Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 8 iulie 2003  privind incadrarea in categoria de tren, clasa, conditiile de emitere, gestionarea si folosirea legitimatiilor de calatorie pe caile ferate romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 8 iulie 2003 privind incadrarea in categoria de tren, clasa, conditiile de emitere, gestionarea si folosirea legitimatiilor de calatorie pe caile ferate romane

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 8 august 2003
CAP. I
Dispoziţii generale

În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind cãlãtoriile gratuite în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane, astfel cum a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 210/2003 , denumita în continuare ordonanta, se stabilesc urmãtoarele:
1. Cãlãtoriile gratuite pe cãile ferate romane în interes de serviciu şi în interes personal se fac în baza:
- autorizaţiilor de cãlãtorie;
- permiselor de cãlãtorie în interes personal;
- biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu cu una sau mai multe cãlãtorii;
- permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu cu una sau mai multe cãlãtorii;
- permiselor de cãlãtorie şcolare.
2. Cãlãtoriile gratuite pe cãile ferate romane în interes de serviciu şi în interes personal se efectueazã la clasa a II-a.
Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent şi au dreptul sa calatoreasca la clasa I urmãtoarele categorii de personal:
- salariaţii încadraţi la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., la filialele acestora, precum şi la subunitatile din structura organizatoricã a acestora, încadraţi la clasa 23 de salarizare şi la clase superioare acesteia, salariaţii încadraţi la Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., la filialele acesteia, precum şi la subunitatile din structura organizatoricã a acesteia, încadraţi la clasa 24 de salarizare şi la clase superioare acesteia;
- salariaţii cu studii superioare, care sunt încadraţi pe funcţii pentru care se prevãd studii superioare, din unitãţile prevãzute la alineatul precedent, precum şi din cadrul aparatului central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Autoritatea Feroviara Romana - AFER, din unitãţile medicale din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, din grupurile şcolare industriale de transporturi cai ferate, din grupurile şcolare de material rulant pentru transporturi feroviare, la Clubul Sportiv Rapid Bucureşti, la Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., la unitãţile desprinse din Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 89/1999 , la unitãţile desprinse din fostul Departament al cãilor ferate şi din fosta Societate Nationala a Cãilor Ferate Romane, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 570/1991 privind modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/1991 şi reorganizarea activitãţii transporturilor feroviare;
- salariaţii încadraţi la unitãţile menţionate la alineatele precedente, distinşi cu insigna "Pentru merit ceferist";
- salariaţii care au avut dreptul sa beneficieze de cãlãtorii pe cãile ferate romane în interes de serviciu şi în interes personal la clasa I în anul 2002, dacã schimbarea funcţiei sau a locului de munca, survenitã ulterior, nu reprezintã o retrogradare.
În cazul în care ambii soţi sunt beneficiari de cãlãtorii pe cãile ferate romane, în mod gratuit, în interes de serviciu şi în interes personal, dar la clase diferite, în baza prezentelor reglementãri se acorda dreptul la clasa I ambilor beneficiari.
3. Cãlãtoriile pe baza de bilete sau permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes de serviciu se efectueazã la clasele stabilite în conformitate cu prevederile pct. 2. Pentru deplasãri la distanţe mai mari de 300 km biletele şi permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes de serviciu se pot emite pentru clasa I şi beneficiarilor de cãlãtorii la clasa a II-a.
4. Pentru deplasarea persoanelor prevãzute la art. 9 din ordonanta clasele de cãlãtorie se stabilesc prin actul de aprobare.
5. Copiii salariaţilor Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societãţii de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., filialelor acestora, precum şi ai subunitatilor din structura organizatoricã a acestora şi ai pensionarilor proveniţi din aceste unitãţi, care sunt în întreţinerea acestora, a tutorilor ori aflaţi în plasament familial, elevi sau studenţi, în varsta de pana la 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmeazã studii superioare cu o durata de învãţãmânt mai mare de 5 ani, în unitãţi de învãţãmânt de stat ori particular acreditate şi care urmeazã cursuri şi practica în alte localitãţi decât cea de domiciliu, beneficiazã de permise de cãlãtorie şcolare în mod gratuit, conform contractelor colective de munca.
Acestea se vor elibera pentru distanţele prevãzute în contractele colective de munca şi vor fi valabile la trenuri de persoane şi accelerate şi la doua perechi de trenuri rapide care circula în trafic intern, cu viza regionalei de transport feroviar de cãlãtori sau a Serviciului legitimatii de cãlãtorie, în funcţie de compartimentul legitimatii de cãlãtorie care a emis permisul şcolar respectiv.
Aceste legitimatii de cãlãtorie sunt valabile numai la clasa a II-a. De asemenea, aceste legitimatii de cãlãtorie nu se elibereazã altor membri de familie ai beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane, ci numai copiilor acestora. În cazul în care se casatoresc, pierd acest drept, pãrintele titular al dreptului de cãlãtorie pe cãile ferate romane fiind obligat sa predea unitãţii emitente permisul şcolar respectiv; în caz contrar pãrintele titular va rãspunde patrimonial şi disciplinar.
6. Gestionarea legitimatiilor de cãlãtorie în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane se face de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. prin Serviciul legitimatii de cãlãtorie la nivel central, iar la nivel teritorial prin compartimentele legitimatii de cãlãtorie, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.
7. Modelele legitimatiilor de cãlãtorie în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane se stabilesc de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
8. În cazul în care la schimbarea funcţiei sau a locului de munca al salariatului titular al dreptului de cãlãtorie pe cãile ferate romane, care nu modifica drepturile de cãlãtorie anterioare şi societatea care suporta contravaloarea cãlãtoriilor efectuate de cãtre salariat şi membrii sãi de familie, autorizaţiile de cãlãtorie şi permisele de cãlãtorie în interes personal nu se retrag şi nu se elibereazã altele pana la expirarea valabilitãţii lor, atât timp cat posesorii respectivi se încadreazã în prevederile prezentei metodologii.
9. La schimbarea clasei de cãlãtorie a titularului dreptului de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în primul semestru al anului se elibereazã acestuia şi membrilor sãi de familie numãrul integral de file de permis de cãlãtorie, iar în semestrul al doilea jumãtate din numãrul acestora.
În acelaşi mod se procedeazã şi în cazul în care titularul dreptului de cãlãtorie în cursul unui an calendaristic îşi schimba locul de munca, schimband şi societatea care suporta contravaloarea cãlãtoriilor.
10. Pentru emiterea autorizaţiilor şi permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu şi în interes personal, a biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu pe cãile ferate romane conform ordonanţei, unitãţile beneficiare vor desemna persoanele care se vor prezenta la compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. Aceste persoane, denumite gestionari, rãspund patrimonial şi disciplinar de nerespectarea prevederilor legii şi a prezentei metodologii. Lista nominalã a gestionarilor va fi transmisã compartimentului de legitimatii de cãlãtorie din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., care emite legitimatiile de cãlãtorie unitãţii de care aparţin gestionãrii.
11. La intrarea în vigoare a prezentei metodologii îşi înceteazã aplicabilitatea Metodologia privind încadrarea în categoria de tren, clasa, emiterea, gestionarea şi folosirea legitimatiilor de cãlãtorie gratuite pe cãile ferate romane, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 15 din 26 octombrie 2000 a Consiliului de administraţie al Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.

