Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 8 iunie 2023  de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 8 iunie 2023 de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 515 din 12 iunie 2023
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 541 din 8 iunie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 12 iunie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează emiterea, distribuirea şi decontarea voucherelor, cuantumul acestora, precum şi criteriile de selectare a entităţilor publice şi private, în condiţiile art. 37^15 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Scopul metodologiei este de a stabili etapele, responsabilităţile şi documentele aferente acestui proces, astfel încât acestea să permită acordarea voucherelor într-un termen de cel mult 72 de ore de la referirea victimei, în înţelesul Legii nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Acordarea voucherelor victimelor infracţiunii pentru acoperirea nevoilor urgente, denumite în continuare vouchere, reprezintă un avans din compensaţia financiară aprobat de Comisie, potrivit art. 30 din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În cadrul mecanismului de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunii participă instituţiile şi autorităţile publice competente, precum şi asociaţiile şi fundaţiile cu obiect de activitate în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor şi/sau asistenţei sociale.

    ART. 3
    În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) beneficiari - categoriile de victime prevăzute de art. 21 din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Comisia - Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor, prevăzută de art. 28 din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) comisia interinstituţională - comisia de verificare a îndeplinirii condiţiilor de înscriere a entităţilor publice şi private în lista entităţilor înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor;
    d) entităţi private - asociaţiile şi fundaţiile cu obiect de activitate în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor şi/sau asistenţei sociale, înrolate în procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor, conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) entităţi publice - instituţiile şi autorităţile publice competente cu obiect de activitate în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor şi/sau asistenţei sociale, înrolate în procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor, conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte instituţii ale statului care, în exercitarea atribuţiilor, intră în contact cu persoane care sunt potenţiale victime ale infracţiunilor;
    f) nevoie urgentă - cerinţă de produse sau servicii de hrană, cazare, transport, medicamente şi materiale sanitare, precum şi materiale de igienă şi de uz personal, exprimată explicit ori implicit de victima infracţiunii, a cărei nesatisfacere îi poate prejudicia interesele imediate;
    g) unităţi emitente - unităţi autorizate de către Ministerul Finanţelor pentru a emite voucherele pe suport electronic. Pot avea calitatea de unităţi emitente persoanele juridice înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi instituţiile de credit, persoane juridice române şi sucursalele instituţiilor de credit autorizate în state membre ale Uniunii Europene şi notificate către Banca Naţională a României, potrivit legii;
    h) unităţi afiliate - operatori economici care comercializează produse şi servicii, care acceptă la plată voucherele şi care au încheiat direct contracte de prestări ale serviciilor prevăzute de prezenta metodologie cu unităţile emitente ale voucherelor;
    i) voucher - bilet de valoare pe suport electronic, dispozitiv fizic sau instrument virtual, de valoare corespunzătoare cu suma aprobată de către Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare, pentru fiecare tip de cheltuială eligibilă în parte, în scopul acoperirii cheltuielilor ocazionate de nevoile urgente, cu o valabilitate de 90 de zile de la data emiterii sale.


    CAP. II
    Solicitarea şi acordarea voucherelor
    ART. 4
    (1) Victima poate solicita Comisiei un avans din compensaţia financiară sub formă de voucher pentru acoperirea nevoilor urgente, în limita unei sume echivalente cu 5 salarii de bază minime brute pe ţară stabilite pentru anul în care victima a solicitat avansul.
    (2) Victima va transmite Comisiei cererea de acordare a voucherului potrivit prevederilor alin. (1) şi referatul de estimare a cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor, în formele prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, însoţite, după caz, de orice alte înscrisuri relevante.
    (3) Entităţile publice şi private pot acorda sprijin şi asistenţă victimelor infracţiunii prin completarea referatului de estimare a cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor şi, după caz, prin asistarea victimei în faţa Comisiei, în condiţiile art. 34 din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Cererea privind acordarea voucherului şi stabilirea cuantumului cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor se soluţionează de către Comisie în condiţiile art. 31 din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Hotărârea prin care s-a soluţionat cererea de acordare a unui avans din compensaţie sub formă de voucher se comunică victimei, în condiţiile art. 31 alin. (5) din Legea nr. 211/2004, precum şi Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în condiţiile art. 38 alin. (2) lit. k) din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Entităţile publice şi private vor lua măsurile necesare pentru a se asigura că victima intră în posesia voucherului, potrivit schemei prevăzute în anexa nr. 3.

