Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 9 decembrie 2022  de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea institutelor naţionale de cercetaredezvoltare aflate în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, precum şi a instituţiilor publice aflate în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 9 decembrie 2022 de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea institutelor naţionale de cercetaredezvoltare aflate în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, precum şi a instituţiilor publice aflate în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării

EMITENT: Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1265 din 29 decembrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 21.792 din 9 decembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1265 din 29 decembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Domeniul de aplicare
    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementează modul de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, denumite în continuare institute naţionale, aflate în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare minister, precum şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acestuia, în vederea aprobării închirierii acestor bunuri prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 2
    Bunurile imobile, temporar disponibile, din domeniul public al statului, aflate în administrarea institutelor naţionale şi instituţiilor publice, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activităţi complementare acestora, în conformitate cu prevederile legale.

    ART. 3
    Aprobarea închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, din domeniul public al statului, aflate în administrarea institutelor naţionale şi instituţiilor publice, se face prin hotărâre a Guvernului.

    CAP. II
    Definiţii
    ART. 4
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) activităţi complementare - activităţi comerciale, de producţie, depozitare şi prestări de servicii, cu excepţia celor care implică producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bază de alcool şi tutun, care nu contravin activităţilor desfăşurate de către institutele naţionale sau instituţiile publice şi nici bunelor moravuri;
    b) aprobarea închirierii - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se aprobă documentaţiile necesare închirierii bunurilor imobile/spaţiilor, temporar disponibile;
    c) avizarea documentaţiei de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care o comisie, numită de către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării, avizează documentaţiile înaintate de către titularii dreptului de administrare, pe care le supune aprobării reprezentantului legal;
    d) bunuri imobile - terenuri şi/sau construcţii sau orice alte bunuri imobile, din domeniul public al statului, care fac parte din baza materială aflată în administrarea institutelor naţionale sau a instituţiilor publice;
    e) contract de închiriere - contractul prin care o persoană, denumită locator, se obligă să asigure unei alte persoane fizice/juridice, denumită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială a unui bun imobil în schimbul unei sume de bani, denumită chirie;
    f) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapă în cadrul procedurii de închiriere în care institutele naţionale sau instituţiile publice din coordonarea/subordinea ministerului elaborează şi transmit acestuia documentaţia care stă la baza aprobării închirierii;
    g) spaţii temporar disponibile - clădiri şi/sau terenuri sau părţi ale acestora, din domeniul public al statului, care în anumite fracţiuni de timp nu sunt folosite în derularea activităţilor institutelor naţionale sau ale instituţiilor publice;
    h) titularul dreptului de administrare - institutele naţionale sau instituţiile publice.


    CAP. III
    Etapele procedurii
    SECŢIUNEA A
    Iniţierea procedurii de avizare a închirierii
    ART. 5
    Institutele naţionale sau instituţiile publice din coordonarea/subordinea ministerului iniţiază procedura de închiriere prin întocmirea documentaţiei de închiriere.

    ART. 6
    Documentaţia care stă la baza avizării închirierii conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) adresa de înaintare semnată de compartimentul/ departamentul economic, compartimentul/departamentul tehnic-administrativ şi de către conducerea institutului naţional sau a instituţiei publice din coordonarea/subordinea ministerului;
    b) acordul consiliului de administraţie al institutului naţional sau al instituţiei publice care solicită aprobarea în vederea închirierii bunului imobil/spaţiului;
    c) referatul de oportunitate însoţit de documentaţia de specialitate din care să reiasă amplasamentul, căile de acces, valoarea actualizată a imobilului în conformitate cu ultimul raport de evaluare şi alte elemente necesare pentru identificarea bunului imobil/spaţiului propus pentru închiriere;
    d) anexa în care este prezentat bunul imobil/spaţiul temporar disponibil, propus de institutul naţional sau de instituţia publică din coordonarea/subordinea ministerului, întocmită potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta metodologie;
    e) alte documente care să susţină propunerea de închiriere.


    ART. 7
    (1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date:
    a) descrierea bunului imobil/spaţiului care urmează a fi închiriat, datele de identificare şi valoarea de inventar ale acestuia (caracteristici tehnice), inclusiv situaţia juridică a acestuia;
    b) expunerea de motive argumentată, de ordin economic şi social, după caz, care justifică închirierea bunului respectiv;
    c) analiza gradului de ocupare a spaţiilor aflate în administrare şi menţionarea că închirierea nu va afecta activitatea specifică;
    d) precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere, activitate care să nu fie de aceeaşi natură cu activitatea instituţiei care face propunerea de închiriere, în vederea realizării în condiţii optime a activităţilor desfăşurate de către institutul naţional sau instituţia publică;
    e) durata închirierii, care este de maximum 4 ani, cu posibilitatea prelungirii;
    f) alte consideraţii care fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere;
    g) cota-parte din chirie care revine instituţiei care face propunerea de închiriere, în conformitate cu prevederile art. 333 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi preţul minim al închirierii.