CAP. II
Cãlãtoria pe baza de autorizaţii de cãlãtorie

1. Salariaţii încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã la compartimentele de specialitate feroviara din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., la filialele acestora, precum şi la subunitatile din structura organizatoricã a acestora beneficiazã de autorizaţii de cãlãtorie în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane, în mod gratuit, denumite în continuare autorizaţii.
2. Salariaţii încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã în aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (alţii decât cei prevãzuţi la punctul anterior) şi Autoritatea Feroviara Romana - AFER, care ocupa funcţii de conducere şi control, beneficiazã pentru cãlãtoria în interes de serviciu şi în interes personal de autorizaţii. Funcţiile respective sunt prezentate în anexa nr. 1.1 la prezenta metodologie.
3. Conform art. 9 din ordonanta, Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. poate elibera autorizaţii, nominale sau colective, unor persoane din afarã Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., care desfãşoarã activitãţi în interesul acesteia. Numãrul, clasele şi modul de acordare vor fi stabilite prin convenţiile încheiate cu fiecare unitate sau prin aprobãri ale Consiliului de administraţie al Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
4. Emiterea autorizaţiilor se face de:
- Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., prin Serviciul legitimatii de cãlãtorie, pentru compartimentele de specialitate feroviara din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, centralul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., centralul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., centralul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., centralul Societãţii de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. şi pentru salariaţii din aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Autoritatea Feroviara Romana - AFER prevãzuţi la pct. 2 din prezentul capitol.
- Compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul regionalelor de transport feroviar de cãlãtori, pentru personalul Societãţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A. şi din unitãţile din structura acesteia, pentru personalul din teritoriu al societãţilor prevãzute la alineatul precedent şi al filialelor acestora.
5. Autorizaţiile pot fi nominale şi colective. Autorizaţia nominalã este o legitimatie de cãlãtorie netransmisibila, care conţine fotografia posesorului, numele şi prenumele, funcţia, unitatea la care este angajat, codul numeric personal, clasa de valabilitate, rubrica menţiuni, anul de valabilitate, data emiterii, ştampila şi semnatura directorului general al Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
Autorizaţia colectivã se emite pentru grupuri de maximum 1+4 persoane şi se elibereazã numai de cãtre Serviciul legitimatii de cãlãtorie unor instituţii care desfãşoarã activitãţi comune cu personalul caii ferate. Numãrul, clasele şi modul de acordare a acestor autorizaţii se vor stabili prin aprobãri ale Consiliului de administraţie al Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. Aceasta legitimatie de cãlãtorie este transmisibila şi este valabilã numai însoţitã de ordin de deplasare, delegaţie de serviciu sau ordin de serviciu. Aceasta legitimatie de cãlãtorie nu da dreptul la obţinerea tichetului de rezervare a locului.
6. Autorizaţiile de cãlãtorie pe cãile ferate sunt valabile la clasa pentru care au fost emise şi dau dreptul posesorului la cãlãtoria fãrã plata suplimentului de tren şi a tichetului de rezervare a locului la trenurile accelerate şi rapide. La cãlãtoria în interes de serviciu aceste autorizaţii dau dreptul la cãlãtoria fãrã plata suplimentului de tren la trenurile InterCity numai personalului încadrat la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., la filialele acesteia, precum şi la subunitatile din structura organizatoricã a acestora, în cazul în care titularul prezintã ordinul de deplasare cu menţiunea "Circula cu tren IC", semnat de conducãtorul unitãţii respective.
Pentru cãlãtoria la o clasa superioarã sau cu trenuri de rang superior posesorii autorizaţiilor vor achitã diferenţele tarifare conform reglementãrilor comerciale în vigoare.
7. Autorizaţiile pot conţine diverse menţiuni, care sa acorde facilitãţi de cãlãtorie, ca de exemplu:
- menţiunea "Valabil la tren IC" da dreptul posesorului autorizaţiei respective la cãlãtoria gratuita cu trenurile InterCity;
- menţiunea "Valabil la VD" da dreptul posesorului autorizaţiei respective la cãlãtoria cu vagoanele de dormit şi cuseta fãrã plata suplimentului de pat.
Menţiunile care sunt înscrise pe autorizaţii se stabilesc de cãtre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. prin dispoziţie a directorului general al acesteia. Beneficiarii autorizaţiilor ce conţin menţiunile respective se stabilesc de cãtre conducerea fiecãrei societãţi pentru personalul propriu. Funcţiile din aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi din Autoritatea Feroviara Romana - AFER, care beneficiazã de autorizaţii ce conţin menţiuni, sunt cuprinse în anexa nr. 11 la prezenta metodologie.
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. poate elibera autorizaţii cu menţiunea "Valabil la VD", gratuit, unor persoane sau instituţii, cu aprobarea Adunãrii generale a actionarilor a Societãţii Comerciale "C.F.R. GEVARO" - S.A.
8. Modelele autorizaţiilor vor fi stabilite anual de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. în funcţie de necesitãţile de desfãşurare a activitãţii, prin dispoziţie a directorului general.
9. Când în cursul anului posesorii de autorizaţii nu mai justifica deţinerea şi folosirea autorizaţiei respective (mutare, transfer, desfacere a contractului de munca), inspectorii de personal, semnatari ai borderourilor de emitere, au obligaţia de a retrage imediat autorizaţiile de cãlãtorie şi de a le trimite spre anulare emitentului, purtând rãspunderea disciplinarã şi patrimonialã.
Pot face excepţie de la prevederile alineatului precedent, în cazul în care contractele colective de munca nu conţin prevederi în acest sens:
- salariaţii care se pensioneazã şi care vor beneficia de autorizaţie pana la sfârşitul anului;
- salariaţii aflaţi în concediu plãtit pentru îngrijirea copilului pana la varsta de 2 ani, la unitãţile nominalizate la pct. 1 şi 2 din prezentul capitol, care îşi pãstreazã dreptul la autorizaţii pe cãile ferate romane pe perioada respectiva.
10. Pierderea dreptului de cãlãtorie pe baza de autorizaţiei are loc şi în urmãtoarele cazuri:
- desfacerea disciplinarã a contractului de munca;
- înstrãinarea autorizaţiei pentru a fi utilizata de alta persoana.
Pierderea dreptului de cãlãtorie pe baza de autorizaţii pentru salariaţi determina pierderea dreptului şi pentru membrii de familie ai acestora.
11. În cazul în care unitãţile menţionate la pct. 1 şi 2 din prezentul capitol hotãrãsc ca salariaţilor care au dreptul de a beneficia de autorizaţii de cãlãtorie, în condiţiile legii, sa le acorde pentru cãlãtoria în interes personal permise de cãlãtorie, aceştia vor beneficia de carnete cu maximum 24 de file de permis. Beneficiarii de autorizaţii nu pot fi în acelaşi timp şi beneficiari de permise de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane, autorizaţia folosind pentru ambele situaţii.

CAP. III
Cãlãtoria în interes personal pe baza de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane

1. Membrii de familie ai personalului din compartimentele de specialitate feroviara din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, din Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., de la filialele acestora, precum şi din subunitatile din structura organizatoricã a acestora beneficiazã anual de 24 de file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit.
2. Salariaţii încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã în aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi în Autoritatea Feroviara Romana - AFER, alţii decât cei prevãzuţi la pct. 1 şi 2 din cap. II, din unitãţile medicale din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în grupurile şcolare industriale de transporturi cai ferate, grupurile şcolare de material rulant pentru transporturi feroviare, la Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Clubul Sportiv Rapid Bucureşti beneficiazã anual de 24 de file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit.
Membrii de familie ai salariaţilor prevãzuţi la alineatul precedent beneficiazã anual de 12 file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit.
3. Lista grupurilor şcolare industriale de transporturi cai ferate şi a grupurilor şcolare de material rulant pentru transporturi feroviare, ai cãror salariaţi beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal, în mod gratuit, este prezentatã în anexa nr. 1.2 la prezenta metodologie.
4. Salariaţii la aceste grupuri şcolare cu norma parţialã beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal, în mod gratuit, astfel:
- pentru norma de pana la 50% beneficiazã de 12 file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, membrii de familie beneficiind de jumãtate din numãrul cãlãtoriilor titularului;
- pentru norma peste 50% beneficiazã de dreptul integral atât titularul, cat şi membrii de familie.
Norma intreaga reprezintã numãrul de ore stabilit de ministerul de specialitate (Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului) pentru funcţia respectiva.
În cazul în care salariatul respectiv îşi desfãşoarã activitatea cu norma parţialã la mai multe grupuri şcolare prevãzute în anexa nr. 1.2 la prezenta metodologie, la stabilirea dreptului de permise de cãlãtorie conform alineatului precedent se cumuleazã normele parţiale respective, numãrul maxim de file de permis acordate fiind de 24 de file.
5. Salariaţii încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã în unitãţile desprinse din Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 89/1999 , precum şi salariaţii unitãţilor desprinse din fostul Departament al cãilor ferate şi din fosta Societate Nationala a Cãilor Ferate Romane, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 570/1991 privind modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/1991 şi reorganizarea activitãţii transporturilor feroviare, beneficiazã de maximum 24 de file de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal, în mod gratuit, pe intreaga perioada în care unitatea îşi pãstreazã profilul de activitate preponderent feroviara.
Numãrul de file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane va fi stabilit prin contractele colective de munca încheiate la nivelul acestor unitãţi, membrii de familie ai acestora beneficiind de jumãtate din numãrul de file de permis acordate titularului.
6. Metodologia de acordare, de eliberare şi de retragere a permiselor pentru salariaţii agenţilor economici care beneficiazã de prevederile pct. 5 din prezentul capitol este stabilitã în anexa nr. 2.
7. Salariaţii aflaţi în concediu plãtit pentru îngrijirea copilului în varsta de pana la 2 ani şi membrii de familie ai acestora beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal în aceleaşi condiţii ca şi ceilalţi salariaţi, dacã contractul colectiv de munca nu conţine alte prevederi în acest sens.
8. Membrii de familie sunt soţul, sotia şi copiii minori, precum şi persoanele care se încadreazã în categoriile prevãzute în anexa nr. 1.3 la prezenta metodologie.
9. Pensionãrii pentru invaliditate de orice grad, cauzatã de accidente de munca sau de evenimente de cale feratã, proveniţi din salariaţii unitãţilor prevãzute la art. 1-3 din ordonanta, precum şi membrii lor de familie beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, indiferent de vechimea avutã în aceste unitãţi.
10. Pensionãrii pentru invaliditate de gradul III, angajaţi cu contract de munca pe perioada nedeterminatã, cu jumãtate de norma, la unitãţile beneficiare de permise, beneficiazã de jumãtate din numãrul de file de permis acordate salariaţilor unitãţilor respective. Membrii de familie ai acestora vor beneficia de jumãtate din numãrul de cãlãtorii acordate titularului.
11. Pensionãrii şi membrii lor de familie beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în mod gratuit, dacã la data pensionãrii persoana care se pensioneazã îndeplineşte una dintre urmãtoarele condiţii:
a) este salariata la compartimentele de specialitate feroviara din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., la filialele acestora, precum şi la subunitatile din structura organizatoricã a acestora, în aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi la Autoritatea Feroviara Romana - AFER şi are cel puţin o vechime de 10 ani în aceste unitãţi sau în cadrul persoanelor juridice din care aceste unitãţi au rezultat prin reorganizare;
b) este salariata la alta unitate decât cele prevãzute la lit. a) şi are o vechime de 25 de ani bãrbaţii şi 20 de ani femeile, în unitãţile prevãzute la lit. a), precum şi în unitãţile desprinse din cadrul fostului Departament al cãilor ferate, în unitãţile desprinse din fosta Societate Nationala a Cãilor Ferate Romane, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 570/1991 privind modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/1991 şi reorganizarea activitãţii transporturilor feroviare, cu modificãrile ulterioare;
c) vechimea în munca se calculeazã prin cumularea perioadelor în care salariatul a lucrat ca angajat pe durata nedeterminatã în unitãţile menţionate la lit. a) şi b).
12. Condiţiile de vechime prevãzute la pct. 11 lit. a) şi b) din prezentul capitol se aplica şi persoanelor care s-au pensionat din unitãţile respective anterior apariţiei <>Legii nr. 210/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 112/1999 , luându-se în calcul vechimea în munca pana la data pensionãrii persoanei în cauza.
13. Termenul de prescripţie de 3 ani se aplica, pentru stabilirea dreptului de cãlãtorie, pentru persoanele care se pensioneazã începând cu data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a <>Legii nr. 210/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 112/1999 privind cãlãtoriile gratuite în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane.
14. Pensionãrii care îndeplinesc condiţiile pentru a beneficia de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în mod gratuit au dreptul anual la 24 de file de permis de cãlãtorie, iar membrii lor de familie la 12 file de permis de cãlãtorie.
15. Pensionãrii proveniţi din unitãţile prevãzute la art. 1-3 din ordonanta, precum şi membrii lor de familie dobândesc permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor pensionãrii, beneficiind în anul pensionãrii de legitimatiile de cãlãtorie primite ca salariaţi.
16. Pensionãrii proveniţi din unitãţile prevãzute la art. 4 din ordonanta dobândesc permise de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane, în mod gratuit, la data pensionãrii, dacã îndeplinesc condiţiile din ordonanta. Numãrul de file de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, acordate acestora, se stabileşte astfel: salariaţii care se pensioneazã în primul semestru al anului beneficiazã în anul respectiv, ca pensionari, de carnete cu 24 de file de permis pentru cãlãtoria pe calea feratã, iar cei care se pensioneazã în semestrul doi al anului, de carnete cu 12 file de permis, membrii de familie beneficiind de jumãtate din numãrul de file acordate titularului.
17. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane sunt valabile la clasa pentru care au fost emise, la trenurile de persoane, la trenurile accelerate şi rapide fãrã plata suplimentului de tren şi a tichetului de rezervare.
Filele de permis de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în vederea efectuãrii cãlãtoriei, pot fi vizate de orice statie sau agenţie de voiaj C.F.R., cu respectarea prevederilor comerciale în vigoare.
Pentru cãlãtoria la o clasa superioarã sau cu trenuri de rang superior posesorii permiselor de cãlãtorie vor achitã diferenţele tarifare conform reglementãrilor comerciale în vigoare.
18. Pentru personalul disponibilizat de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., de la filialele acestora, precum şi de la subunitatile din structura organizatoricã a acestora, din aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, de la Autoritatea Feroviara Romana - AFER, care se pensioneazã dupã perioada de şomaj, vechimea necesarã pentru a beneficia de permise de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane este de minimum 10 ani în unitãţile menţionate anterior.
19. La stabilirea vechimii necesare acordãrii permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane pentru pensionari, anii se rotunjesc la întreg în favoarea pensionarului.
20. Pensionãrii care în timpul activitãţii au beneficiat de cãlãtorii în interes personal, precum şi membrii lor de familie beneficiazã de permise de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane la clasa avutã la data pensionãrii lor sau la data încetãrii dreptului de a mai beneficia de permise.
21. Pensionãrii care în timpul activitãţii au beneficiat de cãlãtorii în interes personal în calitate de titular, la clase diferite, au dreptul la permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane la clasa I numai dacã au beneficiat de astfel de permise cel puţin 10 ani.
22. Pensionãrii şi membrii lor de familie, care au avut dreptul la permise de cãlãtorie în interes personal pana la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a <>Legii nr. 210/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 112/1999 privind cãlãtoriile gratuite în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane, beneficiazã în continuare de acest drept, atât timp cat sunt îndeplinite condiţiile în baza cãrora au fost acordate.
23. Personalul angajat cu contract de munca pe durata nedeterminatã ca personal de specialitate de cãtre casele de ajutor reciproc sau de cãtre organizaţiile sindicale din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societãţii de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F" - S.A. beneficiazã de permise de cãlãtorie în interes personal conform contractelor colective de munca. Pentru personalul respectiv, la stabilirea vechimii pentru a beneficia de permise în interes personal, în mod gratuit, ca pensionar nu se ia în calcul perioada lucrata în aceste unitãţi.
24. Perioada efectuãrii serviciului militar obligatoriu constituie vechime pentru a beneficia de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, dupã pensionarea salariatului, în cazul în care contractul individual de munca al acestuia a fost suspendat pe perioada respectiva. De aceasta prevedere beneficiazã acele persoane care, dupã efectuarea serviciului militar obligatoriu, au reluat activitatea în unitãţile beneficiare de permise de cãlãtorie conform prezentei metodologii.
25. Drepturile de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane nu se pot cumula (salariat şi membru de familie, pensionar şi salariat), beneficiarul trebuind sa opteze pentru una dintre calitãţile care dau acest drept.
26. În situaţia în care ambii soţi sunt pensionari cu drept de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, dupã decesul unuia dintre soţi, soţul supravieţuitor poate opta pentru dreptul de permise de cãlãtorie în calitate de urmaş sau în calitate de titular al dreptului de cãlãtorie, calitate pe care nu o pierde chiar dacã opteazã pentru pensie de urmaş.
27. Dacã ambii soţi sunt pensionari cu drept de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, unul dintre soţi având dreptul de cãlãtorie la clasa I, iar celãlalt soţ la clasa a II-a, dupã decesul soţului care beneficia de dreptul la cãlãtorie la clasa I, soţul supravieţuitor poate opta pentru 24 de file de permis de cãlãtorie clasa a II-a sau 12 file de permis de cãlãtorie clasa I, anual.
28. În situaţia în care soţul supravieţuitor nu este beneficiar de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, în calitate de titular, şi opteazã pentru pensie de urmaş dupã soţul fost beneficiar al dreptului de cãlãtorie, acesta beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, în calitate de urmaş, respectiv 12 file de permis anual, la clasa avutã de soţul decedat şi pierde acest drept dacã se recasatoreste.
29. În situaţia în care soţul supravieţuitor este beneficiar de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane şi opteazã pentru pensie de urmaş dupã soţul decedat nebeneficiar de astfel de permise, acesta îşi menţine dreptul de cãlãtorie pe cãile ferate romane ca titular de drept.
30. În cazul în care soţul supravieţuitor al titularului dreptului de cãlãtorie pe cãile ferate romane nu opteazã pentru pensie de urmaş, acesta nu mai beneficiazã de permise de cãlãtorie ca membru de familie.
31. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane acordate în mod gratuit membrilor de familie se elibereazã numai titularului dreptului de cãlãtorie, cu excepţia celor care sunt titulari ai drepturilor de pensie de urmaş.
32. Copiii beneficiarilor de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, care în anul calendaristic împlinesc varsta limita stabilitã prin prezenta metodologie pentru a beneficia de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, primesc drepturile complete pentru anul întreg, indiferent de data implinirii acestei varste, permisele fiind valabile în tot cursul anului respectiv. Copiii care se casatoresc pierd dreptul la permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, titularul dreptului de cãlãtorie fiind obligat sa predea permisele respective gestionarului emitent pentru a fi anulate, în caz contrar pãrintele titular va rãspunde patrimonial şi disciplinar.
33. În cazul în care titularul dreptului de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane refuza sa solicite permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane pentru membrii de familie, aceştia, pe baza dosarului cu acte doveditoare (inclusiv acordul unitãţii care suporta contravaloarea cãlãtoriilor efectuate de titularul dreptului de cãlãtorie), în vederea rezolvarii, pot solicita personal acordarea dreptului de cãlãtorie adresandu-se directorului regionalei de transport feroviar sau conducerii Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în funcţie de emitentul dreptului de cãlãtorie al titularului.
34. Persoanele încadrate în munca în cursul anului şi care îndeplinesc condiţiile de acordare a permiselor de cãlãtorie în interes personal beneficiazã de numãrul întreg de file dacã angajarea a avut loc în primul semestru şi de jumãtate din numãrul de file dacã angajarea a avut loc în cel de-al doilea semestru al anului respectiv. În acelaşi mod se procedeazã şi la stabilirea numãrului de file de permis de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane pentru membrii de familie ai persoanelor încadrate în cursul anului, care beneficiazã de autorizaţie de cãlãtorie ca urmare a încadrãrii respective.
35. În cazul cãsãtoriei personalului încadrat sau pensionar, se acorda membrilor de familie numãrul întreg de file de permis dacã se solicita în primul semestru al anului sau jumãtate din numãrul de file de permis dacã se solicita în al doilea semestru al anului respectiv.
36. Când în cursul anului posesorii de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, în mod gratuit, pierd dreptul respectiv (mutare, transfer, desfacere a contractului de munca), inspectorii de personal, semnatari ai borderourilor de emitere, au obligaţia de a retrage imediat permisele de cãlãtorie şi de a le trimite spre anulare emitentului, în caz contrar urmând sa rãspundã disciplinar, patrimonial sau, dupã caz, penal.
37. Pierderea dreptului de cãlãtorie pe baza de permise de cãlãtorie are loc şi în urmãtoarele cazuri:
- desfacerea disciplinarã a contractului de munca;
- înstrãinarea permisului de cãlãtorie pentru a fi utilizat de alta persoana.
Pierderea dreptului de a beneficia de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane de cãtre titular duce la pierderea acestui drept şi de cãtre membrii de familie ai acestuia.
Fac excepţie membrii de familie ai beneficiarilor de cãlãtorii pe cãile ferate romane care au decedat şi care îşi menţin în continuare dreptul la cãlãtorie pe baza de permise pana la finele anului.