    CAP. III
    Mecanismul de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor
    SECŢIUNEA 1
    Contractarea serviciilor de emitere şi distribuire a voucherelor
    ART. 5
    (1) Voucherele sunt emise şi distribuite anual de către unităţi emitente, în temeiul unui contract încheiat cu Ministerul Justiţiei, potrivit Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Prin documentaţia de atribuire, Ministerul Justiţiei stabileşte numărul de vouchere şi valoarea lor estimată. În baza estimărilor şi a numărului de cereri de compensaţii, procedura de achiziţie poate fi reluată ori de câte ori se constată necesitatea suplimentării numărului şi a valorii voucherelor.
    (3) Contractarea serviciilor privind emiterea, distribuirea şi decontarea voucherelor se realizează de către Ministerul Justiţiei în condiţiile Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare. La estimarea valorii contractului de achiziţie publică nu se ia în calcul valoarea nominală a voucherelor.
    (4) Unităţile emitente sunt obligate să selecteze unităţile afiliate care acceptă vouchere pe baza unor proceduri transparente şi nediscriminatorii, astfel încât să asigure o acoperire geografică naţională.
    (5) Unităţile emitente sunt obligate să deschidă conturi sau subconturi de plăţi distincte, prin care se virează sumele reprezentând încasările şi plăţile aferente valorii nominale a voucherelor, astfel încât să permită o evidenţă clară a sumelor utilizate în temeiul contractului de achiziţie publică încheiat cu Ministerul Justiţiei şi cu unităţile care acceptă voucherele.
    (6) Unităţile emitente pot organiza platforme pentru emiterea acestora sau pot încheia contracte cu organizaţii care administrează schema/aranjamentul de plată ori alte organizaţii specializate, după caz.
    (7) Unităţile emitente comunică Ministerului Justiţiei, la cerere, lista actualizată a unităţilor afiliate care acceptă voucherele.
    (8) Voucherele se emit numai de către unităţi emitente care îşi desfăşoară activitatea în baza autorizaţiei de funcţionare, acordată de Ministerul Finanţelor. Autorizaţia de funcţionare se acordă de către o comisie a cărei componenţă şi procedură de lucru se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor, potrivit criteriilor stabilite prin acelaşi ordin, astfel încât să se asigure dezvoltarea concurenţială a serviciilor prevăzute de prezenta hotărâre, emis în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii.
    (9) În situaţia în care un operator economic deţine autorizaţie de funcţionare, aflată în termen de valabilitate, ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde sau alt tip de bilete de valoare pe suport electronic pentru care procedura de obţinere este prevăzută de Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete, cu modificările şi completările ulterioare, pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca unitate emitentă de vouchere destinate victimelor infracţiunilor nu mai este necesară parcurgerea procedurii. Anterior începerii activităţii, operatorul economic are obligaţia de a notifica Ministerul Finanţelor cu privire la intenţia de a obţine autorizaţia de funcţionare ca unitate emitentă de vouchere destinate victimelor infracţiunilor.
    (10) Autorizaţia de funcţionare ca unitate emitentă de vouchere, obţinută ca urmare a notificării prevăzute la alin. (9), are aceeaşi valabilitate cu cea a autorizaţiei de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional sau tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, în funcţie de menţiunea unităţii emitente, pentru care a fost parcursă procedura de autorizare prevăzută de Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Unitatea emitentă de vouchere destinate victimelor infracţiunilor va solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare obţinute în urma notificării.
    (11) Autorizaţia de funcţionare prevăzută la alin. (9) se va elibera prin grija Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data depunerii notificării însoţite de documentele justificative.
    (12) Unităţile emitente au obligaţia de a întocmi rapoarte de monitorizare şi de a le transmite, trimestrial, Ministerului Finanţelor. Acestea conţin cel puţin următoarele informaţii: numărul de vouchere pe suport electronic emise, valoarea acestora şi numărul beneficiarilor.

    ART. 6
    (1) Fondurile necesare pentru acordarea voucherelor se asigură de la bugetul Ministerului Justiţiei.
    (2) Ministerul Justiţiei virează unităţii emitente sumele aferente voucherelor astfel:
    a) contravaloarea nominală a voucherelor - într-un „cont distinct de disponibil cu afectaţiune specială“ deschis la Trezoreria Statului, cont din care unitatea emitentă virează sumele încasate în conturile prevăzute la art. 5 alin. (5), deschise la instituţii de credit;
    b) costul aferent emiterii suportului electronic, precum şi costul expedierii acestora către entităţile publice şi private înrolate - în contul deschis la Trezoreria Statului, potrivit dispoziţiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    (3) Sumele derulate prin operaţiunile cu voucherele de către unităţile emitente nu pot fi utilizate pentru reinvestirea acestor fonduri în alte scopuri.
    (4) Ministerul Justiţiei, pe baza contractului de achiziţie publică legal încheiat, transferă către unitatea emitentă contravaloarea nominală a voucherelor distribuite victimelor şi achită costurile pentru emiterea suportului electronic şi pentru expedierea acestora către entităţile publice şi private înrolate.
    (5) Contravaloarea nominală a voucherelor emise nu poate fi transferată beneficiarilor dacă, la data stabilită pentru transfer, Ministerul Justiţiei nu a achitat unităţii emitente, integral, contravaloarea voucherelor achiziţionate, inclusiv costurile aferente emiterii şi expedierii acestora.

    ART. 7
    (1) Unităţile afiliate care utilizează aparate de marcat electronice fiscale potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a evidenţia pe bon fiscal distinct atât serviciile prestate, cât şi contravaloarea produselor comercializate care se încadrează în categoria nevoi urgente, aşa cum aceasta este definită de prezenta hotărâre, care urmează să fie achitate cu voucherele pentru acoperirea nevoilor urgente. Pentru aceste bonuri fiscale va fi selectată ca tip de plată numai valoarea 9 „Alte metode“ din nomenclatorul pentru tipul de plată, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevăzute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fişierelor prevăzute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, precum şi categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informaţii cu sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, operatorul aparatului de marcat electronic fiscal având obligaţia să completeze câmpul editabil aferent tipului de plată cu sintagma „nevoi urgente“, atunci când caracteristicile tehnice ale aparatului de marcat electronic fiscal permit acest lucru.
    (2) Sumele acordate de către Comisie sub formă de voucher reprezintă venit neimpozabil, conform prevederilor art. 62 lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    (1) Voucherele sunt valabile numai dacă au înscris numărul cu care au fost înseriate de către unitatea emitentă şi vor conţine următoarele informaţii înscrise pe suportul electronic ori stocate într-un alt mod pe acesta:
    a) numele şi adresa emitentului şi datele sale de identificare;
    b) perioada de valabilitate;
    c) interdicţia de a fi utilizat pentru alte scopuri decât cel pentru care a fost emis.

