Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 9 noiembrie 2010  de evaluare, selectare si de finantare a proiectelor din cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010-2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 9 noiembrie 2010 de evaluare, selectare si de finantare a proiectelor din cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010-2012

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 771 din 18 noiembrie 2010
    ART. 1
    Direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului pot depune, individual sau în parteneriat cu furnizori privaţi de servicii sociale, acreditaţi în condiţiile legii, proiecte, în vederea obţinerii de finanţare în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei familiei şi a drepturilor copilului.
    ART. 2
    (1) Finanţarea proiectelor prevãzute la art. 1 se realizeazã, în condiţiile legii, pe baza selecţiei publice de proiecte, organizate de cãtre Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, denumit în continuare autoritatea finanţatoare, cu respectarea principiilor privind nediscriminarea, tratamentul egal, recunoaşterea reciprocã, transparenţa, proporţionalitatea, eficienţa utilizãrii fondurilor publice, asumarea rãspunderii.
    (2) Etapele procedurii de selecţie de proiecte sunt:
    a) publicarea anunţului de participare şi a ghidurilor aplicantului specifice fiecãrui program de interes naţional;
    b) formularea rãspunsurilor la întrebãri şi solicitãri de clarificãri;
    c) depunerea propunerilor de proiecte;
    d) verificarea conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii;
    e) evaluarea propunerilor de proiecte;
    f) comunicarea rezultatelor şi, dupã caz, a condiţiilor suplimentare solicitate de autoritatea finanţatoare în vederea încheierii convenţiilor de finanţare;
    g) soluţionarea eventualelor contestaţii;
    h) încheierea convenţiilor de finanţare;
    i) publicarea anunţului privind convenţiile de finanţare încheiate.
    (3) Selecţia de proiecte se organizeazã pentru bugetul total alocat pentru fiecare program de interes naţional, iar decontarea cheltuielilor se face în limita sumelor aprobate pentru fiecare an bugetar.
    (4) Dacã în urma procedurii de selecţie de proiecte organizate nu s-a atribuit integral bugetul aferent programelor de interes naţional, autoritatea finanţatoare poate relua procedura pânã la contractarea în totalitate a întregului buget alocat.
    (5) În condiţiile în care, pe durata implementãrii programelor de interes naţional, bugetul alocat unui program de interes naţional se dovedeşte a fi insuficient, autoritatea finanţatoare poate aproba suplimentarea bugetului respectivului program de interes naţional cu sumele rãmase necontractate din celelalte programe.
    ART. 3
    (1) Autoritatea finanţatoare va publica anunţul de participare la procedura de selecţie de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu (www.mmuncii.ro).
    (2) În anunţul de participare va fi menţionatã data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte.
    (3) Data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte va fi de minimum 30 de zile de la data publicãrii anunţului de participare.
    (4) Din motive temeinice, autoritatea finanţatoare are dreptul de a reduce numãrul de zile prevãzut la alin. (3), dar nu la mai puţin de 15 zile de la data publicãrii anunţului de participare, cu motivaţia corespunzãtoare cuprinsã în anunţul de participare.
    ART. 4
    Toţi aplicanţii trebuie sã îndeplineascã cerinţele prevãzute în ghidul aplicantului, specific programului de interes naţional, pentru care depun propunerile de proiecte.
    ART. 5
    (1) Ghidul aplicantului, specific fiecãrui program de interes naţional, va cuprinde:
    a) informaţii generale privind autoritatea finanţatoare;
    b) bugetul total alocat programului, durata maximã de implementare a proiectelor şi suma maximã ce poate fi aprobatã spre finanţare pentru un proiect;
    c) instrucţiuni privind datele-limitã care trebuie respectate şi formalitãţile care trebuie îndeplinite;
    d) cerinţele privind conformitatea administrativã şi eligibilitatea, precum şi documentele necesare pentru a demonstra îndeplinirea acestor cerinţe;
    e) nivelul cofinanţãrii aplicantului (aplicant principal sau partener);
    f) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii de proiect;
    g) criteriile aplicate pentru evaluarea şi selecţia propunerilor de proiecte;
    h) modelul-cadru al convenţiei de finanţare;
    i) mãsurile de asigurare a sustenabilitãţii proiectelor.
    (2) Ghidul aplicantului, specific fiecãrui program de interes naţional, se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii finanţatoare, se publicã pe site-ul propriu, www.mmuncii.ro, şi nu poate fi modificat pe toatã durata de aplicare a procedurii de selecţie a propunerilor de proiecte din cadrul programelor de interes naţional, cu excepţia completãrilor aduse în condiţiile art. 7, precum şi a corectãrii erorilor materiale.
    ART. 6
    (1) Numãrul de aplicanţi la procedura de selecţie nu este limitat.
    (2) În cazul în care numai un aplicant a depus propunere de proiect, autoritatea finanţatoare are dreptul de a proceda la evaluarea acesteia şi, în funcţie de rezultatul evaluãrii, la încheierea convenţiei de finanţare.