CAP. IV
Cãlãtoria pe baza biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu

1. Cãlãtoria în interes de serviciu pe cãile ferate romane se poate face şi în baza biletului de cãlãtorie în interes de serviciu cu una sau mai multe cãlãtorii.
Biletele se vor elibera:
a) salariaţilor încadraţi cu contract individual de munca pe durata determinata, din unitãţile prevãzute la art. 1-4 din ordonanta;
b) cursanţilor de la toate formele de învãţãmânt din reţeaua unitãţilor Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societãţii de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. şi filialelor acestora;
c) copiilor salariaţilor din unitãţile prevãzute la lit. b), care sunt sportivi la cluburile şi asociaţiile sportive feroviare sau fac parte din formatiile artistice feroviare, pentru deplasãri la competitii şi festivaluri;
d) salariaţilor încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã din unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanta;
e) salariaţilor societãţilor comerciale care executa lucrãri în interesul caii ferate.
2. Modul de eliberare, de utilizare şi suportarea contravalorii biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu pentru unitãţile prevãzute la pct. 1 lit. d) şi e) sunt stabilite în anexa nr. 2.

CAP. V
Cãlãtoria pe baza permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu

1. Cãlãtoria în interes de serviciu pe cãile ferate romane se face în baza permisului de cãlãtorie în interes de serviciu cu una sau mai multe cãlãtorii pentru salariaţii prevãzuţi la art. 2 alin. (1) din ordonanta, şi anume pentru salariaţii încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã în aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi la Autoritatea Feroviara Romana - AFER, alţii decât cei prevãzuţi la pct. 1 şi 2 din cap. II din prezenta metodologie, în unitãţile medicale din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în grupurile şcolare industriale de transporturi cai ferate, în grupurile şcolare de material rulant pentru transporturi feroviare, la Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la Clubul Sportiv Rapid Bucureşti.
2. Modul de eliberare, de utilizare şi suportarea contravalorii permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu sunt stabilite în anexa nr. 3.

CAP. VI
Gestionarea autorizaţiilor de cãlãtorie, a permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu şi în interes personal, a biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu

A. Autorizaţii de cãlãtorie

1. Autorizaţiile de cãlãtorie pe cãile ferate romane se tiparesc de cãtre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
Serviciul legitimatii de cãlãtorie la nivel central şi compartimentele legitimatii de cãlãtorie la nivel teritorial, în baza borderourilor, iar pentru persoanele nou-angajate, şi a cererilor transmise de cãtre gestionãrii nominalizaţi de unitãţile beneficiare de autorizaţii şi permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane conform ordonanţei, înregistreazã datele ce se vor tipari pe autorizaţii. Gestionãrii nominalizaţi rãspund de corectitudinea datelor înscrise în borderouri şi cereri.
2. Gestionãrii nominalizaţi de unitãţile beneficiare de autorizaţii de cãlãtorie pe cãile ferate romane ridica autorizaţiile de cãlãtorie de la unitãţile emitente (compartimentele legitimatii de cãlãtorie teritoriale sau compartimentul central) în baza notei de comanda şi a borderourilor întocmite în doua exemplare, semnate de gestionar, inspectorul de personal şi de conducãtorul unitãţii, aceştia rãspunzând de exactitatea şi corectitudinea datelor înscrise în borderouri, purtând rãspunderea patrimonialã, disciplinarã şi penalã, dupã caz.
3. La predarea autorizaţiilor cãtre gestionãrii unitãţilor beneficiare de autorizaţii de cãlãtorie pe cãile ferate romane, unitatea emitenta retine un exemplar al borderourilor şi actele justificative, la care ataşeazã borderoul electronic în baza cãruia preda autorizaţiile respective, câte un exemplar al fiecãrui borderou fiind predat şi gestionarilor.
4. În caz de pierdere, furt, distrugere etc. a autorizaţiei, titularul va solicita emitentului anularea autorizaţiei în cauza şi eliberarea unei noi autorizaţii. În acest scop solicitantul va prezenta urmãtoarele acte:
- cerere scrisã;
- chitanţa diverse încasãri emisã de casa unei staţii de cale feratã, prin care se achitã taxa de publicare în Buletinul Informativ "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.;
- dovada de la organul teritorial de poliţie, prin care se atesta semnalarea furtului (dacã este cazul);
- autorizaţia deteriorata (dacã este cazul).
Aprobarea se da de cãtre directorul regionalei de transport feroviar de cãlãtori sau de cãtre conducerea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., cu avizul compartimentelor legitimatii de cãlãtorie sau Serviciului legitimatii de cãlãtorie central, în funcţie de emitentul autorizaţiei pierdute.
În baza aprobãrii compartimentele legitimatii de cãlãtorie teritoriale sau central anuleazã autorizaţia respectiva, eliberarea noii autorizaţii efectuandu-se cu respectarea procedurilor aplicate la eliberarea celei anterioare.