    (2) Numele, prenumele şi codul numeric personal ale beneficiarului sunt stocate în sistemul comun de evidenţă al voucherelor ţinut de Ministerul Justiţiei şi de unitatea emitentă. În cazul persoanelor fără acte de identitate vor fi stocate doar numele şi prenumele beneficiarului.
    (3) Beneficiarul poate utiliza voucherele numai în reţeaua unităţilor afiliate.
    (4) Voucherul are valoarea aprobată de către Comisie şi perioada de valabilitate de 90 de zile de la data emiterii, fără a se înţelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.
    (5) Sumele necheltuite de către beneficiari în perioada de valabilitate a voucherului sunt restituite Ministerului Justiţiei de către unitatea emitentă.
    (6) Unitatea emitentă a voucherelor are obligaţia ca odată cu emiterea acestora să asigure măsurile necesare pentru ca destinatarii finali să poată identifica şi cunoaşte reţeaua de unităţi afiliate care oferă bunurile şi serviciile eligibile.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Mecanismul de distribuire a voucherelor prin intermediul entităţilor publice şi private
    ART. 9
    (1) Ministerul Justiţiei asigură distribuirea voucherelor de la unitatea emitentă către beneficiari potrivit procedurii reglementate în prezenta secţiune.
    (2) Voucherele se distribuie victimelor de către unităţile emitente prin intermediul şi la solicitarea entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor, conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    (1) Sunt autorizate să distribuie vouchere următoarele entităţi şi autorităţi publice înregistrate în lista entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor:
    a) direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului;
    b) Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
    c) Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi;
    d) orice altă entitate publică care are, potrivit legii sau actului constitutiv, ca obiect de activitate asistenţa şi protecţia victimelor şi/sau asistenţa socială;
    e) orice altă instituţie a statului care, în exercitarea atribuţiilor, intră în contact cu persoane care sunt potenţiale victime ale infracţiunilor.

    (2) Sunt autorizate să distribuie vouchere asociaţiile şi fundaţiile cu obiect de activitate în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor şi/sau asistenţei sociale, înregistrate în lista entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor.
    (3) Entităţile publice prevăzute la alin. (1) au obligaţia transmiterii unui formular de înrolare către Ministerul Justiţiei şi a elementelor de identificare a structurilor organizaţionale care vor participa la mecanismul de distribuire a voucherelor pentru acoperirea nevoilor urgente, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii. Modelul formularului este prezentat în anexa nr. 4.
    (4) Entităţile private pot solicita înrolarea în mecanismul de distribuire a voucherelor prin intermediul unei cereri. Modelul cererii de înrolare a asociaţiilor şi fundaţiilor cu obiect de activitate în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor şi/sau asistenţei sociale este prezentat în anexa nr. 5.
    (5) Entitatea publică sau privată care va duce la îndeplinire dispoziţia Comisiei prin transmiterea către unitatea emitentă a solicitării de personalizare a voucherului cu datele de identitate ale victimei şi de alimentare a acestuia cu cuantumul stabilit de Comisie va preda voucherul victimei, în baza unui proces-verbal.

    ART. 11
    (1) Ministerul Justiţiei întocmeşte lista entităţilor publice şi private înrolate în procedura de distribuire a voucherelor, în baza formularelor transmise de entităţile publice şi a cererilor de înrolare înregistrate de entităţile private.
    (2) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de înscriere a entităţilor private în lista entităţilor prevăzută la alin. (1) se va realiza de către o comisie interinstituţională alcătuită din 5 membri numiţi prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 3 ani. În componenţa acestei comisii pot fi desemnaţi reprezentanţi ai Ministerului Justiţiei şi instituţiilor aflate în coordonarea sau subordinea acestuia, precum şi reprezentanţi ai altor instituţii şi entităţi publice cu atribuţii în domeniul prevenirii criminalităţii şi protecţiei victimelor.
    (3) Selectarea entităţilor private se va realiza de către comisia interinstituţională prevăzută la alin. (2) cu respectarea criteriului distribuţiei geografice, pentru a oferi tuturor victimelor posibilitatea de a accesa voucherele. Se va urmări cu prioritate înrolarea de entităţi la nivelul fiecărei curţi de apel şi, ulterior, la nivelul fiecărui tribunal.

    ART. 12
    (1) Comisia interinstituţională prevăzută la art. 11 alin. (2) decide cu majoritate de voturi cu privire la înrolarea entităţilor.
    (2) Cererile asociaţiilor şi fundaţiilor vor fi evaluate prin raportare la grila de punctaj pentru evaluarea cererilor asociaţiilor şi fundaţiilor care solicită înrolarea în mecanismul de distribuire a voucherelor, cuprinsă în anexa nr. 6. Pentru a putea fi selectată, asociaţia sau fundaţia trebuie să cumuleze minimum 60 de puncte şi să îndeplinească toate criteriile eliminatorii.
    (3) Lista entităţilor implicate în mecanismul de distribuire a voucherelor se publică şi se actualizează anual pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei. Elementele minimale ale listei entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor sunt prezentate în anexa nr. 7.
    (4) Unitatea emitentă are obligaţia de a întocmi rapoarte de utilizare a sumelor depuse, pe care le transmite lunar Ministerului Justiţiei.
    (5) Ministerul Justiţiei actualizează lunar evidenţa voucherelor distribuite în baza informaţiilor primite de la unitatea emitentă.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Procedura de decontare a voucherelor
    ART. 13
    (1) Unitatea emitentă are obligaţia de a restricţiona utilizarea voucherelor la perioada, scopurile şi destinaţiile prevăzute de lege.
    (2) Voucherele vor fi acceptate la plată de către unităţile afiliate entităţilor care emit voucherele exclusiv pentru cheltuielile de hrană, cazare, transport, medicamente şi materiale sanitare, precum şi materiale de igienă şi de uz personal, în cuantumul stabilit de către Comisie.
    (3) În baza contractelor de prestări de servicii încheiate cu unităţile emitente, unităţile afiliate au obligaţia de a implementa sisteme sau procese organizaţionale care să permită verificarea eligibilităţii produselor sau serviciilor achiziţionate de beneficiari, raportat la voucherul cu care se realizează plata, respectiv la tipul de cheltuială eligibilă.
    (4) În situaţia în care Ministerul Justiţiei primeşte o sesizare cu privire la nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri de către unităţi afiliate, acesta va notifica unitatea emitentă care are obligaţia de a restricţiona utilizarea voucherelor la acele unităţi afiliate.
    (5) Pentru fiecare categorie de cheltuială va fi emis un voucher distinct. De asemenea, pe acelaşi suport electronic se pot încărca mai multe tipuri de vouchere, în funcţie de tipul de cheltuială pentru care au fost alocate. La nivel tehnic se va păstra distincţia între sumele aferente fiecărui tip de cheltuială în parte.
    (6) În situaţia de la alin. (5), unităţile afiliate au obligaţia să implementeze sisteme de verificare a diverselor tipuri de vouchere încărcate pe acelaşi suport electronic.
    (7) În cazul în care se optează pentru emiterea exclusiv pe suport electronic virtual a voucherelor, Ministerul Justiţiei poate solicita oricând unităţii emitente emiterea suportului electronic material al voucherului, conform contractului încheiat cu aceasta.
    (8) Unităţile emitente actualizează lunar sau la cererea Ministerului Justiţiei lista unităţilor afiliate care acceptă vouchere. Lista unităţilor afiliate este transmisă Ministerului Justiţiei de către unităţile emitente în vederea publicării pe pagina proprie de internet.
    (9) Cheltuielile de transport şi cazare se acordă cu aplicarea, în mod corespunzător, a plafoanele şi condiţiilor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Prelucrarea datelor cu caracter personal
    ART. 14
    (1) Datele personale ale beneficiarilor urmează să fie prelucrate cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.
    (2) Autorităţile competente, entităţile publice şi private şi unităţile emitente care prelucrează date cu caracter personal în temeiul prezentei metodologii vor aplica măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii ori accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei forme de prelucrare ilegală.
    (3) Scopul prelucrării, perioada de stocare şi ştergere a datelor cu caracter personal prevăzute de dispoziţiile Legii nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi pentru datele cu caracter personal prelucrate în temeiul prezentei metodologii.