    (2) Prevederile alin. (1) lit. g) nu se aplică în cazul în care activitatea titularului dreptului de administrare este subvenţionată de la bugetul de stat.

    ART. 8
    Documentaţia care stă la baza avizării închirierii, întocmită de institutul naţional sau de instituţia publică din coordonarea/subordinea ministerului, în două exemplare, se înaintează şi se înregistrează la direcţia de specialitate din cadrul ministerului.

    SECŢIUNEA B
    Avizarea şi aprobarea documentaţiei de închiriere
    ART. 9
    (1) Documentaţia în vederea închirierii se verifică, se analizează şi se avizează de către comisia constituită în acest scop prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
    (2) Propunerile comisiei se înaintează conducătorului ministerului, în vederea aprobării documentaţiei de închiriere.
    (3) În situaţia în care documentaţia este aprobată, direcţia de specialitate va face demersurile în vederea iniţierii proiectului de hotărâre a Guvernului.

    ART. 10
    (1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia la direcţia de specialitate.
    (2) În situaţia în care comisia de analiză şi avizare a documentaţiei de închiriere consideră că este necesară completarea documentaţiei de către institutul naţional/instituţia publică din coordonarea/subordinea ministerului, se va acorda un termen de maximum 5 zile lucrătoare în vederea completării cu datele/actele solicitate.
    (3) În cazul în care nu se respectă termenul pentru completarea documentaţiei de închiriere, se va restitui emitentului documentaţia transmisă iniţial.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 11
    (1) După publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului prin care se aprobă închirierea, institutul naţional sau instituţia publică din coordonarea/subordinea ministerului va organiza procedura de licitaţie publică, în condiţiile legii.
    (2) Fiecare institut naţional sau instituţie publică din coordonarea/subordinea ministerului va elabora o procedură de închiriere, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (3) Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină, pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de revizuire anuală, în condiţiile legii.
    (4) Bunurile imobile, temporar disponibile, pot fi închiriate unor persoane fizice sau juridice numai pentru activităţile care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) oferă servicii care răspund nemijlocit bunului mers al activităţilor desfăşurate de către institutul naţional sau instituţia publică;
    b) sunt aducătoare de venituri suplimentare pentru institutul naţional sau instituţia publică din coordonarea/subordinea ministerului;
    c) prin conţinutul lor nu împiedică şi nu contravin activităţilor desfăşurate de către institutul naţional sau instituţia publică şi nici bunelor moravuri, nu promovează idei retrograde, iredentiste sau naţionalist şovine;
    d) nu dăunează sănătăţii şi securităţii personalului angajat în institutul naţional sau instituţia publică;
    e) nu servesc unor interese politice de partid.

    (5) Este interzisă subînchirierea sau cedarea de către chiriaşi a spaţiilor sau mijloacelor închiriate.

    ART. 12
    (1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza lucrări de modernizare, extindere şi construcţii strict necesare pentru desfăşurarea activităţii, pe terenurile şi/sau construcţiile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea institutului naţional sau a instituţiei publice, numai cu aprobarea acestora şi cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu acordul prealabil scris al ministerului.
    (2) Orice investiţie, modernizare sau construcţie efectuată de către locatar asupra bunului imobil/spaţiului închiriat, cu acordul locatorului, se va realiza cu resursele financiare şi materiale ale locatarului, iar la expirarea contractului investiţia va trece, în condiţiile legii, în proprietatea publică a statului român, respectiv în administrarea institutului naţional sau a instituţiei publice, fără nicio pretenţie din partea locatarului.
    (3) În situaţia în care contractul se reziliază din vina locatarului sau din alte cauze neimputabile locatorului, nu i se pot cere acestuia despăgubiri pentru investiţia realizată şi nici nu se poate aduce atingere integrităţii bunurilor realizate.

    ANEXA 1

    la metodologie
    DATE DE IDENTIFICARE
    a bunurilor imobile/spaţiilor, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea
    institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare aflate în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării,
    precum şi a instituţiilor publice aflate în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării

┌────┬───┬─────────────┬─────────┬──────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │Destinaţia│ │ │
│ │ │Persoana │Adresa │ │Destinaţia│pentru │Perioada │ │
│Nr. │Nr.│juridică ce │bunului │Caracteristici│actuală a │care se │pentru care│Cota-parte│
│crt.│MFP│administrează│imobil/ │tehnice^1 │bunului │închiriază│se acordă │din chiria│
│ │ │bunul imobil/│spaţiului│ │imobil/ │bunul │închirierea│obţinută │
│ │ │spaţiul │ │ │spaţiului │imobil/ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │spaţiul │ │ │
├────┼───┼─────────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───┼─────────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───┼─────────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───┴─────────────┴─────────┴──────────────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┘


    ^1 Suprafaţa construită, suprafaţa desfăşurată, regimul de înălţime, suprafaţa terenului, CF.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016