B. Permisele de cãlãtorie în interes personal pe cãile ferate romane

5. Permisele de cãlãtorie actuale pe cãile ferate romane nu sunt valabile decât însoţite de cartea de identitate C.F.R.
6. Cãrţile de identitate C.F.R. sunt legitimatii strict personale cu valabilitate de 5 sau 4 ani şi servesc pentru identificarea posesorilor de permise individuale de cãlãtorie pe cãile ferate romane. Pentru a fi valabile acestea trebuie sa conţinã holograma personalizata a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., aplicatã pe spatele cãrţii de identitate C.F.R. Pentru fiecare an de valabilitate a cãrţii de identitate se aplica o holograma.
Cãrţile de identitate C.F.R. se completeazã cu urmãtoarele: numele şi prenumele titularului, calitatea (salariat, sotie, soţ, fiu, fiica, pensionar), data emiterii şi fotografie care trebuie sa fie facuta recent, clara şi care sa corespundã dimensiunilor.
Dupã completare, cãrţile de identitate C.F.R. se înregistreazã în borderourile întocmite în doua exemplare de unitãţile beneficiare.
7. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane pentru pensionãrii şi membrii lor de familie, care beneficiazã de aceste drepturi conform ordonanţei, se emit de cãtre compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul regionalelor de transport feroviar de cãlãtori.
8. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane pentru salariaţi şi membrii lor de familie se emit de cãtre compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul societãţii pentru unitãţile pentru care emit şi autorizaţii, iar pentru unitãţile care nu sunt prevãzute sa beneficieze de autorizaţii, permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane se emit de compartimentele legitimatii de cãlãtorie regionale pe raza cãrora au sediul unitãţile beneficiare, conform legii.
9. Începând cu emiterea pentru anul 2004 permisele de cãlãtorie pentru membrii de familie ai posesorilor de autorizaţii, precum şi pentru pensionari şi membrii lor de familie se gestioneazã electronic. În baza cererilor depuse de cãtre titulari, compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul societãţii creeazã câte o fişa de evidenta a fiecãrui posesor de permis menţionat anterior, care conţine datele de identificare a acestuia, inclusiv fotografia, codul numeric personal etc., rezultând astfel "cartea de identitate virtuala". Dupã crearea acestor cãrţi de identitate virtuale compartimentele legitimatii de cãlãtorie regionale şi central transmit aceste informaţii la Serviciul legitimatii de cãlãtorie care le înregistreazã în calculatorul central, acesta verificand sa nu existe un posesor înregistrat la mai multe puncte de lucru, dupã care aloca fiecãrui posesor de permis un numãr de carte de identitate virtuala. Dupã alocarea numerelor respective informaţiile sunt preluate de compartimentele legitimatii de cãlãtorie, care, la emiterea permiselor de cãlãtorie în baza borderourilor de emitere sau a cererilor (pentru pensionari), selecteaza posesorul şi numãrul permisului este alocat automat de calculator. La completarea permisului respectiv de cãtre gestionar se înscriu codul numeric personal al posesorului şi numãrul de control reprezentat de numãrul cãrţii de identitate virtuale, din borderoul electronic predat de emitent.
Ca elemente de siguranta permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane conţin caseta oranj pe coperta şi file, caseta care nu poate fi scanata sau xeroxata, iar filele permisului sunt confectionate din hârtie specialã cu filigran în masa personalizat "C.F.R. Cãlãtori".
Pentru cei care nu sunt introdusi încã în baza de date, numãrul de control este reprezentat de numãrul borderoului prin care se solicita permisele respective.
10. Gestionãrii nominalizaţi de unitãţile beneficiare pentru ridicarea permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane vor prezenta unitãţilor emitente nota de comanda şi borderoul întocmit în doua exemplare, semnate de gestionar, inspectorul de personal şi de conducãtorul unitãţii, la compartimentele legitimatii de cãlãtorie din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., conform alocãrii prezentate în metodologie.
Borderourile vor fi întocmite citeţ, fãrã ştersãturi şi separat pe clase.
Conducãtorii unitãţilor, inspectorii de personal şi gestionãrii desemnaţi sunt direct rãspunzãtori de exactitatea şi corectitudinea datelor înscrise în borderouri şi poarta rãspunderea patrimonialã, disciplinarã şi penalã, dupã caz.
11. Dupã completarea permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane cu datele conform formularului, gestionãrii prezintã permisele de cãlãtorie completate, împreunã cu borderourile pe care s-a trecut numãrul fiecãrui permis, pentru verificarea datelor dintre borderou şi permise, la gestionarul de la care s-au ridicat.
12. Dupã verificare emitentul va semna şi va aplica ştampila rotunda şi timbrul sec şi va retine un exemplar al borderourilor şi actelor justificative.
Borderourile prezentate de cãtre gestionari pentru eliberarea permiselor de cãlãtorie vor fi întocmite curat, citeţ, ţinându-se seama ca ele se pãstreazã ca evidente de emiteri şi ca piese justificative.
13. La prima emitere dupã dobândirea calitãţii de pensionar, solicitantul trebuie sa prezinte urmãtoarele acte doveditoare:
- cartea de munca în original şi în copie;
- adeverinta pentru vechimea în unitãţile beneficiare de cãlãtorii pe cãile ferate romane conform ordonanţei;
- decizia de pensie, copie şi original;
- ultimul talon de pensie (sau adeverinta de la oficiul de pensii în cazul în care pensia se achitã prin cont bancar);
- certificat de cãsãtorie, copie şi original;
- certificat de naştere pentru copii, copie şi original, în cazul în care se regaseste la prevederile art. 8 din ordonanta, adeverinta de la unitatea de învãţãmânt respectiva;
- câte o fotografie color pentru titular şi membrii de familie, pentru crearea fişelor de evidenta electronica (cãrţile de identitate virtuale).
În acest caz solicitantul se va prezenta cu actele sus-menţionate la:
- compartimentele legitimatii de cãlãtorie teritoriale, în cazul în care solicitantul se pensioneazã de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R Cãlãtori" S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., de la filialele acestora, precum şi din subunitatile din structura organizatoricã a acestora;
- Oficiul de stabilire a dreptului de cãlãtorie din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în cazul în care solicitantul se pensioneazã de la alte unitãţi decât cele sus-menţionate prevãzute în ordonanta.
14. Pentru obţinerea permiselor pentru anii urmãtori primei emiteri, pensionãrii prezintã o data cu cererea, ultimul cupon-mandat poştal de pensie sau adeverinta eliberata de oficiul de pensii în cazul în care pensia se încaseazã prin cont bancar, iar pensionãrii de invaliditate care nu sunt angajaţi cu contract de munca pe durata nedeterminatã la unitãţile beneficiare de permise vor prezenta în plus cartea de munca în original, pentru a se constata ca nu s-au reincadrat în munca.
Dovada de încasare a pensiei se anexeazã la cerere şi rãmâne la emitent.
15. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane nu sunt valabile decât însoţite de actul de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, pasaport, certificat de naştere pentru copiii membri de familie) care conţine codul numeric personal.
16. Permisele de cãlãtorie individuale sunt legitimatii de cãlãtorie tip foaie, clasa I şi clasa a II-a. Pe coperta acestor permise se completeazã anul de valabilitate, iar în interior, pe pagina 2, codul numeric personal, numãrul de control (numãrul cãrţii de identitate virtuale sau numãrul borderoului). Pe coperta se vor mai completa: numele şi prenumele titularului, funcţia pe care o îndeplineşte. În cazul membrilor de familie se completeazã calitatea de: soţ, sotie, fiu, fiica şi numele şi funcţia persoanei salariate de la care deriva acest drept, unitatea la care este angajata persoana incadrata, data emiterii, semnatura emitentului şi ştampila rotunda a unitãţii emitente.
17. Nota de comanda prin care se solicita permise de cãlãtorie de cãtre beneficiari nu poate sa conţinã alte tipuri de carnete decât cele pentru care sunt stabilite tarife aprobate prin ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
18. Permisele de cãlãtorie pe cãile ferate romane completate eronat se anuleazã şi se prezintã o data cu borderourile pentru a se constata anularea lor. Acestea se pãstreazã la unitatea emitenta ataşate la actul pe baza cãruia s-au fãcut emiterile, împreunã cu borderoul respectiv.
În acelaşi mod se procedeazã şi cu filele de permise de cãlãtorie retrase din carnetele de permise, în cazul persoanelor care nu au dreptul la numãrul de permise integral cuprinse în carnet.
Filele retrase şi anulate din carnetele de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane rãmân ataşate anulate la actul de preschimbare.
19. Schimbarea permiselor pentru o clasa superioarã se face în cursul anului numai în cazul promovãrii într-o funcţie care justifica dreptul. În cazul în care beneficiarul permiselor de cãlãtorie valabile la clasa I este retrogradat, el continua sa utilizeze permisele de cãlãtorie primite pana la sfârşitul anului.
20. Pierderea permiselor de cãlãtorie va fi declarata în scris de cãtre titularii lor pentru a fi publicate în Buletinul Informativ "C.F.R. Cãlãtori". În cazul în care aceştia nu vor anunta pierderea, iar legitimatiile se vor gãsi în posesia altor persoane, se considera ca ele au fost înstrãinate voluntar şi titularii vor suporta consecinţele legale.
Cererea de anulare se adreseazã unitãţii de care aparţine titularul. La cerere se va ataşa chitanţa de plata a costului publicãrii.
Cererea se va transmite unitãţii emitente pentru întocmirea formelor în vederea publicãrii.
Publicarea permiselor de cãlãtorie se face în Buletinul Informativ "C.F.R. Cãlãtori" numai de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
21. În cazul pierderii sau furtului permiselor nu se mai elibereazã altele pentru anul respectiv.
22. În cazul deteriorarii (distrugerii) permiselor de cãlãtorie prin spalare, incendiere, din cauza unor calamitati naturale, directorul regional sau conducerea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. poate aproba, în raport de situaţia concretã, eliberarea unor noi permise pentru anul respectiv. Numãrul de file de permis de cãlãtorie ce se vor elibera va fi în concordanta cu numãrul de file neutilizate (dacã se poate constata) sau cu numãrul de luni întregi rãmase pana la finele anului. În acest caz solicitantul va depune la sediul regionalelor de transport feroviar de cãlãtori sau al Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. - Serviciul legitimatii de cãlãtorie, în funcţie de compartimentul legitimatii de cãlãtorie care a eliberat permisul de cãlãtorie, urmãtoarele acte:
- declaraţia solicitantului;
- cererea scrisã a solicitantului pentru eliberarea unui nou permis;
- permisul deteriorat;
- confirmare din partea autoritãţilor, din care sa rezulte ca bunurile solicitantului au fost afectate de incendii sau alte calamitati naturale.
23. Fiecare gestionar va tine o evidenta separatã pe tip de legitimatie şi unitate beneficiara, atât pentru salariaţi, cat şi pentru membrii lor de familie. Pentru pensionari şi membrii lor de familie evidenta va fi întocmitã pe tip de legitimatie emisã.