    CAP. IV
    Sancţiuni
    ART. 15
    (1) Următoarele fapte săvârşite de către victimă sau orice altă persoană care intră în posesia voucherului constituie contravenţii, dacă nu sunt comise în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
    a) utilizarea voucherelor în alt scop decât cel prevăzut de prezenta metodologie;
    b) solicitarea şi/sau furnizarea de numerar în schimbul voucherelor sau pentru fracţiuni din acestea;
    c) comercializarea voucherelor contra unei fracţiuni de preţ sau a altor bunuri/servicii decât cele stabilite prin lege.

    (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează după cum urmează:
    a) de la 1.000 lei la 10.000 lei, fapta prevăzută la lit. a);
    b) de la 2.000 lei la 20.000 lei, fapta prevăzută la lit. b);
    c) de la 3.000 lei la 30.000 lei, fapta prevăzută la lit. c).


    ART. 16
    (1) Ministerul Finanţelor poate dispune măsura suspendării autorizaţiei de funcţionare eliberate unităţilor emitente în cazul nerespectării dispoziţiilor art. 5 alin. (5) şi (7).
    (2) Ministerul Finanţelor poate dispune măsura retragerii autorizaţiei de funcţionare eliberate unităţilor emitente în următoarele situaţii:
    a) în cazul nerespectării criteriilor de autorizare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor în baza cărora s-a acordat autorizaţia de funcţionare;
    b) în cazul nerespectării dispoziţiilor art. 6 alin. (2) şi (3).

    (3) Constatarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se face de către o echipă de specialişti a cărei componenţă se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
    (4) Acordarea autorizaţiei de funcţionare a unităţilor emitente şi dispunerea măsurii de suspendare/retragere a acesteia în urma constatării situaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se fac de către o comisie ale cărei componenţă şi procedură de lucru se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.

    ART. 17
    (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 15 se realizează de către persoanele împuternicite în acest scop, desemnate prin ordinul ministrului justiţiei, emis în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, în temeiul art. 15 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2022, modificările şi completările ulterioare.
    (2) Contravenţiilor prevăzute la art. 15 alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 18
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    CEREREA
    de acordare a voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente
    Către Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor din cadrul Tribunalului ...
    Cerere de acordare a voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente*)
    *) Cerere de obţinere a voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente formulată în condiţiile art. 37^14 şi 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare, avans din compensaţia financiară prevăzută prin Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Temeiurile legale:
    - art. 37^14 şi art. 37^15 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 30-34 din Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 527 şi următoarele din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, cu modificările şi completările ulterioare.

    1. Data depunerii cererii

┌─────┬─────┬─────────┬────────────────┐
│ZZ │LL │AAAA │Ora^1): │
└─────┴─────┴─────────┴────────────────┘


    ^1) Se va completa cu ora la care se va înregistra cererea la Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor din cadrul tribunalului de la domiciliul victimei.

    2. Date privind autoritatea căreia i se adresează cererea^2)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Autoritatea: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Adresa: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Telefon: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Fax: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│E-mail: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Localitatea: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Persoana care primeşte cererea ││
│(numele/calitatea) ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^2) Se va completa cu datele Comisiei pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor din cadrul tribunalului de la domiciliul victimei, conform art. 28 alin. (1) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    3. Date despre solicitant^3) (persoana care solicită voucher pentru acoperirea nevoilor urgente)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Numele şi prenumele: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Seria şi numărul buletinului/cărţii ││
│de identitate: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Emitentul şi data eliberării: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cod numeric personal: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Sex: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Data şi locul naşterii: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cetăţenie: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Domiciliul/Locul unde persoana ││
│locuieşte în mod obişnuit: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nr. de telefon (inclusiv prefixul): ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Adresă de e-mail: ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^3) Se va completa cererea, personal sau prin reprezentat legal, cu datele solicitantului, respectiv de către persoana din cadrul categoriilor de victime prevăzute de art. 21 alin. (1) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) persoanele asupra cărora a fost săvârşită o tentativă la infracţiunile prevăzute la art. 188 şi 189 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, o infracţiune prevăzută la art. 194, 210, 211 şi 218-220 din aceeaşi lege, o infracţiune de terorism, precum şi orice altă infracţiune intenţionată comisă cu violenţă;
    b) soţul, copiii şi persoanele aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin săvârşirea infracţiunilor prevăzute la alin. (1).
    Solicitarea poate fi formulată şi de către o organizaţie neguvernamentală, potrivit art. 34 alin. (2) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    4. Infracţiunea comisă împotriva victimei^4)

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    ^4) Se va completa cu infracţiunea/infracţiunile prevăzute de art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    5. Calitatea în care se solicită compensaţia financiară^5)-6)

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    ^5) Se va completa de către victimă sau, în cazul în care solicitantul voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente este diferit de persoana vătămată, respectiv soţul, copiii şi persoanele aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin săvârşirea infracţiunilor prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^6) În cazul în care cererea este formulată de către soţul, copiii şi persoanele aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin săvârşirea infracţiunilor prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune documente justificative.

