarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii capitale, consolidări şi a obiectivelor de investiţii, necesare pentru dezvoltarea instituţiei/unităţii de învăţământ şi creşterea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională;
    c) să asigure, în cadrul finanţării complementare din bugetul local, sumele necesare pentru cheltuielile de investiţii, reparaţii capitale, consolidări şi alte categorii de cheltuieli necesare;
    d) să sprijine demersurile iniţiate de unitatea/instituţia de învăţământ şi de operatorii economici parteneri în cadrul acţiunilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
    e) alte obligaţii ......................................................]



    ART. 10
    Răspunderea părţilor
    Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de parteneriat atrage răspunderea părţii în culpă, în afară de cazurile exoneratoare prevăzute de lege.

    ART. 11
    Dispoziţii finale
    (1) Orice modificare adusă clauzelor prezentului contract se face prin act adiţional, cu acordul tuturor partenerilor.
    (2) Entitatea parteneră care solicită modificarea contractului va transmite celorlalţi parteneri o adresă/notificare scrisă, care va prevedea modificările pe care vrea să le aducă, cu cel puţin 15 zile înainte de operarea modificării.
    (3) Modificarea contractului nu poate acţiona decât pentru viitor. Orice act adiţional încheiat retroactiv este nul.
    (4) Niciuna dintre entităţile partenere nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător (total sau parţial) a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
    (5) Entitatea parteneră care invocă forţa majoră este obligată să notifice ceilalţi parteneri, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului, urmând ca un certificat sau alt document de la autoritatea competentă certificând apariţia situaţiei de forţă majoră să fie trimis acestora.
    (6) Dacă în termen de 15 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, partenerii au dreptul să îşi notifice, cu un preaviz de 5 zile, încetarea de drept a prezentului contract, fără să pretindă daune-interese.
    (7) Prezentul contract de parteneriat încetează prin ajungerea la termen.
    (8) Oricare dintre parteneri îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract de parteneriat nu mai devreme de 6 (şase) luni înainte de încetare, dar nu mai devreme de 6 (şase) luni înainte de încheierea anului şcolar/universitar, printr-o notificare oficială scrisă transmisă celorlalţi parteneri, precum şi Ministerului Educaţiei.
    Prezentul contract de parteneriat a fost încheiat, în [număr de exemplare în cifre (şi în litere).] în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi 1 (unul) pentru Ministerul Educaţiei.
    Reprezentant legal - lider de Consorţiu, partener 1
    [denumire lider de consorţiu şi partener 1]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener 2
    [denumire partener 2]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener 3
    [denumire partener 3]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    Reprezentant legal - partener (n)
    [denumire partener (n)]
    [reprezentant legal: nume, calitate/funcţie]
    [data]

    .........................................................................
    ..........................................................................
    .........................................................................



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016