C. Biletele de cãlãtorie în interes de serviciu

24. Biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pe cãile ferate romane este o legitimatie de cãlãtorie tip foaie care se elibereazã de aceleaşi unitãţi ca şi celelalte tipuri de legitimatii de cãlãtorie în interes de serviciu pe cãile ferate romane.
Biletul de cãlãtorie în interes de serviciu este un imprimat strict socotit, care se tipareste în carnete de câte 25 x 2 file şi se completeazã prin calchiere cu indigo, în doua exemplare, din care exemplarul original se da titularului, copia rãmâne la emitent, pentru control şi justificare.
Acest bilet se poate întocmi pentru orice clasa şi este de doua tipuri, dupã cum urmeazã:
- biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru o cãlãtorie dus-întors pentru un anumit parcurs. Acest model de bilet este folosit şi la cãlãtoria în grup, însoţit de tabel nominal;
- biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors pe parcursurile indicate se foloseşte numai pentru cãlãtoria individualã.
Pentru fiecare dintre cele doua tipuri de bilete de cãlãtorie în interesul serviciului exista doua modele, unul pe care nu este specificat rangul trenului şi care este valabil la tren de persoane şi unul care are specificatã valabilitatea la trenurile accelerate şi rapide.
Pentru utilizarea acestor bilete la o clasa superioarã sau trenuri de rang superior, posesorii acestora achitã diferenţele tarifare conform reglementãrilor comerciale în vigoare.
Numãrul maxim de cãlãtorii pentru care se poate emite biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors este de 15 cãlãtorii dus-întors. Organul care a aprobat emiterea, prin actul de emitere, stabileşte numãrul de cãlãtorii pentru care este valabil biletul de cãlãtorie în interes de serviciu respectiv, numãr care se înscrie pe bilet de cãtre emitent.
Numãrul maxim de persoane pentru care poate fi emis biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru o cãlãtorie dus-întors eliberat pentru cãlãtoria în grup este de 25, numele conducatorului de grup fiind înscris pe bilet.
25. În baza contractelor încheiate între Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. şi unitãţile prevãzute la art. 3 şi 4 din ordonanta se autorizeaza ca emiterea acestor bilete sa fie facuta şi de unitatea semnatara a convenţiei, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii. De asemenea, se autorizeaza ca emiterea biletelor respective sa se efectueze şi de cãtre unitãţile prevãzute la art. 1 şi 2 din ordonanta, conform metodologiei de decontare a contravalorii legitimatiilor de cãlãtorie suportate din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prezentatã în anexa nr. 3.
26. Emiterea oricãrui bilet de cãlãtorie în interes de serviciu se face numai pe baza de act justificativ, aprobat de organul competent, pe care se înscriu de emitent numãrul şi seria biletului emis, data emiterii şi se semneazã de primire.
Actul pe baza cãruia se face emiterea, completat cu cele de mai sus, se pãstreazã de cãtre unitatea emitenta ca justificare pentru emiterea efectuatã.
27. Biletele de cãlãtorie în interes de serviciu, simple sau pentru mai multe cãlãtorii, se vor gestiona, verifica şi justifica de unitãţile autorizate pentru emitere.
Persoanele care gestioneazã şi pãstreazã aceste imprimate poarta rãspunderea patrimonialã, disciplinarã şi penalã, dupã caz, conform normelor legale.
28. Biletele de cãlãtorie în interes de serviciu emise pentru o singura cãlãtorie dus-întors sunt valabile 30 de zile de la data emiterii lor.
Biletele de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors sunt valabile 30 de zile de la data emiterii lor şi se pot emite cu valabilitate pe mai multe parcursuri, indiferent de distanta, însã maximum 15 parcursuri.
Nu se pot emite bilete de cãlãtorie în interes de serviciu cu valabilitate pe toate liniile C.F.R.
Unei persoane nu i se pot emite mai multe bilete de cãlãtorie în interes de serviciu în aceeaşi perioada.
Eliberarea a doua bilete de cãlãtorie în interes de serviciu pentru aceeaşi perioada se sancţioneazã disciplinar sau penal, dupã caz.
Biletul de cãlãtorie în interes de serviciu individual da dreptul, în termenul de valabilitate, la un numãr nelimitat de întreruperi, fãrã a fi nevoie sa se aplice viza de întrerupere.
Cãlãtoria efectuatã pe baza de bilete de cãlãtorie în interes de serviciu colective nu poate fi întreruptã.
29. Pentru a fi valabil la cãlãtorie, biletul de cãlãtorie în interes de serviciu trebuie sa fie vizat de orice statie sau agenţie de voiaj C.F.R.
Pe biletul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors, fiecare cãlãtorie, atât la ducere, cat şi la întoarcere, va fi marcata la controlul legitimatiilor de cãlãtorie printr-o perforare în casuta corespunzãtoare zilei de efectuare a cãlãtoriei, precum şi în casuta cu indicarea parcursului. În cazul unei cãlãtorii dus-întors efectuate în aceeaşi zi, în casuta respectiva se vor face doua perforari distincte.
Dacã biletul de cãlãtorie în interes de serviciu este emis pentru cãlãtoria în grup, biletul se prezintã la casa statiei sau agenţiei de voiaj C.F.R. împreunã cu doua exemplare din tabelul nominal.
Casierii statiilor şi agentiilor de voiaj C.F.R. vizeazã biletele de cãlãtorie în interes de serviciu, precum şi tabelele nominale şi reţin cuponul statistic al biletului.
Dacã biletul de cãlãtorie în interes de serviciu este eliberat pentru cãlãtoria în grup, casierul înmâneazã delegatului, o data cu biletul, şi un exemplar al tabelului nominal, vizat, retinand celãlalt exemplar pe care-l ataşeazã la cuponul statistic. De asemenea, casierii elibereazã bilete de control creditate, pentru toţi cãlãtorii care figureazã în tabelul nominal, cu excepţia conducatorului de grup. Numerele de ordine ale biletelor de control eliberate se trec de casieri pe versoul biletului de cãlãtorie în interes de serviciu, pe tabelul care se înmâneazã delegatului, cat şi pe exemplarul care este reţinut.
Cãlãtorii care folosesc bilete de cãlãtorie în interes de serviciu sunt obligaţi sa se legitimeze la cererea personalului de tren şi de control şi sa prezinte delegaţia de serviciu.
La cãlãtoria în grup, conducãtorul grupului pãstreazã asupra sa biletul de cãlãtorie în interes de serviciu şi tabelul nominal şi încredinţeazã fiecãrui cãlãtor din grup câte un bilet de control.
Conducãtorul grupului este obligat sa înlesneascã organelor de control sau de revizie identificarea cãlãtorilor din grup.
30. Biletele de cãlãtorie în interes de serviciu, dupã utilizarea lor la cãlãtorie, se înapoiazã la unitatea emitenta împreunã cu tabelul nominal vizat de casierul C.F.R.
31. În cazul în care titularii biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu individuale sau conducãtorul grupului nu vor înapoia biletele de cãlãtorie în interes de serviciu pentru atasarea la matca, dupã efectuarea cãlãtoriei li se va putea imputa contravaloarea cãlãtoriilor respective. Nu se vor lua mãsuri de imputare în cazurile în care nedepunerea biletului se datoreazã unor cauze obiective sau în caz de forta majorã, stabilite pe baza de cercetãri.
Aprobarea de a nu se imputa contravaloarea cãlãtoriilor respective se da de cãtre directorul regionalei de transport feroviar de cãlãtori sau de conducerea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în funcţie de unitatea emitenta, notandu-se pe matca biletului de cãlãtorie în interes de serviciu nerestituit numãrul actului de aprobare respectiv.