    6. Date despre persoana vătămată^7)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Numele şi prenumele: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Seria şi numărul buletinului/cărţii ││
│de identitate: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Emitentul şi data eliberării: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cod numeric personal: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Sex: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Data şi locul naşterii: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cetăţenie: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Domiciliul/Locul unde persoana ││
│locuieşte în mod obişnuit: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nr. de telefon (inclusiv prefixul): ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^7) Se vor completa date despre persoana decedată prin săvârşirea infracţiunilor prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare, dacă este diferită de persoana solicitantului.

    7. Listă documente justificative^8)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│1. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│2. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│3. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│4. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│5. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│... ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^8) Se va completa cu lista documentelor justificative care se vor depune în susţinerea cererii de obţinere a voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente [de exemplu: nr. dosar penal, acte medicale, documente din care rezultă săvârşirea infracţiunilor prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare, acte din care rezultă situaţia şi nevoile urgente ale victimei/ale persoanelor aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin săvârşirea infracţiunilor etc.].

    8. Date despre fapta pentru care se solicită compensaţia financiară

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Data şi locul comiterii faptei: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Descrierea faptei: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Alte precizări considerate ca ││
│relevante: ││
└─────────────────────────────────────┴┘



    9. Cuantumul voucherului pentru acoperirea nevoilor urgente solicitat^9)

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    ^9) Se va completa cu valoarea în lei a cuantumului solicitat şi va fi avută în vedere limita sumei echivalente a 5 salarii de bază minime brute pe ţară stabilite pentru anul în care victima a solicitat voucherul, conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    Valoarea cuantumului va fi conformă cu cea din Referatul de estimare a cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunii, cu modificările şi completările ulterioare (prevăzută în anexa nr. 2 la metodologie).

    10. Date privind situaţia financiară a solicitantului

┌──────────────────────────────────┬───┐
│ │DA/│
│Solicitantul are o activitate │NU │
│remunerată? │[ ]│
│ │[ ]│
├──────────────────────────────────┼───┤
├──────────────────────────────────┼───┤
│În caz afirmativ se va indica, cu │ │
│aproximaţie, suma pe care o │...│
│realizează: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    11. Locul unde solicitantul doreşte să îi fie comunicate voucherul şi documentele ulterioare

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    12. Alte precizări, dacă este cazul

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



┌────────────┬─────────────────────────┐
│Data: │Semnătura: │
└────────────┴─────────────────────────┘




    ANEXA 2

    la metodologie
    REFERAT
    de estimare a cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor
    prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru
    asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunii, cu modificările şi completările ulterioare
    1. Data întocmirii

┌─────────┬─────────┬──────────────────┐
│ZZ │LL │AAAA │
└─────────┴─────────┴──────────────────┘



    2. Date privind entitatea publică sau privată care completează referatul^*)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Denumirea^1): ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Numele şi prenumele persoanei din ││
│cadrul entităţii sau care colaborează││
│cu entitatea care completează ││
│referatul: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Funcţia/Calitatea: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Sediul: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Datele de contact^2): ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^1) Se va completa denumirea entităţii publice sau private înrolate în procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^2) Se vor indica date precum adresa, telefonul, faxul, e-mailul entităţii publice sau private înrolate.
    ^*) Se va completa după caz, conform dispoziţiilor art. 4 alin. (3) din Metodologia de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 541/2023.

    3. Date despre solicitant^3) (persoana care solicită voucher pentru acoperirea nevoilor urgente)

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Numele şi prenumele: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Seria şi numărul buletinului/cărţii ││
│de identitate: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Emitentul şi data eliberării: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cod numeric personal: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Sex: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Data şi locul naşterii: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cetăţenie: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Domiciliul/Locul unde persoana ││
│locuieşte în mod obişnuit: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nr. de telefon (inclusiv prefixul): ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Adresă de e-mail: ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    ^3) Se va completa cu datele solicitantului, respectiv o persoană din cadrul categoriilor de victime prevăzute de art. 21 alin. (1) din Legea nr. 211/2004, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) persoanele asupra cărora a fost săvârşită o tentativă la infracţiunile prevăzute la art. 188 şi 189 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, o infracţiune prevăzută la art. 194, 210, 211 şi 218-220 din aceeaşi lege, o infracţiune de terorism, precum şi orice altă infracţiune intenţionată comisă cu violenţă;
    b) soţul, copiii şi persoanele aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin săvârşirea infracţiunilor prevăzute la alin. (1).

    4. Constatări rezultate din evaluarea victimei
    4.1. Constatări rezultate prin prisma răspunsurilor oferite de victimă:

┌───────────┬──────────────────────┬───┐
│ │ │DA/│
│ │Victima are venituri │NU │
│ │proprii? │[ ]│
│ │ │[ ]│
│ ├──────────────────────┼───┤
│ │În caz afirmativ se va│ │
│Resurse │indica, cu │...│
│financiare │aproximaţie, suma pe │ │
│ │care o realizează: │ │
│ ├──────────────────────┼───┤
│ │Beneficiază de │DA/│
│ │sprijinul familiei/ │NU │
│ │altei persoane? │[ ]│
│ │ │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │ │DA/│
│ │Victima are adăpost? │NU │
│ │ │[ ]│
│Situaţie │ │[ ]│
│locativă ├──────────────────────┼───┤
│ │Beneficiază de │DA/│
│ │sprijinul familiei/ │NU │
│ │altei persoane? │[ ]│
│ │ │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │ │DA/│
│Hrana │Victima are acces la │NU │
│ │alimente? │[ ]│
│ │ │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │Victima are nevoie de │DA/│
│ │cazare în condiţii de │NU │
│ │siguranţă? │[ ]│
│ │ │[ ]│
│Cazare ├──────────────────────┼───┤
│ │În caz afirmativ se va│ │
│ │indica, cu │ │
│ │aproximaţie, perioada │...│
│ │pentru care are nevoie│ │
│ │de cazare: │ │
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │Victima are nevoie de │DA/│
│Transport │transport în condiţii │NU │
│ │de siguranţă? │[ ]│
│ │ │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │Victima a suferit vreo│DA/│
│Sănătate │agresiune ce necesită │NU │
│ │medicamente şi/sau │[ ]│
│ │materiale sanitare? │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │ │DA/│
│Igienă │Victima are acces la │NU │
│ │materiale de igienă? │[ ]│
│ │ │[ ]│
├───────────┼──────────────────────┼───┤
│ │Victima are acces la │DA/│
│ │materiale de uz │NU │
│Uz personal│personal (obiecte │[ ]│
│ │vestimentare, │[ ]│
│ │încălţăminte etc.)? │ │
├───────────┼──────────────────────┴───┤
│Observaţii:│ │
└───────────┴──────────────────────────┘