    ART. 7
    (1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a rãspunde la întrebãrile şi solicitãrile de clarificãri primite din partea aplicanţilor, cu condiţia ca acestea sã fie primite cu cel puţin 6 zile înainte de data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
    (2) Rãspunsurile autoritãţii finanţatoare la întrebãri şi la solicitãrile de clarificãri completeazã ghidurile aplicantului, specifice programelor de interes naţional, şi vor fi publicate pe site-ul propriu cu cel puţin 4 zile înainte de data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
    (3) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a completa din proprie iniţiativã ghidurile aplicantului, în vederea clarificãrii unor aspecte. Autoritatea finanţatoare este obligatã sã publice orice astfel de completare pe site-ul propriu, în termenul prevãzut la alin. (2).
    ART. 8
    Aplicanţii vor elabora propunerea de proiect în concordanţã cu cerinţele cuprinse în ghidul aplicantului specific, astfel încât sã asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru evaluarea acesteia.
    ART. 9
    Propunerea de proiect şi documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. d) şi e) se depun într-un exemplar original şi în douã copii la registratura autoritãţii finanţatoare pânã la data-limitã de depunere a propunerii de proiect prevãzutã în anunţul de participare.
    ART. 10
    (1) Componenţa nominalã a comisiilor de evaluare şi selecţie a fiecãrui program de interes naţional, denumite în continuare comisii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
    (2) Propunerile de proiecte depuse vor fi evaluate de comisiile de evaluare şi selecţie în termen de cel mult 30 de zile de la data-limitã de depunere.
    (3) În cadrul procesului de evaluare şi selecţie comisiile pot solicita clarificãri de la aplicanţi. Aceştia sunt obligaţi sã rãspundã în termen de cel mult 48 de ore de la data solicitãrii clarificãrilor, cu excepţia cazului în care comisia, din motive temeinice, stabileşte un alt termen.
    (4) Departajarea aplicanţilor care îndeplinesc condiţiile de conformitate administrativã şi eligibilitate se realizeazã în baza punctajului obţinut, conform criteriilor cuprinse în ghidul aplicantului specific.
    (5) Comisiile întocmesc raportul privind procesul de evaluare şi selecţie, care cuprinde în mod obligatoriu lista proiectelor pentru care se propun încheierea convenţiilor de finanţare şi valoarea finanţãrii, prin ordonarea descrescãtoare a punctajelor obţinute, în limita bugetului aprobat.
    (6) Rezultatul evaluãrii şi selecţiei propunerilor de proiecte se comunicã în scris aplicanţilor, în termen de cel mult 5 zile de la data avizãrii listelor cu proiectele declarate câştigãtoare de cãtre conducãtorul instituţiei.
    ART. 11
    (1) Eventualele contestaţii se formuleazã în scris şi se depun la registratura autoritãţii finanţatoare în cel mult 5 zile de la data la care aplicantul ia cunoştinţã despre rezultatul procedurii de selecţie de proiecte. Autoritatea finanţatoare va soluţiona eventualele contestaţii în cel mult 15 zile de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
    (2) Contestaţia depusã de un aplicant trebuie sã respecte condiţiile de formã şi de fond menţionate în ghidul aplicantului specific.
    (3) Componenţa nominalã a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
    (4) Dupã soluţionarea contestaţiilor şi finalizarea evaluãrii ca urmare a deciziilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, conducãtorul autoritãţii finanţatoare aprobã prin ordin listele cuprinzând proiectele declarate câştigãtoare, în vederea încheierii convenţiilor de finanţare.
    ART. 12
    (1) Finanţarea proiectelor se face pe bazã de convenţii încheiate între autoritatea finanţatoare şi aplicanţii care au obţinut finanţarea.
    (2) Modelul-cadru de convenţie de finanţare este prevãzut în anexa la ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional.
    ART. 13
    (1) Monitorizarea implementãrii proiectelor din cadrul programelor de interes naţional se asigurã de cãtre autoritatea finanţatoare, în conformitate cu metodologia de monitorizare aprobatã prin ordin al conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
    (2) Metodologia de monitorizare include atribuţiile responsabililor cu monitorizarea proiectelor finanţate prin programele de interes naţional şi circuitul documentelor în activitatea de monitorizare, precum şi procedura de decontare a cheltuielilor eligibile.
    (3) Virarea sumelor prevãzute în convenţia încheiatã în condiţiile art. 12 se va face, la cererea beneficiarilor, pe mãsurã ce aceştia înainteazã rapoartele cu privire la activitãţile desfãşurate, prevãzute în ghidul aplicantului specific, însoţite de documentele justificative, prevãzute în metodologia de monitorizare.
    (4) Pe baza documentelor justificative, autoritatea finanţatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul bugetar.
    ART. 14
    (1) Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se sisteazã în cazul în care autoritatea finanţatoare constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în convenţiile de finanţare încheiate.
    (2) Autoritatea finanţatoare poate cere, în condiţiile în care clauzele contractuale nu au fost respectate de cãtre beneficiar, restituirea, parţialã sau integralã, a finanţãrii.
    ART. 15
    Pentru programele de urgenţã care vizeazã depãşirea unor situaţii de crizã, determinate fie de calamitãţi naturale, fie de imposibilitatea unor autoritãţi ale administraţiei publice locale de a asigura din bugetul propriu sumele necesare, în vederea asigurãrii protecţiei şi îngrijirii copiilor, sprijinirii familiilor, precum şi, dupã caz, pentru intervenţii cu caracter umanitar, autoritatea finanţatoare poate sã stabileascã termene mai mici decât cele prevãzute în prezenta metodologie.

                                      -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016