D. Permise de cãlãtorie în interes de serviciu

32. Permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pe cãile ferate romane este o legitimatie de cãlãtorie tip foaie care se elibereazã de aceleaşi unitãţi ca şi celelalte tipuri de legitimatii de cãlãtorie în interes de serviciu pe cãile ferate romane.
Permisul de cãlãtorie în interes de serviciu este un imprimat strict socotit, care se tipareste în carnete de câte 25 x 2 file şi se completeazã prin calchiere cu indigo, în doua exemplare, din care exemplarul original se da titularului, copia rãmâne la emitent, pentru control şi justificare.
Acest permis se poate întocmi pentru orice clasa şi este de doua tipuri, dupã cum urmeazã:
- permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru o cãlãtorie dus-întors pentru un anumit parcurs. Acest model de permis este folosit şi la cãlãtoria în grup, însoţit de tabel nominal;
- permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors pe parcursurile indicate se foloseşte numai pentru cãlãtoria individualã.
Permisul de cãlãtorie în interes de serviciu se prezintã într-un singur model pentru fiecare tip, tipul trenului şi clasa de cãlãtorie pentru care este valabil marcandu-se de cãtre emitent prin bifarea cu "X" a casutei corespunzãtoare de pe fata biletului.
Permisele de cãlãtorie în interes de serviciu pot fi valabile la tren de persoane, accelerat, rapid şi InterCity, în funcţie de marcarea casutei cu tipul trenului care da valabilitatea permisului respectiv. Pentru cãlãtoria la o clasa superioarã sau trenuri de rang superior posesorul permisului de cãlãtorie în interes de serviciu achitã diferenţele tarifare conform reglementãrilor comerciale în vigoare.
Numãrul maxim de cãlãtorii pentru care se poate emite permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors este de 15 cãlãtorii dus-întors. Organul care a aprobat emiterea, prin actul de emitere, stabileşte numãrul de cãlãtorii pentru care este valabil permisul de cãlãtorie în interes de serviciu respectiv, numãr care se înscrie pe permis de cãtre emitent.
Numãrul maxim de persoane pentru care poate fi emis permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru o cãlãtorie dus-întors eliberat pentru cãlãtoria în grup este de 25, numele conducatorului grupului fiind înscris pe permis.
33. Emiterea permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu se autorizeaza sa se efectueze şi de cãtre unitãţile prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordonanta, conform metodologiei de decontare a contravalorii legitimatiilor de cãlãtorie suportate din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prezentatã în anexa nr. 3.
34. Emiterea oricãrui permis de cãlãtorie în interes de serviciu se face numai pe baza de act justificativ, aprobat de organul competent, pe care se înscriu de emitent numãrul şi seria permisului emis, data emiterii şi se semneazã de primire.
Actul pe baza cãruia se face emiterea, completat cu cele de mai sus, se pãstreazã de cãtre unitatea emitenta ca justificare pentru emiterea efectuatã.
35. Permisele de cãlãtorie în interes de serviciu, simple sau pentru mai multe cãlãtorii, se vor gestiona, verifica şi justifica de unitãţile autorizate pentru emitere.
Persoanele care gestioneazã şi pãstreazã aceste imprimate poarta rãspunderea patrimonialã, disciplinarã şi penalã, dupã caz, conform normelor legale.
36. Permisele de cãlãtorie în interes de serviciu emise pentru o singura cãlãtorie dus-întors sunt valabile 30 de zile de la data emiterii lor.
Permisele de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors sunt valabile 30 de zile de la data emiterii lor şi se pot emite cu valabilitate pe mai multe parcursuri, indiferent de distanta, însã maximum 15 parcursuri.
Nu se pot emite permise de cãlãtorie în interes de serviciu cu valabilitate pe toate liniile C.F.R.
Unei persoane nu i se pot emite mai multe permise de cãlãtorie în interes de serviciu în aceeaşi perioada.
Eliberarea a doua permise de cãlãtorie în interes de serviciu pentru aceeaşi perioada se sancţioneazã disciplinar sau penal, dupã caz.
Permisul de cãlãtorie în interes de serviciu individual da dreptul, în termenul de valabilitate, la un numãr nelimitat de întreruperi, fãrã a fi nevoie de viza de întrerupere.
Cãlãtoria efectuatã pe baza de permise de cãlãtorie în interes de serviciu colective nu poate fi întreruptã.
37. Pentru a fi valabil la cãlãtorie, permisul de cãlãtorie în interes de serviciu trebuie sa fie vizat de orice statie sau agenţie de voiaj C.F.R.
Pe permisul de cãlãtorie în interes de serviciu pentru mai multe cãlãtorii dus-întors, fiecare cãlãtorie, atât la ducere, cat şi la întoarcere, va fi marcata la controlul legitimatiilor de cãlãtorie printr-o perforare în casuta corespunzãtoare zilei de efectuare a cãlãtoriei, precum şi în casuta cu indicarea parcursului. În cazul unei cãlãtorii dus-întors efectuate în aceeaşi zi, în casuta respectiva se vor face doua perforari distincte.
Dacã permisul de cãlãtorie în interes de serviciu este emis pentru cãlãtoria în grup, permisul se prezintã la casa statiei sau agenţiei de voiaj C.F.R. împreunã cu doua exemplare din tabelul nominal.
Casierii statiilor şi agentiilor de voiaj C.F.R. vizeazã permisele de cãlãtorie în interes de serviciu, precum şi tabelele nominale şi reţin cuponul statistic al permisului.
Dacã permisul de cãlãtorie în interes de serviciu este eliberat pentru cãlãtoria în grup, casierul înmâneazã delegatului, o data cu permisul, şi un exemplar al tabelului nominal, vizat, retinand celãlalt exemplar pe care-l ataşeazã la cuponul statistic. De asemenea, casierii elibereazã bilete de control creditate, pentru toţi cãlãtorii care figureazã în tabelul nominal, cu excepţia conducatorului de grup. Numerele de ordine ale biletelor de control eliberate se trec de casieri pe versoul permisului de cãlãtorie în interes de serviciu, pe tabelul care se înmâneazã delegatului, cat şi pe exemplarul care este reţinut.
Cãlãtorii care folosesc permise de cãlãtorie în interes de serviciu sunt obligaţi sa se legitimeze la cererea personalului de tren şi de control şi sa prezinte delegaţia de serviciu.
La cãlãtoria în grup, conducãtorul grupului pãstreazã asupra sa permisul de cãlãtorie în interes de serviciu şi tabelul nominal şi încredinţeazã fiecãrui cãlãtor din grup câte un bilet de control.
Conducãtorul grupului este obligat sa înlesneascã organelor de control sau de revizie identificarea cãlãtorilor din grup.
38. Permisele de cãlãtorie în interes de serviciu, dupã utilizarea lor la cãlãtorie, se înapoiazã la unitatea emitenta împreunã cu tabelul nominal vizat de casierul C.F.R.
39. În cazul în care titularii permiselor de cãlãtorie în interes de serviciu individuale sau conducãtorul grupului nu vor înapoia permisele de cãlãtorie în interes de serviciu pentru atasarea la matca, dupã efectuarea cãlãtoriei li se va putea imputa contravaloarea cãlãtoriilor respective. Nu se vor lua mãsuri de imputare în cazurile în care nedepunerea biletului se datoreazã unor cauze obiective sau în caz de forta majorã, stabilite pe baza de cercetãri.
Aprobarea de a nu se imputa contravaloarea cãlãtoriilor respective se da de cãtre directorul regionalei de transport feroviar de cãlãtori sau de conducerea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în funcţie de unitatea emitenta, notandu-se pe matca permisului de cãlãtorie în interes de serviciu nerestituit numãrul actului de aprobare respectiv.

E. Permisele de cãlãtorie şcolare

40. Emiterea acestor legitimatii de cãlãtorie se efectueazã prin Serviciul legitimatii de cãlãtorie la nivel central şi compartimentele legitimatii de cãlãtorie teritoriale, respectiv de cãtre unitatea emitenta la care este arondat titularul.
Pentru eliberarea unui astfel de permis de cãlãtorie solicitantul trebuie sa prezinte:
- cererea titularului de autorizaţie sau permis de cãlãtorie în interes personal;
- adeverinta de la unitatea de învãţãmânt respectiva, cuprinzând şi perioada anului şcolar;
- actul de identitate (certificat de naştere, carte sau buletin de identitate) al beneficiarului permisului de cãlãtorie şcolar, din care sa rezulte domiciliul acestuia.
41. În caz de pierdere, distrugere, furt al permisului de cãlãtorie şcolar titularul va solicita emitentului anularea permisului respectiv şi eliberarea unui nou permis şcolar. În acest scop solicitantul va prezenta urmãtoarele acte:
- cerere scrisã;
- chitanţa diverse încasãri emisã de casa unei staţii de cale feratã, prin care se achitã taxa de publicare în Buletinul Informativ "C.F.R. Cãlãtori";
- dovada de la organul teritorial de poliţie, prin care se atesta semnalarea furtului;
- permisul de cãlãtorie şcolar deteriorat (dacã este cazul).
Aprobarea se da de cãtre directorul regionalei de transport feroviar de cãlãtori sau de conducerea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în funcţie de compartimentul legitimatii de cãlãtorie care a emis permisul de cãlãtorie şcolar.
42. Gestionãrii unitãţilor emitente vor tine evidenta separatã pe unitãţi beneficiare, iar pentru copiii pensionarilor beneficiari de cãlãtorii pe cãile ferate romane va fi întocmitã o evidenta separatã.
Evidentele respective conţin datele cu privire la titular, copilul beneficiar, relaţia de circulaţie pentru care a fost eliberat permisul de cãlãtorie şcolar, tariful şi valoarea permisului de cãlãtorie şcolar.
Permisele de cãlãtorie şcolare emise pe relaţii de circulaţie de pe secţiile de circulaţie pe care circula numai trenuri de persoane se tarifeaza conform Tarifului intern de cãlãtori - Tariful pentru abonamente lunare la trenuri personale, iar cele emise pe relaţii de circulaţie de pe secţiile de circulaţie pe care circula trenuri de rang superior se tarifeaza conform Tarifului pentru abonamente lunare la trenuri accelerate, rapide şi exprese. Contravaloarea permisului de cãlãtorie şcolar emis se stabileşte în funcţie de tariful respectiv, zona kilometrica în care se înscrie relaţia de circulaţie înscrisã pe permisul de cãlãtorie şcolar şi perioada de valabilitate a permisului de cãlãtorie şcolar.