    4.2. Înscrisurile sau alte elemente care susţin sau confirmă constatările de la pct. 3.1

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    4.3. Observaţiile/Recomandările persoanei care completează referatul^4):

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    ^4) Se va completa în baza documentelor avute la dispoziţie (ce vor fi anexate referatului în copie) şi în baza informaţiilor relevante obţinute de la victimă sau identificate de către persona care completează referatul şi care pot conduce la stabilirea nevoilor urgente (de exemplu: victima prezintă semne de abuz fizic/psihologic, victima are o nevoie fizică sau psihologică ori se confruntă cu o dificultate în accesarea fondurilor necesare acoperirii unor nevoi imediate sau orice alte detalii de interes).


    5. Date privind estimarea perioadei pentru care este necesară acordarea unei asistenţe în regim de urgenţă^5)

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    ^5) Estimarea perioadei pentru care este necesară alocarea de fonduri pentru asigurarea accesului victimei la hrană, cazare, transport, medicamente şi materiale sanitare, precum şi materiale de igienă şi de uz personal.

    6. Date privind estimarea cheltuielilor urgente

┌────────────┬──┬───────────────┬──────────┐
│Nevoi │ │Perioada de │ │
│urgente │DA│timp │Estimare │
│identificate│/ ├────┬────┬─────┤cheltuieli│
│^6) │NU│1-7 │8-29│30-45│ │
│ │ │zile│zile│zile │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│1. Hrană │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│2. Cazare^7)│ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│3. Transport│ │ │ │ │ │
│^7) │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│4. │ │ │ │ │ │
│Medicamente │ │ │ │ │ │
│şi/sau │ │ │ │ │ │
│materiale │ │ │ │ │ │
│sanitare │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│5. Materiale│ │ │ │ │ │
│de igienă │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼────┼────┼─────┼──────────┤
│6. Materiale│ │ │ │ │ │
│de uz │ │ │ │ │ │
│personal │ │ │ │ │ │
├────────────┴──┴────┴────┴─────┴──────────┤
│TOTAL: │
└──────────────────────────────────────────┘


    ^6) Nevoi urgente identificate în conformitate cu dispoziţiile art. 37^15 alin. (2) din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^7) Pentru cheltuielile de la pct. 2 şi 3 vor fi avute în vedere plafoanele şi condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului, cu modificările ulterioare (de exemplu: cazare: nr. zile X 232 lei/zi, transport: ...).

    7. Alte măsuri

┌────────────────────────┬──┬──────────┐
│Victima a fost informată│ │ │
│că datele furnizate │ │ │
│urmează să fie │ │ │
│colectate, stocate şi │ │ │
│gestionate cu │ │ │
│respectarea prevederilor│DA│ │
│Regulamentului (UE) 2016│/ │ │
│/679 al Parlamentului │NU│ │
│European şi al │^ │ │
│Consiliului din 27 │8)│Semnătura:│
│aprilie 2016 privind │[ │ │
│protecţia persoanelor │] │ │
│fizice în ceea ce │[ │ │
│priveşte prelucrarea │] │ │
│datelor cu caracter │ │ │
│personal şi privind │ │ │
│libera circulaţie a │ │ │
│acestor date şi de │ │ │
│abrogare a Directivei 95│ │ │
│/46/CE. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│Victima a fost informată│DA│ │
│că în situaţia acordării│/ │ │
│voucherului de către │NU│ │
│Comisie suma alocată va │^ │ │
│fi cheltuită doar pentru│8)│ │
│acoperirea nevoilor │[ │ │
│urgente şi numai în │] │ │
│perioada de │[ │ │
│valabilitate. │] │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│Victima a luat │ │ │
│cunoştinţă de │ │ │
│prevederile art. 37^15 │ │ │
│alin. (6) din Legea nr. │ │ │
│318/2015, cu │DA│ │
│modificările şi │/ │ │
│completările ulterioare,│NU│ │
│potrivit cărora avansul │^ │ │
│din compensaţia │8)│ │
│financiară sub formă de │[ │ │
│voucher este supus │] │ │
│restituirii în │[ │ │
│condiţiile art. 22 alin.│] │ │
│(2) şi art. 30 alin. (5)│ │ │
│şi (6) din Legea nr. 211│ │ │
│/2004, cu modificările │ │ │
│şi completările │ │ │
│ulterioare. │ │ │
└────────────────────────┴──┴──────────┘


    ^8) În cazul în care se va bifa „NU“ se vor completa motivele refuzului.
    Prezentul referat a fost întocmit în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

┌───────────┬──────────────────────────┐
│Victimă: │Entitate publică/privată: │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Semnătură: │Semnătură: │
└───────────┴──────────────────────────┘



┌──────────────────────────────────────┐
│ATENŢIE!!! │
│Referatul de estimare a cheltuielilor │
│pentru acoperirea nevoilor urgente ale│
│victimelor infracţiunilor se │
│completează astfel încât acestea să │
│permită acordarea voucherelor │
│victimelor infracţiunii într-un termen│
│de cel mult 72 de ore de la referirea │
│victimei, conform art. 37^15 alin. (5)│
│din Legea nr. 318/2015, cu │
│modificările şi completările │
│ulterioare. │
└──────────────────────────────────────┘




    ANEXA 3

    la metodologie
    SCHEMĂ
    privind obţinerea voucherelor de către victimele infracţiunilor
 (a se vedea imaginea asociată)
     * Entităţile publice şi private vor acorda sprijin şi asistenţă victimelor infrastructurii prin completarea referatului de estimare a cheltuielilor pentru acoperirea nevoilor şi, după caz, prin asistarea victimei în faţa Comisiei, în condiţiile art. 34 din Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare.
    ** În condiţiile art. 38 alin. (2) lit. k) din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^ 1) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

    ANEXA 4

    la metodologie
    Formular de înrolare entitate publică
    FORMULAR ENTITATE PUBLICĂ
    pentru comunicarea datelor necesare înrolării în Procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare
    Subscrisa (entitate publică), ………..........……, C.U.I. …………, adresa …............……., prin reprezentant legal, …………., vă comunicăm datele necesare înrolării în Procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare:
    Denumire: ..................................
    C.U.I.: ........................................
    Domiciliul fiscal: ..........................
    Telefon: .................................
    Fax: ......................................
    Adresă de e-mail: ......
    Certific această calitate prin
    ....................................^1
    [ ] Îmi exprim acordul în legătură cu utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
    [ ] Îmi exprim acordul privind primirea de informări prin poşta electronică şi la adresa de corespondenţă.
    [ ] În calitate de entitate publică autorizată îmi asum responsabilitatea îndeplinirii activităţilor specifice prevăzute de art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi din Metodologia de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 541/2023.
    Cunoscând dispoziţiile privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
    Numele şi prenumele reprezentantului …......
    Data ..........
    Semnătura ......
    ^1 Referire la actul normativ în baza căruia s-a înfiinţat şi funcţionează entitatea publică.

    ANEXA 5

    la metodologie
    Cerere de înrolare asociaţie sau fundaţie
    FORMULAR - CERERE DE ÎNROLARE
    Prin prezenta, subsemnatul, ......................................, CNP ........................................., în calitate de:
    [ ] reprezentant legal al .......(asociaţie/fundaţie)........, C.U.I. .....................;
    [ ] împuternicit desemnat prin împuternicirea notarială dată de reprezentantul legal al ..................., C.U.I. ...................,

    solicit înrolarea în Procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor conform art. 37^15 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Denumire: ..........................................................
    C.U.I.: .................................................................
    Domiciliul fiscal: .................................................
    Telefon: ..............................................................
    Fax: ....................................................................
    Adresă de e-mail: ...............................................
    Cont bancar principal ..................., deschis la Banca ...................
    Aria geografică unde se desfăşoară activitatea (curtea de apel/tribunalul): ...................
    Certific această calitate prin documentele ataşate:
    1. .....................................................................
    2. .....................................................................
    Anexez documentele din care rezultă îndeplinirea criteriilor prevăzute în anexa nr. 6 la metodologie.
    [ ] Îmi exprim acordul în legătură cu utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
    [ ] Îmi exprim acordul privind primirea de informări prin poşta electronică şi la adresa de corespondenţă.
    [ ] În situaţia înrolării în Procedura de distribuire a voucherelor către victimele infracţiunilor, îmi asum responsabilitatea îndeplinirii activităţilor specifice prevăzute de art. 37^15 din Legea nr. 318/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi din Metodologia de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 541/2023.
    Cunoscând dispoziţiile privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
    Numele şi prenumele solicitantului sau ale reprezentantului ...................
    Data ..........
    Semnătura .......

    ANEXA 6

    la metodologie
    GRILĂ DE PUNCTAJ
    pentru evaluarea cererilor asociaţiilor şi fundaţiilor care solicită înrolarea
    în mecanismul de distribuire a voucherelor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor

┌────┬──────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┐
│ │ │ │Punctajul │ │
│Nr. │ │Număr de │rezultat în│ │
│crt.│Criteriu │puncte │urma │Observaţii │
│ │ │ │analizării │ │
│ │ │ │criteriului│ │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Se vor depune│
│ │ │ │ │documente │
│ │ │ │ │justificative│
│ │Dovada │ │ │privind │
│ │dobândirii │ │ │constituirea │
│ │personalităţii│ │ │şi │
│ │juridice şi, │ │ │înregistrarea│
│ │după caz, a │ │ │legală a │
│ │înregistrării │Punctaj: Se│ │asociaţiei/ │
│1.* │modificărilor │acordă 10 │ │fundaţiei │
│ │actului │puncte. │ │(documente │
│ │constitutiv şi│ │ │privind │
│ │/sau │ │ │statutul, │
│ │statutului în │ │ │sediul │
│ │Registrul │ │ │principal, │
│ │asociaţiilor │ │ │sedii │
│ │şi fundaţiilor│ │ │secundare, │
│ │ │ │ │filiale, │
│ │ │ │ │sucursale │
│ │ │ │ │etc.). │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Obiectul de │ │ │ │
│ │activitate în │ │ │ │
│ │domeniul │ │ │ │
│ │asistenţei şi │Punctaj: Se│ │ │
│2.* │protecţiei │acordă 20 │ │ │
│ │victimelor şi/│de puncte │ │ │
│ │sau al │ │ │ │
│ │asistenţei │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Se vor depune│
│ │ │ │ │documente │
│ │Acreditarea │ │ │justificative│
│ │asociaţiei/ │ │ │privind │
│ │fundaţiei în │ │ │acreditarea │
│ │domeniul │Punctaj: Se│ │asociaţiei/ │
│3.* │asistenţei şi │acordă 20 │ │fundaţiei în │
│ │protecţiei │de puncte. │ │domeniul │
│ │victimelor şi/│ │ │asistenţei şi│
│ │sau al │ │ │protecţiei │
│ │asistenţei │ │ │victimelor şi│
│ │sociale │ │ │/sau al │
│ │ │ │ │asistenţei │
│ │ │ │ │sociale. │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Se vor depune│
│ │ │ │ │documente │
│ │ │ │ │justificative│
│ │ │ │ │privind │
│ │ │ │ │activitatea │
│ │ │ │ │asociaţiei/ │
│ │Activitate în │ │ │fundaţiei în │
│ │domeniul │ │ │ultimii 3 │
│ │asistenţei şi │ │ │ani, din care│
│ │protecţiei │Punctaj: Se│ │să reiasă │
│4. │victimelor şi/│acordă 10 │ │activitatea │
│ │sau al │puncte. │ │acesteia în │
│ │asistenţei │ │ │domeniul │
│ │sociale în │ │ │asistenţei şi│
│ │ultimii 3 ani │ │ │protecţiei │
│ │ │ │ │victimelor şi│
│ │ │ │ │/sau al │
│ │ │ │ │asistenţei │
│ │ │ │ │sociale în │
│ │ │ │ │ultimii 3 │
│ │ │ │ │ani. │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Se vor depune│
│ │ │ │ │documente │
│ │ │ │ │justificative│
│ │ │ │ │privind │
│ │ │ │ │numărul de │
│ │ │ │ │victime │
│ │ │ │ │cărora │
│ │ │Punctaj: Se│ │asociaţia/ │
│ │ │acordă 15 │ │fundaţia le-a│
│ │ │(Se vor │ │acordat │
│ │ │acorda câte│ │asistenţă în │
│ │ │5 puncte │ │ultimii 3 │
│ │ │pentru │ │ani. Se va │
│ │Numărul de │fiecare 5 │ │realiza o │
│ │victime cărora│victime │ │scurtă │
│ │asociaţia/ │cărora │ │prezentare a │
│5. │fundaţia le-a │asociaţia/ │ │cazurilor în │
│ │acordat │fundaţia │ │mod │
│ │asistenţă în │le-a │ │individual, │
│ │ultimii 3 ani │acordat │ │cu │
│ │ │asistenţă │ │anonimizarea │
│ │ │în ultimii │ │oricăror date│
│ │ │3 ani, fără│ │care ar putea│
│ │ │a se putea │ │duce la │
│ │ │depăşi un │ │identificarea│
│ │ │maxim de 15│ │victimelor │
│ │ │puncte.). │ │sau a altor │
│ │ │ │ │persoane ori │
│ │ │ │ │care ar putea│
│ │ │ │ │duce la │
│ │ │ │ │dezvăluirea │
│ │ │ │ │unor date cu │
│ │ │ │ │caracter │
│ │ │ │ │nepublic. │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │Punctaj: Se│ │ │
│ │ │acordă 10 │ │ │
│ │ │puncte │ │Se vor depune│
│ │ │pentru │ │documente │
│ │ │deţinerea │ │justificative│
│ │ │licenţei în│ │privind │
│ │Licenţă în │domeniul │ │licenţierea │
│ │domeniul │asistenţei │ │asociaţiei/ │
│ │asistenţei şi │şi │ │fundaţiei în │
│6. │protecţiei │protecţiei │ │domeniul │
│ │victimelor sau│victimelor.│ │asistenţei şi│
│ │al asistenţei │Punctaj: Se│ │protecţiei │
│ │sociale │acordă 5 │ │victimelor şi│
│ │ │puncte │ │/sau în │
│ │ │pentru │ │domeniul │
│ │ │deţinerea │ │asistenţei │
│ │ │licenţei în│ │sociale. │
│ │ │domeniul │ │ │
│ │ │asistenţei │ │ │
│ │ │sociale. │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Se vor depune│
│ │ │ │ │documente │
│ │ │ │ │justificative│
│ │ │ │ │privind │
│ │ │ │ │personalul de│
│ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │în domeniul │
│ │ │ │ │asistenţei şi│
│ │ │ │ │protecţiei │
│ │Personal de │ │ │victimelor şi│
│ │specialitate │ │ │/sau al │
│ │în domeniul │ │ │asistenţei │
│ │asistenţei şi │Punctaj: Se│ │sociale │
│7. │protecţiei │acordă 10 │ │(psihologi, │
│ │victimelor şi/│puncte. │ │asistenţi │
│ │sau al │ │ │sociali, │
│ │asistenţei │ │ │avocaţi │
│ │sociale │ │ │etc.). Se va │
│ │ │ │ │acorda │
│ │ │ │ │punctajul │
│ │ │ │ │maxim dacă │
│ │ │ │ │există cel │
│ │ │ │ │puţin o │
│ │ │ │ │persoană de │
│ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │angajată sau │
│ │ │ │ │colaborator. │
├────┴──────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┤
│Total punctaj: ...... │
└─────────────────────────────────────────────────────────┘


    NOTE:
    Punctajul final se calculează prin însumarea punctajului obţinut la fiecare criteriu de fiecare asociaţie/fundaţie care solicită înrolarea în mecanismul de distribuire a voucherelor pentru acoperirea nevoilor urgente ale victimelor infracţiunilor.
    Documentele prevăzute la pct. 1-7 se solicită în copie certificată pentru conformitate cu originalul.

    * Criteriile prevăzute la pct. 1-3 sunt eliminatorii.

    ANEXA 7

    la metodologie
    Elementele minimale ale listei entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor
    LISTA
    entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de distribuire a voucherelor

┌────┬─────────┬─────────┬──────┬─────────────┬────────┬───────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │Zona │ │
│ │Denumirea│Tipul │ │ │Date de │geografică │ │
│Nr. │entităţii│entităţii│ │Adresa de │contact │în care │Domenii de │
│crt.│(publică/│(publică/│C.U.I.│corespondenţă│(e-mail,│entitatea │activitate │
│ │privată) │privată) │ │ │telefon │îşi │desfăşurate│
│ │ │ │ │ │etc.) │desfăşoară │ │
│ │ │ │ │ │ │activitatea│ │
├────┼─────────┼─────────┼──────┼─────────────┼────────┼───────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────┼─────────────┼────────┼───────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴──────┴─────────────┴────────┴───────────┴───────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016