CAP. VII
Decontarea contravalorii cãlãtoriilor gratuite în interes de serviciu şi în interes personal pe cãile ferate romane conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 112/1999 , astfel cum a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 210/2003

1. Contravaloarea autorizaţiilor şi permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane emise, de care beneficiazã, în mod gratuit, persoanele prevãzute la art. 1 şi 9 din ordonanta, precum şi contravaloarea biletelor de cãlãtorie în interesul serviciului pe cãile ferate romane acordate salariaţilor încadraţi cu contract de munca pe durata determinata la unitãţile respective, în mod gratuit, se suporta de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. şi sunt deductibile fiscal.
2. Contravaloarea permiselor de cãlãtorie şcolare pe cãile ferate romane acordate în baza prezentei metodologii copiilor salariaţilor Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. se suporta de cãtre aceasta.
3. Contravaloarea autorizaţiilor şi permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane emise, de care beneficiazã, în mod gratuit, persoanele prevãzute la art. 3 din ordonanta, precum şi a biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu acordate salariaţilor unitãţilor respective încadraţi cu contract individual de munca pe durata determinata se suporta de unitãţile respective şi sunt deductibile fiscal. Contravaloarea permiselor de cãlãtorie şcolare eliberate copiilor salariaţilor unitãţilor respective, în condiţiile prezentei metodologii, se suporta de cãtre acestea. Modul de decontare a legitimatiilor menţionate este prevãzut în contractele încheiate între Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. şi unitãţile respective.
4. Contravaloarea autorizaţiilor şi permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane emise, de care beneficiazã, în mod gratuit, persoanele prevãzute la art. 4 din ordonanta, precum şi contravaloarea biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu acordate salariaţilor unitãţilor respective încadraţi cu contract individual de munca pe durata determinata şi nedeterminatã se suporta de unitãţile respective şi sunt deductibile fiscal. Modul de decontare este prevãzut în metodologia de acordare, de eliberare şi de retragere a permiselor de cãlãtorie pentru salariaţii agenţilor economici respectivi, prezentatã în anexa nr. 2.
5. Contravaloarea autorizaţiilor şi permiselor de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal şi în interes de serviciu, precum şi a biletelor de cãlãtorie în interes de serviciu emise, de care beneficiazã, în mod gratuit, persoanele prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordonanta, se suporta din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Modul de decontare este stabilit în metodologia de decontare a contravalorii cãlãtoriilor suportate din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prezentatã în anexa nr. 3.
6. Contravaloarea permiselor de cãlãtorie emise pensionarilor şi membrilor lor de familie, precum şi a permiselor de cãlãtorie şcolare eliberate copiilor acestora, în condiţiile prezentei metodologii, se suporta din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, modul de decontare cãtre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. este stabilit în metodologia de decontare a contravalorii cãlãtoriilor suportate din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prezentatã în anexa nr. 3.
7. Pentru legitimatiile de cãlãtorie anulate din vina beneficiarului (completate greşit, pierdute, furate, deteriorate etc.) Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va percepe unitãţilor beneficiare şi tariful de emitere pentru legitimatiile respective, conform Tarifului intern de cãlãtori.
8. Contravaloarea legitimatiilor de cãlãtorie pe cãile ferate romane, emise în mod gratuit, nu constituie venit impozabil pentru persoanele care beneficiazã de acestea.


ANEXA 1.1
---------
la metodologie
--------------

LISTA
funcţiilor de conducere şi control care beneficiazã de autorizaţii de cãlãtorie pe cãile ferate romane conform art. 2 alin. (2) din ordonanta

1. Funcţiile din aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului care beneficiazã de autorizaţii de cãlãtorie pe calea feratã, clasa I, cu menţiunea "Valabil la tren IC", sunt urmãtoarele:
- ministru;
- secretar de stat;
- secretar general;
- secretar general adjunct;
- inspector de stat şef;
- inspector de stat şef adjunct;
- director general;
- director general adjunct;
- director;
- director adjunct;
- director cabinet;
- consilier la Cabinetul demnitarului;
- consilier personal al ministrului şi secretarului de stat;
- consilier, expert şi referent din cadrul Direcţiei audit public intern;
- consilier, expert şi inspector din cadrul Corpului de control al ministrului;
- consilier, consilier juridic şi expert din cadrul Direcţiei generale juridice;
- consilier şi expert din cadrul Direcţiei generale strategie;
- consilier şi expert din cadrul Direcţiei generale investiţii, concesiuni;
- consilier şi expert din cadrul Direcţiei generale economicã şi buget;
- secretar naţional TRACECA;
- secretar personal al ministrului şi secretarului de stat;
- şef serviciu;
- şef birou;
- asistent cabinet;
- alte funcţii pe baza fundamentarii necesitãţii, cu avizul Direcţiei generale transport feroviar şi Direcţiei generale economicã şi buget din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, aprobatã de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
2. Funcţiile din cadrul Autoritãţii Feroviare Romane - AFER care beneficiazã de autorizaţii de cãlãtorie gratuita pe calea feratã cu menţiunea "Valabil la tren IC" sunt urmãtoarele:
- inspector de stat;
- inspector de stat şef, şef adjunct, şef teritorial;
- director general;
- director general adjunct;
- director;
- consilier;
- şef serviciu;
- inspector tehnic;
- secretar ştiinţific;
- şef secţie;
- membrii Consiliului de conducere;
- şef laborator;
- şef birou;
- expert;
- alte funcţii pe baza fundamentarii necesitãţii, cu avizul Direcţiei generale transport feroviar şi Direcţiei generale economicã şi buget din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, aprobatã de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
3. Funcţiile care beneficiazã de legitimatii speciale care dau dreptul la cãlãtoria cu vagonul de dormit şi cuseta fãrã plata suplimentului de pat:
a) Aparatul central al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului:
- ministru;
- secretar de stat;
- secretar general;
- secretar general adjunct;
- inspector de stat şef transporturi;
- director general;
- director general adjunct;
- consilier, şef serviciu şi expert din cadrul Direcţiei audit public intern;
- consilier, şef serviciu, expert şi inspector de specialitate din cadrul Corpului de control al ministrului;
- şef serviciu şi consilier juridic din cadrul Direcţiei generale juridice;
- director general din cadrul Direcţiei relaţii cu Parlamentul, sindicatele şi patronatele;
- alte funcţii pe baza fundamentarii necesitãţii, cu avizul Direcţiei generale transport feroviar şi Direcţiei generale economicã şi buget din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, aprobatã de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
b) Autoritatea Feroviara Romana - AFER:
- inspector de stat;
- inspector de stat şef, şef adjunct, şef teritorial;
- director general;
- director general adjunct;
- director;
- consilier;
- şef serviciu;
- alte funcţii pe baza fundamentarii necesitãţii, cu avizul Direcţiei generale transport feroviar şi Direcţiei generale economicã şi buget din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, aprobatã de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.


ANEXA 1.2
---------
la metodologie
--------------


LISTA
grupurilor şcolare industriale de transporturi cai ferate şi a grupurilor şcolare de material rulant pentru transporturi feroviare, ai cãror salariaţi beneficiazã de permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane în interes personal, în mod gratuit

1. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Bucureşti
2. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Craiova
3. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Timişoara
4. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Arad
5. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Cluj-Napoca
6. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Oradea
7. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Braşov
8. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Sibiu
9. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Iaşi
10. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Buzau
11. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Galaţi
12. Grupul şcolar industrial de transporturi cai ferate Constanta
13. Grupul şcolar de material rulant pentru transporturi feroviare Bucureşti
14. Grupul şcolar de material rulant pentru transporturi feroviare Cluj-Napoca
15. Grupul şcolar de material rulant pentru transporturi feroviare Rosiori de Vede
16. Grupul şcolar de material rulant pentru transporturi feroviare Pascani
17. Grupul şcolar de material rulant pentru transporturi feroviare Simeria.


ANEXA 1.3
---------
la metodologie
--------------


CATEGORIILE
de persoane care beneficiazã de cãlãtorii gratuite pe cãile ferate în interes personal, în condiţiile <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 , astfel cum a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 210/2003

a) copiii minori înfiaţi, aflaţi sub tutela, în plasament familial ori încredinţaţi în condiţiile legii unor persoane care beneficiazã de autorizaţii sau permise de cãlãtorie, precum şi copiii beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie aflaţi în aceleaşi situaţii la alte persoane care nu beneficiazã de acest drept;
b) copiii minori ai beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie, proveniţi dintr-o cãsãtorie anterioarã şi încredinţaţi acestora prin hotãrâre judecãtoreascã definitiva şi irevocabilã;
c) copiii minori ai beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie care au decedat;
d) copiii majori inapti de munca ai beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie, inclusiv în cazul în care sunt înfiaţi, aflaţi sub tutela, în plasament familial ori încredinţaţi, în condiţiile legii, unor persoane care beneficiazã de autorizaţii sau permise de cãlãtorie pe calea feratã, precum şi cei aflaţi în aceeaşi situaţie la persoane care nu beneficiazã de autorizaţii sau permise de cãlãtorie;
e) soţul ori sotia beneficiarului de autorizaţii sau permise de cãlãtorie care a decedat şi care are pensie de urmaş;
f) copiii majori ai beneficiarilor de autorizaţii sau permise de cãlãtorie pe cãile ferate romane, care sunt în întreţinerea acestora, a tutorilor ori aflaţi în plasament familial, elevi sau studenţi, în varsta de pana la 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmeazã studii superioare cu o durata de învãţãmânt mai mare de 5 ani, în unitãţi de învãţãmânt de stat sau particular acreditate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016